Drėbtelk ir tu, kartu su Valdemaru

„Apdrabstykime istoriją, vaikai,
kuo kas galim – ir išryškės jos tikrasis veidas.“ – Maras

Spontaniškas Valentino interviu, paskelbtas 2009 metų spalio 17 dieną, su istoriku Valdemaru Klumbiu taip paprastai užmarštin nenugarmėjo.

Pasipylė trumpi ir ilgesni komentarai, visokie nuomonių pareiškimai, įsisiautėjo nesantaika. Galop veiksmas persikėlė į Vilnaus Rotušės aikštę, kur vyrai dangstydamiesi skydais puolė taškytis kalavijais, moterys ir vaikai, drobiniais audeklais apsigobę, lindo į šaižaus lietaus plėšomas palapines… Buvo baisu. O gal nebuvo? Gal aš ką tik iškreipiau istoriją?;) Deja, reikalas šviežias, taigi liudininkai greitai konstatuos, kad „truputį“ sufantazavau. O jeigu aš štai taip nudobčiau liudininkus, panaikinčiau pirminius, antrinius šaltinius ir pulčiau kurti savo istoriją, mm? Ar kas nors atsektų kaip buvo iš tikrųjų? Turbūt taip. Nes visko nepanaikinsi. Ir vėl – turbūt.

Šis naujas skyrelis, startavęs 2009 metų spalio 20 dieną, skirtas istorijai. Diskutuokim, provokuokim vienas kitą, atraskim.

Šiaip ar taip kiekvienas iš mūsų jau esame ISTORIJA.

Pradžiai siūlau minėtojo istoriko mokslinio straipsnio „Lietuvos kultūrinis elitas sovietmečiu: tarp pasipriešinimo ir prisitaikymo“ išvadų dalį, o toliau… Žiūrėsim.

1. Lietuvos kultūrinis elitas sovietmečiu: tarp pasipriešinimo ir prisitaikymo

Komentarai: 1 714 “Drėbtelk ir tu, kartu su Valdemaru”

Puslapiai: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1135 » Show All

  1. 1.

    Maras spalio 20th, 2009, 12:46 am

    Nu jo, ir dar mano siaubingas išvadas įkrovei. Baisu. Žinok, kad daugelis mokslininkų (ir ne tik) savo darbų parašę nebeskaito, nebent po daugelio metų, kad prisimintų, kokie kvaili buvo ;) .

    Ir iš karto paprovokuosiu. Klausimas, ar galima nuslėpti kažkokius įvykius, geras. Pvz., visi mes žinome apie gerą Vytautą ir blogą Jogailą, kad pastarasis Kęstutį liepė pasmaugti. O ar žinote, kad Vytautas apie tai žinojo ir faktiškai leido. Tik va, kai rašė metraštį, tai paminėti užmiršo. Taigi, galima.
    A, tiesa, provokacija. Taigi, beveik visa XIV a. pagoniškosios Lietuvos istorija yra žinoma iš Vytauto užsakyto metraščio. Taigi, kiek joje yra tiesos, o kiek – goebbelsinės tiesos?

  2. 2.

    WU spalio 20th, 2009, 1:02 am

    O tai kaip atsirinkti? Sakai turim Vytautą, kuris užsakė, ir tuo pačiu metu turim Jogailą, kuris turėjo draugą Dlugošą.. Kaip siūlai rasti tiesą?

  3. 3.

    WU spalio 20th, 2009, 1:05 am

    Beje, jei lyginti su Gėbelsu, tai čekai turi „gerą” nuomonę apie Vytautą :)

  4. 4.

    kreivarankis spalio 20th, 2009, 1:19 am

    Gerbiamas Marai, o jums neatrodo, kad senus anekdotus pasakojate? Taip, kad čia ne apie Goebelsa reiktų kalbėti, o apie tai už ką Kainas Abelį nužudė.

  5. 5.

    Ligita spalio 20th, 2009, 1:46 am

    Provokacinis klausimas – ar spaudžia galvą, kai reikia aprėpti kalną naujos informacijos? :) Gali atsakyti kas nori.

    Beje, Marai, dėl šito: „Žinok, kad daugelis mokslininkų (ir ne tik) savo darbų parašę nebeskaito, nebent po daugelio metų, kad prisimintų, kokie kvaili buvo ;) .” Kažką panašaus buvau radusi skaitydama A. Camus. Jis teigė daugmaž taip: „Būdamas 21 (ar 22, nepamenu) metų mokėti rašyti gali tik genijus.” Na, žinai… Jis pats savo pirmuosius kūrinius tokio amžiaus paviešino, o po to slapstė :D

  6. 6.

    Maras spalio 20th, 2009, 1:50 am

    Istorija yra senų anekdotų pasakojimas :) . Gal galima plačiau, kreivaranki, nes nelabai supratau, vis tik vėlus metas.
    Kaip atsirinkti? Turbūt tik pasitikėti istorikais. Gi tik jie ir atkniso [išprotavo, nes tiesiogiai neparašyta, beje, Gudavičius, jei teisingai prisimenu]. Beje, Jogaila Dlogušo neturėjo – Dlogošas Jogailos nemėgo ir gana šaržuotai nutapė jo paveikslą.

  7. 7.

    Maras spalio 20th, 2009, 1:52 am

    Na, man jo tas pirmasis romanas vis tik netraukia iki kitų kūrinių lygio. Kažkaip neužkabina. Bet gal slapčia save laikė genijumi ;) .

  8. 8.

    WU spalio 20th, 2009, 2:05 am

    Marai, asmeninis klausimas, gal pažįsti VU istorijos doktorantą Antaną Leparską? :D

  9. 9.

    Maras spalio 20th, 2009, 2:40 am

    Tenka pažinoti, tenka :) .

  10. 10.

    WU spalio 20th, 2009, 3:16 am

    Kaip jam sekasi (nebendravau jau porą metų)? Girdėjau, metė etašė pareigas URM’e dėl disertacijos :) Kas yra šiek tiek juokinga, nes dėl darbo URM metė teisės studijas..

  11. 11.

    kreivarankis spalio 20th, 2009, 9:31 am

    Marai, nežinau kiek verta pasitikėti istorikais. Tai p reikėtų daryti, tačiau akivaizdu, kad istorijos mokslas jau senokai pradėtas skiesti su propaganda. Kaip konkrečiai nuo to gydytis aš nežinau.
    Senais anekdotais aš įvardinau ne istorijas apie „gerą Vytautą” ir „blogą Jogailą”. Čia prieš atsiguldamas išsireiškiau subtiliau – manyčiau yra jau pasenęs anekdotas, kad žmonės yra tokie primityvūs ir taip galvoja. Istorinių žinių jie gal ir neturi daug, tačiau tie stereotipai, kurių pagalba jie neva suvokia istoriją, man taip dingojasi yra nuleisti iš viršaus. T.y. pasakas apie gerą Vytautą ir blogą Jogailą sukūrė patys istorikai ir istorinių romaniūkščių autoriai, kur tie stereotipai buvo sukalti ir išgryninti. O kiek jie gąjūs visuomenėje čia dar kitas klausimas.

  12. 12.

    R.Medinis spalio 20th, 2009, 9:59 am

    Istorija – ne tikslusis mokslas, taip kad istorikais galimas pasitikėti lygiai tiek pat kiek literatūros kritikais, kurie sako, kad Volteras gerai, o Duma – niekalas, arba filosofais kurie šaukia, kad Dievo nebuvimas įrodo jo egzistavimą… Istorikas – tai žmogus, kuris jau iš anksto turi savo viziją/teoriją ir tik po to ieško faktų, įrodymų tai teorijai pagrįsti.

  13. 13.

    kreivarankis spalio 20th, 2009, 10:28 am

    Su filosofais, gerb. Medini, yra šiek tiek kitaip. Kai kuriuos iš jų galima tikrinti neišeinant iš knygos rybų (tam tikra prasme), tuo tarpu istoriko veikalas dažniausiai nurodo į tai, kas yra anapus teksto.

  14. 14.

    . spalio 20th, 2009, 10:35 am

    Drėbtėlesiu ir aš, ir- net du trigrašius, abu kontraversiškus:

    1.Literaturmenyje priešsąjūdiniais laikais teko skaityti diskusine tvarka atspausdintą straipsnį, kuriame autorius įrodinėjo, jog Vytautas Didysis – lietuvių tautos skerdikas. Užimdamas vis naujas žemes rytuose išbarstė tuometinį tautos žiedą -jaunimą, ėjo ne ton pusėn, ko pasėkoje Lietuva bene vienintėlė Baltijos šalis, kurios sostinė ne prie jūros etc

    2. Baltarusių nacionalistai tvirtina, jog mes uzurpavom DLK. Yra LITVA ir LIETUVA. (Litovscy ir lietuvisy?).Tai ne tas pats.
    Pirmoji – tai DLK , maždaug dabartinės baltarusiškos žemės ir antroji, tai – išplėsta Žemaitija. Vienas iš argumentų DLK Statuto kalba.

Rašyti komentarą

Sveiki,


Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.

Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.

* yra papildomų sąlygų:)

Ligita


Welcome,


You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.

I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.

* There are additional conditions:)

Ligita

Nori susirašinėti popieriniais laiškais? Palik savo kontaktus žemiau. Arba rašyk el. paštu: ligita@ligidangaus.lt

Tavo vardas

Klausimas

captcha

Saugos kodas

    Prenumeruok RSS

    Įrašyk savo el. paštą

  • Balsavimas

    • Ligita dabar kuria. Parašyk jai laišką, jei kyla klausimų dėl tavo kūrybos ar nori papasakoti apie save. Atsiprašome, laikinai neaptarnaujame. ligita@ligidangaus.lt
  • Tapk gerbėju

    Ligi Dangauson

    Darbai

    Radai klaidą? Pranešk.

    Kategorijos

    Archyvas

    Tinklaraščiai, batai ir sausainiai :))

    Poko.lt