Nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus
Šis įrašas turėjo gimti jau seniai. Bet kažkodėl jį rašau tik dabar. Gal šiaurys vėjas kaltas?:) Žodžiu… Ar jūs niekada nepagalvojot, kad lietuvių kalba yra graži? Rašydami komentarus tinklaraščiuose, interneto portaluose, bendraudami su draugais, šeimos nariais gyvai ir telefonu. Atsakydami į el. paštą atkeliavusį laišką, skaitydami visa kas skaitoma mūsų kalba. Nepagalvojot?! Aš tai pagalvojau. Galvoju apie tai dažnai. Kai raidės jungiasi į žodžius, žodžiai į sakinius, o sakiniai į laisvai reiškiamas mintis.
Tikriausiai dėl šios begalinės meilės man sunku kaip reikiant perkąsti svetimas kalbas (aš galiu, aš tikrai galiu!). Dėl jos aš pykteliu, kai išgirstu mūsų šalyje ilgai gyvenantį kitatautį žmogų, puikiai suprantantį apie ką kalbama, tačiau iš principo šnekantį lenkiškai, rusiškai ar pan. Nejaugi negalima parodyti pagarbos kraštui, kuris virtęs tavo laikina ar ilgalaike stotele? Dar pykteliu, kai iš burnos paaugliams pilasi daugmaž tokio tipo sakiniai: „Gerai, rytoj lėksim į meet’ą“, „Kokių tu čia friend’ų į facebook’ą susimetei?!!“. Žinau, sakysit, filologė prabilo. Šventuolė. Deja, ir pati nesu be nuodėmės. Aš ir skype’inu, ir google’inu. My Space’as man nėra Mano Erdvė. Bet patikėkit, buvau, švelniai tariant, šokiruota, kai sykį pagavau save galvojančią (!!!): „Šitą reikės išmesti to the recycle bin.“ Likau be žado – arba kompiuterėju, arba anglėju. Žiauru.
Ei, bet ir jūs pyktelit? Ir jūs norite pagarbos gimtajai kalbai? Žinoma, jei ir jums, kaip man, lietuvių kalba yra graži.
Šaltiniai: paveikslėlis – http://www.vlkk.lt
Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.
Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.
* yra papildomų sąlygų:)
Ligita
You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.
I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.
* There are additional conditions:)
Ligita
Fredis* liepos 3rd, 2009, 8:54 am
Mūsų bičiulis daro visi kito pobūdžio klaidas, „pastoviai” nusišneka sakydamas „taip jau išėjo”…
Tipas Katinas liepos 3rd, 2009, 10:13 am
…nes jam „aplinka daro įtaką”…:)
. liepos 3rd, 2009, 1:37 pm
Žygiais, o ne žodžiais… Deja, deja – lietuvių kalba pasmerkta išnykimui. Nesurusenom, tai suanglėsim.
Fredis* liepos 3rd, 2009, 2:37 pm
Kategoriškai nesutinku su anksčiau pasisakiusiojo mintimis.
. liepos 3rd, 2009, 2:59 pm
Galim kirst lažybų – max 50 metų
, ne
Tipas Katinas liepos 3rd, 2009, 3:40 pm
Gerbiamieji,
sutinku su gerbiamu Fredžiu, kad kategoriškai nesutinku su anksčiau pasisakiusiuoju. Šiais laikais techniškai neįmanoma sunaikinti kalbos. Štai tauta, pvz., lietuvių, gali kada ir išnykti (nekarkinu ir nekniaukinu).
Fredis* liepos 3rd, 2009, 4:04 pm
hipotetiškai, net jei tautoje X lieka 200 tūkst. žmonių – tauta išlieka, ji gyvybinga, gyvuoja. Svarbiausia – žmonių nusiteikimas.
D.Kuolys šiandien per LR sakė, kad mes apsupti „slavų jūros”. Pagrindinė grėsmė per amžius buvo iš ten, iš Rusijos, Rusija su Europa seniai pasidalino kam priklausys šita pilka teritorija (Lenkija-Lietuva), lenkai – vokiečiams, mes – Rusijai, tačiau mūsų valingų pastangų dėka per paskutinius du amžius dabar tie slavai – už kordono, už geležinės sienos, vienitelė grėsmė iš lenkų? Galima tik nusišypsoti prisimenant Ligitos mintį, kad ji save pagavo galvojant kur ji norėjom išmesti šiukšlę („the recycle bin”).
Indrė liepos 3rd, 2009, 6:17 pm
Okey, nais, nais, gerai tu čia! O pala, pala, turi facebooką?
D
Valentinas liepos 3rd, 2009, 6:56 pm
Iš tikro tai viskas yra atvirkščiai.
Lietuvių kalba yra LABAI NEGRAŽI.
Zita liepos 3rd, 2009, 6:59 pm
Dabar Valentinai sužinosi kokie lietuviai pikti
O beje, kodėl negraži?
Ligita liepos 3rd, 2009, 7:14 pm
Visų pirma, sveikas sugrįžęs, Valentinai…
Kaip ten pajūry gyvenimėlis verda? O kad tau lietuvių kalba negraži tai suprantama. Būtent dėl tokio požiūrio mūsų kalba gali priartėti link išnykimo, nors visgi Taško išvedžiojimams aš nepritariu. Tiesa, anksčiau ar vėliau visos kalbos išnyksta. Tiksliau, jos išnyksta, kai nebelieka ja šnekančiųjų ir nebevyksta tolesnis kaitos procesas. Pavyzdžiui, prūsų kalba. Ji egzistuoja tik rašytiniuose šaltiniuose. Bet ar tai tikra kalba? Arba lotynų. Taip, mes ją mokėmės universitete, tačiau kur dabar ją panaudoti? Gi nėra jokios Lotynijos! Gal mokslininkams, daktarams ji ir reikalinga, tik aš tai vadinu mirusia (negyva) kalba. Gyva kalba yra tada, kai ja bendrauja palyginti nemaža žmonių bendruomenė. Tad mes… Kolkas galime būti ramūs x)) Žinoma, saugodami savo šaknis nuo bereikalingų teroristų iš svečių šalių išpuolių.
Indre, turiu, bet ten visai nesilankau, tad tikriausiai tuoj nebeturėsiu
Valentinas liepos 3rd, 2009, 7:20 pm
Beje, o kodėl graži?
Kokie kalbos grožio kriterijai?
Fonetika? Sintaksė? Skyryba?
O yra negražių kalbų?
Buvau Šventojoje. Siaubas. Nebevažiuosiu.
Ligita liepos 3rd, 2009, 7:30 pm
Valentinas iš pajūrio grįžo įniršęs ir kovingas
Taip, tu teisus – fonetika, sintaksė, skyryba. Viskas. O ką, dar turėjau parašyt pati gražiausia, kad aiškiau būtų? Ech, gali man čia porinti aibes kontrargumentų, bet yra dalykų dėl kurių esu visiškai rami, nes turiu tvirtą nuomonę.
. liepos 3rd, 2009, 7:36 pm
Jokių išvedžiojimų, tik konstatacija. Tai, kad keli pirdy… pardon, seni bambekliai mano kitaip ir duoda pagrindo man -tokiam pat – tikėti tais 50 metų.
Lotynų kalba anksčiau inteligentui buvo privaloma, gal tiksliau – būtina, kad ir dėl per tūkstantmečius išlikusių minčių, koncentruotai pasakančių keliais žodžiais daugiau nei ištisi prirašyti lapai, tekstai, kaip dabar sakome.
Valentinas liepos 3rd, 2009, 7:38 pm
Būtų įdomu žinoti, kokiais empiriniais duomenimis vadovaujiesi teigdama, kad lietuvių kalbos fonetika yra gražesnė už pvz. anglų? Kas darė tyrimus, kokia imtis? Kokiais statistiniais metodais buvo daroma analizė?
Ligita liepos 3rd, 2009, 7:58 pm
Taške, pateik konkrečius faktus, kitaip nepatikėsiu
„Seni bambekliai mano…” – man tai ničnieko neįrodo. Nors… Linksmiausia, kad į Valentino bandymą įspraust mane kampan galiu atsakyt tik su humoru – pildžiau gyvenimo blankus, duomenis, suvestines ir po 22 metų kruopštaus darbo padariau grandiozinį atradimą, kad lietuvių kalba yra graži ir gražesnių būti negali B)) Kur mano medaliai?
Jei dar dėl lotynų. Mums egzaminui reikėjo išmokti 100 citatų pasirinktinai. Hm… Nedaug teatsimenu, bet tikiu, jog tai mano galvos vingius visgi išjudino ir priartino prie išminties aukštumų =) Šyptelėjau, bet gal ir iš tikrųjų tai naudinga, nes pagrindai ateina iš praeities.
. liepos 3rd, 2009, 7:59 pm
Grožis suprantamas pagal kiekvieno skonį, dėl jo nesiginčijama. Atseit.
Nepamenu mūsiškės JAV profesorės – pirmosios iš DiPukų – pavardės, bet ji pademonstravo kalbų grožį labai paprastai:
My God
Mein Gott
My God
O po to tą patį tarptautinį žodį TRANSKRIPCIJA pasakė angliškai, vokiškai ir prancūziškai.
Valentinas liepos 3rd, 2009, 8:10 pm
Lietuvių kalba graži.
Lietuvių tauta drąsi.
Lietuva – alaus šalis.
Lietuvos gamta graži.
Lietuvės merginos gražios.
Visa tai įsikalbėjimai neturintys jokio pagrindo. Tai ne todėl, kad lietuvių kalba yra negraži, o todėl, kad estetinė kategorija „gražus” negali iš principo būti pritaikyta apibūdinti tokį dalyką kaip kalba. Tai yra dvigubai subektyvu: pirma grožis yra subjektyvus dalykas, antra, lietuvis yra akivaizdžiai šališkas savo kalbos atžvilgiu, todėl jei net ir būtų kažkokie būdai nustatyti kalbų grožį, joks ekspertas negalėtų to daryti su savo kalba. Todėl teiginiai „lietuvių kalba yra graži” ir „lietuvių kalba yra negraži” yra absoliučiai lygiareikšmiai, neįrodomi. „Lietuvių kalba yra graži” tai ne lingvistės profesionalės teiginys, o romantiškos svajotojos šūktelėjimas.
Zita liepos 3rd, 2009, 8:29 pm
Valentinai kas tokio siaubingo nutiko per tas atostogas?
Ligita liepos 3rd, 2009, 8:32 pm
Valentinai, tu katastrofiškai artėji link susinaikinimo! Tavo sugedęs požiūris veda į niekur!! Trumpai – vaikštai tarp š… blogio karalystėje!!!!! Atsibusk iš svetimo sapno. Mes su tavim
Nejaugi reikėjo prikaišiot paprastam žmogui nesuprantamų lingvistinių lentelių, kad įrodyčiau, jog lietuvių kalba graži?! Sveikinu – įsiutinai mane. Einu dabar ką nors romantiškai atkalsiu prieš tai svajingai pašūkavusi į tuščią šulinį. Svarbu, kad gerai aidėtų.
Zita, sakau, Valentiną kažkas įfredino
Valentinas liepos 3rd, 2009, 8:51 pm
Ligita,
Nesuprantu, kas tave galėjo įsiutinti. Teiginys, kad grožis yra subjektyvus dalykas? Aš gal esu didelis serbų-kroatų kalbos gerbėjas. Ji man labai graži. Aš gal pasijutau įžeistas, kad tu išaukštindama lietuvių kalbą, pažeminai kitas kalbas. Iš tikro tai aš turiu jaustis įsiutęs, bet kadangi grįžau po atostogų ir esu nerealiai geranoriškai ir palankiai nusiteikęs visų atžvilgiu, to nedarau.
Dar įdomu, kaip pagarbus požiūris į multikultūralizmą gali privesti prie susinaikinimo?
Zita liepos 3rd, 2009, 8:57 pm
„įfredino” – kol supratau, dabar palaukit kol išsijuoksiu
Gerai jau baikit pyktis, penktadienis vis tik. kas čia šiandien visiem pasidarė. Atrodo, kad šiandien ramūs tik Taškas ir aš. Beje Fredis ir tas atrodo dar neišsišoko. O judu ko čia taip…? Taigi, Ligita, ką tik ta pačią, gražią lietuvių kalbą po š… ištasei. Ar vis dar tokia kalba graži?
Dabar gal kaip nors gražiai parodykit pavyzdį, kaip su ta pačia gražia ar negražia kalba, galima gražiai kaip normaliem žmonėm kalbėtis.
Ligita liepos 3rd, 2009, 9:04 pm
Valentinai, pati tavo ankstesnio komentaro pradžia: „Lietuvių kalba graži.
Lietuvių tauta drąsi.
Lietuva – alaus šalis.
Lietuvos gamta graži.
Lietuvės merginos gražios.
Visa tai įsikalbėjimai neturintys jokio pagrindo.” suraukė man kaktą. Kaip neturi jokio pagrindo? Ką tu nematei kokia pas mus graži gamta?!!!!! Na, dėl šito teiginio: „Lietuva – alaus šalis” gal ir aš suabejočiau, nes… Iš alkoholinių gėrimų ne tik alumi tautiečiai gyvi, oj ne tik… Manau, šiuo atžvilgiu derėtų apie atskirą problemą kalbėti, paieškojus ir tavo dievinamų statistinių duomenų pateikti. Beje, ir kuo aš jau žeminu kitas kalbas, jei Lietuvoje, lietuviškai, lietuviams pasakau, kad lietuvių kalba graži?! Tarkim be lietuvių man dar graži ispanų kalba. Ją irgi mokausi. Papūsk man uodegon – ir išmoksiu!! Dėl susinaikinimo gal ir perlenkiau lazdą. Kaip ir dėl š… Šį posakį nugrobiau iš tavęs
Zita, rodau – ne per seniausiai su dviračiu perlėkiau aplink Uteną, pasidairiau ir grįžusi dar spėjau arbatą neatvėsusią išgerti. Atostogos yra gerai. Tinka?
Zita liepos 3rd, 2009, 9:35 pm
Ne netinka.
Kalba pirmiausiai yra skirta bendravimui su ŽMONĖMIS, o jau paskui galima ir gamta, dviračius, atostogas ir t.t. aprašinėti.
KALBA BENDRAVIMO ĮRANKIS !!!
Nuo to kaip bendrausim ji bus arba graži arba negraži. Supraskit pagaliau kad kalbos grožis priklauso tik nuo mūsų. Pati savaime ji neturi nei grožio, nei vertės.
Valentinas liepos 3rd, 2009, 9:37 pm
Gamta pas mus lygiai tokia pat kaip ir aplinkinėse šalyse. Banalus, lygus, neįdomus, neryškus peizažas. Nieko tokio „gražaus”, kas galėtų būti pristatoma kaip išskirtinis dalykas lyginant su kitais. Iš tikro atvažiavus iš svetur į Lietuvą apima depresija tame tarpe ir nuo užmušančiai nuobodaus landšafto.
Alus gaminamas toks pat kaip aplinkinėse šalyse ir netgi visame pasaulyje. Gėriau alų ir Meksikoje ir Dominikos respublikoje, tas pats š…
Svarbiausia Ligita, aš juk neteigiu, kad lietuvių kaba negraži. Netgi neteigiu, kad tai blogai, kad tu taip entuziastingai šlovini lietuvių kalbą. Tik sakau, kad tai ne lingvistikos mokslo sritis, o svajonių ir romantikos sritis. Lietuvių kalba tau graži ne todėl, kad ji yra graži pati savaime, o todėl, kad tu esi lietuvė ir jauti intymius jausmus „lietuviškumui”. Tiesiog pripažinkime, kad lietuviams graži yra lietuvių kalba, rusamas rusų, serbams serbų, arabams arabų ir tada taps aišku apie ką kalbame.
Valentinas liepos 3rd, 2009, 9:41 pm
Zita,
Tavo versija irgi yra romantiška. Iš tikro, kalba yra ženklų sistema konstruojanti socialinę realybę.
Ligita liepos 3rd, 2009, 9:50 pm
Super! Sugalvojau tobulą atsakymą pritrenksiantį ir patį Valentiną
Taigi… Remdamasi tuo, kad baigiau jau III lietuvių filologijos kursus, kurių metu analizavome ir detaliai nagrinėjome tiiiiiiiiikrai ne vieną kalbą (nemeluoju), galiu pagrįstai teigti, kad lietuvių kalba yra graži. O įgyjusi bakalauro diplomą, tokiais teiginiais galėsiu kiekvieną užmėtyti B)
Beje, suvokiau, kad esi neromantiškas ir nepatriotiškas. Kraupu tuo galutinai įsitikinti, bet išgyvensiu.
Zita, aš labai gražiai bendrauju. Tvarkingai x))
Zita liepos 3rd, 2009, 9:56 pm
Valentinai, o tai apie atostogas nenori papasakoti?
Ligita liepos 3rd, 2009, 9:59 pm
Aha, aš irgi laukiu ko nors iš atostogų, nors ir bus nukrypta nuo temos
Bet… Jeigu nepapasakos, tuomet paspausiu ant jo vardo ir peržiūrėsiu nuotraukas, kai tik tokių bus
Valentinas liepos 3rd, 2009, 10:03 pm
Mano paviršutiniškos žinios lingvistikoje neleidžia prisiminti pagal kokius principus tiriamas kalbos „grožis”. Gal gali priminti?
Nešlovinti įgrisusių, stereotipiškų, paviršutiniškų, „valio” patriotinių reprezentacijų tokių kaip: „gamta”, „alus”, „kalba”, „liaudies šokiai”, „rūpintojėliai”, „palanga”, „gintaras” „vytautas didysis”, „žirgai prie juodosios jūros” ir kitų, nereiškia nebūti patriotišku. Gal būt mano patriotizmas yra gilesnis, labiau išieškotas, labiau išmąstytas? Ar tik nedemonstruoji paviršutiniško požiūrio, būdingo ką tik iškeptiems žurnalistams?
Atsiprašau, kad neatitinku tavo požiūrio į tai kas yra romantiška ir kas ne. Tik klausimėlis kyla, kodėl pasisavinai autoritetą nustatyti kas yra romantiška, o kas ne?
Ligita liepos 3rd, 2009, 10:11 pm
Valentinai, tu mane tuoj pribaigsi =( Apsiverksiu. Tu žudai mano jautrią sielą. Dar šiek tiek ir trauksiuosi į pogrindį… Suabejoti mano požiūriu, vadinant jį paviršutinišku, tolygu… Die, net trūksta žodžių.
Aš kaip filologė apie kalbos grožį galiu kalbėti. Nors taip, tai paremta ir sentimentalumu. Ką padarysi… Esu tuščiagalvė… Nesigaudanti aplinkoj… Kaip man blogai… ://
Valentinas liepos 3rd, 2009, 10:16 pm
Atostogos puikios ta prasme, kad dvi savaites, (net iki šiol) nežiūriu jokių žinių, jokių laikraščių, jokių radijų, jokių internetų. Visiškai nežinau nieko kas vyksta ar kas įvyko per pastarąsias dvi savaites. Išskyrus tai, kad mirė MJ. Netgi kai išgirstu žinių anonsus, sąmoningai užsikemšu ausis, kad negirdėčiau to viso mėšlo. Tik Ligitos blogui padariau išimtį, nes čia nagrinėjamos tik gėrio, šviesos temos.
Šiaip, kai atostogauji su mažamečiais kraujasiurbiais, tai tiesiog dirbi vaikų atostogų aptarnaujančiu personalu.
Tiesa, atsiprašau visų, kad suklaidinau, kad Šarūnas Sauka gyvena Dusetose. Jis iš tikro gyvena Užtiltėje, visai šalia Dusetų.
Vėliau įdėsiu nuotraukas iš Dusetų (antrą savaitę praleidau netoli jų) ir parašysiu, kaip supratau, kad visos dabartinės mūsų problemos ir stresai yra vienas niekas ir nereikšmingos smulkmenos.
Valentinas liepos 3rd, 2009, 10:20 pm
Ligita,
Ar lingvistikos studijose mokėtės apie naratologiją? Gal gali rekomenduoti kokią literatūrą?
Zita liepos 3rd, 2009, 10:22 pm
Lauksim lauksim
O oro balionu virš Trakų pats skridai?
Fredis* liepos 3rd, 2009, 10:23 pm
Jūs pagalvokite taip – kodėl vienos tautos susispietė aplink Viduržemio jūrą, jos sėkmingiausios, ten geriausios sąlygos gyventi, o kitos turėjo kraustytis į vis atšiauresnius rajonus. Baltų gentys pasirinko pusėtiną vietą, paspruko iš nuobodžių stepių ir susibūrė visai vaizdingoje teritorijoje prie Neries (Kernavė). Tačiau vakarai čia ilgi ir niuobodūs, labai palaipsniui temsta, todėl reikėjo ilgai rymoti prie saulėlydžių, meiliai glaustytis vieniems prie kitų, pajusti bendruomeniškumą, vienas kito petį ir t.t.. Taip berymodami mūsų protėviai nuostabiai išpuoselėjo lietuvių kalbą, ji – gražiausia pasaulyje, autentiškiausia, seniausia pasulyje vartojama kalba. Kitos kalbos labai sumodernėjo, girdėti tik bjaurus šniokštimas, labai kietos, medinės, latviai, mūsų broliai, nukando galūnes. Ai, dalinkitės įspūdžiais toliau, aš paskaitysiu jūsų mintis, tęskite…
Aurimas liepos 3rd, 2009, 10:26 pm
Ligita, moki gerai anglų kalbą? : )
Aš tai nežinau, kaip atsispindi kalbos gražumas, bet tikrai yra gražių žodžių lietuvių kalboje, kurie labai „skaniai“ tariasi ir yra tokie pat „skanūs“. Patinka kalbininko Bugos rašymo stilius. Lietuvių kalba yra ypatinga tuo, kad ji turi tokių diakritinių ženklų, kurių nėra kitose kalbose. Taip pat ypatingų detalių. O kur dar labai įdomiai skambantis žodžių junginys –„archajiškiausia kalba“?
Fredis* liepos 3rd, 2009, 10:54 pm
Ko jūs nuščiuvote, ką nors blogai pasakiau?
Tarp kitko Valentinai, man būtų gerai ir Šventojoje, apskritai savaitės-dviejų laikotarpio atostogos, deja, visos mano atostogos būna trys-penki nuvažiavimai prie jūros po dvi-tris dienas, renkuosi Kuršių Neriją, negadinu sau skonio su ta Palangos kultūra. Būna vietų kur supranti gyvenimo, būties beprasmybę, tragiškumą, viena iš jų galėtų būti dabartinė Palanga.
Valentinas liepos 3rd, 2009, 11:19 pm
Zita, skridau keleiviu.
Fredi, kultūrologijoje sąvoka „autentiškas” yra neaiškus, dirbtinis konstruktas. „Autentiška” kalba tai vaškinė skulptūra.
Dėl Palangos sutinku. Šventoji yra Palanga, be Palangos privalumų.
Fredis* liepos 3rd, 2009, 11:32 pm
taip ir maniau, kad prisikabinsi prie „autentiška”, kaip tai idijotiška
, visada pirma parašau, paspaudžiu, o tada pagalvoju… diskvalifikuokite mane
Fredis* liepos 3rd, 2009, 11:41 pm
Šventojoje reikia turėti kokią nors burlentę, parasparnį, vandens motociklą, ar sveikus kojų sąnarius, kad galima būtų bėgioti paplūdimiu. Be šių dalykų – irgi labai liūdna vieta ir net nėra Botanikos sodo, tik Berždžionių tiltas ir vietinė „grožybė”, užsilikusi nuo sovietmečio – medinių namukų ant polių kolonija.
Ligita liepos 4th, 2009, 8:02 pm
Aurimai, ne per geriausiai, nors žadu išmokt geriau. Žadu ir žadu
Valentinai, domiesi naratologija? Netikėta…
Virtualioji apžvalgos aikštelė Nr. 9 - Ligi Dangaus liepos 8th, 2009, 1:22 pm
[...] Labiausiai komentuotas įrašas: Lietuvių kalba graži [...]
Rojus spalio 11th, 2009, 3:15 pm
Laba diena visiem.as pritariu kad musu kalba yra grazi,taciau mes negalime versti kitatauciu kalbeti Lietuviskai!Kaip pasakei ligita,gal tai yra tik ju stotele,gal jie net nenori suprast musu kalbos grozio.As neskaitau to nepagarba,tiesiog kvailas zmogus taip manys.Juk kiekvienam sava kalba,sava zeme yra graziausia brangiausia ir mylimiausia.
O kalbant apie tai kad dabar dedasi jaunimo tarpe tai jooo.;DD as ir pats vartoju tokius kaip chat, fail, chill ,facebookint, emeilint, meetintis ir dar belenkokiu sagalvoju ar isgirstu;D nu tai nera sakyciau labai puiku,juk ziurekit,mes esam kaip ir nauja Lietuvos karta, „jaunimas,vaikai” an musu Juk laikysis ateities Lietuva ir visa kita.O kas bus jai mes issaugosim kalba pirlna svetimybiu? ji tiesiog jau bus na nebemusu,tada jau ji bus visu visuuu.nemanau kad mes to norime.Jug shitai mazai nevykusiai Lietuveliai ir taip sunku islaikyti kazkoky gera ivaizdi europos valstybiu tarpe,o jai mes dar ir kalbos savo isskirtines neturesim nu tai ka zinaaau..Ka mes tada isvis turesim,ir kas pes isvis tada busim,ir prie ko mus isvis bus tada galima priskirti?
WU spalio 11th, 2009, 3:57 pm
Kalbos „puoselėtojas”
WU spalio 11th, 2009, 4:03 pm
Jei jau apie puoselėjimą, tai pamačiau pirmą kartą, kad Auksinis Kardas padaro klaidą, ir čia nepanašu į atsitiktinę.. Pas Račą parašė „voKti”, o ne „voGti”
Visi mes mirtingi..
Valentinas spalio 11th, 2009, 4:35 pm
Turint omenyje AK raštingumą, manau ten buvo atsitiktinė klaida
Auksinis kardas spalio 11th, 2009, 5:46 pm
Tai išvis nebuvo klaida, tai buvo sumanymas. Kalbėjome apie suvokimą. Susegti-segti, suvokti-vokti, gal netikėtas sužaidimas, bet teisėtas
Vieną – kitą klaidą po laiko pastebiu, bet negaliu pataisyti – pvz. izrae[i]linis, o kartais šiomis dienomis rankose teturiu kompiuterį be lietuvinimo vilčių, ir tenka parašyti iš gėdos raustančiais pirštais. Šiaip, labai džiaugiuosi, kad mano mėgstamoje naršyklėje Opera atsirado rašybos tikrinimas – daugelis klaidų miršta jau gimdymo langelyje.
Auksinis kardas spalio 11th, 2009, 5:57 pm
LKŽ:
2) vókti, -ia, -ė tr. K, Rtr, NdŽ, võkti DrskŽ; R, MŽ, N, Ak, BzBkII202 suprasti: Jis nieko nevókia DŽ. Vóktinas KŽ. Ai, aš nevóku tokių nevėšoklių darbų Krš.
WU spalio 11th, 2009, 6:09 pm
Auksinis Karde, man vieną iš studijų disciplinų buvo juridinė retorika ir ji griežtai draudžia vartoti tokias klaidinančias dviprasmybes. Taip yra sąmoningai pažeidžiamas lex identalis (tapatybės dėsnis) ir tokį elgesį galima pavadinti sofistiniu išvedžiojimu. Tik šiuo atveju iškraipoma yra ne žodžiu, o raštu, kai suklaidinti yra dar lengviau, pateisinant teksto nesuvokimu.
Auksinis kardas spalio 11th, 2009, 6:40 pm
O jeigu paprastinti, darkart pažiūrėti ar čia aptinkamas lex identalis:
„Su tekstų suvokimu gal ir yra ko, bet jei jūs bandytumėt vokti mano profesinius tekstus, užtikrinu, jaustumėtės nepalyginamai silpniau.”
Tame pačiame sakinyje suvokimas-vokti, jokio vagiliauti-vogti. Be to, kodėl turėtų būti voGti, jei aiškiai parašiau tai, kas ir norėta: voKti?! Tik dėl to, kad tai dažna klaida? Kuo esu dėtas dėl kitų dažniau padaromos klaidos? Juk ir teisėje nepradedama teisti bet ko, svarbu proporcingai padaromų nusižengimų dažniui
Studijuoti sudėtingi dalykai daro įspūdį, tačiau jie geri tik tol, kol yra deramai panaudojami.