Nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus
„Nubėgau ilgą kelią. Ilgai bėgau.“ – Forestas Gampas
Citata iš kino filmo „Forestas Gampas“
Savaitės komentatoriaus (-ių) citata (-os):
„Iš tikro aš labai gerbiu aukšto intelekto žmones nepriklausomai nuo to kiek jie uždirba. Labai apgailestauju, kad jų atlyginimas neatitinka jų kvalifikacijos ir įdėto darbo.“ – Valentinas
„Todėl ir privaloma, kad „visi taip daro“. Jei nedarysi – pirštais užbadys.“ – Maras
„Nežinau žmogaus, kuris sugebėjo pasimokyti iš svetimų klaidų, visi savo klaidas turi padaryti patys. Šitas sakinys bus sekančioje virtualioje aikštelėje.“ – Fredis* (šiaip buvau išrinkusi kitą Fredžio citatą, bet netikėtai pamačiau, kad jis labai nori šita pasipuikuoti:))
„Valstybė turi būti dėkinga man, kad aš čia ateityje dar planuoju gyventi. Kol kas neplanuoju jokio užsienio.“ – WU
„Fredi, šiandien išgirdau ir man labai patiko: „Gyvenime svarbiausia nugalėti tinginį. Gerai, einu prigulsiu.“ – Šrekis
Labiausiai komentuotas įrašas: Lapkričio 2-osios dienos įrašas
Atradimai: Neva virtualus bendravimas su merginomis (pavyzdžiui, susirašinėjant) stiprina vaikinų potenciją. Na, ką aš galiu bepridurti!
Be nuosavo kompiuterio – kaip be rankų. O taip:((
„Mokslinis laipsnis, Valentinai, yra nedidelis popieriaus gabaliukas, su kuriuo net užpakalio nenusišluostysi (per mažas ir per kietas). Iš esmės jis nereiškia nieko, nors, aišku, padeda akademinėje kovoje už būvį. Taip kad nėra ko švęsti, tiksliau, nebus, jei apsiginsiu.“ – teigia Maras. Nejaugi tai tiesa? O kaip žinios, patirtis ir pan.?
„Kaip tik kalbėjomės su kolega – kodėl Lietuvoje visiškai nėra praktikos leisti darbuotojams dirbti trumpesnę savaitę? Aš sutikčiau dirbti 4 dienas už atitinkamai mažesnį atlyginimą. Tada turėčiau laiko bastytis po miškus ir fotkinti genius:) O mano kolega paskaičiavo, kad jam užtektų dirbti 3 dienas. Kai pagalvoji – ir įmonei, ypač krizės metu būtų visai gerai – sutaupytų kaštų. Realiai aš suprantu, kad per tas 4 dienas aš vis tiek turėčiau atlikti visos savaitės darbus, bet dar geriau – mažiau švaistyčiau laiką pašaliniams dalykams. Bet gi negali to net siūlyti, bo pagarsėsi kaip tinginė, nenorinti dirbti…“ – Musė
Problemos: „Norėčiau iškelti dvi kultūrologines problemas:
1. Nejaugi Džordana Butkutė yra geniali kūrėja tiksliai atliepianti barakudų godas ir nusivylimus?
2. Ar galime teigti, kad Džordana Butkutė ir kiti panašūs dainuotojai bei kūrėjai yra tikrieji ir autentiškieji dabartinės lietuvių liaudies muzikos kūrėjai? Ar liaudies muzikinė kultūra, kurią paveldėjome iš protėvių, neprarado savo tęstinumo ir kažkurioje vietoje išnyro kaip pop princesių ir pop princų liejamos dainos?“ – Valentinas
„Šreki, tas dalykas vadintųsi L formos scenarijum, kai nusileidi ant dugno ir nepakyli:)“ – romas. Visur skalambijama apie Lietuvoje pasiektą ekonominį „dugną“. Mano tinklaraščio komentatoriai suabejojo ar reikia labai dėl to krykštauti.
Be to, diskutuota apie PVM mažinimą maisto produktams, kasos aparatų turguose įvedimą ir kita.
Šventės, konkursai: lapkričio 2-ąją dieną minėjome Vėlines.
Komentatoriaus Taško ir kitų komentatorių „Sąvartyno BUM prieglobstis“: Sam Weber, „Musių valdovas“ ir literatūriniai nukrypimai, Sam Weber, paroda „Gyvenimas yra gražus“, Diskusijos / lrytas.lt, Valentino rudens derlius, Aleksandro Macijausko fotografijos, Albert Schweitzer, Reverence for Life, Kristinos Zdanevičiūtės fotografijos, ZZ Top star tells of Tube odyssey, IBM kompiuterio nuotrauka, Unicom rereleases old IBM keyboard design, JAV „Eagle Bank“ viceprezidentas R.Beresniovas: „Lietuvos švietimo sistema toliau gamina robotus“, bulius, raumeningas vyriukas matuojamas metriuku, karikatūra, Marie Doval, Salvadoro Dali piešinys, Piešinyje George Sand, George Sand, Kelią „profesionalams“!
Tinklaraštija: „Bet jei keikiama, vadinasi, – žiūrima. O jei žiūrima – tai taip išeina, kad įdomu ar bent jau svarbu?“ – svarsto Maras apie vadinamąją elitinę ir „popsinę“ kūrybą.
Siaubas kaip neliteratūriškai skamba posakis: „Niekada nesakyk niekada“. Bet… Reikia pripažinti – kuo daugiau patirties įgyji, tuo jis tampa reikšmingesnis.
Mėgstu vaikščioti pėsčiomis. Su ausinėmis ant ausų. Tada galima daug galvoti:)
Su organizuotu nusikalstamumu kovojama ir taip. Kokia jūsų nuomonė?
Šauni idėja. Kažin kaip ji įsilies į mūsų darbo rinką?
>>> Nuotrauka iš Foto fragmentai tinklaraščio<<<
Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.
Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.
* yra papildomų sąlygų:)
Ligita
You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.
I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.
* There are additional conditions:)
Ligita
Šrekis lapkričio 10th, 2009, 1:57 pm
Muse, aš tau pritariu – kvietimo forma nesvarbi, svarbu kas kviečia. Ir nesiginčysiu ne visi tokie taiklūs. Bet mes čia apie ką kita – Greitojo taiklumas yra pamėgdžiojamas ir užkrečiamas. Štai pvz. aš visai to nenorėdamas vadybininkus negražiai išvadinau. Ir gailiuosi.
Ligita, iš esmės tikrai taip beveik visi rusiški žodžiai su šaknimi „jab” ar „job” tikrai nusako ne mušimo veiksmą.
R.Medinis lapkričio 10th, 2009, 1:58 pm
Fredžiui apie grožį. Gi pats kažkada sakei (pataisyk, jei klystu), kad Valentinas nors ir apdovanotas visakokiais talentais, yra negražus… Tai suprantu Jūsų bendrą grožio sumą nulemia (nusveria) paties nenustelbiamas puikis, taip kad jo užtenka abiem. Aš irgi pritariu – dviese jūs tikrai sužavėtumėte Lidą – Valentinas savo protu, erudicija ir iškalba kompensuotų partnerio tos srities chm.. trūkumus, o Fredžio grožis – atitinkamai atvirkščiai. Per abu žiūrėk ir piniginėje šis tas susikrapštytų, ir svoris (abu sudėjus) solidesnis būtų…
Šrekis lapkričio 10th, 2009, 2:21 pm
Fredi augau ir aš naujame Vilniaus rajone. Ir mačiau daug ką. Tiesa tėvai ir giminė visa lietuviai tačiau su rusų kalbos grožiu ir „grožiu” susipažinęs išsamiai.
Pati problema, pasinaudosim perspektyvaus socialisto Nerijaus mintimi, tai „spuogas ant kaklo”. A.R.G. kaip veikėjas, jo gyvenimo vingiai iš esmės nėra svarbūs. Mane daugiau neramina tas A.R.G. „kūrybos” aktualumas. Tai, kad tas 90-jų metų spuogas niekaip nenunyksta, maža to panašu dar ir gerokai pūliuoja. Tai rodo, kad šaknys tam spuogui maitinti yra pakankamai gajos. Tipinis delfinis komentaras, nulįsk kada pasiskaitinėk. Ką ten delfi, lrytas, 15min. rodo IP adresus ir tas nesulaiko. Kol tokie kaip A.R.G. nebus viešai, parodomai suvaryti, tol nesikeis kas nors iš esmės bendravimo, diskutavimo kultūroje. Taip manau. Gal esu idealistas. Gal neturėdamas daug darbo įžiūrėjau horizonte vėjo malūną. Nežinau. Pats žinai kaip metodiškai su pačiu kovojau dėl naudojamo ad hominem puldinėjimo. Rezultatai kažkokie yra. Ir štai vieną gražią dieną tas Greitajobas parašo laišką. Atkreipk dėmesį kas pas A.Račą komentaruose darysis artimiausias savaites. Dėsningumai egzistuoja. Neabejotinai.
Valentinas lapkričio 10th, 2009, 2:36 pm
Medini,
Aš į Fredžio fantaziją su Lida žiūriu santūriai. Vien todėl, kad Lida pati nusipirktų dar puikesnius kailinius.
Fredis* lapkričio 10th, 2009, 2:44 pm
Valentinai, man tavęs nuoširdžiai gaila. Moteriai kailinius turi pirkti vyras, nesvarbu ką ji pati sau gali leisti nusipirkti.
Musė lapkričio 10th, 2009, 2:54 pm
Fredi, reikia kur nors užsirašyti šiuos tavo žodžius
Dar į taško pasiūlytą temą, man patiko:
http://www.youtube.com/watch?v=xCckz5loLKE
WU lapkričio 10th, 2009, 3:03 pm
Valentinai, nerijus vėl atsimušė „netolerancijos kitaminčiams” korta..
WU lapkričio 10th, 2009, 3:11 pm
Ligita, aš įtariu, kad tu nesupratai pokšto. Aš parašiau apie Valentiną, kad jis turėtų dirbti kaip „bYtutė”, o iš tiesų turėjo būti „bItutė”. Šioje situacijoje Taškas ištraukė paralelę, kada tas kitas žodis rašomas su Y ar I ir pasakė, kad jeigu normalus, tai su I, o jeigu su Y tai dvigubai didesnis. Iš čia gaunasi analogija, kad pagal mane Valentinas turėtų dirbti kaip dvi bitutės, nes parašiau kaip bYtutė.
bang lapkričio 10th, 2009, 3:12 pm
Jau Šrekis nerijaus mintis cituoja. Toli eis vaikis (nerijus).
WU lapkričio 10th, 2009, 3:25 pm
bang, ačiū už pagalbą…
bang lapkričio 10th, 2009, 3:33 pm
Kokią ?
WU lapkričio 10th, 2009, 3:37 pm
Man reikėjo tavo patvirtinimo, kad ginčas dėl servituto nustatymo yra neturtinis ir moki 100 ltl žymini.
Fredis* lapkričio 10th, 2009, 3:40 pm
Šrekiui skaudu, kad A.R.-Greitai kovoja savo mažus karus su Vilniaus marozijos armija? Čia tik tau atrodo, kad tai maži karai, o Algiui, kaip matome, tai tapo gyvenimo tikslu. Armijos neišsilavinusių, bukų, kastetuotų jaunuolių Algis su savo partneriu Justu Mamontovu iš ctv.lt niekaip kitaip negali nugalėti kaip tik juos išjuokdamas, pavaizduodamas jų primityvumą. Jų ginklas yra ne peilis su kastetu, o humoras.
Dėl tokio humoro auditorijos. Vilniaus darbininkija po darbo tikrai nežiūri L.Donskio laidų, beje, jį socialistai kaip ir Kuolį išgrūdo iš LRT (nėra ką žiūrėti!), o prie alaus butelio vakarais žiūri krepšinį, lošia kortomis, pasakoja vieni kitiems anekdotus ir pasižiūri ką nors vulgaraus. Niekaip man neįrodei, kad darbininkija, plebėjai negali turėti savo pomėgių ir atsipalaidavimo formų. Beje, mąstantatiems, ne primitiviems plebėjams toks humoras yra didaktinis, auklėjamojo pobūdžio, vienas kitas net atpažįsta save ir lengvai išrausta susigėdęs.
Maras lapkričio 10th, 2009, 3:50 pm
Valentinai, JAV imperija dėl ekonominio ir politinio dominavimo didelėje pasaulio dalyje, dėl kišimosi į kitų šalių vidaus reikalus, dėl karinių bazių visame pasaulyje (skaitosi JT kariai, bet…) skirtų „ginti taikai/ kovoti su terorizmu” (visos imperijos kovojo už taiką, Romos, pavyzdžiui, su piratais), dėl imperinio mąstymo (mes geriausi), dėl siekio nešti ir diegti visiems savo pasaulio supratimą etc., etc., etc.
romas lapkričio 10th, 2009, 3:57 pm
Šreki, nenorėjau ginčytis, kol nepasitikrinau. Yra toks slavistas Mokijenko (В. М. Мокиенко), kuris nagrinėja nenormatyvinę slavų leksiką. Aš rėmiausi jo nuomone, kalbėdamas apie žodį, įvardijantį lytinį aktą rusiškai. Plačiau galite paskaityti vikipedijoje (Ненормативная лексика) arba galite pasikrauti jo knygų iš interneto:)
Valentinas lapkričio 10th, 2009, 3:59 pm
Marai,
Pavarei kaip Nerijus, iš tavęs tikėjausi rimtesnių argumentų. Liūdniausia, kad kartoji rusiškų profesionalių kovotojų su Amerika ir Europos socialistų – profesionalių antiamerikanistų argumentus.
Maras lapkričio 10th, 2009, 4:03 pm
Man nesvarbu, ar mano pavarymas panašus į Nerijaus ar į Valentino. Tokia mano nuomonė. Turi kitą – paneik.
Fredis* lapkričio 10th, 2009, 4:03 pm
S.Lavrovas mums sako tą patį ką Maras – nebūkite Amerikos satelitais, turėkite savo nuomonę.
Maro piešiama dviejų imperijų priešprieša, kurių atžvilgiu mes turėtume laikytis neutraliai yra iš esmės įdinga.
Valentinai, tu mane maloniai stebini
Maras lapkričio 10th, 2009, 4:06 pm
Fredi, kur Tu matai politikos siūlymus mano nuomonėje apie JAV? Anksčiau rašiau, kad ji yra geresnė nei Rusija, nes ne tokia grėsminga. Bet dėl to jos idealizuoti nesiruošiu.
Fredis* lapkričio 10th, 2009, 4:17 pm
Kalba, diskusija prasidėjo nuo, jog švenčiame epochinę sukaktį – Berlyno sienos griuvimą. JAV suvaidino labai didelį vaidmenį nugalint fašizmą (nacionalsocializmą) Europoje, o su komunizmu kovoti sekėsi sunkiau, darbą po ilgos ir sunkios kovos, ir tai ne iki galo, tai atliko R. Reagan.
Ataskykime į klausimą kas yra JAV. Mano nuomone tai yra pati didžiausia laisvų piliečių, Homo sapiens populiacija Žemėje, jų sukurtą laisvą, demokratišką valstybę lyginti, statyti vienoje gretoje su post sovietine Rusija yra demonstarvimas neišpasakyto bukumo. Marai, tai yra nepadoru, nedovanotina! Gaila Vilniaus universiteto
Maras lapkričio 10th, 2009, 4:44 pm
Gaila Dailės akademijos
.
Žinai, buvo tokia Persijos imperija. Darijus ten, Kserksas kur grandinėmis mušė jūrą, kad buvo pernelyg audringa ir trukdė kariuomenei keltis. Tai va, jos etninio branduolio tauta – persai – nemokėjo jokių mokesčių, buvo laisvi žmonės. Demokratijos nebuvo, bet vis tik. Už juos dirbo kiti. Romos piliečiai, kaip žinai, Imperijos laikais irgi nebedirbo, buvo už dyką maitinami ir spoksalu aprūpinami.
JAV savo gyventojams sukūrė demokratiją ir gana nemažą laisvę. Na ir? Manai, tai paneigia jos imperiškumą? Baik juokus.
Palyginkim. Visa Europa (ir JAV) kovojo su naciais (mesk šalin tą fašizmą – nebuvo jo Vokietijoje). Nežinia, kaip būtų buvę, jei ne SSRS. Už jos indėlį SSRS buvo gerbiama ir netgi garbinama. Indėlis svarbus, bet jis nepanaikino jos imperiškumo.
Beje, aš niekur nelyginau JAV ir SSRS – nereikia išskaityti to, ko nesakiau. Tai skirtingi režimai, bet abi šalys – imperijos. Beje, dabartinė Rusija turi imperinių ambicijų, tačiau ar ji imperija – dar gerokai abejotina.
Valentinas lapkričio 10th, 2009, 5:08 pm
Šiaip tai yra istorijos skyrelio tema. Pradėkime nuo apibrėžimų iš Wikipedijos:
An empire is a State with politico-military dominion of populations who are culturally and ethnically distinct from the imperial (ruling) ethnic group and its culture[3] — unlike a federation, an extensive State voluntarily composed of autonomous states and peoples. As a State, an empire might be either territorial or a hegemony, wherein the empire’s sphere of influence dominates the lesser state(s) via divide and conquer tactics, i.e. “the enemy of my enemy is my friend”, (cf. superpower, hyperpower).
Toliau, konkrečiai apie Ameriką
American Empire; identifying the USA’s American Empire, by its international behavior, is controversial. Stuart Creighton Miller posits that the public’s sense of innocence about Realpolitik (cf. American Exceptionalism) impairs popular recognition of US imperial conduct. Since it governed other countries via surrogates — domestically-weak, right-wing governments that collapse without US support.[9] G.W. Bush’s Secretary of Defense Donald Rumsfeld said: “We don’t seek empires. We’re not imperialistic; we never have been” — directly contradicts Thomas Jefferson, in the 1780s, awaiting the fall of the Spanish empire: “. . . till our population can be sufficiently advanced to gain it from them piece by piece [sic]”. Which indicates that countries goals can change over 200 years. [10][11] In turn, historian Sidney Lens confirms Jefferson, noting that, from its British imperial independence, the US has used every means to dominate other nations. [12]
Mano požiūriu, kuris panašus į Fredžio, Amerika yra stipri šalis, kurios draugystės nori kiti. Iš to ir atsiranda visokios bazės ir t.t. Taip, ji yra padariusi klaidų, bet nurodykite man nors vieną šalį, kurioje yra Amerikos bazė ir iš kurios ji nepasitrauktų, jei vietiniai paprašytų. Visur kur yra jų bazės, jos skirtos ginti šalims, kurios negali apsiginti pačios ir kurios pačios prašo, kad jos būtų. Blogiausia kas gali atsitikti, jei Amerika pagalvos, kad užteks čia visus gelbėti ir susilaukti tik kaltinimų imperiškumu ir nebedalyvaus pasaulio reikaluose. Neužilgo rusų tankai jau būtų čia.
Buvimas stipriu reiškia atsakomybę. Jei stotelėje iš vaiko atiminėja mobilų telefoną, stiprus ir atsakingas suaugęs privalo įsikišti. Reikia tik džiaugtis, kad Amerikai vis dar nenusibodo būti atsakingu už pasaulinę tvarką suaugusiuoju.
Ligita lapkričio 10th, 2009, 5:12 pm
WU, aš tavo užskaitymo lygmens nesupratau. Galvojau, kad arkliškai iš kitko juokiesi.
Maras lapkričio 10th, 2009, 5:39 pm
Čia tie skyreliai tai susimaišę.
. Aš lenkiu į tai, kad Tu ir Fredis viską norit suskirstyti į juoda – balta. Negeras dėdė iš vaiko atėmė mobilų ir gerasis dėdė vaikui padėjo. O padėjęs liepė rengtis, valgyti ir elgtis taip, kaip dėdei atrodo geriau. O gal vaikas žydas, o dėdė nepaiso košerio?
wiki kaip šaltinis tai ne pirmo patikimumo. Bet tebūnie. Pateiktos citatos neneigia JAV imperiškumo, tik parodo, kad netinka idealiai. O kam tinka? Čia dar apie kolonijas neparašyta – Britų imperija gi buvo vienos kolonijos.
Sakinys „visi daro klaidų” labai tinka į Putino, kalbančio apie Staliną, lūpas
Klaidos ne tik Irakas, kuriame jokių atominių ginklų nerado, Afganistanas, ir toliau kenčiantis nuolatinį karą (ir vis dėl dviejų imperijų politikos) [nors ten gal ir buvo kažkoks terorizmo centras. Beje, nežinai, kaip ten su Sudanu, kurį bombino kažkada? Suverenią, priminsiu, valstybę. Nesigirdi ko tai apie talibus ar bombas jame]. Panamos valstybė, sukurta tam, kad JAV galėtų iškasti kanalą. Kažką labai primena, kažką tokio raudono ir didelio.
Bazės. Parodyk man soclagerio šalį, kuri paprašė išvesti SSRS kariuomenę iš jos (beje, ne visose ji ir buvo). Vengrija, tiesa, 1956. JAV išvestų, bet niekas neprašys, nes yra priklausomi ekonomiškai, politiškai ir dar visaip kaip. O ir tos bazės tėra daugiau simbolinis galios demonstravimas (vėlgi, būdingos imperijoms). Tu pats parašei – ginti sąjungininkėms. Visos imperijos buvo apsuptos sąjungininkų, kurių palaikymas buvo perkamas pinigais, ginklais. Lenkijos tiesiog begėdiški reikalavimai ginklų labai panašūs į įžūlius sąjungininkų reikalavimus visais laikais. Nes imperija yra priklausoma nuo sąjungininkų taip pat ir visada buvo – patogi geografinė padėtis, žaliavos etc. (Turkijai leista įsiveržti į kitą valstybę ir padaryti ten „tvarką”, nes ji svarbus vasalas-sąjungininkas, o ir į demokratijos pažeidimus joje labai dažnai užmerkiamos akys).
O kalbos apie atsakomybę. Nu siaubas, taip nekritiškai perimti pačios JAV leksiką. Tai aš irgi galiu pasiskaityti Putino patarėjų kalbų, nuo ko Rusija siekia gelbėti. O SSRS tai išvis rojų siūlė. Ir ką? Nei ta, nei kita jokio rojaus neatnešė, SSRS sugriuvo iš esmės pati [gal tie "Žvaigždžių karai" ir pagreitino, bet būtų sugriuvusi ir taip], JAV, priminsiu, Lietuvą pripažino viena paskutinių, po beveik visų Europos šalių.
Visos imperijos vadovaujasi šūkiu: „Nėra amžinų sąjungininkų, yra amžini interesai”. Interesai pasikeis, Lietuvos nebereikės – nė nemirktelėjusi JAV atiduos mus Rusijai ar Kinijai. Gal kiek paverks, kai kas piktinsis, bet atiduos. Kaip Muenchene Europa atidavė Čekoslovakiją dėl savo interesų. To nematyti, kalbėti apie JAV misiją, atsakomybę – reiškia užsidengti akis, ausis ir sakyti – to nėra.
Ir dar kartą pabrėžiu – kol kas JAV mums yra geriausia išeitis. Kol Europa yra silpnas JAV satelitas, bandantis rodyti ožius.
Fredis* lapkričio 10th, 2009, 6:26 pm
JAV yra padori tiek, kiek yra (gali) būti padorus laisvas ir savarankiškas žmogus.
Dėl šiandieninės Rusijos. Britai labai pagrįstai mano, jog jų pilietį A.Litvinenką Londono centre visuomenei labai pavojingu būdu nunuodijo Rusijos specialiosios tarnybos. Neištirta visa virtinė gyvenamųjų namų Volgodonske ir kitur sprogdnimų, kurie apkaltinus čečėnus tapo pretekstu pradėti antrąją invaziją į Čečėniją. Iš esmės tai yra banditiška, mineralines žaliavas eksportuojanti branduolinė valstybė, kuri turi keletą pasaulinio garso meninkų, kūrėjų. Maras iš kart suskubo mums tai priminti kodėl mes turime gerbti Putino/Medvedevo režimą, lyg mūsų V.M.Putinas su savo romanu „Altorių šešėly” nusileistų kokiam nors L.Tolstojui.
R.Medinis lapkričio 10th, 2009, 6:29 pm
Marai, šaunus komentaras. O tai ta saldžioji porelė (Fredis + VVV – Vidutinis Vadybininkas Valentinas), kažkodėl viską kreipia ultradešinėn pusėn. Iš pradžių maniau, kad tai tyčinė pozicija diskusijom sukelti, bet dabar pradedu įtarti, kad tai nuoširdu.
Maras lapkričio 10th, 2009, 6:35 pm
Fredi, esi neblogas demagogas, bet aš tingiu rašinėtis aiškindamas, kad Rusijos gerumo/blogumo aš net neminėjau kalbėdamas tik apie imperiškumą.
R.Medini, aš vis dar abejoju. Ypač, tiesą sakant, dėl Fredžio.
Fredis* lapkričio 10th, 2009, 6:42 pm
R.Medinio ir kitų sovietofilų ypatybė yra ta, kad jie iš viso negali artikuliuotai suformuluoti minties, mes su Valentinu nors stengiamės savo žodžiais pasakyti tai kaip suprantame mus supantį pasaulį. Na, aš irgi jau tingiu rašinėti, ate!
Valentinas lapkričio 10th, 2009, 6:45 pm
Marai,
Tavo tekstas yra siaubingas reliatyvizmo pavyzdys. Tačiau gyvenimas yra toks, kad prasikapstę po postmodernistinio reliatyvizmo mėšlą anksčiau ar vėliau, turime pradėti konstruoti normatyvumą, nes normatyvumas yra tvirtas, jis neleidžia nuskęsti mėšle. Reikia susitarti dėl pamatinių vertybių kas yra gerai ir kas yra blogai. Jei nepavyksta susitarti, tada nėra jokio tikslo toliau diskutuoti. Taigi aptarkime keletą normatyvių vertybių.
Laisvė yra gerai.
Laisvas žmonių pasirinkimas yra gerai.
Laivas žmonių pasirinkimas kurti valstbę – yra gerai
Valstybė, kuri valdoma laisvų žmonių, laisvu sutarimu yra gerai.
Nelaisvė yra blogai.
Autoritarizmas t.y. kelių primesta valia visiems yra blogai.
Kuo daugiau laisvės – tuo geriau.
Kuo daugiau autoritarizmo – tuo blogiau.
Laisvė, kaip teisioji pusė turi teisę ir net privalo stabdyti autoritarizmo plėtrą. Tai yra jos pareiga.
Pradžiai tiek Ar yra prieštaraujančių šioms tezėms?
Maras lapkričio 10th, 2009, 7:16 pm
Reliatyvizmas? Hm, lyg niekur moralinio reliatyvizmo neteigiau. Jei Tau politinių subtilumų ir daugiauprasmiškumų parodymas siejasi su reliatyvizmu, nesusišnekėsim. Tuomet Tau tiesus kelias pas komunistus, kurie matė tik vieną – jų – tiesą ir visa kita buvo juoda.
Tu prirašei gražių lozungų be turinio. Galiu sudėti turinį, tiesiogiai jiems prieštaraujantį.
Lasivė žudyti yra blogai, nebaudžiamumo laisvė yra blogai.
Laisvas žmonių pasirinkimas, pažeidžiantis esmines moralines normas, yra blogai (Hitlerio išrinkimas, pvz.).
Laisvas žmonių pasirinkimas primesti kitiems savo valią ir nuostatas kuriant valstybę yra blogai (SSRS).
Tiesą sakant, nelabai suprantu, kokie čia laisvi žmonės turimi omeny. Politiškai laisvi? Bolševikų vadai buvo tokie (juk valdoma visada per elitą). JAV vergiją iki kada buvo? Tai, kad dabar vergija persikėlė iš JAV į kitas šalis (tik taip įmanoma išlaikyti auksinį milijardą), nieko nepakeitė – romėnai irgi buvo laisvi – kol buvo pakankamai vergų ir dirbančių nepiliečių.
Nelaisvės blogumą sunku paneigti, kaip ir autoritarizmo. Aš vis tik nepritariu, kad autoritariniais būdais kovojama su grėsmėmis. Bet tokia situacija įmanoma.
Beje, JAV tą ir daro – niekas Irako, Afganistano žmonių neklausė, ar jie sutinka būti bombinami, ar Husseinas toks blogas. Tai autoritariškai nusprendė JAV ir jos satelitai.
Tu darai gudrų manevrą – nori mane priversti kalbėti apie pačios JAV santvarką. Ir aš vos nepasimoviau. Bet iš tiesų man tai nesvarbu. Tai ką ji daro su kitomis, yra imperinis ir nedemokratiškas elgesys. Ji primeta nelaisvę ir autoritarizmą (Lotynų Amerikoje – tiesiogiai, iš Tavo pateiktos nuorodos matosi). JAV pasakė, kad Husseinas blogas ir jokios demokratijos bei laisvės nepastebėjau. Nejau būsiu pražioplinęs?
Tokie JAV veiksmai laisvės nedidina, o Lot Am pavyzdžiu – ir mažina. (tik nereikia apie gerąjį Pinočetą – prieštarausi savo paties pateiktiems lozungams).
Nematau, kurioje čia vietoje sustabdė autoritarizmo plėtrą? Irake jis buvo ir tebėra, Afganistane jis buvo ir tebėra. Demokratijos tose šalyse niekada nebuvo, todėl jų autoritariniai režimai jokios autoritarizmo plėtros nerodo. Irane, kurio kol kas JAV dar nepuola, vyksta rinkimai ir jie yra gerokai demokratiškesni, nei vykstantys kokiame „geruose” [nes JAV satelitai] Egipte ar Sirijoje su 99 proc. nugalėjusių. Jei užpuls – garantuoju, kad demokratijos ten tikrai gerokai sumažės.
Apie pareigą – dar kartą perskaityk apie interesus.
Maras lapkričio 10th, 2009, 7:23 pm
Beje, Fredi, dėl padoraus laisvo žmogaus esi teisus. „Aš nežinau, kokia yra niekšo siela, bet manausi žinąs, kokia yra padoraus žmogaus siela. Ir ji man kelia siaubą.” Kuris kraštutinis dešinysis XIX a. tai pasakė – vis užmirštu.
Fredis* lapkričio 10th, 2009, 7:31 pm
Malonu, kad radome sąlyčio tašką
aš visą laiką apie tai norėjau pasakyti jau gal metus laiko čia rašinėdamas – šast, ir Maras iškniso mano credo !
Maras lapkričio 10th, 2009, 7:34 pm
Deja, tai kiekvieno protingo (ir nesiseiliojančio) žmogaus credo. Bent jau man taip atrodo.
Ligita lapkričio 10th, 2009, 7:36 pm
Mano credo visai netoks. Jo visam internete nerasit
)
Maras lapkričio 10th, 2009, 7:38 pm
Tai čia tas credo, kuris bendras. Būna dar ir atskiri gi
.
Ligita lapkričio 10th, 2009, 7:40 pm
Tai tada ramu. Aišku, aš saviškio nesakysiu, tik galiu patvirtint, kad jis tikrai nesiseiliojančio žmogaus
WU lapkričio 10th, 2009, 7:53 pm
Ligita… http://www.youtube.com/watch?v=C9w8YyZVnGo
Valentinas lapkričio 10th, 2009, 8:03 pm
Taip ir galvojau, kad trasoje pasirodys Hitlerio, Afganistano, Irako ir kiti argumentai. Ir dar tariamas „auksinis milijardas” ir t.t. Pilnas rusiško, kairiojo pasaulėvaizdžio rinkinėlis. Šį kartą nepulsiu ginčytis su žmogumi, kuris nemato skirtumo tarp šalies užpuolimo okupaciniais imperiniais tikslais, ir tirono nuvertimo bei laisvės kurti savo šalį suteikimo tos šalies žmonėms. Tai, beje, darant be jokio pragmatinio intereso, aukojant savo šalies žmones ir resursus.
Keletas neseno imperinio elgesio pavyzdžių:
Kirgizija pasakė „Eikite nafik”. Amerikeičiai eina.
Panama pasakė „Eikite nafik”. Amerikiečiai eina.
Palinkėsiu tik Marui ramiai toliau dirbti istoriko darbą, nes jo asmeninį saugumą užtikrina prakeikta imperija. Taip pat nelinkiu, kad jo prakeikta imperija pradėtų mąstyti taip kaip jis, nes jie grįš namo, o tada galėsi studijuoti kultūrinio elito prisitaikymą gyvai.
Dar idėja tavo diserui. Kaip kultūriniam elitui su moraliniu reliatyvizmu? Gal pas jie irgi mąstė panašiai kaip tu ir į žodį laisvė dėjo jų prisitaikymą pateisinantį turinį?
bang lapkričio 10th, 2009, 8:53 pm
JAV gynėjus nuginkluojančią nuorodą pas Račą pateikė Auksinis Kardas
http://www.russkoedelo.org/mysl/miscellaneous/dulles_plan.php
Šrekis lapkričio 10th, 2009, 9:29 pm
Gal kas žinote kas p. R.Janutienei atsitiko? Ko tai neprisimenu kito tokio kalibro žurnalisto taip radikaliai pakeitusio orientaciją. Visas Lrytas tiesiog nublanksta prieš paskutines jos laidas.. Fredi tu kaip prie alfos gal daugiau žinai negu mes čia sugebėtume prispėlioti? Žiūriu šiandien „paskutinę instanciją” negaliu patikėt – A.Maldeikienė, A.Akstinavičius tas pats K.Grinius apie vargšus prabilo..
romas lapkričio 10th, 2009, 9:40 pm
Šreki, nieko Janutienei neatsitiko. Ji visada dirbo Goebbelsu už pinigus. Kas išmano reikalą. tai žino, kad tikėti Janutiene galima tik 50 proc. Ja tikėti negalima net tada, kai yra malonu girdėti , tai ką girdi ir dvasiškai su tuo sutinki:)
. lapkričio 10th, 2009, 9:46 pm
Specialiai Musei – už tai, kad tik tokias mintis sukėlė mano be galo gilios mintys ir dar gilesni tarpai tarp jų (eilučių) – vietoj pvz, Gucci By Gucci :
Ir ėjo atsiskyrėlis Jonas dykuma visiškai nuogas., tik ant galvos devėjo skrybelę, bet ir tą – be dugno…
Ir sutiko jis dykumoj moterį, ir prisidengė jis ta skrybėle biblijos nurodytą vietą, ir pakėlė rankas į dangų…
ir įvyko stebuklas – skrybėlė nenukrito.
Maras lapkričio 10th, 2009, 9:48 pm
Valentinai, pirma įrodyk moralinį mano teiginių reliatyvizmą, tuomet bus galima šnekėtis toliau.
Mano diseriui labai geras pavyzdys esi Pats – žmogus, pateisinantis nemoralius dalykus vardan kažkokio tai tikslo (šiuo atveju – demokratijos). Taip ir einam nuo A. Venclovos ir P. Cvirkos…
romas lapkričio 10th, 2009, 10:12 pm
Marai, moralė yra netikras dalykas. Iš tikro yra tik savęs priskyrimas sistemai ir gyvenimas tos sistemos taisyklių rėmuose. Valentina yra teisus tuo, kad jis yra labiau nuoseklus. Negalima kritikuoti vakarietiškų vertybių ir kartu mėginti gyventi vakarų pasaulyje. Visus pasaulyje užjausti nėra pakankamai resursų. Aš suprantu, kad tarp humanitarų toks požiūris populiarus, bet materialiame pasaulyje mes vartojame materialiai ir tampame humanistais, būdami tik pakankamai sotūs:) Deja, demokratinių valstybių vadovai dažnai pasirodo prieš savo tautas netinkamai, nes garsiai propaguoja vertybes priešingas elgesiui nesusijusiose erdvėse. Bet jie tai yra priversti daryti. Demokratinės visuomenės nesutiktų su žemesniais gyvenimo standartais.
Valentinas lapkričio 10th, 2009, 10:13 pm
Marai,
Dviejų jėgų iš kurių viena yra substancialiai bloga, o kita yra substancialiai gera statymas į vieną gretą ir teigimas, kad tarp jų nėra esminio skirtumo, tik viena mums yra naudingesnė ir yra moralinis reliatyvizmas.
Tuo tarpu aš neteisinau nemoralių dalykų vardan kažkokio tikslo. Nemanau, kad Huseino nuvertimas yra nemoralus. Kišimasis ar nesikišimas į situaciją yra daugiaprasmis ir daugiareikšmis dalykas. Pavyzdžiui priekaištaujama Klintonui, kad jis neįsikišo į Ruandos genocidą ir jo nesustabdė. Šiuo atveju nesikišimas buvo nemoralus, nors tai ir būtų pažeidę kažkokias tarptautinės teisės normas. Lygiai tą patį galima pasakyti apie Somalio piratus. Somalio valstybės nėra. Šalį pasidalinusios gentys ir kriminalinės gaujos. Kriminalinis darinys kelia grėsmę. Tačiau Amerika nesikiša, nes nudegė Afganistane ir Irake, kai atstatai teisybę ir suteiki žmonėms šansą kurti valsytbę, vietoje dėkingumo sulauki tik pasaulinio pasmerkimo iš visokiausių kairuoliškų pacifistų. Pacifizmo (moralinjio reliatyvizmo) rezultatus matome Somalyje. Gal turtingi europiečiai pacifistai norėtų jachta pasiplaukioti palei Somalio krantus?
Šrekis lapkričio 10th, 2009, 10:38 pm
Romai, patikėk manimi tai ką girdėjau bent jau man absoliučiai nemalonu girdėt. Ir žymiai mieliau klausyčiau kaip kas išgėręs kokių zbitkių pridirbo. Šiuo metu yra gerokai svarbesni klausimai kurių egzistavimas bent kiek sveikai mąstančiam žmogui kelia tik nerimą, o ne pasitenkinimą. Bet klausimas buvo ne apie tai. Mane domina (grynai iš techninės pusės) kas atsitiko žurnalistui kuris iš kart po rinkimų prisiekinėjo, kad iš visų jėgų padės naujiems valdantiesiems, jau po metų matome visiškai priešingus darbus. Iš principo nuo kada MG Baltic pradėjo pyktis su dabartine valdžia, nuo ko viskas prasidėjo. Bent jau aš tą momentą pražiopsojau. B.Lubio kompanija kiek suprantu dar priešingoje pusėje (L.Ž. ir BTV).
romas lapkričio 10th, 2009, 10:58 pm
Šreki, kad aš Grinevičiutės atsivertimais niekad netikėjau. Ji tiek yra visokia buvusi, kad sunku pasakyti, kokios jos pažiūros, jei ji jas turi. O katinas perbėgo dar nuo akcizų pakėlimo alkoholiui. Gal iš karto dar nepuolė, nes tikėjosi, bet dabar mato, kad nesusikalbės. Nors čia, greičiauisiai, yra primityvi versija. Verslas Lietuvoje buvo įpratęs prie malonių iš valdžios. Krizės sąlygomis tai pasibaigė. Kai žiniasklaidos grupės nedeklaruoja savo interesų stambiajame versle, mes esame akli.
Šrekis lapkričio 10th, 2009, 11:13 pm
O tai ką čia deklaruoti, priklausomybė koncernams aiški, koncernų veiklos sritys yra daugmaž irgi aiškios. R.Janutienės „paskutines instancijas” laiks nuo laiko pasižiūriu. Jau nustebino buvusi laida apie A.Kubiliaus šeimos rūpesčius įmant paskolas eurais ir statant už jas namus. Pagalvojau šiaip, pasitikėjimo (reitingų) didinimas. Šiandien gi, net K.Grinių privertė pakalbėt apie vargšus. Tai jau panašu į karą. Kyla klausimas nuo kada? Ir kas toliau?
Maras lapkričio 10th, 2009, 11:13 pm
romai, aš būtent vakarietiškomis vertybėmis ir remiuosi. 10 Dievo įsakymų. Neatmetu ir demokratijos kaip geriausios iš esančių – atvirkščiai. Valentinas gi remia Vakarų imperiją gyvendamas dargi ne joje – tai yra, svetimą darinį.
Valentinai, dabar man neaišku, kas yra substancialiai geras/blogas. Kas tai nustato? Valentinas? Bushas? Nobelio premijų komitetas?
ir kurdus, kuriuos, tiesa, JAV sąjungininkai irgi kaip reikalas pavanojo, bet jiems gi galima, be to, po pirmojo karo didžioji kurdai faktiškai buvo nepriklausomi).
Yra daugiau ar mažiau geri dalykai – dėl to mes sutinkame. Tikslas – demokratija ir komunizmas [pvz.]. Lyginam. KAIP TIKSLAI jie vienodai geri/blogi. Nes kaip tikslų jų nėra taip pat, kaip rojaus. Yra tik priemonės. Jos ir padaro SSRS nusikalstamu režimu, o JAV – ne.
Tiesą sakant, man visai vienodai, kad Husseinas buvo diktatorius. Visi Artimieji Rytai nėra demokratiški net jei yra rinkimai. Ar Husseinas nužudė daug piliečių, ar persekiojo? Kažkaip neprisimenu tokios informacijos (išskyrus karą su Iranu – bet kare gi galima viskas
SSRS mums irgi suteikė šansą eiti į komunizmą, o mes priešinomės. Nu nenori žmonės tos demokratijos ir tegul. Kokio velnio kaip kokiems riteriams eiti Kristaus grabo vaduot? Grabo tai nėr. Jokių bombų Husseinas negamino ir JAV valdantieji puikiai tai žinojo. Ką atnešė JAV Irakui – karą, sumaištį, skurdą, rietenas ir terorizmo padidėjimą, antivakarietiškumo sustiprėjimą musulmonų kraštuose. Tu tai įvardini kaip suteikimą šanso kurti savo valstybę. Taigi turėjo jie valstybę. Afganistane viskas dar sudėtingiau ir nesiimu spręsti, ar reikėjo. Kol kas nieko gero nesimato. Bet sukėlė karą SSRS, o palaikė kas – JAV. Ir taip trisdešimt metų žmonės gyvena kare, kurį sukėlė imperijos.
Ir beje, kaip ten su Sudanu?
Somalis. O nebuvo kartais ten JTO pajėgų – buvo (92-93). Ar jos neprisidėjo prie to, kas ten vyksta dabar? Nežinau, nesidomėjau, bet visko gali būti. Tai, kas ten dabar vyksta, yra dviejų imperijų tarpusavio kovos, kai buvo ginkluojamos kiekvienai palankios gaujos ir šalys skandinamos pilietinių karų kraujyje vien todėl, kad jos yra svarbiuose taškuose, padarinys.
Taip, JAV atsakinga, bet ne dėl kažkokios moralinės misijos, o dėl to, kad jinai kartu su SSRS sukėlė tuos karus ir sugriovė valstybę.
Niekada nesutiksiu pateisinti šitų nesąmonių, kad ir kokiais tikslais tai daroma. Karas yra baisus dalykas ir jei jo nėra, geriau tegul ir nebūna. Nebent karas vyksta ir jį galima numalšinti (tinka Ruandai). Kiek karų JAV numalšino? Ir vėl Afganistanas. Nors jei gerai prisimenu, karas jau buvo beveik baigęsis, kai JAV puolė.
„Atstatė teisybę”. Kokią, Valentinai, teisybę. Atstatė demokratiją, kurios niekada nebuvo? Lygias moterų teises (de jure ir parodomuoju būdu)? Afganistane vieną „išrinktą” (t. y., vienos genties) prezidentą? Va teroristų tai tikrai priaugino. Į Lietuvą 1940 m. irgi ėjo atstatyti teisybės, tiesa, socialinės. Labai džiaugėmės? Nepanašūs Tau šiuo požiūriu mūsų partizanai ir talibai? O man panašūs.
Mano moralė man sako, kad kištis galima tik dėl labai rimtų priežasčių. Vienintelę Tu paminėjai – Ruandos genocidą, kurį transliavo visas pasaulis. Ir nieko – pakalbėjo imperijos, paverkė minkštaširdžiai, ir nurimo. Nes interesų nėra. Va taip bus ir su Lietuva, jei ateis tokia diena. Garantuoju. Nematau čia jokių priežasčių ilgalaikiams JAV interesams, todėl ir apgynimo taipogi. Nori tikėti – prašom. Tarpukariu ir čekoslovakai, ir lietuviai tikėjo Europos demokratijom ir gavo špygą panosėn. Pasaulis – džiunglės, o ne gailestingųjų seselių prieglauda.
Bet mes nukrypom. Aš kalbėjau, kad JAV – imperija. Jūs tai neigėt. Bet visos Tavo kalbos apie misiją yra imperinės kalbos. Ir britai turėjo misiją – nešti kultūrą, neleisti vargšėms našlėms degintis mirus vyrui. Gražu, aišku, ir tikrai panaikino lyg šį paprotį. Tik visa tai priedanga.
Bet va, niekaip nesuprantu, kodėl Tau kliūva Rusijos ekspancionistiniai norai – juk irgi turi interesų. Ir žmonių kol kas nežudo. Kuo skiriasi nuo JAV? Tiesa, durniai vis dar nori teritorijų prisijungti, lyg naudotis sąjungininkų teritorijomis kada panorėjusi (kaip JAV Gvantanamo kalinius išsiuntinėdama). Bet jei Tau vienos imperijos politika tokia priimtina, tokia gera, tai kitiems gera kita imperija ir kita politika. Jūs vienodi. Jūs vasalai, kurie džiaugiasi galėdami jais būti ir tarnauja šeimininkui net jam neprašant.
O man vakarietiški demokratijos idealai yra svarbesni, nei jais pridengti JAV interesai. Vieną kartą, 6 deš. pradžioje JAV jau buvo palinkusi į totalitarizmą su visuotiniu komunistų valymu (dėl gerų tikslų – kad SSRS neprasiskverbtų). Bet kritikų, būtent kritikų dėka šis palinkimas buvo labai silpnas ir laikinas.
Dabar ir vėl kovos prieš terorizmą vardan priiminėjami žmogaus teises varžantys įstatymai. O sekti visus ir įgyvendinti Orwello 1984-uosius šiais laikais daug lengviau techniškai. Aš nenoriu gyventi tokioje šalyje net ir vardan pačių aukščiausių tikslų.
Maras lapkričio 10th, 2009, 11:27 pm
Ech, patetiškai gavosi. Arendt įtaka. Ir Camus
.