Nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus
Laikas per greitai bėga, kai jo reikia, ir per lėtai, kai kankinamės. Bet iš esmės – tirpte tirpsta. Laikas tirpsta. Netobula.
Ar jūs kada nors galvojate apie neaprėpiamybę? Įmintų pėdų smėly, rankos paspaudimų, bučinių ir apkabinimų, druskos ir cukraus skonio, lipimo laiptais… Apie patirtį ir įspūdžius. Mes tie patys, bet kaskart vis kiti, nes nuolat prausiame nuo savęs išorinį ir dvasinį purvą, bandome išsaugoti tai, kas patinka ir atsikratyti to, ko neapkenčiame. Kartais naiviai tikimės daugiau nei mums gali būti duota, kartais – nuvertiname save, nes bijome sėkmės.
Ir sprausdamasi į šventinius drabužius, kaip tik galiu atsakyti į skaitytojos užsienietės (asmuo šio tinklaraščio šeimininkei žinomas) klausimą rubrikai „Klausk Ligitos“: „Šaunuole mergaite, ar ir toliau išliksi stipruole?“. O atsakymas trumpas: „Žinoma, nes kitaip ir būti negali“.
Kitąmet privalau dar išsamiau apsvarstyti tai, kas įvyksta, nepaleisti pavėjui, nes… Būtų neblogai galiausiai tapti išmintingu žmogumi:)
Su tokia nuotaika žengiu į 2010-uosius (beje, nenumaldomai artėja mano tinklaraščio vienerių metų gimtadienis. Padovanok man dovaną – užsiprenumeruok įrašų RSS. Be abejo, jei dar to nepadarei).
Tekstą parengė Ligita iš „Ligi Dangaus“
Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.
Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.
* yra papildomų sąlygų:)
Ligita
You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.
I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.
* There are additional conditions:)
Ligita
Rolandas sausio 3rd, 2010, 3:00 pm
Nors kaip yra gera apsimesti kvaileliu. Kaip saugu yra dėvėti kaukę. Įtikėti, kad po ta kauke yra tuštuma ir nekvaišyti sau galvos žvelgiant į tą bedugnę. Šėlioti pasislėpus yra daug mažiau pavojinga, nei atvirai. Tuomet viskas savo vietose, kontroliuojama.
Zita sausio 3rd, 2010, 3:00 pm
Na, kad mūsų vidus tikrai nėra tuštuma tai sutinku. Kitas klausimas kuo tas vidus užpildytas, ar tikrais lobiais, ar tuo ko geriau nematyti.
O kepurė su ausim visai gražu, tik man netinka. Aš daugiau į romantišką stilių. Reiks pradėt skrybėlaites nešiot
Rolandas sausio 3rd, 2010, 3:03 pm
Žinau, kad pardavime būna žieminių skrybelių su ausimis. Aš rimtai.
Zita sausio 3rd, 2010, 3:08 pm
kreivarankis sausio 3rd, 2010, 3:15 pm
Ten tos dzenbudizmo istorijos, turbūt, perskaitytos kokoje nors knygoje, išverstoje iš anglų kalbos, kuri vadinasi dzenbudizmas šiuolaikiniam žmogui namų sąlygomis arba dzenbudizmas paprastai arba dzenbudizmas per 5 minutes ar kažkas panašaus?
. sausio 3rd, 2010, 3:21 pm
Many gražių dalykų yr be galo-
Pavydo juodo, dar puikybės,
………
……….
Tęskit – savikritiškai
TipasK sausio 3rd, 2010, 3:22 pm
Šiaip jau kaukės yra civilizacijos produktas. Sakykime, gamtos trupinėlis šuva visada natūralus ir visada pasiruošęs pavizginti uodegą. Tuomi remdamasis kategoriškai nesutinku, kad po kauke nieko nėra. Atvirkščiai, kartais būna, kad natūra taip stipriai išlenda, kad visos kaukės nubyra kaip kankorėžiai. Sakykime koks „naujasis” – jam tampa taip malonu mėgautis savimi, pinigais, galimybėmis, kad jo natūra išlenda pačiu paprasčiausiu būdu. Nebepasislepia nei po jokia kauke. Tokių grynuolių civilizacija dažnai nesugeba įveikti.
kreivarankis sausio 3rd, 2010, 3:25 pm
Tęsiu
…menkystės nuodo,
ir dar kančios, geresnį matant.
Širdis – Erodo,
ji pykčiui kelią tenurodo.
bang sausio 3rd, 2010, 3:26 pm
joprsttp://eu.dummies.com/WileyCDA/store/product/Buddhism-For-Dummies.productCd-0764553593.html
Rolandas sausio 3rd, 2010, 3:38 pm
Ir dar, kalbant apie tuos vaikiškus suaugėlius, negaliu sutikti ir suprasti pasakymo Senekos, kuris savo laiškuose Lucilijui rašė, kad nieko nėra bjauresnio už senį gyvenimą pradedantį iš naujo. Gal padės kas suprasti?
Dėl kaukių ar skrybėlių ir jų naujausių mados vėjų, tai viena tema. Daug dramatiškesnis atvejis, kuomet esi patologinis tinginys ir kaukėms bei skrybėlėmis esi priverstas slėpti šį trūkumą:) Va čia tai drama:) Iš asmeninės patirties žinau:)
kreivarankis sausio 3rd, 2010, 3:43 pm
Rolandai,
dėl Senekos.
Čia kai tau 70 metu, o tu nusidažai savo žilus plaukus juodai, išsiskutinėji bakenbardus, po drabužiais užsidedi korsetą, kad atrodytum „stroinesnis” ir vedi kokią 20-metę.
TipasK sausio 3rd, 2010, 3:44 pm
Rolandai,
tikėtina, Seneka turėjo galvoje patirtį
Rolandas sausio 3rd, 2010, 3:47 pm
TipaiK
Įdomiai tu čia, man patiko. Reikės pagalvoti.
Valentinas sausio 3rd, 2010, 5:13 pm
Negi galvojate, kad iki mūsų niekas šito nesvarstė? Asmenybės teorijų yra kelios dešimtys, o gal ir šimtai:
hašttp://en.wikipedia.org/wiki/Personality_psychology
Rolandas sausio 3rd, 2010, 5:55 pm
Skaitau LR interviu su dzenbudistu, kuris pasakė, kad „Pragaras yra tada, kai negali patenkinti savo troškimo“.
Vienas komentatorius po tuo straipsniu parašė: „Nežinau, kaip jiems – man pragaras, kai viską gali, o niekas nebeįdomu…”:)
Valentinas sausio 3rd, 2010, 7:30 pm
Žodžiu susikėliau š Wordą jūsų komentarus apie mano statybos problemas (oi, o gal ranka perrašyt būtų buvę geriau?), perskaičiau. Visiems esu dėkingas, bet optimizmo man nepridėjote. Tačiau pykčio atsirado daugiau, nes šiandien išlindo dar vienas š…
Brokas yra dvejopas. Pas mus ir praktiškai visus kaimynus nepaprastai rasoja langai. Pas kai kuriuos jie tiesiog teka upeliais, pas mus vidutiniškai. Haneris sako, kad reikia „vėdinti”. Jų supratimu vėdinti reiškia nuolatos laikyti langus ant mikroventiliacijos ir laikyti aukštą temperatūrą. Tačiau tada visų pirma šildai Lietuvos orą ir bandai pakeisti klimatą savo sąskaita, antra, nuolatinis šaltas skersvėjis palei grindis, o pas mane ant grindų gyvena 3 mažamečiai kraujasiurbiai. Pas vienus kaimynus Haneris buvo atsivežęs subrangovo atstovus, kurie statė langus ir anie pasakė, kad „langai sustatyti taisyklingai”.
Mūsų bute papildomai prisideda tai, kad kambario siena yra šoninė išorinė siena ir ties ta vieta kur yra namo kampas sienos drėgsta. Praeitais metais mes tai pastebėjome ir kreipėmės į Hanerį. Vasarą, ta siena buvo atkasta ir patvarkyta hidroizoliacija. Tačiau, užėjus drėgmei lauke, pamatėme, kad drėgna vėl. Maža to, pasirodė pelėsis. Parašėme skundą į kokybe@hanner.lt. Atėjo atstovas ir išmatavo santykinį oro drėgnumą, kuris pasirodė 80%. Tai yra žiauriai daug ir pasakė: jūs auginate mažus vaikus, daug skalbiate, daug verdate, todėl pas jus didelis sanykinis oro drėgnumas, todėl ir pelija sienos. Pas mus skalbyklė su džiovykle ir todėl mes visai nedžioviname skalbinių, o verdame visą laiką su gartraukiu. Akivaizdu, kad drėgmės šaltinis ateina iš išorės. Šiandien pamačiau, kad pelėsis atsirado dar kitame kampe. Žodžiu laukti nebėra kada. Aš noriu, kad Haneris padarytų viską taip, kaip turi būti ir kompensuotų sugadintą parketą, grindjuostes ir jų keitimo išlaidas. Pagrindinis klausimas – koks pirmas žingsnis? Ar kreiptis į statybų inspekciją su skundu ir atsiduoti ilgai biurokratinei procedūrai, ar ieškoti eksperto, kuris nustatytų, kad drėgmės šaltinis yra išorinis ir iš karto duoti Hanerį į teismą? Ar galima padaryti taip, kad Haneris apmokėtų ir bylinėjimosi išlaidas, jei jis pralaimės? Ar galima nuvalyti pelėsį ar laikyti jį kaip „daiktinį įrodymą”? Žodžiu, klausimų daug, bet veikti reikės.
kreivarankis sausio 3rd, 2010, 8:05 pm
Regis, be WU čia neišsiversime. Man kažkada irgi reiks pirkti, bet kai pasiklausau tu kraupokų istorijų….
bang sausio 3rd, 2010, 8:39 pm
Pirmiausia kreipkitės į ne maisto produktų inspekcija su prašymu ištirti grybelį – maždaug kada jis įkurs koloniją jūsų plaučiuose. Toliau rašytinė pretenzija pardavėjui – lai raštu atsako kas kaltas dėl problemos ir nurodo sutarties sąlygą ar STR reglamentą, kur nurodytas vaikų santykinis snarglėtumas nesukelsiantis parduodamame bute pelėsių. Jei nesutarsite su pardavėju – ieškokit specialisto, kuris sugebėtų surasti ir pašalinti problemą. Pralaimėjusi šalis apmoka laimėjusiosios bylinėjimosi išlaidas.
Benedikta Vaivadaitė sausio 3rd, 2010, 8:57 pm
Ligita, gal kiek pavėluotai, bet…
Su Naujaisiais! Tavo blogas yra vienas iš tų gerų dalykų, kuriuos atradau 2009-aisiais, todėl labai norėčiau palinkėti vieno svarbaus, bet paprasto dalyko – neprarasti noro rašyti.
O komentuotojų bendruomenei – sąmojo, aštrių plunksnų ir turiningų akimirkų @ ligita.xz.lt
Na, o aš pasistengsiu irgi kartais palikti kokį komentarą…
Ligita sausio 3rd, 2010, 9:06 pm
Benedikta, ir jus su Naujaisiais! O aš galėčiau palinkėti, kad šiemet jums netrūktų šaunių akimirkų. Kartu su draugais, šeima, vienumoje… Svarbu, jog būtų ką prisiminti ir kad tai padėtų augti. Na, žinot, vidumi. Oj, poeziškai išėjo…
Šiaip malonu, kad ir po ilgesnio laiko neužmirštat apsilankyti! Dėkui už linkėjimus.
Rolandas sausio 3rd, 2010, 9:09 pm
Valentinai, sutinku dėl to ką parašė bang, tačiau paklausyk manęs.
Galima daryti prielaidą, kad butą įsigijai pagal preliminarią sutartį, kurią vėliau pakeitė notarinė buto pirkimo-pardavimo sutartis.
Taip pat darau prielaidą, kad nuo buto pirkimo-pardavimo nepraėjo daugiau kaip 5m. , o juo labiau 10 m.
Todėl teigtina, kad šiuo metu dar galioja garantinio laikotarpio nuostatos.
Pas tave 80 procentų santykinė oro drėgmė, o norminiai dydžiai gyvenamosiose patalpose šildymo metu gali svyruoti nuo 30 iki 75 procentų.
Dėl reikalo esmės –tavo pirmo žingsnio.
Yra toks techninių reikalavimų statybos reglamentas STR 2.01.01(3):1999“Gyvenamieji pastatai”, kuris nurodo, kad pastatai turi būti suprojektuoti bei pastatyti taip, kad atitiktų gyvenamajame pastate ir prie jo esančių žmonių higienos sąlygas ir nekiltų grėsmė žmonių sveikatai, kad ir dėl statinių konstrukcijų ar statinių vidaus drėgmės.
Kitas tau aktualus techninių reikalavimų statybos reglamentas STR 2.01.01(3):1999 „Esminiai statinio reikalavimai. Higiena, sveikata, aplinkos apsauga“. Šio reglamento 31 p. taip pat nurodoma, kad statiniai turi būti suprojektuoti ir pastatyti taip, kad juose nebūtų žmonių higienai, sveikatai ir aplinkai kenksmingo drėgmės poveikio, bei nustatoma, kad normalios eksploatacijos reikalavimai privalo būti tenkinami per ekonomiškai pagrįstą statinio naudojimo laikotarpį. Minimo reglamento 32. p. konstatuojama, kad “Drėgmė gali paveikti žmonių sveikatą dėl per didelio ar per mažo santykinio dydžio; netiesioginių drėgmės pasekmių, įskaitant pelėsių augimą ant vidinių statinių paviršių ir gaminių.“
Išsitrauk internete šiuos du reglamentus, pasidėk šalia savo pirkimo-pardavimo sutartį, paimk popieriaus lapą ir didelėmis raidėmis parašyk žodį PRETENZIJA.
Reglamentuose surasi mano aukščiau nurodytus punktus, todėl tokiau Pretenzijoje drąsiai rašyk tekstą kokie yra trūkumai (drėgmė, pelėsis ir etc.), bei kad „Hanner“ pažeidė šiuos reglamentus ir jų punktus (juos tvarkingai išvardink ir nepamiršk tiksliai nurašyti reglamentų pavadinimų). Gausis kaip eksperto išvada.
Taip sutaupysi ant „visokių ekspertų“. Jei labai abejoji ar išvados surąšymas „už ekspertą” įtikins Hannerį, tai gali parašyti, kad defektus nustatė statybos ekspertas Fredis Žvaigždelis. Aš rimtai, blogiau nebus tik geriau. Kas čia žino, o gal tikrai toks yra statybų specas:)
Po to, taip pat drąsiai, šaltu veidu (irgi be jokių konsultacijų su teisininkais (t.y. be betikslio pinigų ir laiko švaistymo) parašyk:
„LR CK 6.697 straipsnio 1 dalyje nustatyta įstatyminė rangovo darbų kokybės garantija, o 3 dalyje numatyta, kad rangovas atsako už defektus, nustatytus per garantinį terminą. Iš pateiktų aplinkybių akivaizdu, kad Jūsų bendrovės pažeidė aukščiau nuodytas Lietuvos Respublikos CK nuostatas, LR Statybos įstatymo nuostatas ir nurodytų statybos reglamentų reikalavimus. Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytą REIKALAUJU:……………(čia ir pareikalauk savo grindjuosčių ir parketų atstatymo arba nuostolių atlyginimo, bei visko ko dar nori). ir nustatyk terminą.
Išsiusk laišką registruotu paštu, Haneris gaus Pretenziją, sėsite už stalo ir gal pavyks sutarti.
Toks mano galva turi būti tavo pirmas žingsnis (geriausias, pigiausias ir protingiausias).
Jei Hanneris nesutiks, nenusimink, galėsime pakalbėti apie kitokius, agresyvesnius teisinius žingsnius, tačiau tuomet jau bus išlaidos.
Beje, jei derybų metu Hanerio atstovai ką nors gąsdintų, užsimintų ar provokuotų, tai žinok, kad esant nesutarimui galėsi drąsiai rašinėti į visas instancijas ir nebijoti dėl Hanner keršto už dalykinės reputacijos pažeidimą.
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas yra suformavęs teismų praktiką, kad pranešimas valstybės (savivaldybės) institucijoms, pareigūnui apie padarytus ar daromus teisės pažeidimus, siekiant apginti pareiškėjo ar kito asmens teises, teisėtus interesus, laikomas sąžiningu asmens kreipimusi į kompetentingą instituciją ir nėra vertinama kaip dalykinės reputacijos pažeidimas.
Ligita sausio 3rd, 2010, 9:10 pm
Taigi diskusija apie statybas vyko visai ne čia, garbaniai…
Ligita sausio 3rd, 2010, 9:12 pm
http://ligita.xz.lt/about/perla-nemeluoja-zinai-geriau-branguti/
Benedikta Vaivadaitė sausio 3rd, 2010, 9:16 pm
Ačiū už linkėjimus, Ligita. Tikiuosi viskas išsipildys
Rolandas sausio 3rd, 2010, 9:16 pm
Ligita,
Čia Valentinas vis užveda temą. Man ji ir nelabai patinka.
kreivarankis sausio 3rd, 2010, 9:18 pm
Ligita ir Rolandai,
čia ne šiaip sofistikuota „diskusija”. Žmogui reikia pagalbos.
Ligita sausio 3rd, 2010, 9:20 pm
Rolandai ir kreivaranki, tema kaip tema, bet man visai patiktų, kad kur ji prasidėjo, ten ir tęstųsi. Dėl bendros tvarkos
romas sausio 3rd, 2010, 9:22 pm
Valentinai, aš taip ir maniau, kad yra problemos su drėgme ir pelėsiu. Dažniausiai tai yra eksploatacijos problema, bet ne brokas. Kambariuose reikia palaikyti 23 laipsnius temperatūrą ir reguliariai vėdinti, kad santykinis drėgnumas neviršytų norminės. Esmė yra tokia: norint, kad trauktų, reikia, kad iš kur nors pritekėtų. Namas yra sandarus ir todėl drėgmė kaupiasi net nuo žmonių kvėpavimo. Bet gali ir ventiliacijos kanalai neveikti. Reikia patikrinti su degtuku, ar veikia ir vonioje, ir virtuvėje. Kad trauka atsirastų, reikia nors truputį praverti langą. Jei ventiliacija neveikia, tada reikia ieškoti, kas perdengė kanalus. Kaltininkai gali būti ir kaimynai, gyvenantys aukščiau. Karas dėl ventiliacijos buvo ir mano eksname, nes buvo „atradusių” laisvų kanalų ir nepagalvojusių, kad apačioje žmonės irgi turi vėdintis. Aš manau, kad Hanner nėra problemų su broko taisymu, jei tai yra tikras brokas. Jiems tai net nekainuoja, nes visa atsakomybė kabo ant rangovo, kuris privalomai garantuoja kokybę 5 metus rodos, nors gal ir ilgiau – čia yra teisinę pusę geriau žinančių. Dėl išorės sienos reikia kviestis Hanner dar kartą, nes gali būti, kad neištaisė broko, bet gali būti ta pati vėdinimo problema. Su Hanner bus sunku bylinėtis, nes pelėsis nesiveisia prie 23 laipsnių kambario temperatūros. Kad tu palaikei visą laiką tinkamą temperatūros ir vėdinimo rėžimą, sunkiai įrodysi. Viskas priklausys nuo ekspertų išvadų. O šie gali rasti broką, o gali ir ne. Hanner yra stambus statybų užsakovas, todėl ekspertai gali būti palankesni Hanner. Maža kas atsitiks – šiandien ekspertas, o ryt gal teks dirbti statybos kompanijoje.
Ligita sausio 3rd, 2010, 9:23 pm
Eikit šikt.
Rolandas sausio 3rd, 2010, 9:24 pm
Gal tikrai reikia pagalbos, tai Valentinai, sutikslinu dėl reglamento: Lietuvos Respublikos aplinkos ministras įsakymas Dėl statybos techninio reglamento 2.02.01:2004 „Gyvenamieji pastatai“ patvirtinimo, 2003 m. gruodžio 24 d. nr. 705
romas sausio 3rd, 2010, 9:26 pm
Rolandai, Valentinas pirko butą su natūraliai ventiliacija. Gali viską ką parašei mesti į šiukšlių dėžę, nes Valentinas turi langus su mikroplyšio pozicija ir ventiliacijos kanalus.
Rolandas sausio 3rd, 2010, 9:33 pm
romai
Jei galvoji, kad Valentinas beprotis, ieškantis ko nepametė, o Hanner namai aukščiausios kokybės, tai gali mesti ką aš parašiau į šiukšlių dėžę:)
Zita sausio 3rd, 2010, 9:37 pm
Ligita, ramiai… kvėpuojam…
Ligita, reikia sakyti ne taip kaip pasakėte paskutiniame komentare, o reik sakyt: „Eikite prašom…”
O aš sakau labanakt. Ryt vėl prasideda: susirinkimais, planų aptarimai, numatymai, pamatymai, ir visos kitos nepamatytos problemos.
romas sausio 3rd, 2010, 9:41 pm
Rolandai, aš su šita pelėsine ir drėgmės problema esu praktiškai susidūręs, todėl apie ją žinau gerai. Valentinas turi galimybę reguliuoti ir šildymą, ir drėgnumą, tik tai turi daryti rankiniu būdu, nes nenusipirko buto su klimato kontrolės sistema. Jei drėgna yra ne todėl, kad kažkur sunkiasi vanduo, Valentinas bus pats ir kaltas, nors aš jį žmogiškai suprantu, kaip praėjęs panašius gyvenimo išbandymus.
bang sausio 3rd, 2010, 9:45 pm
Rolandai, pasiūlytas CK straipsnis ne visai tinka, nes Valentino su namo statytoju nesieja statybos rangos teisiniai santykiai.
romai, berods praleidai epizodą apie drėkstančią sieną, kurios izoliacija jau kartą buvo taisytą.
Šiaip prieš porą savaičių daraugas su šeima išsikėlė iš buto (viršutinis aukštas+kampinis), kuriame taip pat drėko išorinė siena. Paskutinį kartą, kai pas juos buvau pelėsis jau buvo apėmęs dvi sienas ir pusę lubų. Kažkada stogo izoliacija buvo jau taisyta, bet nepadėjo.
Rolandas sausio 3rd, 2010, 9:53 pm
romai
Aš tik dėl tavo kategoriškumo – „namas su natūralia ventiliacija”, „valentinas turi langus su mikroplyšio pozicija ir ventiliacijos kanalus”, o aš (romas) turiu patirties”, todėl Valentinas neteisus, o Hanneris teisus. viską į šiukšlių dėžę.
Jei ką statybos reikaluose reikia išmesti į šiukšlių dėžę, tai kategoriškumą pirmoje eilėje.
Sakai, kad turi praktikos drėgmės ir pelėsių reikaluose. O tu tikras, kad nėra kitos praktikos, ar tu įsitikinęs, kad tavo praktika nėra klaidinga? Todėl nebūk toks kategoriškas. Kad ir apie namo siūlių izoliacijos galimą problemą pagalvok, kas bus kaltas jei drėgmės ar pelėsių dalyje techninė eskpertizė įvardins nepakankamą siūlių izoliaciją? Variantų dešimtys ir praktika įvairi:)
Rolandas sausio 3rd, 2010, 9:53 pm
bang
Tinka, kadangi Hanner buvo ir statytojas. Net nediskutuojam.
romas sausio 3rd, 2010, 9:55 pm
Bang, aš komentare aukščiau rašiau, kad dėl išorės sienos jis turi dar kartą kviestis. Ir manau, kad Hanner sutiks dar kartą broką šalinti. Dėl viso pikto, kai broką mėgins taisyti, pasikviečiau kokį statybos inžinierių, ką jie ten mėgina daryti, ir pafotografuočiau. Jei ten yra situacija beviltiška, tada reikia mėginti atsiimti pinigus ir kraustytis. Dėl ko drėksta, turėtų matytis. Jei tai yra lopas ties apačia – tada drėgsta nuo pamatų, o jei drėgsta tolygiai visa apačia – tada kondensatas.
romas sausio 3rd, 2010, 10:08 pm
Rolandai, esmė yra ta, kad jei perki automobilį su paprastu oro pūtekliu, negali reikalauti klimato kontrolės komforto automobilio salone, todėl patarimas skaityti statybos normas yra netikęs. Tą namą jau pagal normas pastatė ir priėmė. Tam, kad ventiliacija trauktų, elementari fizika sako, kad turi iš kažkur oro į patalpą pasipildyti. Aš supratau, kad Valentinui duoda tuos pačius patarimus, kuriuos davė mūsų name – praverti langus.
. sausio 3rd, 2010, 10:15 pm
romui pritariu, kad su Haneriu nepakovosi – jie santykinę oro drėgmę 80 procentų be abejo užfiksavo ir aktu.
Problema sena ir žinoma, pagooglinus:
merginos, mielosios,
pelesiai astsiranda del plastikiniu langu. Kadangi visi taupo ir susideda langus be mikroventiliacijos, tai kambariuose kaupiasi dregme, nes per mazai ventiliuojasi patalpos. Visi dabar gyvena kaip termose. O dar kai sildymas neijungtas, tai ant sienu ar tose vietose, kur sienos jungiasi su langais susidaro vadinamasis „rasos taskas” (aprasojusios sienos, langu apacia), kuris yra puiki terpe veistis pelesiams…. Gelbejimosi budai: 1. kelti patalpu temperatura, kad rasos taskas pasislinktu nuo sienos pavirsiaus gilyn i siena; 2. ventiliuoti patalpas – daznai i pastoviai; 3. siltinti lauko sienas, kad jos nepersaltu. ARBA….. susargdinti visa seimyna astma nuo pelesiu sporu….. rinkites…
*******
Ar yra bute bent vienas veikiantis ventkanalas, parikrintas su žvake ar degtuku?
Rolandas sausio 3rd, 2010, 10:16 pm
romai
Jau buvau tau sakęs, kad negalima painioti namo atitikimo esminiams statinio reikalavimams (Statybos įstatymo 4 str.), jo pripažinimo tinkamu naudoti ir garantiniu laikotarpiu atsiradusių trūkumų instituto. Ar jau taip sunku suprasti? Ir kol tai painiosi, negalime toliau diskutuoti, nes bus tuščias, nekonstruktyvus ginčas, ko pasekoje ir atsiras, švelniai kalbant, netinkami tavo pasiūlymai „neskaityti statybos normų”. Man jau neįdomu taip. Baigiam.
romas sausio 3rd, 2010, 10:25 pm
Rolandai, patariu paskaityti, ką Taškas parašė – labai panašu, kad jis raukia šitame reikale daugiau. Sienų drėgmė ne visada yra teisinė problema.
Valentinas sausio 3rd, 2010, 10:32 pm
Ligita,
Nepyk ant jų, garbanius aš:)
Romai, kur yra nustatyta ir namo techniniame aprašyme parašyta apie temperatūrą ir apie privalomą vėdinimą? Man niekas nedavė jokios intrukcijos kaip naudotis „daiktu”.
Be to, nejaugi yra normalu ir tai įteisintas vėdinimas per vadinamus mikroplyšius? Kai atidarai mikroplyšį, pučia pakankamai stiprus skersvėjis. Kokie reglamentai leidžia tokius dalykus? Aš negaliu per naktį palikti mikroplyšį atidarytą, nes supus vaikus, o ryte nuo langų nusiurbiu 100 ml. vandens. Nejaugi galima teigti, kad tai normalu?
Be to, pelėsis kaupiasi būtent namo kampuose, kur peršlapusios sienos, parketas ir grindjuostės.
Tiesa, dar yra niuansas: namas nepriduotas.
. sausio 3rd, 2010, 10:36 pm
Ligita, pardon, bet čia ekstra atvejis – gelbstim Valentiną
, tad dar:
Tarybiniais laikais buvo kita problema – per sausa bute, buvo tokie keraminiai oro drėkintuvai arba bliūdas vandens po lova.
Bet tada languose visada buvo „fortkės”.
Dabar gi – patalpos per sandarios, o mes prikvėpuojam.
Valentinai, yra tokie drėgmės surinktuvai, verta pasigooglinti … supermamos viską žino (sic!)
Rolandas sausio 3rd, 2010, 10:39 pm
romai,
taškas visai apie ką kitą rašo, apie plastikinių langų problemas senuose namuose, o juk Valentino namas naujos statybos, buvo (privalėjo būti) suprojektuotas ir pastatytas numačius plastikinius langus, oro srautus ir etc. O dabar pelėsis, drėgmė. Kas kaltas, Valentinas? Visą laiką langus dabar turi laikyti atvirus?:) Juokinga. Pasiūlymas atidaryti langą kova su pasėkmėm, tinkamas bobutei, kuri tik ir sukrapštė litukus plastikiniam langui, įsistačius jį gavo kondensatą, drėgmę bei pelėsius ir daugiau pinigėlių neturi. Tokius pasiūlymus nemokamai dalino „langų statymo” Megrame visokios, kur juos statė žmonės tiesiog iš gatvės (kaip beje ir pas Hanner).
Sprendžiant klausimą iš esmės šalinti reikia priežastis, o ne langus atidarinėti. O va už tų priežasčių, priežastinio ryšio su pasėkmėmis (drėgme, pelėsiais) ir kyšo Hannner ausys:)
Rolandas sausio 3rd, 2010, 10:45 pm
Valentinai
Tai kodėl iš karto nesakei. Tu išgelbėtas.
Tikiuosi esi buto savininkas, pareikalauk, kad būtum įtrauktas į namo pripažinimo tinkamu naudoti komisiją, kaip bendraturtis turi pilną teisę.
Viskas „migom” išsispręs:))))
Valio, Valentinas išgelbėtas:)
Rolandas sausio 3rd, 2010, 10:51 pm
Va čia Valentinui ir pravers romo taip nemėgiami reglamentai ir minėtas Satybos įstatymo 4 str. nuostatos, kad namas turi atitikti esminius statinio reikalavimus (visus šešis) , todėl dar energijos taupymo reglamentą reikėtų Valentinui pavartyti ir Hanner kaput.
Valentinas sausio 3rd, 2010, 10:56 pm
Rolandai,
O kieno galima prašyti, kad įtrauktų, į komisiją?
Taške.
Drėgmės surinkėją turiu. Jis surenka pereklių ir santykinis oro drėgnumas sumažėja. Tačiau langai vis tiek teka upeliais ir sienos šlapios. Aparato galingumas 400 W. Galima paskaičiuoti kiek man jis papildomai energijos išsiurbia.
Dar vienas įdomus momentas – po to, kai pamatavo SOD pas mane, nuėjome pas kaimyną, kuris neturi išorinės namo sienos. Pas jį rodė 60%
. sausio 3rd, 2010, 11:02 pm
Tada blogai. Reikalas sienos konstrukcijoje. O tai jau sudėtingiau – klaidos ir brokas:
-projekte
-medžiagose
-darbuose (išpildyme)
Rolandas sausio 3rd, 2010, 11:03 pm
O jei rimtai Valentinai,
tai tikrai parašyk Hanner, kad reikalausi būti pakviestas į komisijos darbą (nors pagal reglamentą ir negali tiesiogiai), teiksi prašymus, skundus, tikrinsi tau parodomus namo statybos dokumentus ir etc.
Ir viskas bus pataisyta:) Todėl tikrai galioja ir geriausias yra mano aukščiau aprašytas tavo pirmas žingsnis.