Drėbtelk ir tu, kartu su Valdemaru

„Apdrabstykime istoriją, vaikai,
kuo kas galim – ir išryškės jos tikrasis veidas.“ – Maras

Spontaniškas Valentino interviu, paskelbtas 2009 metų spalio 17 dieną, su istoriku Valdemaru Klumbiu taip paprastai užmarštin nenugarmėjo.

Pasipylė trumpi ir ilgesni komentarai, visokie nuomonių pareiškimai, įsisiautėjo nesantaika. Galop veiksmas persikėlė į Vilnaus Rotušės aikštę, kur vyrai dangstydamiesi skydais puolė taškytis kalavijais, moterys ir vaikai, drobiniais audeklais apsigobę, lindo į šaižaus lietaus plėšomas palapines… Buvo baisu. O gal nebuvo? Gal aš ką tik iškreipiau istoriją?;) Deja, reikalas šviežias, taigi liudininkai greitai konstatuos, kad „truputį“ sufantazavau. O jeigu aš štai taip nudobčiau liudininkus, panaikinčiau pirminius, antrinius šaltinius ir pulčiau kurti savo istoriją, mm? Ar kas nors atsektų kaip buvo iš tikrųjų? Turbūt taip. Nes visko nepanaikinsi. Ir vėl – turbūt.

Šis naujas skyrelis, startavęs 2009 metų spalio 20 dieną, skirtas istorijai. Diskutuokim, provokuokim vienas kitą, atraskim.

Šiaip ar taip kiekvienas iš mūsų jau esame ISTORIJA.

Pradžiai siūlau minėtojo istoriko mokslinio straipsnio „Lietuvos kultūrinis elitas sovietmečiu: tarp pasipriešinimo ir prisitaikymo“ išvadų dalį, o toliau… Žiūrėsim.

1. Lietuvos kultūrinis elitas sovietmečiu: tarp pasipriešinimo ir prisitaikymo

Komentarai: 1 714 “Drėbtelk ir tu, kartu su Valdemaru”

Puslapiai: « 112 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 2235 » Show All

  1. 765.

    Valentinas vasario 27th, 2010, 4:45 pm

    Žodį „laiminga” prašau suprasti sarkastiškai.

  2. 766.

    . vasario 27th, 2010, 4:50 pm

    Nepailstamas socialistų baubas Fredis lai DELFI paskaito, kaip jie keikė kapitalistus, o Maldeikienė pateikė įdomius skaičius su palyginimais:

    Vidutinė mokesčių našta darbui 2007 m. Lietuvoje buvo 32,3 proc., verslui – 12,1 proc., * Eu atitinkamai 34,4 ir 29.

    Ir dar – vienintelė alternatyva, jei 1945 metais būtų nugalėję naciai – gyventume Madagaskare. Vokiečiai pasižymi pedantišku iškeltų tikslų įgyvendinimu, va tada gal tikrai būtų galima lyginti su Osvencimu – be piktžodžiavimo.

  3. 767.

    Fredis* vasario 27th, 2010, 4:53 pm

    Valentinai, kiekvieną žmogų gyvenime supa apie 50 žmonių, iš jų jis ir susidėlioja vaizdą apie savo tautą ir jos papročius. Bendrabutis Naujininkuose pakeliui į čigonų taborą prie aerouosto skiriasi nuo kotedžų komplekso Nugalėtojų gatvėje Antakalnyje. Keisk aplinką, praplėsk akiratį :)

  4. 768.

    Rytis I vasario 27th, 2010, 5:11 pm

    „Sovietikus” darė ir kitokiais būdais. Pavyzdžiui – pagautų partizanų vaikus išveždavo į Kaliningrado ar Baltarusijos internatus. Kur jie dabar? Jų daug, įdomu kokia kalba dabar jie kalba? Ar žino? Pavyzdžiui – Žalio Velnio vaikai. Kas liečia Maro straipsnį – manyčiau, jog lrytas rašo tik tai, kas jam reikalinga sau. Persitvarko. Kodėl Maras pats nerašo? lrytas nepasiūlė? Yra alternatyvos. Ir beje, „dualybė”, arba tiesiog dviveidystė – buvo ne tik „tada” – tai tiktai vardiklis, vienijantis praeitį ir dabartį.
    Beje, atsiprašau kad įsiterpiau, – pas A.R. „štilius”, o čia įdomi tema… Pažadu nepiknaudžiauti:)

  5. 769.

    Valentinas vasario 27th, 2010, 5:19 pm

    Fredi, vėl nesupratau, kodėl tu nuo 45 metų peršokai į dabartį ir atkakliai vengi 1970 metų situacijos. O tavo patarimą galiu peradresuoti tau pačiam. Juo labiau, sovietinio mąstymo ir elgesio reliktai gyvuojantys dabar, kaip tik ir turėtų tau rodyti kiek buvo įsismelkęs sovietiškumas.
    Taške,
    Teigti, kad tas, kuris išprievartavo per vaginą yra geresnis, nes būtų atėjęs blogesnis ir išprievartavęs per išangę, reikia atsargiai, nes prievartautojai yra abu.
    Apskritai susieti ideologines takoskyras kairė – dešinė su šalies okupacijos tema yra klaidinga. Nors tai buvo realizuota „kairiųjų” rankomis, Lietuvos okupacija yra natūralus Rusijos Imperijos ekspansijos pavyzdys. Nepriklausomai nuo to kas valdžioje ir kokia ideologija, Rusijai Lietuva yra ir bus jos teritorija. Tas pats galioja ir kitoms imperijos valstybėms. Šiandien Rusiją valdo kraštutiniai dešinieji, kartais besiribojantys su fašizmu, bet tai netrukdo jiems vykdyti tokią pačią imperinę politiką.

  6. 770.

    Fredis* vasario 27th, 2010, 5:33 pm

    Valentinai, aš visada vengiu kalbėti apie savo tautą blogai, kokie blogi mes buvome 1965-85 metais – „susitaikę su okupacija”, „praradę viltį savo rankomis kuriantys sovietinę santvarką” ir t.t.. Už mane tai pasakys Maras. Gal geriau žino, nes tyrinėja istortinę medžiagą. Jeigu tau tylai į ausį – tai aš Marui ir Valentinui beveik be išlygų pritariu. Sąlygynį 1965-85 metų štilių aš traktuoju kai jėgų pergrupiravimą, žaizdų išsilaižymą po ginkluoto pasipriešinimo ir tremčių, priešininko budrumo užmigdymą ir pasiruošimą lemiam šuoliui į kovų už Nepriklausomybę sukūrį.

  7. 771.

    Valentinas vasario 27th, 2010, 5:51 pm

    Fredi,
    Kai per duetus tema yra „linksmos dainos” ir lietuviai nieko kito nesugalvoja tik išdainuoti visas rusiškų komedijų dainas, aš labai abejoju ar mes daug pasikeitėme. Nors iš kitos pusės, vienas rusų humoristas sakė:
    Vsio što chorošeje – eto samo saboi antisoveckoje.

  8. 772.

    . vasario 27th, 2010, 6:06 pm

    Argi tas blogai, jei tos komedijos buvo tikrai neprastos? Bent jau dainos.

    Vietoj tuščiažodžiavimo apie lemiamą šuolį dabar reikia kažkokių veiksmų būtent lemiamam ….ne – žūtbūtiniams veiksmams…

    Precedentas pradžiai yra – pas braliukus latvius. Tik išnaudoti ar sugebės jie tą tinkamai? Be jokių evoliucijų.

  9. 773.

    Fredis* vasario 27th, 2010, 6:13 pm

    Nereikia painioti lietuvių pomėgio rusiškai komedijai, kinui, dainai, baletui, literatūrai, xokeistams, futbolininkams ir gimnastėms ir taip išvesti paralelę, kad esame nepajėgūs nulaikyti rankoje kardą ir vienu rankos kirčiu nurėžti sovietiniam okupantui galvą, kad jis apsipylęs krauju net nesuprastų kas įvyko :)
    Savo kuklutį pasirodymą šiandien aš jau baigiu.

  10. 774.

    romas vasario 27th, 2010, 7:18 pm

    Aš nesutinku, kad Lietuva buvo susitaikiusi su okupacija. Vilniuje rusai atvirai demonstravo savo nacionalizmą. Pardavėjos nesiteikdavo suprasti, kad prašai dešros. Lygiai tas pats troleibusuose, kai paprašydavai pažymėti talonėlį. Susirinkimai turėdavo vykti rusiškai, jei būdavo nors vienas rusas salėje ir būtinai jis pakeldavo skandalą, jei netyčia kas nesusiprasdavo vesti susirinkimo rusiškai. Nežinau, ar galima likti tolerantišku, jei lietuvių kalbą kas nors pavadina paukščių arba šunų kalba. Tie dalykai nebuvo kasdieniai ir taip nesielgė visi rusai, bet užteko padugnių atmosferai sukurti. Reikia neužmiršti, kad jauni vyrai po kariuomenės buvo pašaukti ir turėjo progos pamatyti 1968m. įvykius Čekoslovakijoje, nuo 1979m. daug lietuvių kariavo Afganistane ir ne vienas grįžo cinkuotame karste, 1986m. gana nemažai buvo paimti į „sborus” ir likvidavo Černobylio avarijos padarinius. Lengva atspėti, kad niekas nenorėjo dalyvauti šitame tarybiniame šūde. Kaip gali žmonės žiūrėti į valdžią, jei po Černobylio avarijos niekas nebuvo perspėtas ir džiaugėsi gražiu pavasariu su kūdikiais lauke. Maža to, visi ėjo į Gegužės 1 demonstraciją. Mažai kas mylėjo tą šalį, kuri vadinosi Tarybų Sąjunga. Mes dainavom „Viens du trys, graži Lietuva be rusų”, kai perestroika net nekvepėjo, ir nebuvom jokie disidentai.

  11. 775.

    nerijus vasario 27th, 2010, 9:34 pm

    Žmonių streiką Visagine, per žinias, buvo norima/ siekė ir pateikė, kaip homo soviticus mitingą tarybiniais laikais…Bent potekstė, tai tikrai buvo?..
    Buvo akcentuojama mitingo dalyvių kalba- rusų. Tik meras TV įstengė pakomentuoti/ paplepsėti lietuviškai…
    Ar tai nėra išankstinis žmonių nustatymas prieš kitataučius, kurie, kas be ko, su lietuviškai europietišku pasu?..

  12. 776.

    nerijus vasario 27th, 2010, 9:42 pm

    Valentinas
    February 27th, 2010, 3:05 pm

    Mano kaimynas buvo „rajoninis” partijos sekretorius ir gyvenimu tikrai nesiskundė. Namas buvo šildomas mazutu, kurį, negaliu pasakyti iš kur gaudavo, nes nežinau…Bulves, kiekvieną rudenį, kasdavo sov. kareivėliai, kai tuo metu, jų vadukai traliavodavo pas kaimyną…Važinėdavo „bulkine”- tokia mėlyna mėlyna…
    Žinoma, tokių privilegijų,kaip šių dienų seimūnai- neturėjo, bet užteko ir tų, kurių kiti net per horizonto plyšį negalėdavo pamatyti…

  13. 777.

    Valentinas vasario 27th, 2010, 10:16 pm

    Nerijau,
    Jau 20 metų šie žmonės gyvena nepriklausomoj Lietuvoj. Dvidešimt metų jie uždirbo žymiai daugiau nei kitose Lietuvos vietovėse. Dvidešimt metų jie už šilumą ir elektrą mokėjo dvigubau mažiau nei kitur. Per dvidešimt metų jie nesugebėjo net išmokti lietuvių kalbos. Per tuos metus, kai tapo aišku, kad uždarysime AE, jie nesugebėjo paruošti savęs naujam gyvenimui. Ir dabar jie dar skundžiasi? Tegul važiuoja į istorinę tėvynę ir pažiūri kaip ji jais rūpinsis.

  14. 778.

    Valentinas vasario 27th, 2010, 10:21 pm

    Sumautas italas atvažiuoja trenirruoti Lietuvos biatlono rinktinę – ir jau kalba lietuviškai. Sumautas amerikonas atvažiavęs dirbti į JAV ambasadą ir interviuojantis lietuvius amerikos vizai gauti naudoja lietuvių kalbą. Sumauta pop žvaigždutė atvažiavusi iš Gruzijos po metų Lietuvoje jau kalba lietuvių kalba. O štai valstybinės įmonės vadovas uždirbantis daugiau už prezidentą, per dvidešimt metų lietuviškai neišmoko. Už tai išmoko tyčiotis iš šalies, kuri jį maitina, už tai, kad uždaro šitą monstrą.

  15. 779.

    nerijus vasario 27th, 2010, 10:27 pm

    Istorinė tėvynė nesirūpino ir nesirūpins.
    Kaip ir kiekvienas, gyvenantis Lietuvoje lietuvis ir turintis lietuvišką pasą, nusipelno bent truputėlį pagarbos…Manyčiau…
    Kas dėl kalbos-…iš dalies sutinku, bet…Visagino gyvenvietę sudarė dauguma- rusai- atvykę dėl darbo AE. Nebuvo poreikio, kaip ir Vilniaus lenkam, dar kokį gerą penkmetį, nebuvo noro/ poreikio išmokti mūsiškai- lietuviškai. ir iki šioliai, senolės nekalba…
    „Batia” ne be reikalo atvyko svečiuosna…
    Specialistai reikalingi tiek Batijai, tiek Putinijos- Kaliningardui.
    Batijoje kylą HE, o Kaliningrade- AE.
    Galvokime, ką darysime su Visagino miestu, kai dauguma specialsitų paliks Lietuvą ir išvyks į svečias šalis?..
    Nebus, kaip su Didžiasaliu?..Nors šis miestelis, kurį, dar Adamkus norėjo prikelti, kaip plytinę iš pamatų, jau po trupinėlį atsigauna. mažėja girtuoklių, nes jie neišgyvena ( jei žmogiškai rašant ), sumažėjo maisto vagysčių iš laukų…ir pan.

  16. 780.

    nerijus vasario 27th, 2010, 10:34 pm

    Ką mes tada darysime su šiuo miesteliu, kuris, pripažinsiu, tikrai gražus.
    Leisime išardyti, kaip kolūkius- po plytą, po plytą?..

    Jei prakalbome apie pagarbą mūsų kalbai, tai…Pradėkime nuo bankų, kurie engia rašyti lietuviškais rašmenimis, teisindamiesi kažkokia „visa” sutartimi… Graudu net girdėti.
    Diskusijos su jais- bergzdžios. Vien tik pasiteisinimai- įsijungia savo šūdamalę ir postringauja, postringauja…
    Parašiau skundą. Atsakymo laukiu jau trečias mėnuo :)

  17. 781.

    Fredis* vasario 27th, 2010, 11:00 pm

    nerijaus komentarai dvelkia jedinstveninko išmintimi -
    kelia klausimus, į kuriuos pats nežino atsakymų, o potekste aikški – lietuviai yra blogi, mūsų valstybė yra niekam tikusi, nesugeba spręsti socialinių, ekonominių, regioninių problemų. Trūksta tik finalinio akordo, būdingo prosovietiškai nusiteikusiam veikėjui – anksčiau, Sovietų sąjungoje gyvenome geriau, prie sovietų miestelis Snečkus klęstėjo, todėl būtų gerai grąžinti šiam miestui ankstesnį statusą.
    Tokiam veikėjui nerijui Lietuvos valstybė, Vilniaus miestas neturėtų mokėti atlyginimo, tegul užsidirba pinigus pats, pagal a.maldeikienės receptą – tampa verslininku, pardavinėjančiu turguje šaldytas vištų šlauneles.

  18. 782.

    Valentinas vasario 27th, 2010, 11:02 pm

    Nerijau,
    Dėl kalbos tai tik mano privati nuomonė. Bet tai, kad jie protestuoja, jog turės mokėti už šilumą tiek pat kiek ir kiti Lietuvos piliečiai yra įžūlumo viršūnė.

  19. 783.

    WU vasario 27th, 2010, 11:04 pm

    Fredi :D DDDD

  20. 784.

    nerijus vasario 28th, 2010, 8:30 am

    fredijau

    Tarkim, Valentinas yra NT bendrovės vadybininkas. Pas jį ateina bobučiukė, visą gyvenimą gyvenusi Lietuvoje, turinti lietuviškai europietišką pasą, bet nemokanti leituvių kalbos ir nori įsigyti 2 mln. vertės kotedžą Turniškėse.
    Ką daro valentinas:
    a) apšaukia neprasutaburne ožka, kuri per 20 nepriklausomos Lietuvos metų, neišmoko lietuviškai- mūsiškai kalbėti ir išvaro iš įmonės patalpų;
    b) maloniai priima, pavaišina kava ar arbata ir kalba apie reikalo esmę…Pagalvoja: verslas yra verslas ir bambėdamas mintyse sudaro puikų sandėrį iš kurio uždirba puikius dividentus.

    Kur aš teigiau, kad sovietmečiu gyvenome geriau?..Atsipeikėk ir apsičiupinėk ar ne šlapios kelnės?..
    Dauguma, kurie rėkia, jog rusas blogis, veža dešras, sviestą, pieną ir kt.- prekiauja ir iš to gyvena.
    Kaip dėl Grybauskaitės palaikymo? Ar čia jau fredijus aklas?..
    Fredijau
    Man Vilnaius miestas, nei Lietuva nemoka atlyginimo. Aš jį užsidirbu pats, kaip ir vadybininkas Valentinas ;)
    Skubi vertinti, nors nesi pilnai įsitikinęs. Nežioplinėk.

    Valentinai

    Dėl šilumos- sutinku. Jie žinojo, jog taip bus, tad, nematau priežasties streikuoti. Čia tik politika. Artėja savivaldos rinkimai ir visokie veikėjai galanda liežuvius, o žinių tarnybos ne, kad kenkia, o kiek padeda nemokama reklama.
    Jūs toks tolerantiškas homoseksualams, o nesate tolerantiškas kitakalbiams?..

  21. 785.

    Fredis* vasario 28th, 2010, 8:50 am

    nerijau, suformuluok klausimą. Apie ką tu diskutuoji ir kokį nori gauti atsakymą. Sakai, kad turintys lietuviškus pasaus nusipelno pagarbos. Kas ginčija šią tavo genialią įžvalgą?
    Kiekvienas žmogus turi teisę į susirinkimų, žodžio laisvę, tegul mitinguoja. Prie Vilniaus savivaldybės irgi vyksta piketai, mitingai.

  22. 786.

    nerijus vasario 28th, 2010, 9:33 am

    Fredi*

    Ar palaikote Grybauskaitės politiką, rytų kaimynių atžvilgiu?
    Kiek, jei tai galima išreikšti procentais?
    Keistas ir dviprasmiškas, protingų žmonių požiūris, kai, vienok, jie prieš Rusiją, bet kartu su tais, kurie palaiko geros kaiminystės santykius su tais pačiais rusais?..Niekaip negaliu suprasti nei Jūsų, nei Valentino požiūrio: jūs už gerus santykius su „vakarais” ar su „rytais”?..

  23. 787.

    Fredis* vasario 28th, 2010, 9:46 am

    gal Valentinas turės daugiau kantrybės su tavimi diskutuoti.
    Lyg ir metami kaltinimai, kad esu (esame) „prieš Rusiją, … bet už gerus kaimyninius santykius su rusiais”.
    Nei vienas iš mūsų nesame nei prieš Rusiją, nei su Rusija, nei prieš rusus, ar su rusiais.
    nerijau, nepyk, bet tu esi internetinis debilas.

  24. 788.

    nerijus vasario 28th, 2010, 10:06 am

    Tamsta esi internetinis šūdmalys ir bailys, kuris slepiasi už bereikšmio „vardo”…Tamstos beletristikos kartojasi,kartojasi ir kartojasi…Vieną dieną jis kariauja su socialsitais, sekančią- su nacistais, dar sekančią pats su savimi…Man gaila tų, kurie skaitydami tamstos komentarus, priima kaip už „gryną pinigą”. Gaila jaunų ir nesugadintų protų…
    Vieninteliai komentatoriai, kurie verti dėmesio- romas ir Valentinas.
    Tai palaikote Grybauskaitės politiką ar ne?..Juk tai paprastas klausimas?..

  25. 789.

    Fredis* vasario 28th, 2010, 10:24 am

    Klausimus čia uždavinėju aš.
    Geri kaimyniniai santykiai mūsų šalies požiūriu yra TAME TARPE išsireikalauti atlyginti žalą, kurią padarė Sovietų Sąjunga mūsų valstybei 1940-1990 metais. Jei Rusija, kaip Sovietų Sąjungos teisių ir pareigų perėmėja, dar nepasiruošusi, neturi valios ir jėgų spręsti šią problemą, tai dar nereiškia, kad nevyksta bendradarbiavimas kitose srityse, kad nevyksta mezgimas kontaktų ir gerų kaimyninių santykių plėtojimas. Negirdėjau, kad Prezidentė D.Grybauskaitė būtų prieš gerus santykius su kaimyne Rusija, tačiau pasikeitus prezidentams, prezidentė akcentavo, kad visų pirma turime stiprinti savo pozicijas Europs Sąjungoje, megzti kontaktus ir didinti įdirbį Europoje. Lyginant su V.Adamkaus politika – akcentai išoriškai truputį skiriasi.
    P.S. nerijus tiek tūpas, kad be Rusijos ir jos vardo valkiojimo savo akiratyje nieko daugiau nemato. Tai būdinga internetiniams debilams.

  26. 790.

    romas vasario 28th, 2010, 10:43 am

    Nerijau, o tose šalyse, kur šaukia „yankees go home”, žmonės yra nacionalistai nenorintys draugauti su Ameriką? Man atrodo, kad yra didelis skirtumas tarp buvimo nemokama Rusijos kekše ir buvimo Rusijos partnere. Kvailas įsitikinimas, kad gražūs žodžiai per visus informacijos kanalus Rusijos atžvilgiu ir aklumas jos imperialistinei politikai, duos mums pigių dujų. Gruzija gauna dujas pigiau, nors ir kariavo. Yra Lietuvoje verslo, kuris norėtų turėti naudos sau visos Lietuvos sąskaita. Rusija spaudžia tą verslą, nes nori nuolaidų kitur. Kodėl mes turime daryti, kas mums neapsimoka?

  27. 791.

    nerijus vasario 28th, 2010, 10:44 am

    Fredi*
    Tamsta nebandėti žiemą, važinėti su atidengtu kabrioleto stogu? Labai jau įtartina?..
    Ji ir nebus pasiruošusi. Tai turėtų būti ir fredijams aišku?..
    Kiekvienos kadencijos seimo opozicijos esminis „pakutenimas”, vyskta dėl okupacinės žalos atlyginimo…Taip buvo prie 2K, pries socdemų, konservatorių ir t.t., taip bus ir toliau. Erzeliojimasis ir tiek…
    Gal gana vaidinti dirbančius patriotus ir priimti skaudžią tiesą, jog nebus kompensuota?..Ar toliau vaidinsime LDK karžygius ir dėsimės didžiais valdovais ir reikalausime?..
    Esame pernelyg smulki fredija, plačioje okeanijoje. Reikia susitaikyti su esama padėtimi, kurti ne politinę naudą, o ekonominę.
    Bet ne. Ateis valdžion visokie fredijai ir prasidės viskas iš naujo…
    Ar nėra laikas laiku patylėti; ką matau darant D. G.?..
    Vieni iš pirmųjų pripažinome Kosovo neprikalusomybę, o nepripažinoma Apchazijos?..Ką mūsų politikieriai žaidžia?..Demokratiją?..
    Užsižaidė…

  28. 792.

    nerijus vasario 28th, 2010, 10:50 am

    romai

    Nesu nei prieš amerikiečius, nei prieš rusus ar kt. žmonijos atstovus. Tiesiog, norisi, kad politikai suprastų, kad esame per maži, kadkažką įtakotume santykiuose tarp kitų ES narių, nors ir esame jos bendraeuropiečiai. garikijos pavyzdys tai tik patvirtina: kas galima Vokietijai, Prancūzijai, tas negalima Graikijai, Lietuvai ir pan. ( Mastrikto kriterijus ). esame ir būsime etatiniai nariai, o ne balsą turinti Valstybė ( kūrėjos to tikrai neleis ).

    romai
    Kas dėl dujų ( galioja ir elektros energijai ), reikia paklausti tų, kurie užsiima monopolijų naikinimu valstybėje.

  29. 793.

    romas vasario 28th, 2010, 10:51 am

    Nerijau, užsienio politikoje reikia turėti kozirių. Tegul mums Rusija nekompensuoja ir visą laiką aiškinasi, kai kas nors apie tai pradeda kalbą. Tas argumentas lošia ir ES, nes mus priėmė su referendumo rezultatais apie kompensacijų reikalavimą ir neliepė pakeisti šios nuostatos. Rusija yra mums skolinga – kodėl reikia tai pamiršti? Vokietija kompensavo kai kuriems Lietuvos piliečiams po 50 metų. Galim palaukti :)

  30. 794.

    Fredis* vasario 28th, 2010, 11:18 am

    Tarpvalstybiniai santykiai, ypač tarp valstybių, nesančių viename kariniame-politiniame bloke, nėra paremti labdaros principu.
    Jei sėdėsi nuogas, basas ir ištroškęs vidury Sacharos dykumos – visada atsiras sumanus pirklys, kuris tau į skoią labai brangiai atvež kupranugariu vieną kitą odinį sklidiną vandens maišą.
    nerijau, ar ne paprasčiau pačiam pasirūpinti gėlo vandens ištekliais, atlikti namų darbus, o ne ilgesingai nuolat laukti Dievo malonės, kol koks nors piklys-gerasis Dėdė tave sušelps, o skolą – nurašys?

  31. 795.

    . vasario 28th, 2010, 11:59 am

    Kelios banalybės, tinkančios ir tarpvalstybiniams santykiams:
    *Paprastoji demokratija – kai du vilkai ir vienas avinas sutaria, kas bus pietums.
    *Tikroji demokratija- kai tas avinas ginkluotas geriau.

    Pvz. Izraelis – tik gal 1,7 karto didesnis už Lietuvą daro savo politiką 100 milijonų kaimynų ir nelabai paiso vyresniųjų brolių – USA, UK etc , t.t. Jungtinių Tautų.

    Izraelio pagrindiniai ir esminiai ginklai net ne materialūs :
    protas, protas ir dar kartą – Meilė Tėvynei/Tautai.
    Savai.

  32. 796.

    Valentinas vasario 28th, 2010, 12:00 pm

    Fredi,
    Nuo kada tu leidiesi į tokias detalias diskusijas su miestelėnais?

  33. 797.

    Valentinas vasario 28th, 2010, 12:02 pm

    Taške, Izraelis neturi galimybių kitaip elgtis, nes klausimas eina apie valstybės ir tautos išgyvenimą.

  34. 798.

    . vasario 28th, 2010, 12:15 pm

    Valentinai, o mums toks klausimas – apie išlikimą – negresia?

    Vis tik velniškai teisus taip nūnai nemėgstamas signataras Rolandas Paulauskas, pasakodamas apie eksperimentą su varlėmis

  35. 799.

    nerijus vasario 28th, 2010, 12:31 pm

    romai

    Jei dar kalbant apie skebiamas nepriklausomybes…ir jas pripažįstant ar ignoruojant:
    Jei nebūtų ES, tarkim, Sugalvoja Silezjos sritis Lenkijoje atsiskirti ir jungtis prie Vokietijos? Ar Žemaitija, ar Aukšataitija, ar Suvalkija, ar Dzūkija nuo Lietuvos ir paskelbti savo Respublikas?..Kas pirmiausia paskelbtų jų nepriklausomybę?
    Rusija…ir kitos prorusiškos „krypties” valstybės.

  36. 800.

    Valentinas vasario 28th, 2010, 12:35 pm

    Taške,
    Reikia pripažinti, kad šalia Lietuvos negyvena keli šimtai milijonų mūsų nekenčiancių ir mūsų mirties trokštančių būtybių.
    Pagrindinės grėsmės Lietuvai yra iš vidaus. Pavojingiausi Lietuvai Miestelėnai.

  37. 801.

    nerijus vasario 28th, 2010, 12:37 pm

    romai

    Įvairdinkite tuos „kai kuriuos piliečius”. Galima ir tautybę.
    Kas dėl kompensacijų iš Lietuvos Valstybės…
    Manau, kad ne Lietuvos Valstybė atėmė namus, žemes ir pan., o nacistinės, bei komunistinės santvarkos iš svetimų valstybių su žmonėmis, kurie „vadeliojo” mūsuosius pinigais, pažadais ir visokiu kitu briedu. Tai kodėl mes turime kažką kažkam kompensuoti už tai, ko mes nedarėme, darė atskiri individai?..

    Valentinai

    Ką reiškia tas jūsų „miestelėnas”?..Ką jau čia sugalvojote?..

  38. 802.

    Valentinas vasario 28th, 2010, 12:39 pm

    Čilėje įvyko žemės drebėjimas, 8,8 balo pagal Richterio skalę. Kadangi Richterio skalė yra logaritminė, tai reiškia, kad Čilėje drebėjimas buvo 32 kartus stipresnis nei Haityje. Haityje žuvo 200 000 žmonių, Čilėje 300.
    Išreiškime visi pagarbą ir susižavėjimą Pinočetu!

  39. 803.

    Valentinas vasario 28th, 2010, 12:42 pm

    Nerijau,
    Miestelėnų yra visur. Ir mieste ir kaime.

  40. 804.

    . vasario 28th, 2010, 12:46 pm

    Valentinai,
    aš ir sakau, kad į Antrosios LR nepriklausomybės karstą stebėtinai vieningai kalame kiekvienas po savo didelę vinį.

  41. 805.

    Rytis I vasario 28th, 2010, 12:54 pm

    Jei pripažinti, kad socializmas buvo ne vien primestas bet ir mūsų pačių statomas, truputį darosi nebeaišku, iš ko gi reikalauti kompensacijos… Na taip, ambasados, tremtis, ištuštintos L. banko sąskaitos (60-80 mln. litų?), auksas – bet tai jau ne 50 metų okupacijos. Dėl ginkluotos demokratijos – berods dabar esam daug prasčiau ginkluoti, nei 40 metais – apie 16k (?) dabar prieš 40-100k tada. Mūsų avinas visai kvailas:)

  42. 806.

    Valentinas vasario 28th, 2010, 1:00 pm

    Taške,
    Nebūčiau toks pesimistas. Iš tikro tai jokio karsto nėra. Išmokime žiūrėti iš perspektyvos. Padarėme milžininšką pažangą per šiuos 20 metų. Laimėjimai yra neginčijami. Galbūt trūksta proto ir jėgų padaryti esminį proveržį.

  43. 807.

    Valentinas vasario 28th, 2010, 1:05 pm

    Ryti,
    Tai, kad koncentracios stovyklos kaliniai kūrė gyvenimą pagal jiems primestas taisykles, adaptavo visuomeninius mechanizmus ir kitaip prisiderino prie nelaisvės, dar nereiškia, kad jie neprivalo reikalauti kompensacijos už pakliuvimą į nelaisvę.

  44. 808.

    . vasario 28th, 2010, 1:09 pm

    Valentinai,
    Dievaži, norėčiau to optimizmo. Visai rimtai galvoju, kad mūsų valstybę galima išgelbėti tik neadekvačiais, ne evoliuciniais veiksmais. A la Tadas Blinda + 4ATA + koks Tautos Tribunolas.

    Man ir pačiam juokinga, bet gal tai ir yra tas šiaudelis….

  45. 809.

    nerijus vasario 28th, 2010, 1:11 pm

    Valentinai

    Turime ir jėgų ir proto…Tik noro nėra…Per nelyg pripratinti prie „gavimo”- duok!!!
    Galite vadinti visokiausiais epitetais, manęs tai neveikia. Aš ne Aušra. Man paprasčiausiai- dzin :)
    Negaliu reikšti mintis, kaip Jūs ar romas. Man tai per sudėtinga, bet stengiuosi. Negali žmogus būti visakeriopai gabus. Tai retas reiškinys ir dažnai linkstantis į „nukvakimą”.

    p.s. tarp kitko, Valentinai, TV 3 žinių redaktorius, kiek man žinoma, homoseksualas…

  46. 810.

    Valentinas vasario 28th, 2010, 1:11 pm

    Aš irgi esu už Tautos tribunolą, tik su sąlyga, kad jo pirmininkas esu aš. Kitaip stipriai įtariu, kad Tautos tribunolas labai greitai pavirstų Miestelėnų tribunolu, o tada mums visiems chanaaaaaaaa!

  47. 811.

    Valentinas vasario 28th, 2010, 1:13 pm

    Nerijau,
    Prie ko čia TV3 ir redaktoriaus orientacija?

  48. 812.

    Rytis I vasario 28th, 2010, 1:14 pm

    Sutinku. Nors istorikas Maras ir neigia tokio palyginimo racionalumą…

  49. 813.

    nerijus vasario 28th, 2010, 1:17 pm

    Taške

    Kas buvo Blinda?..Eilinis žūlikėlis, tik tuo laikotarpiu, kai pas mes sovietizavomės, toks personažas, kaip turčių „skraidėjas”, labai tiko to laikmečio ideologijai…
    Tų žūlikėlių pilna ir dabar, tik keitėsi jų prioriteta- vagia iš visų. Ar jie gelbėja Valstybę?
    Ką duos Tautos Tribunolas? Bus kaip ir sovietmečiu…Kai vien iš keršto už nepaskolintą dalgį ar duonos riekę, galėjai, kaimyno būt apkaltintas antisovietinės propagandos skleidėju ir atsidurti toli už Uralo…
    Tokio modelio, kaip yra JAV, kai yra prisiekusieji, Lietuvoje pritaikyti sunkoka, nes esame „švogerių” kraštas ir manau, kad nuo to sistema nepasikeistų…
    Buvo, yra ir bus lygūs ir lygesni ir dar lygesni…

  50. 814.

    nerijus vasario 28th, 2010, 1:18 pm

    Valentinai

    Tik šiaip…Kad žinotumėt. Specialiai Jums. Tik vis pamiršdavau parašyti ;)
    Atsiprašau, kad ne į temą…

Rašyti komentarą

Sveiki,


Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.

Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.

* yra papildomų sąlygų:)

Ligita


Welcome,


You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.

I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.

* There are additional conditions:)

Ligita

Nori susirašinėti popieriniais laiškais? Palik savo kontaktus žemiau. Arba rašyk el. paštu: ligita@ligidangaus.lt

Tavo vardas

Klausimas

captcha

Saugos kodas

    Prenumeruok RSS

    Įrašyk savo el. paštą

  • Balsavimas

  • Tapk gerbėju

    Ligi Dangauson

    Darbai

    Radai klaidą? Pranešk.

    Kategorijos

    Archyvas

    Tinklaraščiai, batai ir sausainiai :))

    Poko.lt