Perla ir Bingas nemeluoja. Žinai geriau, branguti?

Katytė Perla

Kadangi lojalūs mano tinklaraščio komentatoriai mėgsta diskutuoti apie aktualijas, būtent joms čia ir vieta (nuotraukose matote skyrelio, startavusio 2009 metų gruodžio 12 dieną, savininkus katytę Perlą ir katiną Bingą).

Politika, žiniasklaida, teisė arba…

  • Kodėl A. Kubiliui reikšmingesnė kitų šalių nuomonė apie jo veiklą, bet ne mūsų šalies piliečių (kažką panašaus jis per „Hard Talk“ kalbėjo)?
  • Kokia tikroji V. Valentinavičiaus pabėgimo iš Alfos priežastis?
  • Kodėl Ligita nekenčia dirbtinio intelekto idėjos, o Romas ją dievina?
  • Kodėl žurnalistai – baubai, o be jų – blogai?
  • Ar WU taps pasaulyje pripažįstamu teisininku?
  • Kodėl Bang gąsdino WU?
  • Kada kibiro dugnas virsta klampia mase?

Klausimų daug. Dar daugiau sugalvosite jūs. Svarbiausia – bent dalinai į juos atsakyti, nes taip pasotinsime nežinojimą ir jis virs žinojimu.

Komentarai: 8 246 “Perla ir Bingas nemeluoja. Žinai geriau, branguti?”

Puslapiai: « 17 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17165 » Show All

  1. 547.

    Maras gruodžio 23rd, 2009, 8:38 pm

    Todėl susumuoju išvadą atsakant į kreivarankio klausimą: tas darbas, kurio sąžiningas atlikimas siejasi su moralinių ribų peržengimu, yra negarbingas.

  2. 548.

    TipasK gruodžio 23rd, 2009, 8:40 pm

    Aš turiu galvoje tuos jūsų „specifinius” ginčus arba diskusijas, kaip jūs tai vadinate. Čia, Ligitos tinklapyje vyksta didžiąja dalimi bendravimas, kartais aiškinimasis, kartais persipina koketšku pasižaidimu, kartais šiaip divertismentu, bet fleimo beveik nebūna. Na, gal į tą pusę buvo apie muziką, bet tik truputį į tą pusę:)

  3. 549.

    kreivarankis gruodžio 23rd, 2009, 8:42 pm

    Marai,
    tai, kad tokie „darbai” yra draudžiami Baudžiamąjam kodekse :)

  4. 550.

    Maras gruodžio 23rd, 2009, 8:43 pm

    TipaiK, o kas tuomet būtų diskusija?

  5. 551.

    WU gruodžio 23rd, 2009, 8:43 pm

    TipaiK, aš žinau ką reiškia „fleimas”, čia mano kartos žodis, todėl ir klausiu ar jus tą žodį sūnus išmokė? :)

  6. 552.

    TipasK gruodžio 23rd, 2009, 8:45 pm

    WU, turiu katiną, kuris kažkada būdamas bomžu prisirankiojo visokių šūstrų žodelių. Tai iš jo ir prisiklausiau :)

  7. 553.

    WU gruodžio 23rd, 2009, 8:45 pm

    Aišku :)

  8. 554.

    TipasK gruodžio 23rd, 2009, 8:47 pm

    Marai, neatsakysiu. Manau, pats atsakytum geriau :)

  9. 555.

    Maras gruodžio 23rd, 2009, 8:48 pm

    kreivaranki, nuo kada advokatūra ar PR, reklamos gamyba – draudžiami? Aš gi nekalbu apie tiesioginius nusižengimus teisei. Teisė ir teisingumas yra skirtingos sąvokos, ką čia bekalbėti apie teisę ir moralę :) .
    Jei kurdamas reklamą tu meluoji, iškraipai faktus ar pateiki juos tendencingai, mano požiūriu, peržengi moralės ribas, nes tai – melas. Advokatas, tiesiog privalantis ieškoti kabliukų, kartais visiškai formalių, kad išteisintų ginamąjį, yra itin ryškus tokio peržengimo pavyzdys. Jo profesija to reikalauja, nors teoriškai jis turi tarnauti teisingumo (net ne teisės) vykdymui.

  10. 556.

    Maras gruodžio 23rd, 2009, 8:50 pm

    TipaiK, nežinau, ar atsakyčiau. Man atrodo, kad kai kurie aiškinimaisi čia pateikiant skirtingas nuomones ir bandant išsiaiškinti, parodyti silpnąsias ir stipriąsias jų puses ir yra diskusija. Kad ir apie muziką, nors ten tikrai galop pradėjo virsti fleimu, kurį aš suprantu kaip ginču dėl ginčo.

  11. 557.

    kreivarankis gruodžio 23rd, 2009, 8:56 pm

    Tingiu, Marai diskutuot… :)
    Advokatas ieškodamas kabliukų verčia kaltintoją pasitempti ir atlikti savo darbą nepriekaištingai. O nepriekaištingas kaltintojo darbas reikalingas tam, kad kuo mažiau nekaltų žmonių būtų per klaidą sukišta už grotų.
    Dėl reklamos pritariu bet vistiek – nerodysi gi tipo, nu „va „stimorol” kramtoškė, kramtoškė kaip kramtoškė, nori kramtyk nori nekramtyk, parodom tik, kad žinotum, kad tokia yra. o šiaip gali ir kitą nusipirkt – tikrai blogiau nuo to tau nebus”.

  12. 558.

    Ligita gruodžio 23rd, 2009, 8:57 pm

    Skaitykit pasakas, velniai!

  13. 559.

    Rolandas gruodžio 23rd, 2009, 9:00 pm

    Marai

    Kartais taip keistai pasakai, kad atrodo jog dar nei velnio gyvenime nesupratai, įžeidinėji kitus lygiai taip pat, kaip kad jautiesi įžeistas Raco…

    Ką galėtų reikšti netiesioginis tavo teiginys, kad advokato darbas yra negarbingas?

    Ar patikėsi, kad advokatas kelis metus atstovavo žmogelį, tapusį neįgaliu po to, kai jį pėsčiųjų perėjoje pervažiavo buvusio įtakingo asmens sūnus, vairavęs būdamas neblaivus. Atstovavo ir apgynė nukentėjusįjį nepaisant visų, to „kelių erelio“ tėvelio ir jo draugų „pastangų“, nepalankių pirmos instancijos bei apeliacinio teismų sprendimų, kuomet nerūpėjo tas invalidas nei teisėjams nei prokurorams, nei kam dar nors.

    Ar patikėsi, kad advokatas kelis metus atstovavo jau kitą žmogelį, kuriam turtingas ir įžūlus kaimynas užtvėrė vienintelį įvažiavimą į jo namus, kadangi nusprendė, kad to įvažiavimo užimamas žemės plotas reikalingas jam pačiam. Atstovavo ir apgynė nukentėjusįjį vėlgi nepaisant visų to „kaimyno“ ir jo draugų „pastangų“, nepalankių biurokratų bei teismų pirmųjų sprendimų, kuomet vėlgi nerūpėjo tas vargdienis nei teisėjams nei biurokratams, nei kam nors dar.

    Tai tik pirmi atėję į galvą pavyzdžiai. Ir ne patys įspūdingiausi, tiesiog paprasti, kasdieniai.

    O kur dar laimingi verslininkai sulaukę kvalifikuotų advokato patarimų reorganizacijos, kontraktų, korporatyvinės teisės ar tarptautinės prekybos ir etc. klausimais, kurių pasekoje buvo sukurtos darbo vietos ir žmonės, gavę darbo, per mokesčius galėjo išlaikyti tavo garbingas istorijos studijas.

    O kur nekaltai apkaltinti išteisintieji, o kur tiesiog tik gerą teisinį patarimą gąvusieji, o kur apgintieji nuo biurokratų, ar šundaktarių, sukčių ar nesąžiningų darbdavių? ad infinitum galėčiau vardinti.

    Galima čia prirašyti dar dešimtis, šimtus ir tūkstančius panašių ir dar efektingesnių istorijų apie tų tavo taip niekinamų advokatų pastangomis apgintas, našlaičių, skriaudžiamų sutuoktinių, nukentėjusiųjų ir kitokių visokių bėdžių, teises.

    Nejau manai, kad tokius darbus dirbti yra negarbinga, o tas kas dirba juos yra negarbingos profesijos atstovas?

  14. 560.

    Maras gruodžio 23rd, 2009, 9:02 pm

    kreivaranki, aš visus subtilumus suprantu, kitaip neįmanoma, ypač advokatūroje. Bet nepaisant to ir būtent dėl to tokius darbus ir laikau nešvariais ir negarbingais.

  15. 561.

    kreivarankis gruodžio 23rd, 2009, 9:07 pm

    Aš tikrai tikiu, kad tu supranti subtilumus profesijų. Bet, manau, tu nenori matyti, kad galbūt šiuo aspektu yra svarbu ne profesijų specifika, o, pavadinkim, „stafkės”. Advokatūroje „stafkės” didesnės, nes daug jautresni žmonės ten spendžiamoms problemos. O jei istorikų būriui numestų gerą, riebų kaulą, manai, būtų kitaip? Tiesiog yra kaip yra, o yra taip, kad šiuo metu istorikams tokio kaulo niekas nenumes.

  16. 562.

    Maras gruodžio 23rd, 2009, 9:12 pm

    Rolandai, aš gi neteigiu, kad visi advokaitai in corpore negarbingi. Tiesiog toks jau profesijos pobūdis, kad čia vaikštoma ant moralės ribos linijos, o kartais ji ir peržengiama. Garbė nėra luominė sąvoka, o grynai asmeninė ir kiekvienas jos nusipelno pats, savo darbais. Advokatas gali pasirinkti, ginti žmogų, kurio kaltumu jis neabejoja, ar ne. Bet matau, kad ginami visi ir taip turi būti. Tokia jau darbo specifika, todėl jis ir yra negarbingas iš principo. Galbūt būtų galima pavartoti kitą žodį, pvz., nešvarus, bet esmės tai nekeistų.
    Tuo didesnė garbė tiems, kurie savo darbą atlieka garbingai.
    Pavyzdžiai – puikūs, kodėl aš apie juos girdžiu pirmą kartą, kodėl apie juos niekas nešneka. Šie poelgiai yra garbingi ir juos atliekantys žmonės – taip pat.

  17. 563.

    Maras gruodžio 23rd, 2009, 9:13 pm

    kreivaranki, aš apie stafkes nekalbėjau. Čia jau atskiras klausimas.

  18. 564.

    WU gruodžio 23rd, 2009, 9:17 pm

    Marai, advokatas negali pasirinkti. Klientas renkasi :)

  19. 565.

    kreivarankis gruodžio 23rd, 2009, 9:20 pm

    Man gal neatskiras :) Jau sakiau – tiesiog mes skirtingai tikrovę matom. Kažkuris, reiškia, nusikalsta objektyviai tiesai.

  20. 566.

    Rolandas gruodžio 23rd, 2009, 9:32 pm

    Marai

    Neužvesk manęs, o tai…tu dar nežinai, kas aš per tipas, koks galiu būti, kuomet rimtai supykstu. Dar niekas čia nebuvo užvedęs manęs normaliai:) Tau artėja gynimas, ką vėl nori visą naktį nemiegoti, todėl apie advokatus geriau patylėk, aš jiems prijaučiu.

  21. 567.

    romas gruodžio 23rd, 2009, 9:37 pm

    Rolandai, ar tau įdomu, ką apie profesiją žmonės galvoja, ar tau įdomu yra nutildyti, kurie galvoja kitaip, nei tau norėtųsi?

  22. 568.

    Rolandas gruodžio 23rd, 2009, 9:41 pm

    romai

    Apie profesiją ar apie specialybę?

  23. 569.

    romas gruodžio 23rd, 2009, 9:48 pm

    Rolandai, juk apie advokatus kalbame. Aš nežinau, ar labiau tikslu būti pasakyti advokato profesija, ar specialybė – abu yra tarptautiniai žodžiai. Man labiau skamba „advokato profesija”:)

  24. 570.

    Rolandas gruodžio 23rd, 2009, 9:50 pm

    romai

    Vėl ta loginė semantika tau koją kiša:)

  25. 571.

    romas gruodžio 23rd, 2009, 9:52 pm

    Rolandai, kad žinotum kaip neteisingai gyveni – negyventum:)

  26. 572.

    Maras gruodžio 23rd, 2009, 9:54 pm

    WU, bet advokatas gi gali atsisakyti. Ar ne?

    kreivaranki, paaiškink, jei netingi, ką turi omeny, o tai nelabai suprantu.

    Rolandai, jei užsivesi, tai nesitikėk, kad užvesi mane. Man jau ano karto užteko. Be to, ir šiaip aš jau iš esmės viską pasakiau.

  27. 573.

    WU gruodžio 23rd, 2009, 9:55 pm

    Marai, gali, bet motyvuotai. Tu negali pasakyti neginsiu, nes manau/žinau, kad jis kaltas.

  28. 574.

    Rolandas gruodžio 23rd, 2009, 9:59 pm

    romai

    Apsidairyk aplink, kiek žmonių puikiai žino kaip jie neteisingai gyvena, o gyvena, juk gyvas į karstą nelipsi.

  29. 575.

    Maras gruodžio 23rd, 2009, 9:59 pm

    WU, oho, nežinojau. Tuomet visai blogai advokatams su jautresne sąžine: ginti nenori, bet reikia. Darbas atrodo dar purvinesnis.
    O kokie motyvai įmanomi?

  30. 576.

    kreivarankis gruodžio 23rd, 2009, 9:59 pm

    WU,
    o negalima pvz. kalto ginti? Tarkim žmogus išprievartavo ką nors… beje tarkim auka buvo nepilnametis. O advokatas ima nusikaltėlį ginti pateikdamas ir atskleisdamas REALIAS lengvinančias aplinkybes. Pvz. nusikaltėlis pats vaikystėje buvo patyręs smurtą, jis turi psichinių problemų ir tt. Aš turiu omeny situaciją, kai tos aplinkybės tikros. Manau, tame nėra nieko blogo, nes tai padeda geriau suvokti situaciją apskritai ir tai pagelbėtų ateity dirbant prevenciškai.

  31. 577.

    Maras gruodžio 23rd, 2009, 10:05 pm

    Oi jau tos lengvinančios aplinkybės… Ypač „nuostabios” yra psichologinės traumos, patirtos vaikystėje (o dar gal ir kūdikystėje kažkaip netyčia ant galvos nukritai). Tik kad vieni traumas patyrę nieko neprievartauja, o kitiems, matai, trauminis poveikis.
    Teisiama turi būti už nusikaltimą, o ne už gyvenimą (su tam tikrom išimtim, aišku).

  32. 578.

    WU gruodžio 23rd, 2009, 10:05 pm

    Kreivaranki, reikia ginti ir kalta. Kur aš parašiau, kad negalima? Aš parašiau, kad NEGALIMA ATSISAKYTI GINTI NET JEI ŽINAI, KAD KLIENTAS KALTAS. Konstitucija garantuoja asmeniui teisę į gynybą, asmuo yra nekaltas, kol to nepripažino teismas. Advokatas, net žinodamas, kad jo ginamasis kaltas, negali atskleisti to teismui, jeigu klientas nesutinka.http://ligita.xz.lt/wp-content/themes/dilectio/images/ButtonTransparent.png

  33. 579.

    WU gruodžio 23rd, 2009, 10:06 pm

    Marai, lengvinančios aplinkybės išvardintos BK. Berods 61 str. ar kažkas tokio..

  34. 580.

    kreivarankis gruodžio 23rd, 2009, 10:08 pm

    Ne, Marai,
    tu neteisus.

  35. 581.

    Maras gruodžio 23rd, 2009, 10:09 pm

    Oi, tikrai nežinau, kas Lietuvoje, bet pasiklausius, kas pasaulyje taikoma, tai kartais plaukai šiauši. Ir kreivarankis į tą pusę, kai apie psichologinį smurtą.

  36. 582.

    kreivarankis gruodžio 23rd, 2009, 10:11 pm

    Tataigi,
    pilna ten ir pyderastų ir negrus muša ir vaikus prievartauja… Ne taip kaip pas mus. Siaubas.
    Aš per stipriai ėmiau sąmoningai, bet mintį tikiuosi supratai. Raktinis teiginys – lengvinančių nusikalstamos veikos aplinkybių išskleidimas.

  37. 583.

    Maras gruodžio 23rd, 2009, 10:13 pm

    kreivaranki, mūsų nuomonės čia aiškiai nesutaps. Žmogus turi atsakyti už poelgius, jei tik juos suprato (todėl psichiškai nesveiki negali būti baudžiami). O psichologinės traumos – jų visi turime. Kam nelaiminga meilė, kam griežti tėvai, kam dar kas. Vieną tas pats dalykas veikia vienaip, kitą – kitaip. Ir visuomet atsiras gudruolių, kurie sugebės pasinaudoti savo liūdna patirtimi, kad galėtų išsisukti.
    O kuo nukritimas ant galvos kūdikystėje – ne trauma. Ką mes žinom, kurią smegenų dalį sukrėtė ir kaip tai atsiliepė?

  38. 584.

    Maras gruodžio 23rd, 2009, 10:14 pm

    A, su tuo sutinku, tikrai būna, kad jų būna.

  39. 585.

    kreivarankis gruodžio 23rd, 2009, 10:19 pm

    Marai,
    tavo reakcija – rimtas akstinas man ką nors aiškinant atidžiau rinktis pavyzdžius.

  40. 586.

    romas gruodžio 23rd, 2009, 10:19 pm

    Visai nesvarbu, ką mes čia nuspręsim. Žmonės mato advokatus, kurie gina nusikaltėlius, ir niekas jiems nuomonės nepakeis. Aš abejoju, kad nužudytojo motina galėtų įsijausti į žmogžudžio advokato rolę ir tikruosius jausmus. Advokatui tenka susitaikyti su savo likimu. Manau, kad teisėjui dažnai irgi yra ne lengviau.

  41. 587.

    Maras gruodžio 23rd, 2009, 10:24 pm

    kreivaranki, ir man pačiam toks pat priminimas ;) .

    romai, teisėjui, man atrodo, lengviau bent jau ta prasme, kad jis turi nuspręsti, kas teisus. Baisu yra suklysti, bet savo sąžinei jam bent jau potencialiai turi/gali nusižengti rečiau, nebent neteisingai nuspręs. Šiaip skaičiau Mykolo Roemerio dienoraštį, kur gana daug teisėjavimo detalių užfiksuota. Labai ryškus sąžinės motyvas: kad tik teisingai, kad tik ne per griežtai. Ir šiaip – kad dabar tokių teisėjų kuo daugiau.

  42. 588.

    WU gruodžio 23rd, 2009, 10:26 pm

    Valentinai!! Paralelinėje visatoje perlai pasipylė iš dangaus!

  43. 589.

    nerijus gruodžio 23rd, 2009, 10:30 pm

    Ligita

    Niekaip nesuprantu Jūsų koncpecijos?..
    Jūs deklaravote, jog kiekviename Jūsų straipsnelyje bus rašoma tai ir leidžiama rašyti tai, kas yra parašyta įvade ( temoje )…
    Bet, kiek matau pastarąsias savaites- prarandate kontrolę.
    Esate VISIŠKAI šio dienoraščio ne šeimininkė…

  44. 590.

    romas gruodžio 23rd, 2009, 10:32 pm

    Marai, bet advokatas irgi nesukčiauja. Jis negali atskleisti visos tiesos, jei ginamasis nesutinka, bet vistiek vadovaujasi kodeksu. Čia būtų klausimas, ar visuomenė apskritai nori atkeršyti nusikaltėliui, ar padėti jam grįžti į visuomenę. Kartais gailestingumas gali pasitarnauti gėriui labiau, nei bausmė.

  45. 591.

    Rolandas gruodžio 23rd, 2009, 10:33 pm

    romai

    Sutinku su tavimi. Labai svarbu advokato, kuris gina tarkim žmogžudį, vidinė kultūra, taktas, jo korektiškumas išsireiškimuose, kuomet jis teismo posėdyje dėsto argumentus ir motyvus teisiamojo, kuris tos motinos akyse yra tas, kas jis ir yra ištikrųjų- jos sūnaus žudikas, naudai.

    Kita vertus labai svarbu ir tai, kad advokato per daug jautrus elgesys su nukentėjusiaisiais nepakenktų jo ginamojo interesams, kad advokatas neužsižaistų bandydamas išsėdėti ant dviejų kėdžių, tačiau taip pat žiauriai svarbu ir tai, kad begindamas kaltinamąjį, siekdamas bausmės sušvelninimo jis neperžengtų etikos, elementaraus žmogiškumo ribų, nebūtų cinikas nukentėjusiems.

    Deja deja, daugelis mūsų advokatų yra tikri mužikai ir cinikai tuo atžvilgiu. Tai faktas.

  46. 592.

    nerijus gruodžio 23rd, 2009, 10:37 pm

    Rolandai

    Esate advokatas, kad teigiate tokius teiginius?..
    Rašote tokius „protingus” žodžius”? Ar bent pats juos suprantate?..
    Kas yra žmogiškumas?
    Kuom jis skiriasi nuo žvėriškumo?

  47. 593.

    romas gruodžio 23rd, 2009, 10:38 pm

    Rolandai, kaip ir visur, svarbu ar žmogus turi sielą. Jei jis visai parsidavė tarnystei turtui ir sėkmei bet kuria kaina, tada jis bus blogas ne tik advokatas, bet ir koks nors chirurgas.

  48. 594.

    WU gruodžio 23rd, 2009, 10:38 pm

    nerijau, homo homini lupus est.

  49. 595.

    romas gruodžio 23rd, 2009, 10:38 pm

    Jo zuikio žvėriškumas man patinka :)

  50. 596.

    Maras gruodžio 23rd, 2009, 10:39 pm

    romai, aš ir rašiau, kad advokatas, sąžiningai atlikdamas darbą, gali labai nesunkiai pereiti moralinę ribą. Kodeksas nėra moralė. O kaip supratau iš WU, advokatas kartais net priverstas tai daryti, nes negali atsisakyti ginti kalto žmogaus. Aš suprantu, kad tai būtina ir neišvengiama norint užtikrinti teisingą teismą. Bet moralinės dilemos egzistavimo tai nepanaikina.

Rašyti komentarą

Sveiki,


Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.

Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.

* yra papildomų sąlygų:)

Ligita


Welcome,


You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.

I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.

* There are additional conditions:)

Ligita

Nori susirašinėti popieriniais laiškais? Palik savo kontaktus žemiau. Arba rašyk el. paštu: ligita@ligidangaus.lt

Tavo vardas

Klausimas

captcha

Saugos kodas

    Prenumeruok RSS

    Įrašyk savo el. paštą

  • Balsavimas

  • Tapk gerbėju

    Ligi Dangauson

    Darbai

    Radai klaidą? Pranešk.

    Kategorijos

    Archyvas

    Tinklaraščiai, batai ir sausainiai :))

    Poko.lt