Perla ir Bingas nemeluoja. Žinai geriau, branguti?

Katytė Perla

Kadangi lojalūs mano tinklaraščio komentatoriai mėgsta diskutuoti apie aktualijas, būtent joms čia ir vieta (nuotraukose matote skyrelio, startavusio 2009 metų gruodžio 12 dieną, savininkus katytę Perlą ir katiną Bingą).

Politika, žiniasklaida, teisė arba…

  • Kodėl A. Kubiliui reikšmingesnė kitų šalių nuomonė apie jo veiklą, bet ne mūsų šalies piliečių (kažką panašaus jis per „Hard Talk“ kalbėjo)?
  • Kokia tikroji V. Valentinavičiaus pabėgimo iš Alfos priežastis?
  • Kodėl Ligita nekenčia dirbtinio intelekto idėjos, o Romas ją dievina?
  • Kodėl žurnalistai – baubai, o be jų – blogai?
  • Ar WU taps pasaulyje pripažįstamu teisininku?
  • Kodėl Bang gąsdino WU?
  • Kada kibiro dugnas virsta klampia mase?

Klausimų daug. Dar daugiau sugalvosite jūs. Svarbiausia – bent dalinai į juos atsakyti, nes taip pasotinsime nežinojimą ir jis virs žinojimu.

Komentarai: 8 246 “Perla ir Bingas nemeluoja. Žinai geriau, branguti?”

Puslapiai: « 141 42 43 44 45 [46] 47 48 49 50 51165 » Show All

  1. 2247.

    Rolandas balandžio 2nd, 2010, 11:27 am

    Kreivaranki, aš ir „pasimoviau” ant viengungių mokesčio:)

    WU, dėl kiaušinių dažymo, Kristus davė mums viltį. Kiaušinis, kaip ir viltis yra susiję su gyvenimu, gyvybe, o jie dažomi todėl,kad taip gražiau:)

  2. 2248.

    Fredis* balandžio 2nd, 2010, 11:28 am

    Šventinis Ministro Pirmininko Andriaus Kubiliaus sveikinimas

    Mielieji, nuoširdžiai sveikinu visus sulaukus Šventų Velykų!

    Linkiu Jums ir Jūsų artimiesiems širdingo buvimo drauge. Ir kad sėkmė lydėtų mus naujos geresnės Lietuvos kūrimo darbuose.

    Dėkoju visiems, kuriems nepritrūko Tikėjimo, Meilės ir Vilties, ieškant ir randant sudėtingus sprendimus, skirtus sunkmečiui suvaldyti. Dėkoju už supratimą, palaikymą, už konstruktyvią kritiką.

    Smagu, kad šiais metais švenčiame Kristaus Prisikėlimo šventę drauge su pirmaisiais Lietuvos ekonominio stiprėjimo daigeliais. Kad pakiliai paminėję atkurtos Lietuvos valstybės Nepriklausomybės 20-metį, garbingai minėsime Žalgirio mūšio pergalės 600-ųjų metų jubiliejų. O rudenį, prisiminę didžio Lietuvos menininko, Tėvynės patrioto M. K. Čiurlionio 135-ąsias gimimo metines, kartosime jo žodžius: „O virš tų kalnų, virš to mylimo Nemuno dangus toks skaistus, švelnus, toks lietuviškas – žiūri, žiūri ir negali atsižiūrėti. Tuomet širdis smarkiau pradeda plakti, o siela nudžiugus himną ima giedoti Tam, kuris tėvynę tau davė Lietuvą.“

    Ir tegul kiekvienus namus aplanko Prisikėlimo malonė.

    Pagarbiai

    Andrius Kubilius,
    Ministras Pirmininkas

    2010 metų Velykos

    Spaudos tarnyba
    Ministro Pirmininko tarnyba

    Tel.: (8 5 ) 2663746, 2663870, 2663744
    Faks. (8 5) 2663745

  3. 2249.

    Rolandas balandžio 2nd, 2010, 11:32 am

    Fredi, pirmą kartą net neskaičiau tavo teksto.

  4. 2250.

    Rolandas balandžio 2nd, 2010, 1:07 pm

    Fredi, kalbėjome apie krizės pamokas ir sakei, kad ateityje rinksiesi tik elektra varomą automobilį. Vadovaujantis mano neskaityto Kubiliaus sveikinimo citata:”virš tų kalnų, virš to mylimo Nemuno dangus toks skaistus, švelnus, toks lietuviškas – žiūri, žiūri ir negali atsižiūrėti…” Jei dangus skaitus, tai vadinasi saulės pakanka, o elektromobilių kaip nėra taip nėr. Kai tuo tarpu net Etiopija pradėjo gaminti elektra varomą automobilį „Solaris Elettra“. Reiks dar patikrinti, gal ir Somalio piratai ką nors įdomaus ruošiasi pradėdi gaminti:)

  5. 2251.

    Rolandas balandžio 2nd, 2010, 6:42 pm

    Valentinai, tavo bušido kovos su lida, Šeimininko tinklalapyje, kiek primena tavo kovas su paksininkais pas tą patį Šeimininką, todėl šių kovų tolimesnis scenarijus aiškus, o vyksmas – nuobodokas ir atsikartojantis. Pasiskaičius “veiksmą” akivaizdu, kad kaip ir paksininkai, taip ir lida yra tikintys, kaip tikintis esi ir tu (jau kitas klausimas į ką). Mano nuomone, kalbant futbolo terminologija, rezultatas yra 3 – 0 lidos naudai.

    Kaip parodė ši diskusija iš esmės abu jūs esate agnostikai ar pragmatikai, tik lida nesieja dievo buvimo taip tiesmukai su empirinio mokslo kriterijais (kita vertus tavo skepticizmas yra galimai vienintelis adekvatus atsakas į pirminius dogmatinius lidos teiginius). Tačiau būtent tik į pirmines jos dogmatines pozicijas ginčo klausimu, kadangi vėliau jos silogizmai ir premisos pakito (arba bent jau buvo pradėtos interpretuoti kitaip). Tuo tarpu tu likai statiškas, prie savo pirminių, vis tų pačių teiginių, kuriuos vėliau tik kartojai, nors nuo pagrindinės pozicijos ir teiginių esą: “žinios yra patikrinamos“, „egzistuoja objektyvūs faktai“ ir „būtina skirti tikėjimą nuo žinių“, – nenukrypai, neatsitraukei nei per žingsnį. Todėl ir gavai „sausai“.

    Ar nepagalvojai, kad Dievo sąvoka yra IDĖJA, moksliškai ir teoriškai nepažinus objektas, reiškinys? Kurį, tačiau, norint pratęsti pažinimo galimybę, yra būtina priimti, tarsi jis yra.Tai, beje, liečia ir objektyvią tikrovę, juk mūsų patyrimas, naudojami metodai, sąvokos, teorinės ir empirinės GALIMAI neperteikia objektyviosios tikrovės, o yra tik orientyrai, fikcijos, padedančios gyventi.

    Todėl ir teisingesnis buvo lidos kriticizmas atremiant tavo argumentaciją, jos teiginiai dėl „mokslo įrodymų“ apgaulingo ESMINGUMO dievo buvimo klausimu.

  6. 2252.

    Rytis I balandžio 2nd, 2010, 8:31 pm

    Valentinas niekada nepralaimi. Rolandai, juk pats pastebėjai, – jis liko „prie savo”, ogi kita pusė transformavosi, kūprinosi, bandė tiltelį kokį padaryt ir ar kaip sakei – „premisos pakito”.

  7. 2253.

    Rolandas balandžio 2nd, 2010, 8:35 pm

    Fredi, teigi, kad pagal A.Katkevičiaus apibrėžimą elitiškiausias yra Kubilius?:) O gal pradžiai pažvelkime kas yra ta atsakomybė. Atsakomybė-tai žmogaus priedermė ATSAKYTI už savo veiksmus, tame tarpe ir neveikimą, tais atvejai, kuomet tokio veikimo ar neveikimo pasekmės priskiriamos jam, o pareikalavus pasiruošimas bet kada atsiskaityti autoritetui, aukštesnei institucijai.

    Žinant tokį apibrėžimą abejotina ar daugelis lietuvių sutiktų su tavo elitiškiausio kandidatūra:)

  8. 2254.

    Rolandas balandžio 2nd, 2010, 8:37 pm

    Ryti I, lidos dogmatizmas buvo tik menamas, siekiant išprovokuoti, reikia skirti, todėl niekas pas ją esminiai nepakito

  9. 2255.

    Rytis I balandžio 2nd, 2010, 8:46 pm

    Manyčiau, jog santykio su Dievu klausimą reiktų spręsti 12-14 metų ir kažkur jau po 70, jei aišku pasiseks, gaišti laiką šiaip… Na greitai sužinosim, va tik iš viskio butelio tai nesukirsi:)

  10. 2256.

    Rolandas balandžio 2nd, 2010, 8:46 pm

    Aukštesnė instancija, tai nebūtinai Prezidentė, tai gali būti liaudis ar Dievas.

  11. 2257.

    Rolandas balandžio 2nd, 2010, 8:50 pm

    RytiI, žmogaus santykis su Dievu kinta per žmogaus gyvenimą, o ir oponentų ginčo dalykas buvo kitas.

  12. 2258.

    Rolandas balandžio 2nd, 2010, 8:56 pm

    Man tik smalsu kodėl visi dundukai (be išimties) taip surėmę pečius gina Šeimininką nuo to Užkalnio, kas čia Stokholmo sindromas?

  13. 2259.

    Rytis I balandžio 2nd, 2010, 9:56 pm

    Niekas nieko negina. Nors dundukas (be išimties), bet kai paskaitai… vau, turbūt bet kuris tautinis žurnalistas tk „Dievo pūkelis” prieš šitą, kaip jis… Na šitą, Andrių…

  14. 2260.

    Valentinas balandžio 2nd, 2010, 10:20 pm

    Rolandai, tu mane stebini. Pralaimėjo Lida 23:0 kalbant rankinio terminais. Tik laimėjau ne aš, o emdėiksacukas. Iš tikro tai varžovas net neišėjo į aikštelę ir nepradėjo rungtynių. Mane visada glumino argumentai, kad ateizmas irgi yra tikėjimas. Visada laikiau tai miestelėnizmo apraiška. Tačiau šiandien Lida mane nemaloniai nustebino pareiškusi, kad niekas, ko nepatyrei empiriškai negali būti laikoma tikra, o tik tikėjimo dalyku. Net nerijus nebuvo nusišnekėjęs iki tokio lygio.
    Lida daug kartų yra deklaravusi savo katalikiškumą, todėl diskutuodamas apie dievą su ja šiam terminui suteikiu biblijinę prasmę. Manau tai yra korektiška. Todėl sakydamas, kad nėra jokių įrodymų dievo ir kristaus buvimui patvirtinti turiu omeny Biblijos istoriją. Aš likau statiškas, tavo teigimu, todėl, kad nesusitarus, jog du kart du yra keturi, nėra jokios prasmės konstruoti sudėtingas lygtis. Deja, Lida įrodinėja, kad du kart du yra penki ir čia mes vėl atsiduriame ant miestelėniškumo ribos.Nežinau iš kur tu paėmei, kad Lidos dogmatika ir premisos pakito. Aš to nepastebėjau. Jei taip buvo iš tikro, tai ji vėl peržengė katalikybės nubrėžtą dogmatiką ir konstruoja trancendenciją ne taip kaip liepia bažnyčia ( tai turėtų būti tikrai tikinčio kataliko pareiga), o taip kaip jai patogu. Būtent todėl dievui kaip idėjai, kaip reiškiniui toje diskusijoje nebuvo vietos, nes mes diskutavome apie dievą pagal Bibliją, o ne Idėją. O Biblijoje pasakyta aiškiai: dievas yra asmuo (kaip tu ir aš), Kristus yra asmuo (kaip tu ir aš). Kadangi įrodymų nėra, belieka tikėti. Apskritai tikintis žmogus net neįsileistų į pozityvistinį ginčą apie dievo buvimo įrodymus. Jei save laikai kataliku, tai priimk tokią dogmatiką. Jei konstruoji kitokią dogmatiką, toks tu ir katalikas. Surogatinis katalikas Apskritai, dievo popieriai nekokie, jei jo pasekėjai tik taip tesugeba jį ginti.
    p.s. Man visada imponuoja žmonės, kurių tikėjimas gyvas ir būtent jie (tie keli vienetai) man yra didžiausias argumentas, kad kažkas ten yra.

  15. 2261.

    romas balandžio 2nd, 2010, 11:53 pm

    Perskaičiau ir aš tas diskusijas. Nežinau, ar kas laimėjo, nes nėra kaip patikrinti:) Turiu pastebėti, kad į tikinčius žmones yra noras žiūrėti iš aukšto. Kova dėl statuso priskirtina instinktams. Tai ne nuo ŽMOGAUS, bet nuo primato arba, tiksliau pasakius, kyla iš genų. Pažiūrėjus į ginčo turinį, jis irgi yra ne apie tai, dėl ko ginčijamasi. Krikščionybės esmė nėra tikėti Kristumi, o kas iš to seka, ir krikščionybės priešininkams nepatinka ne pats Kristus, bet krikščionių visuomeninis elgesys. Krikščionims irgi nepatinka elgesys, nesuderinamas su jų religinėmis normomis. Ir ką daryti? Blogai, kad nėra Lietuvoje jokios alternatyvios ideologinės sistemos. Jei būtų, tai bent kažkokius dalykus būtų galima derinti, siekti kompromiso. Dabar gi absoliučiai nėra kriterijų vertinti visuomenės narių poelgius ir vertybių sistemas gimdo miestelėnai.

  16. 2262.

    Fredis* balandžio 2nd, 2010, 11:58 pm

    Valentinai, man tu primeni stropų mokinį, kuris kalbėdamasis su vidutinių gabumų, aikščia, akiniuota, bet labai savimi pasitikinčia kaimo mokytoja nori rasti kelią į Dievą.
    „… būtent jie (tie keli vienetai) man yra didžiausias argumentas, kad kažkas ten yra”.
    Valentinai, net ten kažkas yra, o Tavyje yra. Negi taip sunku suprasti :) ?

  17. 2263.

    WU balandžio 3rd, 2010, 12:03 am

    Aš tai galvoju, kad Valentinas pakankamai protingas, jog nesiveltų į tokias beprasmes diskusijas. Tačiau vėl suklydau.

  18. 2264.

    Fredis* balandžio 3rd, 2010, 12:09 am

    Valentinas yra matematiko proto sanklodos, pas jį galvoje skaičiai ir formulės, tačiau jis yra žavus tuo, kad suvokia savo ribotumą, o tai jau yra išminties rodiklis, ir per diskusiją su Lida nori pažinti tai, ko jo protas nesugeba išmąstyti. Beprasmės pastangos. Žmogus turėdamas vieną smegenų pusrutulį niekada nepajus harmonijos ir visumos. Nepajus ką jaučia ir suprata žmoės su abejais smegenų pusrutuliais.

  19. 2265.

    Rolandas balandžio 3rd, 2010, 1:38 am

    WU, na diskusijos nėra jau tokios beprasmės, kaip sakai:) Jau seniai diskutuojama, amžių amžius, teorijos kaip quin-que viae ir kitokios kuriamos. Dėkinga tema:)

  20. 2266.

    Valentinas balandžio 3rd, 2010, 8:45 am

    Šį kartą iš jūsų visų teisiausias yraWU

    Wu, Lida specialiai mane išprovokavo. Man atrodo aš jai patinku :)

  21. 2267.

    Fredis* balandžio 3rd, 2010, 9:16 am

    Valentinai, kaip manoma KGB nužudė kunigą J.Zdebskį ( .http://www.bernardinai.lt/archyvas/straipsnis/42436 ), todėl susitaptinti su šia organizacija ir kartu su mdxacuku brutualiai persekioti raco.lt kankinę Lidą, manau, nėra išmintinga. Taip jūs ir toliau tęsiate kgbistinį smurtą prieš tikinčiuosius. Tikėkimės, kad Lidai pavyks išvengti kunigo Juozo likimo.

  22. 2268.

    Fredis* balandžio 3rd, 2010, 9:40 am

  23. 2269.

    romas balandžio 3rd, 2010, 10:54 am

    Gal WU nepastebėjo, kad viskas prasidėjo nuo miestelėno iš didžiosios, dievo iš mažosios ir cepelinų didįjį ketvirtadienį. Jautri savaitė tokiems pasisakymams viešai ir tolerancija nekvepia. Pažiūrėjus į religiją kaip į mechanizmą, pasninkas ir kiti ritualai yra būtina mechanizmo dalis. Jei niekam nėra juokinga, kaip veikia koks nors benzininis variklis, neturėtų būti juokingas ir religijos mechanizmas. Man nepatinka vidaus degimo variklio išmetamosios dujos, bet niekad nekritikavau pačio vidaus degimo variklio. Racionalu būtų siūlyti naujas ideologines sistemas, gaminančias geresnius produktus, nei tai daro krikščionybė.

  24. 2270.

    egriseus balandžio 3rd, 2010, 11:38 am

    O prie ko čia cepelinai ir didysis ketvirtadienis?

  25. 2271.

    Rytis I balandžio 3rd, 2010, 12:17 pm

    Verbos, Kaziuko mugė ir šimtą sykių labiau katalikybė gerbtina kaip išlikimo tradicija, kam čia tas materializmas? Ne vietoj.
    Zdebskis… Čia iš teismo 71 metais:

    Įdomi ir pačio Juozo paskutinis žodis teisme, kurį galima rasti tinkluose, cituoju – „Таким образом религиозная свобода походит на разрешение жить, за исключением только того, что запрещается родиться…”

  26. 2272.

    Rytis I balandžio 3rd, 2010, 12:20 pm

    Nepavyko su tekstu, dabar pavyks – …iš teismo 71 metais:

  27. 2273.

    Rytis I balandžio 3rd, 2010, 12:21 pm

    „В качестве свидетелей было опрошено около десяти детей в возрасте 9-10-11 лет. На вопросы „Чему он тебя учил?” дети отвечали: „Не воровать, не разбивать окон”. „Спрашивал молитвы?” – „Не помню”. Многие только молчали и плакали.”

  28. 2274.

    romas balandžio 3rd, 2010, 12:47 pm

  29. 2275.

    egriseus balandžio 3rd, 2010, 1:13 pm

    Na, ketvirtadienį dėl cepelinų Valentinas nenusidėjo, nebent – penktadienį :)

  30. 2276.

    Valentinas balandžio 3rd, 2010, 2:40 pm

    Fredi, ir tu mane stebini.
    Lida ne kankinė, o pagrindinė Tinklaraščio inkvizitorė persekiojanti ir deginanti ant virtualaus laužo visus, kurie pasako ką nors ne taip apie tikėjimą, kurio ji įsivaizduoja, kad laikosi, o iš tikro tik imituoja.

  31. 2277.

    Fredis* balandžio 3rd, 2010, 3:19 pm

    straipsnelis iš delfi vertas perspausdinti ir čia, Lida yra ne inkvizitorė, o auka:

    „The Washington Times“: pasaulyje įsivyravo kristofobija.

    Krikščionybė, kuri ilgai buvo Vakarų civilizacijos tvirtovė, atsitraukia visuose frontuose, leidinyje „The Washington Times“ rašo Jeffrey T. Kuhneris, kuris yra Edmundo Burke instituto Vašingtone prezidentas. Šį teiginį jis grindžia seksualinių nusikaltimų katalikų bažnyčioje skandalu ir liberaliomis nuotaikomis anglikonų bažnyčioje. Europoje įsivyravo sekuliari neopagoniška kultūra, sekuliarizmo banga užliejo ir Ameriką. Pornografija, abortai, homoseksualizmas ir kt. yra užnuodyti „Playboy“ filosofijos vaisiai, mano autorius.

    Dabartinis liberalų ir krikščionių karas tolygus nuosaikiajam totalitarizmu, teigia J. T. Kuhneris. Pavyzdžiui, Deivenporto miesto (Aovos valstija, JAV) merija išbraukė iš kalendoriaus Didįjį Penktadienį, šį sprendimą pagrįsdama tuo, kad neva ši šventė nesuderinamas su bažnyčios ir valstybės atskyrimu. Šis srendimas buvo atšauktas, tačiau ginčas liudija: „kairieji tvirtai nusprendė sunaikinti mūsų visuomenėje krikščioniškas šventes ir simboliką. Liberalai ketina sunaikinti tradicines vertybes ir išvaryti krikščionis į pogrindį“, – rašo autorius.
    Be to, rašo autorius, Deivenporto gyventojai niekada nesiryžtų iš kalendoriaus išbraukti Ramadano. „Savisaugos instinktas ir bailumas neleistų jiems atakuoti kai kurių religijų.“ O krikščionys, anot jo, yra lengvas laimikis: jie netiki džihado ar savižudžių teroristų būtinybe. Liberalai suvokia, kad krikščionybė yra neapsimestinį taikingumą propaguojanti religija, todėl nebijo sistemingai jos juodinti.
    O juk JAV tėvai-įkūrėjai pabrėždavo, kad konstitucinė respublika pagrįsta religine visuomene. „Mūsų pagrindinės laisvės kilo iš Visagalio Viešpaties, o ne valstybės. Todėl asmenybės teisė į gyvenimą, laisvę ir nuosavybę yra pagrindinė apsauga nuo valstybės valdžios, nes to, ką suteikė Dievas, negali atimti nei žmogus, nei režimas. Kai tik Amerika praras krikščionišką identitetą, ji neišvengiamai praras savo laisves“, – rašo autorius, tvirtindamas, kad kairieji progresyvistai nori sunaikinti pamatinius Amerikos institutus – konstituciją, kapitalizmą, suverenitetą ir šeimą.
    „Todėl jie ir paskelbė karą krikščionybei“ – daro išvadą J. T. Kuhneris, ragindamas krikščionis nusimesti apatiją ir be kompromisų pasipriešinti tiems, kurie žemina krikščioniškąjį paveldą.

  32. 2278.

    Valentinas balandžio 3rd, 2010, 3:33 pm

    Washington Times yra Amerikos vakaro žinios. Lida ne auka, o inkvizitorė. Niekas jos nepuola.

  33. 2279.

    Valentinas balandžio 3rd, 2010, 3:39 pm

    Straipsnelis iš alfa vertas perspausdinti. Lida visada tyčiojasi iš mano pasakymo apie „gyvą tikėjimą”. Jos nuomone, užtenka tik save identifikuoti kataliku ir atlikinėti ritualus. Ką apie tai galvoja ekspertai?

    Be tikėjimo nėra prisikėlimo (4)

    2010-04-03 08:31
    Tomas Viluckas | „Lietuvos žinios“
    A+ A–
    Tomas Viluckas / Bernardinai.lt nuotr.

    Velykos vadinamos atgimimo, pabudimo, prisikėlimo švente. Tačiau ne vienam tokios mintys atrodo deklaratyvios, ne vienam Velykos yra sočios dienos ir tiek, ne vienam šventę temdo nedarbas ir rūpesčiai dėl rytdienos. Tačiau Velykos vis vien yra švenčiamos, nors kartais net neįsisąmoninant jų prasmės ar dūsaujant dėl miglotos ateities.

    Senas, pirmųjų krikščionių himnas, kurį savo laiške Efezo krikščionių bendruomenei cituoja apaštalas Paulius, skelbia: „Pabusk, kuris miegi, kelkis iš numirusiųjų, ir apšvies tave Kristus.“ Toks raginimas aidi per kiekvienas Velykas, mus įspėdamas, kad esame sukaustyti vidinio sąstingio, pridengti mirties šešėlio, kuris pasireiškia nevilties, baimės, neapykantos ir pavydo veidais.

    Ko gero turėtume klausti, kada įvyksta žmogaus pabudimas, prisikėlimas iš numirusiųjų? Visi esame girdėję kalbant apie moralės pasikeitimą, gerumo apraiškas, savotišką asmenybės virsmą. Tai gražu, kilnu ir prasminga. Tačiau akistata su prisikėlimu įmanoma tik žengus tikėjimo žingsnį. Be tikėjimo nėra prisikėlimo.

    Tikėjimas yra neatsiejamas nuo mūsų gyvenimo. Maža to, mūsų gyvenimas remiasi tikėjimu. Atidžiau pažvelgę į savo patirtį, pastebėtume kur kas daugiau tiesų, kuriomis tiesiog tikime, nei tų, kuriomis remiamės dėl to, kad patys būtume ką nors sužinoję ar kokiu nors būdu patikrinę. Pavyzdžiui, tikime tuo, ką mums sako žmogus, kuriuo esame linkę pasitikėti. Tikėjimas, dėl kurio priimame kokius nors dalykus, yra nuolatinis mūsų palydovas.

    Tikėjimą apibūdina tai, kuo tikima. Kai tikima kažkuo, tai ir tikėjimas kažkoks neapibrėžtas. Todėl sakoma – „svarbu tikėti kažkuo“. Tačiau vien tokiais akiračiais tikėjimas neapsiriboja. Jei tikėjimą apribotume tik tuo, ką galime suprasti, pamatuoti, pažinti, tuomet jis virstų paprasčiausiu įsitikinimu. Toks tikėjimas nebebūtų veiksminga jėga, keičiančia gyvenimą. Tikras tikėjimas kursto mus taip pasirinkti, kad keistųsi mūsų požiūris, vidus, nusistatymai, kad įvyktų prisikėlimas.

    Kalbama apie gyvą, pulsuojantį ir dinamišką tikėjimą. Kada jis toks yra? Kada jis nėra vien apeigos, deklaracijos, madingos etikos rinkinys? Tai klausimai, kurie neduoda ramybės dvasininkams, teologams, pamokslininkams ir šiaip nerimstantiems tiesos ieškotojams. Kitaip tariant, – tai iššūkis, kuris mums iškyla, kai sutinkame, jog žlugtų savaime suprantamybė.
    reklama

    Taip tikras tikėjimas verčia palikti užnugaryje tai, kas akivaizdu ir saugu, leistis į nežinią.

    Tad gyvenimiška patirtis mums byloja, kad tikėjimas tampa gyvas, kai šaukia. Kai girdimas ne viduryje gatvės, ne po šventyklų skliautais, bet sielos gilumoje, ten, kur mato tik Dievas.

    Tikėjimas tampa gyvas, kai peržengia racionalumo dėsnius. Jis netenka gyvybės, kai viskas suskaičiuota ir aišku. Juk neprotinga kažkuo tikėti, kai gydytojai nepadeda ar miršta vaikai. Tad tikėjimo gyvastingumas pasireiškia, kai nematantieji išeities iš savo bėdos dar tiki. Kai nebelieka nieko, tik tikėjimas. Toks tikėjimas patinka Dievui. Tuomet jau jis, didis ir neaprėpiamas, būna paliestas mažos būtybės bejėgiškumo. Ir jis atsiliepia, kaip kadaise atsiliepė į Jėzaus iš Nazareto šauksmą nuo kryžiaus, dovanodamas jo prisikėlimą.

    Naujasis gimimas, dvasinė pažanga, gyvenimas kitame kūne, visuotinės etinės sistemos sukūrimas, nesergančio ir tobulo superžmogaus atsiradimas – visa ši naujoji mitologija vienokiu ar kitokiu pavidalu pasireiškia nūdienos žmogaus įsitikinimuose kaip alternatyva tikėjimui prisikėlimo slėpiniu.

    Šis tikėjimas yra trapus ir verčia krikščionį nerimauti. Juk jis neturi prisikėlimo patirties. Jam belieka tikėti evangelijų liudijimais, kad toks įvykis kaip prisikėlimas iš numirusiųjų buvo pasaulio istorijoje. Taip pat priimti, kad tai yra ir jo lemtis. Tačiau, kas jo laukia, jis nežino. Jis vien tiki.

  34. 2280.

    Fredis* balandžio 3rd, 2010, 3:40 pm

    New York Times – Lryto atitikmuo, kairiųjų liberalų-valstybininkų ruporas. Ir Amerikoje nėra normalų laikraščių :(

  35. 2281.

    WU balandžio 3rd, 2010, 3:46 pm

    Jei norite pasijuokti – anglų respublika .www.youtube.com/watch?v=5eBT6OSr1TI

  36. 2282.

    egriseus balandžio 3rd, 2010, 4:02 pm

    Valentinai, pasisakai apie „gyvą tikėjimą”, remiesi apie tai nusimanančiu Tomu Vilucku, o Kun. teol. lic. Oskaras Petras Volskis apie Tomą teigia: Tomas Viluckas gryną sekuliarizmą be menkiausio katalikiško „imuniteto” vadina inkultūracija, nesuvokdamas, kad atsivertimas apima ne tik dvasinę, tačiau ir kultūrinę sferą.
    Tai pagal tave Tomas tikras katalikas ar – ne? Jei jau imiesi spręsti, jog Lida – ritualinė.

  37. 2283.

    Valentinas balandžio 3rd, 2010, 5:35 pm

    Tomas Viluckas gryną sekuliarizmą be menkiausio katalikiško “imuniteto” vadina inkultūracija, nesuvokdamas, kad atsivertimas apima ne tik dvasinę, tačiau ir kultūrinę sferą.

    Jei paaiškintum ką tas sakinys reiškia, tai pagalvočiau.

  38. 2284.

    egriseus balandžio 3rd, 2010, 5:59 pm

    Valentinai, Volskis sumąstė, jog gali spręsti – ar tikras katalikas yra nevisai tikras.

  39. 2285.

    Fredis* balandžio 3rd, 2010, 6:05 pm

    A.Užkalnis apie dvi dienas praleistas A.Račo profilaktoriume.
    Valenrtinai, jis pagerbė tave, Bobutę ir įstrigo mano apibūdinimas „vaikėzas”.
    A.Užkalnis:
    „Apie patį komentarų turinį daug kalbėti nėra ką: mažiau nei 10% komentarų buvo apie pačią temą – apie nuobodybės, rimtumo, misijos suvokimo ir vertės tarpusavio priklausomybę žurnalistikoje.

    Pagrindinis klausimas, kuris neramino auditoriją, buvo tai, kuo gali ir kuo negali būti vadinamas apsišaukėlis Užkalnis (žurnalistu? rašytoju? apžvalgininku? gal net signataru?), „Bobute” save vadinanti lankytoja padainavo privalomą šviesuomenės raudą apie bevertės literatūros įsigalėjimą, buvo pasidomėta, kokių diplomų turiu ir kokių ne, ir pagaliau man asmeniškai didelis prizas buvo frazė, kad „praleidau progą patylėti” (nes spausdinuosi „pas Valatką” – kaip žinia, tuo viskas pasakyta), pavadinimas „vaikėzu” ir patarimas kitiems nesiginčyti su klounu.

    Ypač didelio malonumo nepatyriau, bet man, kaip savamoksliui lietuviškos žiniasklaidos ir internetinio gyvenimo tyrinėtojui, tai nebuvo bergždžiai praleistas laikas”.

  40. 2286.

    WU balandžio 3rd, 2010, 6:07 pm

    Fredi, tau, vis dėlto, patinka marginalai.

  41. 2287.

    Valentinas balandžio 3rd, 2010, 6:11 pm

    Supraskite pagaliau, kad mano skirstymas „tikras katalikas’ vs ‘netikras katalikas’ nereiškia, jog aš teigiu, kad tuos, kurie atlieka formaliai katalikiškus ritualus, tačiau nelabai paiso katalikiškų draudimų reikia šalinti iš bažnyčios. Visos mano pastangos, tai šauksmas tyruose bandant pažadinti save vadinančių katalikais sąžinę, kad jie nors kartą per gyvenimą susimąstytų kokia yra Kalėdų, prasmė, kokia yra Velykų prasmė. Kas ten numirė, kas ten prisikėlė, kodėl prisikėlė, kokia to prisikėlimo prasmė. Raginu nors kartą apie tai pagalvoti, o ne vien tik mechaniškai žegnotis.

  42. 2288.

    Valentinas balandžio 3rd, 2010, 6:12 pm

    Aš jau pas Užkalnį parašiau vieną komentarą. Žiūrėsime ką atsakys ;)

  43. 2289.

    Fredis* balandžio 3rd, 2010, 6:20 pm

    A.Račas man yra prakaituotas žemės grumstas, toks truputį „tautos sąžinė”, tai ne koks nors „plevėsa”, skraidantis kaip aitvaras ūkanotame Albione A.Užkalnis.
    A.Užkalnis truputį jaunesnis, modernesnis, tačiau principinių skirtumų tarp jų nėra – abu liberalai, tik kitokios pakraipos, kito atspalvio. Susitikę ir tarpusavyje pakalbėję pabe prie alaus jie vienas kitam pajustų stiprią ir taurią vyriška simpatiją. Judviejų santykiai yra puikus įrodymas, kad atstumas žmones skiria, o ne jungia.

  44. 2290.

    egriseus balandžio 3rd, 2010, 6:30 pm

    Pala, pala, kvieti nors kartą per gyvenimą susimąstyti, „kokia to prisikėlimo prasmė”? Čia ateisto žvilgsniu?

  45. 2291.

    Valentinas balandžio 3rd, 2010, 6:46 pm

    Aš nesu ateistas. Aš nemėgstu veidmainių. Štai man katalikiškos vertybės nesvarbios ir aš per didįjį ketvirtadienį valgau kiaulienos kotletą. Tačiau aš esu sąžiningas prieš save ir kitus. Aš pavyzdžiui įžengęs į bažnyčią niekada nesižegnoju atsiklaupęs prieš altorių, nes manau, kad dievui nepatiktų, kad aš žegnojuosi pats tuo netikėdamas. Kažkada kalbėjau su musulmonu, kuris laikėsi ramadano. Aš jam sakau, „baik tu tas nesąmones, pavalgyk”. O jis atsakė „I respect my religion. If I didn’t respect my religion, I would choose another religion”. T.y. žmogaus tikėjimas buvo „gyvas”. Jis neapsimetinėjo. Tuo tarpu daugumas lietuvių save vadinančių katalikais neturi jokios nuovokos apie religijos prasmę, apie ką ji byloja. Religija jiems yra tradicijų palaikymo mechanizmas. Tačiau dievui dzin ant tradicijų. Dievui svarbu ar tavo tikėjimas gyvas ar ne. Apie tai rašo Viluckas. Neturiu jokių priekaištų ir netgi žaviuosi tikrai tikinčiais žmonėmis. Tačiau kai save vadinanti kataliku žmogysta nevalgo mėsos, bet persiėda iki apsivėmimo mišrainės su silke arba lašišos kepsnio, taip spjaudamas ant pačios pasninko prasmės, man knieti tokius žmones žadinti.

  46. 2292.

    Valentinas balandžio 3rd, 2010, 6:49 pm

    Fredi, dėl Račo ir Užkalnio tu neteisus. Artūras iš tikro yra labai konservatyvus. Net neabejoju, kad Užkalnio seksualinis gyvenimas pilnas artiiškrypiminio sekso, tuo tarpu Račo yra teisingai ir tvarkingai krikščioniškas.

  47. 2293.

    Fredis* balandžio 3rd, 2010, 7:03 pm

    Labai gėdinagas antars A.Užkalnio atsakymas Valentinui.
    Andrius rašo galvojantiems taip kaip jis. Kažkoks sektantų, neoliberalų, viena pakopa aukštesnis už „runkelius” (suprask monotoniškai bumbantis A.Račas ir jo profilaktoriumo gyventojai) būrelis.
    Valentinai, tikrai nedrįstu daryti tokios išvados, kad sekso reikaluose Račas yra konservatyvus, o Užkalnis pilnas artiiškrypimiško sekso. Man jie abu šioje srityje atrodo labai pavargėliškai. Vienas prisiputęs hamburgerių su alumi storas kaip paršiukas, o Artūras – rūkalius. Smulkiosios kraujagyslės, kurios ir lemia erekcijos kokybę – jau užsikimšusios, o ir širdis nualinta.

  48. 2294.

    Valentinas balandžio 3rd, 2010, 7:06 pm

    Nuo kada fizinė sveikata yra sekso iškrypimą lemiantis faktorius? It’s 100% mental! Manau, kad mentališkai Užkalnis pasiryžęs viskam. Dėl Artūro abejoju (tai komplimentas, jei ką). Be to, jo žmona krikščioniškų pažiūrų :)

  49. 2295.

    Fredis* balandžio 3rd, 2010, 7:07 pm

    Valentinai, numesk lietuviškojo interneto ekspertui ir tyrinėtojui Užkalniui nuorodą į .ligita.xz.lt, aš tingiu pas jį registruotis.

  50. 2296.

    Valentinas balandžio 3rd, 2010, 7:16 pm

    Jau numečiau

Rašyti komentarą

Sveiki,


Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.

Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.

* yra papildomų sąlygų:)

Ligita


Welcome,


You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.

I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.

* There are additional conditions:)

Ligita

Nori susirašinėti popieriniais laiškais? Palik savo kontaktus žemiau. Arba rašyk el. paštu: ligita@ligidangaus.lt

Tavo vardas

Klausimas

captcha

Saugos kodas

    Prenumeruok RSS

    Įrašyk savo el. paštą

  • Balsavimas

  • Tapk gerbėju

    Ligi Dangauson

    Darbai

    Radai klaidą? Pranešk.

    Kategorijos

    Archyvas

    Tinklaraščiai, batai ir sausainiai :))

    Poko.lt