Lietuvių kalbos dilgėlynas

Komentatorius Šrekis mane prirėmė prie sienos ir sakė: Daryk! Sukurk lietuvių kalbos gėdos stulpą.“ Kadangi esu filologė, išsisukti nepavyko. Gailėdama jautrios komentatorės Zitos sielos, šį kampą, sukurtą 2009 metų rugsėjo 25 dieną, pavadinau „Lietuvių kalbos dilgėlynu“. Zita, dabar ne taip gąsdina kaip gėdos stulpas?

Kartą per savaitę čia planuoti dėti atsitiktinai parinktų komentatorių tekstai su siūlomais taisymų variantais. Šiek tiek ir įdėta, tačiau ne per daugiausiai, todėl viliamasi artimiausiu metu sumanytą užsiėmimą pratęsti.  

Pirmoji apžvalgėlė

Antroji apžvalgėlė

Trečioji apžvalgėlė

- – -
Šaltiniai: galva ir interneto puslapis http://www.vlkk.lt

Komentarai: 1 153 “Lietuvių kalbos dilgėlynas”

Puslapiai: « 112 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 2224 » Show All

  1. 754.

    mari kovo 15th, 2010, 12:37 am

    savo busima mokytoja kabini ?:D

  2. 755.

    Ligita kovo 15th, 2010, 10:58 pm

    mari, ne, Aurimas su manimi konsultuojasi moksliniais klausimais!

  3. 756.

    Aurimas kovo 18th, 2010, 7:14 pm

    Ligita,

    Patiko mano esė.

  4. 757.

    Valentinas kovo 25th, 2010, 7:13 pm

    Tai ką mes vadiname Miestelėnu, Donskis pavadino Tamsuoliu. Galvoju, gal užleisti kelią Maestro ir nuo šiol vartoti šį žodį?
    Gal balsavimą suorganizuojame?

  5. 758.

    WU kovo 25th, 2010, 7:17 pm

    Aš balsuoju prieš. Miestelėnas yra puikus. Vien dėlto, kad Donskis kažką kažkaip pavadino, nėra pagrindas mums atsisakyti savo..

  6. 759.

    kreivarankis kovo 25th, 2010, 7:40 pm

    Ne,
    žodis „tamsuolis” šiuo atveju netinka. Vieno universiteto tarptautinių ryšių skyriaus vadovė taip man paaiškino apie kai čia atvykusių kurių studentų musulmonų fanatizmą – tie kurie yra kvaili, jie nėra baisūs, nes studijuodami pas mus jie paprasčiausiai pasiduoda kitų įtakai, o tie, kurie yra protingi irgi nebaisūs, nes studijuodami pas mus jie paprasčiausiai suvokia, kad nebūtinai pikčiausias ir pavojingiausias priešas yra tas, kuris pasaulį supranta kitaip. Patys „kiečiausi” fanatikai yra tie, kurie kažkur per vidurį. Jie nėra labai kvaili ir naivūs, jie yra perskaitę kažkokių knygų ir jų protas yra pajėgus atlikti ne tik vieno, bet dviejų ir net trijų žingsnių logines kombinacijas. Tos kombinacijos ir išplaukia iš jiems įkalto pasaulėvaizdžio ir tomis kombinacijomis, jie pasiryžę jį ginti iš paskutiniųjų, tačiau pažvelgti toliau, jiems jau nebeužtenka nei gabumų, nei ryžto, nei noro. Su tokiu bent kiek giliau diskutuoti beprąsmiška, nes vargu ar įmanoma apskritai įrodyti žydomasonų sąmokslo teorijos absurdiškumą (nes toks gali pacituoti kokį nors senovės šaltinį, kuriame „viskas aiškiai išdėstyta”), o taip pat tokios teorijos amoralumą (nes tokiam yra priešingai – gal net ir žudymas yra gėria, jei jis bent kiek sumažina žydomasonų sąmokslo grėsmę). Tačiau vėlgi, jie nėra beraščiai, jie sugeba patys įtikinti ir paveikti kvailesnius už save ir savo paprastomis tiesomis, neretai ir „suvartyti ” primityvesnį žmogaus teisių aktyvistą. O neretai jie tokias savo pažiūras perša sąmonigai. Todėl juos vadinti „tamsuoliais” nėra tikslu.

  7. 760.

    egriseus kovo 25th, 2010, 8:36 pm

    „Patys “kiečiausi” fanatikai yra tie, kurie kažkur per vidurį.” Nebūtinai kreivaranki, pabandyk pavadinti, pvz., zeppelinus’ą „kažkur per vidurį”. Nesutinku su juo kokiais 86 proc., bet tai nėra eilinis žmogus. Kartais man atrodo, jog tai – arba argumentavimo mašina, arba trys viename: vienas analizuoja diskusijos priešininko logikos klaidas, kitas rašo argumentus, trečias pertikrina. O tiems trims kavą virda – Rymo katalikų tikėjimo mergina, gražia dzūkiška pavarde Iljinych.

  8. 761.

    kreivarankis kovo 25th, 2010, 9:05 pm

    egriseus,
    kas dėl Zeppelinuso, aš jo nelaikau „argumentavimo mašina” bet tai, kad dauguma į jo dažnai visai neblogas mintis neįsiskaito ir tiesiog nesivargindami jį išdvadina naciu ir tuo viskas baigiasi. Man asmeniškai imponuoja jo sugebėjimas palaikyti gana santūrią pašaipėlę pasnekovo atžvilgiu, kurios niekaip nepavadinsi patyčiomis ar panieka. Ir dažnai tai išmuša iš vėžių kai kuriuos oficialiame diskurse nardyti įpratusius rašeivas. O šiaip viskas su juo, manau, normaliai – nėra jis nei fanatikas, nei tamsuolis, nei miestelėnas. Jei tarpukariu visi būtų tokie kaip Zeppelinus, tikriausiai tai žydų holokaustas Lietuvoje nebūtų įvykęs, nes būtų pritrūkę vykdytojų, o pirmasis gėjų paradas būtų surengtas pas mus dar prieš 2WW, nes Zeppelinus jų šiaip jau nei ligoniais, nei perdėm pavojingais nelaiko.

  9. 762.

    egriseus kovo 25th, 2010, 9:24 pm

    Na, man mintis jį pavadinti naciu tikrai nekiltu, ir laikau jį intelektualiu žmogumi. Ir šiaip kartais atrodo, jog ta jo kai kuriais klausimais geležinė pozicija – kiek dirbtinoka, skirta virtualiai erdvei. Beje, sklido gandas, jog jo vardas Laurynas, o pagal šį gandą, nūdien jis LR demokratijos citadelėje dirba. Bet tai tik pletkai, regis :)
    Dėl istorinio konteksto, tai į galvą ateina vienas asmuo – Albert Speer. Argi jis buvo vykdytoju?

  10. 763.

    kreivarankis kovo 25th, 2010, 9:37 pm

    kadangi nieko nežinau apie Albert Speer, nuėjau į Wikipediją ir ten radau apie jį tokią ištrauką:
    Speer joined the Nazi Party in 1931. His architectural skills made him increasingly prominent within the Party and he became a member of Hitler’s inner circle. The dictator commissioned him to design and construct a number of structures, including the Reich Chancellery and the Zeppelinfeld stadium in Nuremberg where Party rallies were held.

    Gal čia nuo „Zeppelinfield” toks mūsų apkalbamo asmens užsivadinimas? :D

  11. 764.

    Rolandas kovo 25th, 2010, 9:39 pm

    kreivaranki, tai juk žinomasis fiurerio architektas, numylėtinis, kaip galėjai nežinoti

  12. 765.

    Ligita kovo 26th, 2010, 11:21 am

    Valentinai, o dar vartosi žodį „miestelėnas”? Maniau, kad jis išnyko visiems laikams.

  13. 766.

    Valentinas kovo 26th, 2010, 11:49 am

    Miestelėnai niekur neišnyko. Neišnyks ir žodis. Miestelėnai dingo tik iš tavo blogo, už ką tau labai visi dėkingi :)

  14. 767.

    Ligita kovo 26th, 2010, 1:40 pm

    Jie patys tikrai nėra dėkingi. Tik geriau jų neminėkim. Pavyzdžiui, nerijus manęs prašė, kad atsižvelgtumėme į tai, jog jie negali atsikirsti, kai perskaito ką nors apie save.

  15. 768.

    Ligita kovo 26th, 2010, 1:40 pm

    Fech =(

  16. 769.

    Valentinas kovo 26th, 2010, 2:15 pm

    Ligita, viskas tavo rankose, tu gali juos atbaninti. Pati žinai kokie pliusai ir kokie minusai.

  17. 770.

    kreivarankis kovo 26th, 2010, 2:45 pm

    Aš vis dažniau ir dažniau pagalvoju – o kodėl negalėtų būti sukurtas tinklalapis valentinas.lt, Fredis*.lt, romas.lt ar WU.lt? Man kažkaip nelabai prie širdies Ligitos pozicija kai kuriais probleminiais klausimais. Tarkim konfliktas nerijus-Valentinas mūsų Tinklaraštininkės buvo išspręstas vadovaujantis Realpolitik principais ir tai pakankamai jaučiasi. Apskritai, kažkaip jau ima „pjauti” tas beviltiškas neatitikimas tarp komentuojančiųjų interesų sprektro ir Tinklaraštininkės aptarimui siūlomų temų. Beje nieko asmeniško, tiesiog pasidalinu kai kuriais savo nuogastavimais. Jeigu ką viskas kas yra dabar, yra ir taip puiku bet gal visgi mes galėtume tapti labiau nepriklausomais? :(

  18. 771.

    Fredis* kovo 26th, 2010, 2:49 pm

    Bandymas 1

    kreivaranki, man atrodo, kad netrukus persikelsyme pas tave ar Marą. Maras turi savo tinklapį?

  19. 772.

    kreivarankis kovo 26th, 2010, 2:54 pm

    Fredi*,
    Maras savo blogą turi ir ten taip pat komentuoja žmonės iš čia, aš irgi turiu, bet LJ formatas netinka tokioms diskusijoms, kurias čia rengiame. Aš nelabai koks administratorius, o ir komentuoju ne taip dažnai, todėl reikėtų aukštesnį pasitikėjimo reitingą ir patirtį turinčių komentatorių iniciatyvos.

  20. 773.

    WU kovo 26th, 2010, 3:00 pm

    Aš žinau, kad Valentinas nekurs. Būtų sąžininga, jeigu sukurtu romas. Arba jau seniai sakiau, kad galėtume daryti kolektyvinį, bet visi atsisakė.

  21. 774.

    kreivarankis kovo 26th, 2010, 3:06 pm

    WU,
    aš kartais stebiuosi kaip kartais mūsų nuomonės sutampa kai kuriais beveik nepolitizuotais klausimais. Visiškai pritariu dėl romo įpareigojimo susikurti kuo greičiau savo tinklaraštį. Nes pvz. jau ir LJ esu gidėjęs, kad romas to nepadarydamas daro nuodėmę. Tiesiog negerai, kai komentaras yra visokeriopai pranašesnis už komentuojamą tekstą. O romas komentuoja tiek, kad užtektų 5 blogams.
    O dėl kolektyvinio irgi sutariu. Dar geresnis variantas. Ir, manau, kad tinklaraštis tikrai būtų skaitomas ir naudingas.

  22. 775.

    WU kovo 26th, 2010, 3:12 pm

    Būtent, kodėl mane nervina romas. Jis čia prirašo krūvą ilgų komentarų, su juo gali diskutuoti nuo ryto iki nakties, jis kokybišką diskusiją sugeba išlaikyti labai plačiu klausimų spektru. O kai reikia pačiam sukurti tinklaraštį, kur galėtų rašyti, kas jam šauna į galvą, tai šiuo klausimu net savo aiškios pozicijos nesugeba išsakyti..

  23. 776.

    kreivarankis kovo 26th, 2010, 3:19 pm

    Va būtent,
    romas turi labai stiprią charizmą, lyg koks Hitleris ar Čingischanas, o be to jis yra telkianti ir su visais sugebanti sutarti asmenybė, panašiai kaip Česlovas Juršėnas. Ir tuo pačiu jis turi savo nuomonę, ne taip kaip kai kurie tiesiog vis raginantys „nesipykti”, „liautis bartis”, „būti draugiškais kol neužbaninti” ir tt. ir tt.

  24. 777.

    bang kovo 26th, 2010, 3:20 pm

    Бунт на коробле ?

  25. 778.

    Valentinas kovo 26th, 2010, 3:35 pm

    Konflikto Nerijus Valentinas nebuvo.
    Buvo konfliktas:
    Tikras lietuvis vs netikras lietuvis

    Dėl romo aš siūlau sukurti puslapį:
    romasvsbang.lt ir paleisti tik vieną klausimą „Ar moralė įgimta ar įskiepyta?” Galėsime kelis metus sekti jų įnirtingą diskusiją.

  26. 779.

    kreivarankis kovo 26th, 2010, 3:43 pm

    Valentinai,
    tu sąmojingas kaip visada, nors šį kartą būtų nesmagu jei tai apie ką su WU kalbėta būtų tiesiog nuleista juokais :) Aišku, nieko tokio, gal ir taip gerai. Juk ir dabar mes sedime „Lietuvių kalbos dilgėlyne” ir koks skirtumas, ar ne?…

  27. 780.

    egriseus kovo 26th, 2010, 3:45 pm

    Valentinai, “Ar moralė įgimta ar įskiepyta?” Jie po valandos sutars, jog – įskiepyta gimstant.

  28. 781.

    Fredis* kovo 26th, 2010, 3:46 pm

    Visakas apie diskutuojame susiję su morale.

    Patys moraliausi yra idėjiniai („tikri”) konservatoriai,” tikri” liberalai ir „tikri”, vakarietiški, kaip pas mus priimta sakyti – švediški socialistai.
    Marginalai tokio žodžio vengia, jie tik žino savo teises – duok jiems nemokamą gydymą, mokslą, jokių civilinės atsakomybės draudimų, duok tobulą švietimo sistemą :) ir tik inkščia, inkščia, inkščia…

    Tas plebėjų iš apačios spaudimas yra žavus, tai yra vienas, bet ne pats svarbiausias pažangos variklių.

    Sacharukas, Karalius, visi kiti marginalai dabar yra opozicijoje ir su grupele socialistų demokratiniu būdu rengiasi užgrobti valdžią.

  29. 782.

    Valentinas kovo 26th, 2010, 3:46 pm

    Nesutars. Jau išbandytas variantas.

  30. 783.

    WU kovo 26th, 2010, 3:48 pm

    Šiaip didelis skirtumas, man nėra labai malonu dilgelėse sėdėt..

  31. 784.

    kreivarankis kovo 26th, 2010, 3:48 pm

    Ai pofik,
    aijnu ka nors paskaitisiu :(

  32. 785.

    Valentinas kovo 26th, 2010, 4:53 pm

    Tai, kad jūs nesugebate diskutuoti šviesiomis, geraširdiškomis Ligitos temomis tik rodo, kad esate seni suskretę diedai.
    O kaip galėtų vadintis bendras diskusijų tinklaraštis?
    diedai.xz.lt
    nemiestelenams.xz.lt
    wubangclan.xz.lt

  33. 786.

    WU kovo 26th, 2010, 4:55 pm

    Valentinai, patiko paskutinis pavadinimas. Nors čia buvo tiek vienos raidės pavadinimas ir galima įtarti plagiavimu :) Aš galiu pasiūlyt pavadinimą .www.vvv.lt

  34. 787.

    Rolandas kovo 26th, 2010, 4:59 pm

    Zita, tikras pavasaris, tačiau mane vis tiek vėjas perpūtė:( Esmė tame, kad gyvenimo aplinkybių verčiamas tapau labai organizuotas ir punktualus. Tačiau dėl tokių savybių tenka ir nukentėti. Kaip, kad šiandien. Atėjau į susitikimą sutartu laiku, o kontrahentas vėlavo vos ne pusvalandį. Stoviu skvere ir laukiu. Nors šilta, tačiau vėjas bjaurus. Niekur nepasislėpsi, tokia vieta,kiekvieną akimirką gali atvažiuoti. Paskambinu, sako už minutės būsiu. Taip ir praėjo pusvalandis ant skersvėjų. Uuch.

  35. 788.

    Valentinas kovo 26th, 2010, 5:06 pm

    vvv.lt užimtas, kaip ir vvv.com ir vvv.eu ir t.t.

  36. 789.

    Rolandas kovo 26th, 2010, 5:08 pm

    WU, pavadinime privalomai turi būti, kaip nurodė ir Valentinas, „xz”. Tai kaip ir kokybės ženklas, licencijos mokestį mokėsime Ligitai. Be šio ženklo ši mūsų PR bendrovė gali ir žlugti.

  37. 790.

    WU kovo 26th, 2010, 5:10 pm

    Na tai viskas. Jeigu negalim pasirinkti gero pavadinimo, kitką daryt nėra prasmės.

  38. 791.

    Valentinas kovo 26th, 2010, 5:11 pm

    xz yra lygtai šios paslaugos tiekėjai? Kas nors nusimano visame šiame apskritai ar ne?

  39. 792.

    Valentinas kovo 26th, 2010, 5:12 pm

    Wu, tu ir ringe taip greitai pasiduodi?

  40. 793.

    WU kovo 26th, 2010, 5:12 pm

    Aš nenusimanau, bet „XZ” nėra geras marketingo sprendimas Lietuvoje ir aš tikrai sutikčiau su wu.xz, nes WU tikrai ne xz..

  41. 794.

    WU kovo 26th, 2010, 5:13 pm

    Valentinai, čia buvo ironija. Ringe nepasiduodu, nes nėra tekę jame kovoti :)

  42. 795.

    Rolandas kovo 26th, 2010, 5:15 pm

    Dar geriau būtų pažvelgti į klausimą versliškai-už kiek Ligita parduotų autorines į „ligita xz lt”. Tuomet beliks kreivrankiui su WU nuplėšyti užuolaidas su rožinėmis Ligitos arabeskomis, išrauti dilgėles, kad užpakalio nesvilinti, taip iš esmės pakeičiant tinklapio formatą į skaidrų objektyvių diskusijų portalą bei padarant jį dalyvių lygiui verta diskusijų vieta, o tada jau prasidės, ohoho…

  43. 796.

    Valentinas kovo 26th, 2010, 5:16 pm

    Byloje pasiduodi?
    Kur tavo nugalėtojo mentalitetas?
    Wu, jei aš ir noriu ką nors tave išmokyti, tai tik vieno dalyko:

    NIEKO NĖRA NEĮMANOMA

    OMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

  44. 797.

    Valentinas kovo 26th, 2010, 5:18 pm

    Neatiminėkite iš Ligitos jos kūdikio. Nebūkite žiaurūs. Čia visada yra vieta, kur gali pakalbėti apie poeziją.

  45. 798.

    WU kovo 26th, 2010, 5:21 pm

    Valentinai. Aš niekad nepasiduodu, tiesiog mano vienas iš mėgstamiausių dalykų – juokas. Todėl nepraleidžiu progos pasijuokti. O iš mūsų šių idėjų tėra likęs tik juokas, nebent Rolandas viską suorganizuos ir padarys, o aš su kitais prisiimsiu dalį laurų, nes jis vienas tiek daug nepaneš..

  46. 799.

    Rolandas kovo 26th, 2010, 5:24 pm

    O jei rimtai, idėjos sveikintinos. Tik su salyga, kad išliks bei klestės ir Ligituko „rožinė pantera”, kad „projektui” žlugus būtų kur sugrįžti:)))

  47. 800.

    Rolandas kovo 26th, 2010, 5:28 pm

    Jei pažvelgti iš kito kampo, tai paradoksas yra tas, kad seni diedai (kai kurie net nesako savo amžiaus, o tuo jau viskas pasakyta) su mielu noru per dienas sėdi mergaitiškais kirpčiukais bei išraitymais dizainuotame tinklapyje ir jaučiasi labai gerai:)

  48. 801.

    WU kovo 26th, 2010, 5:31 pm

    Iš tiesų, čia šilta. Ligita pati pastebėjo, kad aš moku sukurti labai šaltą, niūrią, pilką aplinką. Jeigu kam reikia dekoravimo patarimų, kreipkitės.

  49. 802.

    Rolandas kovo 26th, 2010, 5:33 pm

    WU, ar gali būti atviras? Tau trūksta Ligitos dėmesio?

  50. 803.

    Valentinas kovo 26th, 2010, 5:41 pm

    Wu, dėl Ligitos dėmesio reikia kovoti. Juolabiau, kad jau pasišiukšlinai jos akyse nemandagiai elgdamasis su jos prieteliumi Nerijumi :)

Rašyti komentarą

Sveiki,


Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.

Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.

* yra papildomų sąlygų:)

Ligita


Welcome,


You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.

I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.

* There are additional conditions:)

Ligita

Nori susirašinėti popieriniais laiškais? Palik savo kontaktus žemiau. Arba rašyk el. paštu: ligita@ligidangaus.lt

Tavo vardas

Klausimas

captcha

Saugos kodas

    Prenumeruok RSS

    Įrašyk savo el. paštą

  • Balsavimas

  • Tapk gerbėju

    Ligi Dangauson

    Darbai

    Radai klaidą? Pranešk.

    Kategorijos

    Archyvas

    Tinklaraščiai, batai ir sausainiai :))

    Poko.lt