Drėbtelk ir tu, kartu su Valdemaru

„Apdrabstykime istoriją, vaikai,
kuo kas galim – ir išryškės jos tikrasis veidas.“ – Maras

Spontaniškas Valentino interviu, paskelbtas 2009 metų spalio 17 dieną, su istoriku Valdemaru Klumbiu taip paprastai užmarštin nenugarmėjo.

Pasipylė trumpi ir ilgesni komentarai, visokie nuomonių pareiškimai, įsisiautėjo nesantaika. Galop veiksmas persikėlė į Vilnaus Rotušės aikštę, kur vyrai dangstydamiesi skydais puolė taškytis kalavijais, moterys ir vaikai, drobiniais audeklais apsigobę, lindo į šaižaus lietaus plėšomas palapines… Buvo baisu. O gal nebuvo? Gal aš ką tik iškreipiau istoriją?;) Deja, reikalas šviežias, taigi liudininkai greitai konstatuos, kad „truputį“ sufantazavau. O jeigu aš štai taip nudobčiau liudininkus, panaikinčiau pirminius, antrinius šaltinius ir pulčiau kurti savo istoriją, mm? Ar kas nors atsektų kaip buvo iš tikrųjų? Turbūt taip. Nes visko nepanaikinsi. Ir vėl – turbūt.

Šis naujas skyrelis, startavęs 2009 metų spalio 20 dieną, skirtas istorijai. Diskutuokim, provokuokim vienas kitą, atraskim.

Šiaip ar taip kiekvienas iš mūsų jau esame ISTORIJA.

Pradžiai siūlau minėtojo istoriko mokslinio straipsnio „Lietuvos kultūrinis elitas sovietmečiu: tarp pasipriešinimo ir prisitaikymo“ išvadų dalį, o toliau… Žiūrėsim.

1. Lietuvos kultūrinis elitas sovietmečiu: tarp pasipriešinimo ir prisitaikymo

Komentarai: 1 714 “Drėbtelk ir tu, kartu su Valdemaru”

Puslapiai: « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 1135 » Show All

  1. 115.

    romas spalio 21st, 2009, 6:16 pm

    Marai, juk ant žemėlapio parašyta: mikėnų kultūros ratas arba erdvė . Mikėnų kultūra sutampa su homeriškuoju laikotarpiu. Tik nepriimk manęs kategoriškai, nes aš antikos istorijos nemoku. Aš labiau noriu pabrėžti ne hetitų imperiją, bet Mikėnų kultūros ribas, nes mes kalbame apie kultūrą.

  2. 116.

    Maras spalio 21st, 2009, 6:27 pm

    Mikėniškoji kultūra apima gana platų laikotarpį. Hetitų imperija buvo ir didesnė, ir mažesnė tuo laikotarpiu kai egzistavo mikėniškoji kultūra. Šiame žemėlapyje nesuprasi – mikėnai vaizduojami kaip kultūros ratas (nes nebuvo vienos valstybė), o hetitai – jau kaip valstybė. Tai jei Hetitai politiškai valdė Troją, kultūriškai priskirtiną graikams, ji automatiškai iškrenta iš Mikėnų kultūros lauko net jei priklausytų, nes dvigubo žymėjimo nėra.
    Vėlgi, nereikia užmiršti, kad achajai buvo gana barbariški palyginus su Kretos kultūra, kurią sunaikino. O tie patys hetitai nebuvo kartais achajų giminaičiai? Mažai beprisimenu, viską skaičiau mokyklos laikais.

  3. 117.

    Maras spalio 21st, 2009, 6:46 pm

    Thu tu, sumaišiau, achajai sunaikino Kretą.

  4. 118.

    Maras spalio 21st, 2009, 6:53 pm

    Valentinai, Saido sakinys man atrodo daugiau ideologinis nei mokslinis. Vien todėl, kad Rytai visuomet Europoje buvo labai svarbūs (ex oriente lux – buvo gi ir taip). Taip, jiems priskirtos ir blogosios savybės, bet ne tik, toli gražu. Ir šviesa, ir prabanga ėjo iš ten.
    Rytų atstovas, aišku, pabrėžia tai, ką blogo jam atnešė Vakarai. Žinai, labai panašu į lietuvių požiūrį į kryžiuočius ir krikščionybę – tiek laiko pabrėžėme, kad buvo puolimas, ekspansija, naikino pagonis. O dabar pasirodė, kad jie kultūrą atnešė. Prisimenu, kaip prūsai, pamatę vokiečius mintant kopūstais, pasidavė: jie žole minta, prieš tokius neatsilaikysim :) .
    Panašiai ir su Rytais Vakaruose: ilgą laiką jie buvo išminties ir turtų šaltinis, kurį natūraliai norėta nukariauti. Beje, kodėl tuomet osmanai taip veržėsi į Europą, jei jau tokie taikingi ;) . Ir musulmonų pasikėlimas labai jau primena vakarietiškąjį.

  5. 119.

    Valentinas spalio 21st, 2009, 9:39 pm

    Marai,
    Rekomenduoju perskaityti Orientalizmą. Truputėli ne taip dėlioji akcentus. Tavo teiginiai apie rytų prabangą ir išmintį yra absoliučiai orientalistiniai. Tai yra Vakarų žmogaus Oriento vaizdiniai. Jie nieko bendro neturi su realiomis visuomenėmis ir kultūromis gyvenančiomis rytuose.

  6. 120.

    kreivarankis spalio 21st, 2009, 9:59 pm

    Valentinas siūlė žiūrėti ne į tikrovę, o į tekstą, todėl aš siūlau pasiskaityti tą Iliados vietą, kur „piktas ir klastingas azijatas” Hektoras atsisveikina su savo žmona Andromache, išeidamas į mūšį, iš kurio negrįš:
    “Wife, [440]
    all this concerns me, too. But I’d be disgraced, 540
    dreadfully shamed among Trojan men
    and Trojan women in their trailing gowns,
    if I should, like a coward, slink away from war.
    My heart will never prompt me to do that,
    for I have learned always to be brave,
    to fight alongside Trojans at the front,
    striving to win fame for father and myself.
    My heart and mind know well the day is coming
    when sacred Ilion will be destroyed,
    along with Priam of the fine ash spear 550
    and Priam’s people. But what pains me most
    about these future sorrows is not so much [450]
    the Trojans, Hecuba, or king Priam,
    or even my many noble brothers,
    who’ll fall down in the dust, slaughtered
    by their enemies. My pain focuses on you,
    when one of those bronze-clad Achaeans
    leads you off in tears, ends your days of freedom.
    If then you come to Argos as a slave,
    working the loom for some other woman, 560
    fetching water from Hypereia or Messeis,
    against your will, forced by powerful Fate,
    then someone seeing you as you weep
    may well say:

    ‘That woman is Hector’s wife.
    He was the finest warrior in battle [460]
    of all horse-taming Trojans in that war
    when they fought for Troy.’

    Someone will say that,
    and it will bring still more grief to you,
    to be without a man like that to save you
    from days of servitude. May I lie dead, 570
    hidden deep under a burial mound,
    before I hear about your screaming,
    as you are dragged away.”

  7. 121.

    bang spalio 21st, 2009, 10:00 pm

    Na kažkur man atminty kirba, kad nei tikroji Trojos vieta tiksliai nežinoma (jei teigti, kad egzistavo apskritai), o jau tas karas – visiškai išgalvotas.

  8. 122.

    kreivarankis spalio 21st, 2009, 10:07 pm

    oštai čia vieta, kur Priamas maldauja Achilą, kad tas atiduotų jo nužudyto sūnaus kūną, kurį Achilas prieš tai dar „ant pakazūchos” patampė po karos stovyklą pririšęs prie kovos vežimo.

    “Godlike Achilles,
    remember your own father, who’s as old as me,
    on the painful threshold of old age.
    It may well be that those who live around him
    are harassing him, and no one’s there 600
    to save him from ruin and destruction.
    But when he hears you’re still alive, [490]
    his heart feels joy, for every day he hopes
    he’ll see his dear son come back home from Troy.
    But I’m completely doomed to misery,
    for I fathered the best sons in spacious Troy,
    yet I say now not one of them remains.
    I had fifty when Achaea’s sons arrived—
    nineteen born from the same mother’s womb,
    others the women of the palace bore me. 610
    Angry Ares drained the life of most of them.
    But I had one left, guardian of our city,
    protector of its people. You’ve just killed him,
    as he was fighting for his native country. [500]
    I mean Hector. For his sake I’ve come here,
    to Achaea’s ships, to win him back from you.
    And I’ve brought a ransom beyond counting.
    So Achilles, show deference to the gods
    and pity for myself, remembering
    your own father. Of the two old men, 620
    I’m more pitiful, because I have endured
    what no living mortal on this earth has borne—
    I’ve lifted up to my own lips and kissed
    the hands of the man who killed my son.”

    Priam finished. His words roused in Achilles
    a desire to weep for his own father. Taking Priam’s hand,
    he gently moved him back. So the two men there
    both remembered warriors who’d been slaughtered.
    Priam, lying at Achilles’ feet, wept aloud [510]
    for man-killing Hector, and Achilles also wept 630
    for his own father and once more for Patroclus.
    The sound of their lamenting filled the house.

    Beje, čia jau nepaneigsi – tą vietą galime interpretuoti taip – na ir klastingas tas šuo azijatas Priamas – visgi užkalbėjo dantis ir tokį žiautų karį kaip Achilas sugebėjo pravirkdyti. Bet interpretacija, aišku, kažkiek priklauso ir nuo interpretatoriaus moralinio turinio (tikrai prašau nepriimti asmeniškai). Bet galima interpretuoti ir kitaip – labai šiltai…

  9. 123.

    Valentinas spalio 21st, 2009, 10:22 pm

    Kreivaranki, kaip šios cituotos vietos įrodo, kad trojėnai buvo graikai?

  10. 124.

    kreivarankis spalio 21st, 2009, 10:30 pm

    Jos neturi įrodyti, kad jie yra graikai. Aš jau anksčiau prisipažinau, kad šis mano teiginys buvo provokacinis (nors beje aš nemanau, kad jis neturi pagrindo). Šių citatų tikslas parodyti, kad poemoje trojiečiai nevaizduojami kaip svetimi, barbarai, kurių jausmai ir papročiai graikams nesuprantami ir kad Homeras jų nevaizduoja kaip moraliai supuvusių, palyginti su achajais.

  11. 125.

    Maras spalio 21st, 2009, 10:45 pm

    Valentinai, Orientalizmą aš kada nors perskaitysiu. Bet šią diskusiją nukreipi neteisingu keliu. Teigi: „Tavo teiginiai apie rytų prabangą ir išmintį yra absoliučiai orientalistiniai. Tai yra Vakarų žmogaus Oriento vaizdiniai. Jie nieko bendro neturi su realiomis visuomenėmis ir kultūromis gyvenančiomis rytuose.”
    Bet ką tai įrodo? Ogi tik tai, kad kitos kultūros pažinti yra neįmanoma, nebent tam pašvęsi visą gyvenimą. Lygiai tokią pat knygą galima parašyti (ir, manau, yra parašyta) apie tai, kaip klaidingai Vakarai įsivaizduoti Rytuose, koks klaidingas buvo aplinkinio pasaulio matymas Kinijoje etc. Noriu pasakyti, kad visos kultūros apie kitas susikuria stereotipus, nes kitaip faktiškai neįmanomas jų pažinimas, tiksliau, to pažinimo [nemokslinis] funkcionavimas visuomenėje.

    Iš tiesų tai diskusija kiek beprasmė, nes visi remiasi savo nuostatomis nieko pernelyg giliai nežinodami. Valentino bandymai generalizuoti klausimą įdomūs, tiesa. Iš tiesų „Iliada” yra graikų minties kūrinys apie graikus. Mes netgi nežinome, kaip jis buvo suvokiamas nei sukūrimo, nei vėlesniais [?] laikais, todėl nežinome, ar Ilionas priklausė graikų pasauliui ar ne. Aš manau, kad priklausė. na neprisimenu, kad būtų kalbėta apie Iliono barbarus.

  12. 126.

    Maras spalio 21st, 2009, 10:48 pm

    Ir dar nereikia užmiršti, kad „Iliada” yra ir mitologinis kūrinys. Iš jo daugiau sužinosi, kaip suvoktas laikas, draugystė ir pan., o ne kas buvo trojėnai. Iš dainos apie Kauno pilies išgriovimą [XIV a. lyg] kiek daug mes sužinome apie realius įvykius?

  13. 127.

    Valentinas spalio 21st, 2009, 10:49 pm

    OK prisipažinsiu aš irgi provokavau :)

  14. 128.

    romas spalio 21st, 2009, 10:52 pm

    Marai, o koks motyvas galėjo būti duoti trojėnams į kaulus (Iliados versija neatrodo rimtai, nes tai yra menas). Karai visada turi atsipirkti.

  15. 129.

    kreivarankis spalio 21st, 2009, 10:58 pm

    Romai,
    reikia visų pirma susitarti apie ką mes kalbam. Ar apie tikrus įvykius, ar apie įvykius aprašomus Iliadoje. Pirmas variantas man nelabai priimtinas, todėl, kad spėjo Trojos karo kaipo tokio išvis nebuvo. O jeigu kalbėtume apie patį Iliados tektą, tai mano pasiūlymas būtų tai interpretuoti kaip fatumo arba likimo pasireiškimą. Nes juk tas žlugimas pagal pemą buvo nulemtas ir nieko čia nepadarysi – net ir Achilas dar prieš vykdamas į šį žygį žinojo, kad mirs. Ir mirė, tebūnie lengva žemelė jo pelenams.

  16. 130.

    Maras spalio 21st, 2009, 10:59 pm

    romai, kiek prisimenu, yra keliama versija, kad Troja buvo svarbus prekybos punktas tarp Graikijos ir Azijos, gerokai turtingesnė už mikėniškąją Graikiją. Taigi, paprasčiausias plėšikavimas. Atsipirkęs lygtai (bet ne Odisėjui, o ir kitiems vadams nelabai kaip baigėsi, jei jau tikėsime mitais).
    Man tai asociacijos kyla su achajų įsiveržimu į Mikėnų ir Mino kultūrų teritoriją bei šių sunaikinimas. Tokia katastrofa negalėjo neatsispindėti vėliau tų pačių achajų kurtuose mituose, visiškai iškreipusiuose visus įvykius.

  17. 131.

    kreivarankis spalio 21st, 2009, 11:00 pm

    Valentinai,
    Beje, dėl tų provokacijų…o europa-azija irgi buvo provokaciją? Nes aš rimtai priėmiau ir netgi norėjau pasiūlyti kita priešstatą Iliadoje. Ji remtusi Markso klasių kovos koncepcija.

  18. 132.

    Maras spalio 21st, 2009, 11:02 pm

    kreivaranki, taigi visa graikų kultūra [ir ar tik ji?] yra fatumo persmelkta [Heraklis, Edipas]. Kokia ji svetima dabartiniam amerikoniškam „viskas įmanoma”. Nelabai žinau, kiek ji šiuo požiūriu skyrėsi nuo t. v. Rytų kultūrų.

  19. 133.

    Maras spalio 21st, 2009, 11:03 pm

    kreivaranki – siūlyk. Ar ne tam Valentinas ir provokuoja :) ?

  20. 134.

    romas spalio 21st, 2009, 11:07 pm

    Kreivaranki, aš nemanau, kad Homeras turėjo tiek daug fantazijos. Jo amžininkaii būtų užknisę jį beklausinėdami, kur tai buvo:)

  21. 135.

    kreivarankis spalio 21st, 2009, 11:14 pm

    Ok, Marai ir Valentinai, prisiprašėte :)
    Romai, nepamirškite, kad Marksas tarėsi išradęs istorijos formulę visiems laikams ir tautoms. Siūlymas interpretuoti Iliadą iš klasių kovos pozicijos yra visiškai logiškas ir iš principo įmanomas dėl to, kad p-agal Marksą klasių kova yra istorijos supratimo raktas. Toks paaiškinimas tinka visiems laikams, net ir patiems seniausiems. Skirtumas tik tas, kad senaisiais laikais tai nebuvo suvokta. Pvz. Spartako sukilimas juk irgi sovietiniais laikais buvo taip interpretuojamas? Bet, kad nepilstyti iš tuščio į kiaurą pirma norėčiau pasiūlyti citatą.

  22. 136.

    kreivarankis spalio 21st, 2009, 11:20 pm

    Odysseus moved throughout the army, calming things.
    From ships and huts, soldiers rushed to reassemble,
    echoing like waves of the roaring sea crashing on shore,
    as Ocean thunders on. Men sat calmly in their places. [210]
    But a single man kept on yelling out abuse—
    scurrilous Thersites, expert in various insults,
    vulgar terms for inappropriate attacks on kings, 250
    whatever he thought would make the Argives laugh.
    Of all the men who came to Troy, he was the ugliest—
    bow legged, one crippled foot, rounded shoulders
    curving in toward his chest. On top, his pointed head
    sprouted thin, scraggly tufts of hair. Achilles hated him, [220]
    as did Odysseus, too, both subject to his taunts.
    But now Agamemnon was the target of his gibes.
    The Achaeans, despising Thersites in their hearts,
    were furious at him. But he kept shouting out,
    aiming noisy insults right at Agamemnon: 260
    “Son of Atreus, what’s your problem now?
    What do you lack? Your huts are stuffed with bronze,
    plenty of choice women, too—all presents
    we Achaeans give you as our leader,
    whenever we ransack some city.
    Or are you in need of still more gold,
    a ransom fetched by some horse-taming Trojan [230]
    for his son tied up and delivered here
    by me or by some other Achaean?
    Or do you want a young girl to stash away, 270
    so you’re the only one who gets to screw her?
    It’s just not fair that you, our leader,
    have botched things up so badly for us,
    Achaea’s sons. But you men, you soldiers,
    cowardly comrades, disgraceful people,
    you’re Achaean women, not warriors.
    Let’s sail home in our ships, leave this man,
    our king, in Troy here to enjoy his loot.
    That way he might come to recognize
    whether or not we’re of some use to him. 280
    Now Agamemnon has even shamed Achilles,
    a much finer warrior than himself,
    stealing a prize, keeping it for his own use. [240]
    Then there’s Achilles, no heart’s anger there,
    who lets it all just happen. If he didn’t,
    this bullying of yours, son of Atreus,
    would be your last.”
    Thersites yelled out these insults
    right at Agamemnon, the people’s shepherd,
    abusing him. Noble Odysseus stood up quickly,
    confronting Thersites. Scowling, he lashed out sternly: 290
    “Shut up, chatterbox. You’re a champion talker.
    But don’t try to have it out with kings,
    all by yourself. Let me tell you something—
    of all those who came to Troy with Atreus’ sons,
    you’re the most disgraceful. So shut your mouth. [250]
    No more words from you abusing our kings,
    seeking to sneak back home. How this war will end,
    we’ve no idea—whether Achaea’s sons
    will go back home successful or will fail.
    You sit here, railing at Agamemnon, 300
    Atreus’ son, leader of his people,
    because Danaan heroes have given him
    so many gifts—but that’s a cheap insult.
    So I’ll tell you how things are going to be.
    If I find you being so foolish any more,
    then let Odysseus’ head no longer stay
    upon his shoulders, let him no longer
    be called the father of Telemachus, [260]
    if I don’t grab you, rip off all your clothes,
    cloak and tunic, down to your cock and balls, 310
    and beat you back to the fast ships in tears,
    whipping you in shame from our assembly.”
    Saying this, Odysseus lashed out with the sceptre,
    hitting Thersites hard across his back and shoulders.
    He doubled up in pain, shedding many tears.
    In the middle of Thersites’ back sprang up
    bloody welts beneath the golden sceptre.
    He sat down, afraid and hurt, peering around,
    like an idiot, and rubbing away his tears.
    The soldiers, though discontent, laughed uproariously, 320 [270]
    saying to one another:

  23. 137.

    kreivarankis spalio 21st, 2009, 11:27 pm

    Taigi,
    konfliktas prie Trojos vartų interpretuotinas ne vertikaliai (t.y. ne valstybė prieš valstybė, tauta prieš tautą), o horizontaliai. Tai reiškia, kad yra tam tikri to meto buržuazinės klasės interesai, kurie pasireiškia tuo, kad reikia plėsti kolonijas. Yra viena klasė – graikų vadai ir Trojos vadai, o kita – graikų išnaudojamieji ir Trojos išnaudojamieji.

  24. 138.

    kreivarankis spalio 21st, 2009, 11:30 pm

    Šioje citatoje matome kaip vienas iš išnaudojamųjų vardu Tersitas sukyla ir pabando paaiškinti valdančiąjai klasei, kad toliau tęsti karą nenaudinga valdomosios klasės interesams. Odisėjo elgesys tai tipiškas pavyzdys kaip buržuazinė valdančiųjų klasė susidoroja su jam nepaklūstančia išnaudojamųjų klase ir kaip jinai ją kontroliuoja.

  25. 139.

    Maras spalio 21st, 2009, 11:36 pm

    kreivaranki, būtum puikus stalininis istorijos interpretatorius, turiu pasakyti :) . O šiaip, aišku, įmanoma aiškinti ir taip – grūdas tiesos tame yra.

  26. 140.

    romas spalio 21st, 2009, 11:36 pm

    Kreivaranki, o kur čia santykis su darbo priemonėmis? :)

  27. 141.

    kreivarankis spalio 21st, 2009, 11:38 pm

    Romai,
    pagal klasių kovos koncepciją karo metu darbo įrankiai yra ginklai.:)

  28. 142.

    romas spalio 21st, 2009, 11:39 pm

    Juokauju:) Jamam šitą klasių kovos versiją:)

  29. 143.

    kreivarankis spalio 21st, 2009, 11:45 pm

    Atkreipkite dėmesį įtai kokiais epitetais Homeras „apdovanoja” išnaudojamųjų klasės vedlį – „expert in various insults,vulgar terms for inappropriate attacks on kings”…Ir dar „Of all the men who came to Troy, he was the ugliest—
    bow legged, one crippled foot, rounded shoulders
    curving in toward his chest. On top, his pointed head
    sprouted thin, scraggly tufts of hair”.
    Visai logiškas klausimas – kodėl būtent tas, kuris išdrįso valdančiąjai klasei rėžti į akis tiesą, apibūdinamas būtent kaip pats bjauriausias visoje kariuomenėje? Atsakymas vienareikšmiškas – Homeras yra buržuazinis autorius, keliaklupsčiavęs prieš valdančiąją klasę ir poemą parašęs jų užsakymu. Todėl jo tekstą reikia skaityti itin atsargiai, kad klasių kovos momentai mums nedingtų iš akiračio.

  30. 144.

    Valentinas spalio 21st, 2009, 11:45 pm

    Vargšas Fredis. Pasirodo socialistai atakuoja jau nuo Trojos karo laikų.

  31. 145.

    Valentinas spalio 21st, 2009, 11:49 pm

    Bet jau tada buvo aišku, kad išnaudotojams greitai ateis galas :)

  32. 146.

    kreivarankis spalio 21st, 2009, 11:50 pm

    Čia labai prasminga yra priešpaskutinė citatos eilutė – „The soldiers, though discontent, laughed uproariously”…Reiškia, kad kariai jau jautė nepasitenkinimą, tačiau visgi tas ideologinis darbas, kurį atliko Tersitas buvo nepakankamas, kadangi jisai po ranka neturėjo Markso „Kapitalo”. Todėl jo kalbai trūko solidaus mokslinio pagrindo, pagrįsto materialistinio determinizmo teorija. Todėl ir kariai NORS IR JAUSDAMI NEPASITENKINIMĄ, visgi juokėsi, o jei Tersitas būtų pacitavęs Marksą arba Leniną, kariai būtų atėmę iš Achilo, Odisėjo ir kitų gamybos priemones, t.y. ginklus, nutraukę Trojos apsiaustį, ir išplaukę namo. O Trojoje būtų įvykusi socialistinė Revoliucija… :)

  33. 147.

    Maras spalio 21st, 2009, 11:51 pm

    Tiesa, kreivaranki, Trojos karo laikams reikėtų taikyti ne buržuazijos, o išnaudotojų klasės terminą – net vulgariausi sociologizatoriai man rodos neteigė, kad ikiantikiniais laikais egzistavo buržuazija.

  34. 148.

    Maras spalio 21st, 2009, 11:52 pm

    Ne, kreivaranki, ne visai taip – kariai būtų tęsę Trojos apgultį, kad galėtų padėti įvykdyti socialistinę revoliuciją :) .

  35. 149.

    romas spalio 21st, 2009, 11:59 pm

    Teisingai, Marai, nes karo sąlygomis revoliucija gali įvykti ir vienoje šalyje:)

  36. 150.

    kreivarankis spalio 22nd, 2009, 12:00 am

    Dėl buržuazijos termino vartojimo – visiškai pritariu tavo nuomonei. Jį vartoju todėl, kad mes kalbėdami apie Troją neprarastume ryšio su nūdiena, kurioje išnaudotojų klasė ivardijama vienareikšmiškai – buržujai. :)

  37. 151.

    kreivarankis spalio 22nd, 2009, 12:02 am

    Galimas ir toks variantas – būtų likę. Čia viskas priklauso nuo to kiek Tersitas būtų įžvalgus kaip revoliucionierius. Likti, be abejo, būtų politiškai įžvalgesnis ėjimas, tačiau atsižvelgiant į klasių kovos doktriną socialistinė revoliucija Trojoje būtų ivykusi NEIŠVENGIAMAI.

  38. 152.

    kreivarankis spalio 22nd, 2009, 12:06 am

    Atkreipkite dėmesį į mano pasiūlytą metodą, pagal kurį turėjo lyg tai išnaudojamųjų vadas būti ne tik graikų, bet ir trojėnų pusėje…Ar rašo apie tokį Homeras ką nors?

  39. 153.

    Valentinas spalio 22nd, 2009, 12:08 am

    Situaciją apsunkina tai, kad darbo liaudis (kariai) buvo labiau motyvuoti prisiplėšti grobio, nei grįžti namo.

    Peržiūrėjau Orientalizmą kur minimas Homeras. Iš tikro Saidas sako abstrakčiai „Beveik nuo Homero laikų” Iliados nemini visiškai. Tačiau jis mini Eischilo „Persus” kaip Orientalizmo pavyzdį. Žodžiu mano teiginys buvo visiškai be pagrindo ir išsigalvotas. Reikia eiti miegot. Ligitai bus daug peno pamąstymams.

  40. 154.

    Maras spalio 22nd, 2009, 12:13 am

    Hm, taigi „Persai” rašyti apie priešus – negi rašysi kaip apie gerus. Ko tai man tas Saidas net neskaičius atrodo vis paviršutiniškesnis ar bent jau ideologiškesnis tai tikrai. Och jau tos globalios koncepcijos. Dar vienas Marxas, tik ne proletarų, o Rytų pusėje.

  41. 155.

    Valentinas spalio 22nd, 2009, 12:13 am

    Specialus užsakymas Kreivarankiui. Vardan Fredžio, suinterpretuok panašiai Žalgirio mūšį.

  42. 156.

    Valentinas spalio 22nd, 2009, 12:14 am

    Mari, greičiau aš paviršutiniškai perpasakoju ;)

  43. 157.

    romas spalio 22nd, 2009, 12:16 am

    Valentinai, karys iš kario negali nieko atimti – tik priespaudos grandines.Kariai būtų susivieniję ir apiplėšę šventyklas bei rūmus, nes ten viskas yra privogta ir plėšti privogtą yra moralu.

  44. 158.

    kreivarankis spalio 22nd, 2009, 12:16 am

    O pagal užsakymą kuriai klasei turėtų priklausyti Vytautas?

  45. 159.

    R.Medinis spalio 22nd, 2009, 12:21 am

    Kreivarankiui – linksmai čia.

    Valentinui – Tu tikriausiai Pario palikuonis – tas irgi mėgo provokuoti…

  46. 160.

    romas spalio 22nd, 2009, 12:21 am

    Vytautas priklauso išnaudotojų klasei, o LDK yra tautų kalėjimas.

  47. 161.

    Maras spalio 22nd, 2009, 12:21 am

    romai, kaip pirštu į akį :) .
    Valentinai, perpasakoji gal ir paviršutiniškai, bet globalios amžius apimančios koncepcijos man ne prie širdies ir be to. Yra gi ir ekscentriškosios Europos tapatybės koncepcija, kaip tik teigianti, kad svarbiausi dalykai yra už Europos ribų.
    kreivranki, priklauso nuo aplinkybių. Jei užsakinėjant svarbiausia pasaulinė revoliucija, tai Vytautas – išnaudotojas [Lenino laikai], o jei svarbu palaikyti tautinius jausmus [Stalino laikai] – išnaudotojų atstovas, kurio interesai ir veikla objektyviai buvo naudingi išnaudojamiesiems.

  48. 162.

    Maras spalio 22nd, 2009, 12:22 am

    romas va pateikė ikistalininį pavyzdį.

  49. 163.

    romas spalio 22nd, 2009, 12:24 am

    Vytautas yra disidentas? Irgi gerai:)

  50. 164.

    romas spalio 22nd, 2009, 12:26 am

    Arba gal Vytautas pats panašus į Leniną?

Rašyti komentarą

Sveiki,


Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.

Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.

* yra papildomų sąlygų:)

Ligita


Welcome,


You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.

I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.

* There are additional conditions:)

Ligita

Nori susirašinėti popieriniais laiškais? Palik savo kontaktus žemiau. Arba rašyk el. paštu: ligita@ligidangaus.lt

Tavo vardas

Klausimas

captcha

Saugos kodas

    Prenumeruok RSS

    Įrašyk savo el. paštą

  • Balsavimas

  • Tapk gerbėju

    Ligi Dangauson

    Darbai

    Radai klaidą? Pranešk.

    Kategorijos

    Archyvas

    Tinklaraščiai, batai ir sausainiai :))

    Poko.lt