Nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus
Gruodžio 12-ąją dieną triukšmingai startavusiame aktualijų skyrelyje „Perla nemeluoja. Žinai geriau, branguti?“ šiuo metu jau… Grakščiai tariant, begalybė komentarų.
Įžanginio teksto pabaigoje žadėjau: „šiame skyrelyje kartą per savaitę ar dvi rinksime nusipelniusį reporterį, kuris bus pašlovintas, pakalbintas ir gal net gaus galimybę parašyti įrašą mano tinklaraščiui.“
Taigi. Pats metas vykdyti savo pažadą:) Nuo gruodžio 30-osios iki sausio 2-osios galėjote balsuoti už, jūsų manymu, perspektyviausią reporterį iš mano pasiūlytųjų.
Įdomiausia tai, kad netgi du komentatoriai – Valentinas ir Romas surinko po vienodą balų skaičių. Peršasi akivaizdi išvada, kad šį sykį reikės šlovinti ne vieną pilietį. Šlovinimai, hei! Ei, ura.
O bešlovindami, neužmirškit perskaityti minėtųjų komentatorių atsakymų į mano užduotus klausimus.
1. Tu ir tavo kolega komentatorius diskusijų apie aktualijas „Perla nemeluoja. Žinai geriau, branguti?“ skyrelyje vienbalsiai buvote išrinkti reporteriais, t.y. tais, kurie per kelias savaites iš –iolikos komentatorių aktyviausiai siūlėte temas diskusijoms. Kaip manai, kodėl vienų siūlymai sulaukia daugiau dėmesio, o kitų – mažiau?
Romas: Nepastebėjau, kad būčiau siūlęs temų. Dažniausiai sudalyvauju jau prasidėjusioje diskusijoje, nors gal kartais būna, kai nulūžta koks pasvarstymas šalia temos. Kodėl ne visi siūlymai diskutuoti sulaukia tiek pat dėmesio, aš nežinau. Lengvas atsakymas būtų: visi diskutuoja jiems įdomiomis temomis.
Valentinas: Manau, kad niekas rimtai ir nežiūrėjo už kokius nuveiktus darbus balsuoja. Balsavo remdamiesi bendru įspūdžiu apie komentatorių.
2. Internetiniame tarptautinių žodžių žodyne trumpas diskusijos apibrėžimas yra toks: „diskùsija [lot. discussio — tyrimas, nagrinėjimas], kurio nors klausimo, problemos viešas aptarimas, svarstymas susirinkime, spaudoje; ginčas.“ Ginčas lyg ir turėtų eiti tik po viešo svarstymo bei aptarimo. Bet kodėl retsykiais atrodo, kad viešojoje erdvėje pirmiausiai puolama kritikuoti nė neatsižvelgiant į pašnekovo nuomonę?
Romas: Sakyčiau, kad diskusija vyksta be taisyklių, kai taisyklės – neapibrėžtos. Viešoje erdvėje žmonės yrapriklausomi nuo viešosios nuomonės. Visuomenė jokio diskusijų scenarijaus nėra įteisinusi.
Valentinas: Kadangi aš dažniausiai tuo ir užsiimu, kad puolu kritikuoti neatsižvelgdamas į pašnekovo nuomonę, tai man atsakyti nesunku. Pradžioje užpyksti ant ko nors. Tada viskas, ką jis tau sako yra blogai, o jau tada ir galima užsipulti. Galų gale, kam rūpi to kito nuomonė?
3.Suformuluok savąjį diskusijos apibrėžimą.
Romas: Diskusija yra temos aptarimas, nuomonę paremiant argumentais.
Valentinas: Tu man bla, aš tau bla, mes abudu bla bla bla.
4. Gerai, čia nėra viskas taip jau rimta, bet vis tiek – kokia tavo nuomonė apie Lietuvos žiniasklaidą? Įsivaizduok, kad vieną rytą iš tiesų atsibundi žurnalistu. Ką darytum kitaip?
Romas: Didžioji Lietuvos žiniasklaidos dalis yra „biedna“ ir orientuota į skaitytojo (klausytojo, žiūrovo) poreikius, todėl negali būti labai aukštos kokybės. Atsibudęs žurnalistu, turėčiau arba dirbti darbdaviui, arba pasirinkti kitokią veiklos rūšį. Nepriimtina būtų gadinti kam nors gyvenimą ar sveikatą, neturint šimtaprocentinės informacijos. Būtų sunku, nes tikrai informacijai reikia laiko, pinigų ir „kieto stuburo“. Manau, kad dirbčiau duonai kasdieninei nesirinkdamas, o laisvalaikiu ieškočiau temų, rašyčiau ilgus straipsnius ir mėginčiau iškišti juos viešumon.
Valentinas: Apie žiniasklaidą galima kalbėti arba labai daug arba labai mažai. Pasakysiu mažai – deja, anekdotas „Ištekėjo prostitutė už žurnalisto ir nusileido iki jo lygio“ Lietuvoje žymiai dažniau yra tiesa, nei netiesa.
5.Dėkoju už pokalbį:)
Romas: Dėkoju, kad klausei:)
Šaltiniai: nuotrauka – www.freepicturesweb.com
Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.
Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.
* yra papildomų sąlygų:)
Ligita
You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.
I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.
* There are additional conditions:)
Ligita
. sausio 5th, 2010, 12:08 pm
Valentino atsakymai (ypač apie diskusiją) geri, nors gal ir utriruoti…
.
Geras buvo romo (vis tik nepatinka man ta mažųjų raidžių mada, nors ir sena- maždaug nuo 1965 -tųjų) klausimas – ar reporteriui skaudės?
Reporteris – tai žmogus, pranešantis apie įvykius?
Šrekis sausio 5th, 2010, 12:15 pm
Geras Taško pastebėjimas. Abejoju ar reporteris tinkamas terminas.
Ligita sausio 5th, 2010, 12:16 pm
Matyt, aš jau tuoj virsiu enciklopedija – http://lt.wikipedia.org/wiki/Reporteris Nors, žinoma, šiuo atveju žodžio reikšmė gerokai kinta ir beveik reikėtų jį rašyti kabutėse, bet gal geriau vadinti reporteriais, negu kokiais čingačkukais, greitaisiais spaudytojais, vingrintojais ar pan.?
)
Ligita sausio 5th, 2010, 12:16 pm
Galit pasiūlyti ir kitokių pavadinimų…
Ligita sausio 5th, 2010, 12:23 pm
Gražiausia, kad pasirinktas žodis dabar jums trukdo normaliai pažvelgti į esmę. Aj, einu ruoštis egzaminams, nes jaučiu kaip kyla pyktis ;O
Fredis* sausio 5th, 2010, 12:26 pm
„čingačkukais” (apie romą, Valentiną) – tai ką norėjau šiemet išgirsti iš Ligitos.
Ligita, pabūsiu repotreriu aš, ką galvoji apie Prezidentūroje pakabintą Š.Saukos paveikslą (vieta, siužetas, dailininko veido išraiška ir visuopmeninė padėtis),
diskusija lygiagrečiai – kažkokia pavargusi, lyg visą savaitę diskutuotojai būtų šaukštais kabinę raudonus ikrus ir užgėrinėję pigiu raudonu stalo vynu, ant kurio etiketės užrašyta „rūšinis”.
Šrekis sausio 5th, 2010, 12:29 pm
Šiaip reporteris kiek aš suprantu pateikia „sausą” informaciją apie įvykius be jokio vertinimo (įvertinimo). Gal tai kažkiek į Romą panašu, tačiau Valentinas greičiau vidutinis vertintojas ar analizuotojas
(Valentinai aš turiu teisę turėti savo nuomonę). Tarkim galėtų būt renkamas vidutiniausias analitikas. Čia kaip variantas.
Šrekis sausio 5th, 2010, 12:35 pm
Pasakyčiau, kad per daug pykčio nešiojies, bet gal patylėsiu.
Kartais ne į temą parodytas pirštas sukelia ne tik juoką.. bet kuriuo atveju egzaminai gerokai svarbiau.
Šrekis sausio 5th, 2010, 12:49 pm
Kad geriau ruoštumeis egzaminams, ne viskas yra tai kaip pasirodo.
.http://www.youtube.com/watch?v=kzQyk4ephR0
. sausio 5th, 2010, 12:57 pm
Saukos garsųjį paveikslą esame čia aptarinėję. Senokai, kai ši tinklyčia buvo originali savo salioniškumu.
Net paveikslas buvo įkeltas palyginimui su panašios tematikos rusų paveikslu…
Gyvenimas – nesibaigiantis egzaminas
Ligita sausio 5th, 2010, 1:29 pm
Šreki, tai kad jau pasakei. Ir akivaizdu, jog visiškai manęs nepažįsti. Bet, manau – nesusipažinsi
) O jeigu kažkuo įžeidžiau, atsiprašau. Esu truputį karštakošė.
Fredi, apie tą paveikslą galiu pasakyt tik tiek, kad, nors ir kaip tikėjosi Dalia Grybauskaitė, manęs tas paveikslas nenervina. Iš esmės daugiausiai ji į jį ir žiūrės, aš gyvai nė nepamatysiu. O va nesąmonė: „…kad neatrodytų, kad čia viskas tik gražu ir solidu.” Aha, užeini į kokį nors interneto portalą ir randi maždaug tokio pobūdžio naujienas: darbų nedaugės, mokesčiai nemažės ir pan. Tegu kaip tik kiekvienam žmogui atrodo, kad viskas gali būti ir yra gražu. Tegu kas nors kam liūdna į tą paveikslą žiūrėti, galvoja, jog rūpintojėlis padengtas braškių uogiene, o ne kruvinas.
Beje… Man labai įdomi paveikslo forma ir atspalvių derėjimas prie sienos! Visuma dvelkia mistika. Dailininko veido išraiška? Kaip „killerio”!!
Tiesa, labai gerai apgalvotas reklaminis poslinkis, nes garantuoju internete jau ne vienoje vietoje tas paveikslas aptarinėjamas.
romas sausio 5th, 2010, 1:31 pm
Taške, aš praleidau aną aptarimą. Gal dar tebeturi kokią nors nuorodą į paveikslo nuotrauką internete (dabartinės yra fragmentiškos, įvairiais rakursais) ir į panašios temos rusišką paveikslą?
. sausio 5th, 2010, 1:52 pm
romai,
tai buvo gal balandį ar dar anksčiau, kai Šarūnas Sauką eksponavo savo paveikslą Maldžio galerijoje – t.y. šalia Ligitos gyvenamos vietos.
Man regis, Fredis* buvo įkėlęs nuorodą ar aš, dabar nerandu.
Илья Глазунов. Вечная Россия (Сто веков). – šį paveikslą tikrai buvau įkėlęs toje temoje. Dabar nebent googlinti ar prašyti Ligitos- jei Jai įdomu, kas vargu, Ji pernelyg šiuolaikiška. Deja.
Gaila, nėr Musės
Šrekis sausio 5th, 2010, 2:01 pm
Ligita, niekada nesakyk niekada. Gal kada prieisiu prie žinomos rašytojos, paprašysiu autografo ir tyliai nupėdinsiu
Dėl pykčio sprendžiu iš to ką matau. Bent jau man akivaizdu, kad kartais tu jo turi per daug. Nežinau iš kur tas geranoriškumas tavo atžvilgiu, galbūt mokinuosi to ko vėliau man prireiks, galbūt. Kas ten žino…
bang sausio 5th, 2010, 2:14 pm
„labai įdomi paveikslo forma ir atspalvių derėjimas prie sienos” – negalima atmesti ir šio pasirinkimo motyvo.
bang sausio 5th, 2010, 2:18 pm
Pžvelgus į „Вечная Россия (Сто веков)” labai atsiduoda idėjos plagiatu. Tiek turiniu, tiek pavadinimu.
romas sausio 5th, 2010, 2:18 pm
Šreki, geranoriškumas yra pasąmoninis:) Niekas nenorėtų gyventi idealiame pasaulyje, o ir sunku jį būtų įsivaizduoti.
Šrekis sausio 5th, 2010, 2:26 pm
Bang, labiau tikėčiau viešųjų ryšių versija. Informacijos valdymas. Nesu specialistas negaliu tinkamai to suformuluoti, bet įtariu, kad egzistuoja toks principas – jeigu visuomenėje egzistuoja poreikis ką nors matyt ir girdėt apie kažką, tai protingai valdant viešuosius ryšius reikia periodiškai „numest” kokią istoriją apie tai. Kaip taisyklė ta istorija neturi jokio ryšio su visuomene jaudinančiais klausimais. Bet. Tai labai svarbu, ta istorija turi sukelt nepasitenkinimą arba atvirkščiai pasitenkinimą. Pensininkai pvz. nieko nesupras apie tą paveikslą, bet pagalvos, kad vilties prezidentė puolama be reikalo. Išsisems ši istorija į viešą erdvę bus paleistos naujos. O tuo metu svarbūs klausimai liks nepastebėti arba bent jau aplenks „top’us”. Tai tik mano pastebėjimai, nieko daugiau..
Svarbių klausimų dabar aibė, savaime aišku svarbi ir prezidentės pozicija šiais klausimais. Bet.., kalbama apie paveikslą.
romas sausio 5th, 2010, 2:27 pm
Bang, dėl plagiato neskubėčiau. Mene būna ir citatų, ir pasišaipymo. Beje, Sauka mėgsta cituoti su sarkazmu. Dažnas minios herojus iš banknoto ir atrodo kaip banknote.
romas sausio 5th, 2010, 2:33 pm
Atsimenu paveikslą, kur Sauka sėdi ant lovos krašto, o lovoje apnuoginta Macha.
Fredis* sausio 5th, 2010, 2:33 pm
Ligita, manęs paveikslas irgi visai nenervina, netgi priešingai – džiugina, netgi pasakysiu daugiau:
2009-2010 metais mūsų gyvenime atsitiko penki reikšmingi įvykiai -
– Ligitos tinklaraštis, surūdijusio vamzdžio skulptūra Neries krantinėje (VEKS), reporterių-čingačhukų romo ir Valentino buvimas internetinėje erdvėje, D.Grybauskaitės tapimas Lietuvos Prezidente ir Š.Saukos paveikslo pakabinimas Prezidentūroje.
Ai, dar dr.Maras tapo doktorantu ir jo diskusija apie talentus su Raču, kuri išsirutuliojo iš konceptualaus A.Maldeikienės pasvarstymo, kad tikri talentai turi badauti.
Šeši stulbinantys ir kvapą gniaužiantys įvykiai, gyventi buvo verta.
. sausio 5th, 2010, 2:40 pm
Negi plagijavo Ilja Glazunov’as
Pokštas. Teisus Romas- Šarūnas Sauka, tapydamas savąjį paveikslą be abejonės buvo matęs tą Amžinąją Rusiją. Ir gal net suskaičiavęs, kad 100 amžių tai dešimt tūkstantmečių.
Jeigu šaipėsi tapydamas, tai iš ko? O tai jau begalybė.
Mums- plebsui – belieka tik … žiūrėti. Eisim.
Šrekis sausio 5th, 2010, 2:49 pm
Romai, tikrai ne
. Idealaus pasaulio niekada nebuvo ir nebus. Idealas siekiamybė. Kaip niekad nepasieksim vaivorykštės, taip visada turėsim savą pasaulio įsivaizdavimą. Tai ką mes šiandien turime mūsų tėvų, senelių, prosenelių ir t.t. idealų išsipildymas. Arba ne.
bang sausio 5th, 2010, 3:17 pm
Autorių teisių požiūriu kito kūrinio panaudojimas be autoriaus ar kito autorių teisių subjekto leidimo ir be autorinio atlyginimo karikatūrai ar parodijai turėtų būti akivaizdus. Šiuo atveju pats Sauka neduoda pagrindo pasišaipymo versijai.
. sausio 5th, 2010, 3:36 pm
Sauka yra Sauka. Užtat – kad Sauka
Valentinas sausio 5th, 2010, 4:53 pm
Ligita,
Man atrodo, kad kartais tu bandai mėgdžioti Račo stilių vadovaujant savo blogui. Tačiau tu nesi Račas. Iš jo visi tikisi tokių pareiškimų kaip: „Aš čia šeimininkas”, „ne tavo reikalas”, „nes aš taip noriu”. Visi tai priima kaip normą, nes ko tikėtis iš Camel cigaretes rūkančio choleriko?
Tuo tarpu pykčio apsireiškimai pas Tave yra nenatūralus, neracionalus, neadekvatus reiškinys. Šiuos proto atgrubnagius galima suvaldyti kitais būdais – ironija, pašaipa, pajuoka. Koks vidurinio amžiaus vyriškis susitakys su tuo, kad jį pašiepia ryža gražuolė?
Kartu, norėčiau pabarti ir kitus dalyvius, kad nepakankamai atsižvelgiate į šeimininkės norus ir nuomonę. Tarkime, kad ir Maras: užsiliepsnojo kultūrinio elito liepsna ir pareiškė, kad jam ne vieta kur yra cenzūra. Marai, tai buvo Ligitos koketavimas su tavimi, o ne cenzūra. Visai nepažįsti moterų.
Pabaigai, kaip karūnuotas reporteris, norėčiau išreikšti nusivylimą savo auditorija. Kartais reporteriai būna per daug geri ir niekas jų nesupranta. Tokią gerą istoriją papasakojau (su paveiksliuku!) apie Senegale statomą „Afrikos renesanso” skulptūrą. Susiejau ją su Gugenhaimo projektu Lietuvoje. Ir nei vieno pakomentavimo:(
TipasK sausio 5th, 2010, 6:17 pm
Valentinas teisus, Ligita taip nori būti savimi, o taip dažnai savo noru tokia nebūna… Ligita, patikėkite, tai matosi, mes jau vieni kitus neblogai pažįstame:)
Valentinai, gaila, Senegalą pražiopsojau:(
Sauka. Meistras. Aukšto lygio. Tačiau kai žinai, kad paišydamas pasikabina kambaryje gyvą perpjauta gerkle bestimpančią vištą – kyla pasibjaurėjimo. Pačiu Sauka. Jo menas turi didelę iškrypėliškumo dozę.
bang sausio 5th, 2010, 6:36 pm
Kura ta Senegalo istorija ?
„paišydamas pasikabina kambaryje gyvą perpjauta gerkle bestimpančią vištą” – WTF ?!
Valentinas sausio 5th, 2010, 6:37 pm
Kartoju
Štai žavinga istorija apie Senegalą.
Jie stato “Afrikos Renesanso” didingą statulą, kuri kainuos apie 30 mln. dolerių. Jie labai didžiuojasi,kad ji bus didesnė už Laisvės statulą Niujorke. Statulą stato … Šiaurės Korėja.
Aplink šį kūrinį jau kaupiasi įdomių istorijų. Pavyzdžiui, šalies prezidentas tikisi iš lankytojų imti pinigus, o kadangi jis pats prisidėjo prie statulos koncepcijos kūrimo, tikisi atsiriekti savo dalį. Šalies (musulmoniškos) imamai pasipiktinę statula, laiko ją šventvagiška ir visiškai neatstovaujančia “Afrikos realizmui”, o greičiau socialistiniam realizmui. Šalies prezidentas neseniai pasakė, kad statula primena Kristų. Krikščionių mažuma pasipiktino ir kilo riaušės. Žodžiu linksma.
Pažiūrėti galima čia:
haštėtėpė.nimg.sulekha.com/Others/original700/senegal-monument-controversy-2009-9-23-10-42-25.jpg
Primena Gugenhaimą? Valdovų rūmus?
bang sausio 5th, 2010, 7:01 pm
Velnias, reikėjo senegaliečiams kurią žaliojo tilto skulptūrą iškišti. Gal dar ne vėlu.
Šrekis sausio 5th, 2010, 7:08 pm
Ei, turėkit sąžinės, čia ne Ligita pamėgdžioja A.Račą, o mes elgiamės kaip pas A.Račą. Įrašas apie vieną komentarai apie kitą arba apie tai kas ką pas A.Račą parašė. Maža to komentarus ta pačia tema išmėtom per kelis įrašus. Tinklaraščio autorės noras palaikyti nors elementarią tvarką visiškai suprantamas ir pateisinamas. Kaip perbėgo beveik visi iš A.Račo taip ir liko su tomis pačiomis temomis. Jau buvo sakyta Ligitai pavargsi vieną kart nuo A.Račo komentuotojų..
TipasK sausio 5th, 2010, 8:03 pm
Šiaip tai kiek galima iš fotkės įžiūrėti,
gana tipiška dinamiška kompozicija, XIX -XX a. plastika
O tema atrodo daugiau diktatūrinio režimo
(haštėtėpė://crapo.senate.gov/services/images/IwoJima.JPG
haštėtėpė://wwwdelivery.superstock.com/WI/223/3800/PreviewComp/SuperStock_3800-494107.jpg
haštėtėpė://www.izbrannoe.info/static/original/3777.jpg
haštėtėpė://vetert.ru/sights/24-volgo-don/07.jpg
Šrekis sausio 5th, 2010, 8:15 pm
Į skandalingiausią pastarųjų metų istoriją įsitraukė ir R.Janutienė. Frontas plečiasi.. Kol mes čia ginčijamės dėl paveikslų ir kt. nesąmonių Lietuvoje kaupiasi nerealaus dydžio pūlinys. Kabinami fundamentalūs valstybės pamatai – žiniasklaida, teisėtvarka, vaikų teisiai ir t.t.
Ligita sausio 5th, 2010, 8:48 pm
Mėgdžioju Artūro stilių? Tai kad ne, kol nepavadinau jūsų dundukais
Ligita sausio 5th, 2010, 8:50 pm
Bet prašyčiau, susikaupkit.
TipasK sausio 5th, 2010, 8:52 pm
Ar tik nebus Rūta įžengusi į uždraustą zoną, kurioje kiti įstatymai ir kur, atrodo, jau vyksta kova už išlikimą. Čia baisiau nei politika. Daug kartų. Linkiu Rūtai nepalūžti. Ir išlikti, nes dabar keliai slidūs, visko būna… Brrr, drąsi Rūta, labai drąsi.
. sausio 5th, 2010, 9:03 pm
Tuoj atsiras, kas tą Rūtą raudona glinda užštampuos.
TipaiK,
kaip atsidaryti tas konspiracines nuorodas analfabetui? Paverčiu pirmąsias keturias raides į http ir įdedu į google ir… nieko nesigauna.
Valentinas sausio 5th, 2010, 9:35 pm
Nors aš Grinevičiūtės žiauriai nemėgstu, bet tylomis palaikau jos laikyseną prieš pedofilus ir už mamas. Tačiau niekada nedrįsčiau tai pareikšti viešai
TipasK sausio 5th, 2010, 10:11 pm
Valentinai,
žinau, kad pačiam būdingas atsargumas. Mes jau vieni kitus truputį pažįstame:) Bet suprask viena: ji metėsi kovon ir už Tavo vaikus ir teisingumą valstybėje, vadinasi ir už mūsų visų ateitį. Aš už Rūtą.
Taškai,
čia pilna pirmoji nuoroda:
http://crapo.senate.gov/services/images/IwoJima.JPG
Beje, Taškai, gal tikslinga vietoje to sunkiai įžiūrimo taškiuko verta parašyti Taškas? Ne mano žinoma reikalas, bet paklausti juk galima?
romas sausio 5th, 2010, 10:32 pm
Man irgi šiandien patiko emociškai Grinevičiutė, bet tik emociškai. Ji labai daug ir su smulkmenomis kalbėjo apie antrą mergaitę. Ar tikrai tai yra etiška? Aš nesu tikras, ar prokuroras pasakęs, kad mergaitė nebuvo prievartauta, melavo. Tokiu atveju prokuroras, arba tas, kas prokurorą apgavo, yra nusikaltėlių bendrininkas. O gal tai buvo padaryta vaikų psichologo prašymu? Čia, aišku, yra teisėsaugos kaltė, kad tom dviem mažom mergaitėm gyvenimas Lietuvoje yra sugriautas ir ne tik todėl, kad gal būt jos buvo prievartaujamos.
Situacija su motinomis atskleidė lietuvišką išradingumą išdurti valstybę. Panašią akciją galima būtų padaryti ir su invalidais, nes invalidumai irgi yra gaunami už kyšius. Bet tai jau būtų visiškas skandalas, matyt. Bilevičiūtės triukai yra iš tos pačios operos – tik čia jau verslas ir sumos kiek kitokios:) Kažkam iš mamų per nagus reikėjo suduoti, tik nežinau, ar tikrai nebuvo persistengta. Prokuratūra gal galėjo pasitikrinti, ar yra pakankamas pagrindas, prieš pradėdama mamas tampyti. Iš kitos pusės, jei viskas yra švaru, neturėtų kilti išgąstis iki persileidimo – juk prokuroro apklausa dar nereiškia kalėjimo:) Mūsų teisininkai irgi gal yra kiek per mažai jautrūs, dėmesingi, nesistengia nuraminti, kad žmogus nesupanikuotų be pagrindo.
TipasK sausio 5th, 2010, 10:39 pm
Romai, atleisk, nesupratau, ar Tu labai protingas, ar nieko nesigaudai
romas sausio 5th, 2010, 10:41 pm
TipaiK, ko aš nesigaudau?
TipasK sausio 5th, 2010, 10:46 pm
Kalba būtų ilga, bet nebeturiu laiko. Trumpai – parašai, kad emociškai patiko, vadinasi, jausmu esi „už”, o paskui pereini į „anų” pusę ir ieškai protingų priekabių. Labiau tikėk savo jausmu – tai Tavo asmeninė patirtis, ji rečiau apgauna nei išmąstymai.
. sausio 5th, 2010, 10:54 pm
Kažkas ne taip toj mūsų karalystėj, ir tai dar per silpnai pasakyta, gal reiktų klaust – kur plaukia mūsų laivas…
Dėl versijų pedofilijos skandale šita labai jau įtikima- tuo drąsiu karštakošiu kažkas labai šaltakraujiškai pasinaudojo. Kaip gerame detektyve.
Belieka tikėtis, kad šiuo atveju Rūtos pastangos vis tik priartins prie tiesos, nors tikimybė ir maža
TipasK rašymui irgi ne visai patogus, mano- sutinku, kad irgi išsišokantis, bet esu konservatorius ta prasme
O dėl nuorodų atidarymo – vis tiek man nedašylo
romas sausio 5th, 2010, 10:56 pm
TipaiK, man tik patinka tikėti tuo, ką Grinevičiūtė kalba. Jei ta byla bus ištirta, tai tikrai nebus jos nuopelnas. Aš manau, kad nei dabartinė valdžia, nei prezidentė nėra kokie nors Ūso šalininkai ir dengėjai. Kam mums kurti versijas, jei sužinosim tiesą. Kažkodėl atrodo, kad Grinevičiūtė laužiasi į atviras duris:)
TipasK sausio 5th, 2010, 11:09 pm
Romai, gal Tu dar studentas?
. sausio 5th, 2010, 11:13 pm
Romai,
bet kad labai jau forsuojamos tos kitos versijos- apie sveiku protu nesuvokiamą teisėjos intrigą dėl kažko, apie ūsuotas meiles/ seiles etc.
O net dviejų mergaičių gyvenimas sugriautas, kažkoks košmaras… net tas žodis netinka, pragaras, nežinau…
O , jei dar ir visi galai vandenyn.
TipasK sausio 5th, 2010, 11:13 pm
Romai, nepyk už klausimą. Mat aš esu Ligitos ir Fredžio žodžiais kretantis pirdyla, kas reiškia, kad truputį daugiau turiu žinojimo:)
Fredis* sausio 5th, 2010, 11:16 pm
Šiandien R.Janutienė gerai pavarė, tą pedofilijos skandalą sąmoningai bandžiau praleisti pro ausis, nesigilinau į detales, keistai atrodė žmonės, deginantys žvakutes prie prokuratūros. Klydau, atgailauju.
Nesu nuoseklus R.Janutienės laidų žiūrovas, bet ji suklydo du kartus – dėl A.Kubiliaus namo statybos dramatizavimo (paimta paskola iš Swedbank, kokia gėda) ir mamų-aferisčių pateisinimas. Kertvirtadienį pirmą kart palaikysiu, būsiu A.Maldeikienės ginamoje pozicijoje.
romas sausio 6th, 2010, 12:03 am
TipaiK, nesu jaunas ir puikiai gaudausi, kas Lietuvoje vyksta. Kad daug kas darosi ne dėl Janutienės pastangų, aš jau seniai esu pastebėjęs. Visų pirma, net ten, kur ji yra užvažiavusi valdžiai labai, labai teisingai – tokių atvejų buvo – karavanas kaip ėjo, taip ir nuėjo, net nestabtelėjęs. Tam, kad kritika būtų veiksminga, reikia nešaudyti pro šalį, o įsikandus – nepaleisti. Šį kartą viskas įvyks ne dėl jos nuopelnų taip pat. Man nepatinka toks reikalo pateikimas, kad tik žurnalistai padaro teisybę ant Lietuvos. Greičiau manau priešingai ir patariu kitiems taip manyti. Mes mintame ne tik biologine materija ir deguonimi, bet ir informacija. Jei nesirūpinsime savo proto maistu, galime tapti ligoniais. Didele dalimi dėl to, kad visuomenė serga, yra kalti tie, kurie šėrė mus viešąja informacija.
Fredis* sausio 6th, 2010, 12:09 am
romai, labai didelė tikimybė, kad Prezidentūroje sėdi teisinga Prezidentė, kuriai be kitų dalykų labai svarbu ir jos įvaizdis (politikui svarbu rūpintis savo įvaizdžiu). Prezidentei svarbu kuo gyvena žmonės, kokios idėjos kunkuliuoja, kas rašoma žiniasklaidoje, kokios gvildenamos problemos. Prokuroras A.Valantinas jau buvo iškvietas ant kilimėlio, laikrodinis mechanizmas jau užsuktas, prokuratūroje, o taip par VSD – sąmyšis. To Lietuvoje dar nebuvo, tai kažkas nauja.
romas sausio 6th, 2010, 12:13 am
Taške, puikiai matosi visos versijos. Kas yra tiesa, vistiek nuspręs mūsų teisinė sistema ir kito kelio nėra. Aš nežinau, ar toks viešas įvairių smulkmenų aptarimas, savotiškas realybės šou, yra pačiai bylai į naudą. Kartais net tai, ką gali pamanyti esant naudinga visuomenei žinoti, koks nors niekadėjas gali panaudoti, kad išvengtų bausmės. Aš tikiu prezidente ir tikiu konservatoriais. Kokie nors Uoka, Bilotaitė arba Saudargas tikrai nepaliks šito reikalo, jei matys, kad yra mėginama numuilinti. O mergaitėms dabar yra padaryta dviguba žala. Neturėtų visuomenė taip tenkinti savo smalsumo.
Šrekis sausio 6th, 2010, 8:59 am
Šiaip R.Janutienė tik įsitraukė (iš žiniasklaidos pusės) į šios istorijos svarstymus. Be jos jau buvo ne viena laida ir straipsnis apie tai. Taip, kad jos nuopelnai jeigu yra kaip po tokie pakankamai dar kuklūs. Bet, kad parodė savo žurnalistinę poziciją už tai jai pagarba.
Šrekis sausio 6th, 2010, 9:33 am
Čia (pas Ligita) buvo paliesti tam tikri klausimai manau šis interviu daug ką paaiškina:
.http://www.lzinios.lt/lt/2010-01-06/interviu/iskrypusi_teisesauga_pries_maza_mergaite.html
Beje L.Ž. kažkaip ankščiau tylėjo. Panašu, kad čia ne tik R.Janutienė bet ir L.Ž. įsitraukia. Gal turi patikimesnių duomenų apie ruošiamą užglaistymą..
Fredis* sausio 6th, 2010, 10:38 am
Valentinai, A.Maldeikienė perėjo į mūsų pusę.
. sausio 6th, 2010, 11:11 am
Romai,
ir man nemalonus tų smulkmenų viešinimas. Gal neįsidėmėjau, bet apie tą kitą nelaimingą mergaitę buvo lyg ir visai „pamiršta”.
Negi galima tikėti ar tik tikėtis, kad viskas bus ištirta? Jeigu leis.
romas sausio 6th, 2010, 11:17 am
Landsbergis jau senokai klausė, kur dingo antra mergaitė, bet kažkodėl liaudžiai atrodo, kad susirūpinusi tik Janutienė:) (.http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/vlandsbergis-kur-antra-mergaite.d?id=25916545) O su teisėsauga seksis tvarkytis priklausomai nuo to, kiek koalicijos partnerių, pačių konservatorių, prokurorų, teisėjų ir visų kitų, galinčių turėti reikšmės bylai, turi kokių nors teisinių problemų. Čia yra Lietuva, todėl jei ne patys, tai gal broliai, seserys ar švogeriai. Kiek yra valios peržengti per savo asmeninius nepatogumus, o kartais gal net asmeninio gyvenimo katastrofas?
. sausio 6th, 2010, 11:32 am
Jeigu iš tikro yra JĖGA, sąmoningai ir metodiškai stabdanti tyrimą, visi aljansai tinkami. Ir priemonės,
Galėjo , aišku, toji Rūta priminti visiems, kad ir Landsbergis rašė panašiai…Netgi privalėjo- užaštrinimui, kad netgi po VL parašymo, nepajudėta ta linkme, tai aš jums, tyrėjai, radau tą pėdkelnių faktą.
Tai – faktų gromulavimas ir atrajojimas. Būtų įdomu pasvarstyti, kokių veiksmų imsis toji JĖGA dabar.
Šrekis sausio 6th, 2010, 11:43 am
Viešpatie kas ta R.Janutienė ir kas tas V.Landsbergis. Kalbėta apie antrą mergaitę n kartų. Ir ši istorija apkalbėta n kartų. Vakarykštėje laidoje naujo sužinojau tik tiek, kad antroji mergaitė su sauskelnėmis pradėjo vaikščioti. Ir, kad advokatai pažeidžia advokatų etiką. Viskas. Daugiau šiaip įdomūs D.Kuolio pamąstymai ir kaip R.Janutienė paruošė laidą. Iš esmės nieko naujo. Jeigu jau kalbėti būtent apie TV laidas tai „Akistata” su K.Krivicku atliko žymiai didesnį darbą. Nekalbant apie V.Gaivenio „darbus”.
Šrekis sausio 6th, 2010, 11:52 am
Taške, ta tariama jėga veiksmų ėmėsi senai. Yra tokia pakankamai racionali teorija, kad žudė ne D.Kedis ar jo galbūt samdyti žmonės, o žudė tie kurie norėjo pašalinti silpnas grandis, beje greičiausiai ir pats D.Kedis kažkur jau „toli”. Tam, kad aiškėtų šios jėgos veiksmai reikia atkreipt dėmesį į viešus pareiškimus visų prokurorų ir jiems tarnaujančių „žurnalistų”. Mano asmenine nuomone per šią istoriją buvo paplautas vienas iš stipresnių tos neaiškios piramidės pamatų. Yra grėsmė, kad susieta neaiškias ryšiais gali griūti visa sistema. Kažkuria prasme D.Kedys ir jo artimieji pasikėsino į LR nacionalinį saugumą. Skamba idiotiškai, bet taip yra. Pažiūrėkit ką mes turime valdžioje, ne Seime, bet plačiau ir suprasime, kad visi šie žmonės ir yra nacionalinis saugumas. Nes jie laiko tokias paslaptis, kad joms išaiškėjus neįsivaizduoju kokio lygio suirutė kiltų.
. sausio 6th, 2010, 12:10 pm
Šreki, būtent apie tai ir kalbu. Baisiausia būtent tai, kad sudėliota lyg šachmatų partijoj- paaukojant silpniausią grandį, meistriškai pakišant (ir po velėna) Drąsių, viskas padaryta pasinaudojant ryšiais (ir viešaisiais).
Panašu, kad išaiškėjus tokiems dalykams būtų griūtis.
Gera Šrekio baisi mintis apie nacsaugumą.
Ką darytų Šrekis jų vietoj? Kokių nukreipiančių ėjimų imtųsi?
Sauka Prezidentūron… Petrikį laisvėn? Ingą Rinau kaliūzėn?
Garastą Afrikon? Batkai Vytauto Didžiojo ordiną? Laurinkų- persona non grata?
???
Šrekis sausio 6th, 2010, 12:39 pm
Taške, apie ką parašei tai čia tik viešųjų ryšių akcijos. Jos svarbios, neabejotinai. Bet.., yra kabančios bylos. Va ką su jomis daryti. Yra gyvi (tiesiogine ir perkeltine prasme) liudininkai, yra teisiškai išprusę jų giminaičiai, maža to viena iš jų LR teisėja. Turim visą krūvą žurnalistų kurie kaip išalkę šunys nori keršto, turim visuomenę kuri pakankamai gerai informuota. Maža to, tikėkimės LR prezidentė laukia atsakymų, plius dar nepamirškim europietiško teisingumo. Ten pažintys (ryšiai) greičiausiai pasibaigia. Ką daryti? 1. Jokiu būdu bylos negali pasiekti teismo. 2. Bet kokius liudininkus reikia nutildyti arba sukompromituoti. 3. Rinkti „reikalingus” įrodymus ir nereikalingus menkinti ar šalinti.
Mano spėjimas apie balandį ar gegužę „lėks” A.Valantinas. Tada bylos prokuratūroje bus paruoštos taip, kad sunku bus ką ir suprasti. Begalės vienas kitai prieštaraujančių ekspertizių, prieštaringi liudininkų parodymai, vis dar nerastas D.Kedys ir t.t. Žodžiu didelė maišalynė tiek bylų popieriuose, tiek viešoje erdvėje. Prezidentė apkaltina ką reikia ir viskas tuo ir baigiasi. Kažkas panašaus į G.Petriko bylą. Viešo išaiškinimo tikrai nebus. Tai grėsmė nac. saugumui, pasikartosiu, kaip idiotiškai tai beskambėtų..
Šrekis sausio 6th, 2010, 12:50 pm
Beje kaip gražiai ponios Dainos Bilevičiūtės sukčiavimai žiūrisi šio pedofilijos skandalo fone. Tiek informacijos fasadinėje žiniasklaidoje su visais skaičiais, datomis, sumomis ir t.t. Kad kiekvienas bent kiek sumaningesnis pilietis suprastų kas gresia ne tada kai padarai, o tada kai neturi ryšių..
nerijus sausio 6th, 2010, 1:26 pm
Šreki
” Kad kiekvienas bent kiek sumaningesnis pilietis suprastų kas gresia ne tada kai padarai, o tada kai neturi ryšių..”
Šiuo sakiniu viskas puikiai pasakyta ir apie pedofilijos skandalą, ir apie Bilevičiūtę…
. sausio 6th, 2010, 1:38 pm
Va, tik ką buvo dingusi elektra SPAUDOS RŪMUOSE, kurį laiką neveikė ŽR. Gal tai ir yra viena iš šio „mūsų” sąmokslo teorijos punktų?
Sutinku su Šrekio visais trimis punktais, logiška, taip ir daroma. Gal. Logiška, kad įvykdymui reikalinga info priedanga.
Bet kas bus daroma, norint nukreipti dėmesį? Va, čia erdvė pasvarstymams ir prielaidoms- su neribotom – iki VSD- galimybėm pasirodyti vieniiiinteeeeliu (Fredi*!!!!) orakulu
romas sausio 6th, 2010, 1:51 pm
Nesu tikras, kad ryšių savo laiku Bilevičiūtė neturėjo. Kiek atsimenu, bolotiravosi į Seimą nuo Naujosios sąjungos. Krizė taip pat padarė savo. O šiaip, Bilevičiutė yra tipiškas lietuviškas produktas, kuris dar ir nesupranta, ką daro blogai. Jei kas neskaitė, siūlau paskaityti Ryto Staselio bloge jo naujametinį pasveikinimą (.http://ryst1966.livejournal.com/60909.html ). Paskutinėje pastraipoje gerai atskleista lietuviško charakterio esmė. Šiandien viskas vyksta kitaip, bet esmė vis ta pati:)
Valentinas sausio 6th, 2010, 3:18 pm
Fredi,
Gali pateikti daugiau info apie Maldeikienę? Kodėl ji perėjo į mūsų pusę?
romas sausio 6th, 2010, 3:23 pm
„Amoralu aiškinti, kad mamas kažkas „įkišo“. Netikiu jomis. Tokios kalbos rodo, kad su morale mūsų visuomenėje visai blogai“, – kategoriškai pasakys A. Maldeikienė ir pasipiktinusi paliks studiją.
(.http://www.klubas.lt/tv/nesugraudinta-e-jackaites-asaru-a-maldeikiene-trenke-valanda-su-ruta-studijos-durimis.d?id=27509373)
Valentinas sausio 6th, 2010, 3:29 pm
O kodėl mes galvojame, kad ką tik pagimdžiusių mamų persekioijimas yra gerai? Aš galvoju, kad tai blogai. Kai sodra gauna padidintas įmokas nuo „pasididintų” atlyginimų, tuo metu niekas jas už tai nebaudžia.
Fredis* sausio 6th, 2010, 3:34 pm
Š.Saukos paveikslo estetika A.Maldeikienei yra priimtina,
dar ketvirtadienį bus susirėmimas TV studijoje su R.Janutiene ir jos suburta komanda dėl staiga stebuklingu būdu padidėjusių Sodros motinystės išmokų.
Ne paslaptis, kad anksčiau visi gaudavome/mokėdavome atlyginimus vokeliuose, dabar jau tai retenybė, kaip ir chuliganiškas vairuotojų elgesys keliuose. Pasididinimas nėščiąjai kelis, ar keliolika kartų atlyginimą – iš tos pačios aferistinės veiklos serijos. Prokuratūra yra bejausmė, net ir nėščiąjai.
Fredis* sausio 6th, 2010, 3:38 pm
Valentinai, padidėjusias įmokas Sodra gauna 6 mėnesius, o paskui pasakiško dydžio motinystės išmokas moka dvejus metus. Valstybė patiria nuostolius. Net ir mamos negalima žiūrėti į valstybės iždą kaip į beribį aruodą, iš kurio galima semti kiek tik susifantazuoji.
Ligita sausio 6th, 2010, 3:38 pm
Tipai, vis užmirštu jums pasiūlyti. Atsimenu anksčiau lyg ir nemažai apie sveikatą diskutavot, tai čia kardiologo tinklaraštis – http://audriussimaitis.com/blog/wordpress/ Gal bus įdomu. Nors tikriausiai pats atradot
. sausio 6th, 2010, 3:41 pm
Taigi, kad Sauka – gražu/ negražu, o įmokos/išmokos jau skaičiai.
Vertinimas- tik pagal tai. Elementaru.
romas sausio 6th, 2010, 3:47 pm
Valentinai, klausiausi Šukio per radiją šiandien. Niekas nekaltų mamų nesiruošia kišti į kalėjimus. Kai sukčiaujama, nėštumas nėra lengvinanti aplinkybė. Yra tokių atvejų, kai užrašo iš kepurės daugiau, o paskui pasidalina pinigus su darbdaviu – tai juk nėra normalu. Visai įdomu, kai staiga per nėštumą uošvio firmai knygą parašė už labai brangiai. Ir tai, galvoju, kad nenubaus. Mano dukra dabar yra motinystės atostogose ir jos jokia prokuratūra niekur nekvietė, nors gauna tikrai nemažai.
Valentinas sausio 6th, 2010, 3:52 pm
Fredi,
Tai aš apie tai ir kalbu, kad motinos gaudomos tada kai reikia mokėti pašalpas. O kai padidintos įmokos pradeda plaukti į Sodrą, kažkodėl tuo metu jų niekas negaudo. Kiek apskritai Lietuvoje yra prokurorų ir kie kviekvienas iš jų turi apsiėmęs bylų? Ar norima pasakyti, kad prokurorai visiškai neapkrauti bylomis ir turi aibes laiko gaudyti motinas?
Aš labiau linkęs palaikyti Rūtą, kad šis motinų genocidas yra skirtas sukurti širmą, kurios fone numarintų pedofilijos bylą.
. sausio 6th, 2010, 3:59 pm
Va, jau yra viena priedangos versija – Nr.1 – MOTINŲ GENOCIDAS ir net autorystės adresas su įstrižais langais.
Fredis* sausio 6th, 2010, 4:00 pm
Motinų-galimai aferisčių persekiojimą prilyginčiau Pakso išdrėbimui iš Prezidentūros. Kruopščiai suplanavo ir įgyvendino šlykštieji „valstybininkai”, ale vis tiek kaip gerai. Lietuva lengviau atsikvėpė.
romas sausio 6th, 2010, 4:03 pm
Kedžio bylai kokių dviejų prokurorų su padėjėjais ir pakanka. Ten juk dvi bylos? Abejoju, ar jie užsiiminėja mamomis. Nežinau tikslaus skaičiaus, bet rodosi, kad mamų gali būti apie 400-500 iš 20 000, esančių motinystės atostogose. Bus teisiamos tik kelios iš jų, greičiausiai.
Valentinas sausio 6th, 2010, 4:05 pm
Bent jau kiek skelbė konkrečių pavyzdžių, tai jie šokiruojantys. Jei motina pati dirbo sodroje, gavo iš tos pačios sodros leidimą padirbėti papildomai, padirbėjo tvarkydama bylas, uždirbo keliolika tūkstančių (tuo pačiu dirbdama sodroje), o kai atėjo metas mokėti pašalpą sodra „atsibudo”, kad pasirodo per daug. Juokinga.
Valentinas sausio 6th, 2010, 4:08 pm
Kartu aš sutinku, kad daug kas priėjo iki bezpredelo, kai įmonės vadovas gauna 1000 lt. o jo žmona buhalterė staiga pradeda uždirbinėti 6000 lt ir paaškėja, kad ji nėščia. Bet juk reikia prieš tai žiūrėti ir užkardyti tokias veikas.
Fredis* sausio 6th, 2010, 4:14 pm
Skirtingas pozicijas ginančios grupės pateikia skirtingus pavyzdžius:
kokia nors beraštė staiga tapdavo savo vyro bendrovės gen. direktore su 15 tūkst. atlyginimu, nors tos bendrovės finansinis pajėgumas niekaip neleistų ištisus metus tiek mokėti, nes veikla taptų nuostolinga, firmos apyvarta per metus – iki 1 mln. LTL..
Prieita iki to, kad buvo kuriamos fiktyvios įmonės, apskritai nevykdančios jokios veiklos.
Na, ir romo pateiktas pavyzdys – motina tapo knygos rašytoja, kurią užsakė giminaičių bendrovė. Sumokėta – ne rinkos kaina, moteris neturi kvalifikacinių gebėjimų rašyti specializuotoms knygoms.
romas sausio 6th, 2010, 4:15 pm
Valentinai, man atrodo, kad didžioji dalis atvejų ir pasibaigs apklausomis. Bet jei išaiškės, kad atlyginimą tik ant popieriaus rašė, iš tikro to darbo nedirbo ir tam neturi kvalifikacijos, o pinigus dalijosi su darbdaviu arba kokiu šefu, tada tai ir bus pripažinta sukčiavimu.
. sausio 6th, 2010, 4:18 pm
Tokių „motiniškų” bylų ar ne 7700. Aišku, kad kiekvienas atvejis individualus, bet jį galima labai aiškiai išreikšti skaičiais, be jokių indėniškų – daug/mažai.
Kitas reikalas, kad įstatymo kūrėjai su visa padėjėjų/patarėjų plejada nenumatė bent kelių antiaferinių žingsnių .
Lyg būtų kokie tvarkingi vokiečiai ar naivuoliai iš kitos planetos.
Valentinas sausio 6th, 2010, 4:20 pm
Fredi,
Sutinku, kad šie pavyzdžiai yra bezpredelas, bet negi prokurorai neturi rimtesnių darbų?
Tiesa, o kokia Račo pozicija šiuo klausimu?
Valentinas sausio 6th, 2010, 4:23 pm
Jei tokių bylų yra 7700 reiškia visa Lietuvos prokuratūra užsiangažavo motinų genocidui. Išties, tuoj pasidarysiu Grinevičiūtės fanas.
romas sausio 6th, 2010, 4:32 pm
„Pernai Lietuvoje dėl galimo sukčiavimo įgyjant teisę gauti didesnes „Sodros” motinystės ir tėvystės pašalpas pradėti 654 ikiteisminiai tyrimai.”
(.http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2010-01-06-pernai-del-motinystes-pasalpu-pradeti-654-ikiteisminiai-tyrimai/38017)
. sausio 6th, 2010, 5:14 pm
Dešimt kart mažiau?!
…gera žinia, visais atvejais- ir kad sukčiaujama mažiau ir kad prokurorai ištirs visus individualiai.
. sausio 6th, 2010, 5:42 pm
Kadangi vis tik aš paleidau ČIA antį, tai pagoooglinus gal rimta medžiaga iš infolex.lt/portal:
,,,,,,,,aiškina generalinis prokuroras Algimantas Valantinas. Pasak prokuratūros vadovo, pernai vaikus pagimdė per 24 tūkst. motinų, juos prižiūrėjo ir augino – dar antra tiek. Iš viso praėjusiais metais „Sodroje“ buvo registruota 45 786 motinystės (tėvystės) išmokų gavėjai, o ikiteisminio tyrimo įstaigų dėmesio susilaukė tik 654 atvejai.
Lietuva nėra sukčiaujančių tėvų kraštas – vadinamosios „Sodros“ bylos sudaro tik 15 proc. visų registruotų šios kategorijos nusikaltimų. Informatikos ir ryšių departamento duomenimis, ikiteisminio tyrimo įstaigose pernai buvo užregistruotos 3820 galimo sukčiavimo (BK 180 str.) ir 501 apgaulingo buhalterinės apskaitos tvarkymo (BK 222 str.) veikos. ………
Su procentais ir jų vertinimu tai kažkas ne taip.
nerijus sausio 6th, 2010, 6:09 pm
gerbiamieji…
Bergždžia diskusija, nes įstatymas buvo- faktas. Juo niekaip nebuvo niekas apribota- faktas.
Kas dar neaišku?..
Kas atsakingi?..
Ieškokite Gedimino pr. 53
bang sausio 6th, 2010, 6:20 pm
Privačioms įmonėms niekas neuždraus nusistatyti bezpriedielinius atlyginimus. Fakštikai perspektyvą matau tik bylose, kur buvo sukuriama fiktyvi įmonė būtent tuo tikslu – visos darbuotojos nėščios mamos.
nerijus sausio 6th, 2010, 7:27 pm
bang
Nepateisinau ir nepateisinsiu tų, kurie mano esą gudresni už gudresnius ir tų, kurie akivaizdžiai savinasi tai, kas jiems nevissiškai priklauso. Tik šiuo atveju kaltųjų ieškoma ne ten…
O gaila…
Valentinas sausio 6th, 2010, 7:44 pm
Taškui:
http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/rbogdanas-ko-liudi-vsevaldinas-arba-atsisveikinimas-su-ssrs.d?id=27519239
bang sausio 6th, 2010, 7:45 pm
Kvailiai visada pavydėjo gudresniems.
Dėl akivaizdumo. Akivaizdu kam, nerijau ? Tau, ar prokurorams ? Kaip akivaizdus verslininkas, paaiškink kitiems įmonių direktoriams ir akcininkams, prieš mokant kokio dydžio atlyginimą privalu atsiklausti prokuratūros ir kokius algos dydį pateisinančius argumentus ir įrodymus iš anksto būtina pateikti ?
nerijus sausio 6th, 2010, 7:47 pm
Manau, kad man ir jiems.
Kartojuosi: kaltųjų ieškoti reikėtų ne įmonėse, o Gedimino pr. 53
Ne taip mane supratote.
nerijus sausio 6th, 2010, 7:53 pm
bang
Kas gresia žmogui ar žmoniui grupei, kuri kurstė ar kitaip įtakojo vykdyti/ daryti nusikalstamą veiką?
nerijus sausio 6th, 2010, 8:02 pm
Не пойман- не вор?..
Мандат депутата!!!
bang sausio 6th, 2010, 8:04 pm
Priklauso nuo to, kuo pasireiškė kurstymas, ty tai gali būti bendrininkavimo rūšis arba savarankiškas nusikaltimas.
Šrekis sausio 6th, 2010, 8:08 pm
Ar niekas nepastebėjot, kad Ligita savo pakeistame prisistatyme prie žodžio nesivaržydami pridėjo žvaigždutę kurią paaiškino – „yra papildomų sąlygų:)”. Brangiausioji, maloniausioji tu mūsų ar gali skaitytojams ir komentuotojams išdėstyti tas papildomas sąlygas? Gal mes jų jau neatitiksim..
Susirūpinęs (rimtai)
nerijus sausio 6th, 2010, 8:14 pm
bang
Paklausiu kitaip ir lauksiu astaskymo ir į prieš tai pateiktą klausimą:
Kokią veiką priskirtumėt Seimo nariams?..
nerijus sausio 6th, 2010, 8:16 pm
Šreki
Kaži kaži kaip, nors nesu šio tinklaraščio autoritetas, bet šiandien perskaičiau ( nors anksčiau neskaitydavau ) šį „skyrelį”
bang sausio 6th, 2010, 9:18 pm
nerijau, nesuprantu ką turit omeny.
romas sausio 6th, 2010, 9:23 pm
bang, nerijus turi omenyje, kad viešai padėtas daiktas yra kurstymas vogti:)
Rolandas sausio 6th, 2010, 9:47 pm
Janutiene populistė, nuvylė…
Viskas aišku ir akivaizdu dėl „motinų bylos”.
Paimkime bet kurią bylą ir iš joje esančios medžiagos matysime, kad „nekaltosios” motinos pačios rašė pareiškimus Sodrai dėl motinystės išmokų, pačios motinos teikė bankų sąskaitas, į kurias Sodra pervedinėjo tas išmokas ir t.t. pan. Niekas už jas šių veiksmų neatliko.
O sumos nemenkos- apie 150 000 Lt vidutiniškai viena motinėlė nunešė per tuos pora metelių (čia įskaitant ir gimdymo atostogas).
Kitos veikė visai atvirai. Atiduodavo sąvo sąskaitų kodus jos firmų direktoriui, kuris visus iš Sodros byrėjusius pinigėlius ėmė sau, o dalį atiduodavo tai pačiai motinėlei grynais.
Nusikalstamos veikos epizodai aiškūs ir lengvai įrodomi. Aš jau nekalbu apie tai, kad atlyginimai buvo pakeliami tik keletą mėnesių prieš gimdymą, asmeniui, kuris net neturi reikiamos kvalifikacijos ir gebėjimų.
Tai, kad Janutiene Janutiene…
bang sausio 6th, 2010, 10:17 pm
„motinos pačios rašė pareiškimus Sodrai dėl motinystės išmokų, pačios motinos teikė bankų sąskaitas, į kurias Sodra pervedinėjo tas išmokas ir t.t. pan. Niekas už jas šių veiksmų neatliko”
„atlyginimai buvo pakeliami tik keletą mėnesių prieš gimdymą, asmeniui, kuris net neturi reikiamos kvalifikacijos ir gebėjimų”
Kurie iš išvardintų veiksmų yra drauždžiami BK (nusikalstami) ? Ar turi verslininkas derinti algos dydį ir keitimo momentą su teisėsaugos institucijomis ir kodėl ? Kodėl Sodra kreipėsi į teisėsaugą tik kai reikėjo mokėti išmokas ir tik pritrūkus pinigų, o ne iškart, kai gavo savo dalį nuo padidėjusios algos ?
. sausio 6th, 2010, 10:23 pm
Valentinai,
galima sakyti nieko nauja ten neradau, tik dar kelias niūrias detales, patvirtinančias tai, ką sakiau ir ką kartoju:
Mes stebėtinai vieningai kalam kiekvienas po savo cvieką į Antrosios Lietuvos respublikos grabą. Atominė elektrinė tik detalė, gyvybiškai svarbi, bet detalė.
Ir baisiausia, kad tie cviekai didžiausi ne praeity, o dabar- jaunimo (mūsų, ne kaimynų) mąstyme, kad ir : „Kvailiai visada pavydėjo gudresniems”
Va, tie gudresnieji ir prasuko savo biznius bei biznelius, be jokių skrupulų, perfrazuojant himno 1898 m. varianto tik vieną žodžio raidę į „s”:
Tegul dirba ant naudos tau
Ir žmonių gėrybės.
Pranašiški tie mažai žinomi žodžiai ar ką?
romas sausio 6th, 2010, 10:29 pm
Bang, tada ko nori iš mamų prokuratūra? Teisinė valdžia yra nepriklausoma ir gali visus pasiųsti nafik. Ir tada nuo ko ima reikalas persileisti, jei viskas yra ledas?
bang sausio 6th, 2010, 10:38 pm
Ko nori prokurorai ir nuo ko kažkas persileido, reikia klausti jų, o ne manęs
romas sausio 6th, 2010, 10:47 pm
Taške, nemanau, kad jaunoji karta yra kažkokia labiau sugedusi. Jaunimą tėvai auklėjo ir obuoliai nuo obels netoli nuriedėjo. Greičiausia prisimeni, ką prie socializmo reiškė sąvokos: moka gyventi, sukombinavo. Ir požiūris tada buvo į valdžią toks pats, kaip ir dabar. O kas prie socializmo mokė kokios nors moralės? Juk tada komunisto etikos kodeksas buvo suvokiamas kaip humoras, iš kurio juokiamasi niekam nematant. O su bažnyčia, reikia pripažinti, vis tik sistema visai sėkmingai kovojo. Dabar bažnyčia yra tik iškaba, o šventoji dvasia tikinčiųjų sielose taip ir neapsigyvena. Iš kur moralė, jei represinių struktūrų nėra pakankamai, o vidinės elgesio cenzūros jokios? O ar parašyti viskam įstatymus įmanoma? Račo bloge Maldeikienė šiandien labai gerai komentuoja, bet matosi, kad ne visi ją supranta, nes dažnas žmogus elementariai nebeskiria, kas yra blogai, panašiai kaip daltonikas nemato kai kurių spalvų.
. sausio 6th, 2010, 11:07 pm
Būtent – obuoliai… O tas komunizmo statytojo kodeksas toks panašus į dekalogą, tik kas iš to?
Tada susikombinuodavo (ne vogdavo!) Tar(y)bų Sąjungos sąskaita, nūnai prasuka verslą sąskaiton jau savo valstybės.
Skirtumas didyje – ana buvo didelė- šeštadalis planetos sausumos , Lietuva gi tik 65 tūkst. km2
Ligita sausio 6th, 2010, 11:08 pm
Brangiausias, maloniausias, Šreki, kai nusiteiksiu, galėsiu suformuluoti tas sąlygas
Taškai, o iš kur žinote ką mąsto jaunimas? Pagrįskite šį savo teiginį: „Ir baisiausia, kad tie cviekai didžiausi ne praeity, o dabar- jaunimo (mūsų, ne kaimynų) mąstyme, kad ir : “Kvailiai visada pavydėjo gudresniems”
Valentinas sausio 6th, 2010, 11:13 pm
Pagrindinis klausimas yra ne tai ar geros motinos. Klausimas yra kodėl prokuratūra organizuotai daro tokią žiaurią akciją dabar. Juk pagal tokią logiką dirbti buvo galima visada. Pavyzdžiui, visi žino, kad sekretorės atlyginimas Vilniuje yra 1500 – 2000, o buhalterės 2500 – 4000. Taigi, tereikia pasiimti iš Sodros sąrašą įmonių, kur sekretorės ir buhalterės uždirba minimumus ir pirmyn gaudyk ir teisk už vokelius. Taip galima susemti dešimtis tūkstančių įmonių. Kas jiems trukdė ar trukdo tai daryti? Kažkodėl aktyvumą ir principingumą pradėjo demonstruoti ant ką tik pagimdžiusių motinų.
Fredis* sausio 6th, 2010, 11:19 pm
Valentinai, pasiskaityk paskutinius A.Maldeikienės tekstus, gal ką nors ir suprasi…
Valentinas sausio 6th, 2010, 11:31 pm
Gal tiek to, yra įdomesnės lektūros. Kažkodėl neatsimenu principingos Maldeikienės pozicijos Pakso klausimu.
Rykite tas motinas, rykite. Pagaliau prokurorai kažką nuveikė.
. sausio 6th, 2010, 11:41 pm
Ligita, Tavo mąstymas – išimtis, patvirtinanti taisyklę
Ar ne kraupu- buvo žvakutės, dabar jau karsteliai. Žvakutės skirtos Paksui, kurio kaltė de jure rasta, bet karstelai ten, kur tikrai „susiskombinuota” iš savos valstybės… fe, šlykštu net aiškinti, lyg būtų nesuprantama savaime.
Valentinas sausio 6th, 2010, 11:41 pm
Vis dėl to perskaičiau tą jos straipsnį. Įprastinis krikščioniškas bla bla bla. Tačiau vieta apie Uspaskį patiko:pajamos virš 6mln litų, mokesčių sumokėta 0. Ką apie tai galvoja Račas?
romas sausio 6th, 2010, 11:42 pm
Valentinai, bang rašė, kad nieko joms nebus:) Ir esmė ne tame, o kad Janutienė pradėjo kažkuo kaltinti valdžią šiuo atveju. Kodėl tada galima ant seimo narių taip varyti dėl lėšų parlamentinei veiklai. Juk gali susijaudinti kas nors iš giminių ir dėl to susirgti, jų vaikus gali dėl to skriausti mokykloje, o parlamentarų žmonos galėjo net persileisti.
Valentinas sausio 7th, 2010, 12:02 am
Romai, aš ir negina motinų aferisčių. Klausimas yra kodėl prokuratūra daro tokią akciją dabar? Ar taip jie bando nuslėpti kitus dalykus, ar todėl, kad atrasti ir nubausti motiną yra nepalyginamai lengviau, nei energetikų ar teisėjų klano narį
romas sausio 7th, 2010, 12:13 am
Mūsų prokuratūra nelinkusi užsiimti viešojo intereso gynimu savo iniciatyva. Man atrodo, kad dar Dagys kreipėsi į prokuratūra, kai pastebėjo su kokia problema susiduria Sodra. Vistik 90 mln. nėra taip jau mažai, kai kalbam apie 5 mln nedavimą valdovų rūmams, o pvz. bedarbių verslui pradėti skiriam 90 000Lt. Sodra gi neprirenka mokesčių ir ją dengia biudžetas. Skaičiau straipsnį , pas mus ir su invalidumais yra tas pats. Lietuvoje turim 3,5 karto invalidų daugiau, nei Latvijoje.
. sausio 7th, 2010, 12:32 am
Privalėjo kreiptis net ne Dagys, o Mikaila.
bang sausio 7th, 2010, 12:39 am
Kartų problema yra senesnė net už bambančius ant jaunimo visiškus marazmatikus. Deja istorija liudija ne senių naudai. Oficialiai peikdami savo tarybinę jaunystės ir brandos aplinką, visgi emociškai dar gyvena jos tvaikelyje. Geras pavyzdys A.G. – potomstvennyj meliorator, kuriam dabartinė karta palyginti su tarybine – vagys ir žudikai, selfdemokratas, kuris painiojasi kartais vadindamas demokratu save, kitą kartą ragindamas demokratus išžudyti, vienas trijuose teisuolis – liudytojas, prokuroras ir teisėjas, kuriam protestuojančios mamos – vagių vilkstinė. Tokie tipeliai viską pamatuoja taip, kaip jiems tuo metu naudinga ar kaip jims tuo mometu pasivaidena. Vienu atveju būtina rasti kaltę de jure, kitu – taip suprantama savaime, kad net šlykštu aiškinti.
Kaip kažkas čia ar greta minėjo būdingą bambėjimą apie Ladsbergio išvogtus kolūkius tuo pačiu ardant ir vagiant kolūkio pastatų plytas.
romas sausio 7th, 2010, 12:41 am
Tauta dar nesuprato, ką turėjo omenyje Grybauskaitė sakydama, kad Sodrai reikalinga reforma
Račas kažkada nusistebėjo, kad gavusių Sodros išmokas per metus Lietuvoje yra virš 2mln.
Valentinas sausio 7th, 2010, 6:30 am
Romas teisingai pastebėjo apie invalidus. Tokią pačią akciją nukreiptą prieš „dirbtinį” invalido pašalpos gavimą galima paleisti bet kurią minutę ir tikrai surasi labai daug. Tačiau jų neliečiame, o puolame ką tik pagimdžiusias motinas.
Arba, Maldeikienės mėgstami turtuoliai, nemokantys mokesčių. Iš esmės ta pati schema: valstybė suteikė įstatymo spragą, kad piliečiai pasidarytų daugiau pinigų. Ponai turtuoliai daro pinigus nejausdami gėdos ir sąžinės, tačiau „vsio zakonno”. Identiška motinoms situacija, tik kažkodėl puolamos motinos, o ne turtuoliai.
nerijus sausio 7th, 2010, 10:03 am
bang
Iš dalies atsakėti į klausimus…
Bet…
Kas gresia žmogui ar žmonių grupei, kuri tyčia/ iš išskaičiavimo/ naudos kurstė ar kitaip veikė žmogų ar žmonių grupę daryti nusikalstamą veiką?..
p.s.
gerbiamieji.
Jei nebūtų sunkmečio, tai nebūtų problemų nei su seimūnų auto, nei su mamyčių pinigėliais…
Tik, kokios sumos gresia Valstybei, kai bylos bus laimėtos?..
Ar kas paskaičiavo?..
Suprantu prokurorus- jiems duota pastaba: FAS!!!
Jie vykdo savo darbą/ pareigą ir tiek…
O kaltieji toliau kurpia įstatymus…
Su vienu iš jų sutinku ( respect konservatroiams )- įmonių automobilių, naudojamų savo reikmėms, apmokestinimas!!!
nerijus sausio 7th, 2010, 10:06 am
Norisi paminėti, kad latviai nusitaikė ir į nuomojamus butus. Jų apie 15. 000 ir tikėtina, kad jie nuomojami nelegaliai.
Tikiu, kad tai bus daroma ir Lietuvoje, ir greitu laiku…
romas sausio 7th, 2010, 10:14 am
Valentinai, invalidumo pensijas gauna apie 8proc. rinkėjų. Tai yra žymiai daugiau, nei reikalinga riba papulti į seimą. O turint omenyje, kad invalidumą žmogus ne pats sau pasiskyrė, tai tų rinkėjų dar daugiau pasidaro:) Nors nebūtinai tai yra sukčiavimas. Gal Lietuvoje galima tapti invalidu dėl chroniškos slogos.
Šrekis sausio 7th, 2010, 10:23 am
Apie mamas. Keli šrekiniai pastebėjimai. Gerai būtų, labai gerai būtų, kad kiekvienas prieš paskleidžiant viešai savus pamąstymus šia tema pasiaiškintų – mano aplinkoje (šeimos, giminių, draugų, kaimynų ir t.t.) tarpe nėra ar yra tokių mamų kurios tarkim pasinaudojo skyle įstatyme ir seimūnų galvose.
Būtų šioks toks aiškumas. O dabar vieni mušasi į krūtinę kaip blogai, kiti kaip ne blogai. Įtariu, kad didžiosios dalies diskutuotojų vedami asmeninio suinteresuotumo ir galvoja apie konkretų ar konkrečias mamas. Skiriasi tik, kad vienos pasinaudojo, kitos arba dar negimdė ar jau pagimdė, ar tiesiog buvo sąžiningos.
Taigi mano aplinkoje yra tokių kurios tuo pasinaudojo, bet, kas įdomiausia aš su jomis nedraugauja ir noriu, kad jas baustų. Jas kaip tyčia greičiausiai ir nebaus. Nebaus nes per daug turi reikiamų pažįstamų toje pačioje prokuratūroje. Netgi to neslepia ir atvirai tą dėsto.
Taigi 2. Mano asmeninė nuomonė, pasistengsiu atitrūkt nuo savo situacijos. Sukčiavimas yra sukčiavimas. Tačiau kaip kažkada esu rašęs tuo pačiu žodžiu lietuvių kalboje vadinamas veiksmas – vagystė, kai pavagiama bandelė ar batonas kai žmogus alkanas ir pavagiami milijonai ar milijardai, nes tiesiog norisi turėti daugiau. Taip ir čia. Yra kas susikombinavo kelis papildomus šimtus litų, yra tokia E.Jackaitė kuri yra gyvas pasityčiojimas iš skurstančių žmonių.
Beje yra šalių kuriose visi gimstantys tos šalies piliečiai prieš valstybę lygūs, nepriklausomai nuo tėvų padėties. Visos išmokos yra vienodos. Taip Lietuvoje nebus. Per daug pas mus įtakingi vidutiniai ir vidutinesni.
romas sausio 7th, 2010, 10:39 am
Šreki, diferenciacija ir turi būti. Negimdys šiek tiek labiau išsilavinusios mamos, jei negalės išlaikyti savo būsto ir automobilio motinystės atostogų metu. Jos ir taip nelabai ryžtasi dėl grėsmės karjerai. Gal būt, tai neturi būti tokios išmokos, kaip buvusi alga, bet skirtumas turi būti. Reikia kažką daryti su lopšeliais. Gal tikrai motinystės atostogos yra per ilgos. Bet tai kainuotų valstybei dar daugiau. Ir galų gale, reiktų motinytės išmokas mokėti iš biudžeto. Aš manau, kad sodros mokestį atitinkamai galima mažinti, bet reiktų surišti pajamų mokestį su nepilnamečių arba studijuojančių vaikų turėjimu. Dabartinės mokesčių lengvatos yra juokai. Iš kitos pusės, neturintieji ir nenorintieji turėti vaikų, tegul susimoka už tą laikotarpį, kai svetimi vaikai kurs BVP, o jie bus seni.
. sausio 7th, 2010, 10:39 am
Jauna mama „susikombinavusi” kelių tūkstančių išmokas ir sostinės meras, sumokėjęs niekingą sumą nuo savo pajamų – abu įkalė po savo cvieką. .Abiem padėjo įstatymdaviai, ko gero sąmoningai palikę landas, o jei ir dėl nekompetencijos- tai vis tiek- vėl savo cviekas. Didelis -”jėzusinis” – kokių 12 colių…
Signatarų sūnelis, pasidaręs kelių milijonų biznelį ir vienu ypu padaręs savo šalį gūdžia provincija…
Stebėtinai vieningi savo kumietišku mąstymu.
„Vsio zakonno”, konstitucinės garantijos, geri advokatai, atrandą šimtus kelių, kaip išvengti atsakomybės, net sugebantys kompensaciją už tą kaltę užkelti ant visų mūsų pečių….
Iš valstybinio darbo išvarytas niekadėjas gauna kompensacijas, apie kurias tos mamos net svajot neišdrįstų….Atstatydintas ministras tampa seimo komiteto pirmininku …
Kiek tas galėjo tęstis, už kelių metų – baigsis ES srautai, reiks pirktis kokį „Fantomą”, reiks grąžinti skolas, o skolintis iš kur?
Net jaunimo tarpe jau atsiranda vertinančių baltarusius kitaip, negu dera ES nariams. (.
Kas laukia – LITBELAS?
Kaip gelbėti(s)? Revoliuciniais tribunolais?
nerijus sausio 7th, 2010, 10:41 am
Šreki
10 balų
sutinku su Jumis 99,99 proc.
bausti negalima pasigailėti
moralė lygi pinigų kiekiui
Tokia ta demokratija. Toks tas kapitalizmas- tu man netrugdai, o aš tau
Taip pat turiu pažįstamų, kurie tuo pasinaudojo, bet…
nors tam buvo visos gaimybės. Man vaikai reikalingi ne pinigams nešti, o tam, kad jie vaikai
Mano nuomonė nuo to nesikeičia.
Nubausti nenubaus, nes nėra pagrindo ( nebent, vienetiniai atvejai ).
Mes ( mūsų šeima ) šiuo straipsniu nepasinaudojome ir net nesiruošėme
. sausio 7th, 2010, 10:53 am
P.S. Diktatoriškos valstybės, kur pamintos visos žmogaus teisės, milicijos „bezpriedielas”, tą triūbija gi ne seniai, o jaunimas:
.htetepe://www.youtube.com/watch?v=XgIALyAMnMM&NR=1
Šrekis sausio 7th, 2010, 10:54 am
Romai, jaučio kakutė. Vaikai planuojami dėl šeimos. Jeigu kam nors karjera, paskola ar dar kas nors svarbiau už vaikus tegu ir neplanuoja tų vaikų. Bent jau neapgaudinėja valstybės. Valstybei neturi būti įdomios pilietės paskolinės ar karjerinės problemos. Kai valstybei nerūpės kaip ir normaliose valstybėse atsiras auklių, spec. darželių ir kitų paslaugų infrastruktūra. Pasiturintys žmonės gali (kas ir dabar vyksta) pasinaudoti specialistų paslaugomis. Ir nebūtina 2 metus sėdėti namuose.
romas sausio 7th, 2010, 11:05 am
Taške, nereikėtų dėti lygybės ženklo tarp Vilniaus mero, kuris nieko iš biudžeto ir Sodros nepaėmė, ir mamų, kurios įsidarbino individualioje įmonėje direktorėmis su 6000 ir net 15 000 alga trims mėnesiams staiga. Jei toliau kalbėsim apie merą, tai gal padidinkime patentų mokesčius arba padidinkime mokesčius už privataus NT nuomą? Bet juk visi rėkia, kad smulkų verslą smaugia, ir eina kulti seimui langų. Meras gi naudojasi tomis pačiomis taisyklėmis, kaip ir tie, kur langus kūlė. Kodėl vienam sekasi per gerai, o kitam per blogai? Gal tada įveskim įstatymą, kad visiems nesisektų. Negalima smulkaus verslo užlaužti labiau vien todėl, kad vienas kitas gerai iš to uždirba. Negi geriau yra mokėti pašalpas bedarbiams?
Šrekis sausio 7th, 2010, 11:12 am
Nerijau, o jau turėsit? Ta prasme vaikų
romas sausio 7th, 2010, 11:21 am
Šreki, aš kalbu ne apie pasiturinčias mamas, o apie išsilavinusias. Pasiturintis yra labai apvali sąvoka. Lietuvoje absoliučiai didžioji dalis gauna apie nuo minimumo iki 1500 į rankas. Jei žmogus ilgai siekia mokslo ir iš karto įsidarbina už 2500 -3000 Lt į rankas, ar jis jau yra buožė, kurį verta būtų išbuožinti? Juk nebūtinai jos tėvai yra turtingi ir ji viską gyvenime turi. Ar būtų paskatinimas eiti motinystės atostogų, jei tokiai mamai pradėtų mokėti minimalios algos pašalpą? Tokia pašalpa tiktai gali nedengti net vieno kambario buto mėnesinės įmokos bankui. Ar tokios mamos turi gimdyti 40-ies metų? O kodėl jos turėtų mokėti į Sodrą daugiau, nei moka tie, kurie gauna minimumą? O pensijos tada kaip? Gal tada irgi mokam visiems vidutinę pensiją, nes turtingesni gali prisidurti iš santaupų.
. sausio 7th, 2010, 11:29 am
Romai, ne apie ženklą = kalba. Apie stebėtiną vieningumą. Tai taisyklė, kuri pražudė II-ąją LR.
Bet kiekviena taisyklė turi turėti išimčių…Ilgai galvojau, sunku rasti…
Pradedant pačiomis viršūnėmis -AMB ir VL, viduriuku ir apačiomis…
Deja, iš gausybių gausybės radau gal vieną – šviesaus atminimo plkn.Pociūną.
romas sausio 7th, 2010, 11:42 am
Taške, bet jei pats būtum užsiėmęs bizniu prie socdemų valdžios, irgi būtum rinkęsis pačią mažiausiai rizikingą ir pelningiausią formą tam bizniui padaryti. Pasirenki pvz. verslo liudijimą ir staiga uždirbi tiek, kiek net nesitikėjai. Ir kokiu gi būdu tai, ko nesitikėjai, tu atiduotum valstybei? Valstybė renka tik mokesčius, o paaukoti galėtum tik kokiai nors ligoninei, kur vyriausias daktaras ir taip atridas už ligoninės plastmasinius langus krauna į kišenę. Aišku, aš čia juokauju, nes mokantis padaryti biznį padarys visada daugiau pinigų už tą, kuris turkiškais stanikais Gariūnuose prekiauja. Ir reikia tada valstybei rinktis – arba tegul niekas neprekiauja Gariųnuose ir tuo pačiu Navickas su Šedžium neuždirba nepadoriai daug, arba paliekam kaip yra.
romas sausio 7th, 2010, 11:53 am
Taške, pagalvojau, kad nesugebėjau tiksliai pasakyti:) Kas yra moralė, reikia visuomenei susitarti. Galima susitarti, kad užsiimti verslu yra amoralu, nes bet kuris verslas ir bet kuria forma gali būti labai nuostolingas ir pasakiškai pelningas. Sakykim, aš buvau įžvalgus ir nusipirkau aukso arba kokio nors titano, kuris per pusmetį pabrango, ir praturtėjau per pusmetį du kartus. Ar aš buvau amoralus? O kaip su butu? Nusipirkau butą už 10 000 USD senamiestyje kapitalizmo aušroje, o prieš krizę pardaviau už 1mln. litų. Ar teisėtai operuoju 960 000 litų? O jei privatizavau tą butą už čekius, nes gyvenau senamiestyje?
Šrekis sausio 7th, 2010, 11:57 am
Romai, tai tik kraštutinumai kuriais dangstoma realybė. Kraštuose visada yra individualios unikalios situacijos, kalbėkime apie pagrindinę masę.
NT apskritai palikime ramybėje. Kam kiek užtenka apspręsta burbulinės psichozės. Kol kas. Bet padėtis taisosi.
Esmė, kad mūsų valstybė yra tokia kokia yra ir turi ribotas pinigines galimybes. Pats apie tai kalbi. Taigi žiauriai skurstančiuosius turime remti, o visiems kitiems lygios kompensacijos (ne pensijos, nemaišyti). O toliau kiek žmogus užsidirba tiek ir turi. Dabar gi neturtinga valstybė remia turtingesnes mamas. Ne šiaip remia, bet remia ties idiotizmo riba. 2 metai ir su nerealiomis sumomis. Dar ir sudarė sąlygas sukčiauti. Idiotizmas kvadratu. Iš pirmo žvilgsnio. Atidžiau pasižiūrėjus tas vadinamasis vidutinis sluoksnis ir toliau skurdina skurdžiausius ir sudaro sąlygas valstybės biudžeto sąskaita sau pačiam turtėti. Beje kas Lietuvoje vidutinis sluoksnis? Tai ne 2 tūkst. litų algos gaunantys, tai bent jau 4-5 tūkst. litų uždirbantys ir dar papildomai prisidedantys per visokius patentus, kyšius, mokesčių vengimus ir t.t.
Su šia įstatymo spraga tai apskritai juokingai gavosi. Matyt Seimo nariai galvoja, kad tamsioji tautos dalis per durna, kad suprast kaip galima pasinaudoti. Gavosi taip, kad jau netokia ir tamsi. Dabar kažką daryt reikia. Ypatingai pedofilijos bylų fone.
nerijus sausio 7th, 2010, 11:58 am
Šreki
Laukiam laukiam…Kitą met
. sausio 7th, 2010, 12:09 pm
Būti turtingu – ne gėda. Gėda tais turtais puikuotis … nepasidalinant (per fondus, labdaras etc) su kitais.
Įkurčiau kokį nors originalų fondą – kokių seklių:
pačiam.
* tikrai gaudančių žulikus,
*sveikinantį su ferariu įsigijimu ir tuo pačiu skelbiant apie to savininko labdarą, taip priverčiant, kad tokia būtų
*kaip nepavirsti tuo drakonu iš žinomos vietnamiečių pasakos
Per vėlu.Deja.
Šrekis sausio 7th, 2010, 12:21 pm
Nerijau, šaunuoliai!
. sausio 7th, 2010, 12:43 pm
Kaip sako ir už šiaudo kartais tenka griebtis… gal nėr taip blogai – esam 25 -ti.
Va, tik ekonomika ne kas:
„Beje, „International Living“ nuomone, Lietuvos ekonomikos būklė, nors ir labai žema, yra geresnė nei Estijos (ši surinko 44 balus) bei Latvijos (40 balų), tačiau prastesnė už Baltarusijos (50 balų), Lenkijos (52 balai), Rusijos (53 balai).”
Verta pasiskaityti, net studijuoti, toks balzamas ant širdies…
.ttp://www.alfa.lt/straipsnis/10307997/?Tyrimas..Lietuva..tarp.25.pasaulio.valstybiu..kuriose.geriausia.gyventi..papildyta.=201
romas sausio 7th, 2010, 12:54 pm
Šreki, neteisingai suvoki Lietuvos socialinę sudėtį. Gaunančių „ant popieriaus” virš 3500 Lietuvoje 2007m. buvo 10.6 proc., o 2008m. 15.1 proc., gaunančių „ant popieriaus” daugiau nei 2500 Lt (čia apima visus iki pat didžiausio atlyginimo) 2007m. buvo 24 proc., o 2008m. 33.6 proc. Naujesnių duomenų nėra, bet skaičiai dabar yra tarpe tarp skaičių 2007 ir 2008 metais. Į tuos, ką tu vadini vidutine klase, reiktų įtraukti dar ir gaunančius daugiau kaip 1500 „ant popieriaus” ir kad būtų dar ir turtingieji, reiktų atimti gaunančius virš 5500 ant popieriaus. Tada ši darbuotojų masė sudarytų apie pusę visų dirbančiųjų. Kiek gi yra tų labai turtingų (gaunančių virš 5500 ant popieriaus)? Pasirodo, jų yra apie tarp 3 – 4 procentų, kas yra apie 35 000 dirbančiųjų. Reikia neužmiršti, kad dar yra ir bedarbių bei pensininkų. Reikia įsivaizduoti, kaip reikia tiems 35 000 pasidalinti su likusiais, kad Lietuvoje žmonės liktų laimingi. Dabar vidutinis atlyginimas yra apie 2142 „ant popieriaus” arba 1665 į rankas. Mažiau už vidutinį atlyginimą gauna daugiau nei pusė dirbančiųjų, o beveik 40proc. gauna iki 1500 ant popieriaus.
Šrekis sausio 7th, 2010, 3:07 pm
Romai, viską ką surašei yra apie tai kas „ant popieriaus”. Nesame maži vaikai. Suprantame, kad pajamos ir atlyginimas „ant popieriaus” kartais skiriasi n kartų. Ir nebūtinai dėl vokelio. Tų vokelių gali būti ne vienas. O ir visokia natūrinė nauda ir t.t.
romas sausio 7th, 2010, 3:59 pm
Šreki, šešėliui paskaičiuoti irgi yra modeliai (pagal prekybos apyvartas, elektros sunaudojimą). Tas šešėlis nėra toks didelis pinigų prasme. O jei jis išnyktų, tai dalis gaunančių minimumą, gal gautų kokiais 500Lt. vidutiniškai į rankas daugiau. Kas dirba su patentais, juk kaip gaunantys atlyginimą yra neskaičiuojami. Gerai būtų, kad su verslo liudijimais dirbtų visi, kurie šiandien yra bedarbiai – problemų tikrai būtų mažiau, nežiūrint, kad mokesčių labai ir nepribyrėtų.
nerijus sausio 9th, 2010, 12:45 am
romai
nuoširdžiai gailiusi, kad savo balus atidaviau Valentinui. Jūs jų labiau nusipelnėte dėl savo nuoširdumo, atsakydamas į Ligitos klausimus. Pagarba Jums už jūsų protą ir rašymo gebą. Tai norėjau parašyti senai, bet niekaip neprisiruošdavau