Nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus
Kadangi lojalūs mano tinklaraščio komentatoriai mėgsta diskutuoti apie aktualijas, būtent joms čia ir vieta (nuotraukose matote skyrelio, startavusio 2009 metų gruodžio 12 dieną, savininkus katytę Perlą ir katiną Bingą).
Politika, žiniasklaida, teisė arba…
Klausimų daug. Dar daugiau sugalvosite jūs. Svarbiausia – bent dalinai į juos atsakyti, nes taip pasotinsime nežinojimą ir jis virs žinojimu.
Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.
Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.
* yra papildomų sąlygų:)
Ligita
You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.
I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.
* There are additional conditions:)
Ligita
kreivarankis rugpjūčio 19th, 2010, 10:27 pm
romai,
tai čia turbūt tik tuo atveju, jei geografija taps svarbesniu mokslu nei politika. Nebent tuomet.
egriseus rugpjūčio 19th, 2010, 10:28 pm
ES teisinė raizgalynė kartais pavadinama bizantiška, neigiama prasme. Kita vertus, Bizantijos imperija, regis, pragyvavo ilgiausiai
Gal į Bizantiją žiūrime, turėdami stereotipų, suformuotų lotyniškos tradicijos? Aišku, pabaiga nelabai šlovinga, bet visos imperijos panašiai nusibaigia. Beje, atrodo, jog kai kurie istorikai permąsto imperijų vaidmenį, t.y. atsisakydami neigiamo vertinimo.
kreivarankis rugpjūčio 19th, 2010, 11:00 pm
egriseus,
ne, Bizantijos istorija nėra šlovinga. Mano galva, čia kažkas panašaus į Rusijos istoriją… Kažkokia svaiginanti neišnaudota potencija…
Fredis* rugpjūčio 19th, 2010, 11:01 pm
ES prisibijome jos visiškai nepažinodami, nors esame pilnateisiai nariai. Estas pafilosofavo atitrūkęs nuo realybės, kabėjo apie tai ko neišmano. Briuselio taryboje kasmet mūsų šaliai siūlo pinigų tiek, kad nepajėgiame apžioti, įsisavinti. Nepasitenkinimą galėtų reikšti liūto dalį nario mokesčių sumokančios šalys Vokietija, D.Britanija ir kt.. Elektros tiltams, keliams (VIA Baltica), geležinkeliams, AE uždarymui skirti pinigai metų gale nuolat grįžta į ES biudžetą. Galėjome į ES neįstoti, niekas nevertė, būtume išdidūs kaip baltarusiai, tos pačios kategorijos valstybė, būtų pretekstas ir pasiaiškinimas bumbėti kodėl tokie nevykėliai esame, kodėl toks nuopolis. Dabar dėl savo apsileidimų ir nesugebėjimų civilizuotai gyventi galime kaltinti tik save. Esame geroje komandoje, mums nuolankiai treniruoja, padavinėja kamuolius mėtyti į krepšį, o mūsų žaidėjai verčiau eina į šalia aikštelės esantį patvorį lošti kortomis.
Fredis* rugpjūčio 19th, 2010, 11:10 pm
Kur Maras su Valentinu?
kreivarankis rugpjūčio 19th, 2010, 11:19 pm
turbūt nuėjo abu drabužių apsipirkti.
Fredis* rugpjūčio 19th, 2010, 11:21 pm
Ketvirtadienis – vargonų diena?
romas rugpjūčio 19th, 2010, 11:25 pm
Fredi, niekas ir nesako, kad blogai buvo įstoti į ES. O dėl to, kad mums duoda pinigų, aš manau, kad nėra visada gerai. Tiems pinigams įsisavinti susikuria verslas su darbo vietomis. Kaip bus, kai finansavimas pasibaigs? Aš manau, kad mūsų laukia krizė. ES pinigai iškreipia rinką, neverčia ieškoti išeičių, prisitaikyti. O iškreiptas gyvenimo vertybių supratimas verčia lietuvius emigruoti. Jie mano, kad gražiau apsirengę jie bus laimingesni. Aš suprantu, kad gyventi už minimumą yra sunku, bet labiau viltis žudo netikėjimas, kad kažkada bus geriau. Norvegai norėjo padaryti braškių verslą Lietuvoje, tai nerado kas dirbs. Visi nori sodinti ir rinkti braškes Norvegijoje, o Lietuvoje – ne.
Aurimas rugpjūčio 19th, 2010, 11:42 pm
http://www.youtube.com/watch?v=KE7Zk-qaJAs – vakaro muzika.
Ir dar ši: http://www.youtube.com/watch?v=FVTXlRxVdEY&feature=related
Šiandien vis ištraukiu savo žalias kelnias ir gėriuosiu koks aš šaunus būsiu jose.
Beje, kreivarankis turi labai gerą filosofiją gyvenimo, tad noriu paklausti neintelektualiai intelektualo, kad atsakytų protingai:
Jei žmogus svarbus kitam žmogui ir tarp jų įvyko bendravimo atsibodimo efektas ir žmogui bendravimas tapo nebemalonus. Tad tas žmogus, kuriam bendravimas tapo nebemalonus, parašys kitam žmogui, kuris jam yra svarbus ar nebe?
K
Aurimas rugpjūčio 19th, 2010, 11:45 pm
Kreivaranki,
Kas būtų, jei prarastum dabar filosofijos žinias ir šiaip gyvenimo? Ar eitum per naują filosofijos mokytis? O gal iškart griūtum į teisę?
Fredis* rugpjūčio 19th, 2010, 11:48 pm
Aurimai, visi protingi žmonės niekada nesigaili dėl praeities, savo praeities neįmanoma atsisakyti, ji yra pati brangiausia, vienintelė ir nepakartojama.
Maras rugpjūčio 19th, 2010, 11:49 pm
Fredi, Voltero beveik neskaitęs, Sokrato – mažai, Rokiškio – irgi
.
, taip kad kreivarankis bent iš dalies teisus.
Neįmantrus maistas, paprasti rūbai, knygos (daug, gerų, bet pigių) ir bilietas visuomeniniam transportui – o argi mažai? Aš tikrai neperėmiau čia jau minėto efektyvumo (kažkodėl vadinamo sėkme) idealo.
Žmogui reikia pinigų tiek, kiek reikia [atsiprašau už truizmą], o kiekvienam reikia skirtingai. Man – gana nedaug. Beje, batus perku ir už 500 Lt., jei jie to verti. Geriau nedaug, bet gero. Kaip tik neseniai žvalgiausi į El Naturalista produkciją
Aurimas rugpjūčio 19th, 2010, 11:58 pm
O ką daryti, jei praeitis yra prasta ir ją nori pamiršti, nes supranti, kad jaunas pridarei tokių paikų dalykų, kad jie gyvenimo ateitį griauna?
Ir mano vienas komentaras moderuojamas, matyt, kad muzikos nuorodas įkėliau. Ten jau ir daviau klausimų.
O jūs klausote klasikinę muziką? Ir jei klausote, ar einate į jos koncertus? Ar tai intelektualų muziką ar tiesiog smagūs garsai iš praeities?
Maras rugpjūčio 20th, 2010, 12:06 am
Aurimai, kam apgailestauti dėl to, ko jau vis tiek nebepakeisi? Užmiršti praeitį, tiesa, galima, kartais gal ir reikia.
Aš klausau, labai daug klasikinės. Ir į koncertus vaikštau, kartais.
.
Ją turbūt kiek sudėtingiau suprasti, reikia labiau stengtis – klausytis ne kaip foninės muzikos, o bandyti įsigyventi, įsijausti. Bet tai ne intelektualų muzika. Man ji yra smagi
Aurimas rugpjūčio 20th, 2010, 12:12 am
O kaip iš tokios būsenos išsikapstyti, kurią aprašiau viršum? Nėra jokio racionalaus sprendimo, kurį galėtų pasiūlyti gyvenimo filosofai?
Marai, o man jūs nepasakysite, kaip reikia mokytis istorijos, kokią sistemą taikyti, kad gauti gerą balą VBE?
Beje, jūs buvote istorikas nuo mažų dienų. O kaip su sportu? Gerai vaikėtes futbolo kamuolį ar mėtėte sviedinį į krepšinio lanką?
Maras rugpjūčio 20th, 2010, 12:18 am
Aurimai, nesupratau, kokia būsena. Nepasitenkinimas praeitimi? Pamiršti, susitaikyti su savimi, savo kvailumu, jei tai tikrai buvo kvaila. Ir nekreipti dėmesio. Nes Tu gali pakeisti ateitį, kad ir kokia buvo praeitis. Ir nesusireikšminti, nes tai, kas atrodo svarbu pačiam žmogui, kitiems gali visiškai nerūpėti.
Dėl istorijos – aš nežinau. Man egzamino laikyti nereikėjo, net neįsivaizduoju, kokie dabar reikalavimai. Aš domėjausi istorija nuo mažumės, tai jokių problemų neturėjau.
Su sportu? Blogai
. Čia kažkur Fredis aprašė išvaizdą, panašią į maniškę. Tikrai nesportiška
.
Aurimas rugpjūčio 20th, 2010, 12:24 am
Marai,
O jūs dėstote istoriją universitete? Jei taip, ar visuomet pavyksta suvaldyti auditoriją?
Istorija sunkus mokslas, reikia turėti puikią atmintį. Mano tėtis renkas laikraščio iškarpas apie partizanus, tad turi visą albumų iškarpų ir prašo straipsnių iš interneto. Jam įdomu irgi istorija, tad mokykloje ir man ji patinka. Tačiau turi prastą atmintį ir kvailą galvą, tad nepavyksta kartais visko gerai padaryti.
Marai, o jūs daug žinote apie viduramžio gyvenimo būdą? Kaip ten vyko viskas, ką žmonės veikė?
Ir dar… Kodėl dabar nėra madingi dekalonai, kai eina vaikinas į pasimatymą? Seniau jie kvepindavosi tėvų adekalonais.
Auksinis kardas rugpjūčio 20th, 2010, 12:47 am
Kokios prabos batai būna verti 500 Lt?
Kažko nelabai beliko su kuo kiečiau pašnekėti – jau beveik trūksta… Gal sunku patikėti, bet tame nebuvo nieko asmeniško.
Apie muziką, Aurimai, pasižvalgyk V.A.M. skyrelyje, ten neprastos nuorodos ir į rimtosios muzikos įrašus. Įspūdingai išmano ir jaučia ją Maras, o ir daugiau ten visko būta.
Beje, kai kur teigiamai paminiu Marą, tai visai nereiškia noro jam įsiteikti – o tokių insinuacijų čia vis pastebėsi. Ne visuomet žmonės prekiauja vertinimais, kaip ir ne visuomet kitų vertinimai klaidingi. Kita vertus – gerbiu jį už tai, kad ir jis stengiasi išlaikyti nešališkumą. Tai vertingiau už nepelnytą, tik regimai naudingą, palankumą. Patinka paminėtos minimalistinės nuostatos – dažnai ir pats stengiuosi ištrūkti į pamiškės trobą, kur aplink gamta, o paties poreikiai tampa labai kukliais. Labai nenoriai grįžtasi miestan.
Odekolonas gal ir nebemadingas, bet losjono po skutimosi tokiu dar nepavadinsi, tad, Aurimai – išsirink malonų kvapą, ir visada galėsi merginai solidžiai paaiškinti, kad po barzdos skutimo tau būtina odą prideginti.
Maras rugpjūčio 20th, 2010, 3:39 am
Aurimai,
dėstau. Mano kursas nedidelis, būna kiek daugiau nei 20 žmonių, tai suvaldyti auditoriją nebūna sunku. Sunkiau būna išlaikyti dėmesį pusantros valandos. Ne visuomet pasiseka, ir ne visų studentų. Jei pačiam nepatinka, kaip dėstau (retai, bet pasitaiko tokių paskaitų, kad atrodo – sienom lipsiu, kaip prastai šneku), tai ir studentai miega.
Atminties neturiu. Tai, beje, apsunkina dėstymą, kai galėtum kokį istorinį anekdotą papasakoti dėstymo pagyvinimui, o jo tiesiog neprisimeni.
O ką reiškia „nepavyksta kartais visko gerai padaryti”?
Apie viduramžius – ne itin daug, tai ne mano interesų sritis, nors paskaitinėti teko ir tenka (savo noru, žinoma). Žmonės buvo tokie pat, tik gyvenimo formos buvo kitokios. Žiauresnės dažnai.
Dėl muzikos Auksinis kardas tikrai gerai patarė, aš užmiršau – V.A.M. skyrelyje visokio gėrio (ir ne tik
) yra.
Karde auksinasai [vis tik ši kreipinio forma, kad ir neįprasta, maloniausia ausiai
],
batų prabos nežinau, bet vieną taisyklę turiu: geri batai turi tarnauti kokius 15 metų, gerai būtų, jei ir ilgiau
. Tvirti, patogūs, praktiški, odiniai, niekaip nesusiję su mada [labai jau greitai ana keičiasi, o aš ir nenoriu būti madingas]. Dabar jau gal 5 metus nešioju tokius Think! firmos batus, kuriuos vienas draugas pavadino klumpėmis. Keistoka išvaizda , bet labai patogūs ir kol kas lyg nesirengia atitarnauti. Panašūs į tokius: http://www.spartoo.eu/Think-KONG-x54734.php tik be auliuko. Maniškių raišteliai jau baiginėjasi, nes medvilniniai. Dabar dar tokiais domiuosi:http://www.elnaturalista.com/index.php/en/online-shop/all-products/nidoel/N630/nm630-stone-brown-nidoel/ Vienintelis trūkumas (be kainos) – sunkūs. Bet atrodo kaip amžinam nešiojimui skirti (pade dar ir akmenų berods yra
).
O šiaip vyrams rasti normalių batų Lietuvoje – diiidelė problema.
Mane kuo toliau, tuo labiau atstumia negebėjimas bendrauti, diskutuoti, išlaikyti pagarbą ir supratimą net kai nuomonės nesutampa. Pabėgau iš Račo blogo, bet ir Ligitos tinklarašty vis labiau įsigalėjo (mano rodos, po to, kai buvo išvytas nerijus) ne noras suprasti, išsiaiškinti, šiaip padiskutuoti, o agresyvokas savo nuomonės piršimas (Valentino laikomas kovingumu), dargi perpintas su pasilinksminimo elementais.
Suprantu, kad žmonės sunkiai, įtemptai dirba ir jiems reikia poilsio, kurį randa čia provokuodami, manipuliuodami ir tikrindami savo proto gebėjimą išsisukti iš įvairiausių situacijų tiesiog pasilinksminimui. Bet aš esu kitokios natūros žmogus, galbūt pernelyg rimtai žiūrintis į diskusijas (šiaip ar taip, tai yra mano, kaip istoriko, darbo dalis). Nenoriu būti linksmintoju – žinių suteikėju, tad tenka su Valentinu bendrauti ribotai, tik kai man norisi. Valentinas pyksta, ironizuoja („o, Mokytojau”), bet nieko asmeniško – man tiesiog nepatinka, kai bendraujama nerimtai, pasilinksminimui.
Maras rugpjūčio 20th, 2010, 3:42 am
Nesupratau, kodėl dabar komentaras laukia patvirtinimo. Specialiai vieną nuorodą įdėjau taip, kad nesiaktyvuotų, jokių atskirų šypsenėlių, bet vis tiek užkliuvo.
Saugumas knisa.
Auksinis kardas rugpjūčio 20th, 2010, 6:33 am
Man tai kliuvo kitkas: linksmumas yra gerai, tuščias balbatavimas – nesmarkiai, bet jau tikrai blogai yra kai kas kažką teigia, o kitas jaučia vos ne liguistą pareigą tai paneigti. Randa sau tokį darbą. Kai paskutinį kartą buvo atmuštas noras čia lankytis, problema buvo lygiai ta pati: pasiektas taškas, kuomet ką bepasakytum, užtikrintai bus turinčių sportinį malonumą iš to išsityčioti – be mažiausio racionalaus pagrindo. Šitoks „bendravimas” ne tik beprasmiškas, su juo vienaip ar kitaip tenka baigti. Berods buvai, Marai, minėjęs tokį „diedovščinos” braižą – labai taikliai.
Nuorodos, kiek pastebėjau, tampa moderuojamomis kai jų žinutėje daugiau nei viena, iškraipytos nuorodos gali kaip tik kliūti filtrui. Labas rytas, beje
. rugpjūčio 20th, 2010, 10:05 am
Romo minėtas skirstymas – turtinga šiaurė ir ubagiški pietūs esant toms pačioms politinėms sąlygoms dabar lyg ir primirštas.
Fredžio pastabos apie ES ir BY – tipiškas daug kart girdėtas gromulavimas ir atrajojimas. Aš asmeniškai balsavau prieš stojimą TOKIOMIS SĄLYGOMIS (Ignalina). Mūsų atominė buvo uždaryta dėl protu (ne tik mano) nesuvokiamų priežąsčių.
Dabar matau – tikrai buvau teisus.
Kas iš to- neturėsime savo jėgainės, o greta -dvi dar arčiau ir dar svetimas.
Estas labai keistai, bet gal tiksliai išsireiškė apie ES:
„kad Europos Sąjungos idėja yra „labai teisinga“, bet politinė Europos ateitis yra „labai po saulėlydžio“”
Panašu, jog eurobiurokratai aplamai pamiršo svarbiausią ES tikslą.
Panašu, jog mes kaip tos varlės šildomame dubenyje – kol kas – iki 2013 metų – šilta ir todėl gera. Dabar. Bet vanduo neišvengiamai užvirs.
romas rugpjūčio 20th, 2010, 10:24 am
Marai, negalima atmesti jokių bendravimo strategijų. Žmonėms pabendrauti yra būtina kaip pavalgyti, todėl ne visada reikia pokalbiuose ieškoti prasmės. Mes didelę laiko dalį laikome kontaktą ir, kai atsiranda proga, pakalbame apie bendrai svarbius dalykus. Aš sutinku tik, kad kovoti internete nėra dėl ko. Čia virtuali erdvė ir laimėjimai gali būti tik virtualūs.
Aurimas rugpjūčio 20th, 2010, 10:54 am
Romai,
Kalbate istoriškomis metaforomis, taip diskutuojant bendrai?
Aurimas rugpjūčio 20th, 2010, 10:54 am
Ir beje, gentys balkanizavosi.
romas rugpjūčio 20th, 2010, 11:06 am
Aurimai, aš mėginu užapvalinti kampus. Nėra reikalo audrintis ir vis mėginti viens kitą keisti. Žodžių kova gali neturėti pabaigos. Geriau kalbėti tai, kas asmeniškai įdomu, pajuokauti nuotaikos palaikymui ir į per ilgus piktus ginčus nesivelti. Aišku, tai nereiškia, kad nereikia išsakyti savo nuomonės, bet sustoti laiku yra gerai.
Auksinis kardas rugpjūčio 20th, 2010, 11:35 am
„sustoti laiku yra gerai” – norėčiau sutikti, tačiau jei tam reikia paaukoti savo nuomonę (galimybę ją apginti) – sutikti negaliu. Su kuo sutikčiau – kad geresnių formų tam, labiau paieškojus, galima rasti.
Esminė, visgi, turi būti galimybė išsakyti nuomonę nesikėsinant į tokias kito asmens galimybes netinkamais būdais – menkinimas, išgalvojamų etikečių klijavimas ir pan.
Maras rugpjūčio 20th, 2010, 12:34 pm
Bet kas turi sustoti? Chebros jau ne kartą ir ne vienas žmogus prašė sustoti, bet sureaguota nebuvo.
Romai, bet ir Pačiam nebuvo itin įdomu skaityti nuolat tuos pačius gromulavimus
. Tai nebuvo bendrai svarbūs dalykai. Viena yra poilsio forma (aš irgi komentuoju poilsiui neretai), kita – kai stengiamasi manipuliuoti žmonėmis. To aš nekenčiu.
O kai kuriems žmonėms būtina nuolat kovoti ir laimėti. Gal ir proto mankšta, bet man tai vis tiek nepatinka.
Fredis* rugpjūčio 20th, 2010, 12:41 pm
Leiskime atsakyti Valentinui.
Miestelėnai niekur nedingo.
Va, ir taškas, pasirodo, yra antidemokratas, už baltarusiško tipo ekoniminę naudą nedemokratinėmis priemonėmis taip stojantis į vieną gretą su pilku, vidutiniu vadybininku.
Maras rugpjūčio 20th, 2010, 1:07 pm
Aurimai, muzika, kurią aukščiau įdėjai, man yra smagūs garsai iš praeities. Tų laikų popmuzika, nors Mozartas ir buvo genijus.
Fredi, va būtent tuo miestelėnizmo „teorija” man ir nepatinka – ji iš karto taikoma konkretiems žmonėms, dar daugiau – paskiriems jų poelgiams ar nuostatoms. Viena vertus, taip paneigiamas žmogaus integralumas, kita vertus, šis „terminas” tampa kažkokiu keiksmažodžiu, kuriuo „nemiestelėnai” apdalina kitus, jiems nepatinkančius, „žemesnės rasės” žmones. Pasaulis nėra tik juodas ir baltas. Bet užteks apie ją.
romas rugpjūčio 20th, 2010, 1:13 pm
Žmogui ginčo įkarštyje paprastai nesinori sustoti , nes jaučiasi kažką pralošęs. Tai – iliuzija. Geriausia išeitis visada yra keisti temą.
Aurimas rugpjūčio 20th, 2010, 1:29 pm
O jūs jau visi mokate gaminti ir domites virutvės subtilybėmis?
Aurimas rugpjūčio 20th, 2010, 1:42 pm
Kaip iš nelaimingumo tapti laimingumu?
Aurimas rugpjūčio 20th, 2010, 1:47 pm
Kaip žinoti ar esi genijus? Lietuviai turi genijų? Kodėl visi galingi dalykai yra sukurti praeityje? Ar dabar yra galingų dalykų, kurie yra geresni, nei sukurti praeityje, kurie paveikia visą žmoniją, jos gyvenimą?
Aurimas rugpjūčio 20th, 2010, 4:28 pm
Kreivaranki,
Gražios merginos filosofės?
Ligita rugpjūčio 20th, 2010, 5:13 pm
Marai, dėl tinklaraščio nesklandumų kol kas nieko negaliu padaryt. O twitter’io žinutės tikrai trumpos (kone telefoninės), bet niekaip kitaip negaliu – užsinorėsiu ir ilgesnius pasakymus per kelias dėsiu
Aurimo klausimų lavina!
Ligita rugpjūčio 20th, 2010, 5:20 pm
Galiu dėl gaminimo atsakyt. Tai moku, bet ypatingai nesidomiu. Neseniai kibinus gaminau.
Auksinis kardas rugpjūčio 20th, 2010, 6:13 pm
„nes jaučiasi kažką pralošęs” – panašiai, bet ne visai. Jaučiasi apšiktas, o iš jo dar tikimasi, kad turėtų nenorėti apsivalyti.
Pirmenybę teikiantis tam, kaip atrodo, gali rinktis atsitraukimą – laimės kituose dalykuose. Kaip matyti, mums tuo metu nebuvo svarbiausia kaip atrodom. Be to, tai nebuvo ginčas, kuriame abu klaidingai įsitikinę savo teisumu – tokiame lengviau atsitraukti, bet ginčas buvo dėl klaidingo įsitikinimo savo teisumu. Kodėl – jo metu buvau jau pakankamai išdėstęs. Tereikėjo pabandyti išgirsti argumentus, o ne vis aršiau plūstis. Deja, čia kartais sueina už gerą ir šališki, neatsakingi išsigalvojimai. Tereikia smarkiau juos įpakuoti. Rezultatas – matomas.
Aurimas rugpjūčio 20th, 2010, 8:00 pm
Kieme vaikai sprendžia pas ką yra didesnis keiksmažodžių žodynas, o ne angliškų žodžių.
. rugpjūčio 20th, 2010, 9:56 pm
Nepaprastai originalus friedalas 5975 ir dar iš tokių aukštumų.
Alergija man nuo tų štampų, prdn visiems, kad nesusilaikiau
Aurimas rugpjūčio 20th, 2010, 11:39 pm
Rytooooooooooj į Vilnių. Jei pamatysite su žalia striuke, tai aš : D
Auksinis kardas rugpjūčio 21st, 2010, 8:52 am
Žalios kelnės, žalia striukė – supainioti neįmanoma
Štai kur originalumas. O patriesti ir nušliaužti…
romas rugpjūčio 21st, 2010, 11:55 am
Perskaičiau šiandien kažkur Normano straipsnį ”Intelektualinė Lietuvos negalia – nacionalizmas per prievartą” lietrytyje. Būtų nieko straipsnis, jei tai būtų šiaip koks žurnalistas, bet Normanas pasirodo yra mažiausiai filosofijos magistras. Tai va, tame jo buvimo filosofu kontekste manau, kad jį yra ištikusi ta pati intelektualinė negalia, apie kurią jis rašo. Nemoku aš gerai išsireikšti, bet pabandysiu.
Pabundu kasdien ir mane iš karto užplūsta prisiminimų lavina, kuri primena: kas esu, kam skolingas, ko nepadariau ir kam kažką privalau. Tas dalykas matyt vadintųsi susitapatinimu su savimi. Tuo pagrindu aš žinau, kad romo sąskaita banke yra mano, romo namas yra mano, mano yra ši žmona ir šitie vaikai. Jei mano atminties aparatas sugestų dėl senatvinės demencijos, tapčiau laisvas nuo viso to. Bet kol esu pilno proto, save identifikuoju kaip tęstinį ervėje bei laike ir dėl to nesigraužiu, nes manau, kad būti savimi yra normalu.
Normanas sako, kad mes esame nesisteminiai pasaulio sistemos atžvilgiu ir tai yra baisiai didelė problema. Nuo to gali atsirasti koncentracijos stovyklos net. O aš manau, kad esame sistemiški, o posistemiškumas netrukdo. Netgi sakyčiau posistemiškumas yra per silpnai išreikštas, nes posistemis yra nestabilus ir byra. Jei jau kalbant grubiai, Normantas neįžvelgia tikrųjų problemų ir tekstus kuria ideologinių pusfabrikačių pagrindu. Nereikėtų nacionalizmo paversti fobija. Žmonės negali būti be bendrumo, o vieną bendrumą nuo kito skiria skirtumai. Galvokim, kas mus galėtų jungti, nei bijokim rasti. Jis yra neteisus, kad mums reikia materialių pasiekimų, kad galėtume mylėti savo buvimą kartu. Jausmai gali būti ir yra ukdomi. Nepasitenkininimas materialia savo gerove ir mintis, kad Tėvynė yra tau skolinga, patys sau irgi neatsirando.
Aišku, kad pačių problemų yra vežimu vežk , bet ar būtina taip greitai atsiminti nacionalizmą kiekvieną kartą?
romas rugpjūčio 21st, 2010, 11:57 am
A, dar atsiminiau, kad tam pačiam lietrytyje paskaityti tinka Parulskis, kaip gerai subalansuotas prie Normano.
kreivarankis rugpjūčio 21st, 2010, 12:36 pm
romai,
daugiau Viliaus Normano tekstų gali rasti puslapyje http://www.anarcija.lt . Ten paieškok tagų „normanas” ar pan.
aš kažkada norėjau tekstą apie jį pašyti ir dar apie tokį Stanislovą Tomą. Nežinau, kaip tau, bet man jo pasitikėjimas savimi yra patologinis. Šiaip, kiek žinau, jisai nėra filosofijos magistras, o tik bakalauras, o ir gynėsi gana varganai, nors nepatingėjo gynimo komisijai išaiškinti, kad anie nieko neišmano.
egriseus rugpjūčio 21st, 2010, 1:07 pm
Nususęs piemuo mano, kad gali (sugeba) įvertinti, kuris asmuo yra tikrasis intelektualas, o kuris – ne. Mano galįs paniekinti filosofijos daktaro – beje, save vadinančio eksfilosofu – intelektinius gebėjimus ir t.t.
Perfrazuojant iškilųjį Normaną – gimęs klounu nei rašytoju, nei filosofu netapsi.
kreivarankis rugpjūčio 21st, 2010, 1:08 pm
Na, jis jau porą knygų išleidęs….
romas rugpjūčio 21st, 2010, 1:10 pm
Neradau jokių duomenų, kokias studijas jis yra baigęs, nes Vilis Normantas yra pseudonimas, pasirodo. Kažkada po kažkokiu straipsniu jis pasirašė kaip filosofas ir man netgi sušvietė iš atminties, kad magistrantas. Bet čia atminties apgaulė mane ištiko greičiausiai. Gal netgi sumaišiau su kuo nors. Bet ir pataikiau – jis filosofas
kreivarankis rugpjūčio 21st, 2010, 1:20 pm
Jisai apsigynė VDU filosofijos bakalaurą. Jei mano kanalai tikslūs, tai rašė apie Schopenhauerį. O Tau iš „atminties sušvietė”, manau, neatsiutiktinai, kadangi jisai nuosekliai primena, kad yra „filosofas”. Pvz. kai jo kokį tekstą įkelia delfis, tai apačioje visada būna prierašas „autorius yra filosofas”. Šiaip tai man jis atrodo liguistai savimi pasitikintis priekvailis. Tačiau deja tuom ir įdomus. Reiškinys keliantis tiesiogines asociacijas su Minedo fenomenu. Tačiau pastarojo žvaigždė jau užgeso, o šitas vis pasirodo
egriseus rugpjūčio 21st, 2010, 1:30 pm
Knygų? O taip
– „… šios knygos teisės jau yra parduotos vienai įtakingiausių JAV leidyklų, tad Lietuvos skaitytojai pirmieji turi galimybę susipažinti su, tikėtina, tarptautiniu bestselleriu.”
„Mergina Ievos drabužiais truputėlį pravėrė savo šventovės duris, ir suviliotasis Odisėjas pajutos jos svaiginančią gelmę”