Galite jį mylėti arba jo nekęsti – tai visai nesvarbu, nes Jamie Oliveris yra vienas iš garsiausių ir turtingiausių virėjų pasaulyje. Ir čia kalbame ne tik apie spagečius. Šiam vyrukui priklauso didelė verslo imperija, kurią sudaro restoranai, krautuvėlės, virtuvės reikmenys, maisto produktai, žurnalai, knygos, DVD įrašai ir televizijos laidos. Kaip Oliveriui pavyksta išlaikyti savo prekės ženklą ir jo vertybes turint tokią gausybę verslo interesų?

Kas yra nuolatinis mano tinklaraščio skaitytojas, žino, kad dar ne taip seniai buvau apsėsta Jamie Oliverio receptų knygų. Galbūt būčiau jomis apsėsta ir dabar, bet kažkaip bibliotekoje nebepastebiu lietuvių kalba dar neskaitytų jo knygų arba tiesiog dabar ne receptų knygų skaitymo metas.

Bet štai pastebėjusi Trevor Clawson knygą apie tai, kaip Jamie Oliveris kuria savo verslą, čiupau ją į rankas. Aišku, knyga buvo išleista dar prieš didyjį Jamie Oliverio bankrotą, bet tai nesumažina jos vertės ir šiomis dienomis, nes juk žvelgiant į Jamie Oliverio veiklą, panašu, kad jis atsistojo ant kojų, nesustabdė savo veiklos. O kam nepasitaiko tamsių dienų. Knyga, suskirstyta į 10 skyrių, iš kurių kiekvienas palaipsniui atskleidžia, ką reikia daryti, jog pasiektum sėkmės versle, kaip tai pavyko Jamie Oliveriui, t. y. tikinama, kad reikia būti savimi ir dar daugiau, išplėsti savo prekės ženklą, grįsti verslą tuo, kas išmanoma, nepamiršti socialinio aspekto, tapti prekybos tinklo veidu, mokėti išsisukti iš padėties, išplaukti į tarptautinius vandenis, apsaugoti prekės ženklą, būti prieštaringais ir drąsiais.

Tačiau, pažiūrėjus į Oliverio karjeros televizijos visumą, tampa aišku, kad jis lengvai užėmė daugumos konkurentų teritoriją tiesiog būdamas savimi. Kaip ir Nigella, Oliveris rodo paprastus receptus ir visų geidžiamą gyvenimo būdą, yra nuolat apsuptas šeimos ir draugų, ir kviečia mus prisijungti prie linksmybių. Kaip ir Keithas Floydas, jis sugeba vienu metu pasakoti kelionės įspūdžius ir gaminti – neseniai tuo puikiai įsitikinome, žiūrėdami jo klajones po Ameriką. Kaip ir Ramsay, Jamie yra tikras realybės šou pobūdžio laidų meistras – prisiminkime Jamie virtuvę ir Jamie pietus mokykloje.

Knyga labai aiški ir struktūruota, konkrečiai ir išsamiai pasakojama nuo ko savo veiklą pradėjo Jamie Oliveris ir ką darė toliau, kol galiausiai pasiekė didžiulę sėkmę, taigi siekiantis savo veiklos sėkmės, kad ir kokia ji būtų, iš šio kūrinio drąsiai gali semtis įkvėpimo.

200 puslapių, vertė Vaiva Lešinskaitė (#15)

Šaltiniai: paveikslėlis – www.patogupirkti.lt, ištraukos iš knygos – Trevor Clawson – Verslas pagal Jamie Oliverį