V.A.M. ir Muzika, teisingas požiūris į gyvenimą

m

V.A.M. – tai 2009 metais rugpjūčio 31 dieną startavęs ir šiemet atnaujintas muzikinis skyrelis, kurį pasiūlė komentatoriai Ieva su Juozu. Kodėl V.A.M.? Gediminas, Ligita, Tomas, Ieva  ir kiti kai kada taškosi Artūro prižiūrimame skyrelyje (šiuo metu uždarytame renovacijai): „Dvigubai atjaunėjęs narcizas, arba itin prašmatnus kvietimas nusipezėti“, o štai didieji muzikos mylėtojai Valentinas, Auksinis Kardas ir Maras nuosavo kampo dar neturėjo, todėl labai liūdėjo. Dabar to daryti nebeteks.

Čia kiekvienas iš jūsų galite diskutuoti apie muziką, dalytis mėgstamais kūriniais su kitais, išgirsti nuomonę apie juos ir tiesiog smagiai leisti laiką.

Galbūt bus sudaromas TOP 10 ar TOP 20.

Siūlomi kūriniai:

 

P.S. nuotrauka Valentino

Komentarai: 2 690 “V.A.M. ir Muzika, teisingas požiūris į gyvenimą”

Puslapiai: « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 1154 » Show All

  1. 141.

    Ligita rugsėjo 4th, 2009, 1:05 pm

    Auksinis karde, maištas yra gerai. Taip teigia A. Camus ir aš juo tikiu ;) Šis pasaulis beprasmis, bet tik maištaudami, protestuodami ir kurdami, mes jį įprasminame.

  2. 142.

    Valentinas rugsėjo 4th, 2009, 1:30 pm

    Diskusija krypsta vis giliau. Prisikasėme iki maišto idėjos ir prasmės. Pasisakysiu vėliau. Kol kas maišto muzikinė iliustracija:
    http://www.youtube.com/watch?v=Ofe6sc6_CpI

  3. 143.

    Fredis* rugsėjo 4th, 2009, 1:55 pm

    „niekaip neįsikirtau į tuos pusiau gotiškus, pusiau minkštmetališkus reikalus” – verta dėmesio mintis, apskritai Ligita ir kompanija turėtume nešioti ant rankų Auksinį kardą, kad jis kartais kažką spaudinėja, beje, šia citata AK „užvažiavo” ant Račo, tokio muzikinio stiliaus gerbėjo, pastaroji pastaba – tarp kitko… :)

  4. 144.

    romas rugsėjo 4th, 2009, 2:02 pm

    Ginčytis apie muziką yra kvaila. Suvokimas priklauso tik nuo tam tikros intelekto dalies, kuri jau liečiasi su dvasia. Muzikos suvokimui reikia ne tik turėti klausą, bet ir savotiškai atrasti tą savo intelekto dalį. Tų pačių savybių reikia suvokti bet kurį meną. Todėl , jei pradedi kirsti muzikoje, greičiausiai pradėsi suprasti poeziją ir gal net dailę. Beje, visa muzika kažką turi. Tik paskui atsiranda skonis – vieniems labiau patinka tas, o kitam kitkas.

  5. 145.

    R.Medinis rugsėjo 4th, 2009, 2:22 pm

    Sąvoka – „kirsti muzikoje” – labai įdomi…

  6. 146.

    Fredis* rugsėjo 4th, 2009, 2:32 pm

    Labai paprasta – Auksinis kardas įsikerta, Valentinas bando įsikirsti, vaizduoja įsikirtųsį, o iki esame gana primityvūs, mažai intelektualūs, nesirūpinantys savišvieta, nesiekiantys tobulėti padarai. Ypatingas subjektas yra Maras. Maža bendruomenė – visa paletė, pastebėjote – moterišakitės, kaip ir pridera, tūno po lapais kai vyrai kalba.

  7. 147.

    romas rugsėjo 4th, 2009, 2:37 pm

    Medini, čia yra vertinys iš rusų (vrubitsa), bet savotiškai geriau pasako esmę:) Juk dažniausiai didelė dalis muzikos klausosi tik ausimis ir nesigilina į niuansus, kurie yra kiek giliau.

  8. 148.

    Maras rugsėjo 4th, 2009, 2:42 pm

    Ale ir karšta čia :) . Kompensuojam saulutės trūkumą? Kaip rašė dar vienas klasikos mėgėjas – dėl skonio nesiginčijama, dėl jo mušamasi :) . Kol kas visko neskaitysiu – turiu bėgti.

    Valentinai, klausimas. Ar yra neakademinės muzikos kūrinių, priverčiančių verkti, tokių, kurių bijai?

    Ligita, kaip supranti Camus maištą? Prieš ką ir už ką? Kas Tau yra maištas?
    Ir nereikia slėptis po jokiais lapais. Iš esmės pritariu romui, nors esu kiek kategoriškesnis nes manau, kad yra ir blogos muzikos (dauguma!). Bet yra ir skoniai, kurie skiriasi. Nėra taip jau lengva atskirti, kur baigiasi skonio nulemtas muzikos atmetimas ir prasideda blogos muzikos kokybės nulemta kritika.

  9. 149.

    romas rugsėjo 4th, 2009, 2:44 pm

    Fredi, gal moteriškės nemėgsta muzikos, arba nemėgsta tokios, apie kurią čia kalbam. Aš esu visavalgis, todėl man tinka įvairi gera muzika. Va dar įdedu Ligitai galvos (ir ne tik) kratymui:
    http://www.youtube.com/watch?v=G2pGdy6W-bQ&feature=related

  10. 150.

    romas rugsėjo 4th, 2009, 2:47 pm

    Marai, muzikai, kaip ir bet kuriam kitam menui, yra būdingas primityvizmas. Bet net primityviame mene kartais kažkas tokio būna.

  11. 151.

    A.G. rugsėjo 4th, 2009, 3:10 pm

    Pora pastebėjimų.
    Beveik iki 40 metų nebuvau ragavęs kavos. Po to kokius 10 metų nesuvokiau kuri gera, kuri ne labai.
    Matomai tas pats su menu.
    Juk tai kas šiandien ypač gražu – vaikystėje rodėsi, kad čia panašu kas katę kankina ar pjūklu groja.
    Žinoma, taip tik kai kam vaikystėje.
    Žmonės yra labai skirtingi (painiojamasi gal dėl to, kad žmonės vienas į kitą išvaizda yra panašūs). O šiaip – yra ir enšteinų, yra ir prastesnių už pasiutusį gyvūną (pabrėžiu – pasiutusį).
    Man daug kas gražu paklausyti, bet kažkada kai tik atsirado magnetofonai ir nuėjau pas estardinės muzikos kolekcionierių įsirašyti – labai jį stebinau, kad gal tik koks 1 proc. (net mažiau) man tiko.
    Mane praktiškai niekuomet nedomino grupių pavadinimai, muzikantų, daininkų vardai. Tačiau dėl atliekamo kūrinio visuomet turiu savo nuomonę, – kuri praktiškai retai sutinka (na neliečiant klasikos) su tuo, ką minia mėgsta klausyti stadijonuose ir pan.
    Pats akordeonu grojau šokiams (teko ir vestuvėms) – nors esu tikras, kad neturiu klausos (bet tam lygiui, pakako atminties ir kažkokių ten pajutimų). Kai apsivedžiau ir gimė pirmas vaikas akardeoną padėjau ir daugiau nepakėliau – nėra jėgos kas tai padaryti priverstų.
    Ir pasakysiu teisybei, blogai – man taip pat patinka kaimo žmonių atliekamos liaudies dainos (retai sutinku, kam tai patinka – mano žmonai net labai nepatinka). O man tai būna labai nuostabu ir kiekvienos dienos 6 val. jų klausausi.
    Gero savaitgalio, su gera muzika. Man taip pat ji būtina, bet kai nedirbu protiškai – tuo metu jokia radija, joks triukšmas negalimas.

  12. 152.

    Auksinis kardas rugsėjo 4th, 2009, 3:18 pm

    Fredi, Račas įdėjo Bobą Geldofą ir puikiausią ankstyvąjį propankišką Police, nesunkius grynuolius, dargi atkreipė dėmesį į teksto svarbą. Tame nepastebėta aklo atnašavimo minkštmetalio stabams. O šiaip jau – kartoju, bandymai įtikinti kitą, kad jam kažkas neturi patikti (arba kad jis blogas, blogas, blogas) – nelabai prasmingi. Kalbame išskirtinai monologais ir tik kur nekur džiaugiamės nugirdę pritarimų – visiškai normalu, ir net gerai.

  13. 153.

    Fredis* rugsėjo 4th, 2009, 3:27 pm

    AK, dėl BMW – įsižeidžiau :) , tau patinka Račas, todėl ir Police tau grynuolis. Kiekviename stiliuje yra savas grynuolis, vienas stilius už kitą nėra nei geresnis, nei blogesnis, jie tik yra šalia, vienas kitą papildo, o dažniausiai yra tik išvestiniai dalykai. Patiko profano muzikoje romo mintis – muzika, tai visų pirma būgnai, supraskit kaip norit. Valentinas sakys, kad gitara, Maras – styginiai ir renesansinis, barokinis niūniavimas. Viskas palaipsniui evoliucionavo iki AC/DC…

  14. 154.

    romas rugsėjo 4th, 2009, 3:37 pm

    Fredi, nesijaučiu jau tokiu ir profanu – baigiau muzikos mokyklą:) O būgnai yra toks pats instrumentas, kaip ir lėkštės marimbos ar net žmogaus balsas. Svarbu muzikoje yra, kad viskas būtų ten kur reikia ir tiek kiek reikia. Čia kaip skulptūroje, reikia nuo akmens nuimti tai ką reikia ir iš akmens pasidaro meno kūrinys :)

  15. 155.

    Valentinas rugsėjo 4th, 2009, 3:51 pm

    Gerbiamas A.G.
    Viena iš jūsų Tatulos programos mugių problemų yra „ekologiško” balso savininkas Lemanas. Apskritai, praeitą kartą jums neatsakiau, tai atsakysiu dabar. Tai, kad atvažiuoja ūkininkas į Vilnių atsiveža ekologiško gėrio ir beveik viską veža atgal, rodo, kad Tatulos programa yra visiškai neefektyvi. Manau, kad jūs tiesiog neišnaudojate tų galimybių, kurios atsiveria prieš ekologiškų produktų rinką. Tragiškai trūksta elementaraus marketinginio požiūrio. Pagrindiniai jūsų produktų pirkėjai yra ofiso žiurkės. Jie turi pinigų ir nori kuo ilgiau gyventi savo mieščioniškame pasaulėlyje. Jie yra vartotojai, pasiruošę mokėti daugiau už gerą daiktą, tačiau tas daiktas turi būti gerai supakuotas. Produkto pateikimas turi būti šiuolaikiškas. Kalbant Auksinio Kardo terminais, kontoros žiurkės nori „tikro gyvenimo” simuliakrų, kurie keltų puikį jų akyse.
    Todėl jums reikia tinkamos vietos ir tinkamo laiko. Esamos vietos netinka, nes prei jų patogu prieiti tik aplinkinių ofisų žiurkėms per pietų pertrauką.
    Jums reikia tinkamo apipavidalinimo, reikia tinkamų idėjos advokatų, tinkamos komunikacijos, lojalių pirkėjų valdymo ir t.t.

  16. 156.

    Auksinis kardas rugsėjo 4th, 2009, 4:06 pm

    Račas veikia tai, ką gali – ir tame jis man patinka. Jis turi neprastų pagaulumo dovanų – irgi gerai. Man nepatinka, kai jis primityvokai užsiliepsnoja, ir tai lygiai taip pat pasakau, kai būna laikas tai pasakyti. Betgi, negalima iš pat ryto pabusti su mintimi – „dar nepasakiau, kad Račas blogas, blogas, blogas” – komisch.

    „Police” – atskira istorija, ankstyvieji jie yra išvis nuostabūs, tikras avangardas („Roxane” tapo žanro standartu), vėliau šiek tiek prisišliejo prie komerciškesnių reikalų, bet vis dar išliko skoningi, o štai ką sunkoka suvirškinti, tai vėlyvuosius solinius Stingo darbus, lengvą, nerizikingą popsą, kažkokius paistalus apie orgazmą, nuogo kūno nuotraukas. Bet, paradoksas – vienas šeimos draugas, profesionalus muzikorius, labai mėgsta būtent tokį Stingą, o kai padovanojau puikiai išleistą „Police” rinkinuką, pakelti nesugebėjo. Kiekvienam savo.

    Būgnai, mušamieji, ritmas – neabejotinai svarbus kūrinio stuburas, visas jo judėjimo, ir dažniausiai priskyrimo porūšiui pagrindas.

  17. 157.

    R.Medinis rugsėjo 4th, 2009, 4:11 pm

    Valentinai, terminas „ofiso žiurkės” pas tamstą truputį užsikirto… tikras vyras neišsiduoda, jei jam skauda…

  18. 158.

    Fredis* rugsėjo 4th, 2009, 4:14 pm

    Galėčiau būti AK draugu – patinka Police, Stingas, mušamieji, pučiamieji, styginiai, o Maro draugijai tikčiau dėl viduramžių muzikos. Buvo laikai, kai eidavau į operos ir baleto teatrą po du kart per savaitę, šiaip, iš neturėjimo ką veikti, patiko raudonais kilimais vaikščioti, viskas tviska, blizga, didelis kontrastas su vaizdu gyvenimu, buitimi anapus už vitrininių-panoraminių stiklų… :D

  19. 159.

    Auksinis kardas rugsėjo 4th, 2009, 4:17 pm

    Pavadinau kiek gražiau ir šilčiau, Valentinai: pilkosiomis ofiso žiurkytėmis. Ir jei tame neišeina įžvelgti simpatijos, lašelio užuojautos, supratingumo – tai jau ne mano problema. Beje, nemanau, kad kontorų tarnautojai linksta link kaimiško produkto kažkuo labiau, nei visi kiti. Taip pat nemanau, kad A.G. reikalinga sukurti kažko smarkiai daugiau, nei turgavietę, kurioje būtų patogu pirkti, ir iš kurios galima būtų išsinešti produktų pakuotes (kaip jau ir yra nešama kiekvieną turgaus dieną). Labiausiai, kad jau proga, akcentuočiau priimtiną kainą – kažkaip Vilniuje tą reikalą užneša ant elitinės kainodaros, kai tuo tarpu svarbiausia: geras kiaušinis, geras pienas, gera mėsytė, daržovė ir priimtinos kainos. Visi bus patenkinti, tiesioginiai pardavimai teoriškai leidžia pasiekti abipusiai priimtiną kainą.

  20. 160.

    romas rugsėjo 4th, 2009, 4:51 pm

    Man keista, kad čia tokios įtampos atsiranda. Juk nebūna įtampų, kai neišmanom teisėje ar ekonomikoje. Muzika yra ta sritis, kur gali būti tik geros emocijos, o jei emocijos blogos, tiesiog išjungi ir neklausai :) Nėra prasmės ginčytis. Dažnas simfoninio orkestro muzikantas gali būti mažai subtilus ir bukas kaip kuolas. O pažiūrėkit, kaip Joe Cockeris dainuoja. Ir nesvarbu, kad kam patinka ar ne. Gal tai tiesiog yra ne jo muzikantas ir ne jo muzika, bet Cockeris yra menininkas ir dainuoja siela. Beje, Cockerio nemėgstu, bet tai nekeičia esmės :)

  21. 161.

    Maras rugsėjo 4th, 2009, 4:56 pm

    Nebespėju skaityt :) . Žiūriu, iš esmės sutapo nuomonė su Auksiniu Kardu. Jau rašiau Ligitai: yra gera muzika ir yra bloga (yra, Fredi, yra, kitaip Zvonkė būtu lygu AC/DC). Visuose stiliuose (taip pat ir akademinėje). Ir yra skoniai, pagal kuriuos kiekvienas pasirenka ką klausyt. Žinojimas padeda atsirinkti gerą muziką pagal savo skonį ir, bet tai sunkiau, daugmaž įvertinti ne savo skonio muziką. Jei žinių apie ne savo skonio muziką nedaug – gali suklysti. Sakyčiau, per asmeniškumą artėjama prie universalumo.

    Kuo man potencialiai patinka šis skyrelis diskusijų – kad galiu išgirsti muzikos (geros), kurios pats tikrai neieškočiau ir neklausyčiau. Taip aš plečiu žinias, lavinu skonį. Ir tai padės net ir klausant klasikos. Išgirsti kitaip, nei girdėjai anksčiau.

    Romai, plastmasė patiko. O kodėl plastmasinė? Šiaip ta Anderson priskiriama ir prie šiuolaikinės rimtosios (sunku pavadinti ją akademine) muzikos, bent jau laidoje „Modus” apie ją šnekėjo.

    Valentinai, tobulas yra Bachas, ir tai ne visas. Net apie Brucknerį aš bijočiau taip sakyti. Provokacija :) ?
    O bossa nova nemėgstu – seiliojimasis. Išskyrus šią dainą: http://www.youtube.com/watch?v=wPvHRLPaDAQ&feature=related Joje kažkas yra. Visa kita, kiek girdėjau – kartotės.
    Ir dar, Valentinai, lygiai tą patį galiu pasakyti apie kažkada buvusių garsių grupių, važinėjančių po „pensininkų turnė”, klausymąsi. Jie jau praeitis, jei taip rūpi naujumas. Yra naujų originalių grupių, kam klausytis senienų ;) . KPŠ? O Schnittke, beje, su kai kuriomis tomis grupėmis kūrė vienu metu, mirė prieš tik 11 metų. Kur jau čia kokia The Doors , numirusi su Morrisonu 1971 m. (Schnittke tik atrado savo stilių tuomet).

    R. Medini, popsas – populiarioji muzika, kuriama siekiant populiarumo. Iš karto pasakau, kad joje būna tikrai gerų dalykų.

    Taške, Django patiko, nors tai ne mano skonio muzika. Braswellas – visiškai popsinė daina (su tokia nesunku užkariauti minią, todėl aš nesupratau, ko tie žmonės taip staugė – ar ne suvaidinta tai?), bet atlikimas visai nieko.

  22. 162.

    Maras rugsėjo 4th, 2009, 5:20 pm

    Romai, man kažkaip panašiai atrodo dėl muzikos ir kitų menų suvokimo. Mokykloje nebuvau didelis poezijos ar vaizduojamojo meno mėgėjas. O dabar paskaitinėju, pažiūrinėju ir visai patinka.
    Primityvizmas? Na, kubizmas man visai patinka, bet ar tai primityvizmas. Nelabai supratau, ką turi galvoje.
    O muzikos mokyklos nelankiau, taip kad visiškas profanas.
    Muzika, kur įdėjai galvos kratymui, visai nieko.

    A.G., liaudies dainas klausyti sunku – reikia tai daryti visai kitaip, nei klausant klasikos, popso ar džiazo. Todėl daugeliui tai sunku. Man irgi, bet dėl to, kad labai mažai klausęs.
    Paklausiau šito: Joe Cocker – You are so beautiful http://www.youtube.com/watch?v=wlDmslyGmGI Nu nieko, nors ir ne mano mėgiamas stilius.
    Operoj buvau vieną kartą :) . Kutavičiaus „Lokyje” (tik nesakyk, Valentinai, kad ir tas pasenęs – gi dar gyvas ;) ).

  23. 163.

    Maras rugsėjo 4th, 2009, 5:25 pm

    Ligita, Tavo tinklaraštis gresia virsti vienos diskusijos priedu ;)
    Beje, gal galima plačiau apie taviškį mano vaizdinį. Su kelnėm pataikei, tai įdomu, gal dar kuo :) ?

  24. 164.

    romas rugsėjo 4th, 2009, 5:31 pm

    Marai, plastmasinė, nes instrumentai sintetiniai, bet meno menininkui niekas netrukdo padaryti. Esant reikalui, galima pagroti ir pustušte degtukų dėžute :)

  25. 165.

    Maras rugsėjo 4th, 2009, 5:43 pm

    Tai aišku, kad galima. Galima ir išvis be jokių priedų, pavyzdžiui, taip: http://www.youtube.com/watch?v=FcFyl8amoEE
    Kutavičius tai alaus buteliais ir akmenimis muziką išgavo „Iš jotvingių akmens” :) .

  26. 166.

    Maras rugsėjo 4th, 2009, 5:47 pm

    Nors originalas – dviems žmonėms (tas pats Reich, Clapping music): http://www.youtube.com/watch?v=Rx29OO0Anz0

  27. 167.

    romas rugsėjo 4th, 2009, 5:49 pm

    Marai, primityvizmas yra būdingas liaudies menui. Kubizmas yra dailės srovė. Tai nėra primityvizmas.

  28. 168.

    Maras rugsėjo 4th, 2009, 5:56 pm

    Romai, apie liaudies meną nerašei aukščiau. Šiaip turbūt galima sutikti, nors esama ir pakankamai sudėtingos liaudies muzikos. Na, gruzinų liaudiškas dainavimas man kažkaip su primityvizmu nesisieja (nors jis, aišku, įtakotas bažnytinio giedojimo, bet rask gi neįtakotą liaudies meną ne Afrikoje).
    kubizmas dėl to, kad sekė liaudies menu ir specialiai primityvino. Va kaip čia pateiktas Reichas – specialiai suprimityvinta kartu išlaikant sudėtingumą. Gi važiavo į Afriką pasisemti ritmiko patirties.

  29. 169.

    Auksinis kardas rugsėjo 4th, 2009, 6:04 pm

    Apie Laurie Anderson pasakojo Urbaitis, muzikologas, kartą Klaipėdoje, dar tuomet šlaisčiausi labiau po visokias socialines vieteles: pamenu, sakė, grįžęs iš Ameriko – „tai kad jie ten iš šiuolaikinės tokios Anderson klausosi”, tai tuomet pirmąkart jos ir paklausiau, o paskui dar per radiją buvo, tad galėjau ir įsirašyti. Anuomet minėjo ir Reichą, ir pan. Buvo įdomu, mes buvome smarkiai labiau santūrūs šiuolaikinės rimtosios supratime.

    Apie bosanovą kalbėčiau linksmiau už Marą, ir pagrinde dėl to, kad nuo artumo jai pradėjo tokia nesmarkiai žinoma „Everything But The Girl” (pavadinimas kilo iš baldų kambariui reklamos – „parduosime viską, išskyrus merginą”). Vokalistė Tracy ne per seniausiai išleido savo visai malonią solinę plokštelę, o jos vyras ir scenos partneris Benas Vatas yra aktyvus Londono klubinės muzikos kūrėjas ir atlikėjas:
    http://www.youtube.com/watch?v=hu4qT4nH9fM

    Jie turi labai daug gerų, skoningų dainų, pasibaksnokit susijusias nuorodas – jei užkabino, nenusivilsit ir kitkuo, čia taip bile ką nuo viršaus pačiupau.

    Ir šiaip, jei bosanovai suteikta pakankamai švelnumo, intymumo – tai gali būti visa bomba. Atliekant formalokai – nuobodu.

    O šitą prieš keletą metų sukau ir sukau, pilna juodai baltos TV ir hiperstabilumo valstybėse nostalgijos:
    http://www.youtube.com/watch?v=_5wEV07dN5g
    (Paroles, Dalida)

  30. 170.

    romas rugsėjo 4th, 2009, 6:18 pm

    Primityvizmas nereiškia kokybės. Tiesiog toks menas yra nesisteminis. Primityvizmui drąsiai galim priskirti ir vaikų meną :) Liaudies mene yra daug mėginimo imituoti profesionalumą. Tada tai jau būna kičas, bet kičo irgi būna neblogo.

  31. 171.

    Maras rugsėjo 4th, 2009, 6:20 pm

    Ne, ne kokybę turėjau omeny. Bet būtent gruziniškas dainavimas arba lietuviškos sutartinės – yr ten sistema gi kažkokia. Nors muzikos teorijoje tai nenusimanau.

  32. 172.

    romas rugsėjo 4th, 2009, 6:39 pm

    Liaudies meno yra labai stipraus. Čia ne tik gruzinai ir lietuviai pasižymi. Armėnų duduko melodijos, tuvių ypatigas dainavimo stilius ir t.t. ir pan. yra tikras menas. Liaudies menas priskiriamas primityvizmui tik tol, kol neįsitradicina. Niekas lietuvių kryždirbių negalėtų pavadinti primityvistais.

  33. 173.

    Maras rugsėjo 4th, 2009, 6:48 pm

    Įdomus teiginys: „Liaudies menas priskiriamas primityvizmui tik tol, kol neįsitradicina”. Kaip įsitradicina liaudies menas?

  34. 174.

    Valentinas rugsėjo 4th, 2009, 7:16 pm

    Karde ir Medini, nėra jokio įsižeidimo dėl ofiso žiurkių ar žiurkyčių. Man užkliuvo daugiau A.K. prielaidos. Žmonės dirbantys ofisuose klauso AC/DC siekdami patirti „tikro gyvenimo” skonį. Tuo tarpu šiais laikais pats tikriausias gyvenimas ir yra ofisuose. Šiuolaikinis proletariatas yra ofisų šaunuoliai. Man atrodo pas AK prasimušė pranašumo kompleksas, kurio aš nemėgstu. Aš gi visada ginu „vidutinybes” nuo „talentų” :) Egzistuoja intelektualų įsitikinimas, kad jų gyvenimo būdas, mąstymas, idėjos yra pranašesni už žmonių, nepasiekusių tokių aukštumų. Iš čia ir atsiranda tokie terminai kaip žiurkytės, paniekinamas požiūris į tuos, kurie nesivaiko naujų tendencijų, į tuos, kuriems gerai taip kaip yra, į tuos, kuriuos tenkina egzistuojančios normos, į tuos, kurie nesiruošia maištauti. Man atrodo AK nesvetimas toks požiūris. Tas pats galioja ir Marui, kuris labai greitas priklijuoti etiketes „seilėjimasis”, „popsas” ir t.t. Reikia suprasti, kad kultūrinė veikla yra užkoduota jai būdingais kodais. Jei bandai šiuolaikinę muziką vertinti klasikinės muzikos kodų sistemos rėmuose, neišvengiamai nesuprasi. Pamenu bendrabutyje gretimame kambaryje gyveno vienas klasikinių mušamųjų atlikėjas, beje, labai geras. Genialiai grojo ksilofonu. Dabar mačiau groja kažkuriame iš nacionalinių orkestrų. Tai va, pas jį stovėjo kambaryje būgnų „ustanovkė” ir pasileidęs Urhiah Heep kaldavo būgnų partiją. Žmogus gyveno ir suprato kelias muzikines prasmių sistemas. Tam, kad įsigilintum reikia arba daug klausyti arba pačiam groti.

  35. 175.

    romas rugsėjo 4th, 2009, 7:31 pm

    Marai, liaudies meno yra mokomasi kaip amato. Meistras perduoda pameistriui pvz. drožybos techniką, ornamentiką ir pan. Paskui pameistrys tęsia improvizuodamas tradicijos rėmuose. Toks menas yra lengvai atpažįstamas. Juk lengva atskirti sutartines nuo kalnietiško gruzinų giedojimo, arba atskirti lietuvišką rūpintojėlį nuo afrikietiškos skulptūros. Būna menininkai, kurie yra savamoksliai liaudies meistrai, bet nedirba tradicijos rėmuose. Tokie dažniausiai ir pataiko į primityvistų kategoriją. Kažkada buvo išdrožtas pirmas rūpintojėlis ir sudainuota pirma sutartinė. Sunku pasakyti, kaip atsitinka, kad kai kurie dalykai ima ir paplinta (tampa tradicija).

  36. 176.

    A.G. rugsėjo 4th, 2009, 7:48 pm

    Valentinui.

    Jei leisite mielieji. Visiškai bus suprantama, jei ir ne.

    Gerb. Valentinai tai jau darysime ne mes.
    Mūsų visai kitas tikslas.
    Mugės, turgeliai užima gal 5 proc. veiklos. Ir jie visiškai ne dėl prekybos. O vartotojo ugdymui (o pirmieji vartotojai mūsų – pensininkai, buvę gydytojai, mokytojai ir pan., vos ne smetoniškoji inteligentija. Tik prieš dešimtmetį šiek tiek pradėjo keistis, o prieš pora metų – mados aukos, kurios, kaip jau minėjau, ne mūsų publika. Bet nieko ir blogo).
    O jos (mugės) 1:1 kaip Vakaruose.
    Mes jau turėjo pasitraukti – manėme tas mažas varikliukas tą didįjį jau įsuko – tačiau… atėjo kol kas ne tie žaidėjai, tik kad įdirbiu pasinaudojo…
    O gamyboje – vyksta planingai. Atėjo tie žaidėjai. Pirmuosius ūkininkus, pirmąsias įmones mes kreditavome, kad tai įsuktų tą didįjį variklį (iki 1996 m. dirbome taip pat kaip ir kreditavimo įstaiga ir teikėme ilgalaikiais neprocentiniais kreditus. Finansavome praktiškai viso ūkio komplekso darinius (pirmuosius mokslo tiriamuosius darbus, mokymo, švietimo programas, siekiant švarios aplinkos statėme eksperimentinius nuotekų valymo įrenginius, mėšlides ir t.t. ir pan. T.y. Tatulos kryptis stūmė šalin senąją Lietuvą praktiškai visose srityse. O iš mūsų visa tai palaipsniui perėmė ŽŪM. Finansavimą – NMA. Nes mes negalėjo leistis visiškai nukraujuojami finansiškai).

    O grįžtant prie Jūsų minimų mugių – tai ten Vakaruose tokias, ir būtent tokias kaip mūsų, ten įsileidžia į švenčiausias vietas.
    O apie tai ką sakėte – perskaitykite, bent apgraibomis, pasvarstymus svetainės pasvarstymų rubrikoje.
    Ateis laikas – bus gamybinis susivienijimai ir Lietuvoje (praktiškai dar kooperacijos Lietuvoje ir pradžios nėra), kokie yra Vokietijoje, Prancūzijoje (būtent tokių susivienijimų patirties pastaruosius metus ten sėmėmės, pagal bendradarbiavimo planus), aplamai Vakaruose (Tatula, nuo pat pradžių Vakarų produktas (tik mums buvo geresnis šansas iki 1996 m. nei jiems, kurį Lietuva atmetė… bettai atskira kalba).
    Šiandien tokie susivienijimai Lietuvoje dar negalimi – dar reikia dienos, kitos. Nes pas mus – labai gerai matyt gyvenama, kad išgyvena be susivienijimo (minėtuose kraštuose – išstojęs iš gamybinio susivienijimo žuvęs sekančią dieną. Bet apie tai rasite tuose pasvarstymuose, jei domėsitės).
    Dar kartą gero savaitgalio. Ir labai atsiprašau. Manau šia tema gana. Tiesiog neatsakyti Valentinui negalėjau.
    Tai ką kalba Valentinas bus, bet tai darys ne Tatula.

  37. 177.

    Valentinas rugsėjo 4th, 2009, 8:04 pm

  38. 178.

    Maras rugsėjo 4th, 2009, 9:46 pm

    Valentinai, seiliojimasis – mano nuomonė ir mano teisė ją turėti. Aš taip girdžiu ir nesu „arbiter elegantie”, pagal kurį savo skonį reikia derinti kitiems ;) .

    Pastarajame komentare iš esmės teigi, kad muzikos šakos yra tarsi atskiros monados, kurių negalima vertinti jose nesant. Bet taip nėra, visa muzika, akademinė ir ne, susijusi. Tas pats mano įkeltas Reichas stipriai įtakojo net ir lengvąją muziką, kaip Meko avangardinės juostos įtakojo Hollywoodinių filmų estetiką (Scorsese žodžiai apie Meką), nors tarp jų iš pirmo žvilgsnio sunku rasti ką nors bendro. Kiekvienas renkasi, ką žiūrėti (aš Meko nežiūriu, jei ką).

    Tokio dalyko kaip šiuolaikinė muzika nėra, bent jau tokio, kaip Tu supranti (neakademinė). Nes reiktų įtraukti ir tą pačią Anderson, ir Reichą (gyvas gi) ir Schnittkę. Gi visa muzika, kuri kuriama dabar, yra šiuolaikinė. Taip pat ir akademinė.
    Čia iškyla problema: nėra kažkokios šiuolaikinės muzikos kodų sistemos. Yra daug kodų sistemų, iš dalies besiliečiančių, bet atskirų. Rokas, metalas, akademizmas, alternatyvizmas, latino, popsas turbūt su milijonu srovių, kaip ir džiazas. Bet nepaisant to, vertinti galima. Jei trūksta žinių – gali klysti. Apie vis tai jau rašiau. Buvau ir būsiu prieš tą visuotinį reliatyvizmą – viskas gerai, tik reikia įsigyventi, 20 metų paklausyti. Gera muzika, jei tik ji neprieštarauja asmeniniam skoniui, pati užkabina, kad ir kokio stiliaus ji būtų.

    Visur įžiūri elitizmą ir jo adeptus – vadinasi, tai rūpi, vadinasi, žeidžia buvimas ofiso darbuotoju. Nieko keisto kilus iš kelių kartų muzikų šeimos su atitinkamomis elitistinėmis vertybėmis. Vis dar vyksta kova su jomis, gal net per muzikos klausymą, – juk reikia džiaugtis gyvenimu, o tam trukdytų vertybės, niekinančios darbą, kurį dirbi.
    O muziką puikiai suvoki, jei jau Čiaikovskio Patetinė kelia baimę su savo beviltiškos vienišos mirties aplinkui žygiuojant žvaliai miniai vaizdiniu. Vadinasi, ir tas taip akcentuojamas muzikos šiuolaikiškumas bliūkšta – veikia ta sena muzika taip, kaip gal ir šiuolaikinė neveikia. Iššaukia vidinius demonus. Neatsakei, ar neakademinė muzika kelia tokį jausmą, tai nežinau. Bet įspūdis toks, kad ta adrenalininė muzika (Paties apibūdinimas) skirta būtent pakeisti muziką, iššaukiančią vidinius demonus.
    Jau rašiau Račui, reikia pakartoti ir Tau: jei kažkas labai nervina, tai būdinga pačiam. Vadinasi, būdingas Tau elitizmas. Ir tai gana ryškiai matosi iš kai kurių tekstų: teksto konstravimo priemonėmis pastatai save į „aukštesnio”, labiau išmanančio, tokio su ironiška šypsenėle padėtį vertinančio žmogaus poziciją, kartais negirdi, ką sako kiti. Kaip komentare „Patiems gražiausiems kaimynams” ant Kardo gražiai išsiliejai – grynas sunervinto elito atstovas, jaučiantis savo pranašumą ir demaskuojantis apsimetėlį pseudoelitą. Beje, daugelio to, ką ten įžvelgei, aš nepamačiau.
    Čia leidau sau tokį trumputį Valentino skrodimą (kaip leidai sau panagrinėti mane). Jei įžeidžiau ar užkabinau kokią nemalonią stygą – atsiprašau.

    Beje, jei jau analogijomis ir ofiso darbuotojai yra didžioji dauguma, tai ir klauso ji „liaudies muzikos”, kaip klausė liaudis visada. Ir ta liaudies muzika lygiai taip pat yra neprofesionali, kaip ir prieš šimtus metų. Ir lygiai taip pat joje esama perlų, bet gerokai mažiau, nei profesionaliojoje muzikoje. Didžioji dalis yra tarpukarinių šlagerių, kurių jau seniai niekas neprisimena ir nedainuoja, lygio.

    Latino džiazas. Gerai atliktas, uždegantis toks. Muzika Brazilijos karnavalui :) .

    Karde, bossa nova aiškiai ne man. Ta pirma, kur įdėjai – gerai atlikta, bet ne mano stiliaus tikrai. Tiesa, antroji visai neblogai susiklausė. Bossa nova man aiškiai nepatinka todėl, kad viskas labai vienoda. Čia jau klasikos išpaikintas tikrai – vienodumas greitai virsta monotonija.

  39. 179.

    Maras rugsėjo 4th, 2009, 9:49 pm

    Romai, dabar supratau, ką turėjai omeny. Visiškai pritariu.
    Čia aukščiau buvo su Valentinu diskusija apie formą. Šiek tiek susišaukia.

  40. 180.

    Maras rugsėjo 4th, 2009, 10:10 pm

    O kad nepasidarytų visai nuobodu nuo tų begalinių kalbų, štai geniali muzika ir genialus jos įvaizdinimas: http://www.youtube.com/watch?v=SKv7FKDIQXE (Maximov/Brubeck 5/4)

  41. 181.

    Valentinas rugsėjo 4th, 2009, 10:20 pm

    Gerai jau gerai aš nebeužsivesiu ir nepradėsiu skrosti tavęs, nors didžiąja dalimi tu neteisus. Mane žeidžia, kad kažkas „ofiso darbuotojus” laiko vertus užuojautos. Kad ir tu dabar rašai, jog mane tai gali žeisti. Tu laikai savaime suprantamu, kad „ofiso darbuotojas” tai kažkas tokio, kad buvimas juo gali sukelti nerealizuotų ambicijų ilgesio.
    Iš tikro tai yra atvirkščiai. Man labai patinka mano darbas. Jame yra apsčiai kūrybos (aišku ne Auksinio Kardo vartojama prasme). Yra daug adrenalino. Man patinka kurti idėjas, realizuoti jas ir matyti kaip žmonės naudoja mano darbo rezultatą. Iš tikro tai aš sergu šiek tiek kita liga, iš aukšto žiūriu į visokius menininkus ir kultūrininkus. Labai nedaug, bet pranašumo kompleksą prieš žmones nesugebančius normaliai užsidirbti pragyvenimui turiu. Bet kovoju su tuo, pats save baru, primenu sau, kad nieko nėra amžino ir jei šiandien viską turiu, dar nereiškia, kad taip bus rytoj. Štai tokią išpažintį iš manęs tau pavyko ištraukti :)
    Kas dėl komentaro Ligitos paskutiniame įraše, tai ten nieko tokio ką rašai nebuvo visai. Persiskaityk dar kartą. Ir dėl kodų tu teisus tik ta dalimi, kad visa muzika susijusi ir savaime aišku kažkokie bendri kodai yra. Bet tu man kaip tik ir esi pavyzdys to, kad žmogus įsisavinęs akademinės muzikos kodus neperpranta, pavadinkime tai „lengvosios” muzikos kodų, nors ta muzika nei kiek nelengva (tikiuosi tai nenuskambėjo kaip nors iššaukiančiai, nes pradedu bijoti ką nors ne taip parašyti :) Konstatuokime, kad gyvename skirtingose visatose.

  42. 182.

    romas rugsėjo 4th, 2009, 11:01 pm

    Tuščia yra matuotis ant kurio laiptelio stovi. Jei tai rūpi, tada nepatinka laiptelis :) Bet gyvenime visada yra kažkas pirmas, o kažkas paskutinis. Pirmas, greičiausiai, turi būti dėkingas antram, kad jis yra ne pirmas, nes tai stipriai keistų padėtį :) Iš kur žinosim apie elitinę muziką, jei nebus masių muzikavimo? Esu tikras, kad yra Lietuvoje vaikų, kurie nori būti radžiais. Tai jiems yra motyvas mokytis dainuoti. Ir kas žino, gal iš vieno jų išaugs koks Pavarotis :)

  43. 183.

    Maras rugsėjo 4th, 2009, 11:01 pm

    Ne, negyvename skirtingose visatose :) .
    Mano pagrindinis teiginys, kad iš aukšto žiūri į save laikančiais elitu, teisingas. Aš pats tai tikiu, kad kūrybinį pasitenkinimą galima patirti ir žolę pjaunant, tai ką jau čia apie ofisą kalbėt. Nesergu kūrybininkų elitiškumu šia prasme.
    Beje, rekomenduoju paskaityti tokio Rapoporto knygą „Vilniaus snobai” – taip puikiai ir šmaikščiai išpreparuotas elitas. Turėtų patikti.
    Ligita, paskaityk ir Tu, kad kartais nesusirgtum elitizmu ne vietoje.
    Žeisti gali požiūris: sakysim, jei žmogus mano, kad kūryba yra tik meno darymas, tai jam darbas ofise yra kančia ir jį žeidžia. Jei taip nemanai, tai ir nežeidžia. Todėl aš nelaikau vertu užuojautos ofisinio darbuotojo, tik pateikiau tokią hipotetinę situaciją.
    Koks prasigėręs menininkas, siūlantis savo paveikslą už trisdešimt litų nei reikia pachmielui (buvo toks atvejis pačiam, gaila, neturėjau pinigų – būčiau nusipirkęs) užuojautos gal vertas labiau.

    O ką reiškia „normaliai užsidirbti pragyvenimui”? Juk tai irgi tik požiūris. Vienam reikia kelių automobilių, namo, vasarnamio ir kelionių, kitam – ne.
    Vadinasi, ir į mane iš aukšto žiūri. Man tai vienodai. Man gyvenimas pats savaime, be jokių pasiekimų yra džiaugsmas ;) .

    Tik neužmiršk, kad visos Tavo klausomos grupės – taip pat iš tų menininkų, nesugebančių užsidirbti. Bet reikia Tau jų, reikia. O jiems dažnai reikia pasikelti virš kitų, tai skatina jų kūrybiškumą.

    Tas komentaras – neatsisakau savo įvertinimo, nors gal aš į jį sudėjau įspūdį ir iš kitų komentarų – Tu mėgėjas pasikelti, kai tik kas užkabina.

    Beje, gal nerašiau – mane labai sunku įžeisti (kitaip jau seniai gulėčiau negyvai užsižeidęs).

    BET manau, kad yra Menas ir yra menas. Tikiu, kad dalis Tavo klausomos muzikos priskirtina Menui, bet mažoji dalis. Nu negirdžiu tos tobulybės toj dainoj, negirdžiu. Ir Kardas negirdi, nors tokios muzikos klausosi gerokai daugiau nei aš. Bet mes galim klysti. O va 5/4 – girdžiu bent atbalsius.
    O Čiaikovskio klausimo išvengei ;) .

  44. 184.

    Ligita rugsėjo 4th, 2009, 11:57 pm

    Romai, tavo įdėta daina Rachid Taha „Aah Mon Amour” tikrai ne tik galvos kratymui skirta…:) Netgi teigčiau, kad ji labiau skirta pilvui ir užpakaliui :P Pažiūrėk maždaug kaip turėtų viskas atrodyt: Shakira „Hips don’t lie” – http://www.youtube.com/watch?v=ygctbqBijFk arba Shakira „Ojos Asi” – http://www.youtube.com/watch?v=WU4cLH8HIpc&feature=fvst

    Marai, mano tinklaraščiui jau nuo seno įžvelgiama visokių grėsmių – tai Artūro filialas, tai „senų krienų” salonas, tai vėl kas. Taigi nieko nuostabaus, kad štai tu pradėjai matyti vienos diskusijos priedą. Išgyvensiu. O apie išsamesnį tavo vaizdinį… Priploti plaukai. Gal net į nugarą sulaižyti ir gausiai sutepti želė. Nė dienos su milimetrine barzdele. Klasikinis švarkas, iš kurio kišenės kyšo iškrakmolyta servetėlė. Kairėje rankoje lagaminėlis. Žvilgsnis itin klaidžiojantis. Beje, kodėl taip įnirtingai kamantinėji? :D

    Apie Camus maištą. Taip kaip aš jį suprantu, tenesužino niekas. Ot. Cha cha cha! ;) )

    Tiesa, dėl kontorinių piliečių ir intelektualų. Manau, kad tai amžinas konfliktas. Vieni už kitus jaučiasi pranašesni ir tuo pačiu vieni kitiems pavydi. Pavyzdžiui, juokingai atrodė, kai tik pradėjau skaityti mūsų šalies rašytojo knygelę ir pirmuose puslapiuose iš kart kalbama apie metaforišką žmonių skaidymą į bulves ir pomidorus. Šlovinamos bulvės, nes jos esą tvirtesnės, nors auga po žeme ir nemato saulės. Dievulėliau, o kur vertinimas to ką turi? Čia ir dabar? Nejaugi negalima be paniekos?

  45. 185.

    Maras rugsėjo 5th, 2009, 12:10 am

    Na, tiesiog įdomu, kokį vaizdinį apie mane žmonės susidaro iš mano rašliavos. Gaila, bet tolesnis detalizavimas ne toks tikslus. – nei želė, nei švarko, nei lagaminėlio rankoje (yra portfelis, bet kabo ant peties). O ar yra barzda, ar ne, tai ir nesupratau – jau taip susukai :) . Aš ne toks madingas, kokiu pavaizdavai. Visai nemadingas. Užtat išsiskiriu nemadingumu (labai siejasi su klasikinės muzikos klausymu).
    Žvilgsnis gal ir klaidžiojantis. Sako, savy paniręs atrodau.

    O dėl kontorinių piliečių (gerai pavadinai :) ) tai telieka tik pritarti.

  46. 186.

    Maras rugsėjo 5th, 2009, 12:11 am

    Beje, Ligita, kaip Maximovas?

  47. 187.

    Fredis* rugsėjo 5th, 2009, 11:12 am

    na, tinginiai, pabudome ir kelkimės:
    http://www.youtube.com/watch?v=zvoeeq-BH4w

  48. 188.

    Fredis* rugsėjo 5th, 2009, 11:27 am

    o čia ofiso žiurkytė siunčia Taškui ir kompanijai gražiai apipavidalintą „Videos”:
    http://www.youtube.com/watch?v=IXdNnw99-Ic&feature=related

  49. 189.

    Ligita rugsėjo 5th, 2009, 3:48 pm

    Pabudome ir kelkimės, bet vis tiek visi parpia be užpakalinių kojų x)) Šiaip aš jau seniai pabudusi, niekaip nesuprantu kaip galima miegot iki 15 h ir ilgiau… ;)

    Marai, Maksimovas gerai. Tik kad man ten pagrindas ne muzika, o vaizdai. Muzika – fonas labiau. Beje, kodėl taip save numenkini? Tai nemadingas, tai senukas, tai vėl kas. Baisu :OOOO

  50. 190.

    Fredis* rugsėjo 5th, 2009, 4:19 pm

Rašyti komentarą

Sveiki,


Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.

Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.

* yra papildomų sąlygų:)

Ligita


Welcome,


You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.

I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.

* There are additional conditions:)

Ligita

Nori susirašinėti popieriniais laiškais? Palik savo kontaktus žemiau. Arba rašyk el. paštu: ligita@ligidangaus.lt

Tavo vardas

Klausimas

captcha

Saugos kodas

    Prenumeruok RSS

    Įrašyk savo el. paštą

  • Balsavimas

  • Tapk gerbėju

    Ligi Dangauson

    Darbai

    Radai klaidą? Pranešk.

    Kategorijos

    Archyvas

    Tinklaraščiai, batai ir sausainiai :))

    Poko.lt