Nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus
„O kas, po galais, yra netikra? Nepasakytum? Atvirai sakant, man nelabai aišku, kas yra netikra. Kas yra tikra – suprantu. Bet kas yra netikra?“ – perfrazavau Haruki Murakami „Mylimoji Sputnik“ romano mintis (originalas žr. Auksinės mintys).
O gal tiktų perfrazuoti taip:
„O kas, po galais, yra tikra? Nepasakytum? Atvirai sakant, man nelabai aišku, kas yra tikra. Kas yra netikra – suprantu. Bet kas yra tikra?“
Tiesą sakant, reklama tai sritis, kurioje mes leidžiamės apgaudinėjami. Kiek kartų pirkome du už vieno kainą, nors ir puikiai žinojome, kad perkame ne todėl, jog reikia, bet todėl, kad pigu. Arba atsainiai čiupom prekę iš lentynos, nes… Etiketė žinoma. Plačiai išreklamuota. Ir visai nesvarbu kokia tikroji daikto kokybė, svarbu „brandas“.
Šįsyk norėčiau pamąstyti apie tai kaip mus mulkina reklaminės nuotraukos.
Visų pirma – ar žurnalo viršelį laikysime reklama? Manau taip, jei ant jo pavaizduota apsinuoginusi mergina laikanti mobilųjį telefoną. Kalbu apie neva populiariausią pasaulyje ir Lietuvoje leidinį „Stuff“ pristatantį naujausias technologijas.
Jūs tik pažiūrėkit patys: lieknas modelis vilnijančiais ilgais plaukais. Poza ganėtinai provokuojanti. Vieninteliai drabužiai – maudymosi kostiumėlis ir aukštakulniai. Kur link suku?
Hm… Dabar nepacituosiu, nes neprisimenu kur, bet man teko skaityti, kad toks reklamos būdas ypač masina vyrus. Kaip? Pasąmonėje jie tiki, kad įsigyję reklamuojamą daiktą, jie tuo pačiu gaus ir merginą. Taip, tą pačią nuo žurnalo viršelio. Juokinga. Iš tikrųjų vyrai žino, kad negaus, bet vien aklas tikėjimas jiems trumpam aptemdo protą.
Kitas triukas. Nusibodęs, tad ilgai neanalizuosiu.
Oho, kokia Claudios Schiffer oda! Neįtikėtina!
Panaudokit stebuklingo kremo ir jūs. Oda bemat nušvis ir galėsit džiuginti praeivius savo švytėte švytinčiu veidu.
„Na kur gi… Nušvis… Ne tik! Įgysiu modelio veido formą, perimsiu stulbinančią sėkmę karjeroje…“ – pagalvoja moteris nejučia dėdamasi kremą į pirkinių krepšį.
Arba… Perkasi jauna mergina šampūną, kurį reklamavo ilgakasė, nė nepagalvojusi, kad žurnalo puslapyje vos telpančios nerealaus grožio plaukų sruogos tėra gudri butaforija. Falsifikatas. Photoshop’eriai išmano savo darbą.
Ech, ir kodėl mes kartais leidžiamės taip akivaizdžiai apgaudinėjami… Prigimtis? O gal tik gilus noras tikrus troškimus pasiekti netikromis priemonėmis?
Šaltiniai: nuotraukos – http://www.impressteva.lt, http://www.futurederm.com
Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.
Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.
* yra papildomų sąlygų:)
Ligita
You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.
I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.
* There are additional conditions:)
Ligita
Zita vasario 26th, 2009, 8:50 am
Prisiminiau kaip būdavo turgun kai nueinu tai man įsiūlydavo bet kokią prekę. Kai tai užkniso, tai įsidarbinau vienoj firmoj (neminėsiu pavadinimo), kuri savo niekam tikusias prekes pardavinėja taip brangiai, kad žmogui net gėdaq paskui prisipažint, kad tokį š…. nusipirko už „ohoho” kainą.
Ta firma ir šiandien kraunasi turtus, bet ne iš manęs. O aš iš jų gavau tokių reklamos darymo pamokų, kad dar kol kas neatsiranda reklamos kuri darytų man poveikį.
Šiap tai manau, kad tokie dalykai verčia tobulėt, o tai ir liktume visą gyvenimą naivuoliai
Ligita vasario 26th, 2009, 10:03 pm
O jūs ir sumani! Norėdama išmokt nebebūti apgaudinėjama, pati kurį laiko pasisukiojote toje galeroje. Šiaip, gaila, kad mes daug ko nematome, nežinome, kas slypi ten, giliau. Prisipažinsiu kartais bet jau man būna visgi sunkoka atsispirt reklamos poveikiui. Tačiau po truputį mokausi;)