Nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus
Komentatorius Auksinis kardas pasiskundė, kad jaučia kūrybos badą. Atsakiau jam: „Man kūryba per kraštus veržiasi, tik spėk gaudyti.“ Ir išsyk pasigailėjau, nes, fech, kaip tai egoistiška. Pačiam jaustis pilnu minčių ir nė negalvoti apie kitus.
Tiesą sakant, jei reikėtų plačiau kalbėti apie šiandieninę Lietuvos situaciją kūryboje (muzika, dailė, kinas, literatūra ir kita), imčiau plūstis, keiktis, spjaudytis ir trypčioti koja. Žodžiu, būtų klaiku žiūrėti. Bet tvardausi, nes ieškau. Intensyviai.
Nors man nepatinka, kad brukama tas pats už naujus pinigus (kad ir TV vasarą…).
Nepatinka klausytis dainų, kurių žodžiai nuspėjami.
Nepatinka, kai pradedi skaityti knygą ir junti… Jau taip tuščia, taip tuščia joje (nors ir stengiesi blogų neskaityti, vis vien retsykiais pakliūva).
Nepatinka, kai gražu tik tai, kas sena, įvertinta laiko, atitinka nustatytus kriterijus.
Tai ką? Ką man dabar daryt? Nieko kito ir nelieka kaip tik džiaugtis savo vidiniu entuziazmu. Ech, bet aš dar nepatikrinta. Tingi.
P.S. Kodėl įrašo pavadinime minima Ieva ir kosmonautai? Šiaip sau. Dėl pagarbos kūrybai.
P.P.S. O kaip Tu vertini mūsų šalies kūrybą?
Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.
Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.
* yra papildomų sąlygų:)
Ligita
You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.
I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.
* There are additional conditions:)
Ligita
Fredis* rugpjūčio 4th, 2009, 7:49 am
pirma mintis – norint kažką vertinti – reikia susipažinti,
ar atsiras drąsuolis, kuris tai padarys…
Žinau – Valentinas aplankė nacionalię galeriją, bet įrašo tema truputį kita… nebent pažymėti nuorodą į savo paties meno svetainę.
Šrekis rugpjūčio 4th, 2009, 9:02 am
oho, parodykit man tą drąsuolį kuris gali (pajėgus) įvertint šalies kūrybą. Nebent koks Aidas Puklevičius… Kalbėti apie masinę kultūrą, ta kuri lenda per visur: TV, radiją ir kt.? Kas be ko galima, tačiau ką naujo galima pasakyt? Ne kas.. Arba labai kas
Nes neturim su kuo lygint. Nežinom (neįsivaizduojam) kaip galėtų būti geriau arba atvirkščiai kaip galėtų būti blogiau..
Beje jeigu kalbėt apie TV. Žiaaaauuurriiaaaaiii laukiu naujos Triumfo arkos. Įdomūs buvo ir dešimtukai (šokių ir dainų), tačiau Triumfo arka milžiniškas kokybiškas šuolis į priekį.. Niekada negalvojau, kad operinis dainavimas gali būti toks įdomus.
Valentinas rugpjūčio 4th, 2009, 9:47 am
O prie ko čia kūryba ir TV realybės šou?
Šrekis rugpjūčio 4th, 2009, 10:02 am
Prie kūrybos ne prie ko. Nors kaip kas supranta kūrybą. TV šou yra prie TV. Beje tas arijas kurias dainuoja tai kažkas sukūrė. Klausantis tų arijų, logiškai mąstant, susipažini su kažkieno kūryba? Taip, šiame šou atliekami ne tik lietuvių autorių kūriniai ir tuo labiau tai nėra šiuolaikinė kūryba. Nu tiek to, komentaras tikrai ne į temą
Ligita rugpjūčio 4th, 2009, 10:50 am
Na, gal ir ne prie ko. Gal taip ir turi būti. Įkišau pavyzdį, kurį pastebėjau iš tų laikų, kai žiūrėjau TV, bet veikiausiai ten yra masinė kultūra, kuri ir neprivalo būti kūrybiška?
Na, galima vertinti ne kaip specialistui, bet kaip paprastam kūrybos mėgėjui. Kodėl iš kart mąstote apie paklodinius (nužiūrėjau iš kai kur šį išsireiškimą) kritinius straipsnius?
Aš padariau atradimą kodėl lietuvių literatūra menkai vertinama (nors, oj ne visa!). Paprasčiausiai joje siauras kontekstas ir siužetų trūkumas, herojai netikroviški, dialogai per meniški, nenatūralūs. Šiuo atveju jau galima būtų žengti ir į kino „laukus”. Su broliu diskutavom, kad dauguma mūsiškių juostų tokios, hm… Sulėtintos.
Lauksim Auksinio kardo, kuris ir įkvėpė mane šiam įrašui, pasisakymo x)
Auksinis kardas rugpjūčio 4th, 2009, 12:13 pm
Sulaukėte, mieli pašnekovai (nors ir abejoju, kiek vaisingai įmanoma kūrybą apšnekėti): galime pradėti nuo nuotraukos – pavaizduota kūryba ar miesčioniškas kičas? O jeigu šių samplaika – kame yra ar galėtų būti jos kūrybiškoji dalis?
Antras etiudas: prabėgom klausydamas „Triumfo arkos” koncerto iš Jūros šventės per TV (dievaži, pravažiuojant Turgaus gatvę, joje buvo tylu, nors ketinau apsižvalgyti ir gyvai), tik dėl vieno kūrinio galėjau jaustis pakylėtas, neabejodamas jog tai – sielos maistas. Prilipti prie ekrano, didinti garsą. Jei kas sekėte koncertą, kuris kūrinys tai galėtų būti ar buvo jums? Beje, nuvylė laidos vedančiojo vulgarokas lėkštumas, kuris visiškai prasilenkė su pristatomu žanru.
Trečia: asmuo Aidas Puklevičius, nepaisant jo įspūdingų žinių lobynų, mano akimis, stokoja šerdies, kurios galima būtų pavydėti. Todėl – geriau neverskite stabu ir nesiūlykite kitiems.
O baigiant pradėtą AM motyvą – kas įdomu, būtent šio atlikėjo koncertu jaukioje Palangos „Anapilio” salėje itin žavėjausi, bet didžiulei riaumojančiai auditorijai jis pompastiškai mėto visiškus niekalus. Taigi, tas pats atlikėjas nebūtinai pateikia tapačius dalykus, tad neverta supaprastinti, kad jis yra vien vienoks ar kitoks, ir vienpusiškai vertintinas.
. rugpjūčio 4th, 2009, 12:18 pm
Gal kažkokie atsakymai čia, ypač paralelėje tarp Meno ir Dievo:
http://www.kamane.lt/lt/atgarsiai/kita/kitaatgarsis165
Kas tingės skaityti, savotiškas atsakymas čia:
http://www.paintings.lt/files/authors_images/file_171
Fredis* rugpjūčio 4th, 2009, 12:21 pm
pirmiausia išsiaiškinkime „meno” sąvoką.
Tai būtų kūrinys-veiksmas, kurio meniškumą galėtų liudyti, prisiimti už tai atsakomybę autoritetingas, pripažintas meno visuomenės žmogus-žinovas, menininkas.
Tai kas rodomaper TV (LTV,TV3, LNK) nėra menas, niekada nežiūriu tų koncertų, net kai „nemokami” koncertai vyksta mano mieste gatvių aikštėse – niekada neinu paspoksoti, nebent koks nors įdomesnis, pradedantis kolektyvukas žengtų pirmuosius žingsnius, dar Skap paklausau su Jurgiu Didžiuliu, nuotaikingas vyrukas
Fredis* rugpjūčio 4th, 2009, 12:30 pm
Tik dabar apsižiūrėjau – Ligita pavartojo kitą terminą „kūryba”.
Kuriantis žmogus – tai ir šaukštus drožiantis žmogus.
Auksinis kardas rugpjūčio 4th, 2009, 12:51 pm
Dėl TV taip kategoriškai teigti nebeišeina vien dėl pvz. minėtų „Triumfo arkos”, „Šokių dešimtuko” projektų – jų didelis pasiekimas yra meninės kūrybos, jos iššūkio įverpimas į pramoginę laidą. Tegu ir atitinkamose ribose – rėmuose, tai nesumenkina krypties ir pasiekimų. Nemažai žmonių, tame tarpe ir mano brangiausioji, susižavėjo žanru ir pasiryžo jame dalyvauti, lavėti – štai mums ir meno sklaida.
Fredi, kalbi turbūt apie Didžiulio žmonos grupę „Skamp” ir jo paties „In Culto”? Abi gali būti nuotaikingomis, bet virto pirmiausia šablonų gamintojomis, o toliau beviltiškais nebrangiais kamšalais bet kokio renginio „muzikinei” daliai. Tinkamas herojus apšnekamai kultūrinių poreikių tenkinimo karikatūrai.
Fredis* rugpjūčio 4th, 2009, 12:58 pm
…kad supainiojau Skamp su In Culto – tik pasijuokti galiu iš savęs, sveikinu, A.Karde, kad jūsų brangiausiąją išvysime naująjame šokių dešimtuke, būtinai balsuosime, tik parayšikit kuris bus NR.
. rugpjūčio 4th, 2009, 1:24 pm
Fredi, o tai ką sako Skudutis (žr.viršuje) irgi netinka???
Auksinis kardas rugpjūčio 4th, 2009, 2:10 pm
Taške, Skudučio straipsnį perbėgau – samprotavimai, akcentai atrodo teisingi. Klaustukų palikta deramai daug. Menas, kaip Tiesos, Pasaulio Didybės atskleidimo priemonė – aišku, kad tai svarbiausia jo aukštumose.
Fredi: pasirodyti TV dešimtuke – anaiptol nėra tikslas. Svarbiausia, kad žmonės randa džiaugsmą įvaldydami žanrą, savo priemones jame, gali pradžiuginti tuo įvaldymu, pirmiausiai patys pasidžiaugti mokymusi. Čia, kaip ir sporte – išskirtiniams laimėjimams priklauso dėmesys, bet nereikia jo atimti iš pačios šakos gyvumo, žmonių dalyvavimo joje. Pardavimų laikais dėmesys nusvyra gerai perkamų išskirtinių/suprekintų pozicijų link. Nepelnytai.
Tipas Katinas rugpjūčio 4th, 2009, 4:08 pm
Gerbiamieji,
gaila, kad vakar buvau taip nepelnytai nesuprastas. Štai ką reiškia, kai jausmai ima viršenybę, buvau apžodžiuotas, aptyčiotas. Vakarop, jausmams pavargus, pradėjo rastis ir pamąstymų, bet nebeliko laiko jiems išsirutulioti.
Labai gerai atsimenu, kaip Mamontovas hiper teatrališkai išardė „Foje“, sukeldamas visoje Lietuvoje švelnią isterijėlę visoms amžiaus grupėms ir įdomiausia net tiems, kurie jo muzikos nebuvo girdėję. O jausmingame ašarų ir atsisveikinimo koncerte Vingyje Mamontovo daina, kad „meilės jam niekad nebus perdaug“ skambėjo ilgai ir visur. Paradoksas tas, kad visuotinai gailėjo Mamontovo, nors jis pats išardė savo grupę, o ne fakto, situacijos, kad nebebus grupės „Foje“. „Mangių“ bandymas pakartoti akciją neprilygo nei per vieną parametrą.
Analogiška paralelė: R.Pakso visuotinės meilės piko metu Paksą beatodairiškai, bekompromisiai mylėjo, gerbė, žavėjosi ir t.t., tačiau tik kas dešimtasis galėjo artikuliuotai bandyti pasakyti kodėl (na, jis toks… ypatingas, veža, cool ir… stop) Bet koks netgi švelniausias suabejojimas Paksu buvo vertinamas tik jausmais ir nemenka agresijos doze abejojančiam. Kažkada panašiai buvo su V.Landsbergiu: bent koks viešesnis kritiškumas profesoriui buvo traktuojams kaip Lietuvos tautinės savasties, nacionalinės demokratijos, tikrojo, grynojo patriotiškumo griovimas.
Tai tiek apie jausmus, dabar apie kūrybą. Sutinku su teigiančiais, kad kultūra ir kūryba – skirtingi dalykai. Taip pat sutinku, kad „Triumfo arka“ ir bet koks kitas TV šou yra lygiai tas pats. Tik kitoms publikoms. Kaip ir apranga, vieniems treningai ekskliuzyvas, kitiems jie turi savo paskirtį. Galiu dar daugiau pasakyti, simfoninės muzikos koncertas ir TV šou yra lygiai tas pats. Kaip sakė romėnai, liaudžiai reikia duonos ir žaidimų. Žaidimų reikia visiems, bet visiems kitokių, štai duona bendra, tik skirtingai ją vartojame. Čia prasideda kultūros ribos. Kultūra sudėtingas dalykas, tai vienas svarbiausių žmogaus būties, bendravimo, netgi išlikimo elementų. Beje, neseniai Račo tinkrašyje vyko diskusija apie elitą, buvo ir apie kultūrą. Užsiminęs tinklapius noriu kiek nusistebėti, gal pasidžiaugti, kad Ligitos tinklapyje matau žymiai daugiau bendravimo kultūros, pakantumo kito nuomonei:), tolerancijos nei Artūro bloge.
Grįžtant prie kūrybos. Beveik teisingai parašė Fredis: šaukštą drožiantis žmogus – kuriantis žmogus. Tik patikslinsiu: pats veiksmas savaime nėra kūryba, ji prasideda tada, kai žmogus drožia KITAIP ir tai daro sąmoningai. Kūryba yra kokybiškai naujo produkto darymas. Tuščioje vietoje nieko nesukursi, kūrybai reikia bent minimalaus informacijos bagažo, bent jau savo patirties. Nuo to bagažo priklauso sukurto produkto kokybė. Kurti yra lengva, – vertinti sunku. Viena specifiškiasių ir sunkiausiai vertinamų kūrybos sričių – menas. Pavyzdys: Urbonavičiaus vamzdis prie Neries.
Ir nenukrypstant nuo muzikinės temos: pabandykime palyginti Mamontovo ir Jurgos kūrybą. Pačiais įvairiausiais aspektais ir rakursais: nuoširdumo, naujumo, tikrumo, intelektualumo, paprastumo, originalumo, išradingumo ir t.t.?
Ir atsakant į Ligitos klausimą „O kaip Tu vertini mūsų šalies kūrybą?” galiu atsakyti, kad XXI amžius pavadintas kūrybos ir žinių visuomenės amžiumi. Tikėkimės, kad Lietuvai tai galioja…
Valentinas rugpjūčio 4th, 2009, 4:53 pm
Auksinis Kardas rašo:
Tik patikslinsiu: pats veiksmas savaime nėra kūryba, ji prasideda tada, kai žmogus drožia KITAIP ir tai daro sąmoningai. Kūryba yra kokybiškai naujo produkto darymas.
Klausimas, ar parodoje Baltų menas, kuri buvo reklamuojama čia rodomas tikrai „menas”. Ar liaudies dirbiniai, kuriais jie puošdavo savo buitį ir kurie buvo kuriami be jokio sąmoningo noro sukurti „meną” ar jie gali būti laikomi menu?
Apskritai etnografiniai objektai laikyti „menu” pradėti tik 20a. pradžioje. Etnologai privežė daug afrikietiškų artefaktų, kuriuos pradėjo studijuoti ir žavėtis Picaso ir kompanija. Ir staiga daiktai turintys buitinę, sakralinę ir dar kokias nors paskirtis patapo „menu”. Pati žodžio „menas” samprata pakito labai stipriai. Jų darbus sekė siurealistinis judėjimas, kuris iš antropologinės medžiagos sėmėsi daugybę idėjų. (Visa tai vyko Paryžiuje beje).
Grįžtant prie pradžios, „Baltų menas” yra menas ar etnografinių artefaktų kolekcija?
Valentinas rugpjūčio 4th, 2009, 4:54 pm
Ups, čia rašė Tipas Katinas
Beje, Jurgos muzikinis krikštatėvis, įkvėpėjas yra Mamontovas.
Musė rugpjūčio 4th, 2009, 5:12 pm
Aš kaip visada ne į temą – kaip manot, gal verta pažiūrėti šitą filmą apie karą Gruzijoje:
http://www.youtube.com/watch?v=xXmQSTa8d8s
Nors iš ištraukos atrodo toks gan propagandinis.
Musė rugpjūčio 4th, 2009, 5:14 pm
Man Jurga patinka 100 kartų labiau nei Mamontovas.
Tipas Katinas rugpjūčio 4th, 2009, 5:18 pm
Čia, Valentinai, galima įklimpti į nesibaigiančias lankas. Jei paklausiu, ar formulės bolidas – menas? Ir pats nežinau, man atrodo, taip, nes tik funkcijai „pasmerktas” mechanizmas tampa estetikos objektas, o čia jau meno kompetencija… Todėl ir tie Baltų meno eksponatai be jokios abejonės menas, nes jie turėjo visų pirma estetinę funkciją. Vėl remiantis Fredžio šaukštu: kai žmogus įrankį papuošė pirmuoju rėželiu „dėl gražumo” prasidėjo menas.
Dėl Mamontovo ir Jurgos. Visada sakiau, kad Mamontovas išskirtinai protingas žmogus.
. rugpjūčio 4th, 2009, 7:24 pm
Kas per Jurga? Ne šita, bet visgi verta prisiminti
http://www.youtube.com/watch?v=BjvREDKfdb0&feature=related
Ligita rugpjūčio 4th, 2009, 8:48 pm
Auksini kardai, nuotraukoje pavaizduota miestietiško kiemo dalis
Man smagiai atrodė, kad karietaitėj priderintas gėlių vazonas, todėl ir nupleškinau. Ar čia kūryba? Iš dalies taip, jeigu tokių karietų neprifarširuota tuntas. Be to, kūrybą galima įžvelgti ir tame, jog kiekvienas šeimininkas savo kiemą puošia skirtingai, įdėdamas savo neribotą fantaziją. Tik… Kaip sakė prašmatnusis, kad ir apžodžiuotas bei aptyčiotas Tipas Katinas, diskusijai įsisiūbavus kelias link lankų nebetolimas!
Tai va.
Taške, gera nuoroda. Ypač daug apmąstymų sukėlė tas pasakymas, kad oficialioji šių dienų kultūra skirta nuoboduliui užmušti. Ne ilgaamžiškumui. Pasirodo dėl to labiau ir vertinama tai, kas sena. Gi tai atlaikė laiko tėkmę, įsiliejo į istoriją. Ech, jei vienadieniškumas klesti (ei, Valentinai, ir vėl vos nosinės neuždėjau!), tuomet aš graudinuos x(
O man dabartinė Jurga nelabai patinka. Tas intelektas perspaustas. Tiesa, negaliu kategoriškai teigti, nes seniai jos dainų klausiau, bet man užtenka prisiminti vieną interviu… Sulaižyti plaukai, atsargiai renkami žodžiai, kad, gink Dieve, nelepterėtų ko nors pernelyg vėjavaikiškai (arba čia žurnalistai ją taip pateikė). Ankstesnioji „versija” žymiai labiau patiko. Pavyzdžiui, „Aukso pieva”… Pasaka. Kosmosas. O apie Andrių Mamontovą esu susidariusi nuomonę, kad jam jokie vadybininkai, dėdės iš aukščiau netrukdo būti savimi. Gerai, kad diskusija konstruktyvesnė būtų, matyt, reiks pasileist naujosios Jurgos dainų, nes dar nusišnekėsiu per daug x)) Nors iš tikrųjų tai su nostalgija žiūriu į tuos laikus, kai ji dar buvo „Muscat” ar pan. pavadinimo grupės narė. Ta paslaptinga niūruma „vežė”. Jaunos ir rimtos. Bet su gitarom ir nebijančios kvailioti.
Kas per Jurga? Įvesk http://www.google.lt įrašęs šiuos žodžius „Jurga Šeduikytė” ir sužinosi
. rugpjūčio 4th, 2009, 9:40 pm
Šeduikyte net ir aš žinau, ji čia, tik susirasti teks :
http://www.kam.lt/kam/images/4793/jurga_afganistanas2.jpg
http://www.manomuzika.com/muzika/_njs/muz_inf/Jurga_Seduikyte/Jurga_Seduikyte_8.jpg
Ligita rugpjūčio 4th, 2009, 9:48 pm
Taške, o man patinka My Space’o pateikimas. Žvilgtelk – http://www.myspace.com/jurgamusic
. rugpjūčio 4th, 2009, 10:03 pm
Geras, bet Afgane originaliau. Kažkaip man ji labai daili, bet dainų neįsiminiau.
AM tai viską atleidžiu už :
http://www.dailymotion.com/video/x5k3es_andrius-mamontovas-baltoji-varnele_music
Auksinis kardas rugpjūčio 4th, 2009, 10:06 pm
Kažin, ar karieta, kuri galėjo būti rogėmis, atlaikytų tikrą naudojimą? Man tai kūryba prasidėtų, jei kažkas žiemos metu sumanytu tai panaudoti – kad ir nusistūmus su vaikais pačiuožinėti nuo kalnelio. O šiaip muliažai, jie kaip tie turgaus paveiksliukai iš gintaro gabaliukų ar nupurkštų plėmais dažų – beviltiški. Bet kažkam gražūs. Visgi, tikri dalykai gali palikti ir tikresnį įspūdį – toks ir yra brandos skirtumas.
Citata: „„Triumfo arka“ ir bet koks kitas TV šou yra lygiai tas pats”
Nelygu kaip žiūrėsi. LTV antroji programa ir LNK taip pat abi yra televizijos programos, ir net prasideda vienoda raide.
Ligita rugpjūčio 4th, 2009, 10:09 pm
O man čia karieta!
Nuo kalnelio su tokiu dariniu kažin ar drįsčiau čiuožti. Geriau su medinėmis rogutėmis.
Tipas Katinas rugpjūčio 4th, 2009, 10:38 pm
Auksini kardai, dėl karietos-rogių, gintariukų sutinku. Tačiau sutikime: žavingas tikėjimas „o man čia karieta” – kaip juodame kvadrate žvaigždės.
Rašau dėl TV. Taip, viską suprantu, ką norite pasakyti. Tik prašau perskaityti atidžiau, aš irgi tą patį teigiu.
Auksinis kardas rugpjūčio 4th, 2009, 11:40 pm
Katine, tuomet mane suklaidino „lygiai tas pats”. Reikia gerokai nubraukyti nuo lyginamų dalykų, kad liktų „lygiai tas pats”. Toks paprastinimas – perdėtas, nesveikas. Antraip ir koks žudikas gali gintis: visvien auka kažkada būtų mirusi.
Dėl karietos – net ir funkcionalumo požiūriu, tai greičiausiai karieta. Prašmatni karieta.
Ligita rugpjūčio 5th, 2009, 1:42 am
Ačiū, nuraminot
Žinojau, kad čia karieta.
Šrekis rugpjūčio 5th, 2009, 2:17 pm
Dėl Aido Puklevičiaus tai čia pajuokavau. Gink Dieve bent jau aš jo neverčiu (nelaikau) stabu. Jo sugebėjimai žongliruoti frazėmis, išsireiškimais, terminais ir kas be ko svetimybėmis yra mažų mažiausiai įspūdingi. Tačiau kas daugiau? Bent jau aš nieko daugiau ir nematau. Nors reikia pripažinti, kad turiu tikrai neišsamų (netgi skurdų
) jo kaip čia pasakius kūrybos
įsivaizdavimą.
Triumfo arka dar vienas tv šou… Tikrai taip.. Triumfo arkos žiūrėjimas per tv niekada neprilygs tam ką kai kurie vadina pasikultūrinimu. Kostiumai, kailinukai, teatro kvapas, nutrinti kilimai ir kėdės, skambučiai, kavutė su brendžiu.. Suprantu, kad sėdėjimas namuose su treningiukais, alaus bokalu rankose prie metrinio LCD televizoriaus net iš tolo į tai nepanašu.. Nežinau bent jau man pats įdomumas ta varžybų, konkurencijos dvasia. Ypatingai kai tai liečia jaunus žmones. Įdėjų, kovos, konkurencijos, skirtingų galimybių ir atlikimo mišrainė.
Kūryba mano manymu, tai įprasto veiksmo atlikimas KITAIP. O čia jau išplaukia išvedžiojimai – gera kūryba, prasta ar menkavertė kūryba ir t.t. Atitinkamai kūriniu gali būti ir išdrožtas šaukštas ir originali lėkštė ir neįprasti koldūnai joje
p.s. Jurga kažkada buvo tikra Jurga, o dabar ji pasikeitė. Smarkiai. Bent jau šukuoseną pakeitė. Nors žmogaus šukuosena gali būti kaip simptomas…
Saulius rugpjūčio 5th, 2009, 2:54 pm
Kūryba – tai kūrėjo momentinis atspindys. Žmonės kuria, žmogaus kūriniai neatsiranda savaime. Jei analizuojame kūrybą, analizuojame ją neatsiedami nuo žmogaus. O jei atsiejame, tada pradedame fantazuoti. Tad nevadinkime diskusijos apie kūrybos terminą diskusija apie kurybą.
A.G. rugpjūčio 5th, 2009, 3:11 pm
Ar žmogus yr kuribingas ar ne, galima patikrinti iš jo sakomų tostų (kaip žinia vyno stiklo kilstelėjimas be progos ir tosto – …). Nors lietuviai ne gruzinai, bet…
Tiksliau lietuviai ne gruzinai tad tostų nesako (ar tai tolygu, kad gruzinai kuribingi, o lietuviai ne…).
Taigi, pastebėjau, kad jau pradėjo kartotis tostai (ne čia, bet…), o tai jau… signalas, kad su kūryba…
Bet ne manau, kad dėl to reiktų gyvam lysti į žemę…
Svarbu degustuoti savo negalias.
O toliau jas gydyti – treniruojant juk viskas įmanoma, net ant delno plaukus užsiauginti, manau… bent jau leonidiškus antakius ar antakius ant ausų, manau zuikio baikos būtų kiekvienam…
Atsiprašau, už ramybės sutrukdymą… arba kaip sakydavo p. Herbačiausias (gal skaitėte jo „Kaukuolė žalsvam čemodane“ ir pan., kai po čierkos taip liedavosi jam mintys, kad jo samdytas vaikas – knygos minčių užrašytojas vos suspėdavo…).
Taigi, jo tas garsus posakis – va ima kažkuris inteligentiškoje kompanijoje ir pa… (toliau – tik omenyje…).
Šrekis rugpjūčio 5th, 2009, 4:10 pm
Neabejotinai sakydami tostus (arba tiesiog vartodami) žmonės tampa gerokai kūrybiškesni.. Ir kas svarbiausia parodo tikresnį save palyginus su tuo ką galima pagalvoti (pasakyti) išanalizavus jų antakius ar delnus. Neabejotinai.. Tik viena problema, kad ne visiems kūrybiškumui skatint (parodyt) reikia tostų, arba kitaip pasakius ne visų kūrybiškumas tiesiogiai veikiamas tostų arba to kas priklauso prie tostų.
Beje dar kart paskaičiau šio įrašo antraštę: „… nuo Ievos iki kosmonautų”.. Įdomūs kartais tie minties vingiai.. Kas bendro galėtų būti tarp Ievos ir kosmonautų? Vienas iš variantų tostai.. kodėl gi ne?
p.s. rašau tai, kad pagyvint diskusiją o ne atvirkščiai
Ligita rugpjūčio 5th, 2009, 7:12 pm
Sauliau, tai tikriausiai kūryba yra toks reikalas, kurio be termino išsiaiškinimo labai neišanalizuosi. Nors iš tikrųjų jau ne pirmas čia pasisakom ir galima susidaryt nuomonę, jog kūrybą vos ne visur rastume… jei tik ieškotume!
A.G., o kas ant delno plaukus užsiaugino? Būtų įdomu konkretus pavyzdys x))
Šreki, bendrumų tarp Ievos ir kosmonautų labai daug ir nebus, nes, hm… Atitolę jie. Bent jau istoriškai tai tikrai.
A.G. rugpjūčio 5th, 2009, 7:24 pm
Galite išbandyti pati – bet kurioje pasirinktoje vietoje kasdien skuskite odą (kaip vyrai barzdą), o delnu nieko prie viso to ir nedarykite, t.y. nedirbkite…
Ligita rugpjūčio 5th, 2009, 7:33 pm
A.G., gerai… Pabandysiu!
O per kiek laiko „barzda” išryškės? x)) Tiesa, sunkiai įsivaizduoju kaip galima ilgesnį laiką delnu nieko nedaryti! Gal tiktų, pavyzdžiui, riešas?
Valentinas rugpjūčio 5th, 2009, 7:56 pm
Įsitikinimas, kad plaukai geriau auga kai jie skutami yra vienas iš mitų
Zita rugpjūčio 5th, 2009, 8:59 pm
Žinoma, kad kurybos rasime visur: ir Fredžuio šaukšte, ir plaukus ant delno augindami, ir lyginamuosius dalykus braukydami, ir stiklą kilnodami, ir kai tikėdami į juodą kvadratą žvelgiame:)
Bet man tai gražiausia Ligitos įžvalgos. Iš pradžių net nesupratau kuo čia dėta Ieva ir kosmonautai. Bet perskaičius komentarus supratau – nuo Ievos iki kosmonautų
bang rugpjūčio 5th, 2009, 9:35 pm
Skusti delną tikintis užsiauginti ant jo plaugų yra lygiai tas pats, kas išiminėti iš tuščios piniginės po 100 Lt, tikintis joje sukaupti milijoną.
Valentinas rugpjūčio 5th, 2009, 10:30 pm
Zuoko Vilnius
http://fotofragmentai.shutterfly.com/262