Drėbtelk ir tu, kartu su Valdemaru

„Apdrabstykime istoriją, vaikai,
kuo kas galim – ir išryškės jos tikrasis veidas.“ – Maras

Spontaniškas Valentino interviu, paskelbtas 2009 metų spalio 17 dieną, su istoriku Valdemaru Klumbiu taip paprastai užmarštin nenugarmėjo.

Pasipylė trumpi ir ilgesni komentarai, visokie nuomonių pareiškimai, įsisiautėjo nesantaika. Galop veiksmas persikėlė į Vilnaus Rotušės aikštę, kur vyrai dangstydamiesi skydais puolė taškytis kalavijais, moterys ir vaikai, drobiniais audeklais apsigobę, lindo į šaižaus lietaus plėšomas palapines… Buvo baisu. O gal nebuvo? Gal aš ką tik iškreipiau istoriją?;) Deja, reikalas šviežias, taigi liudininkai greitai konstatuos, kad „truputį“ sufantazavau. O jeigu aš štai taip nudobčiau liudininkus, panaikinčiau pirminius, antrinius šaltinius ir pulčiau kurti savo istoriją, mm? Ar kas nors atsektų kaip buvo iš tikrųjų? Turbūt taip. Nes visko nepanaikinsi. Ir vėl – turbūt.

Šis naujas skyrelis, startavęs 2009 metų spalio 20 dieną, skirtas istorijai. Diskutuokim, provokuokim vienas kitą, atraskim.

Šiaip ar taip kiekvienas iš mūsų jau esame ISTORIJA.

Pradžiai siūlau minėtojo istoriko mokslinio straipsnio „Lietuvos kultūrinis elitas sovietmečiu: tarp pasipriešinimo ir prisitaikymo“ išvadų dalį, o toliau… Žiūrėsim.

1. Lietuvos kultūrinis elitas sovietmečiu: tarp pasipriešinimo ir prisitaikymo

Komentarai: 1 714 “Drėbtelk ir tu, kartu su Valdemaru”

Puslapiai: « 17 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 1735 » Show All

  1. 515.

    . gruodžio 28th, 2009, 7:56 pm

    Disertaciją skaityti yra specifinis dalykas etc.
    Turėjau omeny -pasakas, bent jau vieną – apdovanotą. Tai, regis, elementaraus mandagumo norma – bent jau nesigirti, kad neskaitęs, skirtingai nuo kitų – taigi, dundukų.

  2. 516.

    WU gruodžio 28th, 2009, 8:06 pm

    Dabar dr. Maro laukia sunkus uždavinys – išrinkti savo monografijai gražų viršelį.

  3. 517.

    TipasK gruodžio 28th, 2009, 8:15 pm

    Na, dr. Val de Maras laikėsi šauniai, su oponentu dėl vieno niuanso supratimo ir traktavimo pasioponavo gana tvirtai pareikšdamas, kad jie skirtingų pažiūrų. Į klausimus atsakinėjo kompetentingai ir labai aiškiai demonstruodamas labai plačią erudiciją. Kiekvienu atsakymu parodė kad disponuoja žymiai didesnės apimties informacijos bagažu nei sugebėjo sutalpinti į disertacijos apimtis.
    Na, o ar labai jaudinosi, ar prakaitavo kakta ar delnai – nežinau, jis pats pasakys. Išoriškai atrodė ramiai pasitikinčiu savo nuveiktu darbu žmogumi. Beje, vienas netikėtas, be labai man patikęs pagyrimas buvo, kad nepiktnaudžiauja tarptautiniais žodžiais. Pridėsiu nuo savęs – tai rodo ypatingą Maro vidinę kultūrą, jautrumą kalbai kaip visuomenės turtui ir aukštą intelektualią erudiciją.

  4. 518.

    romas gruodžio 28th, 2009, 8:17 pm

    Jo, Fredi, kaip tai rimtai tu su Katkevičiumi į tas pasakas reaguoji. Lietuvoje yra madingi projektai: šok su žvaigžde, žvaigždžių duetai. Jei visokie diletantai gali mums šokti bei dainuoti, kodėl mes negalime rašyti? Būdami pedantais turėtume net nekalbėti, nes tarp mūsų lietuvė – profesionalė yra tik Ligita, o mes visi esame tik lietuviai mėgėjai.

  5. 519.

    . gruodžio 28th, 2009, 8:40 pm

    Per BTV dabar – Sąmokslo teorija su A.R., ryte per LR – A.R.

  6. 520.

    Fredis* gruodžio 28th, 2009, 9:06 pm

    Taškas – nusivylęs, Račas nepagyrė Kirkilo ir netgi priešingai kaip įmanydamas stojo kaip mūras ginti Kubiliaus vyriausybės.

  7. 521.

    . gruodžio 28th, 2009, 9:24 pm

    Fredis- kaip ir žavusis Arnas- čiuožėjas. Paviršiumi. Tvirtinau ir tvirtinu, kad Kirkilas, nors baigęs tik partinę mokyklą, kaip politologas dažnai būna galva aukštesnis už oponentus.
    Pabrėžiu- metodu DOT- kaip politologas.

  8. 522.

    Rolandas gruodžio 28th, 2009, 9:29 pm

    Nuo Naujų metų brangs įvežami vaistai, elektra, šildymas, karštas vanduo, transporto e-bilietai, atsiras vadinami skaitliukų mokesčiai ir t.t., realpolitik…

    O kas pigs? Gal kas žinote?

  9. 523.

    Fredis* gruodžio 28th, 2009, 9:42 pm

    Kuo žavus dr. Maras? o gi tuo, kad būdamas socialistu dabartinei valdžiai (krikščionims demokratams ir liberalams) alternatyvos nemato. Vyresnioji karta, tiems kam per penkiasdešimt (Taškas, Račas ir Co) padarę per daug kompromisų su sąžine, Kirkilas (Taškui), Uspaskich (Račui) yra gerbtini kairės atstovai. Račas apskritai buvo nuklydęs į paraštę, griovį, šalikelę su marginalais ir jiems advokataudamamas prarado turinčio nuovoką ir blaivų protą analitiko vardą. Dabar Račas bando taisyti padėtį, atsiplauna savo mundurą, tačiau jam koją kiša choleriškas, karštakošiškas būdas.

  10. 524.

    Valentinas gruodžio 28th, 2009, 9:42 pm

    Pigs maistas.
    Taške, gal galite pateikti pavyzdžių kaip Kirkilas politologiškai aukštesnis už kitus? Man toks pasakymas yra labai keistas, nes mano nuomone Kirkilas yra grynakraujis demagogas ir joks politologas. ;)

  11. 525.

    WU gruodžio 28th, 2009, 9:48 pm

    Fredi, sakyk ką nori, bet Artūras gerai pasirodė. Nepasidavė tam sąmokslininko desperatiškam inkštimui. Sugebėjo įžvelgti pliusus vyriausybės veikloje. Beje apie teisėsaugą irgi protingai kalbėjo.

  12. 526.

    Valentinas gruodžio 28th, 2009, 9:48 pm

    Pažiūrėjus į Artūrą ekrane, tai mūsiškis. Puikiai šnega, argumentuoja, nepasiduoda Klivečkos šoupopulizmui. Vienu metu pagalvojau, kad užėmė Valentinavičiaus vaidmenį, nes atrodė, kad žino kažką daugiau, nei kiti dalyviai.
    Bet savo bloge, labai jau nervuotas. Tik kas ir apšaukia dunduku ir pasiunčia velniop. Ekrane kultūringas – internete grubus. Keliu hipotezę, kad jis jau pavargo nuo savo blogo. Įrašai pasirodo vis rečiau ir dar rečiau apie ką nors reikšmingo. Kabinėjimasis prie religijų, istorikų ir t.t. Bręsta esminių permainų poreikis.

  13. 527.

    romas gruodžio 28th, 2009, 9:48 pm

    Kirkilas jaunystėje buvo auksuotoju. Jis jau tada turėjo nuojautą, kur galima sukombinuoti. Ši savybė yra labai reikalinga Lietuvos politikui, nes už vidutinio vadybininko algą išgyventi yra neįmanoma.

  14. 528.

    WU gruodžio 28th, 2009, 9:52 pm

    Valentinai :)

  15. 529.

    Valentinas gruodžio 28th, 2009, 9:54 pm

    Fredi,
    Parašyk ką nors teigiamo apie A.R. Tik neminėk Pylimėlių gatvės ir uspaskio.

  16. 530.

    . gruodžio 28th, 2009, 9:56 pm

    ” Politologas tiria politinių, socialinių ir ekonominių sistemų sandarą, ypatingą dėmesį skirdamas santykiams tarp atskirų sistemos elementų. Paprastai tariant, jis tiria, kaip visuomenė yra valdoma, jos formas, organizavimą ir tikslus.”

    Nesu Kirkilo fanas, bet pastebėjau, kad TV debatuose jis dažnokai pranokdavo oponentus.
    Neginčiju, kad tai galimai įvykdavo dėl demagogijos ar pasinaudojant oponentų „žalumu”.

    Tiesiog nemėgstų banalių štampų. Veik fiziškai, pardon.

  17. 531.

    Valentinas gruodžio 28th, 2009, 9:58 pm

    Neatsimenu Kirkilo prieš premjeravimą, bet būdamas premjeru, jis man nesudarė tokio įspūdžio. Tema politologo magistriniam darbui.

  18. 532.

    Fredis* gruodžio 28th, 2009, 9:59 pm

    A. Račas yra socialistas (pats taip sakė Versijose) su labai ryškiai prasimušančiais paksizmo (marginaliais) daigais. Kartais savo pažiūras pavyksta nuslėpti meistriškai, kalba argumentuotai ir tiksliai, tačiau vis kuriame nors teksto ar kalbos fragmente prasimuša neapykanta „partneriams” (Amerikai), žydų reikalavimams susigrąžinti turą, matyti, kad skeptiškas seksmažumoms, gėjams, tačiau kažkodėl VSAT vadina rasistais (ryškus socialisto bruožas).
    Margas kaip genelis, todėl ir įdomus, o dar tas nuo arklio nulipusio kaubojaus įvaizdis slibino žvilgsniu. Gryna eklektika.

  19. 533.

    Valentinas gruodžio 28th, 2009, 10:00 pm

    Turiu pripažinti, kad Pylimėlių gatvės ir uspaskio nepaminėjai…

  20. 534.

    WU gruodžio 28th, 2009, 10:03 pm

    Aš manau, kad tai yra gerai. Žurnalistui reikalinga savybė :) Judam link kažko, kas yra panašu į objektyvumo užuomazgas.

  21. 535.

    Valentinas gruodžio 28th, 2009, 10:06 pm

    Čia tu apie Fredžio ar Račo objektyvumą?

  22. 536.

    Fredis* gruodžio 28th, 2009, 10:07 pm

    S.Stoma skaito Račo blogą, pakartojo mano versiją, kad lėktuvai leidosi su neapskaitytais pinigais Baltarusijos demokratijai remti, mūsų VSD vaiknai ilgai sukiojosi apie juos kaip katės apie lašinius ir neiškentę sukišo nagus.
    „Dėl to ir buvo nužudytas V.Pociūnas” S.Stoma

  23. 537.

    WU gruodžio 28th, 2009, 10:08 pm

    Račo, bet galima ir Fredžiui priskirti :)

  24. 538.

    . gruodžio 28th, 2009, 10:09 pm

    Toks seras Vinstonas ne kartą keitė požiūrį, net pažiūras -bent du kart keitė partijas ir liko didžiuoju suvisam.
    Fredis – atvirkščiai (pastovus).

  25. 539.

    Rolandas gruodžio 28th, 2009, 11:08 pm

    Valentinai

    Taip, Kirkilas neabejotinai yra grynakraujis demagogas, demagogas iki koktumo, tačiau tuo pačiu ir politologas.

    Savo straipsniuose tiria Lietuvos politinės ir ekonominės sistemų sandarą, įvairių partijų programas, kartais pasisako tarptautinės politikos srityje dėl valstybių pozicijos ir vaidmens tarptautinėje arenoje.

    Veikia įvairiose viešojo ir socialinio gyvenimo srityse, dirba bibliotekose, rausiasi archyvuose. Turi išlavintą loginį mąstymą, o kaip melagis profesionalas ir puikią atmintį, nuolat išreiškia save aktyviai ir viešai šnekėdamas.

    Tai kuom jis ne politologas?

  26. 540.

    . gruodžio 29th, 2009, 12:08 am

    Ligitėlė gero būdo,
    O jos „chebra” per dikta…
    Tik senelė neužsnūdo-
    Tad nepasaka ilga.

    Linkėjimai Zitai. ;)

  27. 541.

    Ligita gruodžio 29th, 2009, 12:22 am

    :) U-u-a-a-a! Marai!!! Sveikinu (tikiuos dar atsirasi po tokių įvykių ir išgirsime nuomonę iš pirmų lūpų, nors liudininkas TipasK – irgi neprastai)!

    Bet bliamba – paimi Fredžio komentarą: „Kuo žavus dr. Maras? o gi tuo, kad būdamas socialistu dabartinei valdžiai (krikščionims demokratams ir liberalams) alternatyvos nemato. Vyresnioji karta, tiems kam per penkiasdešimt (Taškas, Račas ir Co) padarę per daug kompromisų su sąžine, Kirkilas (Taškui), Uspaskich (Račui) yra gerbtini kairės atstovai. Račas apskritai buvo nuklydęs į paraštę, griovį, šalikelę su marginalais ir jiems advokataudamamas prarado turinčio nuovoką ir blaivų protą analitiko vardą. Dabar Račas bando taisyti padėtį, atsiplauna savo mundurą, tačiau jam koją kiša choleriškas, karštakošiškas būdas.” Ir? Keturis kartus Račas-Račas-Račas-Račas! :O

    Tiesa, Taškai, nesijaudink dėl to, kad neva jis (t.y. Fredis*) neperskaitė kalėdinių pasakų. Jei netingėčiau, greit atrasčiau komentarą, kur jis minėjo jau dvi perskaitęs…

  28. 542.

    Fredis* gruodžio 29th, 2009, 6:44 am

    Šiąnakt sapnavau, kad padegiau Račo automobilį, tačiau kvailai įkliuvau. Pasirodo, kad žurnalistas buvo įmontavęs slaptą kamerą ir visą procesą nufilmavo. Buvau apsimaturiavęs kaklą ir galvą šaliku ir užsimaukšlinęs Čarlio Čaplino stiliaus katiliuką, buvo prieblanda, tačiau iš viešai į internetą įdėtos video juostos buvo puikiai matyti mano tyros, geros akys, pailgas, paaugliškas veidas, mano gražios formos mėsinga, daili ausis ir charekteringa aprangos detalė – iš po juodo megztuko kyšantys pilki marškinių kalnieriuko kampeliai. Niekam nekilo abejonių, kad visi mato Fredį*.
    Paties sulaikymo proceso nefiksavau, tačiau prisimenu apmaudą, kad dėl tokios kvailystės teks išbraukti iš gyvenimo dvejus metus, todėl prarasiu profesinę kvalifikaciją, atitrūksiu nuo visuomeninio gyvenimo, negalėsiu bendrauti su draugais ir artimaisiais, o ypač moterimis. Dar nerimavau kaip klostysis mano santykiai su kalėjimo senbuviais kaliniais, ar nepatirsiu prievartos ir nepagarbaus elgesio.
    Mano nuostabai viskas klojosi puikiai, visa atmosfera kalėjime buvo nuostabi kaip teatro scenoje, visi kaliniai ir prižiūrėtojai dėvėjome antikiniais graikų drabužiais – šviesiais drobiniais apsiaustais, buvome įsispyrę į sandalus, galvas puošė paauksuoti galvos papuošalai augaliniais motyvais.
    Tik įžengęs į sceną iš kart tapau kalėjimo įžymybe – iš visų pusių buvo girdėti pašnibždomis ir garsiai tariami susižavėjimo šūksniai:
    – O! Fredis*, Fredis*, Fredis* !!!

    Atsibudau, išgėriau arbatos ir viską jums užrašiau :)

  29. 543.

    Musė gruodžio 29th, 2009, 8:17 am

    Fredi, įdomu, kaip psichologas interpretuotų tavo fantazijas ? :D

    Mokslų daktaras ryškiai užšventė:)

    Išvažiuoju atostogauti, visiems linkiu puikių 2010 metų. Ir būkite žmonės, prižiūrėkite nerijų (man baisu net pagalvoti, ką čia rasiu sugrįžusi…). Čiau.

  30. 544.

    Fredis* gruodžio 29th, 2009, 8:52 am

    Muse, Valentinas miega su psichologe, ji mane ir diagnozuos.
    Šiaip turiu pasiteisinimą – treniravausi parašyti komentarą keturis kart paminėdamas žodį Fredis*, o ne Račas. Pasirodo, kad žmogaus fantazija yra beribė. Puikus šios nakties atradimas – ten yra geriau nei čia: niekas niekur neskuba, visi draugiški, lyriški, poetiški, sutūpę ant antikinių šventovių griuvėsių deklamuoja poemas, gieda dievams ir vieni kitiems psalmes ir odes, skmaba braukiant per stygas laibais švelniais piršteliais nuostabūs arfos garsai…

  31. 545.

    Valentinas gruodžio 29th, 2009, 9:37 am

    Rolandai,
    Taško mintis yra, kad Kirkilas kaip politologas yra kompetentingesnis už aplinkinius. Aš gi, sakau, kad nepastebėjau jokių jo gabumų išskyrus demagoginius.

  32. 546.

    Valentinas gruodžio 29th, 2009, 10:10 am

    Fredi,
    Sprendžiant iš tavo erotinių sapnų, gali būti, kad esi latentinis gėjus ir įsimylėjai Račą. Tiksliau pasakyti negaliu, reikėtų atlikti tyrimus :)

  33. 547.

    TipasK gruodžio 29th, 2009, 10:41 am

    Kaip sako, nuo meilės iki neapykantos vienas žingsnis, tai Fredis matyt taip ir šokinėja nuo vienos kojos ant kitos:) priklausomai nuo paros meto. Arba neatmestinas asmenybės susidvejinimas, tada tikrai reikės Valentino žmonos pagalbos.

  34. 548.

    romas gruodžio 29th, 2009, 1:07 pm

    Fredis yra Račo reklama – Artūras vieną kartą prasitarė. Įspūdžiai su neigiamu krūviu yra geriau įsimenami. Jei nori, kad vaikas gerai mokėtų matematiką, jį reikia barti algebros taisyklių ir geometrijos teoremų tekstais.

  35. 549.

    . gruodžio 29th, 2009, 1:12 pm

    Politika ir demagogija ne tik mūsų laikais neatskiriamos, kaip vienos lazdos du galai, taigi, anot Kuzmos Prudkovo- „smotria v korien”:

    demos – liaudis,
    agogos – valdovas
    politike- valstybės valdymo menas
    logos – mokslas

    Seras Vinstonas sakė, kad geras politikas turi numatyti ir įtikinimamai įrodyti, kas įvyks ateityje ir po to- tik dar įtikinamiau- paaiškinti, kodėl tas neįvyko.

    Aišku, paprasčiau Kirkilą pavadinti politruku. Priešininko neįvertinimas ar sumenkinimas pralaimėjus visada skaudžiau smogia negu pervertinimas.

    Mano kvaila galva tai viena iš priežasčių, kodėl Antrojoje LR konservatorių valdymas neskaičiuojamas dešimtmečiais, deja.

  36. 550.

    TipasK gruodžio 29th, 2009, 5:39 pm

    Romai,
    pradžioje maniau, kad tai tas pats asmuo, nes iš tiesų – Fredis elgiasi kaip Artūro blogo reklamuotojas.

  37. 551.

    Maras gruodžio 29th, 2009, 6:44 pm

    Ačiū visiems už sveikinimus. Dėkoju pavėluotai, nes nepriėjau prie interneto.

    Prie disertacijos teksto reiktų gerokai padirbėti, kad išeitų knyga. Gi buvo ir sakiusių, kad tekstas suprantamas gana siauram žmonių ratui. Iš dalies aš tam pritariu. O ir šiaip, daugelį dalykų reikėtų kardinaliai perrašyti. O aš dar nesuradau geriausiai tinkančios formos kai kuriems skyriams.

    Taške, į ciekavos Zosės klausimus galiu atsakyti iš savo varpinės: Atsakinėjau lyg ir tvirtai, apsirengęs daugiau bohemiškai (raudonas megztinis :) ), nei išbalęs, nei prakaitavau. Bent jau nejutau. Iš esmės nelabai ir jaudinausi.

    Valentinai, naujų tikslų nėra, nes disertacija (o tuo labiau jos apgynimas) nebuvo tikslas. Padėjau vieną gyvenimo taškų ir viskas. O tikslas lieka tas pats – tyrinėjant, analizuojant, aiškinantis ir dekonstruojant – mėgautis.

    Fredi, mano ausis pasiruošusi Tave išklausyti :) .

    romai, lietuvis – profesionalas – puiku :) .

    WU, Baranauskienės nežinau.

  38. 552.

    Ligita gruodžio 29th, 2009, 6:58 pm

    Na, va, sudrumstei fakto didybę! Aš jau knygynų lentynose (perkamiausių TOP 10) įsivaizdavau išdidžiai pastatytą Valdemaro Klumbio knygą „Lietuvos kultūrinio elito elgsenos modeliai sovietmečiu” B)

  39. 553.

    Maras gruodžio 29th, 2009, 7:01 pm

    Ligita, disertacija – ne knyga. Gali įsitikinti – paskaityk ;) . Be to, reikia pasiilsėti nuo to teksto – aš jo negaliu gerai vertinti, negaliu vertinti ir bent kiek objektyviai. Kol kas.
    Be to, pavadinimas tikrai būtų ne toks, nebent paantraštė.

  40. 554.

    nerijus gruodžio 29th, 2009, 7:16 pm

    Marai

    Sveikinu.

  41. 555.

    nerijus gruodžio 29th, 2009, 8:07 pm

    Marai

    Skaitau Jūsų disertaciją/ rašliavą :) , kurią galima atsisiųsti į google paieškos laukelį įvedus Jūsų vardą ir pavardę.
    Iš kart užkliuvo teiginys, jog rusifikacijos labiausiai bijojo vadinamas „elitas”. Trūksta jo išsamesnio/ aiškesnio išaiškinimo- kas jam priklausė?..
    Nevisiškai sutikčiau su tokiu teiginiu, nes rusų kalbos mokėjimas atvredavo plačiau duris į bet kokią Valstybinę organizaciją/ tarnybą ar net partiją. Tai suteikė „pliusus”. Kaip žinia, „neelitui”- vadinčiau etatinius kolūkiečius, kurie nuo ryto iki vakaro ganė karves, arė laukus, šienavo, ravėjo runkelius ir pan. buvo mažai šansų ( kaip ir šiais laikais ) patekti prie ar arčiau „išrinktųjų” stalo.
    Sakyčiau, kad tarp „elito” atsirado daugiau norinčių kalbėti rusiškai, nei tarp „neelito” ir tautiškumą, kaip ir lenkiškos „bajorijos” laikais, labiau saugojo etatiniai „kolūkiečiai”…

    p.s. skaitau toliau…
    :)
    Ką galėtumėte pasakyti apie lenkinimą ir lietuviškos kalbos saugojimą tuo met?..Manau, kad pakeitus „SSRS” ir vietoj to įrašius „Lenkija”, ne daug apsiriktume?..

  42. 556.

    Maras gruodžio 29th, 2009, 8:24 pm

    nerijau, sutinku, kad rusų kalbos mokėjimas tikrai buvo svarbus siekiant aukštesnio socialinio statuso (nors ir ne visuomet). Tačiau daugeliui paprastų žmonių rusifikacijos grėsmės nejuto, nereflektavo. Elitas mano darbe ne administracinis, o kultūrinis (menininkai, mokslininkai, daugiausia humanitarai).

    Dėl lenkiškumo/rusiškumo sąsajų – buvo kitos sąlygos XIX a., kad būtų galima lyginti.

  43. 557.

    nerijus gruodžio 29th, 2009, 8:35 pm

    Kaip supratau, tai pas mane nėra disertacija?..O tik „įžanga” į ją?..
    Kur visą galima paskaityti, jei tai įmanoma?..

    Gaila, kad rašydamas, kart kartėmis, naudojate ne lietuviškus žodžius, nors tokio žodžio, kaip „unifikacija” lietuviškas skamba gan padoriai ir suprantamai ;)

  44. 558.

    nerijus gruodžio 29th, 2009, 8:40 pm

    Ir vienu, ir kitu atveju ( rusinimo/ lenkėjimo ) buvo noras „pritapti” ir/ ar susireikšminti, ir/ ar gauti padoresnį/ geresnį darbą. Tiek tuo laiku ( lenkėjimo ), tiek anuo ( rusėjimo ) buvo tokių, kurie tai darė noriai, ir buvo tokių, kurie to nedarėarba engė…

  45. 559.

    WU gruodžio 29th, 2009, 8:48 pm

    Marai, tie ir tikėjausi išgirsti. Man praktiškai neliko abejonių, kad ji nieko verta, jei nesi apie ją girdėjęs :)

  46. 560.

    Valentinas gruodžio 29th, 2009, 8:51 pm

    Laikykis Marai, reikės apginti diserį prieš liaudį.

  47. 561.

    romas gruodžio 29th, 2009, 9:02 pm

    Nerijau, matosi, kad visiškai nesupranti to laikotarpio:) Rusiškai visi mokėjo puikiai, nes to buvo mokoma nuo 3 kl. mokykloje po 5 pamokas per savaitę, 99proc. filmų per TV ir kino teatruose buvo rusų kalba, vyrai tarnavo iš pradžių 3m. paskui 2m. tarybinėje kariuomenėje. Vilniuje iki nepriklausomybės parduotuvėje lietuviškai bendraudamas beveik negalėjai apsipirkti. Ką jau čia parduotuvėje – rusai atsisakydavo pažymėti talonėlį troleibuse, jei paprašydavai lietuviškai. Faktiškai, jei buvo nors vienas rusas salėje, susirinkimai turėjo vykti rusų kalba. Tie, kuriems reikėjo darbe vadovautis norminiais dokumentais, žino, kad vietinių dokumentų išleistų lietuviškai, beveik nebuvo. Pabaltijyje aukštasis mokslas buvo dar įmanomas lietuvių kalba, bet likusioje SSRS dalyje buvo įmanomas tik rusų kalba. Prie Griškevičiaus jau buvo kalbos, kad su lietuvių kalba aukštosiose mokyklose bus tuojau baigta. Inteligentija – ne klasine prasme – suprato viską, kas darosi. Didžioji dalis visuomenės visą laiką buvo švonderiai, bet juk Sąjūdis neatsitiko tuščioje vietoje. Socializmas Lietuvoje buvo pūlinys. Man ir dabar rusai turi geležinkelio kvapą – bet čia grynai emociškai, nes aš nesijaučiu nacionalistu. Tas kvapas man likęs iš kelionių traukiniu vaikystėje. Geležinkelio stotis ir traukiniai niekad nebuvo ta vieta, kur kas nors aplink kalbėtų lietuviškai.

  48. 562.

    Maras gruodžio 29th, 2009, 9:10 pm

    Kaip nėra? Paviešinau disertacijos tekstą:http://dl.dropbox.com/u/351874/KLUMBIO_disertacija.pdf

  49. 563.

    Maras gruodžio 29th, 2009, 9:14 pm

    WU, neskubėk su išvadomis. Aš šiaip ne itin domiuosi Lietuvos istorikais (gėda, aišku), jei jie nerašo man naudingų dalykų. Čia reikėtų paklausti to laikotarpio specialisto.

    romai, nerusiškai aukštojoje buvo galima studijuoti dar Gruzijoje ir berods Armėnijoje, nors dėl pastarosios nesu tikras. Beje, Gruzijoje valstybinė kalba buvo gruzinų (Lietuvoje lietuvių nebuvo valstybinė).

  50. 564.

    WU gruodžio 29th, 2009, 9:18 pm

    Marai, taip manau todėl, kad ji apdėjo vieną istoriką, kuris man atrodo daugiau nuveikęs negu ji. Apie ją iš viso nesu nieko girdėjęs išskyrus jos paskaitas per radiją apie Vytautą.

Rašyti komentarą

Sveiki,


Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.

Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.

* yra papildomų sąlygų:)

Ligita


Welcome,


You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.

I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.

* There are additional conditions:)

Ligita

Nori susirašinėti popieriniais laiškais? Palik savo kontaktus žemiau. Arba rašyk el. paštu: ligita@ligidangaus.lt

Tavo vardas

Klausimas

captcha

Saugos kodas

    Prenumeruok RSS

    Įrašyk savo el. paštą

  • Balsavimas

  • Tapk gerbėju

    Ligi Dangauson

    Darbai

    Radai klaidą? Pranešk.

    Kategorijos

    Archyvas

    Tinklaraščiai, batai ir sausainiai :))

    Poko.lt