Nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus
Kadangi lojalūs mano tinklaraščio komentatoriai mėgsta diskutuoti apie aktualijas, būtent joms čia ir vieta (nuotraukose matote skyrelio, startavusio 2009 metų gruodžio 12 dieną, savininkus katytę Perlą ir katiną Bingą).
Politika, žiniasklaida, teisė arba…
Klausimų daug. Dar daugiau sugalvosite jūs. Svarbiausia – bent dalinai į juos atsakyti, nes taip pasotinsime nežinojimą ir jis virs žinojimu.
Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.
Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.
* yra papildomų sąlygų:)
Ligita
You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.
I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.
* There are additional conditions:)
Ligita
kreivarankis balandžio 17th, 2010, 12:50 am
Valentinai,
o tai buvo klausimas dėl Antžmogio? Nepastebėjau – nevisada atidžiai perskaitau komentarus. Tarp Račo ir Nietzsches antžmogio nematau jokių sąsajų
Fredis* balandžio 17th, 2010, 9:53 am
A.Užkalnis sėdi Londone ir jam labai gerai matyti Islandijos ugnikalnių išsiveržimas. Reporterio radijo reportažai yra nepaprastai profesionalūs – klausytojams labai išsamiai paaiškino kodėl tarptautinės ir vietinės reikšmės aviakompanijos nerizikuoja atlikti pervežimų lėktuvais paslaugų. Pasirodo ore esančios vulkaninės kilmės dalelės užkemša variklių aušinimo sistemą ir pasiekę daugiau kaip +2000 c temperatūrą reaktyviniai super modernūs ir galingi varikliai automatiškai išsijungia. Vieną kart kažkuriam lėktuvui taip jau buvo nutikę kai vienu metu išsijungė visi keturi varikliai ir dabar niekas nerizikuoja skraidyti.
O dar ta tragedija Smolensko karinio aerodromo prieeigose …
Norėjau paraštyti kas yra Miestelėnų idedologas, bet kadangi jis pastaruoju metu akyviai nekultivuoja buriančios į krūvą miestelėnų idėjos, tai nutariau susilaikyti, šiuo klausimu mane pagavo dvejonė ir nežinomybė, mažytė sumaištis.
Du įvaizdžiai: a) guli akmuo, plyta, o po juo daug žemės kirminiukų, sliekų ir kitokių skruzdėlyčių; b) dar šiltas ar jau iš viršaus truputį apdžiūvęs karviašūdis, o jame tarpsta mėlyni blizgantys vabaliukai ir kitokie gyviai.
Miestelėnai liko be ideologo!
Valentinas balandžio 17th, 2010, 10:01 pm
Kreivaranki, pavyzdžiui santykis su dievu pas Račą yra absoliučiai antžmogiškas.
kreivarankis balandžio 17th, 2010, 10:15 pm
Valentinai,
nelabai supratau tos tavo frazės. Manau kas dėl santykio su Dievu, Račas yra užvaldytas tos elemtrarios puikybės, kuri aprašoma krikščioniškoje filosofijoje. Su Nietzsches antžmogiu tai nelabai turi ką bendro.
Maras balandžio 17th, 2010, 11:39 pm
Norite žinoti, kaip jus vadinti? Aš vadinčiau abejingais liežuvautojais – nuobodžiautojais, trumpai – liežuvautojais (ar pliotkininkų klubu). Tokie iš esmės nerimti, nesusirūpinę, leidžiantys laisvalaikiu pasireikšti savo protui ir pomėgiui papliurpti bei parodyti savo sąmojų ir protą, tačiau iš esmės abejingi tam, apie ką liežuvauja, kaip ir tos kaimo bobutės, kur kiekvieną kaimynę apšneka.
Fredis* balandžio 17th, 2010, 11:49 pm
Marai, tu neteisus apkaltinęs mus abejingumu.
Islandijoje išsiveržęs ugnikalnis man smogė visu smarkumu. Aerouostai uždaryti, niekas čia neatskrenda ir neišskrenda. Pasatarosiomis dienomis aš mintu tik trupiniais nuo vakarykščio gausaus stalo.
Dabar savo žvilgsnį aš nukreipiau į visatos tolius ir stengiuosi užsiimti tuo, kam anksčiau pritrūkdavo laiko: ridenu sodyboje riedulius, statausi įvairias pašiūres, malkines, apsikuopiu savame, ne bendruomeniškame žemės lopinėlyje.
kreivarankis balandžio 17th, 2010, 11:59 pm
Marai,
tikrai šauni pro šalį. Bent paskaityk ką parašei ir pats suprasi ką turiu omeny. Gaila, kad mus palikai, bet kaip suprantu palikai su kažkokia nuoskauda. Tikiuosi aš prie to neprisidėjau.
Maras balandžio 18th, 2010, 12:15 am
Hm, ko čia visi taip užsiplieskė? Aš gi nesakiau, kad jūs viskam abejingi. Aš sakiau, kad iš esmės abejingi tam, apie ką šnekate čia. Beje, galima ginčytis labai aistringai ir piktai dėl dalyko, kuriam iš esmės esi abejingas.
.
Tiesa, įdomu stebėti diskusiją dėl miestelėno (šiaip jau žinomą bent šimtą metų kaip miesčionį). Kiek mažai ji pasako apie aptariamą socialinį tipą, užtat kiek daug – apie liežuvautojus
Ir jokios nuoskaudos. Tiesiog nusibodo.
. balandžio 18th, 2010, 1:29 am
Labai taikliai Maras apie pasakymus. Bravo!
Valentinas balandžio 18th, 2010, 8:51 am
Miestelėnas ir miesčionis yra skirtingi dalykai. Galite drąsiai vadinti mane miesčionimi, bet nedrįskite Miestelėnu. Gaila, kad humanitarinių mokslų daktarui neužtenka skvarbumo pamatyti skirtumą.
Fredis* balandžio 18th, 2010, 9:19 am
Miestelėnas – tai žmogus, kuris nesupranta kodėl negalima, nereikia eiti į Uspaskicho 50-mečio pagerbimo jubiliejinį balių, į kurį susirinko, sugužėjo žymi dalis miestelėnus aptarnaujančio politinio ir verslo elto, tačiau miestelėnas puikiiai žino miestelėnų žvilgsnį nukreipiantį taikinį – demokratišku būdu į Seimą patekusį Valinską ir žurnalistų išvarymo iš viešųjų Seimo tualetų akciją.
Lenkijoje irgi pilna miestelėnų – jie paskutinias tris-keturias dienas įnirtingai protestavo prieš tragiškai žuvusio Prezidento Lecho Kačinskio ir jo žmonos Marijos palaidojimo vietą Krokuvoje Vavelio katedros požeminėje kriptoje – lenkų tautos panteone.
Objektyvumo dėlei reikia pažymėti, kad protestavo ne vien miestelėnai, bet ir socialistai su pokomunistine kairiąja, nekenčiančia Bažnyčios nomenklatūra.
Valentinas balandžio 18th, 2010, 10:57 am
Fredi,
Jei reikia pagalbos ridenant riedulius, tik psakyk ir suorganizuosime. Net ir Marui manau būtų naudinga išlįsti iš humanitarinių mokslų tvirtovės rūsio ir apžvelgti tikrovę. Wu reikia pravėdinti galvą nuo doktrinų, Kreivarankiui naudinga eilinį kartą gryname ore pagalvoti ar jis eina teisingu keliu, Ligita su Muse trokšta sutepti tau suvožtinį, o aš, taškas ir TipasK yra šiaip geri žmonės. Jei nebus išvažiavęs Rolandas į Balį, jis irgi prisijungs.
Valentinas balandžio 18th, 2010, 11:03 am
Islandijos pelenai suteikė puikią progą išsisukti nuo nemalonios pareigos dalyvauti Kačynskio laidotuvėse Obamai ir daugeliui kitų. Nors Obamos atsisakymas yra visiškai suprantamas ir pateisinamas, tačiau Angelos Merkel atsisakymas yra veidmainiškas. Atvažiuoti puikiu Mercedesu keletą šimtų kilometrų puikiausiai galima. Arba sėsti į sraigtasparnį ir vieno – dvieų kilometrų aukštyje atskristi iki Krokuvos. Grybauskaitė šioje vietoje vėl nepasišiukšlino.
Valentinas balandžio 18th, 2010, 11:41 am
Fredi, manau tau bus įdomu paskaityti pradžią.
.http://www.echo.msk.ru/programs/code/672377-echo/
Fredis* balandžio 18th, 2010, 12:18 pm
ta Julija Latinina turbūt yra pati demokratiškiausia iš demokratiškiausių rusų žurnalisčių ir stebiuosi su kokiu lengvumu ir atsainumu kalba :
– mes (rusai) juos (lenkus ir kitus) kapojome, korėme, bet neneapkentėme, nes mes buvome užkariautojai, o nugalėtojai savo aukas myli.
Didžiavalstybinis šovinizmas tegiog veržte veržiasi per kraštus, aš net negaliu rimtai žiūrėti ir skaityti tokius vaizdus-tekstus. Įdomu tik pažintine prasme, nes kaimyną reikia pažinti ir žinoti su kuo turi reikalų.
kreivarankis balandžio 18th, 2010, 12:42 pm
Valentinai,
kelias mane renkasi, o ne aš jį. Džiaugiuosi, kad bent apskritai turiu sveikas kojas.
Fredi*,
o dabar man atrodo, kad Valinsko žygis prieš rūkyklų ir tualetų žurnalistus prilygsta vienam iš Heraklio žygdarbių, kai anas mėžė Augėjo arklides.
egriseus balandžio 18th, 2010, 1:23 pm
Apie Merkel pagalvojau taip pat, bet, pasirodo, ji tik šeštadienį autobusu iš Romos į Berlyną keliauja.
. balandžio 18th, 2010, 2:41 pm
Anot „15 min” mūsų Prezidentė šiandien apie 8 val. išvyko Krokuvon ( 736 km) automobiliu. Kaip spės ? Ar čia kokia antis?
Latininos tekste buvo dar ir toks sakinys, tikrai svarbus:
Вы ненавидите тех, кто вас завоевал.
Valentinas balandžio 18th, 2010, 2:45 pm
Aš šiuos žodžius suvokiau kaip didžiavalstybinio šovinizmo kritiką. Bijau, Fredi, kad dar neišsigydei nepilnavartiškumo kompleksų Rusijos atžvilgiu.
Šiame tekste, mano nuomone svarbūs trys momentai.
1. Antilenkiška isterija Rusijoje prasidėjo tik prie Putino
2. Putino tono sušvelnėjimas Lenkijos atžvilgiu susijęs su skalūno dujų telkinių atradimu Lenkijoje, ko pasekoje Lenkija gali išsivaduoti nuo energegetinės priklausomybės nuo Rusijos.
3. Putino koketavimas su Tusku yra sąmoningas bandymas pakenkti Kačysnkiams
. balandžio 18th, 2010, 2:50 pm
Suspėjo :
„Nuo Lenkijos sienos, kaip įprasta pagal tarptautinius susitarimus, prezidentės automobilį pasitiko Lenkijos policijos ekipažas, kuris lydėjo jį iki Krokuvos“, – 15min.lt sakė L.Balsys.
Nuo Vilniaus iki Krokuvos yra apie 760 kilometrų. Neviršijant greičio šį atstumą galima įveikti per maždaug 11 valandų. Prezidentės automobilis iš Vilniaus pajudėjo prieš 8 val. ryto Lietuvos laiku, taigi Krokuvą pasiekė per kiek daugiau nei 6 valandas.
Fredis* balandžio 18th, 2010, 2:58 pm
Valentinai, tikrų draugų, tikrų demokratų mes už sienos į rytus turime nedaug – Valerija Novodvorskaja, Jurij Aafanasjev, Sergei Kovoliov. Žurnalistai ir konkrečiai J.Latynina, kovojanti su Putino režimu, nebūtinai yra nedidžiarusiška šovinistė. Juk taip malonu, kad kažkada imerijos periferinėse teritotijose „mes jiems (lenkams, kaukaziečiams) kapojome galvas, korėme” ir t.t.. Panašiai kaip me, miesčionys
, didžiuojamės atradę dabartinės Ukrainos ir Baltarusijos teritorijose LDK pilis ir nuolat prisimename sparnuotą žirgų girdymo Juodojoje jūroje įvaizdį.
Fredis* balandžio 18th, 2010, 3:02 pm
D.Medvedevą pasodino prie D.Grybauskaitės.
. balandžio 18th, 2010, 3:04 pm
Taigi, JEDG mišiose pasodinta tarp Prezidento Medvedjev ir Prezidento Janukovič. Simboliška?
Valentinas balandžio 18th, 2010, 3:14 pm
Fredi, gali būti, kad šie tavo žodžiai „Juk taip malonu, kad kažkada imerijos periferinėse teritotijose “mes jiems (lenkams, kaukaziečiams) kapojome galvas, korėme” ir t.t..“ labiau apibūdina tave nei Latyniną. Tačiau sutinku, kad ji tikrai nėra mūsų draugas.
Valentinas balandžio 18th, 2010, 3:22 pm
Kažkada paklausiau Sergejaus Kovaliovo:
Jei būtų jūsų valia, ar jūs suteiktumėte Čečėnijau nepriklausomybę?
Jis man atsakė:
Rusija tiek blogo pridarė čečėnams, kad neturi moralinės teisės drausti jiems kurti valstybę. Tačiau, žinodamas čečėnus, man net baisu pagalvoti kas įvyktų, jei jiems pavyktų tokią valstybę sukurti. (cituoju iš atminties).
. balandžio 18th, 2010, 3:28 pm
Latynina šiame tekste užsiminė apie tai, jog galimai Severnyj buvo nuimta PAPILDOMA navigacijos sistema, pastatyta specialiai Putino lėktuvui.
Juk Premjerą Tuską atskraidino tuo pačiu TU-154 tas pats pilotas…
Dabar faktiškai rašoma, kad vien jis savo husariškumu pražudė visus.
*********
Jei Kovoliovas taip pasakė, tai patvirtintų, jog kiekviena taisyklė turi savo išimčių.
Valentinas balandžio 18th, 2010, 3:38 pm
Smolensko aerodromas yra techniškai atsilikęs. Natūralu, kad kai atskrenda Putinas ar koks nors oficialus Putino svečias, ten prieš kelias dienas atvažiuoja mobilios radiolokocinės stotys, visokios automatinės tūpimo kontrolės sistemos ir t.t. Kačynskis skrido neoficialaus vizito ir iš esmės buvo visiškai nelaukiamas, todėl pagal raidę rusai neprivalėjo palikti įrangą, nes oficialūs renginiai jau buvo pasibaigę. Jie neįvertino Kačynskio drąsos ir pasiryžimo nesustoti.
WU balandžio 18th, 2010, 3:47 pm
Kur dingęs ponas Artūras Račas?
WU balandžio 18th, 2010, 3:53 pm
Valentinai, doktrinos užknisa. Man Lietuvos apeliacinio teismo civilinių bylų skyriaus pirmininkas A. Driukas vieną kartą uždavė klausimą, kai kalbėjau apie doktrinas. Sako – žinai iš kur atsirado žodis doktrina? Tada aš nuspėjau, kad šis žodis akivaizdžiai turi romėnišką ar graikišką prigimtį. Jis sako – Ne, doktrina atsirado todėl, nes mokslininkai „daug trina”. Čia cituoju asmenį, kuris parašęs keturias knygas po 800 psl.
Valentinas balandžio 18th, 2010, 4:05 pm
Wu, kas iš to? Fredis vis tiek nekviečia, nes mes nepakankami nekenčime rusų.
. balandžio 18th, 2010, 4:08 pm
Paradoksalu, bet net improvizacija irgi yra kažkiek … doktrina.
Pasaulyje daug reliatyvumo, tad ir kalambūrai kartais būna prasti.
WU balandžio 18th, 2010, 4:12 pm
Valentinai, po to seka klausimas, kada tu sukursi miestelėnų doktriną?
. balandžio 18th, 2010, 5:12 pm
Requiem, lacrimoso… kokie vis tik menki esam
kreivarankis balandžio 18th, 2010, 5:38 pm
WU,
Gal tikrai, baigiam su tais „miestelėnais”? Ma juos šunes, gi ne tam nerijų ir tikrą lietuvį užbaninom, kad dabar kankinami ilgesio traktatus apie juos rašytume.
„doktina”, ne tik nuo žodžio „trinti”, bet ir nuo žodžio „doc”, t.y. „daktaras”.
Dėja niekaip su Maru nesusikalbu. Piktas jis, o mano diplomatinės iškalbos arsenalas gana skurdokas
Valentinas balandžio 18th, 2010, 9:36 pm
Kreivaranki, vienintelis dalykas apie ką verta diskutuoti, vienintelis dalykas, kuriam privalome būti neabejingi – tai Miestelėnai. Miestelėnas visada figūravo kaip reakcinga, progresą stabdanti jėga. Sokratą, beje, nuteisė irgi Miestelėnai. Jei mes norime eiti į priekį, jei norime vystytis, mes privalome visada matyti kas stabdo, kas yra negatyvo emitentas. Pavyzdžiui paimkime kad ir Darom 2010. Miestelėnas neina tvarkyti šiukšlių nes:
a) sako, kad tai tik politikų, kurie vagia reklaminė akcija
b) nes taip prakeikti biznieriai nori lengvai pasidaryti daug pinigų. Atseit šiukšles surinksiu, o tie jas parduos.
Miestelėnas visada ir visur į viską žiūri iš neigiamos perspektyvos. Miestelėnas – tai vaikščiojanti kaltumo prezumpcija. Jam visi, visada kalti. Miestelėnas skelbia, kad nėra sąžiningų žmonių ir tuo remdamasis pats vagia. Vienintelė ir rimčiausia problema Lietuvoje šiuo metu yra Miestelėnai, nes tik Miestelėnų dėka politikai tampa valdžiažmogiais, o verslininkai oligarchais. Ironiška, bet Maras, liguistai priimantis Miestelėno teoriją, pats yra nuo jos nukentėjęs, nes būtent Miestelėnai nesupratę, neįsigilinę į jo teoriją apie sovietmečio priėmimą kaip savo, puolė Marą ir kaltino sovietmečio nostalgija.
Pažymėtina, kad Miestelėnai nesusiję su konkrečia politine pakraipa ar pažiūromis. Iš esmės, bet koks fundamentalistas yra savaime Miestelėnas. Konservatorių partijoje aršiausi Miestelėnai yra Songaila ir Dagys. Gal yra ir aršesnių, bet jie nesiafišuoja. Miestelėnai nebūtinai neišsilavinę tipai. Vienas iš garsių išsilavinusių Miestelėnų yra Ozolas. Kartais miestelėnizmas yra toks patrauklus, kad net suvilioja normalius proresyvius intelektualus, kaip kad buvo su Povilioniais, kurie politiškai paleistuvavo su paXxXu ir visa jo ksenofobiška ir homofobiška Miestelėnų partija.
Todėl, kartoju, vienintelis dalykas, apie kurį apskritai verta diskutuoti yra Miestelėnas. Konkreti jo apraiška Nerijus nėra pats blogiausias variantas. Manau, kad kažkur giliai Nerijuje tūno Miestietis. Jo problema, kad jis nekritiškai, pametęs galvą susidėjo su begėdžiu, antisemitu, ksenofobu, kurio pavadinimo net nerašysiu. Nerijus skaito Atgimimą. Kaip bežiūrėsi, Miestelėnas grynuolis neskaito Atgimimo, jis tiesiog jį ignoruoja, kaip Miestietis grynuolis neskaito Vakaro žinių, nebent moksliniais tikslais.
Valentinas balandžio 18th, 2010, 9:49 pm
Nekenčiu sąmokslo teorijų (tai Miestelėno duona kasdieninė), bet kaip nepasidalinti šia:
grėsmė dėl Islandijos pelenų yra dirbtinai sueskaluota tik tam, kad nereikėtų skristi į Lenkiją. Sakė, kad draudimas skraidyti bus panaikintas praėjus kelioms valandoms po laidotuvių.
Akurat, taip ir atsitiko. Lietuvos oro erdvė jau atidaryta. Apskritai, apie ką byloja Vakarų šalių vadovų nedalyvavimas? Ar čia visi taip nekenčia asmeniškai Kačynskio ar visos Lenkijos?
Valentinas balandžio 18th, 2010, 10:06 pm
Dešimt bjauriausių pasaulio statulų. Yra ir mūsų su Wu mėgstama Afrikos renesansas.
.http://www.foreignpolicy.com/articles/2010/04/05/the_world_s_ugliest_statues
kreivarankis balandžio 18th, 2010, 10:08 pm
Valentinai,
tavo monologas įtaigus ir įtikinantis. Aš jau pradedu stebėtis apie ką mes visi galėjome kalbėtis prieš tai, kol nebuvo suformuluota sąvoka „miestelėnas”? Turbūt visi mūsų visų pokalbiai ir tebuvo kažkoks pasąmoningas veržimąsis tos savimonės link, kurią tu dabar atskleidei. Dabar beliko tik gryninti tai, kas atrasta. Pasirodo ir aš ėjau link to, pats to nežinodamas, o mane šios Išminties ir Nušvitimo link už parankės vedė Inocentas. Dabar jau tikrai matau, kad Maras buvo savaip teisus…
Maras balandžio 18th, 2010, 10:15 pm
„Vienintelė ir rimčiausia problema Lietuvoje šiuo metu yra Miestelėnai, nes tik Miestelėnų dėka politikai tampa valdžiažmogiais, o verslininkai oligarchais.”
Ir iš to pačio komentaro:
„Miestelėnas visada ir visur į viską žiūri iš neigiamos perspektyvos. Miestelėnas – tai vaikščiojanti kaltumo prezumpcija. Jam visi, visada kalti.”
Valentinai, gal reikėtų mažiau kaltinti kitus ir tuo pačiu būti mažiau panašiu į „miestelėną”? Beje, visko suvedimas į vieną priežastį, „miestelėnus”, šiaip labai įtartinai primena siauraprotiškumą, kuriuo juos kaltini.
Beje, aš nuo nieko nenukentėjau, nes nuo komentarų nukentėti neįmanoma.
Valentinas balandžio 18th, 2010, 10:18 pm
Kreivaranki, visa Miestelėno teorija neverta net menkiausio Inocento gyvenimo epizodo arba Filandro įžvalgos. Tęsk tai ką pradėjai, o aš ir toliau kruopščiai ir atkakliai dirbsiu teoretiko darbą.
Valentinas balandžio 18th, 2010, 10:34 pm
Marai, ačiū, kad skiri dėmesį mano nesąmonėms. Manau jos nevertos tavo dėmesio, bet kad jau pakomentavai, tai su visa pagarba astsakysiu ir aš.
Dar ryte kaltinai, kad esu abejingas plepys. Dabar matai, kad bent jau vienoje srityje toks nesu? Tai ką tu vadini kitų kaltinimu, iš tikro yra aktyvi neabejinga pozicija. Suprantu, kad ji yra nemokslinė, bet aš ir nepretenduoju į mokslinį objektyvumą. Man abejingumą labiau primena tariamai nešališka ir objektyvi mokslininko pozicija. Visada taip būna, kad jei kažką teigi tiesiai šviesiai, be užuolankų, neapsidrausdamas žodžiais parazitais „galimai”, „gali būti”, „kai kurie mano” ir tt. ant savęs užsišauki adekvačią reakciją tų, kuriems tai nepatinka. Miestelėnai nėra „visa ko” priežastis, tačiau tai yra viena iš svarbiausių priežasčių ir būtent tokių, kurias verta nagrinėti. Be to, miestelėnizmo apraiškų galima rasti labai plačiame tikrovės spektre, todėl kaltinti mane siauraprotiškumu yra neteisinga.
Nuo komentarų tu nukenti lygiai tiek, kiek neteisingai tavo idėjos suvokiamos tavo auditorijoje.
romas balandžio 18th, 2010, 10:59 pm
Mes, būdami gyvi padarai, esame apdovanoti logika. Tai leidžia atrasti priežastinius ryšius ir pasidaryti sau naudingas išvadas (pvz. nebraukti pirštu per ašmenis). Mokslininkai tuos pasikartojančius dalykus aprašo kaip dėsnius. Dėsnis visada yra tai, kas kartojasi. Todėl nėra reikalo aprašyti ilgos istorijos ir užtenka parašyti pasikartojantį istorijos algoritmą. Matematikai visada stengiasi algorime surasti dėsnius ir dar labiau algoritmą supaprastinti. Tai, kas nesipaprastina, yra aksioma. Ir apie ką aš čia? Ogi apie miestelėnus. Ar miestelėnas yra tikrai tas nesupaprastinamas dydis ir visko kas bloga priežastis? Stebiu Donskio parašymus, kreivarankio įrašus apie patriošizmą, Valentino samprotavimus apie miestelėnus ir man kažkaip intuityviai matosi tam tikri algoritmai. Toks vaizdas, kad Lietuvon atvežė kompaktą su programėle ir instaliavo. To pasekoje mes turime tuos pačius teigiamus ir neigiamus veikėjus ir tokį patį šnekėjimą apie tai. Negi mes tokie neautentiški?
Maras balandžio 18th, 2010, 11:20 pm
romai, jokio kompakto niekas neatvežė. Lygiai tokia pat kritika (su variacijomis, žinoma) kalbėta tiek iš sovietinių tribūnų, tiek pogrindžio spaudoje, tiek tarpukariu, tiek tautinio atgimimo metais. Tokie kaltinimai – viena mano interesų sričių, tai truputį žinau.
Nors nesutikčiau, kad norint rasti blogio priežastį reikia ieškoti nesupaprastinamo dydžio. Nemanau, kad toks iš viso egzistuoja. Yra kompleksas tarpusavyje persipynusių priežasčių – pasekmių.
Stebina protingų žmonių siekis rasti vieną priežastį, vieną tiesą, nuraminančius tarsi guodžiantis motinos balsas.
Mūsų kultūra, beje, ir maža, ir represyvi (ką, beje, liudija ir požiūris į „miestelėnus”), o tai, be jokios abejonės, sunkina autentiškumo formavimąsi.
. balandžio 18th, 2010, 11:25 pm
Čia gal kompleksas : baudžiaunininkų ainiai – kumečiai. Tai dar nieko baisaus.
Baisiau- jei tai ne kompleksas, o koks sindromas.
Fredis* balandžio 18th, 2010, 11:28 pm
D.Pūras paskutinėje „Teisėje žinoti” sakė, kad kažkokia tarpatautinė sveikatos apsaugos ar tai psichiatrų organizacija rekomendavo mūsų šaliai neišradinėti dviračio ir priimti vaikų nemušimo įstatymą.
Toje TV laidoje vienintelis norėjo išradinėti dviratį jaunasis krikščionis demokratas Saudargas, jam oponavo Miliūtė, Kadžytė, Pavilionienė ir jau minėtas Pūras. Valentinai, nevadink R.Dagio, M.Adomėno, P.Saudaro miestelėnais, nes tu išradinėji dviratį. Politinė mintis jau seniai klasifikuota, tai – krikščionys demokratai/konservatoriai, liberalai, socialistai ir marginalai liberalai demokratai, įvairios radikalios pseudonacionalistinės grupuotės. Miestelėnai daugiausiai tarpsta tarp marginalų.
Miestelėnai nėra visa ko blogio šaltinis ir priežastis, bloga tiki jei visuomenėje jie sudaro kritinę masę. Daugiausiai tai yra nuoširdūs vartotojiškoas kultūros puoselėtojai be didelių ambicijų progresuoti, gana paklusni, romi darbo liaudis be idealistinių siekių.
Tiesa, kritiniais, revoliouciniais laikotarpiais jie yra neprognozuojami, linkę koloboruoti, išduoti, prakiurksoti užuovejoje, apkasuose, iš pasalų suvaryti peilį į nugarą iki pat rankenos.
romas balandžio 18th, 2010, 11:46 pm
Marai, aš suprantu, kad neinstaliavo. Galima įtarti dėsningumus, jei jau algoritmai matosi. Instaliuoji ekonomikos taisykles, demokratiją, žodžio laisvę ir gauni tam tikrą skaičių kovotojų su holokaustu ir antisemitų, tam tikrą skaičių liberalų ir anarchistų t.t ir pan. Kažkoks juokingas atrodo man ir Ozolo susiteminimas. Mano akimis jis tebėra tas pats grybas, tik mikologai nusprendė jį priskirti kitai grybų šeimai:)
Valentinas balandžio 18th, 2010, 11:58 pm
Nesuprantu kur Maras mato kaltinimus. Kas ką kaltina?
Fredi, matyt mes nevienodai suprantame Miestelėno sąvoką. Miestelėnai nebūna daugiausiai tarp marginalų. Miestelėnų pilna visur, net mumyse. Girdėjai, kad fundamentalistinis konservatorių sparnas vadinamas „talibais”? Štai tie talibai ir yra miestelėnai. Užsispyrę dėl kažkokių kvazišizoidinių vertybių, jie prives prie to, kad vyriausybė žlugs, o prie lovio prieis socialistai, kurie beje daugumoje nėra Miestelėnai. Jie pernelyg pragmatiški ir mėgsta pinigus.
Tiesa, Račas irgi nemiestelėnas. Nereikia maišyti kairiosios politinės minties su miestelėniškumu.
. balandžio 19th, 2010, 10:50 am
Vakarykštį įrašą padariau dar kartą pasižiūrėjęs A.Vaidos „Katynė”.
Baisi mintis – gal negerai, kad mes neturim savosios Katynės. Iš to tie pasąmoningi kompleksai dėl w virstą sindromu.
romas balandžio 19th, 2010, 12:13 pm
Taške, pavardžių rašymas yra politinis klausimas. Paskutinio balsavimo rezultatai labiau rodo vidaus politinius nesutarimus, nei piktybines nuostatas. Net tarp prieš balsavusių konservatorių motyvų galėjo būti įvairių. Neabejoju tik buvusių tautininkų nuoširdumu:) Reali politika nacionalinių mažumų atžvilgiu neatrodo blogai. Lietuvoje galima įsigyti išsilavinimą nacionalinėmis kalbomis (net ir aukštąjį), laisvai veikia kultūros centrai, nėra ribojama užsienio parama nacionalinėms bendruomenėms. Lietuva yra davusi pažadą Lenkijai dėl pavardžių rašymo lenkiškai ir tai atsitiks anksčiau ar vėliau. Aišku, yra blogai, kad mes nerandame kitokių nacionalinių interesų gynimo formų ir atrodom kvailai su tokiu smulkmenišku užsispyrimu. Iki nacionalinių kompleksų pavardės rašymo pase neiškelčiau, nes reali politika nerodo mažumų sulietuvinimo siekių.
. balandžio 19th, 2010, 7:36 pm
Taigi, kad įdomiai gaunasi su tomis lenkų pavardėmis.
Rašom žiniasklaidoje L.Kaczynskis – tai kuria čia kalba?