Drėbtelk ir tu, kartu su Valdemaru

„Apdrabstykime istoriją, vaikai,
kuo kas galim – ir išryškės jos tikrasis veidas.“ – Maras

Spontaniškas Valentino interviu, paskelbtas 2009 metų spalio 17 dieną, su istoriku Valdemaru Klumbiu taip paprastai užmarštin nenugarmėjo.

Pasipylė trumpi ir ilgesni komentarai, visokie nuomonių pareiškimai, įsisiautėjo nesantaika. Galop veiksmas persikėlė į Vilnaus Rotušės aikštę, kur vyrai dangstydamiesi skydais puolė taškytis kalavijais, moterys ir vaikai, drobiniais audeklais apsigobę, lindo į šaižaus lietaus plėšomas palapines… Buvo baisu. O gal nebuvo? Gal aš ką tik iškreipiau istoriją?;) Deja, reikalas šviežias, taigi liudininkai greitai konstatuos, kad „truputį“ sufantazavau. O jeigu aš štai taip nudobčiau liudininkus, panaikinčiau pirminius, antrinius šaltinius ir pulčiau kurti savo istoriją, mm? Ar kas nors atsektų kaip buvo iš tikrųjų? Turbūt taip. Nes visko nepanaikinsi. Ir vėl – turbūt.

Šis naujas skyrelis, startavęs 2009 metų spalio 20 dieną, skirtas istorijai. Diskutuokim, provokuokim vienas kitą, atraskim.

Šiaip ar taip kiekvienas iš mūsų jau esame ISTORIJA.

Pradžiai siūlau minėtojo istoriko mokslinio straipsnio „Lietuvos kultūrinis elitas sovietmečiu: tarp pasipriešinimo ir prisitaikymo“ išvadų dalį, o toliau… Žiūrėsim.

1. Lietuvos kultūrinis elitas sovietmečiu: tarp pasipriešinimo ir prisitaikymo

Komentarai: 1 714 “Drėbtelk ir tu, kartu su Valdemaru”

Puslapiai: « 123 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 3335 » Show All

  1. 1315.

    Fredis* rugsėjo 7th, 2011, 8:21 am

    Kaip viskas paprasta – Lietuvoje bandoma pagal europietiškus standartus sutvarkyti švietimo sistemą. Kilo šioks toks triukšmelis, būsimų rinkimų Lenkijoje proga atvažiavo gretimos valstybės vadovas Tuskas ir ryškiai buvo nufotografuotas Palangoje ir Vilniaus bažnyčioje, kad žmonės abejose valstybėse žinotų – jais rūpinamasi visapusiškai.

  2. 1316.

    . rugsėjo 7th, 2011, 8:21 am

    Senai žinoma – jėgos argumentas veiksmingesnis už argumento jėgą. Bet tik laikinai, nes sukelia neišvengiamą reakciją.

    Dabar iš tikro, anor Fredžio -”Lietuvoje reformas vykdo ir kraštą kontroliuoja Lietuvos vyriausybė.”
    Visuomenė dar pakurstoma, manau, pagal tikrai gerų analitikų paruoštą kremlinų planą… O juk ir taip „lenkų klausimu” nėr labai sunku sukelt vos ne isteriją. Jau dabar Prezidento Valensos ir Prezidento Brazausko taip nesenai ir nelengvai pasiektas rezultatas praktiškai sunaikintas.

    Dėl pavardžių rašymo argumentuojame net kinų hieroglifais, gatvių pavadinimų lentelėse įžiūrime vos ne separatizmą, terminų dėl egzaminų lietuvių kalba iš vis nesvarstome, o juk užtektų tik atidėti juos bent keliems metams…

    Ne, nenusileism nei per nago juodimą, mes – jėga., nors ir liekam tokie vieniši.

    O ateityje – tiksi dar viena bomba. Remdami antilukašenkišką veiklą tuo pačiu remiame va šitą:

    http://litvania.org/

    Tikrai puikiai dirba tie kremliniai analitikai.

  3. 1317.

    Auksinis kardas rugsėjo 7th, 2011, 2:29 pm

  4. 1318.

    Maras rugsėjo 7th, 2011, 5:57 pm

    Beveik su viskuo sutinku Radžvilo pamąstymuose. Kliūva tik, kad ta atomizacija laikoma kažkokio kažkieno vykdomo plano dalimi. Nemanau. Dar daugiau, manau, kad ji buvo jau sovietmečiu ir mes dabar tiesiog matome akivaizdžius jos padarinius, kai nebeliko ideologijos viešumoje piešto vaizdo, o viešumoje pradėjo vyrauti žmonės, jau nepatyrę net netiesioginės tarpukario įtakos (kokią dar patyrė Brazausko-Landsbergio karta).

  5. 1319.

    Fredis* rugsėjo 7th, 2011, 8:16 pm

    Marai, ar tiesa, kad tikras intelektualas visą laiką turi būti opozicijoje žmonių rinktai valdžiai ir tokiu būdu tarsi atsiriboti nuo žmonių? Turi stovėti šalia įvykių ir sakyti: – vietoj galvų pas jus subinės. (Maras apie valdžią: „Bet su subinėm vietoj galvų tai kažin ar išeis išsrėbti”). http://patarles.dainutekstai.lt/subin4.html

  6. 1320.

    Maras rugsėjo 7th, 2011, 8:28 pm

    Intelektualas turi sakyti tai, ką jis galvoja.
    Aš savęs prie intelektualų nepriskiriu (ne visi, sakantys, ką galvoja, yra intelektualai).
    Nereikia jokio didelio intelektualumo, kad matytųsi mūsų valdymo organų bejėgiškumas. Aš galiu suprasti priežastis, kodėl taip yra, bet tai nėra pateisinimas.

    Visuomenė visuomet bus netobula, kaip netobulas yra žmogus. Todėl reikės visuomenės kritikų. Tu, atrodo, maišai daugumos žmonių nihilistinį požiūrį į „valdžią” (aš to termino nemėgstu – jis visiškai nekonkretus, tuo pačiu – ir nuimantis atsakomybę), kai sakoma „visi jie tokie” su kritiniu požiūriu matant priežastis ir siūlant išeitis (kitas klausimas, kad jų niekas neklauso).

  7. 1321.

    Fredis* rugsėjo 7th, 2011, 8:47 pm

    Nežinau ką reiškia V.Radžvilo vartojamas terminas atomizacija. Gal bukinimas, idėjų primetimas, zombinimas?
    Maras yra žymus sovietologas, sovietinio laikotarpio tyrinėtojas ir analitikas, tai labai galima pasiginčyti kas, gi, įvyko šiuo laikotarpiu. Padalinkime tautos istorijos raidą į keturis paskutinius laikotarpius (Rusijos imperijos sudėtyje, 1919-1940, 1940-1989 ir 1989-2011).
    Pirmasis: užspausta tauta-valstiečiai; antrasis: išsilaisvinimas iš imperijos, identiteto, tapatybės paieškos, inteligentijos susikūrimas, tauta – sprogsta, sužydi;
    trečiasis: nauja brutali okupacija, lygiagrečiai vyksta vos ne pilietinis karas (stribai, komunistinis aktyvas-partizanai), tarybinės inteligentijos susiformavimas, kuris pasireiškia visišku idėjiniu vakuumu ir prisitaikėliškumu, chameleoniškumu; ketvirtasis: laimi liberalios idėjos, visuomenė smarkiai susiskaldo, fragmentuojasi, susvetimėja.
    Aktyviai brukama idėja, kad tikras inteligentas visą laiką turi būti opozicijoje, lygiagrečiai aiškinama: – kam jums kariuomenė?, esate maži ir silpni, todėl geriau neturėkite didelių ambicijų ir iliuzijų. Didelė tautos dalis jokiomis formomis nedalyvauja viešąjame gyvenime ir patyliukais tempia po šapelį į savo skruzdėlyną – kruopščiai puoselėja savo buitį.

  8. 1322.

    Valentinas rugsėjo 7th, 2011, 8:52 pm

    Radžvilo straipsnis intelektualesne forma išsako tą pačią ksenofobišką Tomkaus idėją: mus lietuvius puola Europos Sąjunga. Primityvas.

  9. 1323.

    Maras rugsėjo 7th, 2011, 9:08 pm

    Greičiau jau Tomkus panaudojo Radžvilo idėjas. nelabai man patinka tas sąmokslo teorijos kvapas. Bet kitos idėjos man artimos. Iki primityvumo vis tik toloka ;) . Šiaip ar taip, buvimas bet kokioje, kad ir be galo geranoriškoje, sąjungoje (o kas yra ES, tai aš, tiesą sakant, tikrai nelabai suprantu ir geriausias paaiškinimas yra tas, kurį pateikia Radžvilas) mažai tautai kelia nemažai iššūkių. Grynai objektyviai, be jokių Briuselio pastangų. Užsimerkti ir jų nematyti – ne išeitis.

    Fredi, kodėl Tu taip mėgsti viską sumalti į krūvą ir kalbėti generalizacijomis? Visuomenės susvetimėjimas prasidėjo jau sovietmečiu, dabar – tik tęsinys. Ir šiaip, viskas ką parašei apie dabartinę būklę, puikiai tinka ir sovietmečiui.
    Mūsų inteligentija susikūrė kaip tik Rusijos imperijos laikais ir ji yra rusiška, net koks Sruoga (dargi daugiau blogąja, nei gerąja prasme) bei kiek lenkiška.

  10. 1324.

    Fredis* rugsėjo 7th, 2011, 9:22 pm

    Mes niekada nebuvome labai mieli vieni kitiems :)

  11. 1325.

    Valentinas rugsėjo 7th, 2011, 10:58 pm

    Marai, yra esminis skirtumas tarp iššūkių, kurie kyla jaunai šeimai stengiantis išmokti gyventi kartu ir iššūkių, kurie kyla jaunam kaliniui pakliuvus į vieną kamerą su recidyvistais.

  12. 1326.

    Fredis* rugsėjo 7th, 2011, 11:19 pm

    Radžvilas visai normaliai pakalbėjo iš filosofinės-politologinės pozicijos ir parodė tamsiąją ES pusę. Valdo KOMISIJA. Koks nors europotimistas ES iniciatorius ir idėjinis vadas (Ferhoigenas) parodytų penkias šviesiąsias, reikėtų tik jį pasikviesti pas save ir pakalbinti. Dažnai mes bijome to, ko nepažįstame ir nežinome. Pvz. Maras pernelyg įsibaiminęs dėl krizės, susijusios su tautine mažuma, jau vaidenasi autonomija. Dažnai prasiblaškymas, išvykimas iš miesto 3-5 dienom išsklaido tamsis ir niūrias mintis. Pernelyg didelis sėslumas, monotonija ir uždarumas išmuša iš pusiausvyros ir pasaulis ima atrodyti juodai. Tai yra didžiulė intelektualų bėda. Donskis išvyko ir jam ES neatrodo baisi.

  13. 1327.

    Auksinis kardas rugsėjo 7th, 2011, 11:23 pm

    Radžvilo naudojama atomizacija reiškia subyrėjimą, veikimą, išeinant iš susmulkėjusių paskatų – apie tai ten pat daugiau pasakojama. Tai atkartoja ir Maro pasigendamą strategijų neturėjimą ten, kur sprendimus priimti galima ir reikia. Ten, kur sprendžiama dėl daug mažesnių dalykų – priimtinas sprendimas problemoms yra nusipirkti bilietą į vieną pusę.

    Išverčiant į bendresnį vaizdą, nutiko taip, kad mūsų krašto žmonėms buvo suteikta teisė suzombėti į absoliučius pinigo šlovintojus, atsikračiusius kitokių dalykų svarbumo. Štai ir atomizavosi, ir prichvatizavosi, ir kovojo kiekvienas už save, ir pardavinėjo vienas kitam, o daugiau – ištisinės kitko stokos. Ir labiausiai Europoje luoša visuomenė. Pasaulio mastu – nutiko taip, kad sovietiniam lageriui subyrėjus, stipriai išaugo pinigo absoliučios įtakos zona, gerokai sutrikdžiusi anksčiau labiau nusistovėjusias lygsvaras. Ūmėja sustiprėjusios pinigo valdžios kraštutinumais dauginami iškrypimai.

  14. 1328.

    Maras rugsėjo 7th, 2011, 11:44 pm

    Valentinai, pratęsiu tavo šeimos metaforą: kokios tautybės bus skirtingų tautybių tėvų vaikai? :)
    Šiuo atveju man visiškai nesvarbu, ar recidyvistai, ar šeima: gyvenimas kartu kelia nemažai panašių problemų.

  15. 1329.

    Maras rugsėjo 8th, 2011, 12:11 am

    Fredi, aš nebijau tos krizės. Žmonių jinai ypatingai nepalies.
    Šiaip iš pradžių apie autonomiją tebuvo tik mintis apie galimybę. O dabar man pradeda atrodyti, kad ta galimybė visai reali. Priklausys nuo daugelio dalykų, bet jei ir toliau mūsų vyriausybė ir valstybinis aparatas nesugebės rasti visiems priimtinų sprendimų, ateis laikas, kai nepadės net dabar atrodančios labai didelėmis nuolaidos (gatvių pavadinimai lenkų kalba). Kol kas viskas juda į tai.
    Bet man šiaip tai vienodai, dar kartą kartoju. Viskas tik parodys, ar Lietuvos valstybė ir visuomenė sugeba atsakyti į iššūkius, ar vienintelis atsakymas – lagaminai.

  16. 1330.

    Valentinas rugsėjo 8th, 2011, 8:01 am

    Marai, tu neteisus. Gyvenimas kartu su recidyvistais ir gyvenimas kartu šeimoje kelia visiškai skirtingus iššūkius. Pirmuoju atveju yra išgyvenimas per destrukciją, o antruoju išgyvenimas per kūrybą. Pirmuoju atveju tikslas yra turėtu mažiausius nuostolius, antruoju sukurti kažką geresnio, kartais aukojant dalelę savo senojo aš.
    Beje, Tomkus tikrai nesinaudoja Radžvilo idėjomis. Už viso šio Radžvilo opuso slypi mažas bailus žmogelis, konstruojantis savo tapatybę kaip opoziciją tam, ko jis nesupranta, bijo, nėra pritaikytas ir t.t. Tai tokia pat bejėgiška intelektualinė poziciją kaip ir nuolatinis Auksinio Kardo verkšleninimas apie „pinigo valdžią”.

  17. 1331.

    Fredis* rugsėjo 8th, 2011, 8:18 am

    Intelektualai nori užčiuopti visuomenės skaudulius. Kategoriškumas, dabarties atmetimas visada nuveda į komuną (kolektyvas, jungiamas bendro gyvenimo, darbo ir turto. Paryžiaus k. (revoliucinė 1871 m. Paryžiuje sukilusių darbo žmonių vyriausybė)). Alternatyva – ramus. sotus, atsakingas šveicariško, vokiško stiliaus biurgeriškas gyvenimas.

  18. 1332.

    Valentinas rugsėjo 8th, 2011, 9:01 am

    „Alternatyva – ramus. sotus, atsakingas šveicariško, vokiško stiliaus biurgeriškas gyvenimas.”
    Auksinis Kardas klykiai, kad tai pinigo šlovinimas.

  19. 1333.

    Fredis* rugsėjo 8th, 2011, 9:34 am

    Kiekvieno žmogaus asmeninis pasirinkimas. Maras – nešlovina ir tai patvirtina savo darbais, visa savo esybe.

  20. 1334.

    Fredis* rugsėjo 8th, 2011, 9:45 am

    Pinigų šlovintojai alternatyvaus mąstymo ir veikimo būdo žmonėms kiekviename žingsnyje pristatė spąstų – ryškiai flomasreriais ant prekių užrašė kainas – 2.99 EUR, 9, 99 EUR, 29,99 EUR ir t.t..
    Radžvilo unikalumas yra tame, kad jis tiesmukiškai nereikalauja atimti iš turtingųjų gamybos priemones ir nuosavtybę, o tauta turi suvokti, kad ji yra tauta ir kažkokiu būdu išspręsti solidarumo, atsakingumo nebuvimo ir buko pinigų šlovinimo problemą. Ir dar turi energingiau pakovoti dėl vietos po saule tarp kitų valstybių ES bendrijoje.

  21. 1335.

    Auksinis kardas rugsėjo 8th, 2011, 9:57 am

    Valentinai, jei tau nesiseka aprėpti to, ką sakau, gyveni savosios atskaitos erdvėje, tai nereiškia, kad kiti verkšlena, kalbėdami apie pinigus. Tavo žiniai, su jais neturėjau bėdų santykiuose nie-ka-da. Jei pats turi kompleksų, atsispindinčių pasaulėjautoje, tai ne mano bėdos ir ribotumai. Tiesą sakant, buklumas (tame tarpe ir manasis, kiek jo pasitaiko {bet iš tikro}) šviečia pakankamai ryškiai, jo įmantriais pliurpimais nuslėpti neišeina. Laimei, šalia pasitaiko kažkas ir verto dėmesio bei pagyros. Pats praskrendi kaskart, kai įsijauti į kvalifikuoto arbitro vaidmenį. Dar augti ir augti iki to. Jei išvis kada duota priaugti. Pagalvok apie tai dažniau, vietomis vis deklaruojamas savęs skeptiškas vertinimas dažnai neaptinkamas tame, ką darai.

    Pinigui buvo suteikta per daug galių, tokia nebalansuota sistema neišvengiamai pasmerkta suvalgyti pati save. Ir tai įvyks. Ir tiek. Nes stabili puokštė tiesiog turi būti įvairesnė.

  22. 1336.

    Fredis* rugsėjo 8th, 2011, 10:11 am

    Realybėje – Graikijoje, Ispanijoje, Italijoje ir kitur žmonės reikalauja pinigų ir padeginėja bankus, nužudyti keli bankų tarnautojai, pasikėsinta į finansų ministerijos klerkus.
    Iziolistinė Radžvilo pozicija – kovoti atsktrai be pietinių valstybių pagalbos tik lietuvių tautos rėmuose gali ir nepavykti. Veikiant solidariai, išvien su kitomis tautomis pasiektume daugiau.

  23. 1337.

    Auksinis kardas rugsėjo 8th, 2011, 10:33 am

    Ane? O straipsnis buvo apie tai?

  24. 1338.

    Fredis* rugsėjo 8th, 2011, 10:43 am

    Mūsų, paprastų, eilinių žmonių pareiga išgirsti intelektualų nerimą, skleidžiamas mintis ir idėjas, bei pritaikyti kasdienybėje, realiame gyvenime, adaptuoti ir suprojektuoti į savo pačių elgseną.

  25. 1339.

    Valentinas rugsėjo 8th, 2011, 11:26 am

    Auksini Karde,
    Manau, kad tavo kritika mano atžvilgiu nepagrįsta. Iš esmės tu sakai „Valentinas yra neteisus, nes yra durnas”. Tai priimu kaip asmeninę nesimpatiją, bet nepykstu, nes sutinku, kad nusipelniau nesimpatijos pernelyg atvirai šaipydamais iš unikalaus naujamadiškumo ir senamadiškumo mišinio, kurį pats demonstruoji. Susitaikymo ženklan siunčiu šį kūrinėlį:
    http://www.youtube.com/watch?v=m2oCUKmX41A

  26. 1340.

    Auksinis kardas rugsėjo 8th, 2011, 11:50 am

    Valentinai, iš esmės tai yra, ką matau, o siekiu matyti kuo labiau pagrįstai. Nesi durnas, bet tikrai ribotas, ir tik trumpai atsifutbolinimo progai tai pripažįstantis, lėtokai siekiantis atvirumo, pačios atskaitos gerinimo. Mano paliekami mišiniai ne visada patinka ir man pačiam, bet nelabai benoriu skirti laiko ir pastangų jų šlifavimui, ir taip jau gaištama tam tikslui daugiau, nei derėtų.

  27. 1341.

    Fredis* rugsėjo 8th, 2011, 12:03 pm

    Vidutinių vadybininkų pasipūtimo, arogancijos ir nejautrumo šalia esantiems ištakų reikia ieškoti pastarųjų neeiliniuose sugebėjimuose prisiartinti, prisikasti, prilįsti prie piniginių išeklių. Pinigai tų, kas jais didsponuoja, padėti labai klaidžiuose labirintuose po devyniais užraktais. Valentinas turi auksinį raktelį ir švilpauja patenkinas, o kiti pavydi. Nenaudėlis, nesolidarus žmogus.

  28. 1342.

    Valentinas rugsėjo 8th, 2011, 1:51 pm

    Fredi,
    Kai vidutinis vadybininkas prisidaro atžalų daugiau nei vidutinis gyventojas ir tos atžalos laikui bėgant sunaudoja vis daugiau kalorijų, balansai neigiamėja, o savimi patenkinta šypsena vis rečiau nušviečia vidutinio vadybininko veidą.

  29. 1343.

    Fredis* rugsėjo 8th, 2011, 2:56 pm

    „Nutiko taip, kad sovietiniam lageriui subyrėjus, stipriai išaugo pinigo absoliučios įtakos zona, gerokai sutrikdžiusi anksčiau labiau nusistovėjusias lygsvaras”.
    „Ūmėja sustiprėjusios pinigo valdžios kraštutinumais dauginami iškrypimai”. AK

    Kokios išeitys ir užgriuvusių bėdų sprendimo būdai?
    Lavinimasis, švietimas, dorovės, etikos pamokos, kuklumo mokyklose ir ypač šeimose skiepijimas?
    Maras sako, kad visi baigę vidurines tampa studentais. Taigi, lavinimo lyg ir užtenka…

  30. 1344.

    Maras rugsėjo 8th, 2011, 3:23 pm

    Valentinai, aš sakiau „šiuo atveju”. Aš ne toks kvailas, kad nesuvokčiau skirtumo tarp kalėjimo ir šeimos, bent jau man taip atrodo, nežinau, kaip Tau :) . Tiesiog egzistuoja bendro sugyvenimo pavojai. Ir vieną paminėjau – vaiko tautybė. Turint omeny, kad vienas tėvas yra turtingesnis, kultūringesnis, mandagesnis, didesnis ir visaip kitaip patrauklesnis, problema egzistuoja. Kol kas lietuviai ją sprendžia būtent destruktyviai – pabėgdami. Aš kūrybiškumo čia nematau (išskyrus tai, kad bet koks sprendimas reikalauja kūrybiškumo, sprendimas dėl išlikimo – taip pat). Ar taip yra dėl to, kad Lietuva yra kalėjimas su recidyvistais, ar dėl to, kad ES yra recidyvistas – atsakyk Tu :) . Aš linkstu prie pirmo varianto.

  31. 1345.

    Maras rugsėjo 8th, 2011, 4:18 pm

    Ir dar, Valentinai. O Tu, pasirodo, labai gerai Radžvilą pažįsti, jo komplesus tai dar geriau. Gal dar ir Auksinio kardo kompleksus, ir mano, ir visų kitų pateiktum? Aš suprantu, kad žmona psichologė apšvietė, bet kiek aš išmanau psichologiją (nelabai), tai žmogaus kompleksus labai sunku suprasti bei ištraukti. Ir jau tikrai ne profanui tai daryti.
    Ir dar kartą priminsiu, kad labai dažnai teisingas būna teiginys, jog žmogus kitame mato tai, kas negero yra jame pačiame. Ir kai taip dažnai Tau kyla noras aplinkui matyti bejėgišką intelektualinė poziciją, plius kai matau, jog nebeturėdamas argumentų labai dažnai „dedi į krūmus” numetęs kokią nors frazę, turinčią paliudyti, jog esi „aukščiau” to, tai klausimų kyla. Tiek to, daugiau neskrosiu. Nieko asmeniško :) .
    Šiaip žmogus Tu protingas, bet ne išmintingas. Na, išmintis ateina su amžiumi. Kai kuriems. Nuoširdžiai linkiu.

  32. 1346.

    Fredis* rugsėjo 8th, 2011, 4:39 pm

    Marai, Valentinas baigė VU sovietmečiu, na, gerai pirmaisiais nepriklausomybės metais, tačiau mokymosi programos dar tikriausiai nebuvo revizuotos, kurią nors ekonomikos specialybę. Iki 2008 m. vidurio gyvenimas rodėsi puikus – tikėjome ir vylėmės, kad kasmet vis augsime, augsime ir augsime po 7-9% ir po 25 metų pasieksime BVP ES vidurkį. Matyti gryno pavidalo liberalų personažą yra labai smagu. Ne mažesnė atrakcija nei liūdnojo veido riterį memelniškį AK, iš kurio „senamadiškumo” gaidelių balse šaiposi Valentinas.
    Valentino teiginiuose yra sistema, pagrįsta liberaliąja ideologija, doktrina ir VU išsimokslinimu, universitetinis išsilavinimas akivaizdus, tuo tarpu iš AK srūva gryno pavidalo, antisisteminis, į humanistinį apvalkalą įvilktas pasąmonės srautas, kurį visai nenuobodu skaityti. Kaip pasakytų Maras – Weltschmerz.

  33. 1347.

    Maras rugsėjo 8th, 2011, 4:57 pm

    Tai ekonominio mąstymo skirtumai akivaizdūs (ir akivaizdu, kad aš manau panašiai, kaip Auskinis kardas). Bet kodėl juos reikia grūsti kitiems į gerkles ir dar aiškinti, kad tie kiti yra kvailiai, verkšlentojai, intelektual(i)ai bejėgiai etc.? Kodėl visi turi būti vienodi, kodėl reikia mokyti kitus gyventi? Aš juk neliepiu niekam gyventi taip, kaip aš gyvenu ir nesakau, kad Valentinas, Fredis ar dar kas yra pinigų pripampę aukso vergai, kuriuos reikia eksproprijuoti ir į pečių :) .

    Ir kodėl man atrodo, kad Fedžio ir Auksinio kardo vertybės nemaža dalimi yra gana panašios :) ?

  34. 1348.

    Valentinas rugsėjo 8th, 2011, 5:02 pm

    Marai,
    Aš negalvoju, kad tu kvailas. Aš teigiu, kad Radžvilas išsakė poziciją, kurios esmė yra ta, kad jauna kalinė Lietuva pakliuvo į kamerą su recidyvistais. Kaip išsigelbėjimą jis siūlo ieškoti mistinės tautinės tapatybės. Šią poziciją aš laikau intelektualiai bejėgiška ir nesiskiriančia nuo Tomkaus.
    „Ir dar kartą priminsiu, kad labai dažnai teisingas būna teiginys, jog žmogus kitame mato tai, kas negero yra jame pačiame. Ir kai taip dažnai Tau kyla noras aplinkui matyti bejėgišką intelektualinė poziciją, plius kai matau, jog nebeturėdamas argumentų labai dažnai “dedi į krūmus” numetęs kokią nors frazę, turinčią paliudyti, jog esi “aukščiau” to, tai klausimų kyla.”
    Tokių pasvarstymų nelaikau rimtais. Jie visiškai nepagrįsti.

  35. 1349.

    Fredis* rugsėjo 8th, 2011, 5:05 pm

    Marai, suprask vieną dalyką – niekas nieko nemoko ir neauklėja.
    Personažas parašydamas kurį nors sakinį, tezę, mintį ir nebūtinai pats su ja sutikdamas – išbando kito žmogaus reakciją, kviečia diskutuoti ir stebi kaip bus kontraargumentuojama. Pats įdomiausias dalykas yra argumentų svarumas, pagrįstumas, jų pagrindimas kažkuria mokykla ir ideologija. Tiesos nežinome niekas. Apskritai kuo toliau, tuo mažiau mes žinome ir viskas tampa labai neapibrėžta ir netvaru. Nėra kuo tikėti, nebent tik Maro, AK ir Valentino disputo nuoširdumu, intelektualumu ir konceptualumu… :)

  36. 1350.

    Maras rugsėjo 8th, 2011, 5:29 pm

    Tai kad pats sau prieštarauji: iš pradžių sakai, jog personažas pasako tezę nebūtinai pats su ja sutikdamas, o paskui teigi, jog reikia tikėti tokio disputo nuoširdumu. Aš stengiuosi būti nuoširdus, Auksinis kardas, manau, yra nuoširdus, Tu – irgi (kad ir labai savotiškai, provokuodamas). O vat Valentinas karts nuo karto vis paaiškina, jog jo personažas nėra jis ir suprask, mintys ne jo. Bet nelabai aš tikiu. Pernelyg jau aistringai ginčijasi su Auksiniu kardu, pernelyg jam tie pinigai, požiūris į juos kliūva. Dažniausiai žmonės nėra tokie ciniški, kad galėtų iš tiesų visiškai pasislėpti po kauke. Tiesiog jie savo dalį pateikia kaip kaukę. Aš turiu savo nuomonę, kodėl Valentinui taip kliūva Auksinis kardas ir jo vertybės. Ne Karde čia esmė, o Valentine.
    Bet jei kartais Valentinas iš tiesų būtų tobulai apsimetęs komentatoriumi Valentinu, aš tokio žmogaus negalėčiau gerbti.

  37. 1351.

    Fredis* rugsėjo 8th, 2011, 5:43 pm

    Profesionalui, o Valentinas yra toks ekonomikoje, būna pikta skaityti primityvius pasvarstymus apie pinigus, pinigų galią ar negalią. Sąlyginai vargingas kraštas negali turėti labai išvystytos socialinės apsaugos, daugelis viešojo sektoriaus sričių yra apgailėtinai menkai finansuojamos. Vienintelis būdas paremti ir vystyti įvairias programas yra nežymus, tačiau labai tikslingas mokesčių pakoregavimas mecenavimas ir labdara. Valentinas ne kartą yra išreiškęs požiūrį į tokią perspektyvą dėl mūsų turtingųjų žmonių mentaliteto. Pasaulis yra netobulas, neturtingose šalyse netobulumas pasireiškia ypač aštriai. Užtat turime gražų dangų ir žalią žolę, ne viskas yra labai blogai.

  38. 1352.

    Auksinis kardas rugsėjo 8th, 2011, 5:45 pm

    Niekas nieko neauklėja? Na jau, kai atsiranda veikėjai-etalonai, vis taikantys kitam kokią iš SAVŲJŲ etikečių – tokis apdovanojančiojo ir apdovanotojo santykis atsiranda. Gal pasikartosiu kitais žodžiais, bet mano akyse, atsiprašau, Fredis yra perėmęs prastesnes nerijaus savybes, tik užmaskavęs jas gerokai geriau. Žmogus, neturėdamas pagrindo, vis bando dėtis, kad turi pakankamą pagrindą teigti, kad … – praktiškai, teigti bet ką, kas ant seilės. Labai norėčiau tikėti, kad panašumo man dar pavyksta išvengti.

  39. 1353.

    Auksinis kardas rugsėjo 8th, 2011, 5:48 pm

    „Profesionalui, o Valentinas yra toks ekonomikoje…” – ar pats, Valentinai, taip irgi save (ar savo atstovą tinkle) taip įvertini, tikrai? Aš turiu omenyje būtent ekonomikoje, ne pardavimuose, komercijoje, pan.?

  40. 1354.

    Fredis* rugsėjo 8th, 2011, 5:54 pm

    Pardavimai ir komercija yra ekonomikos sudėtinė dalis. Išvystyta ekonomika (pardavimai, komercija) su stipriais ir išsilavinusiais žmonėmis, kurie sudaro tautą, – valstybės pagrindas.

  41. 1355.

    Maras rugsėjo 8th, 2011, 5:57 pm

    Valentinai, Radžvilo Tu akivaizdžiai nesupratai.
    Mano pasvarstymai pagrįsti tuo, ką aš žinau. Išsitaręs Tu esi ne taip jau mažai ;) . Šiaip jau liberalių pažiūrų žmogus šitaip kitos nuomonės, kad ir nelabai jam priimtinos, netraiško, kai Tu kad puoli Auksinio kardo mintis. Vadinasi, problema Tavyje, Tavo santykyje su tomis vertybėmis. Taip kad daryk išvadas.

  42. 1356.

    Fredis* rugsėjo 8th, 2011, 6:06 pm

    Liberalai su socialistais turi sąlyčio taškų. Šios grupės žmonių laisvai atsisakytų valstybės ir tautos sąvokos, jų svarbos ir reikšmingumo, tik dėl skirtingų priežasčių. Darbo žmonių solidarumui, pasipriešinimui prieš išnaudotojus, o taip pat pinigų cirkuliacijai, kapitalo investavimui – valstybinės sienos ir tautos yra kliūtys.

  43. 1357.

    Valentinas rugsėjo 8th, 2011, 6:17 pm

    1. Esu vidutinis vadybininkas. Jokios ironijos.
    2. Nesu „ekonomistas” ir niekur to neteigiau
    3. Nesu sąmoningas „liberalas”.
    Iš kur jūs visas šias etiketes ištraukėte?

  44. 1358.

    Maras rugsėjo 8th, 2011, 6:54 pm

    Baik maivytis, Valentinai.

  45. 1359.

    Valentinas rugsėjo 8th, 2011, 7:48 pm

    Juk sakau, jokios ironijos. Esu vidutinis vadybininkas.

  46. 1360.

    Maras rugsėjo 8th, 2011, 8:20 pm

    Kalba ne apie tai, ir Tu tai puikiai supranti.
    Taigi, aišku.

  47. 1361.

    Auksinis kardas rugsėjo 8th, 2011, 8:58 pm

    Marai, matau, kad nesmagiai jautiesi, matydamas kaip prie manęs priekabiaujama – šiaip visai rišlus jausmas, bet negalvok kad pats dėl to kažką didesnio išgyvenu. Ta prasme, labai nepergyvenk, esu gerokai storesnės žievės, nei mano minkštesnės išraiškos. Dažniau erzina žinojimas, kad po saule bujoja kokios nesąmonės, nei tai, kad tos nesąmonės kažkaip mane vertina. Pats supranti, kad tie vertinimai labai santykinės vertės. Štai paties nuomonė man tikrai kažką reiškia, apie ją pagalvočiau ne kartą, ir labiausiai todėl, kad ji bus kruopščiau daryta. Dviem kompanionams kruopštumo trūksta, užtat ir paliekamas įspūdis vertas tiek, kiek labiau tuokart pasistengta. Kai kas stengtis net nebemato reikalo – jau tiesiog praleidžiu tokius užpildo blokelius. Troliai tegul valgo patys save, ho ho.

    Einu, užbaigsiu klijuoti kamštinės dangos sienelę – gražu, teko pridėti išmonės, kad vyktų kokybiškai, bet jau metas bus skinti vaisius. Valio, naudingai prasisukęs laikas geresnis už blėnių rūšiavimą.

  48. 1362.

    Fredis* rugsėjo 8th, 2011, 9:23 pm

    „Dviem kompanionams kruopštumo trūksta” AK

    Tokia vidutinio vadybininko darbo specifika, kad trumpas lango atsivėrimas yra vienintelė atgaiva. Dažnai žymės, atspaudo palikimas reiškia ne daugiau nei teigimą, kad dar esu gyvas, kad Jus jaučiu ir noras pasakyti „Laba diena” ir pasižvalgyti kuo kvėpuoja memelniškis. Klaipėdos kraštas Lietuvai yra davęs I.Simonavičiūtę, J.Šeduikytę, Amberlifą, Steponą Janušką, legendinę grupę Mango, Auksinį kardą, E.Gentvilą, L.Donskį ir kt.. Kai prasigyvensiu tiek, kad dienomis klijuosiu savo būsto sienas kamštine danga – parašysiu iš ties ką nors reikšmingo ir įsimintino.

  49. 1363.

    Fredis* rugsėjo 8th, 2011, 9:45 pm

    Marai, tau tikriausiai labai liūdna, kad Komarowski mus pavadino lietuviška ožka. Turime:
    1.Įsižeist 2. Nutraukti diplomatinius santykius 3. Iškviesti reziduojantį ambasadorių ant kilimėlio 4. Akibrokšto nepastebėti ir tik palinguoti galva šelmiškai pakikenant į saują 5. Sustabdyti lenkiškų užrašų nukabinėjimo vajų ir pristabdyti beįsibėginčią švietimo reformą Vilnijoje.

  50. 1364.

    Maras rugsėjo 8th, 2011, 10:04 pm

    Karde, aš irgi nepergyvenu (oda mano tikrai stora, sužeisti gali tik artimas žmogus). Man tiesiog įdomu diskutuoti bei suprasti, kodėl žmogus mano vienaip ar kitaip. Tiesa, turiu nelabai gerą bruožą (panašų ir Tu turi) gana griežtai ir kategoriškai savo nuomonę reikšti. Ir dar įsiaistrinu diskutuodamas. Kai matau, kad kažkas nesupranta mano ar kito nuomonės, bandau aiškintis. O su Valentinu bėda: jis niekaip negali priimti kai kurių vertybių. Net ne priimti, o susitaikyti, kad tokios egzistuoja. Iš to, ką jis yra apie save sakęs, peršasi labai aiškios tokio nepakantumo priežastys. Bet tai jau jo problemos, jam ir spręsti. Gaila tik, kad protingas žmogus, o vat yra viena vieta, kur niekaip. Kita vertus, visi mes turim savo silpnųjų vietų, ką jau čia.

    O vat dėl Fredžio mes nesutarsim :) . Tau jis labai nepatinka, labiau nei Valentinas, o man patinka. Bandžiau paaiškinti, kaip aš jį suprantu, bet nesėkmingai. Nu nemoku aiškinti. „trumpas lango atsivėrimas yra vienintelė atgaiva. Dažnai žymės, atspaudo palikimas reiškia ne daugiau nei teigimą, kad dar esu gyvas” – negali taip rašyti kvailas žmogus. Tiesiog jo rašymo maniera „aptaki” ar kaip pasakyti, jis viską pasako „tiesiai per aplinkui”. Tau nepriimtinas toks minčių reiškimo būdas (Pats juk tiesiai rašai), o dar kai traukia per dantį ir šaiposi be jokios priežasties. Aišku, gal aš klystu. Kažkaip aš matau žmonėse geriausius bruožus vis tik, nors dumblas irgi neprasprūsta.

    Fredi, man šiaip jau seniai klausimas kilo: kodėl Tu mažiausiai lazdavoji mane ir Valentiną? O gal aš nepastebiu? Ar bent jau – subtiliausiai.

Rašyti komentarą

Sveiki,


Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.

Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.

* yra papildomų sąlygų:)

Ligita


Welcome,


You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.

I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.

* There are additional conditions:)

Ligita

Nori susirašinėti popieriniais laiškais? Palik savo kontaktus žemiau. Arba rašyk el. paštu: ligita@ligidangaus.lt

Tavo vardas

Klausimas

captcha

Saugos kodas

    Prenumeruok RSS

    Įrašyk savo el. paštą

  • Balsavimas

  • Tapk gerbėju

    Ligi Dangauson

    Darbai

    Radai klaidą? Pranešk.

    Kategorijos

    Archyvas

    Tinklaraščiai, batai ir sausainiai :))

    Poko.lt