Nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus
„Nubėgau ilgą kelią. Ilgai bėgau.“ – Forestas Gampas
Citata iš kino filmo „Forestas Gampas“
Savaitės komentatoriaus (-ių) citata (-os):
„Iš tikro aš labai gerbiu aukšto intelekto žmones nepriklausomai nuo to kiek jie uždirba. Labai apgailestauju, kad jų atlyginimas neatitinka jų kvalifikacijos ir įdėto darbo.“ – Valentinas
„Todėl ir privaloma, kad „visi taip daro“. Jei nedarysi – pirštais užbadys.“ – Maras
„Nežinau žmogaus, kuris sugebėjo pasimokyti iš svetimų klaidų, visi savo klaidas turi padaryti patys. Šitas sakinys bus sekančioje virtualioje aikštelėje.“ – Fredis* (šiaip buvau išrinkusi kitą Fredžio citatą, bet netikėtai pamačiau, kad jis labai nori šita pasipuikuoti:))
„Valstybė turi būti dėkinga man, kad aš čia ateityje dar planuoju gyventi. Kol kas neplanuoju jokio užsienio.“ – WU
„Fredi, šiandien išgirdau ir man labai patiko: „Gyvenime svarbiausia nugalėti tinginį. Gerai, einu prigulsiu.“ – Šrekis
Labiausiai komentuotas įrašas: Lapkričio 2-osios dienos įrašas
Atradimai: Neva virtualus bendravimas su merginomis (pavyzdžiui, susirašinėjant) stiprina vaikinų potenciją. Na, ką aš galiu bepridurti!
Be nuosavo kompiuterio – kaip be rankų. O taip:((
„Mokslinis laipsnis, Valentinai, yra nedidelis popieriaus gabaliukas, su kuriuo net užpakalio nenusišluostysi (per mažas ir per kietas). Iš esmės jis nereiškia nieko, nors, aišku, padeda akademinėje kovoje už būvį. Taip kad nėra ko švęsti, tiksliau, nebus, jei apsiginsiu.“ – teigia Maras. Nejaugi tai tiesa? O kaip žinios, patirtis ir pan.?
„Kaip tik kalbėjomės su kolega – kodėl Lietuvoje visiškai nėra praktikos leisti darbuotojams dirbti trumpesnę savaitę? Aš sutikčiau dirbti 4 dienas už atitinkamai mažesnį atlyginimą. Tada turėčiau laiko bastytis po miškus ir fotkinti genius:) O mano kolega paskaičiavo, kad jam užtektų dirbti 3 dienas. Kai pagalvoji – ir įmonei, ypač krizės metu būtų visai gerai – sutaupytų kaštų. Realiai aš suprantu, kad per tas 4 dienas aš vis tiek turėčiau atlikti visos savaitės darbus, bet dar geriau – mažiau švaistyčiau laiką pašaliniams dalykams. Bet gi negali to net siūlyti, bo pagarsėsi kaip tinginė, nenorinti dirbti…“ – Musė
Problemos: „Norėčiau iškelti dvi kultūrologines problemas:
1. Nejaugi Džordana Butkutė yra geniali kūrėja tiksliai atliepianti barakudų godas ir nusivylimus?
2. Ar galime teigti, kad Džordana Butkutė ir kiti panašūs dainuotojai bei kūrėjai yra tikrieji ir autentiškieji dabartinės lietuvių liaudies muzikos kūrėjai? Ar liaudies muzikinė kultūra, kurią paveldėjome iš protėvių, neprarado savo tęstinumo ir kažkurioje vietoje išnyro kaip pop princesių ir pop princų liejamos dainos?“ – Valentinas
„Šreki, tas dalykas vadintųsi L formos scenarijum, kai nusileidi ant dugno ir nepakyli:)“ – romas. Visur skalambijama apie Lietuvoje pasiektą ekonominį „dugną“. Mano tinklaraščio komentatoriai suabejojo ar reikia labai dėl to krykštauti.
Be to, diskutuota apie PVM mažinimą maisto produktams, kasos aparatų turguose įvedimą ir kita.
Šventės, konkursai: lapkričio 2-ąją dieną minėjome Vėlines.
Komentatoriaus Taško ir kitų komentatorių „Sąvartyno BUM prieglobstis“: Sam Weber, „Musių valdovas“ ir literatūriniai nukrypimai, Sam Weber, paroda „Gyvenimas yra gražus“, Diskusijos / lrytas.lt, Valentino rudens derlius, Aleksandro Macijausko fotografijos, Albert Schweitzer, Reverence for Life, Kristinos Zdanevičiūtės fotografijos, ZZ Top star tells of Tube odyssey, IBM kompiuterio nuotrauka, Unicom rereleases old IBM keyboard design, JAV „Eagle Bank“ viceprezidentas R.Beresniovas: „Lietuvos švietimo sistema toliau gamina robotus“, bulius, raumeningas vyriukas matuojamas metriuku, karikatūra, Marie Doval, Salvadoro Dali piešinys, Piešinyje George Sand, George Sand, Kelią „profesionalams“!
Tinklaraštija: „Bet jei keikiama, vadinasi, – žiūrima. O jei žiūrima – tai taip išeina, kad įdomu ar bent jau svarbu?“ – svarsto Maras apie vadinamąją elitinę ir „popsinę“ kūrybą.
Siaubas kaip neliteratūriškai skamba posakis: „Niekada nesakyk niekada“. Bet… Reikia pripažinti – kuo daugiau patirties įgyji, tuo jis tampa reikšmingesnis.
Mėgstu vaikščioti pėsčiomis. Su ausinėmis ant ausų. Tada galima daug galvoti:)
Su organizuotu nusikalstamumu kovojama ir taip. Kokia jūsų nuomonė?
Šauni idėja. Kažin kaip ji įsilies į mūsų darbo rinką?
>>> Nuotrauka iš Foto fragmentai tinklaraščio<<<
Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.
Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.
* yra papildomų sąlygų:)
Ligita
You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.
I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.
* There are additional conditions:)
Ligita
Fredis* lapkričio 10th, 2009, 11:30 pm
Marai, silpna vieta:
„O man vakarietiški demokratijos idealai yra svarbesni, nei jais pridengti JAV interesai”.
Maras lapkričio 10th, 2009, 11:32 pm
Kodėl, Fredi? Šiaip pati patetiškiausia, tas tiesa.
Fredis* lapkričio 10th, 2009, 11:36 pm
Gal Valentinas ryte geriau išlukštens, bet jei būtum nuoseklus (dvi imperijos, kurios yra viską gniuždantis, ekspansinis blogis), tau nederėtų kalbėti apie kokias nors vakarietiškas vertybes. Susitarkim taip: esame lietuviai ir mus rūpi lietuviškos vertbės, tačiau taip galima nusiristi iki kokio nors Pakso ar Uspaskich skleidžiamų idėjų, tiesų garbinimo.
Valentinas lapkričio 10th, 2009, 11:38 pm
Fredi,
Na ir ką mums daryti su tuo savo prisijaukintu istoriku? Gryniausias socialistas. Porina moralinio reliatyvizmo pasakėles ir dar sugeba tuo apkaltinti kitus. Kaip koks Austras ar Chomskis.
Marai,
Vien tavo pasakymas, kad tau neaišku kas yra gera, o kas yra bloga parodo, kad gyveni postmodernistiniame moralinio reliatyvizmo (vos nepasakiau mėšle) dumble. O visi toliau dėstomi argumentai tik patvirtina tai.
Fredi,
Iš kur Lietuvoje tiek socialistų? Prarandu viltį dėl šios šalies, kaip kokia Maldeikienė.
Fredis* lapkričio 10th, 2009, 11:43 pm
Vakare pavarčiau Veido žurnalą, Valentinai su giliu liūdesiu turiu pripažinti, jog Vokietijoje, valdomoje krikščionių demokratų ir liberalų, yra progresiniai mokesčiai, nekilnojamojo turto mokestis. Maldeikienė tol daužys galvą į sieną kurių pas mus nėra, kol gyvensime taip kaip vokiečiai. Manau, jog Maras, nebūdamas ekonomistu intuityviai jaučia tą patį ką Maldeikienė. Mus socialistai įveiks, mes esame paskutiniai du mohikanai šioje LLRI, Lubio ir Maximos išterorizuotoje šalyje
Maras lapkričio 10th, 2009, 11:46 pm
Fredi, yra taip: vakarietiškos vertybės, Europa, Vakarų imperija (JAV), jomis besidangstanti. Deja, Europa kol kas yra JAV satelitas, nors ir labai stengiasi. Bet vertybės ir imperija – ne tas pats. Napoleono Prancūzija buvo imperija, prisidengusi revoliucijos idealais šimtaprocentinė analogija.
.
.
.
Valentinai, išgerk valerijonų ar česnakų pasikabink rinkę palubėje – gal socialistai nebesivaidens ant kiekvieno kampo
Šiaip gal ir akinius vertėtų nusipirkti ar stiklus pasikeisti, jei nežinojimas, kas yra „substancialus gėris/blogis” pradėjo reikšti nežinojimą, kas yra gėris
Šiaip yra dar ir afertorinis gėris, jei ką
Valentinas lapkričio 10th, 2009, 11:48 pm
Su mumis dar Ligita, Musė ir Lida. Visai neprasta kompanija.
Tiesa, romas vis dar neformalus mūsų lyderis ar ne? Kai jis pareiškė, kad moralė yra netikras dalykas pradedu abejoti.
Valentinas lapkričio 11th, 2009, 12:00 am
Socialistiškumą neigiantis socialistas – pavojingiausias socialistas. Pavyzdžiui, Austras nepavojingas, nes atvirai deklaruodamas savo kairumą jis apsijuokia. Tuo tarpu Maras, su jam būdinga velniška argumentacija bando vaizduoti objektyvų. Visa tavo argumentacija atsiremia į pamatinių vertybių neigimą. Tavo pateikiami faktai kaip tik įrodo Amerikos neimperiškumą. Visa tai kairiųjų pacifistų interpretacijos norint pateisinti atsakomybės vengimą.
Einu miegoti, nes ir taip šiandien visokios Maldeikienės išnervino.
Ligita, turime 115 unikalių lankytojų. Komentuojančų gal 10. Mus kažkas stebi. Gal socialistai?
romas lapkričio 11th, 2009, 12:22 am
Valentinai, moralė turi sienas. Mūsų kultūrinės erdvės ribose tos normos galioja, o išplėsti neturim galimybių ir reikalo nėra:)
Maras lapkričio 11th, 2009, 12:29 am
Nebent ta pamatinė vertybė yra viena – demokratijos nešimas pasauliui. Tuomet taip, neigiu. Jei ne – patikslink.
Įtariu, kad imperiją mes suvokiame savaip. Nors pagal Tavo pateiktą nuorodą tai kažkaip viskas visai gaunasi.
romai, ne tik kad reikalo nėra. Tai savižudiška – jei galų gale ir įsigalėtų, tai žmonija nustotų vystytis, nes skirtingumai tai skatina.
romas lapkričio 11th, 2009, 12:47 am
Dėl Irako, Marai, su tavim nesutinku. Yra šalys pasaulyje, kai jų civilizacinis lygis neatitinka jų didelių galimybių, kylančių iš resursų valdymo. Labai svarbu, kur jos nukreipia savo finansinius srautus. Vakarai negali leisti, kad, už jų pinigus ir pasinaudojant jų technologijomis, būtų kasama kapo duobė vakarietiškai civilizacijai. Amerika yra pasaulio policininkas. Mums tas policininkas užtikrina įkandamus resursus savo kasdieniam gerbūviui. Konfliktas kyla iš nepasitenkinimo naudos pasidalinimu. Tokį nepasitenkinimą nuolat demonstruoja net Rusija (atseit, ją nori paversti vakarų žaliaviniu priedėliu).
Maras lapkričio 11th, 2009, 1:02 am
Bet kuo Husseinas trukdė? Buvo embargo, kurio jis taip ir nepergalėjo. Šimto metų nebūtų nugyvenęs – pokyčiai neišvengiami. O dabar turim bombą. Kas bus, kai išeis amerikonai? Nemanau, kad prievarta sukurta ir sunkiai sulipdyta (žinant etninę ir religinę gyventojų Irako sudėtį) puikiai laikysis. Dar vienas Libanas? Per didelis ir per turtingas. Naujas diktatorius?
Kaip Irake buvo kasama duobė mūsų civilizacijai? Ir dar už vakarietiškus pinigus? Bandė ten prancūzai kažką, kiek prisimenu, bet ne itin stambiai gavosi lyg.
Tiesa, Valentinai, o kodėl auksinis milijardas – menamas? Be Europos, Š. Amerikos ir Australijos su Zelandija kur dar daugumos visuomenės pragyvenimo standartai tokie aukšti ir skurdo taip mažai? Wallerstein mintis man atrodo visai priimtina.
Valentinas lapkričio 11th, 2009, 9:38 am
Marai,
Auksinį milijardą tu minėjai, kaip pavyzdį, kaip turtingi lobsta skurdžių sąskaita. Jei tai turėjai omenyje, tai yra netiesa. Tačiau kad apie milijardas žmonių gyvena pasiturinčiai lyginant su kitais yra tiesa.
bang lapkričio 11th, 2009, 9:55 am
raomai, apie ką nors kalbant, pirma reikia susitarti dėl sąvokų. Panašu, kad tu kalbėdamas apie moralę, ja laikai tik kaip tam tikras įstatymuose ar bažnytinese dogmose įtvirtintas taisykles, vektorius – link mandagaus elgesio, etiketo. Jei kalbėti apie moralę, kaip pamatines nuostatas kylančias iš žmogaus prigimties, tu neteisus. Konkrečios taisyklės turi sienas, prigimtinės – ne.
Fredis* lapkričio 11th, 2009, 9:58 am
Valentinai, paduok neišbalansuotą, isteriškąją Maldeikienę į teismą už panikos, suirutės, nepasitikėjimo savimi skleidimą ir tau artimų, brangių žmonių sveikatos gadinimą.
Kažką suvapėjo šiandien tau nerišliai, apsimetė durnele, bet televizijoje vaizduoja labai kategorišką kompetentingą visažinę. Nekenčiu socialistų !
romas lapkričio 11th, 2009, 10:35 am
bang, pasaulyje badauja daugybė žmonių. Jie dirba pačius pavojingiausius darbus kasyklose be jokių saugumo priemonių, pigiai augina žemės ūkio kultūras, patys nepakankamai ir nepilnavertiškai pavalgydami, teršia savo aplinką pavojingomis sveikatai ir gyvybei gamybos atliekomis, kad tik produktas išliktų pigus ir būtų mums, vakariečiams, masiškai prieinamas. Apie kokią moralę mes galim kalbėti, nesuprantu. Aš abejoju, ar tau stringa šokoladas gerklėje dėl susirūpinimo šokolado augintojų gyvenimo kokybe. Ar gal tau rūpi medvinės rinkėjų, dirbančių pesticidų dulkėse, sveikata? Ir visa tai – be jokio sveikatos aprūpinimo ir pensijos draudimo. Ir dar didesnis paradoksas yra tai, kad tokie verslai dažnai uždirba pinigus amerikono arba švedo pensijiniam fondui. Jei gerbiam žmonių prigimtines teises, atidarykim visas sienas ir suteikim lygias garantijas visiems. Europa savo turtus susikrovė plėšdama Afriką, Aziją ir Ameriką. Tegul dabar pasidalina. Tai ir būtų tikroji globalizacija:)
Ir dar vienas pastebėjimas – biologiškai teisūs yra išlikusieji. Visos priemonės, leidžiančios išlikti ir pratęsti, yra pačios teisingiausios. Visa kita yra poezija.
Musė lapkričio 11th, 2009, 10:49 am
Marai, E. Lukasas teigia, kad Irake visgi buvo masinio naikinimo ginklų, bet Rusija (kuri kaip visad smarkiai prisidėjo prie jų kūrimo) spėjo juos išvežti per Libiją prieš amerikiečių invaziją, tuo sukompromituodama JAV. Nežinau, kiek galima tikėti E. Lukasu, bet versija neatrodo visai visai beprotiška
romas lapkričio 11th, 2009, 10:57 am
Marai, amerikonai nebenorėjo kęsti Huseino politikos. Juk problemą reikėjo baigti spręsti kažkada. Huseinas buvo neamžinas, bet juk tuose kraštuose sostai yra paveldimi. Huseino jauniausias sūnus buvo ruošiamas tai rolei. Kol neišsispręs klausimas tarp Izraelio ir palestiniečių, Amerika politiką Artimuosiuose Rytuose reguliuos. Irakas buvo potencialaus didesnio konflikto židinys ir dabar jis tokiu nebėra. Situacija gal ir nėra labiau išspręsta, nei buvo, bet ji nėra blogesnė. Beje, per Iraką JAV net Turkiją ant trumpesnio pavadžio dabar gali laikyti.
romas lapkričio 11th, 2009, 10:58 am
Muse, yra įtarimų, kad ginklus išvežė per Siriją. Nors gal jie ten ir tebėra.
Musė lapkričio 11th, 2009, 11:00 am
Romai, dėkui, turėjau galvoje Siriją. Štai kas nutinka, kai vienu metu kalbi telefonu ir rašai komentarą
Šrekis lapkričio 11th, 2009, 12:26 pm
Fredi, šiaip įdomu ką galvoji apie tai:
http://www.delfi.lt/news/economy/business/article.php?id=25444979
aš pats tik dabar pastebėjau šį straipsnį. Gal tu jau buvai skaitęs.
Valentinas lapkričio 11th, 2009, 1:18 pm
Fredi,
Turbūt turėjai galvoje nesubalansuotą Maldeikienę? Nes „neišbalansuota” Maldeikienė tai būtų viskas OK.
Fredis* lapkričio 11th, 2009, 1:32 pm
Teisininkai galėtų patarti ar įmanoma būtų iškelti ieškinį Maldeikienei.
Tarp kitko jos pasėta bacila apie beviltiškumą čia gyventi plinta kaip maras. Račas įkėlė kažkokį interviu su jJonavos mergaite ir į tekstą būtinai įpynė žodžius „ji užaugs ir jei liks Lietuvoje”, paskui pradėjo sniego kamuolį ridenti Šrekis „Ar žinot kodėl reikia remti motinas? Todėl, kad jos dirba eksportui..” ir iš kart aidu atkartojo kitas socialistas J.naivusis: „Geras. Neatremimamas argumentas. Nors liūdnas- beveik tragiškas”.
Socialistų fiesta, jie liūdi, nes mėlynanosis AMB jau seniai nuvirtęs iš balno, o Kirkilas pasirodo, kad neturi aukštojo mokslo diplomo.
Musė lapkričio 11th, 2009, 1:51 pm
Na taip, Kibilius irgi sakė „Savaitės panoramoje”, kad socialdemokratai pakilo į žūtbūtinę kovą, pasitelkę net savo paskutinį kozirį – AMB, nes pajuto, kad pokyčiai iš tiesų vyksta, ministerijos valomos nuo sovietinių bezdalių – nomenklatūrinkų, ir pokyčiai gali būti nebegrįžtami.
Šrekis lapkričio 11th, 2009, 2:27 pm
Ei tautiečiai jums viskas gerai? Koks dar AMB (tiksliau A.Brazauskas). Po velnių. Jus gal raudonus akinius vieną kart nusiimkit. Jums tikrai visos bėdos susiveda į socialistus ar tiesiog tingėjimas ar inercija trukdo žvelgt giliau? Suprantu šilta kontorose (pas mane irgi ne šalta), bet tai ne visur taip.. Kalbame, diskutuojame apie fundamentalius dalykus, o jie vėl tą patį per tą patį. Kiek gi galima?
Fredi, dėl masinės emigracijos tau tai naujiena? Beje ta emigracija prasidėjo gerokai ankščiau, nusiramink tai tikrai ne A.Kubiliaus nuopelnas.
„Kibilius” originalu..
. lapkričio 11th, 2009, 2:33 pm
Ne į temą – ryškiai. Taip gavosi, jog per LTV pasižiūrėjau „Talentų ringas” kartojimą. Kaifas kvadratu. Tiesiog neįtikėtinai šilta žiuri, kurioje arogantiškasis ‘gravel’as” Tomas Sinickas parodo gal tikrąjį savo veidą.
Fredis* lapkričio 11th, 2009, 2:39 pm
Šreki, tas tavo įrašas, kurį įkėlė Račas ir komentarai po juo yra tipiškas socialistų smaginimasis, folkloras dar nuo prieškario Respublikos laikų – visokie Žemaitės petrai kurmeliai ir P.Cvirkos Frank Kruk. Net juokinga kaip viskas kartojasi. Gali vienu sakiniu trumpai pasakyti ko jūs inkščiate, kas jums negerai? Sakai, kad šiltai sėdi. Turbūt Lietuvos gaila? Tai pagailėk, paverk.
. lapkričio 11th, 2009, 2:42 pm
Jei Fredis* būtų ne tinginys ir susirastų, kokie socialistai inicijavo pataisas – uždelsto veikimo bombas biudžetui:
- dėl motinystės išmokų- neadekvačias dydžiu biednai šaliai.
Jų dėka Baukutės vyras gauna iš manęs, Fredžio ir kitų berods po 4100 Lt/mėn.- nedirbdamas ir dėdamas…
-valdininkų atlyginimų padidinimą – nepamenu, kaip vadinasi, nuo jų skaičiuojama atlyginimai ir valytojai ir departamentų direktoriui, kurių 10 kart daugiau.
Musė lapkričio 11th, 2009, 2:43 pm
Šreki, nepyk, nesusilaikiau. Labai smagu erzinti, kai duodiesi erzinamas.
Musė lapkričio 11th, 2009, 2:48 pm
Taške, aš irgi žiūrėjau, man labai patinka toje laidoje „Gravelas”. Dar patiko, kai Meškėla talentingam jaunam vokalistui liepė – „paskambink man”. Dabar ne į temą pagalvojau, kad jei pasodintume jo vietoje Algį Greitai, galbūt irgi būtume maloniai nustebinti, nemanai?
. lapkričio 11th, 2009, 3:02 pm
Norėčiau, bet neįsivaizduoju- tai virš mano sugėbėjimų.
Nors po teisybei nei vieno, nei antro gyvo nesu matęs.
Kad Algis Greitai sugebėtų pagarbiai ir šiltai pabendrauti ne tik su aiškiai talentingu, bet ir aiškiu tinginiu ar net netikėliu mokinuku… Būtų fain.
Meškėla po to mano akyse – grandas. Rimtai, ypač jeigu tuo vaikiu iš tikro užsiims.
Maras lapkričio 11th, 2009, 4:15 pm
Valentinai, dėl auksinio milijardo atsakė romas. Mes kuo toliau, tuo labiau panašėjame į tuos gražuolius iš Wellso „Laiko mašinos”, kurie nieko patys nedirba, puikiai gyvena, o juos aptarnauja požemiuose gyvenantys baisingi padarai. Ir kartais užpuola bei pagrobia kokį gražuolį. Va Tau ir terorizmas su piratais. Už viską reikia mokėti.
Bet pastebiu Tavo ir Fredžio polinkį į erzinimą. Matyt darbas darosi neįdomus – reikia aštresnių pojūčių. Man tai nepatinka.
bang lapkričio 11th, 2009, 4:38 pm
romai, aš ir spėjau, kad kalbėdamas apie moralę kalbi apie jos atspindį bažnytinėse dogmose.
romas lapkričio 11th, 2009, 5:35 pm
bang, kad jokia moralė iš prigimties nekyla. Viskas ką turim užgimę, yra genai, kurie pasireiškia per kūno ir elgesio savybes. Moralė yra kultūros produktas, kylantis iš vienos kūno savybės – proto. Protas taisykles gali įvairias sukurti. Gali tai būti 10 dievo įsakymų arba komunizmo statytojo kodeksas. Jei mokysimės nuo mažumės, galim bet ko išmokti. Zeppelinus va buvo įdėjęs filmukų pas Račą, kaip vaikas musulmonas barzdotam dėdei galvą pjauna. Juk jis tai daro iš moralinių paskatų – kovodamas su blogiu žemėje:)
Valentinas lapkričio 11th, 2009, 8:22 pm
Fredi,
Susidūrėme su „zajadlais” socialistais. Radau jų teoretinę kloaką, kurioje murkdosi visa eilė garsenybių, kurių pradžioje stovi leninas. Gina blogį ir nei tuo dižiuojasi:
en. wikipedia.org /wiki/World-systems_approach
Klausimas, ką darome? Likome vieninteliai, kuriems rūpi vertybės. Gal dar bang su mumis. Romas pasirodė beesąs biologinis deterministas ir jis pasakys, kad mažuma pati kalta, kad yra mažuma, todėl jei ir išnyks reiškia taip ir reikėjo.
Ką darome? Gelbėjam pasaulį ar žūstam socialistų pragare?
Valentinas lapkričio 11th, 2009, 8:42 pm
Didysis blogio magistras yra toks Wallerstein:
en.wikipedia.org/ wiki/Immanuel_Wallerstein
Pasirodo jis dar ir taip vadinamo antiglobalistinio judėjimo įkvėpimo šaltinis ir pilkasis kardinolas. Žodžiu priešai yra stiprūs. Tačiau yra vilties:
Wallerstein’s theory has also provoked harsh criticism, not only from neo-liberal or conservative circles, but even some historians who have averred that some of his assertions may be historically incorrect. As well, some critics suggest that Wallerstein tends to neglect the cultural dimension, reducing it to what some call „official” ideologies of states, which can then easily be revealed as mere agencies of economic interest.
Bet, deja, marksososai dominuoja Vakarų universitetų aplinkkoje ir kova bus nelengva.
romas lapkričio 11th, 2009, 9:05 pm
Valentinai, aš esu idėjinis konservatorius su liberalizmo niuansais. Į pasaulį žiūriu kritiškomis akimis, todėl idealizmo manyje mažai. Šiandien skaičiau Rudzkio straipsnį Delfyje ir galvojau, kad man viskas patinka, ką jis sako. Neturi būti populizmo politikoje. Manau, visokios kalbos apie moralę ir principus yra labiau psichoterapija. Užuojauta, rūpestis visuomene yra tik žodžiai, negalintys realiai nieko pakeisti. Užjausim savo pensininkus šiandien – sumokėsim rytoj. Tokia pozicija yra sąžininga, nes neveidmainiška. Vertybės visada turi būti tikros ir grįstos resursais. Galėtų visuomenėje būti išpažįstamos ir krikščioniškos vertybės. Tik tai turėtų būti grįsta tikėjimu. Žmogus yra toks gyvis, kai jis be argumentų taisyklių nesugeba laikytis. Todėl, jei jau nesame katalikai, dedam viską į šoną ir nieko nevaidinam. Tada bent jau visuomenė bus lengviau prognozuojama:) Aš neįsivaizduoju Račo atsisakant savo kasdienio pakelio cigarečių vardan pietų ubagui. O jei priimtum įstatymą, kad alga Lietuvoje negali būti didesnė už seimo nario algą, langų seimui daužyti ateis visi, kurie iki šiol kovojo už tų algų mažinimą:) Lietuva yra džiunglės ir ją išgelbės godūs egoistai, kurie, pradėjus kilti ekonomikai, samdys vis daugiau bedarbių, kad uždirbtų nepadoriai daug ir nusipirktų naują 7 klasės BMW, naują žmoną bei pasistatytų namą Laurų kvartale už spygliuotos tvoros visų pavydui:)
Maras lapkričio 11th, 2009, 9:23 pm
romai, populizmas ir politika yra neatsiejami. Dar daugiau, daugelis gerų dalykų (kaip ir dar daugiau negerų) buvo padaryta būtent dėl populizmo.
Šiaip galima būtų sutikti su tokiomis mintimis, bet vis tik istorija parodo dar ir tai, kad rūpestis kitais ir moralė veikia ir paveikia. Tegul labai lėtai, tegul nepakankamai, bet paveikia. Europiečiai dabar mažiau žiaurūs ir kietaširdiški artimui savo, nei buvo prieš 1000 metų ir tai yra būtent moralės diegimo (per tikėjimą) nuopelnas. Neatmetu minties, kad dėl savo „gerumo” ir liberalizmo Europa gali žlugti kaip tokia ar visiškai pasikeisti kultūriškai. Bet gal ir ne.
Nežinau, kas yra tikros vertybės. Svarbu, kad jos būtų pagrįstos veiksmais. tuomet ir bus tikros.
Musė lapkričio 11th, 2009, 9:25 pm
Aš kažkaip tikiu Rudzkiu, man jis atrodo protingas ir objektyvus, nesiekiantis savo pasisakymais jokios asmeninės naudos, populiarumo ar pan. Jis mano tėvų sodo kaimynas, ir dabar tebegyvena sodų bendrijoje sodo name, paprastas ir visiškai nepižoniškas bankininkas. Greičiau mokslininkas, nei bankininkas.
Valentinas lapkričio 11th, 2009, 9:32 pm
Romai,
Už šiuos tavo žodžius:
„Ir dar vienas pastebėjimas – biologiškai teisūs yra išlikusieji. Visos priemonės, leidžiančios išlikti ir pratęsti, yra pačios teisingiausios. Visa kita yra poezija.”
konservatoriai tave paskerstų, o liberalai paprašytų garsiai apie tai nekalbėti.
Iš principo su tavimi nesutikti sunku, bet jeigu būtume nuoseklūs ir atsisakytume moralės ir principų, tai turėtume pripažinti, kad Lietuvos valstybė nelabai turi šansą egzistuoti, nes jos egzistavimas pagrįstas būtent mūsų visų pripažįstama trancendentine vertybe (gal kai kas pavadintų kolektyvine abstrakcija), kuri vadinasi Lietuva.
romas lapkričio 11th, 2009, 9:37 pm
Marai, gal ne visai taip supratai. Moralė žodžiais ir moralė sąskaita ateities, atidedant sprendimus, nėra jokia moralė. Visuomenėje krikščioniškos savitarpio pagalbos, gailestingumo normos nėra gyvos ir natūralios, todėl socialinis solidarumas yra neįmanomas. Kai į viską pasižiūri sąžiningai, gali priimti kad ir negailestingus, bet gerus sprendimus.
Maras lapkričio 11th, 2009, 10:10 pm
Supratau daugmaž teisingai.
Aš žiūriu kaip istorikas – iš ilgos distancijos perspektyvos, todėl požiūriai kiek skiriasi. Štai jei taip būtų mąstę žmonės prieš 1000 metų, ar nebūtume mes tokie pat – džiunglės. Aš suprantu, kad solidarumo su artimu Lietuvoje mažai (iš tiesų jo yra, tik niekas jo nereklamuoja, o ir reiškiasi jis „ne aukščiausiu lygiu” dažniausiai).
Kažkada reikia pradėti. Ar dabar pats nedėkingiausias metas? Nežinau. Lūžis, krizė yra geras laikas keistis ir keisti.
Ar iš tiesų nėra jokių kitokių rezervų, kaip tik pensijų mažinimas. Man atrodo, yra (kad ir tie, kurie gauna po keturias). Kiek valdininkų sumažinta? Lyg padidėjo. Ar vyksta struktūrinės reformos? Nematau. Rudzikis rodo, kad estai taupo. Bet betaupydami jie lyg neuždarinėjo bibliotekų kaimuose, kaip pas mus jau kiek metų daro. Tai gal kitaip galima taupyti? Jie betaupydami kompus žmonėms su internetu dalijo nemokamai. O pas mus uždarius biblioteką kaime liko tik „dėžė” smegenų plovimui. Todėl pensijų mažinimas (ypač kai pensininkai remia savo suaugusius vaikus – gėda būtų tarpukariu tokį dalyką kam ir pasakyti, o ir nebuvo to) nieko nepakeis. Po kelių metų vėl reikės kažką kirpti ir mažinti.
Kas kita, kad aš nematau jokių prošvaisčių. Galvojau, krikdemai apsitvarkys. Deja, jie neturi plano, o jei turi – nevykdo. Taupyt ir vykdyt struktūrines reformas jie sugalvojo uždarydami Mokslų akademijos biblioteką. Ot sutaupys. Tai tikrai belieka pakabint didelį užrašą ant Lietuvos: „žmonių gamyba pasauliui”, dar antrą – „pigiausių prostitučių kraštas” (Britanijoj berods pirmaujame pagal pagaunamų prostitučių kiekį tarp tautybių) ir vperiod į Lotynų Amerikos rojų su Laurų kvartalais ir lūšnynais aplink sostinę. Nes jei tie kvartalų gyventojai nebus stabdomi, kaip nebuvo iki šiol, tai Lietuvos jie neištemps, tik save. Jiems nereikia pramonės ar tuo labiau informacinių technologijų – jiems reikia galvijų, kuriuos gali spardyti kaip nori ir kur nori. nežinau, ar Estija turi milijardierių kaip mes Lubį, bet ji turi Skype. Bet mūsų Laurų kvartalo gyventojams to nereikia.
Tiesa, Rudzikio straipsnyje man pasirodė nepatikima ta Balcerowicziaus mintis apie Švediją. Ten socdemai dominavo valdžioje dar nuo tarpukario, todėl apie liberalistinį požiūrį į visuomenę kažin ar galima kalbėti ir iki ekonominio suklestėjimo. Kas kita, kad tokių idiotizmų, kaip mūsų motinystės pašalpos turbūt nebuvo.
Šrekis lapkričio 11th, 2009, 10:21 pm
Fredi, įsivaizduok – atsibundi vieną dieną ir nerandi nei vieno socialisto.. nei pas A.Račą, nei čia, nei Alfoje ar Delfyje. Tylu ramu, nei vieno nors mažiausio inkštimo ar cypimo.
Tu to nori? Ar kai ko daugiau..?
Pamąstyk apie tai o aš einu miegot. Užtenka šiandien tų įspūdžių ir taip. Pradėjau jau ir vakarais komentuoti, o tai jau negerai..
romas lapkričio 11th, 2009, 10:38 pm
Marai, struktūrinės reformos reiškia mokytojų ir švietimo sistemos darbuotojų skaičiaus sumažinimą, sumažinimą lovų skaičiaus ligoninėse ir atitinkamą sumažinimą sveikatos priežiūros specialistų bei ligoninių administracijos, sumažinimą gaisrinių, policijos skyrių ir atitinkamai vidaus reikalų sistemos darbuotojų, ypač iš aukštesniojo personalo. Tik tokios reformos leistų taupyti valstybės lėšas realiai. Ir reikia skaičiuoti, ar turėsim pinigų Sodroje bedarbiams pašalpas mokėti, ar vis dėlto mažinam pensijas. Kurie įsivaizduoja, kad Lietuvoje yra labai daug gaunančių dideles algas, gali pasižiūrėti į statistikos departamento lenteles. Realiai nėra labai iš ko atimti, kad kitiems duotum – Lietuva yra skurdus kraštas, deja.
Valentinas lapkričio 11th, 2009, 11:01 pm
Be to, Lietuva yra skurdus kraštas pripratęs gyventi ne pagal kišenę.
Praeivis lapkričio 11th, 2009, 11:07 pm
Čia Marui.
MA biblioteką uždarys ne krikdemai, bet liberalai, nes tai Steponavičiaus sfera. Ir greičiausiai uždarys ne tik šitą, bet ir Technikos, Medicinos ir kitas panašias kontoras, kurios seniai virto nomenklatūrinių pirdalų ir jų žmonų prieglaudom. Tarkim, yra tokia Medicinos biblioteka Kaštonų gatvėj, apie kurios egzistavimą retas iš viso girdėjęs. turi apie pusšimtį darbuotojų ir per dieną joj apsilanko keli (neperdedant, tiesiogine prasme keli) skaitytojai. Net ir labai norėdama ta biblioteka nepajėgi suteikti jokių šiuolsikinių informacinių paslaugų, nes neturi nei reikiamų resursų, nei fondų, nei technologijų – nieko absoliučiai. Palyginimui – KMU akademinė biblioteka su panašiu darbuotojų skaičium aptarnauja 2000-3000 skaitytojų kasdien. KMU biblioteka yra iš viso reiškinys, moderniausia Lietuvoj, atidaryta prieš porą metų. Pamatę jos technologijas, architektūrą, darbo organizavimą ir galimybes daugelis žagtelėtų ir nepatikėtų, kad tai yra Lietuvoj. Ten važiuoja ekskursijos kaip į Akropolį. Be juokų. O pagal įvairiausių įprastinių ir elektroninių paslaugų apimtis, informacinių duomenų bazių naudojimą ir t.t. ji lenkia MA biblioteką TŪKSTANČIUS kartų. Ir visa tai vien dėl to, kad reikalus ten stumia energinga jauna direktorė, mačiusi pusę pasaulio ir žinanti, kaip tvarkomi tokie reikalai. Aišku, ne be KMU valdžios paramos, bet ta valdžia irgi ne visokie nupirdę juodkos ir panašūs tarybiniai profesoriai, nemokantys naudotis kompiuteriu, o jauni profesionalai. Tarp kitko, KMU biblioteka buvo pastatyta už kokius 10-12 mln. kartu su visa įranga – kaip keli prašmatnesni viešieji tualetai.
Technikos biblioteka nedaug skiriasi nuo MA pagal savo veiklos prasmingumą. Ir netgi Nacionalinė su jos niekad nepabaigiamais remontais už dešimtis ir šimtus milijonų. Taip, bibliotekininkai nuolat verkia dėl dėl savo algų ir pan., bet ne kažin ko jie ir verti. Lietuvos bibliotekos, bent jau čia paminėtos, yra pačios tikriausios dinozaurų kapinės. Gėda ir pasakyt, bet Lukašenka pastatė savo naują Nacionalinę Minske, kokią rastum ne kiekvienoj vakarų sostinėj ir kokios Vilniuje dar nebus dar 100 metų.
Maras lapkričio 11th, 2009, 11:07 pm
Romai, mes skirtingai suprantame struktūrines reformas. Aš jas suprantu kaip keičiančias ekonominę ir socialinę visuomenės struktūrą ilgesniu laikotarpiu. Tu kalbi apie biudžeto subalansavimą. Jo reikia ir aš sutikčiau su Tavo pasiūlymais, jei šalia jų būtų ir kiti. Nes dabar nukirpus niekas nepasikeis. Nereikės kreiptis į TVF, valstybė nežlugs, bet tik tiek. Mes ir toliau būsim darbo rankų ir pučių [atsiprašau] tiekėjai pasauliui. Gaila, mažai žinau apie Estiją, tai neina lyginti, kur ir ką jie taupo.
Šiaip kad Lietuvai reikia ne daugiau 4 univerų, tai ir aklam aišku. Bet mes gi turime autonomiją. Nors šiaip švietimas man atrodo paskutinė vieta, kurią reikėtų kirpti. Vidurinis, turiu omeny. Kita vertus, aišku, koks skirtumas, ar mes gaminsim Europai nekvalifikuotą ir pigią darbo jėgą, ar kvalifikuotą. Lietuvoje gi ji vis tiek nepasiliks.
Praeivis lapkričio 11th, 2009, 11:21 pm
Dar Marui.
Kaip taupo estai?
2008 vasarą, kai Lietuvoj kirkilas „nematė jokios krizės, nes viskas tik augo ir klestėjo”, Estijoj buvo duotas nurodymas valdiškoms įstaigoms grąžinti į biudžetą 15 proc. jau gautų asignavimų. Grąžinti iš ko nori – iš algų, iš veiklos sąnaudų, bet grąžinti, nors krauju vemk. O tuo tarpu Kirkilas, pajutęs, kad auksinė burbulo višta jau dvęsia, permetė ar tik ne 200 mln. biudžeto plano dalį į kitą ketvirtį ir antrojo ketvirčio planas buvo viršytas 1 mln. Nors realiai jau buvo 200 mln trūkumas. Bet ant nosies buvo rinkimai.
Musė lapkričio 11th, 2009, 11:43 pm
Pastaruoju metu matyt per daug skaitau socialistų, jie man padarė blogą įtaką, aš idejiškai neatspari, kaip Fredis pasakytų. Aš nenoriu, kad mažintų pensijas. Man patiko, kad pastaraisiais metais pensininkus galėjai sutikti ne vien vaistinėje, ar maximoje, skaičiuojančius baltus centus sutriušusiose piniginėse, bet ir Filharmonijoje, teatre, net kavinėse. Nors ir sunkiai, susispaudę, bet jie jau galėjo pragyventi nekęsdami žeminančio, naikinančio orumą skurdo. Senjorai pradėjo kelti galvas, jie atsigavo, pradėjo viskuo domėtis, dalyvauti visokiose senjorų nemokamų arbatėlių ar pigių kino seansų akcijose. Aš nenoriu, kad tai vėl pasikeistų.
Ir sutinku su Maru, kad rezervų yra, jų visada yra, kai pasistengi jų ieškoti.
Kai A. Kubilius tvirtina, kad žūtbūt reikia kelti Sodros įmokas 2 proc., bo kitaip Sodra bankrutuos, o paskui pakalbėjęs su Prezidente nutaria, kad ieškos kitų variantų, mane tai nervina. Reiškia, kad tų variantų galima buvo ieškoti iš pat pradžių.
Ir nervina, kad elgiasi visiškai priešingai savo programai. Vienas pirmųjų prioritetų buvo švietimas. Dabar uždarinėja bibliotekas ir mokyklas. Visos programos vinis buvo šeimos koncepcija. Skatinti, remti, ugdyti stiprias šeimas, viskas šeimoms. Po rinkimų pats pirmas žingsnis buvo – nuimti vaiko pinigus. Sutinku, nuimti gal ir reikėjo, bet ar būtinai reikėjo pradėti būtent nuo vaikų? Ne nuo patentininkų, turginių, autorinių teisių, PVM , bet būtent nuo vaikų. Man tai neatrodo nei jautru, nei krikščioniška.
Arba tos motinystės pašalpos. Nesąmonė, aišku. Bet žiūrint iš ilgalaikės perspektyvos, kas yra svarbiau – ar ženkliai padidėjęs gimstamumas pastaraisiais metais, ar keletą metų didesnis nei įprastai Sodros deficitas? Pažįstu ne vieną šeimą, kuri apsisprendė gimdyti po 3 vaiką vien dėl palankių sąlygų. Ir nesvarbu, kad gali kažkas rėkti, kad vaikus reikia ne dėl pinigų gimdyti, kad tai egoistiška ir pan. Nesvarbu, kokie jų motyvai, valstybei turėtų būti svarbu vienintelis dalykas – kad jie gimdo. Ir tos aukštos lubos skatino gimdyti būtent dideles pajamas gaunančias šeimas, o ne asocialias. Būtų įdumu pasižiūrėti statistiką, kaip namų ūkius suskirsčius pagal pajamas, koks gaunasi prieaugis skirtingose grupėse ir kaip jis keitėsi. Esu įsitikinusi, kad vadinamojoje „viduriniojoje klasėje” prieaugis buvo nemažas.
bang lapkričio 11th, 2009, 11:49 pm
romai, pagrindinės moralinės nuostatos kyla iš prigimties, genuose. Apie moralę, kaip kultūros produktą aš ir sakiau – nesutarimai sąvokų suteikime. Tavo pavyzdys apie galvą pjaunantį vaiką ir patvirtina, ką jau minėjau – „kalbėdamas apie moralę, ja laikai tik kaip tam tikras įstatymuose ar bažnytinese dogmose įtvirtintas taisykles”, „kalbėdamas apie moralę kalbi apie jos atspindį bažnytinėse dogmose”. Tas pats su pavyzdžiais „10 dievo įsakymų arba komunizmo statytojo kodeksas”. Kalbant apie moralę ne kaip žmonių sugalvotus įstatymus, bažnytines dogmas, etiketo taisykles, kyla klausimas, kodėl jos būtent tokios, kodėl religijų pagrindines nuostas, įstatymus žmogus sukūrė iš esmės tapačius ?