Nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus
Cha. Palaksčiau po kambarį su balta striuke ir netikėtai trenkė vidinis žaibas. Kol kas naujų skyrelių nenoriu, bet labai noriu… Šviežutėlės gardutėlės rubrikėlės. Joje jūs man užduosit klausimus (apie kalbą, literatūrą, studijas, žmones, gyvenimo bėdas, orus ir pan.), o aš, pasijutusi didžiai svarbia persona, jums atsakysiu. Tik prašau, neužduokit tokių keblumynų, kad sėdėčiau apsikabinusi enciklopediją kelias valandas ar paras. Jeigu domėsitės kompiuteriais apie kuriuos aš beveik nieko neišmanau, tai prie sienos remsiu būsimą programuotoją – savo brolį. Nors prisipažinsiu, dar nežinau ar jis sutiks atsakinėti;))
Rubriką rasite mano tinklaraštyje giliai nugrūstą po diskusijų skyreliais ir po „Topix.lt geriausiųjų“ lentele. Tereikės įrašyti vardą, klausimą, spūstelėti mygtuką „Pirmyn!“ ir viskas nukeliaus į mano el. paštą. Jūsų el. pašto, deja, nematysiu, nes noriu nė nenujausti kas manęs klausia. Nebent jūs užrašysite savo tikrą vardą, pavardę, tuomet jau taip ir bus.
Atsakymus publikuosiu tinklaraščio įrašuose, nes tikiuosi, kad ko aš neįžvelgsiu, įžvelgs protingieji mano tinklaraščio komentatoriai.
Kodėl visa tai? Paprasčiausiai sieksiu žmonių strikinėjimo ir šypsenos veiduos. Pažiūrėjau, kad gausiausia kategorija pas mane yra… „Šypsena“. Po to „Gyvenimas“ ir „Pažinimas“. Kryptis ryški kaip vasaros žolė:)
Na? Pasimuistau kėdėje ir spaudžiu… „Publish“.
Šaltiniai: nuotrauka – http://www.freedigitalphotos.net
Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.
Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.
* yra papildomų sąlygų:)
Ligita
You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.
I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.
* There are additional conditions:)
Ligita
kreivarankis lapkričio 18th, 2009, 9:31 pm
Cenzūra ne tokia atgrąsi, kai pateikiama su švelniais oranžiniais atspalviais
Ligita lapkričio 18th, 2009, 9:33 pm
bang, kokia čia gyvenimo tikrovė?! Propagandos mašina ir tiek. Po to stebimės iš kur atsiranda visokie savižudžiai, emigrantai. O kodėl gi ne, jei pirmos svarbos naujienos yra tokios? Gyvenu neva viename pavojingiausių Vilniaus rajonų. Nepaisydama to, ką apie jį skaičiau. Sakė, kad ten be šautuvo nevaikščioti. Vaikštau. Tfu tfu tfu, gyva kol kas.
bang lapkričio 18th, 2009, 9:34 pm
Kad man taip perskaitytų knygų pavadinimus prisiminti… Jau nekalbu apie autorius. Kaži ar jis be to pačias knygas skaito ?
Valentinas lapkričio 18th, 2009, 9:36 pm
Pagaliau tenka perskaityti aiškią Ligitos poziciją kažkokiu klausimu. Nėra ko stebėtis iš žmogaus gyvenančio Naujininkuose.
romas lapkričio 18th, 2009, 9:45 pm
Ligita, bet priimi tai viską labai rimtai. Man irgi šiandien atrodė, kad šuniukas ruošiasi bolotiruotis į Jurbarko savivaldybės deputatus, o Lietuva bus padalinta į grubų ir bet kokią sąžinę praradusį jaunumą ir susisielojusius vidurinės kartos asmenis. Visa bėda tame ir yra, kad lietuviai yra per daug rimti. Vakar per LR girdėjau laidą – patiko vienas vyras (neužfiksavau kas). Sakė -” Lietuvoje sukurta atmosfera, kad mes krentame į duobę, ir gyvenimas vis blogės kol nepasieksim dugno”. Tikrai nesveikas požiūris , sutikčiau.
Maras lapkričio 18th, 2009, 9:46 pm
kreivaranki, pirmą kartą nieko nesakei. Šiaip Pats berods ir esi rašęs, kad Nietzsches ironijos daugelis nesupranta. Ta maikinė frazė – ryškus jo idėjų supošlinimo pavyzdys, kai nubraukiama esminė teiginio dalis ir padaromas joke. Aš ir pats prie jo vis neprisėdu, nors reikėtų. Atrodo, jau galėčiau.
Šiaip vienintelis A. G. pastebėjo, kad daug didesnis skandalas kyla, kai kažkas žiauriai pasielgia su šunimi, nei kad pensininką užmuša už dešimt litų. Dėsninga.
O Ligitai reikėtų pateikti D. H. Lawrenco eilėraštį „Optimistas”, bet neturiu po ranka.
kreivarankis lapkričio 18th, 2009, 9:52 pm
Sakiau, nors gal tai irgi išredagavo jau…
Kad aš nelabai laikau Nietzsches ironišku, nors… kažko tokio yra jo tekstuose…Jei aš ir kalbėjau apie kokio filosofo nesuprastą ironiją pastaruoju metu, tai tik apie Platoną. Ir beje žmogus, kuris mane išmokė skaityti Platoną tinkamai turbūt bus Šliogeris. Beje, tęsiant jau pradėtą temą apie šunis, norėčiau pateikti šio Lietuvos filosofo citatą jūsų dėmesiui. Čia iš jo veikalo „Niekis ir Esmas”:
„[...] Autorius skyrium norėtų padėkoti šunims, gerokai įtakojusiems tai, ką jis pats vadina filotopija. Būtent šunys jį išmokė ramiai, smalsiai ir įdėmiai, be jokių jausmų, šaltakraujiškai įsižiūrėti į pačius daiktus. Šitokį šaltą ir įdėmų žvilgsnį autorius vadina teorine žiūra. Pirmą kartą teorinės žiūros pamoką jam davė močiutės šuo, gerą pusvalandį tupėjęs ir žiūrėjęs į garuojančio pavasarinio mėšlo krūvą. Manydamas, kad Šarikas – toks buvo labai lietuviškas močiutės šuns vardas – mato kažką ypatinga, vaikas pritūpė šalia ir įsmeigė akis ton vieton, kurion žiūrėjo šuo. Pamatė tą pačią mėšlo krūvą: tačiau pamatė ne tik tai, kad krūva yra, bet suvokė, kad ji verta dėmesio ir net savaip graži. [...]„
kreivarankis lapkričio 18th, 2009, 9:56 pm
Beje, Marai tavo žodžiai „Ta maikinė frazė – ryškus jo idėjų supošlinimo pavyzdys, kai nubraukiama esminė teiginio dalis ir padaromas joke. ” mane šiek tiek neramina. Ir ne vien dėl to,kad aš tokiai nuomonei nepritariu, o dėl to, kad pas pastaruoju metu praktiškai vien tik tuo užsiimu. Man atrodo jo mintis supošlina kiti, pvz. akademikai, primygtinai klijuodami jam nihilisto etiketę, vien tik dėl to, kad Nietzsche itilptų į jų schemas, be kurių jie negali. Kita vertus, jei žmogus filosofijos ieško užrašuose ant maikės, tai net ir neišplėta iš konteksto ten esanti mintis nepatenkins jo geismo išminčiai
Maras lapkričio 18th, 2009, 9:58 pm
Radau originalo variantą:
D.H. Lawrence
The Optimist
The optimist builds himself safe inside a cell
and paints the inside walls sky-blue
and blocks up the door
and says he’s in heaven.
Tiesa, tą patį gali padaryti ir pesimistas, čia iš dalies pritariu Ligitai dėl propagandos.
Maras lapkričio 18th, 2009, 9:59 pm
Radau originalo variantą:
D.H. Lawrence
The Optimist
The optimist builds himself safe inside a cell
and paints the inside walls sky-blue
and blocks up the door
and says he’s in heaven.
Tiesa, tą patį gali padaryti ir pesimistas, čia iš dalies pritariu Ligitai dėl propagandos. Tik, aišku, spalva turėtų būti kita.
kreivarankis lapkričio 18th, 2009, 10:03 pm
Tuomet, Marai, reikia iš tos celės išlysti, kaip Platonui kokiam iš savo olos
Maras lapkričio 18th, 2009, 10:04 pm
Tfu, susidubliavo. Viršutinę galima ir reikėtų ištrint.
kreivaranki, užsiimi supošlinimu
? Nepastebėjau. Ne kiekvienas perinterpretavimas yra supošlinimas. Čia žmonės iš minties padarė anekdotą. Su mintim, bet kad ta mintis, atsiprašau, nieko naujo nepasako.
Nežinau dėl to, kaip jį pošlina akademikai (stengiuosi skaityti originalus, o ne jų interpretacijas).
Maras lapkričio 18th, 2009, 10:07 pm
Tai va, kreivaranki, klausimas besidominčiam filosofija: ar Ligita (beigi bet kuris panašiai besielgiantis asmuo), nenorėdama ir nežiūrėdama žiauraus gyvenimo vaizdelių, įeina į celę, ar išeina iš jos
?
kreivarankis lapkričio 18th, 2009, 10:12 pm
Nežiūrėdamas į žiaurų gyvenimą, arba anot Šliogerio, vengdamas atvirai pažvelgti į nepridengtas visaryjančias Niekio įsčias, individas pasmerkia save pasilikti stabų apsuptyje arba, kaip pasakytų Šliogeris, jis užsimauna ant savo percepcijos prezervatyvą.
Maras lapkričio 18th, 2009, 10:15 pm
Aha, o jei tie vaizdai – tik gyvenimo (ir Niekio įsčių) simuliacija?
kreivarankis lapkričio 18th, 2009, 10:19 pm
Marai, jūs paskaitykite ankstesnį mano komentarą, kuriame pateikiau Šliogerio citatą apie šunš Šariką. Niekio įsčių simuliacija yra bejėgė prieš pirmapradžio ir atviro šuns žvilgsnio jėgą.
romas lapkričio 18th, 2009, 10:22 pm
Šiaip Šliogeris nėra labai teisus. Niekas negali pažvelgti į tikrovę be tikrovės suvokimo filtrų. Objektyviausiai galėtų pažvelgti kūdikis, bet jis nemato.
Maras lapkričio 18th, 2009, 10:22 pm
Skaičiau. Nepadėjo. Aš sugadintas. Žuvęs. Nabagas. Butelio žosmė man yra dingusi.
Nu jei garuojančio mėšlo krūvą rodo per teliką, per jį galima įsižiūrėti į pačius daiktus?
Maras lapkričio 18th, 2009, 10:23 pm
romai, dar lieka bepročiai. Daugelis jų galėjo numatyti ateitį…
kreivarankis lapkričio 18th, 2009, 10:24 pm
„žosmė” gražus žodis. Jei gerai atsimenu tuo žodžiu Adomėnas į mūsų kalbą verčia senovės graikų kalbos žodį „logos”, ane?
Šrekis lapkričio 18th, 2009, 10:26 pm
O, šeimininkė užsuko
. Labas Ligita, mes čia truputi jovalo prikūrėm.. Kaip blogai, kai nėra kas mus prižiūrėtų. Daryk išvadas
Romai, pritariu, siūlau kurti atmosferą kad mes kylam (rimai).
Beje jaučiu, kad pasiduodi dėl A.R.G. Ar ne?
kreivarankis lapkričio 18th, 2009, 10:26 pm
Marai, norėtumei gal dar vienos Šliogerio citatos apie šunis? Nežinau, kodėl prie šunų vis grižtu… ir prie Šliogerio. Nors kita vertus, šis nesenas įvykis ant tilto, o be to dar ir šiandien alfa.lt vyko interviu su šiuo filosofu….
Maras lapkričio 18th, 2009, 10:27 pm
Žinok, nežinau. Visai knygų skaitymą apleidau per tą dyzerį. Prisimenu iš „Gargantiua ir Pantagruelio”.
O kaip ten su teliku.
Maras lapkričio 18th, 2009, 10:29 pm
Galima ir dar vieną citatą. Tiesą sakant, vis neprisėdu normaliau prie Šliogerio. Mama už mane anksčiau „Post scriptum” perskaitė
.
romas lapkričio 18th, 2009, 10:29 pm
Šreki, turiu priklausomybę nuo ctv. Nepažadu, galiu palūžti.
kreivarankis lapkričio 18th, 2009, 10:32 pm
Šliogeris:”Mokykis matyti iš šuns! Šunys – bent jau kai kurie– objektyvesni už žmones. Šuo dažniau už žmogų žiūri į daiktą tik tam, kad pamatytų jį patį – be jokių reikšmių, simbolių, jausmų ir išgyvenimų, be viso to žmogiškos prasmės šlamšto. Prisimink vaikystės šunis, iš kurių išmokai daugiau negu iš visų knygų. Išmokai matyti šuniškai, t.y. paprastai ir aiškiai. Šuo geresnis teoras už Pitagorą ir tikresnis mąstytojas už Platoną. Graikai – jau nekalbant apie krikščionis – ne tokie dievobaimingi kaip tavo Sargis.”
kreivarankis lapkričio 18th, 2009, 10:33 pm
Vat aš ir pagalvoju, ką reiškia filosofinė sąvoka „Sargis”?
Šrekis lapkričio 18th, 2009, 10:36 pm
Tai velniop tą ctv. Aš rimtai susidomėjau kilimu į viršų. Siūlau pradėti šiandien ir dabar. Nuo ko pradedam?
Aš turiu gerą naujieną, kad rastas šuns skriaudikas. Antra gera naujiena šuo gyvas ir gyvens. Kol kas tik tiek.
(juokauju žinoma). Beje kas nors girdėjo paskutiniu metu ką nors tikrai gero, t.y. gerą naujieną?
romas lapkričio 18th, 2009, 10:47 pm
Šiaip, šunį valdo sąlyginiai refleksai. Mėšlo krūva galėjo sukaustyti dėmesį ne dėl vaizdo (šuo blogai mato) bet dėl kvapo. Mūsų ir šuns samprata apie kvapą labai skiriasi. Šuniškas Chanel 5 būtų padvėsusios žiurkės, karvės mėšlo ir supuvusių lapų kvapų kokteilis. Nors ši filosofinė poezija apie šuns žvilgsnį man patinka
romas lapkričio 18th, 2009, 10:50 pm
Šreki, pati geriausia naujiena yra, kad mes vis dar gyvi, sotūs ir mums nešalta. Jau nekalbu, kad turim kompiuterius ir esam interneto vartotojai.
bang lapkričio 18th, 2009, 10:52 pm
Gera naujiena – „Gripo epidemija piką pasieks TIK po kelių savaičių”.
Šrekis lapkričio 18th, 2009, 10:52 pm
Ei, bet tai ne naujiena. Naujiena būtų, jeigu to netektumėme. Ir tai būtų bloga naujiena. Reikia ko nors naujo gero, pozityvaus. Kur Ligita? Auuuu…
kreivarankis lapkričio 18th, 2009, 10:54 pm
Romai, o prisimenant tą šunį ant tilto… Dabar pagalvojau, o ar negali būti taip, kad tas kaimo vaikis tokiu būdu išreiškė savo nusivylimą šliogeriškąją filosofinio pažinimo koncepcija?
Šrekis lapkričio 18th, 2009, 10:58 pm
Mielas Kreivaranki, gal užtenka apie tuo šunis. Čia jau pora dienų nesilankė nei viena mergina, Ligita užsuko, išsigando, pasipiktino ir vėl dingo.
bang lapkričio 18th, 2009, 11:00 pm
Priklauso nuo žvilgsnio, kuriuo jis žiūrėjo į krententį šunį – ar
„ramiai, smalsiai ir įdėmiai, be jokių jausmų, šaltakraujiškai” įsižiūrėjo į krentantį daiktą, ty ar teorine žiūra.
kreivarankis lapkričio 18th, 2009, 11:04 pm
Gerai, tyliu, tyliu… Tik pastebėsiu, kad betarpiškas kontaktas su čia užsukančiomis merginomis…ai tiek to…Bet man kažkaip viskas ėmė klostytis į nuoseklią sistemą.
romas lapkričio 18th, 2009, 11:05 pm
Anot kai kurių apžvalgininkų, jis labiau pripažįstą A.R. Greitai filosofijos kryptį, bet kaip ir Šliogeriui jam patinka būti vyru. Kaip žinia, norint būti labiau vyru reikia gaminti daugiau testosterono. Testosteronas turi šalutinį poveikį – žadina agresiją. Norėdamas teisingai nukreipti savo agresijos proveržį, vaikinas suvedė sąskaitas su vienu vištų populiacijai padariusiu nuostolių asmeniu, kurį sunkios būklės šiandien rodė vakaro žiniose.
romas lapkričio 18th, 2009, 11:11 pm
Beje pagalvojau, o Šliogeris mėgina steroidus leistis į raumenis?
Valentinas lapkričio 18th, 2009, 11:17 pm
Mintis, kad reikia matyti Nieko įsčias tam, kad neliktum prezervatyve yra neteisinga iš principo. O koks tikslas matyti nieką? Kam reikia nusiimti prezervatyvą? Prezervatyvas ir yra žmogaus esmė. Prezervatyvas ir yra žmogus, o ne tai ką jis saugo.
Tada kai aplink daiktą susikuria reikšmė – atsiranda žmogus. Reikalauti grįžti prie daiktų savaime, tai tas pats, kas reikaluti atsisakyti žmogiškumo.
Maras lapkričio 18th, 2009, 11:22 pm
Valentinai, parašei mano mintį
. Man taip tiksliai ir nebūtų išėję.
kreivarankis lapkričio 18th, 2009, 11:28 pm
Valentinai,
pabandėte dekonstruoti mano „Logoso stabmeldystę” ir ką, pasidarė lengviau?:) Prezervatyvas prieš Niekio įsčias tebuvo čia kalbos pamėklių miražas.
Nors, jei teisingai supratau, jūs pabandėte atskleisti sąvokos Sargis reikšmę – pagal jus tai nei šuo, nei prezervaryvas, o žmogus?
romas lapkričio 18th, 2009, 11:30 pm
Bang, matosi advokato talentas. Man patiko „teoretine žiūra”:)
romas lapkričio 18th, 2009, 11:47 pm
Jo, kai sudėtingai, tai ir neaišku. Galėjo Šliogeris tiesiog pasakyti, kad pažiūrėjęs į gyvenimo beprasmybę, žmogus iš baimės ieško dievo. Na, gal ir ne dievo, gal dar ko nors, kad tik įprasmintų beprasmę būtį.
Klaida yra tame, kad Šliogeris žino atsakymą būties klausimu.
kreivarankis lapkričio 18th, 2009, 11:50 pm
Jis siūlo atsakymą. Tokį koks priimtinas jam pačiam. Bet ar galima kokį kitokį siūlyt?
romas lapkričio 18th, 2009, 11:55 pm
Dar atsiminiau vieną mintį iš vakar girdėtos laidos. Tas žmogus(gaila neatsimenu, o žiūrėti tingiu) pasakė dar vieną gerą mintį. Amerikonai neskaito „New York Times”, nes nesupranta pusės žodžių, kurie yra tarptautiniai. Tai privedė prie tokios minties – kada nors bus reikalingas žodynai ne tarp kalbų, bet tarp profesijų. Sakykim, sutiksi pirmą kartą filosofą ir su juo nesusikalbėsi be žodyno.
Ligita lapkričio 19th, 2009, 12:13 am
Šreki, gera (linksma) naujiena yra ta, kad šiandien į savo el. paštą gavau katino Murziaus nuotraukų
Kadaise skelbiau rinkimus „Mano katinas gražiausias” – http://ligita.xz.lt/katinai-bei-kates-atakuoja-rinkimai-„mano-katinas-graziausias“/ Ir dar iki dabar sulaukiu kandidatų!!! Tiesa, rinkimai baigėsi, bet tai nesvarbu. Svarbiausia, kad artimiausiu metu būtinai įdėsiu ir čia su žaismingu komentarėliu. Jūs nusišypsosit nuo pamatytos švelnumo bangos.
O kreivarankis yra truputį juokingas. Į užslėptą minties srautą: ” Tik pastebėsiu, kad betarpiškas kontaktas su čia užsukančiomis merginomis…ai tiek to…Bet man kažkaip viskas ėmė klostytis į nuoseklią sistemą.” negaliu reaguoti, nes trūksta išplėtojimo. Į šitą vietą: „…individas pasmerkia save pasilikti stabų apsuptyje arba, kaip pasakytų Šliogeris, jis užsimauna ant savo percepcijos prezervatyvą. ” kaip atsaką į Maro komentarą: „…ar Ligita (beigi bet kuris panašiai besielgiantis asmuo), nenorėdama ir nežiūrėdama žiauraus gyvenimo vaizdelių, įeina į celę, ar išeina iš jos
?” sureaguosiu. Tiesiog man atrodo beprasmiška save tenkinti pro balkoną (ir pan.) krentančiais šunimis, kruvinais žmonėmis ir pan. Nuo to nepasijusčiau nei geresnė, nei blogesnė. Geriau tu įsiskaityk į šitą genialią mintį: „Ar ne geriau būtų, užuot smerkus blogį, skleisti gėrį?“ – A. de Sent Egziuperi. ĮSISKAITYK.
Dėkui Marai už „Optimisto” originalą
Valentinai, aha. Pro langą matau kaip važiuoja traukiniai. Tiesa, lauke nemažai „treninginių” vaikšto
romas lapkričio 19th, 2009, 12:15 am
Šiaip, kreivaranki, stebint evoliuciją, susidaro įspūdis, kad tai turi tikslą. Gyvybė yra struktūros, išsiskiriančios iš negyvosios gamtos. Negyva materija juda vis didesnio chaoso kryptimi, o gyvybė demonstruoja vis didesnę saviorganizaciją. Fizikai, stebėdami entropijos procesus, yra pesimistai, bet gyvybei net entropija yra į naudą, nes padeda evoliucijai. Gal tiesiog nėra noro prasmės ieškot, nes labai nepatogu laužyti stereotipus? Labai nelengva būti Kristum (kalbu apie asmenybės tipą) .
TipasK lapkričio 19th, 2009, 12:38 am
Romai, ir aš mačiau tą laidą, kur kalbėjo apie laikraštį. Visų pirma, ten turėjo galvoje nebūtinai tarptautinius žodžius, o skurdų vidutinio amerikiečio žodyną. Antra, žodyno tarp profesijų nereikės niekada, nes ateis žmonija į protą ir vertybe paskelbs ne sudėtingumą, o paprastumą. Reikia pavyzdžių? Prašom: Apple, Microsoft, Einšteinas, A.de Sent-Egziuperi. Citata iš Ligitos:„Ar ne geriau būtų, užuot smerkus blogį, skleisti gėrį?“. Kiek paimprovizuosiu duota tema: ar ne geriau, kad tave suprastų kiti, tada ir pats save lengviau pastatysi ant bėgių. Beje, labai tipiška amerikiečių filosofija: jei ką darai, sakai, siūlai kitiems, turi daryti pagal taisyklę KISS (Keep it simpe, stupid)
Virtualioji apžvalgos aikštelė Nr. 23 - Ligi Dangaus lapkričio 27th, 2009, 10:37 pm
[...] Labiausiai komentuotas įrašas: Klausk Ligitos. Belakstant po kambarį su balta striuke [...]
elminda kovo 7th, 2010, 7:18 pm
http://www.islosk.lt/konkursas/Atverkite-duris-groziui