„O kas, po galais, yra netikra? Nepasakytum? Atvirai sakant, man nelabai aišku, kas yra netikra. Kas yra tikra – suprantu. Bet kas yra netikra?“ – perfrazavau Haruki Murakami „Mylimoji Sputnik“ romano mintis (originalas žr. Auksinės mintys).

O gal tiktų perfrazuoti taip:

„O kas, po galais, yra tikra? Nepasakytum? Atvirai sakant, man nelabai aišku, kas yra tikra. Kas yra netikra – suprantu. Bet kas yra tikra?“

Tiesą sakant, reklama tai sritis, kurioje mes leidžiamės apgaudinėjami. Kiek kartų pirkome du už vieno kainą, nors ir puikiai  žinojome, kad perkame ne todėl, jog reikia, bet todėl, kad pigu. Arba atsainiai čiupom prekę iš lentynos, nes… Etiketė žinoma. Plačiai išreklamuota. Ir visai nesvarbu kokia tikroji daikto kokybė, svarbu „brandas“.get2

Šįsyk norėčiau pamąstyti apie tai kaip mus mulkina reklaminės nuotraukos.

Visų pirma – ar žurnalo viršelį laikysime reklama? Manau taip, jei ant jo pavaizduota apsinuoginusi mergina laikanti mobilųjį telefoną. Kalbu apie neva populiariausią pasaulyje ir Lietuvoje leidinį „Stuff“ pristatantį naujausias technologijas.

Jūs tik pažiūrėkit patys: lieknas modelis vilnijančiais ilgais plaukais. Poza ganėtinai provokuojanti. Vieninteliai drabužiai – maudymosi kostiumėlis ir aukštakulniai. Kur link suku?

Hm… Dabar nepacituosiu, nes neprisimenu kur, bet man teko skaityti, kad toks reklamos būdas ypač masina vyrus. Kaip? Pasąmonėje jie tiki, kad įsigyję reklamuojamą daiktą, jie tuo pačiu gaus ir merginą. Taip, tą pačią nuo žurnalo viršelio. Juokinga. Iš tikrųjų vyrai žino, kad negaus, bet vien aklas tikėjimas jiems trumpam aptemdo protą.

Kitas triukas. Nusibodęs, tad ilgai neanalizuosiu. 031708-loreal-collagen-filler

Oho, kokia Claudios Schiffer oda! Neįtikėtina!

Panaudokit stebuklingo kremo ir jūs. Oda bemat nušvis ir galėsit džiuginti praeivius savo švytėte švytinčiu veidu.

„Na kur gi… Nušvis… Ne tik! Įgysiu modelio veido formą, perimsiu stulbinančią sėkmę karjeroje…“ – pagalvoja moteris nejučia dėdamasi kremą į pirkinių krepšį.

Arba… Perkasi jauna mergina šampūną, kurį reklamavo ilgakasė, nė nepagalvojusi, kad žurnalo puslapyje vos telpančios nerealaus grožio plaukų sruogos tėra gudri butaforija. Falsifikatas. Photoshop’eriai išmano savo darbą.

Ech, ir kodėl mes kartais leidžiamės taip akivaizdžiai apgaudinėjami… Prigimtis? O gal tik gilus noras tikrus troškimus pasiekti netikromis priemonėmis?

Šaltiniai: nuotraukos – http://www.impressteva.lt, http://www.futurederm.com