Nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus
Kol vaikščiojau po gimtojo miestelio bibliotekas, mano tinklaraščio reklamos agentas (cha) Valentinas komentarų skiltyje suorganizavo interviu (!) su istoriku Valdemaru Klumbiu. Puikumėlis ar ne?:) Siūlau pasiskaityti ir jums.
1. Kokiame istoriniame laikotarpyje specializuojiesi?
Sovietmetis, Lietuva, kultūra, kultūrinis elitas.
2. Ar žinai visą istoriją? Pavyzdžiui, ar žinai Indonezijos istoriją?
Apsaugok, Viešpatie! Kam to reikia? Be to, mano atmintis prasta. Nuoskilos, nuoplaišos, trupiniai iš pasaulio istorijos. Žinau per mažai, nors ir gana plačiai. Indonezijos – laaabai mažai. Beje, žinoti „visą istoriją“ neįmanoma. Ne tik dėl atminties – tai dar ir filosofinis klausimas, kas yra istorija.
3. Ar skaitai visas be išimties istorines knygas? Jei ne, kaip atsirenki?
Ne, toli gražu. Nėra nei noro, nei laiko. Skaitau per mažai (pastaruoju metu daugiau rašau, nei skaitau, tai nėra gerai). Istorikas dažnai skaito ne knygas, o jose kažko ieško – faktų, koncepcijų ir pan. Atranka – įvairi: kartais žinau, ko reikia, kartais tiesiog pakliūna į rankas nežinoma knyga ir pasirodo, kad gera. Be to, turiu biblioteką, artėjančią link 4000 knygų, tai rinktis yra iš ko . Kartais geriau paskaityti Th. Manną, nei kokį Lietuvos istoriko darbą apie konsulatus Švedijoje.
4. Kada dabartis pavirsta istorija?
Kada ji suvokiama, kaip tokia. Anksčiau kalbėta apie 50 metų, bet tai netikslu, nes skirtingiems žmonėms skirtingai atrodo, o vientiso kriterijaus nėra. Sovietmetis, Sąjūdis, nepriklausomybės atgavimas – jau istorija. Pernelyg daug kas pasikeitė.
5. Ar dirbi su pirminiais šaltiniais: laiškais, archeologiniais radiniais ir t.t.
O kaipgi? Svarbiausi man – atsiminimai (renku pats, ne tik skaitau). Dar svarbesni – dienoraščiai, laiškai, grožiniai kūriniai, spauda (tiesa, su ja beveik nedirbu) – tai, kas sukurta tiriamu laikotarpiu ir neiškreipta laiko bei pakitusių interpretacijų. Archeologija – ne (grožiuosi senovės Egiptu, bet daugiau estetine prasme).
6. Koks tavo metodas atsiminti datas ir pavardes? Ar vis dar zubrini naują dalyką, ar perskaitęs medžiagą išmoksti amžinam?
Jokio – ką jau prisimenu (mažai), tai prisimenu, ko ne – ne. Svarbiausia – žinoti, kur ieškoti, kai prireikia. Tuomet nepražūsi. Tikrai neturiu atminties: perskaičiau – prisimenu net puslapio išvaizdą (vienas kolega doktorantas turi). Beje, prasta atmintis turi savų pliusų – skatina mąstyti .
7. Ar buvo tavo karjeroje situacija, kai nežinojai kažko, kas istorikui profesionalui buvo privaloma žinoti? Ar buvo gėda?
Tokia čia ir karjera. Turbūt buvo, nors tokio atvejo ir neprisimenu. Gėda nebuvo – aš iš karto sakau, kad mano atmintis prasta. Nuo manęs tai nepriklauso. Taip kad neturiu ko gėdytis. Yra buvę ir per paskaitas, kad studentams sakau: neprisimenu, užkrito, gal kas žinote (amžius, kai sudegino J. Husą. Beje, vėl pamiršau, rodos, XV a.).
8. Kiek istorijoje yra mokslo ir kiek ideologijos?
Tai neatsiejama. Istorija iš esmės yra ideologijos tarnaitė, vienokios ar kitokios. Jei tai suvoki, kažkiek lengviau atsiriboti, bet vis tiek lieka. Kuo mažiau istorikas suvokia savo ideologinį nulemtumą, tuo ryškiau jis ideologiškai angažuotas. Bet tai nereiškia, kad istorija – ne mokslas. Tiesiog visas visuomeninis gyvenimas yra persmelktas ideologijų.
9. Kokios merginos patinka?:)
Simpatiškos (tai ne gražių sinonimas) ir kūrybingos. Turi „užkabinti“ . Smulkiau neaiškinsiu.
Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.
Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.
* yra papildomų sąlygų:)
Ligita
You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.
I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.
* There are additional conditions:)
Ligita
Maras spalio 17th, 2009, 6:38 pm
O kas gi čia puikaus?
Ligita spalio 17th, 2009, 6:40 pm
Taigi interviu labai puikus žanras
Galima pažinti įdomius žmones.
Maras spalio 17th, 2009, 6:44 pm
„Pažinti” – labai skambus žodis. Tiek, kiek leidžia kalbinamasis
.
Maras spalio 17th, 2009, 6:47 pm
Beje, pats renku atsiminimus per interviu. Taigi, žinau, kas tai yra. Tai, kas man palieka didžiausią įspūdį, dažnai lieka už žodžių, to neįmanoma perduoti. Charakteris, šypsena, elgesys, šiluma (jei sklinda iš žmogaus). O kai įrašytas garsas paverčiamas tekstu, visko lieka dar mažiau, nes dingsta intonacijos.
Valentinas spalio 17th, 2009, 7:02 pm
Dėl merginų, tai Maras/Brucknius išsisuko. Reiks laukti kitos progos.
Maras spalio 17th, 2009, 7:10 pm
O tai ką nori sužinoti, Valentinai
? Šiaip su manimi viskas labai paprasta – tereikia tiesiai paklausti. Tiesiai ir atsakysiu, jei norėsiu. O jei nenorėsiu, tai ir netiesiai nesužinosi
.
WU spalio 17th, 2009, 7:19 pm
Su kuo dar interviu padaryti šiame bloge?
Ligita spalio 17th, 2009, 7:25 pm
O su kuo norėtum? Šiaip Valentinas sakė, kad ateis ir tavo eilė…
Marai, pats darai interviu? Oho, skelbeisi, kad nemoki šnekėti gyvai.
Maras spalio 17th, 2009, 7:28 pm
Nemoku. Mano interviu metodika paprasta: paklausti kuo trumpiau ir klausytis kuo ilgiau
. Ne tik dėl nemokėjimo šnekėti, kiek dėl mokslinių metodologinių problemų – kad kuo mažiau įtakočiau pateikėją.
Ligita spalio 17th, 2009, 7:34 pm
Tai tokie ir turi būti interviu. Žmogui reikia atskleisti pašnekovą, o ne demonstruoti savo ego. Atsimenu kaip piktinosi komentatorius Liutauras, kai įdėjau šitą įrašą – http://ligita.xz.lt/251/ Pagriebė iš E. Jakilaičio paskaitos citatą: “Pašnekovas tik vertina, žurnalistas informuoja” ir sarkastiškai pridūrė: „žurnalistas informuoja, o pašnekovas tik vertina… taip, be abejonės, geriausiai viską pas mus ant Lietuvėlės žino žurnalistai…
))))”
. spalio 17th, 2009, 7:44 pm
Suintrigavo Maro specilizacija:
Sovietmetis, Lietuva, kultūra, kultūrinis elitas.
Reiškia, supras:
Kokia tu graži, mano drauge,
Kokia tu graži!
Tavo akys, tarytum balandžiai,
Žiūri pro vualį.
…………
…………..
Tavo krūtys kaip dvyniai stirnos ožiukai,
Besiganantys lelijose.
http://krasauskas.bravehost.com/Krasauskas%20Song%20of%20Songs%203.jpg
Maras spalio 17th, 2009, 7:58 pm
Neblogas gavosi pasikalbėjimas, gerai susiskaitė.
Mano išvada: visuomenės nuomonę formuoja tie, kurie patys mažai, labai mažai žino. Svarbiausi yra perpasakojimai ir supaprastinimai.
Maras spalio 17th, 2009, 8:55 pm
Taške, nuorodos neatidaro. Bet žinau, ką nori parodyti. Mėgstu Krasauską, nors jį ir kaltino prisitaikėliškumu. Turbūt geriausias sovietinio meninio klasicizmo pavyzdys Lietuvoje. Tas laikotarpis – sovietinės Lietuvos ekonominis, socialinis, kultūrinis aukso amžius.
Maras spalio 17th, 2009, 8:56 pm
Nors Mieželaitis geresnis jau postmoderniškas, vėlyvesnis.
Valentinas spalio 17th, 2009, 9:05 pm
Juokingiausia, kad Giesmių giesmos erotiką, bažnyčia bando interpretuoti kaip meilę bažnyčiai
Maras spalio 17th, 2009, 9:20 pm
Tai taip pat juokinga, kaip visą žmogaus gyvenimą vertinti per seksualinės patirties prizmę, kaip psichoanalizėje.
Valentinas spalio 17th, 2009, 9:29 pm
Pshichoanalizė nuo Froido laikų gerokai pasistūmėjo į priekį.
. spalio 17th, 2009, 9:35 pm
Na, prisitaikėliškumu gal labiau negu už „Amžinai gyvi” megztosios poniutės kaltino kitą mūsų tų laikų grandą – „Niekas nenorėjo mirti” :
http://www.bernardinai.lt/bern/m/m_images/wfiles/iajkwx15270.jpg
Gaila, nepavyko rasti kadrų, kur Laimono Noreikos herojus (partizanų vadas – banditų vadeiva anų laikų standartais)
mirdamas, atsirėmęs į Studebekerį sako:
-Ar žinai, kaip skauda?
Skaudėjo gal dėl Lietuvos… bent taip tada supratom mes.
Maras spalio 17th, 2009, 9:35 pm
Bet vis tiek esminiai jos teiginiai iki šiol lieka moksliškai neįrodyti, todėl tai tėra tikėjimo rūšis, efektyvi taip pat, kaip ir stebuklingi pagijimai ar palengvėjimas po išpažinties.
Maras spalio 17th, 2009, 9:37 pm
Man šiaip Jungas [atvirkščias Freudas] įdomesnis.
Valentinas spalio 17th, 2009, 9:52 pm
Iš principo sutinku, kad tai yra daugiau tikėjimo rūšis, nors psichoanalitikai taip negalvoja.
Aš turėjau galvoje, kad Froido mokslas iniciavo begalę kitų asmenybės teorijų, daugelis kurių visiškai neakcentavo seksualumo. Vien Froido mokiniai Adleris ir Jungas sukūrė galingas naujas mokyklas. Amerikoje atsirado biheviorismas ir t.t.
Žiūrint filosofiškai, žmogaus siela yra neapčiuopiamas dalykas, todėl bet koks mokslas apie sielą, savaime negali paisyti griežtų mokslinių metodologijos ir įrodomumo reikalavimų.
Nepaisant to, šiuolaikinėje psichologijoje yra daug moksline metodika atliktais eksperimentais pagrįstų žinių.
Maras spalio 17th, 2009, 10:25 pm
Dėl to tai sutinku, kad froidizmas daug ką inicijavo. Bet ne mažiau, tikrai daugiau inicijavo ir religija. Taip pat ir mokslinių dalykų.
„Mokslas apie sielą” skamba juokingai. Tarsi ją būtų galima išskrosti. Taip, rasta daugybė visokių psichologinių dalykų, sužinota, kiek daug mėšlo yra kiekvieno galvoje (nors tą žinojo jau rašiusieji Bibliją). А толку то? Nebent kad išmoko geriau valdyti žmogų, išnaudoti jo pasąmonę politiniais ir ekonominiais tikslais (marketingas, PR, įvairios juodosios technologijos). Nesu kultūrinis evoliucionistas.
Valentinas spalio 17th, 2009, 10:46 pm
kaip mes nuo giesmių giesmės peršokome prie Froido?
Maras spalio 17th, 2009, 10:54 pm
Per Bažnyčią
.
Ligita spalio 18th, 2009, 1:39 am
Froido psichoanalizę nagrinėjom viename iš ankstesnių kursų. Jei norit, galėsiu paieškot „kietų” lapų B)
. spalio 18th, 2009, 10:33 am
Vietoj nuobodžių Froidų/Jungų… geriau filmukas iš tolimų 1966, taigi Maro specializacijos.
Ten daug vaikų, gal atrasite save kas:
http://video.google.com/videosearch?hl=lt&source=hp&q=vilnius+%2B+1966&um=1&ie=UTF-8&ei=A73aSp3QHqaInQO7nPXaDA&sa=X&oi=video_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CBIQqwQwAw#
Auksinis kardas spalio 18th, 2009, 2:48 pm
Dailus pokalbis.
Taško grafinio darbo nuoroda suveikia, padarius Copy/Paste į naršyklės adreso laukelį. Labai šiltas „tolimų 1966″ filmukas, iš vaikystės prisiminimuose išliko kaip tik tokios nuotaikos, kaip pagautos jame – negudrios ir tikros.
Maras spalio 18th, 2009, 4:27 pm
Praeitą kartą kopijavimas nesuveikė, šįkart – taip. Nors šiaip iliustruoti Mieželaičio „Žmogaus” tekstu istoriškai tiksliau būtų. Ten irgi yra apie moterį. Turiu kažkur užkišęs knygą su to paties Krasausko iliustracijomis.
Na, „Niekas nenorėjo mirti” vis tik epochinis darbas tiek menine kokybe, tiek ir svarba visuomenei bei režimui, tai ir atsakas atitinkamai didesnis.
Beje, tą frazę, kurią Taškas citavo, ne Žalakevičius sugalvojo, o ekspromtu Noreika, Paleckio žentas ir idėjinis komunistas [tiesa, nežinau, ar tuomet vis dar].
. spalio 18th, 2009, 4:35 pm
Visa bėda- yra tiek nepaprastai gerų Stasio Krasausko darbų, įvairių ciklų, kai žiūri juos daugmaž chronologiškai, matai kaip mažėja linijų ir jos tokios grakščios ir lengvos. Internete to nesurasi, kodėl, nežinau. Net tam cikle apie karius gal žvaigždžių nėra, reiks pasižiūrėti knygoj
Dar – maždaug ape tą patį. Mįslę dėl neprilygstamo žodžio meistro Juozo Baltušio :
http://www.lrytas.lt/-12558138041255417036-p5-rašytojas-j-baltušis-partinio-budrumo-sargyboje-vieno-sovietmečio-dokumento-skaitymas.htm
Maras spalio 18th, 2009, 6:18 pm
Va dar prie kolaboravimo ir kaltinimų temos: http://www.lrytas.lt/-12558138041255417036-rašytojas-j-baltušis-partinio-budrumo-sargyboje-vieno-sovietmečio-dokumento-skaitymas.htm [šįkart Baltušis nusipelnė dėmesio, nors šiuo atveju, manau, vertai]. Čia straipsnio originalas (nuoroda į pdf failą): http://www.aidai.lt/db/get_file_nza_article.php?id=1453
Maras spalio 18th, 2009, 11:56 pm
Nu va, kartu įdėjom
. Čia ne mįslė, čia faktas. Ir Baltušis Borutą skundė jau ne pirmą kartą – pirmą dar Stalino laikais. Šiuo požiūriu – jokios mįslės. Talentą žmogus turėjo, o va su morale klausimai sudėtingesni.
R.Medinis spalio 19th, 2009, 3:26 pm
Labai įdomus interviu. Gal dėl to, kad tema artima. Diskusijų istorijos tema čia pasigendu, nes kitose srityse (muzika, dailė, filosofija) diskutuoti paprasčiausia trūksta žinių.
Ligita spalio 19th, 2009, 6:37 pm
Istorikai prašyte prašosi atskiro skyrelio!
Maras spalio 19th, 2009, 6:45 pm
Kur čia tie istorikai? [žvalgosi akis išpūtęs ir nieko nepamato]
Maras spalio 19th, 2009, 7:09 pm
Jau įsivaizduoju „istoriškojo” skyrelio pavadinimą: „Maro komentaras”
.
WU spalio 19th, 2009, 7:39 pm
„Maras ir jo mielieji draugai”
Valentinas spalio 19th, 2009, 7:43 pm
Aš manau, kad įkūrę istorijos skyrelį galėtume sulaukti Austro. Be to, Račas irgi istorikas.
Šiaip pagalvojau, kad jei Maro darbovietė yra universiteto 7 (šito pavydžiu), o Ligitos filologijos (nuotakų) fakultetas yra ten netoli, tai yra didelė tikimybė, kad Ligita su Maru buvo susidūrę kokiame nors kiemelyje (kai Ligita rūkė su draugėmis
Sekantis skyrelis – teisininkų. Yra bang, Wu, kreivarankis ir pasikviesime Lidą.
Gaila, kad nėra vidutinių vadybininkų skyrelio.
Maras spalio 19th, 2009, 7:48 pm
Kaimynystė tokią tikimybę daro didele, bet retas, itin retas mano buvimas fakultete ją gerokai sumažina. Po filologyną išvis mažai vaikštau.
Ligita spalio 19th, 2009, 7:55 pm
Ei, skyrelį galim ir taip pavadint: „Maras konstatuoja”, „Maro memuarai”, „Maras & CO”, „Drėbtelk ir tu, kartu su Maru”, „Apie istoriją linksmai: skiauterėtasis Maras pasakoja” ir pan.:))
Valentinai, tu kaip pirštu į akį – pas save nepatekčiau, jei nepraeičiau istorijos fakulteto
Beje, reikėtų suorganizuoti kada nors fotoreportažą. Pamatytumėt senovinį stilių x))
Bet įspėju: Ligita NE-RŪ-KO!!!
Fredis* spalio 19th, 2009, 7:58 pm
Už mėgėjišką domėjimąsį istorija aš labai žiauriai nukentėjau cituodamas Gedimino Kulikausko straipsnį iš Verslo klasės ir citatų taikymą mėginant pažinti dabartį, mano išminties trupiniai buvo perspausdinti viename tinklarašty, komjaunuoliški aktyvistai (visokios lai lai lai) mane žiauriai sugėdino.
Vakar mano buvo visiškai kita dienotvarkė ir pirmą kartą po ilgesnės pertraukos namie žiūrėjau po 16.00h per LTV rodomą istorinę laidelę su A.Bumbklausku, kuri paliko neišdildomą įspūdį, visų pirma Nerijus Šepetys su savo penkiomis tezėmis ką būtina žinoti, prisiminti iš istorijos ir penkis dalykus ką galima, privalu užmiršti.
Marai, ar buvai Kliapėdoje paskutiniame istorikų susibūrime, kaip vertini N.Šepečio 5/5 tezes?
TipasK spalio 19th, 2009, 7:58 pm
Sveikinimai jaunam istorikų būreliui:
http://www.youtube.com/watch?v=5IXa2pNGVj8
Maras spalio 19th, 2009, 7:59 pm
Na, pavadinimų variantų yra neblogų. Tik kad aš neskiauterėtas
. Ir linksmai apie istoriją nešneku – čia jau Bumblausko prerogatyva. O va „drėbtelk ir tu…” visai patiko. Apdrabstykime istoriją, vaikai, kuo kas galim – ir išryškės jos tikrasis veidas.
Maras spalio 19th, 2009, 8:01 pm
Fredi, nebuvau ir net nežinau – diseris dega, aš net po knygynus beveik nebevaikštau, ką jau čia apie konferencijas bekalbėti. Kokios tezės? Šepetys šiaip atvejis įdomus ir savotiškas, bet talento iš jo neatimsi.
TipasK spalio 19th, 2009, 8:07 pm
Fredi*, Jei teisingai supratau, konferencijos vienas leitmotyvų buvo 5/5 ir tas Šepetys, pradžioje lyg buvęs skeptikas tokiems rėmams, paskui pats visai įdomiai sudėliojo. Žinoma, galima būtų diskutuoti, ypač dėl ko nereikia, bet įdomus dalykas – tikrai.
Fredis* spalio 19th, 2009, 8:12 pm
Nebūtina žinoti įvairiausių surogatinių veikėjų tokių kaip Masalskis, Paleckis/Brazauskas, nebūtina nuolat prisiminti patirtas skriaudas, nuolat minėti lietuvių kilniaširdiškumą, toleranciją kitoms tautioms, tegul mus pagiria kiti (trys tezės ką nebūtina žinoti),
ką žinoti – Lietuvos istorija, tai visų pirma yra krikščionybės istorija, jei norite – Bažnyčios, įvairių konfesijų istorija (didžiulė gėda vienam tinklaraštininkui, kad jis tai nežino), Lietuva – tai ne tik lietuviai, tai Lietuvos gyventojai, savo tapatybę galima suvokti kaip valstietis, darbininkas, protestantas, krikščionis ir t.t. … dabar užstrigo, neprisimenu, gal Tipas Katinas prisimins?
Valentinas spalio 19th, 2009, 8:27 pm
Siūlau istoijos skyrelį pavadinti:
Maropedija
O kodėl jūs norite išskirti Marą? Austras nenorės ateiti.
Beje, jei Austras yra jaunas paskutinių kursų istorikas, didelė tikimybė, kad Maras jam dėstė.
Maras spalio 19th, 2009, 8:29 pm
Uj, čia reikėtų ilgiau, nei galiu, kalbėti – kaip tik savo tekstą verčiu į angelų kalbų [nervuotas todėl esmi].
Pirma ne tezė neteisinga iš esmės, nes prisimena visuomenė tai, kas jai yra svarbu. Be to, jei kalbame apie tyrimus, o ne tautos atmintį, tai yra neįmanoma.
O va su antru ir trečiu ne visiškai sutinku. nei savo skriaudomis, nei nuopelnais, nei kaltėmis nesame kuo nors išskirtiniai, kad reikėtų nuolat kitiems apie tai priminti. Tai susireikšiminimą liudija ir daugiau nieko.
Dėl taip tai man nieko naujo – istorikui tai visiškai natūralu, o visuomenę šiuo požiūriu reikia šviesti.
Maras spalio 19th, 2009, 8:33 pm
Beje, apie atmintį yra puiki Renano frazė: „Tautą jungia ne tik tai, ką ji prisimena, bet ir tai, ką ji užmiršta” [citata apytikslė].
Valentinai, austrą aš asmeniškai pažįstu, jis mano collega doktorantas. Dėstyti jam nedėsčiau, nes dėstyti galiu tik bakalaurams kol neturiu laipsnio.
Maras spalio 19th, 2009, 8:33 pm
O maropedijos nereikia – taigi ne apie mane ir ne tik mano mintys.
WU spalio 19th, 2009, 8:33 pm
Galbūt, Valentinas yra vidutinės grandies vadybininkas, bet su savo intelektiniu potencialu, tikrai, galėtų būti vadovas.
Valentinas spalio 19th, 2009, 8:37 pm
Formuluoju Maropedijos misiją, viziją ir tikslus, bei uždavinius.
Per artimiausius metus privalome pasiekti, kad Maras ir Austras savo eilinius mokslinius straipsnius paskelbtų ne kur kitur, o Maropedijoje.
TipasK spalio 19th, 2009, 8:40 pm
TipasK neprisimins, nes nesistengė prisiminti. Man tik pasirodė tai įdomu, kad bando kažkokius teigiamus ar neigiamus visuomeninius prioritetus sudėlioti. Pats faktas įdomus, gal net vystytinas. Nors kita vertus, sutinku su Maru, kad daug ko neprisiminti neįmanoma.
Labai nenoriu sutikti apie nereikalingumą savęs pagirti. Taip todėl lumšiais prieš estus ir liekame įvairiose viešose erdvėse.
Ligita spalio 19th, 2009, 8:41 pm
Tai bus „Maropedija”, „Maro komentaras” ar „Drėbtelk ir tu, kartu su Maru”?
WU spalio 19th, 2009, 8:43 pm
Aš savo 5 balsus atiduodu už drėbtelk.
Valentinas spalio 19th, 2009, 8:46 pm
Reikia žiūrėti ar patogu vartoti sutrumpintai pavadinimą. Akivaizdu, kad baigsime Drėbimo skyreliu
Ligita spalio 19th, 2009, 8:53 pm
Drėbimo
Ramu, tylu, niekas neplyšauja ir kumščiais nemosuoja? Tai tada susitarėm.
romas spalio 19th, 2009, 9:03 pm
Galima būtų pavadinti Istorijos šiukšlynu. Materialūs šiukšlynai labai daug papasakoja archeologams, o ir istorikai yra panašūs į bomžus, ieškančius kažko vertingo tarp bereikšmių istorijos šiukšlių.
Maras spalio 19th, 2009, 9:05 pm
O kuo blogas drėbimo skyrelis
? Mes su WU už drėbimą, o už ką Ligita? Beje, man drėbimas patinka dėl demokratiškumo kviečiami visi. O visi kiti pavadinimai kažkodėl išskiria mane. Valentinai, galvok skambų bet be maro pav
.
Valentinai, kai t. v. maropediją įtrauks į „Cituojamų žurnalų, esančių užsienio duomenų bazėse” sąrašą, tuomet – mielai skelbsiu straipsnius. Nes, matai, tik juose paskelbtos publikacijos užskaitomos kaip mokslinės (o pagal tai skaičiuojamas atlyginimas ir pan.). Tamsta vadybininkas, tai suorganizuok
.
Tipai, klausimas dėl pasigyrimo, aišku, atviras. Bet girtis tuo, kuo nebuvome, tai tikrai neverta. LDK laikoma labai stipria, nes apsigynė prieš kryžiuočius. Tuo tarpu Vakarų istorikai jau prieš šimtą metų rašė, kad kovoti su pagonimis kryžiaus žygiuose visai ne tas pats, kas su gerai kovoti mokančiais, stipriais, gerai ginkluotais ir pan. musulmonais. Slabakai, taip išeina, buvo protėviai mūsų? Aišku, jei yra kuo, tai girtis reikia. Bet mūsų ambicijų pagimdyti kvaili pasigyrimai daro mus juokingus, kuo mažiau pasižymi estų vadybos apgalvoti žingsniai. Girtis reikia mokėti, o ne tik norėti.
Maras spalio 19th, 2009, 9:07 pm
Bet aš už platųjį pavadinimo variantą, o ne šiaip „drėbimo skyrelį”.
Maras spalio 19th, 2009, 9:08 pm
romai, visos istorijos atliekos yra vertingos, jokių „bereikšmių istorijos šiukšlių” istorikui negali būti. Kiek džiaugsmo archeologams sukėlė suakmenėjusi š. krūva. Gi galima nustatyti, ką tuomet žmonės valgė, kuo sirgo etc.
Ligita spalio 19th, 2009, 9:11 pm
„Drėbimo skyrelis” neskamba, o jei ir skamba, tai kažkaip…:))) Renkamės „Drėbtelk ir tu, kartu su Maru”. Baigta. Valentinas nuėjo miegot – vizijų, misijų nebeformuluos? Teiraujausi, nes galima tuoj ir skelbti iškilmingą skyrelio atidarymą =)
Maras spalio 19th, 2009, 9:13 pm
Dar siūlau prierašą iš savo ankstesnio komentaro:
Apdrabstykime istoriją, vaikai, kuo kas galim – ir išryškės jos tikrasis veidas.
Ligita spalio 19th, 2009, 9:15 pm
Valentinas spalio 19th, 2009, 9:25 pm
Dar neskubėkite skelbti. Rašau kai kuriuos pamąstymus
Ligita spalio 19th, 2009, 9:26 pm
Gerai, tai galim ir palaukti
Maras spalio 19th, 2009, 9:27 pm
Oi ne, vaizdai – ne mano sritis. Galėčiau nebent idėją koks turėtų būti sugalvoti. Bet laiko neturiu (čia aš rašau atsipūsdamas nuo vemti verčiančio vertėjavimo), o ir tinklaraštis tai Tavo.
Maras spalio 19th, 2009, 9:29 pm
Beje, tą paantraštę nusitempiau ir pas save – labai jau patiko. Kartais ekspromtas pavyksta.
Fredis* spalio 19th, 2009, 9:37 pm
Marai, viduramžiai nėra tavo stiprioji pusė, lietuviai tikrai nebuvo „slabakai”, tiesiog atsilikimas ginkluotėje, karybos organizacijoje priešininkų iš Vakarų, Pietų buvo žymiai aukštesniame lygyje, galėjome kovoti tik partizaniškais, totoriškais metodais ir grynai gynybinį pilių gynimo karą su paviemiais plėšikiškais, žaibiškais antpuoliais, žygiais į kaimynų teritorijos gilumą prisigrobti karo grobio ir belaisvių,
štai mažytė iliustacija iš viduramžiško mūšio kokį gaivalą turėjome suvaldyti, kuris čia plūdo kaip skėriai iš visos Europos, beje, su Bažnyčios palaiminimu http://www.youtube.com/watch?v=98MtWe2nCS4&feature=related
Valentinas spalio 19th, 2009, 9:41 pm
Visų pirma reikia suprasti koks bus skyrelio formatas. Būtų gerai, jei iš karto jis būtų sukurtas kaip atnaujintas lingvistikos skyrelis – kiekviena nauja tema pristatoma atskiru įrašu.
Antra, reikia suprasti ar tai bus Maro skyrelis ar visų. Jei Maro, tai kokią jis mato skyrelio koncepciją. Man pavyzdžiui būtų įdomu istorinių mitų griovėjo koncepcija. Vieną mitą Maras jau sugriovė. Pasirodo mūsų protėviai visai nemokėjo kariauti. Jei Maras nors kartą per savaitę pateiktų tokį pavyzdį – būtų įdomu.
Iš kitos pusės, visi mes istorikai ir norėtųsi nepriklausyti nuo vieno redaktoriaus malonės.
Dar reikia turėti omeny, kad mes čia pristeigėme skyrelių ir kiekvieno naujo atsiradimas užmuša aktyvumą sename. Muzikos skyrelis miręs. Fredžio skyrelis palaiko gyvybę todėl, kad Račas išpopuliarino Fredį Lietuvos mąstu. Lingvistikos skyrelis surambėjęs. Ligita vietoj to, kad redaktoriautų, linksminasi gimtojo miestelio diskotekose ar kabina gražuolius archeologus iš istorijos fakulteto. Žodžiu prieš gimdydami naują Frankenšteiną, pagalvokime, kad senieji netaptų atgyvenomis.
Ir paskutinis dalykas. Aš nesu iki galo patenktintas kaip Maras vykdo istoriko pareigas šiame bloge. Štai, kad ir nesenas pavyzdys, kai įdėjau Juliojos Latyninos komentarą iš jos vedamos radijo laidos ir norėjau Maro nuomonės apie du dalykus:
1. Ar iš tiesų demokratija skurdžiose šalyse veda tiesiai į diktatūrą? Panašių apraiškų mes matėme ir Lietuvoje, nes apačios nubalsuoja už visokius paksus.
2. Ar iš tiesų istoriniame kontekste svarbu ne tik valdymo forma bet ir tos formos kokybė. Juk buvo tokių diktatorių kaip Pinočetas arba Frankas, kurie ne tik išgelbėjo savo šalis iš komunistų valdžios, bet ir sustiprinę jas ekonomiškai ir padarę iš jų normalias valstybes, atidavė liaudžiai valdyti vėl.
Ligita spalio 19th, 2009, 9:52 pm
Valentinai, pažadu atgaivinti savo surambėjusį skyrelį
) Neseniai pristačiau „Antrąją apžvalgėlę”. Tikiuos jas pateikti kas savaitę ar kas dvi.
Dėl muzikos skyrelio sutinku. Visai išsikreipė jo pradinė idėja.
Na, o Fredis* nemirtingas… Juo rūpintis nereik
Nebent karts nuo karto pažiūrėt ar vėl „neįkando” Artūrui.
„Būtų gerai, jei iš karto jis būtų sukurtas kaip atnaujintas lingvistikos skyrelis – kiekviena nauja tema pristatoma atskiru įrašu.” Tai prašom siūlyti temas. Beje, kas rašys tuos įrašus?
Maras spalio 19th, 2009, 9:52 pm
Nu tai Fredi, pats gi tik patvirtinai mano žodžius – atsilikėliai. O jei taip – slabakai priešų akimis žiūrint. Tie, kurios lengva medžioti.
Su pagonimis kariauti vyko tikrai ne patys turtingiausi ir galingiausi, o mes vos vos prieš juos atsilaikėme. Prieš „antrąjį ešeloną”.
Ligita spalio 19th, 2009, 9:54 pm
Marai, susikaupk. Sprendžiamas skyrelio formatas ir turinys.
Maras spalio 19th, 2009, 9:54 pm
Tik pradėjęs skaityti jau šaukiu – ne mano skyrelis, ne mano. Tikrai jokių pareigų užsikrauti nenoriu. Visų skyrelis – paprovokuokit, tai ir bus atsakas
. Gerai, einu skaityt toliau.
Ligita spalio 19th, 2009, 9:56 pm
Žiebsiu! Negražu taip pasiplauti.
WU spalio 19th, 2009, 9:56 pm
Aš irgi taip suprantu, kad prieš pagonis kariauti (arba krikštyti) ėjo tie, kurie katalikiškos Europos mastu buvo nuliai ir norėjo pasidaryti karjerą..
Ligita spalio 19th, 2009, 9:57 pm
Gerai, tai kol kas nieko nedarau…
Fredis* spalio 19th, 2009, 9:59 pm
G.Kulikauskas rašo aiškiai – riteriai čia atvykdavo „gauti aukštojo mokslo diplomo”, t.y. būti įšventintais į riterius. Tam reikėjo karinio kontakto su pagonimis.
Ligita spalio 19th, 2009, 10:04 pm
Valentinai, matai kas darosi? Visi apsimeta grėbliakočiais.
WU spalio 19th, 2009, 10:05 pm
Viduramžiais pilna Europa buvo valkataujančių riterių, tos situacijos, kai turtingas feodalas tėvas viską palikdavo vyriausiajam sūnui, o kitiems likusiems reikėjo kažką daryti. Aš pirmųjų kryžiaus žygių viena iš svarbiausių priežasčių įžvelgiu, kad reikėjo įdarbinti valkataujančius ir plėšikaujančius riterius – varykit skersti kitatikių ir atimkit Kristaus karstą iš netikėlių..
Maras spalio 19th, 2009, 10:06 pm
Dėl mirusių diskusijų – turi būti kas jas užveda. Muziką užvedėme mes su Valentinu, bet, kaip man atrodo, mes ją ir užmušėme pernelyg intensyviais ir kitiems nesuprantamais/neįdomiais komentarais. Aš todėl daugiau specialiai nesiūlau muzikos, bet kad kiti žiūriu irgi nelabai (Valentinai, o pats kiek prisidėjai prie muzikos skyrelio gyvybės
).
Todėl istorijos skyreliui irgi reikėtų kažkokio provokatoriaus, palaikančio gyvybę. Valentinas va uždavė klausimų, į kuriuos beveik neįmanoma atsakyti
. Užtat pripliurpti galima į valias. Bet aš, turiu pastebėti, irgi nepatenkintas Valentino darbu: įkrovė milžinišką komentarą net neparašęs, kieno jis (geriau – nuoroda), o ko nori iš manęs, paaiškino tik dabar. Nu tai ar taip provokuojama, a
? Beje, primenu, aš ne enciklopedija ir ne visažinis.
Lingvistikos skyrelio pavyzdys netinka, nes reikia naujo įrašo, o jo kiekvienas nesukurs. Iš esmės tinka muzikos skyrelio variantas (apie viską) su tikėtina letaline jo baigtimi išsisėmus komentatoriams.
kreivarankis spalio 19th, 2009, 10:09 pm
istorijos skyrelis? labai puiku…
romas spalio 19th, 2009, 10:10 pm
Fredi, viduramžiais buvo misionieriai, kaip ir dabar (pvz. koks H.J.Šulcas). Tik tada nebuvo supratimo apie humanizmą ir demokratiją. Todėl buvo nuolat paminamos žmogaus teisės.
Maras spalio 19th, 2009, 10:12 pm
Taip, WU, Tavo skaityti vadovėliai yra teisūs
. Bet reikia skirti kryžiaus žygius atsiimti Kristaus karsto – jiems buvo mestos didelės jėgos, jie vaidino svarbų kultūrinį vaidmenį Europoje; nuo kryžiaus žygių prieš pagonis, kurie neturėjo tokio stipraus ideologinio pagrindimo.
Maras spalio 19th, 2009, 10:15 pm
Šiaip galima ir daryti tą skyrelį – norinčių netrūksta, aš prisidėsiu, kiek išeis. O jei numirs, tai tokia jau Dievo valia
.
Ligita spalio 19th, 2009, 10:15 pm
Marai, tu neįtikėtinas ŠAUNUOLIS, kad atsiliepei į mano šauksmą
Tai kas bus didysis provokatorius? Spėju, vėl Maras arba Valentinas
Tiesa, pagalvojau dėl įrašų kaip lietuvių kalbos skyrelyje. Tarkim komentuosit komentuosit, tik – šast! – kažkas įstabiai pasisakys. Tas komentaras būtent ir galės virsti įrašu. Man daug darbo nebus.
Valentinas spalio 19th, 2009, 10:15 pm
Ligita,
Siūlau taip – įkurk skyrelį. Paskelbk jame paskutinį Maro tikrą straipsnį (su jo leidimu). Mes jį sudirbsime. Maras susinervins ir atsiskleis.
Beje, tau neatrodo, kad Austras geresnis istorikas nei Maras?
Ligita spalio 19th, 2009, 10:16 pm
Valentinai, nežinau ar Austras geresnis. Šiuo metu tyrinėju Marą
DD
Maras spalio 19th, 2009, 10:17 pm
Fredi, kariauti su pagonimis buvo daug saugiau, nei su musulmonais. Kaip ir dabar yra visokių diplomų: dėl vienų reikia pavargti, dėl kitų – užtenka pinigus sumokėti. Pasirinkimas atitinkamas.
Kaip matai, Ligita, čia ir be manęs istorikų – nors vežimu vežk.
Ligita spalio 19th, 2009, 10:18 pm
Tai bus ar nebus koks nors pradinis įrašas? Gal tikrai reikia nulėkt google’an, įvest Maro vardą pavardę ir nukopijuot teksto gabaliuką
Ligita spalio 19th, 2009, 10:19 pm
Aha, pilna… O tu netikėjai!
WU spalio 19th, 2009, 10:21 pm
pradedam http://www.genocid.lt/Leidyba/12/klumbys.htm
Maras spalio 19th, 2009, 10:21 pm
Taip lengvai mano straipsnių nerasi.
Pvz., galima šitą: http://metalib.library.lt/V/GIQTVLA8TR7PYK6Y7ALY8AKUXGALB3N6A2GGMKT5F7LIUNBJH9-74448?func=quick-3&short-format=002&set_number=423213&set_entry=000008&format=999
Jei atsidarys kitiems.
Bet įspėju – skyrelis ne mano, aš jame tik dalyvauju.
Maras spalio 19th, 2009, 10:22 pm
Toje nuorodoje susiraskite nuorodą į pdf ir skaitykit sau į sveikatą
.
Maras spalio 19th, 2009, 10:23 pm
WU, mano bakalaurinį suradai. Dabar taip neberašau, bet vis tiek man jis patinka.
Maras spalio 19th, 2009, 10:24 pm
Kur aš pateikiau – priešpaskutinis, paskutinio dar nėra. Nedaug aš rašau ir gana lėtai.
WU spalio 19th, 2009, 10:25 pm
Perskaitysiu kokį penktadienį, dabar nėra laiko labai :/ O kiti jau galėtų pradėti analizuoti.
Maras spalio 19th, 2009, 10:27 pm
Valentinai, ką reiškia „atsiskleis”?
Šiaip man irgi įdomu, koks austras istorikas, nes nė vieno jo straipsnio neskaičiau (net nežinau, ar yra tokių). Jo atmintis yra daug kartų geresnė nei mano, gal net prie fenomenalių priskirtina, bet tai nieko nesako. Nors žmogus be jokios abejonės labai protingas ir apsiskaitęs.
Maras spalio 19th, 2009, 10:30 pm
Ir rašyti moka – yra paskelbęs publicistinių straipsnių. Rašo geriau už mane. Vadinasi – geresnis
.
Ligita spalio 19th, 2009, 10:32 pm
Parsisiunčiau. Nemažai puslapių. Nežinau kuo remiantis turėčiau atrinkti gabaliuką :O
WU spalio 19th, 2009, 10:37 pm
Paimk išvadas. Čia kaip teismų nutartys skaitant, yra tokių gudručių kurie skaito tik rezoliucinės dalis, o norit suprasti išvadas, reikia susipažinti su ratio dicidendi t.y. konstatuojamąja dalimi
Ligita spalio 19th, 2009, 10:43 pm
Rimtai, kaip iš karto nesusiprotėjau!
Maras spalio 19th, 2009, 10:44 pm
Ne, tik ne išvadas – jų rašyti niekada nemokėjau ir nemoku. O kodėl būtinai iš jų kažką cituoti. SKYRELIS NE MANO! Pacituokit anksčiau mano siūlytą ir bus gerai.
Ligita spalio 19th, 2009, 10:47 pm
Šitą: „Apdrabstykime istoriją, vaikai, kuo kas galim – ir išryškės jos tikrasis veidas.”? Kaip sau nori, tuomet pristatymas bus kaip muzikinio skyrelio, nebent vėliau pakeisiu, ot.
Maras spalio 19th, 2009, 10:50 pm
Tinklaraštis Tavo. jei randi ką verto cituoti išvadose – cituok. Bet aš labai abejoju
.
Valentinas spalio 19th, 2009, 10:50 pm
Maras laužosi. Na nieko pripras prie šlovės. Nepabijosiu paprognozuoti, kad Maras tuoj taps naujuoju Bumblausku, o Bumblauskas senuoju Maru. Marai, greitai tavo nuotraukas spausdins žurnalas Žmonės. Šlovė artėja!
Ligita spalio 19th, 2009, 10:52 pm
Taip, Valentinai, paversim Marą žymiu! Laikas trauktis iš pogrindžio!! =)
WU spalio 19th, 2009, 10:52 pm
Valentinai, surimtėk, nederėtų linkėti Marui Herostrato šlovės..
Ligita spalio 19th, 2009, 10:53 pm
WU, nejaugi nesupranti? Valentinas užsiima provokacijomis
romas spalio 19th, 2009, 10:58 pm
Bendraujant su istorikais, yra šansų įeiti į istoriją:)
Maras spalio 19th, 2009, 11:08 pm
Valentinai, teko girdėti mane šnekant (o teko ir per radiją, ir per TV)? Va todėl ir netapsiu N. Bumblausku – nėra duomenų. Bet ir nenoriu.
.
Žurnalas „Žmonės”. Brrrr.
romai, pavardės nežinau, tai istorijon nepateksi
WU spalio 19th, 2009, 11:23 pm
O kokios galimybės atsiveria bendraujant su romu?
bang spalio 19th, 2009, 11:27 pm
Drėbtelti kažkaip asocijuojasi su tapšnoti :/
Maras spalio 19th, 2009, 11:36 pm
WU, jei per dažnai, tai pasekmės galimai liūdnos
Maras spalio 20th, 2009, 12:11 am
Taške, tik dabar prisiminiau apie žvaigždes cikle „Amžinai gyvi”. Jos yra ir esama atsiminimų, kad Krasauskas vos ne verkęs, kaip nenorėjęs jų piešti. Gal, nors aš tuo truputį netikiu, nes su ideologija jis sutarė labai neblogai.
Ligita spalio 20th, 2009, 12:17 am
Bum, bum, kažką padariau. Bet TOPIX’as užlindo. Iki rytdienos taip ir bus, nes aš nemoku pajudint
)
Ligita spalio 20th, 2009, 12:19 am
Tiesa, bang, su tavim nesutinku =)
Maras spalio 20th, 2009, 12:24 am
Štai jums, mieli vaikai, šiuolaikinių burtažodžių rinkinys:
„Bum, bum, kažką padariau. Bet TOPIX’as užlindo.”
Bent jau aš tai nieko nesupratau.
Ligita spalio 20th, 2009, 12:29 am
Maras spalio 20th, 2009, 12:32 am
A, čia, mieli vaikai, burtinikė nepašvęstiesiems papasakojo, kaip vyksta aukojimas. Nors mes nieko [beveik] iš to nesupratome, bet palinksėkime galvomis ir parodykime, kad šie veiksmai yra labai svarbūs, nes kitaip burtininkė gali supykti ir atsiųsti ligas ant mūsų galvų.
Ligita spalio 20th, 2009, 12:36 am
Aj… Nepastebi smulkaus netikslumo ir puiku. Svarbu skyrelis veikia. Nors įžangoje nieko stebuklingo nerašiau, šiaip prifantazavau