Nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus
Laikas per greitai bėga, kai jo reikia, ir per lėtai, kai kankinamės. Bet iš esmės – tirpte tirpsta. Laikas tirpsta. Netobula.
Ar jūs kada nors galvojate apie neaprėpiamybę? Įmintų pėdų smėly, rankos paspaudimų, bučinių ir apkabinimų, druskos ir cukraus skonio, lipimo laiptais… Apie patirtį ir įspūdžius. Mes tie patys, bet kaskart vis kiti, nes nuolat prausiame nuo savęs išorinį ir dvasinį purvą, bandome išsaugoti tai, kas patinka ir atsikratyti to, ko neapkenčiame. Kartais naiviai tikimės daugiau nei mums gali būti duota, kartais – nuvertiname save, nes bijome sėkmės.
Ir sprausdamasi į šventinius drabužius, kaip tik galiu atsakyti į skaitytojos užsienietės (asmuo šio tinklaraščio šeimininkei žinomas) klausimą rubrikai „Klausk Ligitos“: „Šaunuole mergaite, ar ir toliau išliksi stipruole?“. O atsakymas trumpas: „Žinoma, nes kitaip ir būti negali“.
Kitąmet privalau dar išsamiau apsvarstyti tai, kas įvyksta, nepaleisti pavėjui, nes… Būtų neblogai galiausiai tapti išmintingu žmogumi:)
Su tokia nuotaika žengiu į 2010-uosius (beje, nenumaldomai artėja mano tinklaraščio vienerių metų gimtadienis. Padovanok man dovaną – užsiprenumeruok įrašų RSS. Be abejo, jei dar to nepadarei).
Tekstą parengė Ligita iš „Ligi Dangaus“
Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.
Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.
* yra papildomų sąlygų:)
Ligita
You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.
I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.
* There are additional conditions:)
Ligita
TipasK gruodžio 31st, 2009, 2:26 pm
Aplankiau asiliuką Valentiną, nunešiau obuoliuką, bet turėjo jau anksčiau atneštų, tai maniškį padėjo į eilę, sakė vakare, kai niekas nebelanko, gardžiuojasi atneštais skanėstais ir dalijasi su draugais kaimybais raguotaisiais.
Prašė Ligitai, Ligitai ir dar kartą Ligitai perduoti naujamečių sveikinimų, kad subūrė tokį gražų draugų būrį, kuriems pas Ligitą labai gera, smagi, jauki ir etiška aplinka teikia daug bendravimo malonumo.
Su ateinančiais Naujaisiais!
Ligita gruodžio 31st, 2009, 2:35 pm
Tipai, ir jus su Naujaisiais, kurie atkeliaus jau visai netrukus (liko mažiau nei 10 valandų)!
Tikiu, kad jūsų gyvenime nutiks dar daug labai gražių dalykų
Maras gruodžio 31st, 2009, 4:04 pm
Tobula, Ligita, tobula. Galbūt tai vienintelis tobulas dalykas.
Rolandas gruodžio 31st, 2009, 4:07 pm
Marai
Su artėjančiais Naujais metais!
Aurimas gruodžio 31st, 2009, 4:36 pm
Su artėjančiais Naujaisiais metais. Aš tai kaip tik nusivaliau kompiuterio klaviatūrą, kad būtų linksmiau ją spragsinėti per Naujuosius metus
Valentinas gruodžio 31st, 2009, 6:14 pm
Ligita,
Tau dar ankstoka tapti išmintinga. Wu nemėgsta protingesnių už jį merginų
Visus su artėjančiais!
. gruodžio 31st, 2009, 6:25 pm
Visiems – nuoširdžiausi Naujametiniai palinkėjimai Ligitos žodžiais :
„… nepaleisti pavėjui, nes… ”
Bent kitąmet
Fredis* gruodžio 31st, 2009, 7:57 pm
Pasveikinkime visus lietuvius šiuo metu esančius užsienyje,
šiuometu pilna žmonių senamiestyje, jau prasidėjo masinės eitynės
Ligita sausio 1st, 2010, 1:21 am
Ei, su Naujaisiais metais, bičai ir bobaitės!
Beje, tai pirmasis 2010-ųjų komentaras pas mane B))
Maras sausio 1st, 2010, 1:37 am
Balius jau baigės?
Rolandas sausio 1st, 2010, 1:58 am
ei, čia aš, jau vėl:). Marai, kodėl TOKS?:)
Rolandas sausio 1st, 2010, 2:00 am
Ligita, tave pakabinčiau, tačiau mergų čia MARIOS:) iki:) kitą kartą:)
Zita sausio 1st, 2010, 12:20 pm
Ei!!! Labas rytas!!!
Sveiki visi peržengę į 2010 metus.
kreivarankis sausio 1st, 2010, 12:21 pm
Kas sveikas, o kas nelabai…
Ligita sausio 1st, 2010, 1:42 pm
Ei, Zita, pagaliau jūs atsiradote! Turiningų 2010-ųjų
Ligita sausio 1st, 2010, 1:43 pm
Marai, tai kad didelio vakarėlio ir nebuvo, labai tvarkingai mes ten plaikstėmės.
Rolandai, o kas sakė, jog norėčiau būti „kabinama”?
)
. sausio 1st, 2010, 2:22 pm
Sveiki, MMX !!!
Linkėdami vieni kitiems nesustoti, pravartu būtų išmokti ir, bent va taip užsiimti savo poziciją, kaip kad šio automobiliuko vairuotojas:
http://www.youtube.com/watch?v=REpXf0cmJ64&NR=1&feature=fvwp
Zita sausio 1st, 2010, 4:29 pm
Geras
Aš panašiai vieną kartą į sankrižą įsiroviau.
Bet Taške, kaip tas automobiliukas išsiparkuos, būtų įdomu pamatyti.
. sausio 2nd, 2010, 12:17 pm
Zitai tokioje situacijoje išsiparkuoti turėtų padėti keli džentelmenai:
http://www.youtube.com/watch?v=VUm5NOd5Q1Q&feature=channel
Zita sausio 2nd, 2010, 9:15 pm
Tai gal aš vis tiktai liksiu prie savo parkavimosi ypatumų. O tai šitas išsiparkavimo būdas manęs ko tai nežavi
Ligita sausio 2nd, 2010, 10:15 pm
Pasiilgau pavasario ir vasaros =( Nenoriu mokytis. Noriu maudytis ir važinėt dviračiu! (bet čia jau krypstu nuo jūsų parkavimosi temos)
Ligita sausio 2nd, 2010, 10:20 pm
Tiesa, aš nesiskundžiu, tik šiaip blevyzgoju. Pavyzdžiui, šiandien mačiau smagumą – visai šalimais namo, kur gyvenu, vaikučiai nuo kalniuko su rogutėmis važinėjo
Zita sausio 2nd, 2010, 10:38 pm
Vaikučiai… rogutė…
Ligita, kas jums pasidarė? Jūs jau didelė, mokslus kremtate. Laikas pamiršti rogutes.
Gerai jau gerai, labai jau aš čia suaugusia ir subrendusia apsimetinėju. Žinote, mes su draugais turime tokį slaptą kalniuką. Na, toki kad žmonės ten nemato. Tai nuvažiuojam, priparkuojam į pagriovi mašinas ir dūkstam kaip mažvaikiai. O paskui vėl solidžiai veidus netaisę grįžtam šlapiom sėdinėm namo. Įspūdžių užtenka iki kitos žiemos. Ir smagiausia tai, kad gi niekas nežino
kreivarankis sausio 2nd, 2010, 10:47 pm
Taigi, t
trūksta jums solidumo, gerbiamosios. Tai jau tikrai…
Zita sausio 2nd, 2010, 10:54 pm
Gerai jau gerai, O ar nepagalvojote gerbiamasis, kad gali būti mes kažkada esame kur nors susitikę ir kalbėjesi visai solidžiai, nes jūs nežinojote apie mūsų svajones apie rogutes
kreivarankis sausio 2nd, 2010, 10:59 pm
Moterys kartais sutinka solidžiai atrodančius kostiumuotus vyrus ir net nežino, kad jie kartais svajonėse nori būti anoms mažais neklusniais berniukais…
Aurimas sausio 3rd, 2010, 12:08 am
Ligita,
Aš ir šiandien važinėjausi su rogutėmis. Tiksliau mano didžiasias roges traukė mašina.
kreivarankis sausio 3rd, 2010, 12:15 am
Aurimai,
kodėl nemiegi?
Ligita sausio 3rd, 2010, 12:38 am
kreivaranki, o kodėl tu nemiegi? Eik gult
)
Bet žinok, Aurimai, tegu atsargiai tave su mašina veža, rogėse sėdintį, nes jeigu tinkamai nesureguliuos greičio, dar imsi ir palįsi po ratais.
Zita, aš tai atsimenu kaip mes su drauge ir broliu ant vadinamojo „gamyklos” kalno Utenoj patamsy buvom pačiuožinėt. Tik ten labai įdomiai virš kalno gatvė. Palaukit… Va, žiūrėkit į paskutinę nuotrauką – http://ligita.xz.lt/namai-namuciai-permaininga-diena-utenoje/ Kairėj pusėj kalnas (nesimato), o gatvė ta, kur demonstruojama. Žodžiu, varėm ir… „Pypt, pypt!” – pravažiuojantys automobiliai. Tikriausiai pasirodėm per dideli
Aurimas sausio 3rd, 2010, 12:39 am
Bendrauju, klaidžioju po internetą.
Beje, kreivaranki, mačiau „facebook“ tavo tinklaraščio fanų puslapį?
Aurimas sausio 3rd, 2010, 12:40 am
Ligita,
Visai šauniai balansavau savo kūną. O kodėl tu nemiegi?
kreivarankis sausio 3rd, 2010, 12:47 am
Aurimai,
aš nelabai moku naudotis facebook. O ką ten apie mane rašo? Šiuo metu biski skaitinėju ir „Dar pažiūrėsim” žiūriu.
Aurimas sausio 3rd, 2010, 12:54 am
Na, tenai tapau jūsų tinklaraščio gerbėju, jei pats suprantu. Ten publikuotas yra vienas įrašas, susijęs su idėjų postumiu. Jei turi „facebook“ sąsają, tai į paiešką įvesk „Naujapilis“ ir pamatysi. O ką skaitai? Filosofiją? Aš padariau įžvalgą, kad visų filosofų blogai yra savotiškai įdomūs.
kreivarankis sausio 3rd, 2010, 12:55 am
Civilinį kodeksą skaitau.
kreivarankis sausio 3rd, 2010, 12:57 am
O kokius žinai filosofų blogus?
Aurimas sausio 3rd, 2010, 12:59 am
Žinau vieną tinklaraštį, kurio autorius studijavo filosofiją. (Lietuviškais tinklaraštis)
O tu irgi studijavai ar ne filosofiją?
kreivarankis sausio 3rd, 2010, 1:01 am
Teko pastudijuot. Tai įmesk nuorodą to žmogaus. Paskaitinėsiu.
Aurimas sausio 3rd, 2010, 1:08 am
O tai baigei tu ją ar ne? Ar teisė tau tapo įdomesniu dalyku?
Tinklaraštis tai gudas.lt
Beje, o tu daugiau skaitai gimtąja kalba parašytus filosofinius tekstus ar užsienio?
kreivarankis sausio 3rd, 2010, 1:11 am
Daugiau lietuviškai. Bet norėčiau kiek grubokai paklausti…tik nesupyk. Kodėl tu klausinėji nuolat tokių nesamonių?
Aurimas sausio 3rd, 2010, 1:18 am
*nesąmonių.
Na, man atrodo visai nebeprasmiai klausimai. Arba klausinėju, nes pats esu kvailys. Nežinau.
kreivarankis sausio 3rd, 2010, 1:24 am
Aurimai,
Nu nepradėk visaip savęs menkinti. Klausiu, nes man ištiesų tavo klausinėjimas atrodo beprąsmis. T.y. kai žmogus, laikantis rankoje pačiūžas, klausia manęs kur yra čiuožykla, man viskas atrodo logiška… bet jei žmogus su pačiūžomis klausia kur yra artimiausias kelias į Afriką, aš nelabai suprantu. Nors iš principo žinau, kad reikia eiti į pietvakarius, bet nuo to niekam ne geriau.
Aurimas sausio 3rd, 2010, 1:30 am
Įdomu. Kažin, ar gerai supratau potekstę, jei ji tokia buvo. Na, pasistengsiu daugiau nebeklausinėti.
kreivarankis sausio 3rd, 2010, 1:34 am
Jei nebeklausinėsi, tai kažin ar gerai supratai. O gal ir potekstės nebuvo
Labanakt
Aurimas sausio 3rd, 2010, 1:37 am
Labos!
Zita sausio 3rd, 2010, 9:15 am
Kartais anksti gultis naudinga ir dėl to, kad neužgriūrų filosofinės nuošliaužos
Kreivaranki, prisiminiau S. Povilaičio dainą: „Jau laikas rimtam būt, jau laikas…”
Gal rimtai jau laikas..? Ligita, gal pabandom surimtėt?
Nors prisiminimai tai patys šauniausi būtėnt iš tokių pakvailiojimų.
Valentinas sausio 3rd, 2010, 9:52 am
O ne! Tik nesurimtėt! Už ką jūs manęs taip nekenčiate?
Zita sausio 3rd, 2010, 10:10 am
Valentinai, o ką siūlai? Yra tik dvi išeitys arba atrodyti rimtai ir paslapčiom nuo kalniukų čiužinėti, arba… viešai čiužinėtis…
TipasK sausio 3rd, 2010, 11:05 am
Zita,
aš taip manau: visų amžių žmonės išdykauja. Gal kiek skiriasi turinys, galimybės, formos, bet kai jei žmogus neišdykauja, t.y. nebežaidžia, jo vystymasis, galima sakyti, sustoja. Žaidimas yra būtina sąlyga tobulėti.
Yra dar vienas dalykas. Kai žmogus tampa paaugliu, daugelis dalykų atrodo hipertrofuotai, nesuprantamai, kartais atsiranda netikėtų fobijų, pradeda slėpti natūralius dalykus. Žaidimas – vienas tų slepiamųjų: „negaliu gi kaip mažas vaikas, kaip tai atrodys”. Kai kuriems taip lieka iki senatvės (dažniau vyrams), stipresniems tai pranyksta. Ir tada skrieja nuo kalniuko barzdoti vyrai, žilagalvės močiutės drauge su vaikais ar anūkais nuo kalniuko.
. sausio 3rd, 2010, 11:20 am
Viskas yra daug paprasčiau
Jeigu mirė, tai ilgam, jeigu durnas – suvisam.
Zita sausio 3rd, 2010, 11:52 am
Ligita!
Matot kas darosi? Taškas mušasi
TipaiK, aš tai vis klausiu savęs, o kodėl mes bijom atrodyt tokie kokie esam? Manau, kad ir Taškas čia stovi su solidžia šypsena, o pas tyliai prisimena savo smagius ir toli gražu ne solidžiai atrodančius pasiautimus.
Šiaip tai būtų įdomu, kad visi ką nors papasakotų ką slepia po ta solidžia išvaizda. Juk nauji metai prasidėjo, tai ir pradedam juos linksmai. A???
Ligita sausio 3rd, 2010, 12:57 pm
Na, nesu solidi, tai kaip ir pasakot nereikėtų. Bet, ai…
Mėgstu šokt pagal muzikos ritmą prekybos centre, pro laiptinės duris dažniausiai išpuolu taip, kad net atrodo pakylu kelis metrus į aukštį (o žiemą kepurė būna su ausimis!), šią vasarą sūpiausi ant tų skrajokliškų sūpynių. Tiesa, jeigu kartais kirbteli mintis: „Ką čia dirbu?”, iš karto turiu paguodą: „Kiekvienas tikras genijus privalo būti naivus.” – F.Šileris.
Aktoriams gerai, kad jie gali kvailioti ir niekas nepalaikys jų psichopatais.
Esu įsitikinusi, kad galima sau leisti žaisti tiek, kiek pavyksta įsijausti vyresniame amžiuje. Pavyzdžiui, nebesugebu atgaivinti lėlių
Rimtai. O juk anksčiau tas jų pasaulis atrodė toks tikras, natūralus, prasmingas. Apkloji iš senos močiutės suknelės iškirptu skiautiniu, prieš tai po galva patiesusi vatos prikimštą gumulėlį ir gerai. Arba banknotai. Iš sąsiuvinio langeliais darydavom litus… Oj, kokie tada turtingi tapdavom! Atsimenu, kad man net sykį toks berniukėlis už tuos litus keliolikai minučių išnuomojo normalų dviratį.
Bet žinot, vaikiški suaugėliai yra juokingi. Dėl to ir gimsta tas poreikis slėptis nuo visuomenės, jeigu nori žaisti.
Beje, kaip manote kodėl vakarėliuose dauguma vartoja alkoholį? Įtemptas gyvenimo tempas sustingdo ir sunku atsipalaiduoti savaime. Sunku būti pakvaišėliu, kai ilgą laiką turėjai talpintis į rimtuolio „drabužius”.
TipasK sausio 3rd, 2010, 1:14 pm
Zita,
kodėl bijome pasirodyti kokiais esame? Psichologai, filosofai čia galėtų nuobodžiais traktatais pasimėgauti, panašiai kaip mūsų teisininkai ar kiti, pasiima kokį paragrafą ir vartalioja kaip kokią karštą žariją ir rungiasi katras įmantriau, išmoningiau. Bet toks žaidimas, vadinamas kažkodėl diskutavimu, tik jiems teįdomus ir nelabai etiškas ir mandagus, nes kiti žiovauja.
O kalbant paprastai, mes visi norime būti savimi, tik ne visiems tai pasiseka. Priklauso tai nuo laaabai daugelio dalykų: kompleksų, išsilavinimo, vidinės laisvės, specialybės, aplinkos, artimųjų, draugų.
Tačiau kita vertus, mes visi pakankamai stipriai esame savimi visada. Net tinklaraščiuose pasislėpę po slapyvardžiais ilgainiui tampame savimi, daug čia neprivaidinsi. Žinoma, išskyrus tuos atvejus, kai kas nors susikuria personažą kokiai nors paskirčiai atlikti, pvz. reklamai, kokiai minčiai „prastumti” ar pan.
. sausio 3rd, 2010, 1:28 pm
Yla visada išlenda, kad ir kiek besistengta renkantis gražesnę:
http://img0.liveinternet.ru/images/attach/b/3/5/434/5434493_maski.jpg
Zita sausio 3rd, 2010, 1:33 pm
Vaikišką suknutę išaugau, o tie rimtuolio „drabužiai” jau matyt iki merč nesudils
Prisimenu prieš kelis metus vasara, tik su sese tyliai atšventėm mano gimtadienį. Bet vakare taip užėjo noras siausti… Kitą rytą žmonės miestelyje aikčiojo, kokie čia chuliganai sulaužė vaikų supynes. O mudvi kartu su jais sakėm: „A-ja-jai, koks dabar jaunimas”.
Bet įdomiausia tai, kad aš tai galėčiau viešai prisipažinti tai padarius, tik niekas, garantuotai niekas, tuo nepatikėtų.
Taigi, kad tie vaikiški suaugėliai labai juokingi. Bet, žinote, kai kuriems rimtumas labai prie veido netinka. Pavyzdžiui man: jei esu rimta, tai visi klausinėja kas nutiko, ko tokia liūdna. O jeigu mano akys su kibirkštėlėm, tai visiem atrodo, kad man viskas gerai. Žinoma man jau būna gerai, nes jau būnu iškrėtusi kokią nors išdaigą.
. sausio 3rd, 2010, 1:41 pm
Palindo uodas po bobutės sijonu ir įkando į ranką … diedukui.
Zita sausio 3rd, 2010, 1:42 pm
TipaiK, aš tai bandau prastumti mintį, kad reikia varyt į lauką ant kalniuko. O slydės ar rogutės, koks skirtumas.
O dėl baimės pasirodyti tuo kuo esi tai psichologai ko gero čia nebepadės. Aš daug metų studijavau psichologiją, o šiandien visą tai metų į šiukšlyną. Nes pamačiau, kad žmonių pasmerkimas yra ta jėga prieš kuria su psichologija, filosofija ar dar kokiu mokslu neišstovėsi. Čia jau reikia turėti tvirtą atramą.
Zita sausio 3rd, 2010, 1:43 pm
Taške, kaip Naujus sutikai, kad toks iškalbingas
TipasK sausio 3rd, 2010, 1:46 pm
Viskas labai priklauso nuo aplinkybių. Pamatę suaugusį smėlio dėžėje nustebtų ir vaikai, tačiau suaugėlis tą pačią pilį statantis dėžėje su sūnumu ar anūku – niekas net dėmsio neatkreiptų, netgi pasidžiaugtų, koks geras tėvelis.
Rolandas sausio 3rd, 2010, 1:48 pm
Būti savimi, kada galima būti savimi,sugeba kiekvienas. Daug nereikia. Ryte užsidedi kaukę, dienos bėgyje kaitalioji jas, o vakare nusimeti ir būni savimi:)
Sudėtingiau yra su teise būti savimi tuomet, kuomet tik panorėsi, būti savimi visur ir visada. Šią teisę reikia užsitarnauti ilgu darbu arba paimti ją jėga. Tiesa antruoju atveju yra didelė, beveik šimtaprocentinė tikimybė, patirti daug „nuostolių” iš aplinkinių.
Bet kuriuo atveju asmeniškai man yra daug labiau suprantamesnis, priimtinesnis ir simpatiškesnis tas, kuris per daug nesukausto savo tikrojo veido, neslepia jo vien dėl to, kad bijo „ką žmonės pasakys“ ar „kaip tai jo ateities karjeroje atsilieps“. Intuityviai labiau pasitikiu tokiais truputį „kreizais“, kurie vėluoja, pažada ir nepadaro ir pan., kurie „nesurimtėja“:)
TipasK sausio 3rd, 2010, 1:58 pm
Na, gerai, „gyvasis klasikas” Juozas Erlickas – kaukė ar natūra? Kas atsakys?
Rolandas sausio 3rd, 2010, 2:03 pm
Tai tiesiog kūryba, darbas ir pajamų šaltinis.
Zita sausio 3rd, 2010, 2:06 pm
Rolandai, prisiminiau tokią skaitytą istoriją:
Dzenbudizmo meistras turėjo šimtus mokinių. Kuomet reikdavo melstis, visi jie melsdavosi, išskyrus vieną, kuris beveik visą laiką praleisdavo būdamas girtas. Bėgo metai, mokytojas seno ir pavyzdingiausi mokiniai vis garsiau pradėjo spėlioti, kas gi bus naujasis lyderis, kuriam bus perduotos didžiausios paslaptys.
Mirties išvakarėse mokytojas pasikvietė girtuoklį mokinį ir būtent jam patikėjo slaptąsias savo žinias. Likusių pasekėjų gretose prasidėjo didžiulis pasipiktinimas. „Kokia gėda!” – šūkavo jie, – „Mes turėsime dabar pašvęsti save netikram meistrui, kuris net nesugeba mums prilygti!”
Išgirdęs jų klegesį, mirštantis meistras atsakė: „Aš galėjau perduoti šias paslaptis tik tam žmogui, kurį gerai pažįstu. Visi mano mokiniai yra baisiai dori ir rodo tik savo gerąsias savybes. Tai pavojinga, nes atrodantys dorais, paprastai tuo užmaskuoja savo tuštybę, išdidumą ir netoleranciją. Būtent todėl aš ir pasirinkau tą mokinį, kurio trūkumus mačiau geriausiai.”
Rolandas sausio 3rd, 2010, 2:18 pm
Zita, pasakysiu nekukliai, aplinkinius matau dzenbudizmo meistro akimis:)
Valentinas sausio 3rd, 2010, 2:20 pm
Kaukė, kurią nešiojame ir yra tikrasis mūsų veidas. Tiksliau, už kaukės nieko nėra, tik tuštuma.
. sausio 3rd, 2010, 2:21 pm
Ne kožnam pabažnam Dievo š… uostyti.
Bravo Rolandui ir Zitai, kažkas panašaus į įdomią diskusiją
Rolandas sausio 3rd, 2010, 2:22 pm
Valentinai, dėl tuštumos nesutinku. Sakoma, kad giliausias žmogus būna tuomet, kai jis vienas. Pabandyk, tuštuma tikrai kitaip atrodo.
. sausio 3rd, 2010, 2:24 pm
Užklydo mintis galvon ir nieko neradus – išklydo
Zita sausio 3rd, 2010, 2:41 pm
Taškas, man susikaupt neleidžia
Rolandai, į save labai pavojinga žiūrėti, reikia stiprių nervų.
Valentinai tu tik nežiūrėk į tą tuštumą, kartais iš ten vilko akys pažvelgia.
Kur Ligita, ko man nepadedate. Mūsų diskusijų vežimas jau į tuštumas griūna. Ar atsiras kas nors, kas pagaliuką pakištų po riedančio vežimo ratu.
Bet atrodo, kad tai tik šauksmas tyruose.
Rolandas sausio 3rd, 2010, 2:50 pm
Ligita sako:”…aktoriams gerai, kad jie gali kvailioti ir niekas nepalaikys jų psichopatais…”.
Čia ir prasideda viskas…, kuomet žmogus pradeda galvoti, kad jam negalima kvailioti, nes jis yra ne aktorius ar dar kas nors, ar jau kas nors…
Ir visai nejuokingi tie vaikiški suaugėliai. Svarbu tik kvailioti nuoširdžiai, kaip vaikui, natūraliai. Ir nesidairyti aplink “ką kiti pasakys”, nes pagavus tokį kvailiojančio suaugėlio žvilgsnį, jau gali pasidaryti ne tik juokinga, o ir žiauriai liūdna. Visų pirma jam pačiam.
Juk taip paprasta ir visiems žinoma, kad viskas kas gera ar bloga, slypi ir ateina iš mūsų vidaus (todėl ten tikrai ne tuštuma).
Tad kuo mažiau reikia dairytis į aplinkinius ir pro laiptinės duris išpuldinėti taip, kad net atrodytų jog pakyli kelis metrus į aukštį, o žiemą nešioti kepurę su ausimis:)
Rolandas sausio 3rd, 2010, 3:00 pm
Nors kaip yra gera apsimesti kvaileliu. Kaip saugu yra dėvėti kaukę. Įtikėti, kad po ta kauke yra tuštuma ir nekvaišyti sau galvos žvelgiant į tą bedugnę. Šėlioti pasislėpus yra daug mažiau pavojinga, nei atvirai. Tuomet viskas savo vietose, kontroliuojama.
Zita sausio 3rd, 2010, 3:00 pm
Na, kad mūsų vidus tikrai nėra tuštuma tai sutinku. Kitas klausimas kuo tas vidus užpildytas, ar tikrais lobiais, ar tuo ko geriau nematyti.
O kepurė su ausim visai gražu, tik man netinka. Aš daugiau į romantišką stilių. Reiks pradėt skrybėlaites nešiot
Rolandas sausio 3rd, 2010, 3:03 pm
Žinau, kad pardavime būna žieminių skrybelių su ausimis. Aš rimtai.
Zita sausio 3rd, 2010, 3:08 pm
kreivarankis sausio 3rd, 2010, 3:15 pm
Ten tos dzenbudizmo istorijos, turbūt, perskaitytos kokoje nors knygoje, išverstoje iš anglų kalbos, kuri vadinasi dzenbudizmas šiuolaikiniam žmogui namų sąlygomis arba dzenbudizmas paprastai arba dzenbudizmas per 5 minutes ar kažkas panašaus?
. sausio 3rd, 2010, 3:21 pm
Many gražių dalykų yr be galo-
Pavydo juodo, dar puikybės,
………
……….
Tęskit – savikritiškai
TipasK sausio 3rd, 2010, 3:22 pm
Šiaip jau kaukės yra civilizacijos produktas. Sakykime, gamtos trupinėlis šuva visada natūralus ir visada pasiruošęs pavizginti uodegą. Tuomi remdamasis kategoriškai nesutinku, kad po kauke nieko nėra. Atvirkščiai, kartais būna, kad natūra taip stipriai išlenda, kad visos kaukės nubyra kaip kankorėžiai. Sakykime koks „naujasis” – jam tampa taip malonu mėgautis savimi, pinigais, galimybėmis, kad jo natūra išlenda pačiu paprasčiausiu būdu. Nebepasislepia nei po jokia kauke. Tokių grynuolių civilizacija dažnai nesugeba įveikti.
kreivarankis sausio 3rd, 2010, 3:25 pm
Tęsiu
…menkystės nuodo,
ir dar kančios, geresnį matant.
Širdis – Erodo,
ji pykčiui kelią tenurodo.
bang sausio 3rd, 2010, 3:26 pm
joprsttp://eu.dummies.com/WileyCDA/store/product/Buddhism-For-Dummies.productCd-0764553593.html
Rolandas sausio 3rd, 2010, 3:38 pm
Ir dar, kalbant apie tuos vaikiškus suaugėlius, negaliu sutikti ir suprasti pasakymo Senekos, kuris savo laiškuose Lucilijui rašė, kad nieko nėra bjauresnio už senį gyvenimą pradedantį iš naujo. Gal padės kas suprasti?
Dėl kaukių ar skrybėlių ir jų naujausių mados vėjų, tai viena tema. Daug dramatiškesnis atvejis, kuomet esi patologinis tinginys ir kaukėms bei skrybėlėmis esi priverstas slėpti šį trūkumą:) Va čia tai drama:) Iš asmeninės patirties žinau:)
kreivarankis sausio 3rd, 2010, 3:43 pm
Rolandai,
dėl Senekos.
Čia kai tau 70 metu, o tu nusidažai savo žilus plaukus juodai, išsiskutinėji bakenbardus, po drabužiais užsidedi korsetą, kad atrodytum „stroinesnis” ir vedi kokią 20-metę.
TipasK sausio 3rd, 2010, 3:44 pm
Rolandai,
tikėtina, Seneka turėjo galvoje patirtį
Rolandas sausio 3rd, 2010, 3:47 pm
TipaiK
Įdomiai tu čia, man patiko. Reikės pagalvoti.
Valentinas sausio 3rd, 2010, 5:13 pm
Negi galvojate, kad iki mūsų niekas šito nesvarstė? Asmenybės teorijų yra kelios dešimtys, o gal ir šimtai:
hašttp://en.wikipedia.org/wiki/Personality_psychology
Rolandas sausio 3rd, 2010, 5:55 pm
Skaitau LR interviu su dzenbudistu, kuris pasakė, kad „Pragaras yra tada, kai negali patenkinti savo troškimo“.
Vienas komentatorius po tuo straipsniu parašė: „Nežinau, kaip jiems – man pragaras, kai viską gali, o niekas nebeįdomu…”:)
Valentinas sausio 3rd, 2010, 7:30 pm
Žodžiu susikėliau š Wordą jūsų komentarus apie mano statybos problemas (oi, o gal ranka perrašyt būtų buvę geriau?), perskaičiau. Visiems esu dėkingas, bet optimizmo man nepridėjote. Tačiau pykčio atsirado daugiau, nes šiandien išlindo dar vienas š…
Brokas yra dvejopas. Pas mus ir praktiškai visus kaimynus nepaprastai rasoja langai. Pas kai kuriuos jie tiesiog teka upeliais, pas mus vidutiniškai. Haneris sako, kad reikia „vėdinti”. Jų supratimu vėdinti reiškia nuolatos laikyti langus ant mikroventiliacijos ir laikyti aukštą temperatūrą. Tačiau tada visų pirma šildai Lietuvos orą ir bandai pakeisti klimatą savo sąskaita, antra, nuolatinis šaltas skersvėjis palei grindis, o pas mane ant grindų gyvena 3 mažamečiai kraujasiurbiai. Pas vienus kaimynus Haneris buvo atsivežęs subrangovo atstovus, kurie statė langus ir anie pasakė, kad „langai sustatyti taisyklingai”.
Mūsų bute papildomai prisideda tai, kad kambario siena yra šoninė išorinė siena ir ties ta vieta kur yra namo kampas sienos drėgsta. Praeitais metais mes tai pastebėjome ir kreipėmės į Hanerį. Vasarą, ta siena buvo atkasta ir patvarkyta hidroizoliacija. Tačiau, užėjus drėgmei lauke, pamatėme, kad drėgna vėl. Maža to, pasirodė pelėsis. Parašėme skundą į kokybe@hanner.lt. Atėjo atstovas ir išmatavo santykinį oro drėgnumą, kuris pasirodė 80%. Tai yra žiauriai daug ir pasakė: jūs auginate mažus vaikus, daug skalbiate, daug verdate, todėl pas jus didelis sanykinis oro drėgnumas, todėl ir pelija sienos. Pas mus skalbyklė su džiovykle ir todėl mes visai nedžioviname skalbinių, o verdame visą laiką su gartraukiu. Akivaizdu, kad drėgmės šaltinis ateina iš išorės. Šiandien pamačiau, kad pelėsis atsirado dar kitame kampe. Žodžiu laukti nebėra kada. Aš noriu, kad Haneris padarytų viską taip, kaip turi būti ir kompensuotų sugadintą parketą, grindjuostes ir jų keitimo išlaidas. Pagrindinis klausimas – koks pirmas žingsnis? Ar kreiptis į statybų inspekciją su skundu ir atsiduoti ilgai biurokratinei procedūrai, ar ieškoti eksperto, kuris nustatytų, kad drėgmės šaltinis yra išorinis ir iš karto duoti Hanerį į teismą? Ar galima padaryti taip, kad Haneris apmokėtų ir bylinėjimosi išlaidas, jei jis pralaimės? Ar galima nuvalyti pelėsį ar laikyti jį kaip „daiktinį įrodymą”? Žodžiu, klausimų daug, bet veikti reikės.
kreivarankis sausio 3rd, 2010, 8:05 pm
Regis, be WU čia neišsiversime. Man kažkada irgi reiks pirkti, bet kai pasiklausau tu kraupokų istorijų….
bang sausio 3rd, 2010, 8:39 pm
Pirmiausia kreipkitės į ne maisto produktų inspekcija su prašymu ištirti grybelį – maždaug kada jis įkurs koloniją jūsų plaučiuose. Toliau rašytinė pretenzija pardavėjui – lai raštu atsako kas kaltas dėl problemos ir nurodo sutarties sąlygą ar STR reglamentą, kur nurodytas vaikų santykinis snarglėtumas nesukelsiantis parduodamame bute pelėsių. Jei nesutarsite su pardavėju – ieškokit specialisto, kuris sugebėtų surasti ir pašalinti problemą. Pralaimėjusi šalis apmoka laimėjusiosios bylinėjimosi išlaidas.
Benedikta Vaivadaitė sausio 3rd, 2010, 8:57 pm
Ligita, gal kiek pavėluotai, bet…
Su Naujaisiais! Tavo blogas yra vienas iš tų gerų dalykų, kuriuos atradau 2009-aisiais, todėl labai norėčiau palinkėti vieno svarbaus, bet paprasto dalyko – neprarasti noro rašyti.
O komentuotojų bendruomenei – sąmojo, aštrių plunksnų ir turiningų akimirkų @ ligita.xz.lt
Na, o aš pasistengsiu irgi kartais palikti kokį komentarą…
Ligita sausio 3rd, 2010, 9:06 pm
Benedikta, ir jus su Naujaisiais! O aš galėčiau palinkėti, kad šiemet jums netrūktų šaunių akimirkų. Kartu su draugais, šeima, vienumoje… Svarbu, jog būtų ką prisiminti ir kad tai padėtų augti. Na, žinot, vidumi. Oj, poeziškai išėjo…
Šiaip malonu, kad ir po ilgesnio laiko neužmirštat apsilankyti! Dėkui už linkėjimus.
Rolandas sausio 3rd, 2010, 9:09 pm
Valentinai, sutinku dėl to ką parašė bang, tačiau paklausyk manęs.
Galima daryti prielaidą, kad butą įsigijai pagal preliminarią sutartį, kurią vėliau pakeitė notarinė buto pirkimo-pardavimo sutartis.
Taip pat darau prielaidą, kad nuo buto pirkimo-pardavimo nepraėjo daugiau kaip 5m. , o juo labiau 10 m.
Todėl teigtina, kad šiuo metu dar galioja garantinio laikotarpio nuostatos.
Pas tave 80 procentų santykinė oro drėgmė, o norminiai dydžiai gyvenamosiose patalpose šildymo metu gali svyruoti nuo 30 iki 75 procentų.
Dėl reikalo esmės –tavo pirmo žingsnio.
Yra toks techninių reikalavimų statybos reglamentas STR 2.01.01(3):1999“Gyvenamieji pastatai”, kuris nurodo, kad pastatai turi būti suprojektuoti bei pastatyti taip, kad atitiktų gyvenamajame pastate ir prie jo esančių žmonių higienos sąlygas ir nekiltų grėsmė žmonių sveikatai, kad ir dėl statinių konstrukcijų ar statinių vidaus drėgmės.
Kitas tau aktualus techninių reikalavimų statybos reglamentas STR 2.01.01(3):1999 „Esminiai statinio reikalavimai. Higiena, sveikata, aplinkos apsauga“. Šio reglamento 31 p. taip pat nurodoma, kad statiniai turi būti suprojektuoti ir pastatyti taip, kad juose nebūtų žmonių higienai, sveikatai ir aplinkai kenksmingo drėgmės poveikio, bei nustatoma, kad normalios eksploatacijos reikalavimai privalo būti tenkinami per ekonomiškai pagrįstą statinio naudojimo laikotarpį. Minimo reglamento 32. p. konstatuojama, kad “Drėgmė gali paveikti žmonių sveikatą dėl per didelio ar per mažo santykinio dydžio; netiesioginių drėgmės pasekmių, įskaitant pelėsių augimą ant vidinių statinių paviršių ir gaminių.“
Išsitrauk internete šiuos du reglamentus, pasidėk šalia savo pirkimo-pardavimo sutartį, paimk popieriaus lapą ir didelėmis raidėmis parašyk žodį PRETENZIJA.
Reglamentuose surasi mano aukščiau nurodytus punktus, todėl tokiau Pretenzijoje drąsiai rašyk tekstą kokie yra trūkumai (drėgmė, pelėsis ir etc.), bei kad „Hanner“ pažeidė šiuos reglamentus ir jų punktus (juos tvarkingai išvardink ir nepamiršk tiksliai nurašyti reglamentų pavadinimų). Gausis kaip eksperto išvada.
Taip sutaupysi ant „visokių ekspertų“. Jei labai abejoji ar išvados surąšymas „už ekspertą” įtikins Hannerį, tai gali parašyti, kad defektus nustatė statybos ekspertas Fredis Žvaigždelis. Aš rimtai, blogiau nebus tik geriau. Kas čia žino, o gal tikrai toks yra statybų specas:)
Po to, taip pat drąsiai, šaltu veidu (irgi be jokių konsultacijų su teisininkais (t.y. be betikslio pinigų ir laiko švaistymo) parašyk:
„LR CK 6.697 straipsnio 1 dalyje nustatyta įstatyminė rangovo darbų kokybės garantija, o 3 dalyje numatyta, kad rangovas atsako už defektus, nustatytus per garantinį terminą. Iš pateiktų aplinkybių akivaizdu, kad Jūsų bendrovės pažeidė aukščiau nuodytas Lietuvos Respublikos CK nuostatas, LR Statybos įstatymo nuostatas ir nurodytų statybos reglamentų reikalavimus. Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytą REIKALAUJU:……………(čia ir pareikalauk savo grindjuosčių ir parketų atstatymo arba nuostolių atlyginimo, bei visko ko dar nori). ir nustatyk terminą.
Išsiusk laišką registruotu paštu, Haneris gaus Pretenziją, sėsite už stalo ir gal pavyks sutarti.
Toks mano galva turi būti tavo pirmas žingsnis (geriausias, pigiausias ir protingiausias).
Jei Hanneris nesutiks, nenusimink, galėsime pakalbėti apie kitokius, agresyvesnius teisinius žingsnius, tačiau tuomet jau bus išlaidos.
Beje, jei derybų metu Hanerio atstovai ką nors gąsdintų, užsimintų ar provokuotų, tai žinok, kad esant nesutarimui galėsi drąsiai rašinėti į visas instancijas ir nebijoti dėl Hanner keršto už dalykinės reputacijos pažeidimą.
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas yra suformavęs teismų praktiką, kad pranešimas valstybės (savivaldybės) institucijoms, pareigūnui apie padarytus ar daromus teisės pažeidimus, siekiant apginti pareiškėjo ar kito asmens teises, teisėtus interesus, laikomas sąžiningu asmens kreipimusi į kompetentingą instituciją ir nėra vertinama kaip dalykinės reputacijos pažeidimas.
Ligita sausio 3rd, 2010, 9:10 pm
Taigi diskusija apie statybas vyko visai ne čia, garbaniai…
Ligita sausio 3rd, 2010, 9:12 pm
http://ligita.xz.lt/about/perla-nemeluoja-zinai-geriau-branguti/
Benedikta Vaivadaitė sausio 3rd, 2010, 9:16 pm
Ačiū už linkėjimus, Ligita. Tikiuosi viskas išsipildys
Rolandas sausio 3rd, 2010, 9:16 pm
Ligita,
Čia Valentinas vis užveda temą. Man ji ir nelabai patinka.
kreivarankis sausio 3rd, 2010, 9:18 pm
Ligita ir Rolandai,
čia ne šiaip sofistikuota „diskusija”. Žmogui reikia pagalbos.
Ligita sausio 3rd, 2010, 9:20 pm
Rolandai ir kreivaranki, tema kaip tema, bet man visai patiktų, kad kur ji prasidėjo, ten ir tęstųsi. Dėl bendros tvarkos
romas sausio 3rd, 2010, 9:22 pm
Valentinai, aš taip ir maniau, kad yra problemos su drėgme ir pelėsiu. Dažniausiai tai yra eksploatacijos problema, bet ne brokas. Kambariuose reikia palaikyti 23 laipsnius temperatūrą ir reguliariai vėdinti, kad santykinis drėgnumas neviršytų norminės. Esmė yra tokia: norint, kad trauktų, reikia, kad iš kur nors pritekėtų. Namas yra sandarus ir todėl drėgmė kaupiasi net nuo žmonių kvėpavimo. Bet gali ir ventiliacijos kanalai neveikti. Reikia patikrinti su degtuku, ar veikia ir vonioje, ir virtuvėje. Kad trauka atsirastų, reikia nors truputį praverti langą. Jei ventiliacija neveikia, tada reikia ieškoti, kas perdengė kanalus. Kaltininkai gali būti ir kaimynai, gyvenantys aukščiau. Karas dėl ventiliacijos buvo ir mano eksname, nes buvo „atradusių” laisvų kanalų ir nepagalvojusių, kad apačioje žmonės irgi turi vėdintis. Aš manau, kad Hanner nėra problemų su broko taisymu, jei tai yra tikras brokas. Jiems tai net nekainuoja, nes visa atsakomybė kabo ant rangovo, kuris privalomai garantuoja kokybę 5 metus rodos, nors gal ir ilgiau – čia yra teisinę pusę geriau žinančių. Dėl išorės sienos reikia kviestis Hanner dar kartą, nes gali būti, kad neištaisė broko, bet gali būti ta pati vėdinimo problema. Su Hanner bus sunku bylinėtis, nes pelėsis nesiveisia prie 23 laipsnių kambario temperatūros. Kad tu palaikei visą laiką tinkamą temperatūros ir vėdinimo rėžimą, sunkiai įrodysi. Viskas priklausys nuo ekspertų išvadų. O šie gali rasti broką, o gali ir ne. Hanner yra stambus statybų užsakovas, todėl ekspertai gali būti palankesni Hanner. Maža kas atsitiks – šiandien ekspertas, o ryt gal teks dirbti statybos kompanijoje.
Ligita sausio 3rd, 2010, 9:23 pm
Eikit šikt.
Rolandas sausio 3rd, 2010, 9:24 pm
Gal tikrai reikia pagalbos, tai Valentinai, sutikslinu dėl reglamento: Lietuvos Respublikos aplinkos ministras įsakymas Dėl statybos techninio reglamento 2.02.01:2004 „Gyvenamieji pastatai“ patvirtinimo, 2003 m. gruodžio 24 d. nr. 705
romas sausio 3rd, 2010, 9:26 pm
Rolandai, Valentinas pirko butą su natūraliai ventiliacija. Gali viską ką parašei mesti į šiukšlių dėžę, nes Valentinas turi langus su mikroplyšio pozicija ir ventiliacijos kanalus.
Rolandas sausio 3rd, 2010, 9:33 pm
romai
Jei galvoji, kad Valentinas beprotis, ieškantis ko nepametė, o Hanner namai aukščiausios kokybės, tai gali mesti ką aš parašiau į šiukšlių dėžę:)
Zita sausio 3rd, 2010, 9:37 pm
Ligita, ramiai… kvėpuojam…
Ligita, reikia sakyti ne taip kaip pasakėte paskutiniame komentare, o reik sakyt: „Eikite prašom…”
O aš sakau labanakt. Ryt vėl prasideda: susirinkimais, planų aptarimai, numatymai, pamatymai, ir visos kitos nepamatytos problemos.
romas sausio 3rd, 2010, 9:41 pm
Rolandai, aš su šita pelėsine ir drėgmės problema esu praktiškai susidūręs, todėl apie ją žinau gerai. Valentinas turi galimybę reguliuoti ir šildymą, ir drėgnumą, tik tai turi daryti rankiniu būdu, nes nenusipirko buto su klimato kontrolės sistema. Jei drėgna yra ne todėl, kad kažkur sunkiasi vanduo, Valentinas bus pats ir kaltas, nors aš jį žmogiškai suprantu, kaip praėjęs panašius gyvenimo išbandymus.
bang sausio 3rd, 2010, 9:45 pm
Rolandai, pasiūlytas CK straipsnis ne visai tinka, nes Valentino su namo statytoju nesieja statybos rangos teisiniai santykiai.
romai, berods praleidai epizodą apie drėkstančią sieną, kurios izoliacija jau kartą buvo taisytą.
Šiaip prieš porą savaičių daraugas su šeima išsikėlė iš buto (viršutinis aukštas+kampinis), kuriame taip pat drėko išorinė siena. Paskutinį kartą, kai pas juos buvau pelėsis jau buvo apėmęs dvi sienas ir pusę lubų. Kažkada stogo izoliacija buvo jau taisyta, bet nepadėjo.
Rolandas sausio 3rd, 2010, 9:53 pm
romai
Aš tik dėl tavo kategoriškumo – „namas su natūralia ventiliacija”, „valentinas turi langus su mikroplyšio pozicija ir ventiliacijos kanalus”, o aš (romas) turiu patirties”, todėl Valentinas neteisus, o Hanneris teisus. viską į šiukšlių dėžę.
Jei ką statybos reikaluose reikia išmesti į šiukšlių dėžę, tai kategoriškumą pirmoje eilėje.
Sakai, kad turi praktikos drėgmės ir pelėsių reikaluose. O tu tikras, kad nėra kitos praktikos, ar tu įsitikinęs, kad tavo praktika nėra klaidinga? Todėl nebūk toks kategoriškas. Kad ir apie namo siūlių izoliacijos galimą problemą pagalvok, kas bus kaltas jei drėgmės ar pelėsių dalyje techninė eskpertizė įvardins nepakankamą siūlių izoliaciją? Variantų dešimtys ir praktika įvairi:)
Rolandas sausio 3rd, 2010, 9:53 pm
bang
Tinka, kadangi Hanner buvo ir statytojas. Net nediskutuojam.
romas sausio 3rd, 2010, 9:55 pm
Bang, aš komentare aukščiau rašiau, kad dėl išorės sienos jis turi dar kartą kviestis. Ir manau, kad Hanner sutiks dar kartą broką šalinti. Dėl viso pikto, kai broką mėgins taisyti, pasikviečiau kokį statybos inžinierių, ką jie ten mėgina daryti, ir pafotografuočiau. Jei ten yra situacija beviltiška, tada reikia mėginti atsiimti pinigus ir kraustytis. Dėl ko drėksta, turėtų matytis. Jei tai yra lopas ties apačia – tada drėgsta nuo pamatų, o jei drėgsta tolygiai visa apačia – tada kondensatas.
romas sausio 3rd, 2010, 10:08 pm
Rolandai, esmė yra ta, kad jei perki automobilį su paprastu oro pūtekliu, negali reikalauti klimato kontrolės komforto automobilio salone, todėl patarimas skaityti statybos normas yra netikęs. Tą namą jau pagal normas pastatė ir priėmė. Tam, kad ventiliacija trauktų, elementari fizika sako, kad turi iš kažkur oro į patalpą pasipildyti. Aš supratau, kad Valentinui duoda tuos pačius patarimus, kuriuos davė mūsų name – praverti langus.
. sausio 3rd, 2010, 10:15 pm
romui pritariu, kad su Haneriu nepakovosi – jie santykinę oro drėgmę 80 procentų be abejo užfiksavo ir aktu.
Problema sena ir žinoma, pagooglinus:
merginos, mielosios,
pelesiai astsiranda del plastikiniu langu. Kadangi visi taupo ir susideda langus be mikroventiliacijos, tai kambariuose kaupiasi dregme, nes per mazai ventiliuojasi patalpos. Visi dabar gyvena kaip termose. O dar kai sildymas neijungtas, tai ant sienu ar tose vietose, kur sienos jungiasi su langais susidaro vadinamasis „rasos taskas” (aprasojusios sienos, langu apacia), kuris yra puiki terpe veistis pelesiams…. Gelbejimosi budai: 1. kelti patalpu temperatura, kad rasos taskas pasislinktu nuo sienos pavirsiaus gilyn i siena; 2. ventiliuoti patalpas – daznai i pastoviai; 3. siltinti lauko sienas, kad jos nepersaltu. ARBA….. susargdinti visa seimyna astma nuo pelesiu sporu….. rinkites…
*******
Ar yra bute bent vienas veikiantis ventkanalas, parikrintas su žvake ar degtuku?
Rolandas sausio 3rd, 2010, 10:16 pm
romai
Jau buvau tau sakęs, kad negalima painioti namo atitikimo esminiams statinio reikalavimams (Statybos įstatymo 4 str.), jo pripažinimo tinkamu naudoti ir garantiniu laikotarpiu atsiradusių trūkumų instituto. Ar jau taip sunku suprasti? Ir kol tai painiosi, negalime toliau diskutuoti, nes bus tuščias, nekonstruktyvus ginčas, ko pasekoje ir atsiras, švelniai kalbant, netinkami tavo pasiūlymai „neskaityti statybos normų”. Man jau neįdomu taip. Baigiam.
romas sausio 3rd, 2010, 10:25 pm
Rolandai, patariu paskaityti, ką Taškas parašė – labai panašu, kad jis raukia šitame reikale daugiau. Sienų drėgmė ne visada yra teisinė problema.
Valentinas sausio 3rd, 2010, 10:32 pm
Ligita,
Nepyk ant jų, garbanius aš:)
Romai, kur yra nustatyta ir namo techniniame aprašyme parašyta apie temperatūrą ir apie privalomą vėdinimą? Man niekas nedavė jokios intrukcijos kaip naudotis „daiktu”.
Be to, nejaugi yra normalu ir tai įteisintas vėdinimas per vadinamus mikroplyšius? Kai atidarai mikroplyšį, pučia pakankamai stiprus skersvėjis. Kokie reglamentai leidžia tokius dalykus? Aš negaliu per naktį palikti mikroplyšį atidarytą, nes supus vaikus, o ryte nuo langų nusiurbiu 100 ml. vandens. Nejaugi galima teigti, kad tai normalu?
Be to, pelėsis kaupiasi būtent namo kampuose, kur peršlapusios sienos, parketas ir grindjuostės.
Tiesa, dar yra niuansas: namas nepriduotas.
. sausio 3rd, 2010, 10:36 pm
Ligita, pardon, bet čia ekstra atvejis – gelbstim Valentiną
, tad dar:
Tarybiniais laikais buvo kita problema – per sausa bute, buvo tokie keraminiai oro drėkintuvai arba bliūdas vandens po lova.
Bet tada languose visada buvo „fortkės”.
Dabar gi – patalpos per sandarios, o mes prikvėpuojam.
Valentinai, yra tokie drėgmės surinktuvai, verta pasigooglinti … supermamos viską žino (sic!)
Rolandas sausio 3rd, 2010, 10:39 pm
romai,
taškas visai apie ką kitą rašo, apie plastikinių langų problemas senuose namuose, o juk Valentino namas naujos statybos, buvo (privalėjo būti) suprojektuotas ir pastatytas numačius plastikinius langus, oro srautus ir etc. O dabar pelėsis, drėgmė. Kas kaltas, Valentinas? Visą laiką langus dabar turi laikyti atvirus?:) Juokinga. Pasiūlymas atidaryti langą kova su pasėkmėm, tinkamas bobutei, kuri tik ir sukrapštė litukus plastikiniam langui, įsistačius jį gavo kondensatą, drėgmę bei pelėsius ir daugiau pinigėlių neturi. Tokius pasiūlymus nemokamai dalino „langų statymo” Megrame visokios, kur juos statė žmonės tiesiog iš gatvės (kaip beje ir pas Hanner).
Sprendžiant klausimą iš esmės šalinti reikia priežastis, o ne langus atidarinėti. O va už tų priežasčių, priežastinio ryšio su pasėkmėmis (drėgme, pelėsiais) ir kyšo Hannner ausys:)
Rolandas sausio 3rd, 2010, 10:45 pm
Valentinai
Tai kodėl iš karto nesakei. Tu išgelbėtas.
Tikiuosi esi buto savininkas, pareikalauk, kad būtum įtrauktas į namo pripažinimo tinkamu naudoti komisiją, kaip bendraturtis turi pilną teisę.
Viskas „migom” išsispręs:))))
Valio, Valentinas išgelbėtas:)
Rolandas sausio 3rd, 2010, 10:51 pm
Va čia Valentinui ir pravers romo taip nemėgiami reglamentai ir minėtas Satybos įstatymo 4 str. nuostatos, kad namas turi atitikti esminius statinio reikalavimus (visus šešis) , todėl dar energijos taupymo reglamentą reikėtų Valentinui pavartyti ir Hanner kaput.
Valentinas sausio 3rd, 2010, 10:56 pm
Rolandai,
O kieno galima prašyti, kad įtrauktų, į komisiją?
Taške.
Drėgmės surinkėją turiu. Jis surenka pereklių ir santykinis oro drėgnumas sumažėja. Tačiau langai vis tiek teka upeliais ir sienos šlapios. Aparato galingumas 400 W. Galima paskaičiuoti kiek man jis papildomai energijos išsiurbia.
Dar vienas įdomus momentas – po to, kai pamatavo SOD pas mane, nuėjome pas kaimyną, kuris neturi išorinės namo sienos. Pas jį rodė 60%
. sausio 3rd, 2010, 11:02 pm
Tada blogai. Reikalas sienos konstrukcijoje. O tai jau sudėtingiau – klaidos ir brokas:
-projekte
-medžiagose
-darbuose (išpildyme)
Rolandas sausio 3rd, 2010, 11:03 pm
O jei rimtai Valentinai,
tai tikrai parašyk Hanner, kad reikalausi būti pakviestas į komisijos darbą (nors pagal reglamentą ir negali tiesiogiai), teiksi prašymus, skundus, tikrinsi tau parodomus namo statybos dokumentus ir etc.
Ir viskas bus pataisyta:) Todėl tikrai galioja ir geriausias yra mano aukščiau aprašytas tavo pirmas žingsnis.
Valentinas sausio 3rd, 2010, 11:05 pm
O jau buvau bepatikėjęs:( Matai, koks aš naivuolis:)
Rolandas sausio 3rd, 2010, 11:10 pm
Valentinai,
Nuo užvakar dėl to reikia kreiptis jau ne į Apskrities statybos inspekciją, o į Valstybinę teritorijų planavimo ir statybos inspekciją prie Aplinkos ministerijos.
Į komisiją tiesiogiai nebūsi įtrauktas, tačiau Akte, kaip dalyvaujantis gali pasirašyti su visomis iš to išplaukiančiomis tavo teisėmis:)
Rolandas sausio 3rd, 2010, 11:18 pm
Valentinai,
Viskas gerai, kodėl tu naivuolis?
Paimk už pakarpos Hanner generalinio rangovo (kas ten per bendrovė?) statybų vadovą, Hanner techninį prižiūrėtoją, Ypač pastarąjį:) Gal iki pridavimo viską pašalins. Ir būtinai paimk, jau už pinigus, savo nepriklausomą techninį prižiūrėtoją, ne iš Vilniaus kokį, jis pravers, jei galvotas. Pasikviesk, kad ir romą į pagalbą, čia rimtai. Daugiau galvų geriau.
Fredis* sausio 3rd, 2010, 11:23 pm
.http://www.miestorenovacija.lt/titulinis
Valentinai, tavo bute peršąla sienos, ypač langų/palangių angokraščiai, tavo langai- metaliniai/plastikiniai iki pat grindų, todėl grindis reikėjo įsirengti šildomas, dabar dar ne vėlu – gali pasidaryti šildomus plintusus ir t.t.. Bute – nepakankama ventiliacija.
Pasinagrinėk nuorodėlę, kurią įkėliau, ypač skyrelį TECHNINĖ PRIEŽIŪRA -> Termovizija. Pasidaryk termo nuotraukas – pamatysi ko nematęs – išorinės sienos vidinis paviršius tavo bute yra +4 C.
Rolandas sausio 3rd, 2010, 11:27 pm
Valentinai,
Dar pažiūrėjau reglamentą, kurio 11.4 p. (per bendą nuosavybę), 11.19. p. (per bendriją) nuodyta, kad ir tu įtrauktinas į komisiją. Taip, kad pilnas kaifas.
Statinys nepripažįstamas tinkamu naudoti, jeigu nors vienas komisijos narys, nustatęs nebaigtus statybos ir montavimo darbus, defektus, projekto arba normų pažeidimus, nesutinka pasirašyti komisijos akto. Prieštaravimų motyvai išdėstomi raštu ir įteikiami komisijos pirmininkui. Įvykdžius komisijos nario teisėtus reikalavimus, jis pasirašo kitų komisijos narių anksčiau pasirašytą aktą.
Fredis* sausio 3rd, 2010, 11:50 pm
Jei panaši problema (rasoja langai) ir kituose butuose, ir dar labiau – vadinasi gali būti, kad yra brokuotas gaminys – langas, kuris pagamintas nesilaikant technologijų – tarp stiklo paketo ir metalinio/plastikinio rėmo yra šalčio tiltas. Įdomu kokia firma pagamino. Gali būti įdėtas pats pigiausias stiklo paketas, kuris neužtikrina reikiamos šiluminės varžos. Problemų – visas komlektas, šalinti reikia visas sistemiškai, neaišku kuri yra pagrindinė,
pelėsis – ventiliacijos stoka, užsistovėjęs oras,
rasojimas – dideli temperatūrų skirtumai konstrukcijos vidinio ir išorinio paviršių,
dar gali būti, kad nesureguliuotas šilumos padavimas iš šiluminio mazgo, neužtikrinta reikiama patalpų temperatūra, kaip pagalbinė priemonė gali būti laikinai pastatyti elektriniai radiatoriai.
Rolandas sausio 3rd, 2010, 11:58 pm
Fredi,
Valentinas jau išgelbėtas ir daugiau tegu ne verkšlena, o veikia. Viskas jo rankose.
Fredis* sausio 4th, 2010, 12:11 am
Valentinas man patinka – bando veikti teisinėmis priemonėmis. Labai didelė tikimybė, kad namo gyventojams gali pasisekti, nes namas dar nepriduotas. Reikia tik protingų iniciatyvių žmonių-ekspertų, neapsnūdusių namo gyventojų ir veikti tiksliai ir žaibiškai, nes jų priešas taip pat nesnaudžia. Sėkmę gali lemti ne vien tikslūs juridiniai veiksmai, bet ir toks banalus dalykas kaip pinigai, kuri pusė jų turi daugiau.
Rolandas sausio 4th, 2010, 12:29 am
Fredi, Fredi, sakai teisinėmis priemonėmis…o šventas naivume, ten kur pinigai nėra vietos teisinėmis priemonėmis:(
Adamkaus aplaidumas tokią gličią teisėjų šutvę sulipdė, tokias tamsias klanų, klanelių ir interesų grupių Lietuvėlės teismuose kloakas užvirė… kad niekas jau nepadės tik tokių teismų skubus išformavimas. Beje, kas pikčiausia – beveik visi teisėjai iš kaimo, moterims šiaudai iš rankinukų, o vyramas plūgai iš kišenių styro:)
O tu manai Hanneri taip lengvai ir greitai teisiškai paimsi:)
romas sausio 4th, 2010, 1:00 am
Valentinai, tavęs niekas į komisiją neįtrauks, jei nesi užsakovas. Neaišku, kokia forma tu pirkai butą. Jei pirkai dalį statybos bendrijoje, kuri yra užsakovas ir įsipareigoja tau pastatyti butą, tada turi šansų tapti atstovu nuo bendrijos. Kad namas yra nepriduotas, yra blogai. Teisiškai negalima gyventi statybos aikštelėje. Dabar galima ant gyventojų prikarti kiek nori, nes greičiausiai visi dar ir patys įsirenginėjo butus. Šiuo metu vienintelis prižiūrėtojas yra Statybos inspekcija. Pardavėjui galima reikšti pretenzijas, jei jis neįvykdė įsipareigojimų laiku. Kai namas yra nepriduotas ir pardavėjo įsipareigojimai laike yra pažeisti, gali reikalauti grąžinti pinigus.
romas sausio 4th, 2010, 2:20 am
Valentinai, klausei kur parašyta apie temperatūra ir vėdinimą. Apie patalpų mikroklimatą bus parašyta kokiose nors higienos normose, o apie tai, kad turi laikytis privalomųjų reikalavimų yra parašyta STATYBOS TECHNINIS REGLAMENTAS STR 1.12.05:2002 GYVENAMŲJŲ NAMŲ NAUDOJIMO IR PRIEŽIŪROS PRIVALOMIEJI REIKALAVIMAI IR JŲ ĮGYVENDINIMO TVARKA (http://lt.lt.allconstructions.com/portal/istatymai/article/4511). Tame reglamente yra ir sąrašas visų norminių teisės aktų. Bet jau rašiau, kad visa tai tik po pridavimo. Kol namas nepriduotas, niekas neturi teisės jame gyventi. Teoriškai su gyventojais namo priduoti negalima.
Valentinas sausio 4th, 2010, 6:24 am
Vat aš to ir bijau, kad jei gyventi teoriškai negalima, Haneris formaliai gali išvyti mane. Tačiau kartu ir visus lkusius gyventojus, o tai – skandalas.
Rolandas sausio 4th, 2010, 8:27 am
Romai, tu vėl neteisingai daug pasakei:(
Valentinai, o tavo sutartis kokia vis dar preliminari, ar jau notarinė, ar tu jau savininkas ar vis dar „preliminarus”, ar sutartis, kad Hanneris parduos butą su daline apdaila ar pilna, nes vėl kaip kalsi „niuansą”, tipo, kaip dėl „nepriduotas”:)
O dėl išvarymo tikrai gali būti ramus, niekas tavęs niekur nevarys, o dar prašys pasilikti:)
Šrekis sausio 4th, 2010, 9:00 am
Su naujesniais visus.
Fredi, net nustebinai, toks profesionalus paaiškinimas. Aprašytoje problemoje greičiausiai bus kalti šalčio tiltai. Nepriduotame name pagal įstatymus gyventi NEgalima. Kokie dar teisių rodymai Hanneriui jeigu namas oficialiai nepabaigtas statyti.
Romai iš kur tu girdėjai apie tuos 23 laipsnius? Pirmą kart girdžiu. Oro temperatūra patalpoje yra viena, o paviršiaus temperatūra visai kita (šiuo atveju sienos). Jeigu siena peršąla, kelk patalpoje temperatūrą kiek nori, jeigu bus nevėdinama bus pelėsis.
Dėl vėdinimo yra visa krūva literatūros kodėl reikia vėdint patalpas. Tai ne tik dėl anglies dvideginio, bet ir visos puokštės nuodingų žalingų medžiagų, kurios išsiskiria iš žmonių, iš baldų ir t.t. Tačiau šiuo atveju greičiausiai bus statybinis ar projektavimo brokas.
Beje kas prajuokino naudojimo daiktu instrukcija. Fredi, matei ką nors panašaus, perki butą ir gauni jo naudojimo instrukciją?
bang sausio 4th, 2010, 9:31 am
Taigis, neaiškus nuosavybės įgijimo teisinis pagrindas ir, gali būti, kad net pats faktas
romas sausio 4th, 2010, 10:18 am
Valentinai, pažeidėju šiuo atveju yra statybos vadovas, kuris leido gyventi statybos aikštelėje. Skundą reikia rašyti Statybos inspekcijai. Kuriai parašysi skirtumo nėra, nes pagal Viešojo administravimo įstatymą skundas privalo pasiekti teisingą adresą ir negali būti grąžintas. Gali pasitikslinti statybos inspekcijoje, kam turi skųstis. Aišku, geriau nepradėti konfliktuoti, jei matai, kad Hanner imasi kažką daryti. Čia tik tuo atveju, jei nebėra jokių vaistų.
Tikrai labai svarbu, ką tu pirkai ir kaip. Jei esi tik pirkėjas ir netapai kokios nors gyvenamojo namo statybos bendrijos nariu, tada bus lengviau.
bang sausio 4th, 2010, 10:31 am
Kas pažeidė ATPK 51(2) str. 1 ar 2 dalį, t.y. pilietis ar pareigūnas, gali nuspręsti kompetetingi aplinkos apsaugos organai
bang sausio 4th, 2010, 10:32 am
Turėjo būti 1 ar ir 3 dalį.
Šrekis sausio 4th, 2010, 10:59 am
Bang, tai vadinama leidimu vykdyti apdailos darbus. Niekas neuždraus tau per naktį likt nakvoti, pasistatyti kažkokius baldus, šaldytuvą, viryklę ir t.t. Tačiau pastoviai gyvent negalima. Beje tai, kad ten jau pastoviai gyvena šeima su 3 mažamečiais vaikais pilnai gali būti ir atradimas pareigūnams. O gal ir ne.
Valentinas sausio 4th, 2010, 11:09 am
Ten jau virš metų pusė butų yra apgyvendinta su šeimomis ir kitais atributais
Rolandas sausio 4th, 2010, 11:15 am
bang,
Ką tu čia dabar -189 su skaičiuku 2:)
bang sausio 4th, 2010, 11:17 am
Taigi, kol namas nepriduotas, ty neužbaigtas/nepripažintas tinkamu naudoti gyvenimui, kokios gali būti pretenzijos ? Kai pabaigs, priduos, tada ir nedrėks niekas
Rolandas sausio 4th, 2010, 11:19 am
Valentinai,
kuomet nepateiki pilnos minimalios info, tai kokia prasmė konsultuoti spėliojant.
Ar tu čia šiaip, temos palaikymui:)
romas sausio 4th, 2010, 11:20 am
Šreki, mano galva statybos aikštelėje gali būti tik daiktai susiję su statyba. Visas dirbančiųjų buitinis komfortas turi būti užtikrintas buitinėse patalpose. Dažniausiai tai yra vagonėlis.
Dėl temperatūros tu geriau žinai. Mūsų name, kuriems pelijo angokraščiai, patarė laikyti 23 laipsnius ir vėdinti, bet tai nėra norma greičiausiai. Aš tik galiu pasakyti, kad namo naudojimas po pridavimo taip, kad pelėsis neatsirastų, yra pasirodo ir namo gyventojų pareiga:) Jei ekspertai nepamatytų jokio broko, gali pats ir likti kaltu.
Šrekis sausio 4th, 2010, 11:28 am
Bang pretenzijos visada gali būti kaip po tokios. Svarbu ar jos pagrįstos/teisėtos ir ar jos kam nors įdomios
.
Tai, kad gyvena virš pusės ar ne pusės metų nieko nereiškia. Beje poros pažįstamų tėvų namai išdygę ir be leidimo statybai, ir be projekto jau nekalbant apie „pridavimą”. Tie namai statyti apie 1990-1992 metus. Karts nuo karto juos pakibina tipo tvarkykitės kaip nors o tai griausim ir taip vėl kokius 2-3 metus tylu ramu.
Rolandas sausio 4th, 2010, 11:29 am
Kad įrodyti gyvenimo faktą, oi kiek daug reikia. Niekas tuo neužsiims, vieša paslapris, kaip sakoma. Lietuvoje beveik visus daugiabučius 2004 – 2008 m. taip pridavė:)
O jei rimtai, tai ir Valentino namą priduos. Ir niekas Valentino niekur neišvarys ir su sienų drėkimu Valentinas susitaikys:), o drėkimas ir kondensatas už tai pamažu silps silps silps.
Šrekis sausio 4th, 2010, 11:41 am
Romai, ne tiek ir žinau geriau. Tiesiog nustebino toks teiginys dėl tikslios temperatūros, nesu nieko panašaus girdėjęs.
Šrekis sausio 4th, 2010, 11:47 am
Aha, labai daug reikia, kad įrodyti gyvenimo faktą. 3 mažamečiai vaikai padeda sienas dažyti ir grindis kloti
Užsiimt įrodymų rinkimu niekas greičiausiai ir neužsiims, neįsivaizduoju ką tokiu atveju reikėtų daryti – baudomis apdėti? Beje diskusija apie pretenzijas.
romas sausio 4th, 2010, 11:57 am
Valentinai, dėl broko galima klausti Ligitos – ji pasiryžusi atsakyti:)
Šrekis sausio 4th, 2010, 12:02 pm
.http://www.alfa.lt/straipsnis/10307458/?Kreivys.ekonomikos.skatinimo.plano.igyvendinima.vertina.7.balais.is.10=2010-01-04_11-46
Sakyčiau labai savikritiškas vertinimas. Įdomu kur perspektyvusis jaunuolis to išmoko. Ar dar pedagoginiame universitete, ar iš draugų/bičiulių Opus Dei ratelyje.
Rolandas sausio 4th, 2010, 12:03 pm
Šreki
Tai, kad jau seniai viską apie tas pretenzijas išdiskutavom. Yra generalinio rangovo darbuotojas -statybos vadovas, yra projekto autorius, yra Hannerio techninis prižiūrėtojas, dar pats Hanner vadovas. Šiems subjektams (per jų bendroves) ir pareiški pretenziją (ultimatumą) dėl defektų, tik ji turi būti motyvuota, su nurodytais pažeistais konkrečių reglamentų konkrečiais punktais (aukščiau rašiau). Nepadės, samdai ekpertus, darai matavimus, tyrimus ir vėl pateiki naujas pretenzijas. Skundais stabdai namo pripažinimą tinkamu naudoti, jokių problemų. Beje, o kodėl namas iki šiol nepripažintas tinkamu? Galinai dėl tarpusavio skolų, tad pasinaudoji tuo, pareikški pretenziją pagal preliminarią sutartį dėl praleisto termino perduoti daiktą (butą) nuosavybėn ir etc. Tiesiog šimtai variantų pretenzijoms, nuo pilno defekto pašalinimo iki išėjimo iš buto su pinigais (butų dabar ir geresnių rinkoje yra). Ir ne svarbu priduotas nepriduotas, Valentinas būsimas buto (patalpos) savininkas su visomis iš to išeinančiomis teisėmis. Ir dar jis vartotojas, nors statybų dalyje vartotojus nelabai gina, tačiau tai jau kita tema.
Šrekis sausio 4th, 2010, 12:06 pm
Romai, ta Ligita ir taip užversta klausimais. Aš į savo negavau atsakymo o tu siūlai naujus užduoti
. sausio 4th, 2010, 12:11 pm
Valentinui – prieš pradedant šaudyti patrankomis kartais pravartu pradėti nuo paprasto.
Šioje smegenų atakoje, atrodo, visi randa, kad bloga ventiliacija, tad iš asa.lt straipsnio gal juokinga, bet svarbu:
***
Daugelis naujakurių yra įsitikinę, kad vonios kambaryje ar WC įsirengus mažą ventiliatoriuką visos vėdinimo problemos bus išspręstos. Tačiau taip nėra.Visų pirma, ventiliatoriukai importuojami į mūsų šalį iš pietinių arba šiltesnių kraštų. Ten paprastai oro pritekėjimas yra neribojamas orlaidžių, nes vietoj lango dažniausiai yra vien žaliuzės. Ventiliatoriukai veikia efektyviai šalindami didelį oro kiekį. Lietuvoje praktikuojamas ventiliatoriukų įjungimas kartu su apšvietimu atitinkamoje patalpoje. Tai iš principo yra neteisinga, nes patalpų apšviestumas visiškai nesusijęs su oro užterštumu. Paprastai vonios kambario durys esti sandarios (vėl neteisinga nuostata) ir, įsijungus ventiliatoriuką besimaudant, jis dirba tuščiai, nes oras nebeturi iš kur patekti vidun, kad galėtų būti ištrauktas. Tarkime, kad įrengėte ventiliatoriuką su laikmačiu ar įjungimu atskirai nuo apšvietimo, išsandarinote duris, tačiau norimo efekto negalite pasiekti. Taip yra todėl, kad oro pritekėjimą kambariuose riboja orlaidės arba lango atidarymo padėtis. Jei atidarysime orlaides ar langus, kad pakaktų oro ventiliatoriaus našumui patenkinti, pajusime, kaip greitai kambariuose atšalo. Kita vertus, kai ventiliatoriukas neveikia, niekas nebesukuria traukos, vėdinimo šachtos anga būna užgriozdinta ventiliatoriaus korpusu ir vėdinimas visiškai nebevyksta. O juk patalpas reikia vėdinti pastoviai.Pavienių ventiliatoriukų įrengimas dažniausiai tik sukelia chaosą vėdinamame objekte ir mažai ką tepadeda
****
Tad ar Valentino bute yra nors vienas veikiantis ventkanalas?
Šrekis sausio 4th, 2010, 12:13 pm
Rolandai, kiek teko klausytis panašių pasiaiškinimų išvada viena, namas nepriduotas – namas statomas. Todėl tokios pretenzijos dar per ankstyvos. Kadangi čia Lietuva ir veikia principas kieno gerklė didesnė tas ir gauna daugiau tai apie ką tu rašai gali ir suveikti. Tuo labiau, kad pati problema savaime niekur nedings, nebent ateityje pasitaikys šiltesnės žiemos.
. sausio 4th, 2010, 12:21 pm
**** +
Tam, kad vėdinimas veiktų, yra būtinas ne tik oro pritekėjimas, bet ir ištraukimas. Galime sumontuoti daugybę orlaidžių, tačiau, jei nebus oro traukos vėdinimo kanaluose, tikėtis, kad patalpos vėdinsis, būtų naivu. Oras negali cirkuliuoti per tą patį plyšelį, pro kurį pritekėjo. Tačiau, kaip žinia, natūralus vėdinimas labai priklauso nuo gamtinių sąlygų.
Fredis* sausio 4th, 2010, 12:29 pm
bandau svarstyti teoriškai – kiekvienam statytojui galima pareikšti pretenzijas dėl nepakankamos šiluminės varžos (R 0.26), kažkurioje vietoje vis tiek bus šalčio tiltai, jų išvengti praktiškai neįmanoma, o ststybininkai-atgrubnagiai ypač prastai atlieka šiuos sudėtingus mazgus kaip angokraščių apšiltinimas ir sienų kampų surentimas. Šiose vietose konstrukcijos peršąla 100%, t.y. statybinis brokas ir su statytojais jau galima bylinėtis. Tereikia užsisakyti licencijuotoje bendrovėje termo nuotraukas ir pateikti kaip daiktinį įrodymą.
Toliau – lango ekspirtizė (gali būti nekokybiškas), patikrinti ventiliacijos kanalus, nesėkmingas buto išplanavimas – kampinis butas su dideliais sienų plotais be langų, tai šiose vietose nesuprojektuoti radiatoriai, kampuose necirkuliuoja oras, atsiranda pelėsis. Langai, aišku, pas Valentiną be mikroventiliacinių sklendžių, jie pakelia gaminio kainą apie 200 LTL, bet yra labai efektyvūs, na, ir Valentinas, aišku, mėgsta gyventi kaip pirtyje, niekada nesivėdina kambarių skersvėjo būdu – 10 min atidaromi langai keliuose kambariuose, žmonės iš patalpų pasišalina.
Sprendimai kai Valentinui komšortiškai gyventi be statybininkų įsikišimo: nusipirkti cirkuliacinius oro šildytuvus, juos naudoja ststybininkai apsišiltinti patalpas, mačiau net Jaunimo teatre vestibiulyje pastatyti ( neseniai žiūrėjau spektaklį su Kazlu) ir nukreipti į pelyjantį kampą, toliau – elektra šildomos grindjuostės palei išorines sienas, persidažyti sienas drėgmei atspariais dažais („kiaušinio lukštas”) ir vis atsirandantį pelėsį tuoj pat nugramdyti skudurėliu, geriau naktį, kad žmona nematytų ir nesijaustų nelaimingiausia žmona pasaulyje. Ją galima nuraminti paaiškinus, kad su panašiomis problemomis susiduria virš 50% šių platumų naujakurių.
Efektyvu – rekuracinė vėdinimo sistema.
.http://www.orosprendimai.lt/prekes/category/2/v%C4%97dinimas/plok%C5%A1teliniai-rekuperatoriai-alasca
Šrekis sausio 4th, 2010, 12:33 pm
O geriausia išeitis rąstinis namukas kur nors miške ir kuo toliau nuo visko..
Fredis* sausio 4th, 2010, 12:33 pm
Rekuperacinė vėdinimo sistema .http://www.orosprendimai.lt/prekes/category/2/v%C4%97dinimas/plok%C5%A1teliniai-rekuperatoriai-alasca
Šrekis sausio 4th, 2010, 12:45 pm
Fredi, gal per tave ir kokią nuolaidą galima gauti šioms prekėms?
Fredis* sausio 4th, 2010, 12:50 pm
nieko bendro su prekyba statybinėmis medžiagomis ir įrengimais neturiu, pastebėjimai iš naujakurio praktikos.
A.G. sausio 4th, 2010, 1:08 pm
Įdomu, bet namuose, kurie statyti bent iki 1970 m., tokių problemų naujakuriai ir iki šiol gyvenantys nežino (tris tokius butus gerai žinau). Vienas plytinis, kiti du blokiniai.
Įdomu, kokie šundaktariai šiais laikais projektuoja ir stato gyv. namus.
Žinoma, ne čia klausimas.
Laisva rinka – ir čia viskas aišku (turiu omenyje kai laisva rinka puslaukiniame krašte).
Tiesa, būna asiliukų, kurie perka kinišką hitrotechninę įrangą (kiniški produktai yra labai kokybiški, – čia turiu omenyje tuos kiniškus produktus, kuriuos perka iš jų lietuviai) – dėl vieno tokio viršutinio ir mes buvome patyrę nuostolių. Na , jauna šeima (žalia, dar be jokios patirties) – buvo atleistina.
romas sausio 4th, 2010, 1:12 pm
Man patiko pelėsių gramdymas naktį
Šrekis sausio 4th, 2010, 1:24 pm
Gerbiamas A.G. jokio stebuklo statytuose iki 1970 m. namuose nėra. Kiauras namas pirmiausiai gerai ventiliuojamas namas. Kai energetiniai resursai kainuoja kapeikas tai suprantama ir pateisinama. Šių dienų iššūkis padaryti pirmiausiai šiltą namą, o ir ne paslaptis tuo pačiu pigų. Gera ventiliacija kainuoja – tiek įrengimas, tiek ir jos palaikymas (per papildomas išlaidas – šildymo, elektros ir t.t.). Va kokie stebuklai yra senuose namuose tai jų patvarumas. Aš vis pagalvoju kaip tie nauji namai išlaikytų žiauriai didelį šaltį arba audrą, ar šiaip kaip jie atrodys po gero dešimtmečio.
A.G. sausio 4th, 2010, 1:45 pm
Gerb. Šreki,
manau, kad juos reikėtų griauti po truputį ir jų vietoje statyti naujus. Pavyzdžiui, vietoje 9 aukštų – dvigubai aukštesnį, tokiu būdu senbuviai pereitų į naują statinį natūraliai. Ypač tie namai, kurie pastatyti ypatingai gerose miesto vietose.
Bėda matyt būtų tik ta, kad žinant lietuviškus savitumus – tie senbuviai iškelt tai išsikeltų, bet įsikelt tai jau neįsikeltų (kaip toje dainoje musėt būtų „začiem čužaja golova tam gdie dožna bit moja…“).
O kaip tie namai (blokiniai, – mūriniai tai dar kelis amžius stovės) dar laikosi – vienas Dievas žino. Juk juos draugas Chruščiovas buvo sumanęs kaip labai laikinus barakus, laikotarpiui, iki kol TSRS neaplenks JAV.
Laikini stovi ir musėt dar ilgai stovės (kaip sako nėra nieko amžiškesnio kaip laikina), bet įdomu ir kitkas, kiek stovės šitie, ne laikinieji statiniai. Ar išlaikys tiek, kiek šie laikinieji.
Fredis* sausio 4th, 2010, 1:56 pm
geriausiai oro cirkuliaciją patalpoje užtikrina fortepiono stygų virpesiai ir pagal muziką su kardais šokantys kraujasiurbiai, galima net langą žiemą atidaryti kad jie neperskaistų -
.http://www.youtube.com/watch?v=xORJB1sS1rw
jei Valentinas namuose vienas – galima pašokti ir vienam – .http://www.youtube.com/watch?v=qg-wtsAOuAc&feature=related
. sausio 4th, 2010, 2:10 pm
Realiai – kadangi rekuperacinės neįrengsi, kitur neišsikelsi, manyčiau taip :
Reikia nuosekliai nuobodžiai eiti nuo mažo prie didelio, nuo buto prie namo, susirinkti kuo daugiau susistemintų faktų ir juos apibendrinti:
*ar tos pačios bėdos pas kaimynus (vertikaliai, pagal aukštus virš ir po)
*kuom šis butas skiriasi nuo analogiškų viršutinių/ apatinių, ypač, jei pas kaimynus bėdos kitos:
-gal virš/po jo – kaimyno terasa?
*koks rasojimo charakteris:
-visas plotas
-perimetre
-angokraščiai
-viršuje/apačioje
-ar langai vienodi, gal yra nevarstomų (vitrinų)
-kaip tas susiję su lauku:
- temperatūra
- lietumi
- vėjais
* ar jaučiasi, uždėjus ranką- temperatūros skirtumai ant skirtingų sienų ir pačioje sienoje?
Tą sąžiningai darydamas Valentinas automatiškai tampa bendrijos lyderiu, užsikrauna viską ant savęs, nes pasikaustęs labiau už kitus…
Pasirinkimas vertas tikro liberalo
Valentinas sausio 4th, 2010, 10:03 pm
OK, stabdau temą! Ačiū visiems už rimtą „atsinešimą” į Valentino gelbėjimą. Pasisėmiau iš jūsų daug. Pradžioje pasidarysiu sienų termografines nuotraukas ir išmatuosiu sienų drėgnumą. Tada PRETENZIJA. O tada kaip bus taip.
Fredi, be to, kad naktinimis valyti pelėsius, yra kitų būtų padaryti, kad žmona nebūtų pati nelaimingiausia pasaulyje žmona?
Fredis* sausio 4th, 2010, 11:06 pm
Žmonai reikia nedaug – romantiško, švelnaus-subtilaus vyro rankų, kad pažadėtų nuvesti į čiuožyklą, gero roko koncertą, na, dar kad būstas būtų padorus ir ne prastesnis nei kaimynų. Jei atsiranda sienose pelėsiukas – vyro darbas juos pašalinti, o rasotus langus valo žmona. Turi būti lygiavertis darbo pasidalinimas, namų ruošos darbai turi užgulti abu vienodai.
lakunas sausio 5th, 2010, 12:01 am
Fredžiui*
Artūras pridurtų – dar reiktų pavėžinti mylimiausią kabrioletu. Neturėdamas tokios galimybės Fredis paisto apie vyro rankas, koncertus ir čiuožyklas.
Virtualioji apžvalgos aikštelė Nr. 24 - Ligi Dangaus sausio 30th, 2010, 12:18 am
[...] Labiausiai komentuotas įrašas: Žengiu į 2010-uosius [...]