Nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus
„Nubėgau ilgą kelią. Ilgai bėgau.“ – Forestas Gampas
Citata iš kino filmo „Forestas Gampas“
Savaitės komentatoriaus (-ių) citata (-os):
„Iš tikro aš labai gerbiu aukšto intelekto žmones nepriklausomai nuo to kiek jie uždirba. Labai apgailestauju, kad jų atlyginimas neatitinka jų kvalifikacijos ir įdėto darbo.“ – Valentinas
„Todėl ir privaloma, kad „visi taip daro“. Jei nedarysi – pirštais užbadys.“ – Maras
„Nežinau žmogaus, kuris sugebėjo pasimokyti iš svetimų klaidų, visi savo klaidas turi padaryti patys. Šitas sakinys bus sekančioje virtualioje aikštelėje.“ – Fredis* (šiaip buvau išrinkusi kitą Fredžio citatą, bet netikėtai pamačiau, kad jis labai nori šita pasipuikuoti:))
„Valstybė turi būti dėkinga man, kad aš čia ateityje dar planuoju gyventi. Kol kas neplanuoju jokio užsienio.“ – WU
„Fredi, šiandien išgirdau ir man labai patiko: „Gyvenime svarbiausia nugalėti tinginį. Gerai, einu prigulsiu.“ – Šrekis
Labiausiai komentuotas įrašas: Lapkričio 2-osios dienos įrašas
Atradimai: Neva virtualus bendravimas su merginomis (pavyzdžiui, susirašinėjant) stiprina vaikinų potenciją. Na, ką aš galiu bepridurti!
Be nuosavo kompiuterio – kaip be rankų. O taip:((
„Mokslinis laipsnis, Valentinai, yra nedidelis popieriaus gabaliukas, su kuriuo net užpakalio nenusišluostysi (per mažas ir per kietas). Iš esmės jis nereiškia nieko, nors, aišku, padeda akademinėje kovoje už būvį. Taip kad nėra ko švęsti, tiksliau, nebus, jei apsiginsiu.“ – teigia Maras. Nejaugi tai tiesa? O kaip žinios, patirtis ir pan.?
„Kaip tik kalbėjomės su kolega – kodėl Lietuvoje visiškai nėra praktikos leisti darbuotojams dirbti trumpesnę savaitę? Aš sutikčiau dirbti 4 dienas už atitinkamai mažesnį atlyginimą. Tada turėčiau laiko bastytis po miškus ir fotkinti genius:) O mano kolega paskaičiavo, kad jam užtektų dirbti 3 dienas. Kai pagalvoji – ir įmonei, ypač krizės metu būtų visai gerai – sutaupytų kaštų. Realiai aš suprantu, kad per tas 4 dienas aš vis tiek turėčiau atlikti visos savaitės darbus, bet dar geriau – mažiau švaistyčiau laiką pašaliniams dalykams. Bet gi negali to net siūlyti, bo pagarsėsi kaip tinginė, nenorinti dirbti…“ – Musė
Problemos: „Norėčiau iškelti dvi kultūrologines problemas:
1. Nejaugi Džordana Butkutė yra geniali kūrėja tiksliai atliepianti barakudų godas ir nusivylimus?
2. Ar galime teigti, kad Džordana Butkutė ir kiti panašūs dainuotojai bei kūrėjai yra tikrieji ir autentiškieji dabartinės lietuvių liaudies muzikos kūrėjai? Ar liaudies muzikinė kultūra, kurią paveldėjome iš protėvių, neprarado savo tęstinumo ir kažkurioje vietoje išnyro kaip pop princesių ir pop princų liejamos dainos?“ – Valentinas
„Šreki, tas dalykas vadintųsi L formos scenarijum, kai nusileidi ant dugno ir nepakyli:)“ – romas. Visur skalambijama apie Lietuvoje pasiektą ekonominį „dugną“. Mano tinklaraščio komentatoriai suabejojo ar reikia labai dėl to krykštauti.
Be to, diskutuota apie PVM mažinimą maisto produktams, kasos aparatų turguose įvedimą ir kita.
Šventės, konkursai: lapkričio 2-ąją dieną minėjome Vėlines.
Komentatoriaus Taško ir kitų komentatorių „Sąvartyno BUM prieglobstis“: Sam Weber, „Musių valdovas“ ir literatūriniai nukrypimai, Sam Weber, paroda „Gyvenimas yra gražus“, Diskusijos / lrytas.lt, Valentino rudens derlius, Aleksandro Macijausko fotografijos, Albert Schweitzer, Reverence for Life, Kristinos Zdanevičiūtės fotografijos, ZZ Top star tells of Tube odyssey, IBM kompiuterio nuotrauka, Unicom rereleases old IBM keyboard design, JAV „Eagle Bank“ viceprezidentas R.Beresniovas: „Lietuvos švietimo sistema toliau gamina robotus“, bulius, raumeningas vyriukas matuojamas metriuku, karikatūra, Marie Doval, Salvadoro Dali piešinys, Piešinyje George Sand, George Sand, Kelią „profesionalams“!
Tinklaraštija: „Bet jei keikiama, vadinasi, – žiūrima. O jei žiūrima – tai taip išeina, kad įdomu ar bent jau svarbu?“ – svarsto Maras apie vadinamąją elitinę ir „popsinę“ kūrybą.
Siaubas kaip neliteratūriškai skamba posakis: „Niekada nesakyk niekada“. Bet… Reikia pripažinti – kuo daugiau patirties įgyji, tuo jis tampa reikšmingesnis.
Mėgstu vaikščioti pėsčiomis. Su ausinėmis ant ausų. Tada galima daug galvoti:)
Su organizuotu nusikalstamumu kovojama ir taip. Kokia jūsų nuomonė?
Šauni idėja. Kažin kaip ji įsilies į mūsų darbo rinką?
>>> Nuotrauka iš Foto fragmentai tinklaraščio<<<
Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.
Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.
* yra papildomų sąlygų:)
Ligita
You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.
I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.
* There are additional conditions:)
Ligita
Fredis* lapkričio 8th, 2009, 10:22 am
Didžiausi simuliantai : Zita, mdxacuk (tik skaitytojas), o romui ir Musei periodiškai užplaukia aktyvumo priepuoliai, kažkokie nestabilūs, nesubrendę asmenys.
Zita lapkričio 8th, 2009, 11:28 am
Fredi, kai man užplaukia su kuo nors pasikapoti, gaila kad tavęs kaip tik nebūna šalia
Gerai, geros visiems dienos, o aš „varau į trasą”.
WU lapkričio 8th, 2009, 11:28 am
Judo bučinys..
WU lapkričio 8th, 2009, 12:07 pm
Muse, o tu ką po savo kauke slepi?
)))
TipasK lapkričio 8th, 2009, 3:57 pm
apie Fredį
anksčiau galvojau, kad Fredis nacizas po kauke, sąmoningai visais būdais provokuojantis save kaip dėmesio objektą. Yra ir to, bet ne tiek daug, kiek maniau pradžioje, dabar atrodo, kad jis tiesiog pramogauja. Ir ne visiems tai priimtina. Štai jo paralelė su Smorygino bučkiu Pauliukaičiui rodo Fredžio pramogos aukštą pilotažą, kuris kai kuriems sunkiasvoriams komentatoriams nesuvokiamas arba nepriimtinas. Žinia, kai esi daugiažinis intelektenciklopedtrafaretuniversalas ir varai gilią savo įvaizdžio vagą sunkiai ir kantriai klampodamas paskui jaučių užpakalius, Fredžio mestas smagus akmenukas, tik skambiai palietęs arklą, gali pasivaidenti Puntuko dribtelėjimu į dailiai išvagotą arimą.
Todėl kvailas (pardon) atrodo Auksinio kardo „konfliktas“ į Fredį, dar nesuprantamesnis Artūro rūstis į Fredį. Aš dar neatsisakau Artūro ir Fredžio susitarto reklaminio projekto minties, kas būtų ir profesionalu ir žaisminga, nors kai kurie Artūro netikėti ir ne jo intelektinio lygmens išpuoliai tas ribas lyg ir peržengdavo.
Labai išmintingai bando Fredis sudėlioti – susitarti, ką mes veikiame tuose bloguose. Jei per keletą metų šitas Blogų judėjimas – bendravimo forma neišnyks, tokie susitarimai turės atsirasti vardan nesusipratimų išvengimo. Tokią klaidą, kaip jau rašiau, buvau padaręs ir aš, manydamas, kad galėsiu divertismentiškai žaismingai katinėlio mąstymu bloge paišdykauti. Pasirodo, nei velnio. Perdaug skirtingi visų norai, tikslai, susireikšminimai, savo asmenybių sutapatinimai su „nickais“. Ko gero vienintelė Ligita buvo nusiteikusi palankiai, o štai Musė (tikiuosi, netikra musė?:), sau leidžianti labai daug kitų adresu ir turinti iš to nemažai pasidžiaugimo, negalėjo to paties stiliaus leisti tikram katinui.
Aš nesureikšminu Fredžio, bet nesuprantu, kodėl daugumai periodiškai jis tampa pykčio objektu. Man atrodo, kad jis to nesiekia. Antra, kiek stebėjau, jis niekada (na, beveik) neperžengia tolerancijos ribų. Net pas Artūrą. Nors kitiems kažkodėl atrodydavo kitaip. Ar aš klystu?
Fredis* lapkričio 8th, 2009, 4:10 pm
Ryte dar nebuvau gerai pramerkęs akių, padailinu TikuiKą patikusį sakinį:
Mano supratimu tai yra nuobodžiaujančių kontorinių žiurkių realybės šou, vienas iš laisvalaikio praleidimo, saviraiškos, savirealizacijos būdų, o taip pat sprendžiamos bendravimo problemos su nepažįstamaisiais ir vyksta siauro žmonių rato, pasivadinusio pseudonimais, susiformavusios savotiškos mažos bendruomenės narių nuomonių, patirties, nuotaikų ir išgyvenimų pasikeitimas.
Fredis* dabar valgys kepsnį (dar nežinau kokį) užsigerdamas raudonu vynu, Zitai gerų įspūdžių trasoje, tikiuosi bus įrašas bloge.
Zita lapkričio 8th, 2009, 4:22 pm
Cha, mat ko užsimanei, įrašų iš mano trasos. Nieko nebus Fredi, tai tik mano
Maras lapkričio 8th, 2009, 4:51 pm
Fredis tiek čia, tiek Artūro bloge atlieka triksterio [velnio - pašaipūno] funkciją. Susireikšminusiems, įsivaizdinusiems, pernelyg glotniai susišukavusiems lietuviams tai suvis nepriimtina. Išvis mūsų kultūroje toks juokavimas ir netgi toks herojus nėra būdingas [net tautosakoje kažkaip ne itin dažnas svečias, bet čia galiu ir klysti].
Triksteris šaiposi iš visko, visuomet ir, kaip tikras velnias, dažnai ne tik šiaip linksmai ar sarkastiškai, bet ir piktai, skaudžiai, nepelnytai ir be jokio pagrindo. Tipinis triksteris – filmo „Kaukė” herojus, kai užsideda kaukę, nors ten jis parodytas iš gerosios pusės. Absoliučios, jokių ribų nepaisančios laisvės, kiek beprasmiškos [pramogaujančios, taip] simbolis.
Pyktį kelia tiek jo nepelnytos pašaipos, kartais – pelnytų nesupratimas. O dar svarbesnė priežastis – pavydas. Žmonės ilgisi tos beribės laisvės, o palei akis šmėžuojantis laisvas objektas kelia susierzinimą primindamas, kad pats toks būti negali. Tuo jis ir traukia, ir atstumia.
O koks yra Fredis po kauke – jokio skirtumo. Labai gali būti, kad tai tylus ramus žmogus, niekuo per daug neišsiskiriantis. Bet nebūtinai.
Tiesa, visi kažkodėl labai mėgsta kaukės metaforas. Tačiau žmogaus kaukė yra jo dalis, neatsiejama ir nedaloma. To, ką tu rašai kokiame nors bloge „pasislėpęs” nuo visų slapyvardžiu, neatsisakysi, neatskirsi nuo savęs tarsi kaukės pasibaigus maskaradui. Tai yra tavyje, tai yra tavo dalis.
Tiesa, TipaiK, ginant vieną nebūtina „važiuoti” ant kitų. Žmonės skirtingi – šią banalią tiesą paskutiniame komentare užmiršai. Patinka triksteriavimas – valio, būk triksteriu, jei sugebėsi priimti pasekmes [atrodo, nesugebi, jei taip kliūva Musės reakcija]. Bet kiti bus kitais personažais, kurie jiems artimesni, kurie yra juose.
Fredi, prisimink, kodėl Bulgakovo Begemotas turėjo visus juokinti
.
TipasK lapkričio 8th, 2009, 5:06 pm
Paprastai į ginčus nesileidžiu, bet sugriešysiu:)
Nemanau, kad Fredis taip vadinamas „triksteris”. Man jis ne toks (kaip aprašė Maras) beveik nei vienu parametru. Bet čia Frdžiui pačiam spręsti:)
Absoliučiai ant Musės „nevažiuoju”. (Muse, nei važiuoju, nei lipu nei dar kaip:) Kategoriškai ne. Tik ramiai konstatavau.
Maras lapkričio 8th, 2009, 5:14 pm
Ne ant Musės, o ant Kardo, TipaiK.
Fredis nėra grynasis triksteris, bet piktų komentarų pas Artūrą yra buvę nemažai. Šitas užvažiavimas ant Auksinio Kardo [pirmas komentaras šioje temoje] atrodo buvęs tik tam, kad užvažiuoti. Kitaip kaip triksteriavimu to nepaaiškinsi. Nes šiaip Fredis tikrai neatrodo piktas ar tuo labiau kvailas.
Maras lapkričio 8th, 2009, 5:19 pm
Triksteris gali būti ir šiaip juokingas. Jis nėra piktybinis, bet jo juokai gali baigtis labai liūdnai. Viską rašiau iš atminties, tai pridedu nuorodą į Wiki [be tarpo, nes Ligita retai prie kompo būna]:http://en.wikipedia.org/wiki/Trickster
TipasK lapkričio 8th, 2009, 5:35 pm
http://www.youtube.com/watch?v=KnJWtUfHH-o
Valentinas lapkričio 8th, 2009, 6:48 pm
Maras teigia, kad Fredis reprezentuoja Juodario archetipą. Gal būt ne visai su tuo sutikčiau, bet išvardinsiu dar keletą archetipų ir galime apsvarstyti, kuris personažas, kokį reprezetnuoja archetipą:
Karys, Valdovas, Išminčius, Juokdarys, Maištautojas/Griovėjas, Nuotykių ieškotojas/Tyrinėtojas, Meilužis, Savas Vaikinas, Kūrėjas, Rūpestingasis, Magas/Burtininkas, Nekaltasis.
Man asmeniškai Fredis yra Maištautojas/Griovėjas. Auksinis kardas Išminčius su Valdovo aspiracijomis. Ligita – nekalta mergelė. Aš – tyrinėtojas. TipasK Rūpestingasis. Musė – Nuotykių ieškotoja
Valentinas lapkričio 8th, 2009, 6:49 pm
O kas Maras?
WU lapkričio 8th, 2009, 7:05 pm
Maras – maras. Reiškinys..
Maras lapkričio 8th, 2009, 7:05 pm
Aha, man irgi įdomu, kam aš čia priskirtinas
? Valentinai, pasistenk.
Vis tik Fredis panašesnis į triksterį nei į maištautoją: per daug ironijos ir per mažai tikslo, kad būtų maištininkas (tie dažniausiai labai rimti būna). O triksterio vienas pagrindinių bruožų yra ribų (esminių) laužymas, nepaisymas – va ir griovėjas. Todėl jo ir neverčiu Juokdariu – labai supaprastina lietuviškas pavadinimas.
Valentinas lapkričio 8th, 2009, 7:12 pm
Maras ir Romas – Magai. Paprastai mokslininkai būna magais.
Wu – karys.
WU lapkričio 8th, 2009, 7:17 pm
Kodėl karys?
Valentinas lapkričio 8th, 2009, 7:18 pm
Man taip atrodo. To užtenka. Toks Stalonės tipo didvyris
WU lapkričio 8th, 2009, 7:19 pm
Hah.. Linksmas tu, Valentinai..
Valentinas lapkričio 8th, 2009, 7:23 pm
Pažiūrėjus Jester aprašymą ir Trikster, Fredis iš tikro ir yra panašesnis į Trikser. Tačiau manau, kad archetipas Jester savyje talpina ir Trikster savybes. Galū gale, archetipai yra toks efemeriškas, neapčiuopiamas dalykas be aiškių ribų.
WU lapkričio 8th, 2009, 7:23 pm
Beje, tavo pasakymas: „Man taip atrodo. To užtenka.” parodo, kad pats į valdovą linksti.
Valentinas lapkričio 8th, 2009, 7:24 pm
Galų
TipasK lapkričio 8th, 2009, 7:24 pm
Noriu labai trumpai sureaguoti į sakinį „Fredis nėra grynasis triksteris, bet piktų komentarų pas Artūrą yra buvę nemažai”.
Fredis – Artūras. Arba tiksliau Artūras – visi kiti. Artūras yra viešas žmogus. Na taip, ne politikas. Bet komentuoja politiką ir politikus. Jo kontora (nežiūrint formalaus apolitiškumo) yra politinė, tarnauja visų pirma politikai, paskui verslui, gal dar kam?:) Taigi, noriu pasakyti, Artūras yra viešas žmogus. Antra, savo viešumą sąmoningai stiprina blogu. Tai yra jo įvaizdis, politika, pozicija, populiarumas, pripažinimas ir daug ko kito.
Kaip jis organizuoja savo blogą? Kokią surastą informacijos sraute citatą, kartais papozicionuotą savo komentaru numeta gaujai šakalų. O tie sutaršo. Taip blogas surėdytas, čia nuomonėms, diskusijai vietos praktiškai nėra. Čia tik taršymas ir svarbiausia tik to, ką pasiūlo šeimininkas. Šakalai susigrupavę. Vieni pezėtojai intelektualai tai daro ilgai, sudėtingai, nukrypdami nuo temos, bet napamirštantys savo išskirtinumo. Kita grupė naivių, uolių dalyvių, kurie daugiau amsi nei kanda, yra laukiančių Artūro žvilgsnio, kad tik galėtų pavizginti jam matant, yra prakeleivių, yra retkartinių ir yra smaguoliai. Tai Fredis, Musė, Lida, dar keli. Tai tie smaguoliai ne tiek taršo, kiek turškiasi, smagiai leidžia laiką ir kartais apsirinka pagalvodami, kad jei šeimininkas siūlo kramtyti kitus, tai gal galima ir jį krimstelt? Juk viešas žmogus? Ir apsirinka. Artūras viešas, bet ne viešas. Jam galima, o jo negalima.
Manau, apsirinka ir Artūras, nes pats sukūrė blogą, kuriame visus galima, reikia, būtina. Na, tiek to, ne visus, tuos kuriuos pasiūlo šeimininkas, bet daugelis pamano, kad visus, vadinasi demokratija! Ir apsirinka.
Valentinas lapkričio 8th, 2009, 7:25 pm
Ne, tiesiog tai parodo, kad archetipų teorija yra visiškai laisva, nenormuota ir kiekvienas gali tai interpretuoti kaip patinka. Man patinka tave interpretuoti kaip didvyrį
WU lapkričio 8th, 2009, 7:28 pm
Na aš, kol kas, niekaip nesijaučiu didvyriu jokia prasme. Nors mano pagrindinis tikslas – būti geriausiu savo srityje.
Maras lapkričio 8th, 2009, 7:30 pm
TikpaiK, Artūro blogo analizei visiškai pritariu. Aš taip gerai sau neišsianalizavau, bet tą negerą tendenciją nesunku pajusti net ir nesuvokiant iki galo. Užtat ir džiaugiuosi pabėgęs.
Bet Fredis ir čia kartais gana piktai įkanda. Ne tik Kardui. Ir man yra vienareikšmiškai pareiškęs, kad aš blogas istorikas
. Bet iš tiesų ant triksterio negalima pykti – jis tiesiog toks yra. Tuo ir įdomus.
Valentinas lapkričio 8th, 2009, 7:31 pm
Didvyris ir karys archetipine prasme. Žmogus einantis į mūšį. Tavo praktikuojamas sportas prie tavo įvaizdžio prisiduria.
Valentinas lapkričio 8th, 2009, 7:33 pm
Susirūpinęs galvoju kurs TipoK tipologijoje esu aš? Nejaugi tarp nusipezėtojų ;(
Maras lapkričio 8th, 2009, 7:33 pm
Valentinai, dėl kokių priežasčių laikai WU kariu? Vis tik turi būti kažkokie priskyrimo kriterijai. Aš kažkaip nelabai matau tokių bruožų. Va koks Mokinys [yra toks archetipas?] tai jis galėtų būti.
Valentinas lapkričio 8th, 2009, 7:35 pm
Jaunas, energingas, stiprus vaikinas kovojantis už teisybę. Kas gi daugiau jei ne karys?
Maras lapkričio 8th, 2009, 7:36 pm
Valentinai, labai panašu, kad teisingai būsi įsivardinęs
. Aš, beje, irgi prie jų priklausyčiau, kiek suprantu.
Valentinas lapkričio 8th, 2009, 7:38 pm
Išprotėję mokslininkai yra pasakose ir mituose vaizduojamų Burtininkų/Magų ainiai
Valentinas lapkričio 8th, 2009, 7:39 pm
Nors, istorikui gal geriau tinka tyrinėtojo (Explorer) archetipas.
TipasK lapkričio 8th, 2009, 7:40 pm
Gerbiamas Marai,
. Bet iš tiesų ant triksterio negalima pykti – jis tiesiog toks yra. Tuo ir įdomus”.
citata: „Bet Fredis ir čia kartais gana piktai įkanda. Ne tik Kardui. Ir man yra vienareikšmiškai pareiškęs, kad aš blogas istorikas
Negaliu susilaikyti: o kodėl manai, kad Fredis pačiam įkando ar pajuokavo?:):):)
Valentinas lapkričio 8th, 2009, 7:40 pm
Pavėluotai supratau, kad Maras rašė apie nusipezėtojus.
Valentinas lapkričio 8th, 2009, 7:42 pm
Esu įsitikinęs, kad Fredis nepiktybinis. Žmogus, Ligitos metų vaikščiojęs pakrantėmis su Literatūra ir menas pažastyje, negali būti blogas.
Maras lapkričio 8th, 2009, 7:45 pm
Valentinai, taip, apie nusipezėtojus
. Dėl išprotėjusių mokslininkų tai visiška tiesa.
TipaiK, todėl, kad jis išvadą padarė neskaitęs nė vieno mano mokslinio darbo. Va jei būtų sukritikavęs mano straipsnį, tai jau ir diskusija galima. Bet triksteris nediskutuoja
.
.
Šiaip neatmetu galimybės, kad esu prastas istorikas. Tam tikros savybės leidžia tai teigti, bet tesprendžia kolegos ir skaitytojai
Maras lapkričio 8th, 2009, 7:46 pm
Valentinai, triksteris gi ir nėra piktybinis. Tai ir esmė. Artūras to kažkodėl nepamatė. Gal nesutapo archetipai? Beje, kas būtų Artūras? Kovotojas su stipriai išreikštais Valdovo bruožas ar Valdovas su Kovotojo bruožais?
Valentinas lapkričio 8th, 2009, 7:51 pm
Aš irgi manau, kad tau reikėtų mesti istoriją ir pereiti prie socialinių mokslų. Istorijoje žūsta tavo potencialas.
TipasK lapkričio 8th, 2009, 7:54 pm
Marai, aš tik juokavau, nesusilaikiau nuo galimybės pažaisti žodžiais:) Nepriimkite taip rimtai, tik pajuokavau.
Aš irgi neskaičiau Jūsų mokslinių darbų ir todėl tikrai nesakau, kad esate blogas istorikas. Nors kukliai manau, kad mokslinio kelio pradžioje istoriko kokybę vertinti neatsargu. Tai vienas tų mokslų, mano kukliu galvojimu, kurio tikrumą ir kokybę tikrina laikas.
Maras lapkričio 8th, 2009, 7:55 pm
Nu ne, aš taip nemanau. Man patinka atskirybės, nesušukuotumai, kuriuos soc. mokslai užgniaužia. Be to, istorijai soc. mokslai gali nemenkai padėti išsikapstyti iš dabartinės ne itin geros mokslinės padėties
.
Maras lapkričio 8th, 2009, 8:01 pm
TipaiK, nesijaudink, mano mintys apie mano, kaip istoriko galimą prastumą buvo gimusios iki šių žodžių. Tai kiekvieno mokslininko [turbūt] mąstysenos dalis: ką aš darau, ar ne š. Savianalizė ir savikritika yra būtina, kad neužsiciklintum.
Šiaip su patirtimi ir branda tikrai turėtų gerėti darbai, bet tarp Lietuvos istorikų esama nemažai ir atvirkštinių pavyzdžių.
O istorija kaip mokslas išvis yra pražūtingas mokslininko išlikimui: po 100 metų absoliučios daugumos istorikų niekas neprisimins ir neminės, nes jų darbai bus visiškai pasenę.
TipasK lapkričio 8th, 2009, 8:06 pm
Tuomet gal sunku tokius vadinti istorikais? Gal moderniais adaptyviais istorijos aiškintojais?
Maras lapkričio 8th, 2009, 8:08 pm
Kokius sunku vadinti? Kurių neprisimins, ar kurie prastėja einant laikui?
TipasK lapkričio 8th, 2009, 8:10 pm
„O istorija kaip mokslas išvis yra pražūtingas mokslininko išlikimui: po 100 metų absoliučios daugumos istorikų niekas neprisimins ir neminės, nes jų darbai bus visiškai pasenę.”
Valentinas lapkričio 8th, 2009, 8:11 pm
Gal gali patikslinti ką reiškia atskirtybės ir nesušukuotumai? Visada galvojau, kad istoriai ieško bendrų tendencijų. Atskirtybės istorikui – viso labo istoriniai anekdotai.
Valentinas lapkričio 8th, 2009, 8:16 pm
Lietuvos talentų finalinis turas, kurį rodo dabar, vyksta akademiniam dramos teatre, kurio vadovas yra Večerskis. Korupcija ir interesų konfliktas.
WU lapkričio 8th, 2009, 8:24 pm
Privačių ir privačių interesų konfliktas.
Maras lapkričio 8th, 2009, 8:24 pm
TipaiK, ne. Tiesą sakant, atvirkščiai – iki šiol leidžiami būtent geri pasakotojai (Carlyle, Gibbon), o visi tie, kurie atrado kažkokius naujus duomenis, sukūrė naujas teorijas – jie užmirštami. Aišku, jei kažkas surinko visą informaciją apie kažkokią temą, tai jis naudojamas, bet kaip šaltinis, o ne kaip istorikas
.
Valentinai, aš jau nebesuprantu: tai siūlai palikti istoriją vardan soc. mokslų, tai laikai istoriją soc. mokslu
. Jei ieškoma bendrybių, tai jau daugiau sociologizuota istorija. Vakaruose ji, kiek suprantu, vyrauja (na, koks Braudelis ten). Tačiau klasikinė istoristinė istorija (Ranke) yra papasakoti „taip, kaip buvo”, smulkiai ir su anekdotais nieko per daug neteoretizuojant, nes teorija iškraipo realybę.
Bet šiaip tai istorijos mokslą po sociologizacijos ištiko „identiteto krizė”: kuo jis skiriasi nuo istorinės sociologijos, jei naudoja sociologinius metodus ir pan. Jei nenaudoji jokių metodų, gaunasi anekdotų pasakojimas ir sociologai į tai žiūri kaip į ne mokslą. Savų tyrimo metodų nėra. Vienžu, blogai
.