V.A.M. ir Muzika, teisingas požiūris į gyvenimą

m

V.A.M. – tai 2009 metais rugpjūčio 31 dieną startavęs ir šiemet atnaujintas muzikinis skyrelis, kurį pasiūlė komentatoriai Ieva su Juozu. Kodėl V.A.M.? Gediminas, Ligita, Tomas, Ieva  ir kiti kai kada taškosi Artūro prižiūrimame skyrelyje (šiuo metu uždarytame renovacijai): „Dvigubai atjaunėjęs narcizas, arba itin prašmatnus kvietimas nusipezėti“, o štai didieji muzikos mylėtojai Valentinas, Auksinis Kardas ir Maras nuosavo kampo dar neturėjo, todėl labai liūdėjo. Dabar to daryti nebeteks.

Čia kiekvienas iš jūsų galite diskutuoti apie muziką, dalytis mėgstamais kūriniais su kitais, išgirsti nuomonę apie juos ir tiesiog smagiai leisti laiką.

Galbūt bus sudaromas TOP 10 ar TOP 20.

Siūlomi kūriniai:

 

P.S. nuotrauka Valentino

Komentarai: 2 690 “V.A.M. ir Muzika, teisingas požiūris į gyvenimą”

Puslapiai: « 18 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 1854 » Show All

  1. 591.

    Valentinas spalio 14th, 2009, 10:35 pm

    Marai,
    Nu tu duodi. Negi tikiesi, kad aš turėsiu laiko atsakinėti į tavo komentarus papunkčiui?
    Principe nemanau, kad mūsų pozicijos labai skiriasi. Ekonominiai modeliai todėl ir yra teoriniai, kad juos galima lengvai sugriauti įnešus realijų. Žemdirbys mano modelyje yra simbolis, o ne tikras valstietis. Lygiai kaip ir kiti personažai. Dėl technologų aš visiškai sutinku ir tas atsispindėjo mano tolesnėje pasakoje apie kaimo vaikų mokslus.
    Kas mane liūdina, tai tavo fatalizmas. Velniam mokytis žmogui technologijų, jei jis negaus darbo. Tam ir yra valstybė, kad pakreiptų vystymąsi norima linkme. Bet kokia šalies technologinė pažanga neapseis be know how ir kvalifikuotos darbo jėgos. Skatinti techninę kūrybą reikia nuo pat mažens, nuo mokyklos. Nepraeitų nei 30 metų ir jau būtų pažanga šioje srityje.
    Mane taip pat liūdina, kad nematai jokių perspektyvų mums. Ką gi, būsime politologai, istorikai ir vadybininkai, menininkai. Tik niekaip nesuprantu kaip mes išgyvensime. Juk kultūrininkų prigaminta tiek daug, o vis esame skylėj.

  2. 592.

    Valentinas spalio 14th, 2009, 10:38 pm

    Ligita,
    Tavo nenoras atsižvelgti į teisingus patarimus man primena kvailą Račo užsispyrimą kai kuriais klausimais. Pataisiusi savo „avatarą” tu nepasirodysi nevykėlė ar kaip nors prastai. Atvirkščiai, ištaisiusi akivaizdžias klaidas, pasirodytum pakankamai subrendusi ir išmintinga. Pati kai redaktoriauji ir taisai autorių tekstus, nedarai to piktybiškai ar ne?

  3. 593.

    Šrekis spalio 14th, 2009, 10:48 pm

    Ligita gerai pagalvok kam tau reikalingas tas reklaminis skydelis. Jeigu tik dėl savęs tai tada tvarka. Jeigu dėl tų pačių lankytojų tai bent jau mano akimis būtų kvaila nepaklausyti kitų lankytojų nuomonės, nors.. Kas pasakė, kad tau neįdomi kitų nuomonė. Tiek to, viskas čia tavo, tu autorė ir tik tau ir spręst. Man sunku nebuvo (kaip ir kitiems matyt) leptelt ką galvojam ir ką keistume.

  4. 594.

    Šrekis spalio 14th, 2009, 10:50 pm

    Ir beje kokio velnio mums čia mokyt tave, ane? :)

  5. 595.

    Ligita spalio 14th, 2009, 10:56 pm

    Bet aš nenoriu šalint apatinio teksto. Pavyzdžiui, jį galima tamsesne spalva padaryt. O „Ligi Dangaus”, kaip ir minėjau, kilstelėt. Paeksperimentuosiu, kai nusiteiksiu.

  6. 596.

    Maras spalio 14th, 2009, 11:38 pm

    Valentinai, fatalizmas ne mano, aš tiesiog perpasakoju kaip įsivaizduoju mokyklą baigiančiųjų mintis. Tie, kurie yra idealistai, mokosi technologijų, nes jiems įdomu. Ir tokių yra pakankamai daug. Tik jie negauna darbo Lietuvoje ir mano fatalizmas čia niekuo dėtas.
    Jei jau skatinti, kaip aš įsivaizduoju, tai ne tik mokymąsi, bet ir atitinkamų darbo vietų kūrimą, valstybės politika, kad žmonės turėtų kur įsidarbinti, o ne baigti inžineriją ir dirbti vadybininku. To nematau, todėl nematau ir išeities mums. ES pinigai prašvilpti – nuėjo statyboms. Mokslui (ir humanitariam) neteko nė vieno procento berods.
    Aš niekaip nesuprantu, kodėl Tu kiši humanitarus ir menininkus, tarsi jie būtų kalti. Ne dėl to, kad aš humanitaras, o todėl, kad dauguma baigiančiųjų yra vadybininkai ir visokie kitokie soc. mokslų atstovai. Maišai savo asmeninę ideologiją su visuomenės padėtimi. Skauduliai – visai kitur. Svarbiausia, kad nėra absoliučiai jokios valstybės politikos švietimo, ekonomikos srityje. Jokio strateginio mąstymo. Ir kuo čia dėti humanitarai?
    Ir, vėlgi, kad nebūtų kaip sovietmečiu, kai SSRS sėkmingai įvykdė pramonės šuolį ir iš tiesų pralenkė Vakarus, šie staiga padarė šuolį į postindustrinę vadybininkų visuomenę ir paliko SSRS su savo milžiniškomis gamyklomis toli toli. O Tavo mąstyme man ryškėja tokio chruščiovinio siekio visus sugrūsti į darbininkus (technines specialybes) atšvaitai. Tai ne panacėja.
    Ir skylėj mes esame tikrai ne dėl to, kad prigaminta daug kultūrininkų. Visai ne dėl to. Tai ne priežastis, o pasekmė. Keista, protingas žmogus, o taip siaurai mąstai.

    Ligita, aš ir taip parašiau per daug, o Tu nori, kad parašyčiau visus niuansus, kokius tik įmanoma. Beje, jau ne pirmą pastebiu Tavo didžiulį nepilnavertiškumo jausmą – visada perskaitai informaciją neigiamai. Mąstyk pozityviai ;) .

  7. 597.

    Ligita spalio 15th, 2009, 12:14 am

    Gerai, kad dar neparašei „nepilnavertiškumo kompleksą”, nes tada beliktų įsilipti į medį ir giedoti. Tiesa, kas jau kas, bet aš mąstau superpozityviai! Nors retsykiais ir paburbu.

  8. 598.

    Maras spalio 15th, 2009, 12:27 am

    Man rodos, esi susidvejinusi, kaip ir dauguma žmonių. Optimistinis charakteris gali puikiai derėti su nepilnavertiškumu. Opus reagavimas į visai nekaltus dalykus (su manim kokie keturi atvejai per mėnesį – manau, daugoka) tikrai liudija esant nepasitikėjimą.
    Raudonplaukė furija, giedanti medyje – geras vaizdas, kaip iš Wagnerio ir Klimto :) .

  9. 599.

    Ligita spalio 15th, 2009, 1:20 am

    Taip, taip, esu ne viena ir net ne dvi. Keičiu pavidalus priklausomai nuo nuotaikos, metų laikų ir mėnulio fazių :D Beje, pasirodo tuos atvejus netgi skaičiuoji =) Įdomu į kokį archyvą ruošiesi dėti.

    Pasistengsiu neįžvelgti, kad žodį „furija” bandei priskirti kam nereikia…

  10. 600.

    TipasK spalio 15th, 2009, 1:52 am

    Ligita,

    Pirma: manau, kelti užrašo IKI DANGAUS negalima, nes dabar apačioje dvi eilės teksto drauge su debesimis suteikia gero svorio – kontrasto vienišam kylančiam balionui. Jei pakelsite užrašą, sumažinsite erdvę balionui bei panaikinsite bendrą paveiksliuko pagrindo monumentalumą.

    Antra: eilutėje iš mažų raidžių siūlau nieko nekeisti iškyrus viena – panaikinti tarpus tarp žodžių, nuimti nereikalingus daugtaškius. Siūlau padaryti iš tų žodžių lyg ištisinį ornamentą, nes dabar jis savo nevienodais tarpais ir susigrūdimais atrodo nevykusiai, netgi gadina kompoziciją. O kam bus svarbu, perskatys ir be tarpų. Pavadinkime tai intriga.

  11. 601.

    Maras spalio 15th, 2009, 2:08 am

    Pažiūrėk į Klimto raudonplaukes, kad suprastum, ką turiu galvoje. Tai visai kita prasmė, nei tai, ką Lietuvoje įprasta vadinti furijomis. Valkirija, jei nori. Bet furija turi daugiau kultūrinių sluoksnių (italų baroko operos, pvz.).
    O tokius dalykus aš prisimenu net neskaičiuodamas. Hamizmas man LABAI nepatinka.

  12. 602.

    Valentinas spalio 15th, 2009, 8:27 am

    Raudonplaukė Furija irgi yra vienas iš galimų naujų Ligitos pseudonimų. Kas už?
    Dar vis galvoju, ką reiškia slaptai stebėti pasaulį. Negi ligita mus stebi slaptai? Girdėjau, kad programišiai gali gali įsilaužti į svetimus kompus ir per instaliuotą web camerą stebėti kas vyksta. Žinant, kad Ligitos brolis programišius ir žinant, kad Ligita kalbišė ir skaitant, kad ji pasaulį stebi ir atranda slaptai, nors jos puslapis yra viešas, darosi nejauku.

    Siūlau žodį slaptai keisti į „Vogčiomis” :)

  13. 603.

    Fredis* spalio 15th, 2009, 9:39 am

    Ligita – graik. „gražaus balso, dainingas”
    matyt kai mama nešiojo vaisių niūniavo http://www.youtube.com/watch?v=fs8r-8EJ4c8 ,
    mano versija – vardui Ligita atitikmuo yra Aldona „aldėti, rėkti”, nors žinynai kažkodėl išmeta graik. reikšmę „palankumas, maloningumas”.
    Taigi, Ligita yra ne kas kita kaip Gedimino duktė Lenkijos karalienė Ona ištekėjusi už Vladislovo Lokietos sūnaus Kazimiero. Karūnacija vyko 1333-iais.

  14. 604.

    . spalio 15th, 2009, 11:08 am

    Fredi*, SOS – praktiniu klausimu – kur susirasti paprastų židinių (ugniakurų) , be jokių ten kasečių ar orapūčių – projektų? Esi architektas ir sodininkas ir dar praktikas, tai tikiuosi be pdjb :) ta prasme paprasto, bet gero – kaip italų dainos ar OTTAWAN iš senų gerų laikų:

    http://www.youtube.com/watch?v=fhsaoQOYNAQ

    http://www.youtube.com/watch?v=fhsaoQOYNAQ

  15. 605.

    Ligita spalio 15th, 2009, 11:08 am

    Fredi, tu genijus! Mano močiutė išrinkusi man vardą buvo… Aldona!!!

    Valentinai, kamerų dar neįtaisiau. Gal ateityje :D O šitas junginys: „Slaptai… Stebėti pasaulį ir atrast” atskleidžia vidinį polinkį į susimąstymą bei tai, kad kartais pats save gali nustebinti, atrasdamas netikėčiausių dalykų apie kuriuos nė nebūtum pagalvojęs arba ilgą laiką juos neigei.

    Marai, nepyk, naktį įvedžiau į google’ą „Klimtas”, bet iš kart neišmetė ko norėjau, tai sėdau ant šluotos ir išskridau į Valpurgijos vakarėlį. Ten valgėm varlių kojas ir varnų snapus. Deginom istorikus.

  16. 606.

    Fredis* spalio 15th, 2009, 11:13 am

    Apie =idinius

  17. 607.

    Fredis* spalio 15th, 2009, 11:15 am

    Apie židinius turiu knygutę su brėžiniais, reikia pasižiūrėti pavadinimą, o man gražiausias vardas yra Aldona. Ligitos senelė yra tikra šaunuolė :)

  18. 608.

    Maras spalio 15th, 2009, 11:17 am

    Gustav Klimt

  19. 609.

    Fredis* spalio 15th, 2009, 11:26 am

    taškui: http://www.tb.lt/ ,
    ten nuėjus galima rasti viską

  20. 610.

    romas spalio 15th, 2009, 1:12 pm

  21. 611.

    Šrekis spalio 15th, 2009, 1:21 pm

    Fredi, jau kaip pasiuntei, tai pasiuntei :)
    Nors.., kas čia būtų jeigu visi be jokių „pdjb” prašinėtų tai to, tai ano.

  22. 612.

    romas spalio 15th, 2009, 1:29 pm

    Taške, mano komentaras kol kas nerodomas, todėl siūlau surinkti googlėje „Kaip pačiam sumūryti krosnį ir židinį”.
    Greičiausiai tai ir yra ta knyga, kurios pačiam reikia.

  23. 613.

    Šrekis spalio 15th, 2009, 1:32 pm

  24. 614.

    Fredis* spalio 15th, 2009, 3:37 pm

    sena gera nepretenzinga dainelė
    http://www.youtube.com/watch?v=u0iuaxvkXv4

  25. 615.

    . spalio 15th, 2009, 4:00 pm

    Fredi*, nepatingėki papsuoti tikslaus knygos pavadinimo, tada eisiu TB.

    Romui, ačiū už nuorodą, ten toje 2006 metų knygoje gal rasiu, bet pirmiau reiks tą knygą susimedžioti.

    Visais atvejais- židinį pavadinsiu Aldona, ne – Storąja arba Rająja Aldona. Tai tradicija, kadais turėjau Madleną (VAZ 2101) :)

  26. 616.

    Fredis* spalio 15th, 2009, 4:09 pm

    Stasys Gaidamavičius „Mūriju krosnį”
    Stasys Gaidamavičius „Židiniai”
    Gerhard Wild „Kaip pačiam sumūryti krosnį ir židinį”

  27. 617.

    WU spalio 15th, 2009, 4:12 pm

    Fredi, pasiilgai Račo?

  28. 618.

    . spalio 15th, 2009, 4:25 pm

    Ligitai- kaip atsiprašymo ženklas – muzikinis židinys :

    http://www.youtube.com/watch?v=mRJa9YhlwkY&feature=related

  29. 619.

    Auksinis kardas spalio 15th, 2009, 5:32 pm

    Čekas vaikinas gyvena Australijoje, ir nemažai laiko skiria
    krosnių studijavimui, darymui:
    www . traditionaloven . com

    Jei šiandien daryčiausi krosnį, būtinai pasirūpinčiau, kad tai būtų (arba joje būtų) duonkepė – t.y. erdvė, kurioje galima pašauti kepimui patiekalus. Jie ten gaunasi gardūs, o ir kitokios energijos naudoti nereikia. Nurodytoje svetainėje būtent tam reikalui skiriamas didžiausias dėmesys. Tiesa, visai galima tam panaudoti net ir kapsulinius židinius, ką sėkmingai praktikuoju – ir šiaip, su kapsule man atrodo patogiau ugnį naudoti, jų yra nebaisiai brangių.

    Šis „naujas muzikinis skyrelis” baigia išaugti savo paskirties rūbelius.

  30. 620.

    Ligita spalio 15th, 2009, 8:03 pm

    Taške, už ką nori atsiprašyti? Dėl to, kad viešai tvarkaisi židinio (krosnies) reikalus? :) ) Man netrukdo, jei tai nėra komercinis projektas, jei taip – atsiskaitai ir įtalpinu tavo reklaminį skydelį :D Tas pats galioja WU bei visiems kitiems.

  31. 621.

    Valentinas spalio 15th, 2009, 10:00 pm

    Mielas Brukniau,
    Nelabai aš įžvelgiu kur galėčiau nesutikti su tavo samprotavimais. Fatalizmą tavyje įžvelgiau čia:
    >>>O ji Lietuvoje man vis labiau panašėja į Lotynų Amerikos modelį – bananų gamyba ir gyvosios darbo jėgos eksportas į labiau išsivysčiusias šalis, atsilikusi ir menka pramonė bei nevystomos aukštosios technologijos.>>>
    Matyt kilo neaiškumų dėl pačių sąvokų. Aš, kaip žinai nesu prieš kultūrą ir kultūrininkus. Iš tiesų, turiu artimiausių giminaičių pasiekusių Lietuvoje patį aukščiausią lygį. Tu pats rašai, kad istorikų išleidžiama per daug. Sutinku, kaip ir teisininkų, lituanistų, politologų. Su pshichologijos studijomis esu susidūręs iš pakankamai arti esu skeptiškai nusiteikęs jų atžvilgiu. Dėl „vadybos” mokslų, manau, kad tai apskritai yra nei žuvis nei mėsa, o gryna komercija. Universitetai uždirbinėja pinigus. Kiek esu matęs genialių vadybininkų, visi jie turi normalią, tikrą profesiją. Bakalaurai vadybininkai iš esmės yra nulis.
    Pagrindinės mano mintis yra, ne kad humanitarų per daug, o kad tautoje nėra techninės kūrybos prado. Be jo mes neišsiveršime iš pigios darbo jėgos šalies gniaužtų.
    Kitas dalykas, kad ir techninių mokslų lygis ir programos neatitinka šiuolaikinių iššūkių. Turiu draugą, kuris pasišventęs automobiliams. Metus prastudijavęs VGTU metė, nes ten nerado tai ko ieškojo. Sako „yra Vokietijoje universitetas, kur galima studijuoti vidaus degimo variklius”, deja finansai riboti. Spėk, ką jis daro? Teisingai:
    Vidutinis vadybininkas.

  32. 622.

    WU spalio 15th, 2009, 10:24 pm

    Valentinai, „Elektrėnų klebonas”? :D

  33. 623.

    WU spalio 15th, 2009, 10:34 pm

    Radioshow pareiškimas, dėl pedofilijos skandalo http://www.ctv.lt/video/3805/Radioshow-Parei%C5%A1kimas

  34. 624.

    Maras spalio 15th, 2009, 10:50 pm

    Hm, velnias, o kaip Tave, Valentinai, pravardžiuoti :) ?
    O ten ne fatalizmas, tik fakto konstatavimas. Deja, aš matau taip. Ir ekonomika, ir politika, ir socialiniai santykiai tokie. Užtat buvau už tai, kad Mockus [kur subinę studentams rodė] kandidatuotų į prezidentus.
    Studentų išvis Lietuvoje per daug, bet kokių specialybių (gi kažkas ruošia/ruošė ir atominės energetikos specialistus, ir dar velniažin ką). 20 suvirš univerų 3 milijonam žmonių yra absurdas, reiškiantis, kad univeru vadinasi profkė [tiksliau - technikumas].
    Dėl vadybos įdomiai nušvietei – visiškai nesusidūręs (neturiu nė vieno pažįstamo vadybininko). Univerai uždirbinėja pinigus iš visko, ne tik iš vadybos, tik šioje geriausiai tai matosi (tokie kiekiai visgi). Deja, ši reforma aukštųjų mokyklų rektorių sukurtos sistemos nepakeis. O jei nepakeis – mums [Lietuvai] – šakutės.
    Techninės kūrybos pradas, manau, yra (mano mama norėjo būtent techniką studijuoti, bet tuomet nepriėmė dėl to, kad mergina!), o štai sąlygų jam vystytis – nelabai. Tiesa, inormatikų kiekis ir lygis gal irgi rodo techninį pradą. Šia prasme mes esame postindustriališkesni, nei Vakarai – viskas sukrauta į aptarnavimo sferą, jokios gamybos. Peršokom pakopą, pralenkėm Vakarus ir šie mato mūsų nuogus užpakalius :) .

  35. 625.

    Valentinas spalio 15th, 2009, 11:01 pm

    Turiu draugų, kurie dirba skandinaviškoje IT kompanijoje veikiančią procesų (logistika ir t.t.) valdymo srityje. Padaliniai visame pasaulyje. Mielieji suomiai vis labiau linksta samdyti indus, nei lietuvius. Nes lietuviai prie tinginio, jie nori dirbti kaip suomiai. Tuo tarpu indai dirba daug, gerai ir mainais prašo labai nedaug.

  36. 626.

    Valentinas spalio 15th, 2009, 11:02 pm

    Wu,
    Kažkada nerijus aktyviai linksniavo Elektrėnų kleboną. ;)

  37. 627.

    WU spalio 15th, 2009, 11:04 pm

    Gaila neteko man skaityti :) )

  38. 628.

    romas spalio 15th, 2009, 11:17 pm

  39. 629.

    Maras spalio 15th, 2009, 11:18 pm

    gali būti. Kažkada skaičiau Bagdanavičiaus [?] (MIC) straipsnį, kuriame jis iš tautosakos pavyzdžių aiškinosi, ar lietuviai darbštūs. Nė velnio – tinginiai, dirba tik iš reikalo. Taip kad nenuostabu. O azijiečiai labai darbštūs. Taigi, nekonkurencingi net kaip darbo jėga. Beje, delfio komentarų kiekis darbo metu parodo, kaip neintensyviai lietuviai dirba.
    Į mane pirštais nerodyti – aš diserį rašau, o čia – poilsis :) .

  40. 630.

    Maras spalio 16th, 2009, 12:09 am

    Ne, vis tik Bagdonavičius.

  41. 631.

    Ligita spalio 16th, 2009, 12:24 am

    Aiškėja, kad Valentinas turi humoristo gyslelę. Gerokai šyptelėjau, išvydusi: „Mielas Brukniau” :D

  42. 632.

    Musė spalio 17th, 2009, 12:09 pm

    Grįžtant prie muzikos – turiu nerealų ką tik iškeptą CD Linas Rimša /Old faith. Kam patinka folk muzika, puikus kūrinys.

    http://mic.interdata.lt/en/classical/controls/audio/5397?title=Linas%20Rim%C5%A1a%20-%20Old%20faith%20-%20About%20change

    Senovinė rusų stačiatikių muzika, adaptuota, pridėta visokių

  43. 633.

    Musė spalio 17th, 2009, 12:20 pm

    Senovinė rusų stačiatikių muzika, adaptuota, pridėta visokių egzotiškų instrumentų – irish whistle, obojus, etc, labai meditacinė.

  44. 634.

    WU spalio 17th, 2009, 7:33 pm

    Ši diena buvo bloga. Bent vakarui nusprendžiau pasilepinti – pagaliau pažiūrėsiu filmą http://www.youtube.com/watch?v=TYx0K7R-jAI ech.. Mėgstu apie mafija.

  45. 635.

    Valentinas spalio 18th, 2009, 8:23 pm

    Marai,
    Kaip galėtum pakomentuoti tokią viziją?

    Если вы посмотрите на российско-китайскую границу, там была такая штука, она называлась КВЖД – Китайско-Восточная железная дорога. И Китайско-Восточная железная дорога символизировала тогда факт проникновения России в Китай. Это была еще китайская территория, но реально там была Россия. Китай, если вы помните, в то время будучи слабой державой, будучи тем, что называется failed state (неудавшееся государство), он же ведь очень страшно боялся иностранцев, он боялся иностранцев, просто как Кремль сейчас боится, до колик, до ужаса.

    В Китае была императрица Цыси, у нее были собственные проблемы с преемственностью власти, ведь она была женщина, женщины в Китае не имели права править. Поэтому она решала проблему преемственности так. Она заводила себе очередного Дмитрия Анатольевича Медведева, такого маленького императора, обычно 5-6 лет. Когда он вырастал до 19 лет, с ним что-то случалось, и заводился другой Дмитрий Анатольевич. Императрица Цыси очень не любила иностранцев. Она фактически поощряла движение ихэтуаней, тех самых китайских боксеров, которые собирались вокруг местного китайского озера Селигер и рассуждали, что они на самом деле как китайцы гораздо круче всех на Западе, что они всех на Западе могут уделать одной лаптёй, и что они по ночам летают над вражескими городами Париж и Лондон, насылая на них чуму и смерть.

    Если вы помните, в конце концов ихэтуани подняли восстание, они были полностью убеждены в своем собственном моральном превосходстве над Западом и в том, что пули их не берут. Но, к сожалению, западные коммерсанты этого не знали и поэтому их просто расстреливали. Это потом из ихэтуаней сделали монахов Шаолиня, и потом Голливуд стал снимать фильмы про замечательных китайцев, которых не берут пули. А тогда еще Голливуда не было, и поэтому иностранцы не знали, они были еще империалистами, они еще не были сторонниками прав человека и любителями голливудских картин.

    Это я всё к чему? Несмотря на то, что императрица Цыси была очень против иностранного проникновения в Китай, вследствие качества управления г-жой Цыси и качества китайской бюрократии оно всё так и произошло. Вот сейчас Россия находится в том же самом состоянии. Китай, видимо, будет проникать в Россию. Причем, если мы видим, что в африканских странах, в Южной Америке он скупает источники сырья, платя что-то государству, то вследствие характера российского бизнеса что произойдет? В какой-то момент станет ясно, что имеющиеся у нас технологии не достаточны для освоения нефтяных и газовых месторождений, которые уже принадлежат разным людям из Кремля. Станет нужно договариваться. Договариваться с Западом… Западу скажут: «Пожалуйста, мне как-нибудь вот так вот косо…» Западу плохо договариваться косо. Китай в этом смысле гораздо гибче, Китай умеет договариваться косо, поэтому у него есть преимущество.

    Как я уже сказала, вся проблема заключается в том, что, в отличие от стран Запада, Китай ведет себя не так, как Запад вел в 20-м веке, а так, как Запад вел себя в 17-18-м. И в связи с этим Россия является таким же failed state, как Китай был в начале 20-го. В связи с этим – боятся они, не боятся Китая, будут они подписывать, не будут – вряд ли это будет форма территориальной экспансии. Трудно себе представить, зачем Китаю холодные территории. Но вот что это будет форма такой же экспансии, как в самом Китае в начале 20-го века, когда чиновники были китайские, но этим чиновникам платили и покупали их. Вот это будет примерно так же, наверное: чиновники будут российские, а платить и покупать их будут китайцы. Поскольку мы видим, что Россия не контролирует уже собственные территории, например, ту же Чечню, то трудно представить себе, как при таком раскладе она будет контролировать Дальний Восток.

    Вот не было бы фальсификаций. Что бы было? Это довольно страшная история, о которой я много раз говорила и которая связана с тем, что сейчас, когда нам объяснят, что такая хорошая вещь демократия – объясняют в России, объясняют на Западе, – то почему-то считается, что если весь народ допустить голосовать без фальсификаций, он проголосует за свободу. А потом приезжаешь куда-нибудь в Боливию и видишь, что народ с восторгом голосует за товарища Эво Моралеса, который всем раздает по 200 боливиано при средней зарплате 500. И все боливийские заборы усыпаны словом из трех букв, только не тем, которое в России, а на них написано «Эво». В Венесуэле точно так же голосуют за замечательного товарища Чавеса. И в Иране точно так же голосуют за Ахмадинежада.

    Что, кто-нибудь действительно считает, что результаты выборов в Иране были сильно поддельные? На том основании, что образованные люди в Тегеране, в столице, у которых высшее имущество, у которых высшее образование, которые действительно понимают жуть всей этой политики, на том основании, что эти люди вышли на улицы, кто-нибудь сомневается, что глубинка проголосовала за Махмуда Ахмадинежада, который говорит: «Мы, Иран, передовая держава, покажем Западу кузькину мать»? Это такой парадокс, который почему-то не могут никак оценить в той же Европе сейчас и ответ на который знал еще Аристотель, ответ на который знал еще Макиавелли. Если страна нищая, то в ней не может быть демократии, потому что демократия в такой ситуации кончается диктатурой, кончается Моралесом, кончается Сальвадором Альенде.

    А когда какой-нибудь Пиночет приходит и свергает Сальвадора Альенде и втаскивает насильно свою страну в общество богатых – и сейчас Чили процветает, – то, понимаете, какая парадоксальная вещь… Приезжаешь в Боливию и видишь, как я уже сказала, эти боливианские заборы, украшенные тремя буквами, и видишь очередь, которая стоит на центральном бульваре города Ла-Паса, единственном безопасном месте в городе Ла-Пасе, и эта очередь из крестьян, которые приехали получать паспорт, чтобы проголосовать за доброго президента Моралеса. И кого ни спросишь, все говорят: «Ой, какой хороший президент Моралес».

    Едешь после этого в Чили. Едешь тысячу километров по полному бездорожью, 60-полосное шоссе, хочешь – по колючке, хочешь – по кактусу. Приезжаешь в Чили. Как только пересекаешь границу Чили, природные условия меняются – появляется четырехполосное шоссе идеальное. Приезжаешь в Сантьяго. Вокруг небоскребы необыкновенной красоты. Представьте себе Нью-Йорк. Только небоскребы поновее, улицы пошире, и народ улыбается.

    Фантастическое зрелище, особенно после Боливии. Спрашиваешь: «Ну и как вам Аугусто Пиночет?» «Ой, он столько народу убил, он такой нехороший человек». Почти каждый, кого спросишь, все знают, что Пиночет нарушил их гражданские права и убил сколько-то тысяч человек. А у нас в России Сталин убил несколько миллионов человек с противоположным результатом, и никто его не ругает особо. Т.е. есть такая парадоксальная вещь, что демократия в нищей стране кончается диктатурой, кончается Шариковым – народ хочет всё поделить.

    Почему победил Мао в Китае, проигрывая все битвы? Потому что на его стороне был народ, который хотел всё поделить. Что будет с Китаем, если сейчас там будет демократия? Там проголосует 700 миллионов крестьян. На самом деле не 700 миллионов, там где-то миллиард, потому что в деревне он плодятся без паспортов. Вот этот миллиард проголосует или просто скажет своё слово – и не будет никакого китайского чуда, а будет опять новый Мао. Другое дело, что все те, которые отстаивают и которые говорят, что не нужна демократия, а нужна диктатура… Тут же важен вопрос качества диктатуры.

    Если мы посмотрим на европейские страны того времени, когда создавалась Европа – 17-18 вв., то это же не были демократии, это же были авторитарные режимы. Но успех той или иной страны зависел от качества этого авторитарного режима. Если это был авторитарный режим как в Англии королевы Елизаветы, который защищал торговца и поощрял частное предпринимательство, это было одно.

    А если это был такой авторитарный режим, как в Испании, которая умудрилась всех своих конкистадоров казнить и заменить чиновниками, которая умудрилась изгнать или сжечь на костре и евреев, и маранов, и вообще всех, кто свободно мыслил, Испании, в которой приблизительно треть населения стала тунеядцами, т.е. или чиновники, или монахи, в крайнем случае аристократы, которые ничего не делали, то вдруг мы видим, что эта страна с великолепными природными данными, она вдруг как-то выпала из соревнования.

    К сожалению, сейчас Россия идет путем Испании, она скатывается на другое место в мировом порядке. И это непосредственно зависит от качества правления. Потому что быть диктатурой совершенно недостаточно, важно быть хорошей диктатурой. Важно быть как в Сингапуре, или как в Чили, а не как на Филиппинах или как на Гаити. Важно употреблять доставшуюся тебе власть на то, чтобы обеспечить жесткие правила игры, а не на то, чтобы набить себе карманы и оффшоры.

    И в этом смысле замечательно в свое время сказал тот же самый Аристотель. Он же делил режимы очень просто. Он их делил не только по количеству правящих. Есть монархия, когда правит один. Есть аристократия, когда правит несколько. Есть демократия, когда правит народ. Он их делил по качеству управления на плохие и хорошие. Он говорил, что есть хороший режим, когда правит один, – это монархия. А есть плохой, когда правит один, – это тирания. Есть аристократия, хороший режим, а есть олигархия, точно такой же, но плохой. Есть демократия – хороший режим, а есть охлократия, точно такой же, но плохой. И на самом деле это очень глубокая мысль.

    Парадокс заключается в том, что режимы делятся не по форме, а по качеству управления. И несмотря на то, что, конечно, очень трудно дать определение, какая диктатура хорошая, а какая плохая… Точно так же, как очень трудно определить роман – какой хороший, какой плохой. Но на самом деле это чувствуется с помощью носа. И это выражается, спустя пять лет, в том, что происходит в стране, – строятся на ней поезда на магнитной подушке или строятся в ней исключительно резиденции президента.

  46. 636.

    WU spalio 18th, 2009, 8:37 pm

    Manau, Ligita galėtų padaryti atskirą temą, skirtą istorijai, ekonomikai, politologijai ir pan.

  47. 637.

    kreivarankis spalio 18th, 2009, 9:32 pm

    Čia nepaklaustas įsiterpsiu – manau straipsnis apie viską ir apie nieką tuo pačiu metu. Galbūt tada pagrindinis klausimas, jei valstybes reikėtu skirstyti ne tik pagal formą, bet ir turinį t.y. į geras ir blogas, ar mes galime teigti, kad tapti „gera” valstybine santvarka pakanka vien tik valios?

  48. 638.

    Ligita spalio 18th, 2009, 10:33 pm

    Galima sukurti įvairiausių skyrelių. Tik iš pradžių reikia ištobulinti idėjas!

  49. 639.

    kreivarankis spalio 18th, 2009, 10:58 pm

    Gerai bus ir muzikos skyrelis, nes man asmeniškai, daugiausia idėjų kyla, kai kalbu ne į temą. :)

  50. 640.

    Maras spalio 18th, 2009, 11:52 pm

    Nu tu, Valenti, ir duodi :) . Tokį didelį tekstą ir dar smulkiom raidėm. A proto turi? Akys išvarvės beskaitant (o aš dar sugalvojau linuxo kitokį langų managerį užsimesti, tai rodo ne taip, kaip turėtų). Apie pusę permečiau, tai matau, kad tai senos Rusijoje Kinijos baimės + demokratijos neigimo mišinys.

Rašyti komentarą

Sveiki,


Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.

Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.

* yra papildomų sąlygų:)

Ligita


Welcome,


You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.

I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.

* There are additional conditions:)

Ligita

Nori susirašinėti popieriniais laiškais? Palik savo kontaktus žemiau. Arba rašyk el. paštu: ligita@ligidangaus.lt

Tavo vardas

Klausimas

captcha

Saugos kodas

    Prenumeruok RSS

    Įrašyk savo el. paštą

  • Balsavimas

  • Tapk gerbėju

    Ligi Dangauson

    Darbai

    Radai klaidą? Pranešk.

    Kategorijos

    Archyvas

    Tinklaraščiai, batai ir sausainiai :))

    Poko.lt