Nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus
Stebėjau homoseksualų eitynes gyvai. Net ne jas, bet aplinkinių reakcijas, nes eitynių dalyviai iki pat mūsų nepriartėjo. Kaip vėliau paaiškėjo, prie CUP’o susirinko didžioji dalis priešininkų. Ir atsitik taip! Gerai, kad perskaičiau ir apie gražiąsias puses, o tai dabar, aprašant įspūdžius, tektų vien niurnėti, kas man visai nebūdinga.
Tiesą sakant, realius ten buvusių priešininkų procentus apskaičiuoti gana sudėtinga. Manau, kad veikė ne tik noras išreikšti savo neigiamą nuomonę, bet ir „bandos jausmas“. Šiek tiek po dvyliktos valandos teritorijoje pasirodė atkaklus neapykantos kurstytojas su megafonu ir iš karto puolė prie reikalo – ėmė žongliruoti šūkiais apie šeimos instituciją, prastą mūsų šalies gyventojų ekonominę situaciją ir pan. Be to, bandė rodyti keistoką pakantumą: „Mes prieš juos ne kaip prieš asmenis. Mes – prieš diktatūrą!“ Keistoką? Aha, nes tolimesniais žodžiais paneigė minėtąjį įtikinėjimą.
„Kas nešokinės, tas…“ – vienu metu pasigirdo. Žmonės sujudo sukruto. Sunku suprast, ar šokinėta protestuojant, ar šiaip norint pasilinksminti.
Tvirtomis, ties Nerimi nutrūkstančiomis, geležinėmis tvoromis aptverta teritorija buvo kruopščiai saugoma krūvos policijos pareigūnų, tarnybinių džipų, jojikų ant arklių. Danguje ratus suko sraigtasparnis.
Dar šiek tiek pasivaikščiojusi paupiu galiausiai nusprendžiau, kad metas namo. Prieš nutoldama išgirdau kaip žila senutė pasilenkusi prie greta manęs esančios merginos kukliai šypsodamasi teiravosi: „Tai kada jie eis?“ „Jau praėjo.“ – atsakė. „Bet ko tuomet laukia visi šitie žmonės?“ – nerimo. „Niekas neinformavo apie padėtį.“ – geranoriškai nenutylėjo.
Niekas neinformavo, tai ir šūkavo toliau. Pykčio objektai šmėžavo kažin kur tolumoj (patys visai nepikti, su mielom ryškiom vėliavom rankose), o šūkavimai nesiliovė sakytum besitikint būti išgirstiems tų, kuriems visa šita košė skirta. Iš tikrųjų, jei visokie Petrai ir Kazimierai būtų mažiau demonstravęsi, daugiau klausęsi, jie būtų galėję išgirsti kuo gyvena šalies piliečiai. Ne vien homofobai ten gerkles laidė. Kaip sakoma, jei labai sunku, reikia išsikalbėti ar išsirėkti. Tai tam tikrais etapais būtent taip ir buvo. Daugmaž – protestuokim prieš tuos, kurie švaisto mūsų pinigus. Tik man visvien kirba mintis – ar nei vienas eisenoje dalyvavęs homoseksualas nedirba ir negali vadintis „mokesčių mokėtoju“? Abejoju.
Grįždama po eitynių mačiau kaip trys ar keturi japonų turistai fotografavo pienes. Savo kalba šį tą tarstelėjo vienas kitam. Buvo šilta, saulėta popietė.
Vakarop… Tikėtina, kad tuomet kažkam teko išardyt tvoras, nurinkt juostas, sušluot šiukšles.. Ir? Vieno pabaiga, kito – pradžia?
Šviesi pradžia.
Tekstą parengė Ligita iš „Ligi Dangaus“
Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.
Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.
* yra papildomų sąlygų:)
Ligita
You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.
I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.
* There are additional conditions:)
Ligita
Ligita gegužės 13th, 2010, 12:39 am
Ar dar neapsiverkei iš juoko?
kreivarankis gegužės 13th, 2010, 12:41 am
bet vistiek neįtikėtina… kai pagalvoju, visgi internetas prisideda prie žmonių tarpusavio santykių plėtotės, aistrų kurstymo…
Artūras Račas gegužės 13th, 2010, 12:53 am
Viską supratau. Gerbiu jūsų visų požiūrį.
Su geriausiais linkėjimais.
WU gegužės 13th, 2010, 12:55 am
;(
kreivarankis gegužės 13th, 2010, 1:05 am
WU,
galėjai ir patylėt. Ką dabar darysim kai šitaip prisišnekėjai?
WU gegužės 13th, 2010, 1:09 am
Kaip sako snobai: „praleido progą patylėti”
Ligita gegužės 13th, 2010, 1:14 am
Artūrai, tai gerai! Matot, jei veiktų mano požiūris, visi skraidytų kone su angelų sparneliais, bet ne – tai vienas susipyksta, tai kitas. Jūs nemėgstat kai ko, va, Musė su kreivarankiu įtariai į Rolandą žiūri, Valentinas gatvėje susitikęs nerijų, veikiausiai jį aplenktų. Gražiausia, kad aš irgi būna dėl ko nors burbteliu kartais. Nors iš esmės tai nėra labai šaunu, nes, kaip pačiam nerijui kažkada el. paštu rašiau, neužmiršk, jog tikrasis tavo gyvenimas visų pirma verda ne internete, o ten – pakilus nuo stalo. Be abejo, šiais laikais viskas susipynę.
kreivarankis gegužės 13th, 2010, 1:23 am
Ligita,
tavo išpuolis prieš nerijų ir jo stalą yra tiesiog nepateisinamas.
Rolandas gegužės 13th, 2010, 2:04 am
kreivaranki, kodėl tu toks negeras ir kreivai į mane žiūri?:)
. gegužės 13th, 2010, 7:43 am
Aš, kaip tikras snobas tarp kilmingųjų tikrai sakau, kad proga patylėti tikrai praleista.
Be to, Ligita eilinį kartą pastatyta į keblią padėtį.
Be to, tai kišimasis į suverenitetą. Netgi diktatas.
Be to, dar kartą pasimatė, kaip lengva gražiai kalbėti apie tolerancijas ir kaip nelengva tokias taikyti praktiškai.
Be to, banalybė, bet kuprotą tik grabas išlygina, nors ir tai netiesa.
Be to, tas komentarų šalinimas vis tik prieštarauja žodžio laisvei. Netgi, jei būna užsiciklinęs ir kartojamas -kaip kokioj sugedusioj vinilinėj plokštelėj
Ir kaip čia tinka Petro Pirmojo ukazas:
„Piši, daby glupostj tvoja byla vidna i posle”
romas gegužės 13th, 2010, 7:46 am
Kokia gali būti tolerancija Lietuvoje, jei penki žmonės vienas kito negali pakęsti. Įtariu, jei Fredis būtų gėjus, tai Artūras taptų panašus į Gražulį
Diskutuojat čia visi ne Ligitos temos rėmuose. Mėginau vakar sugrąžinti savo 246 komentaru prie aktualijų ir nepavyko.
romas gegužės 13th, 2010, 7:52 am
Taške, man atrodo, kad Fredis iš tikro yra neužmieganti Artūro sąžinė. Nemalonius dalykus visi mėgina padėti į tolimiausią sąmonės kampą. Žmogaus laimė g – užsimiršime:)
Fredis* gegužės 13th, 2010, 8:09 am
Kai grįš Valentinas aš jam viską papasakosiu į kokią cenzorių kompaniją pakliuvau.
. gegužės 13th, 2010, 8:28 am
Romai, gal iš tiesų taip ir yra. Ir sąžinė ir užsimiršimas. O 246 – man šokas vien nuo antraščių. Pasiskaitysiu vakare.
Keista, kad dar Uoka su Gražuliu nepasigavo, čia iš tikrųjų vanduo ant jų girnų. Gal jos ne tokį š ir mala…na, dar prisiminus tą išsigintą manifestą.
romas gegužės 13th, 2010, 8:36 am
Taške, kiek suprantu, ta informacija turėtų būti prieinama asmenims nuo 14 metų, nes nuo tiek leidžiama Lietuvoje apturėti santykius abiejų sutikimu. Ten straipsnyje rašo, kad analinis seksas net sveika, nes skatina prostatos kraujotaką. Tiesiog vos ne vitaminai
kreivarankis gegužės 13th, 2010, 9:55 am
A jo, romai,
skaičiau ir aš tą straipsnį. Manau, tūlam nacionalistui jokių abejonių dėl pasaulinio gėjų sąmokslo, siekiančio palaipsniškai visus „pripratinti” prie homoseksualizmo, o po toir visus jais paversti, nebelieka
bang gegužės 13th, 2010, 10:42 am
Kaži ar normalu, kai man užėjus pagal nuorodą iškart kūnas nuėjo pagaugais ir nevalingai susitraukė žiediniai raumenys ? Ar man tolerancijos trūkumas ?
kreivarankis gegužės 13th, 2010, 10:53 am
Ne bang,
tai reiškia, kad galbūt tu kaip tik labai tolerantiškas
Rytis I gegužės 13th, 2010, 11:01 am
Nesuprantu, kodėl Artūras tyliai ramiai negali baninti tuos jam nepatinkančius, nereiktų šito spektaklio… Ne „atostogų” išleisti, o visam laikui. O gal tas spektaklis kažkam reikalingas? Ligita, nekreipk dėmesio – jei norės patys išsiaiškins, na nebent tinklaraštininkai tarpusavy asmeniškai pažįstami, tada čia jūsų asmeninis reikalas ir aš tyliu.
bang gegužės 13th, 2010, 11:08 am
Pasirodo, Račas, į viską žiūrėdamas pro Johli dešinį viršutinį langą, ištikro tai dėl nieko nesiparina, dėjo ant visų
romas gegužės 13th, 2010, 11:16 am
Kreivaranki, niekaip nesuprantu, kaip nacionalizmas siejasi su homofobija? Račas straipsniuką perspausdino. Ten nuo gėjų buvo pereita prie žydų. Aš nesakau, kad teksto logikos nėra, bet yra tam tikti stereotipai jau europiečio mastyme.
Susimala masė įvairių dalykų, kurie sunkai sisteminasi, mano galva, arba sisteminasi tik žiūrint labai supaprastintai. Dėl to straipsnio balsas lt – juk greičiausiai tai sekso reikmenų parduotuvės darbas, bet visi gali atrasti ką nori ir įvertinti kaip patinka. Tai yra dėl taip vadinamos vertybių krizės (labai nuvalkiota, ar ne?). Žmonės jau nebesinešioja vienodų liniuočių, kad viską vienodai pamatuotų. Tai matosi ne tik sekso reikaluose. Lygiai tas pats, kai mąstom apie verslą, sveikatos draudimą, pensijas, Leo LT ir ką tik nori. Atsiranda mokslininkų manančių, kad moralės sistemos nusistovi savaime, o žmogus esą yra linkęs į prigimtinį gėrį. Tai ir yra ideologinis pamatas visuomenei be liniuočių. Kas įdomiausia, tai tą patį dalyką viename kontekste smerkiame, o kitame toleruojam. Mėginkim įsivaizduoti žiniasklaidos reakciją į kunigo seksą su 14 metų homoseksualiu paaugliu abiem sutinkant. Galvoju, kad žiniasklaida pultų pilti pamazgas. O jei tai meilė? Ar teisingai bus orientuota visuomenė tokioje situacijoje? Skaitau komentarus pas Račą. Kai ten kalba pasisuka apie religiją, dalis tolerantiškųjų kitais atvejais iš karto prabyla apie kunigų homoseksualumą. „…UCK MY…” žiniasklaidos irgi buvo iššifruotas homofobiškame atspalvyje. Meras, gindamasis, kad gink dieve jis tikrai nenori to, kas parašyta ant pilvo, netgi sakė: „Negi aš pats galėjau tai užsirašyti lūpdažiu?”:) Iš tikro labai maža nuoširdumo ir labai daug vaidybos aplink, todėl nei kiek nesistebiu paprastų žmonių tokia aštria reakcija į homoseksualumą.
bang gegužės 13th, 2010, 11:36 am
„kaip nacionalizmas siejasi su homofobija?” per moderniuosius nacius
kreivarankis gegužės 13th, 2010, 11:47 am
Nelabai turiu dabar laiko bendraut, deja. O trumpai – nacionalistai sako „mes už savus”. Tuomet ir neišvengiamai iškyla klausimas „o ką čia anie veikia?”.
romas gegužės 13th, 2010, 11:47 am
Bang, bet homofobas nėra homofobasautomatiškainacionalistas, kaip ir vyras išpažįstantis analinį seksą nėra automatiškai homoseksualus. Ar ne?
kreivarankis gegužės 13th, 2010, 11:51 am
romai,
tu teisus, bet sutik – homoseksualizmas šiek tiek su analiniu seksu siejas
romas gegužės 13th, 2010, 11:56 am
Kreivaranki, dėl šiek tiek sutinku, bet mes nežinom, ką žmonės fantazuoja sekso metu. Pasirodys, kad vieni yra latentiniai heteroseksualai, kiti latentiniai homoseksualai, o treti yra tiesiog neištikimi partneriui
.
bang gegužės 13th, 2010, 12:04 pm
Dėl nacionalizmo sąsajų su homofobija, tebuvo mano spėjimas.
„vyras išpažįstantis analinį seksą nėra automatiškai homoseksualus” – priklausomai no to, su kuo ir ką žįsta
romas gegužės 13th, 2010, 12:14 pm
bang, straipsniuke vienareikšmiškai parašyta, kad antikos laikais vyrai turėdavo analinius santykius nebūdami homoseksualūs. Kaip Aušrinė Marija sakė, visi mes turime teisę į malonumą
Fredis* gegužės 13th, 2010, 12:22 pm
Hedonizmas (gr. /ἡδονισμός/ hēdonismos iš /ἡδονή/ hēdonē ‘malonumas’) – filosofija, teigianti, kad malonumas yra svarbiausias dalykas, vienintelis gėris ir galutinis žmonijos tikslas. Ši koncepcija dažnai yra naudojama vertinant poelgius: kuo daugiau malonumo ir kuo mažiau kančios sukeliama, tuo poelgis yra geresnis.
Vyrams, kaip matome iš atsiliepimų – malonumas, tačiau egzistuoja ir antroji pusė, kuriai, galbūt, lieka kančia.
Galėtų tarti žodi ir antroji akto sudėtinės dalies pusė apie savo pojūčius ir išgyvenimus tuo metu.
romas gegužės 13th, 2010, 12:40 pm
Fredi, kiek suprantu antrai pusei jokio skirtumo – bile skylė
Balsas. lt straipsniukas sako būtent apie pirmos pusės malonumą.
bang gegužės 13th, 2010, 12:43 pm
Na, aš sugebėjimo nustatyti antikos laikų vyrų-analitikų seksualinės pakraipos neturiu, bet Aušrine Marija galima tikėti. Bent jau moterų atveju.
Musė gegužės 13th, 2010, 12:55 pm
Klausykite, jums rimtai reikėtų atskiro „Rūkamojo” skyrelio tokioms temoms
Fredis* gegužės 13th, 2010, 1:00 pm
Kad atpalaiduoti žiedinius raumenis tarp partnerių turi būti labai didelis pasitikėjimas vienas kitu ir gilus emocinis ryšys, kitaip bus tik kančia.
Susvetimėjimo, skurdo, nepritekliaus ir daiktų kaupimo metu tai taip reta, nors kiti sugeba atsipalaiduoti būdami ir visiškai svetimi ar net priešiškai nusiteikę vienas kito atžvilgiu.
Taip palaipsniui prieiname prie sąvokos kas yra ištvirkimas – susvetimėjęs, bet atsipalaidavęs ir jaučiantis malonumą.
romas gegužės 13th, 2010, 1:05 pm
Muse, mes tiesiog giliname temą. Tolerancija abskritai yra rožinis drambiuko formos debesėlis be jokio materialaus turinio.
Rytis I gegužės 13th, 2010, 1:14 pm
Turbūt matome akivaizdų visuomenės dorovinių normų griūties pavyzdį. Kuo toliau, tuo „maloniau”. Kalta eisena, kalti išėję į pievelę, nežinodami net patys ko nori, kaltas ir kunigas, neatvykęs pakrapyti tos pievelės. Dorovės sergėtojo Šustausko aiškiai perspėjantis plakatas nebepagelbėjo, nes nebuvo perspausdintas vedančiuose dienraščiuose. Aš net įtarčiau, kad prasidėjo dar anksčiau – nuo „bobos”…
Rolandas gegužės 13th, 2010, 1:55 pm
Dabar mane kankina galybė klausimų:
Ar tikrai tarp Račo ir Fredžio yra didžiuliai skirtumai, ir jeigu taip, tai kurią pusę geriau palaikyti? Kaip galima būtų sustabdyti homoseksualų plitimą Lietuvoje? Ką pirmiau pradėti mokintis čarlstoną ar lėtą valsą?
romas gegužės 13th, 2010, 2:14 pm
Rolandai, tavo klausimas apie homoseksualų plitimo sustabdymą yra labai primityvus. Pats klausimas apie homoseksualumą yra labai sudėtingas, nes pripažinti žmogų homoseksualiu galima pagal įvairius kriterijus ir todėl skaičiavimai yra tokie nevienodi – nuo 3 iki 10 proc. populiacijos. Negalima lengvai atsakyti net į klausimą, kas yra tikras vyras, arba kas yra tikra moteris, nes būna genetiniai ir endokrininiai nukrypimai nuo normos. Galiu tik dar kartą pakartoti : homoseksualumas slypi psichikoje ir nėra įgimtas (homoseksualumo genų nėra). Tam turi greičiausiai reikšmės ir hormonų veikla, ir auklėjimas.
Fredis* gegužės 13th, 2010, 2:26 pm
Rolandai, palaikykime Ligitą, ir palinkėkime, kad 23-ų metų savarankiškai moteriai niekas negrūmotų iš už kampo, nekabotų virš galvos ir neaiškintų ką ir kaip ji turi daryti.
Vakar vakare ją pagavo silpnumo akimirka ir ji praskydo.
Palinkėkime tinklaraštininkei tvirtybės ir atsispyrimo nuo įvairikausių žurnalistinių įtakų. Tegul ji išvagoja savo individualų, ligitišką kelią iki pat pabaigos be kliuvinėjimų už kelyje pasitaikančių kelmų.
bang gegužės 13th, 2010, 2:27 pm
Tikrai klausimas sudėtingas, jie net analinis (turbūt ir oralinis) seksas tarp tos pačios lyties asmenų nieko neįrodo.
romas gegužės 13th, 2010, 2:36 pm
bang, tolerantiškoje visuomenėje vyras gali vesti moterį, paskui vyrą, paskui vėl moterį ir su visais jais susilaukti vaikų. Ir iš tikro toleruoti tai yra tik požiūrio reikalas, nes jei visiems tai patinka – ir gerai.
Fredis* gegužės 13th, 2010, 2:43 pm
moderniojo neonacizmo apraiška mūsų visuomenėje yra daugpatystės draudimas. Aš esu pasipiktinęs.
Rolandas gegužės 13th, 2010, 3:00 pm
Fredi, Ligita nepraskydo. Pas ją tik išorė apgaulingai „ligitiška”. Viduje ji – kietas vyrukas, su geležiniais principais.
Fredis* gegužės 13th, 2010, 3:04 pm
Principai dar nesusifomavę, visais kertiniais, kardinaliais klausimais jos požiūris toks: – man sakė dėstytoja, man sakė docentė, man sakė profesorius tą, aną ir trečią. Vakar naktį atlindo kažkoks plikis ir liepė trinti mano komentarą. Įsakmus reikalavimas truputį pasimaivius buvo uoliai įvykdytas. Nematau jokių geležinių principų.
Ligitai antras įspėjimas.
Rolandas gegužės 13th, 2010, 3:09 pm
Fredi, aš net nežinojau, kad ji kažką ištrynė.
Rolandas gegužės 13th, 2010, 3:39 pm
Fredi, kaip galvoji, Valentinas deginasi gulėdamas ant pilvo ar labiau mėgsta ant šono? Tokio mūsų Valentino deginimosi būdo nesupras niekas, išskyrus kelis vietinius gėjus.
bang gegužės 13th, 2010, 3:55 pm
„su visais jais susilaukti vaikų” – nesu tiek tikras
romas gegužės 13th, 2010, 3:59 pm
Susilaukti galima su surogatine motina arba įsivaikinti.
bang gegužės 13th, 2010, 4:06 pm
Na „susilaukti” suteikiu kitokią prasmę, nei įsivaikinti ar nusipirkti
Rolandas gegužės 13th, 2010, 4:09 pm
Pavydžiu Valentinui, prieš deginantis, kaip ir prieš mirtį, nebūtina vargintis, tereikia atsigulti.
Rolandas gegužės 13th, 2010, 4:26 pm
Iš pamišėlio užrašų:
„Manau, kad tomis aplinkybėmis pasielgiau taip, kaip išėjo, ir laukiu policijos vertinimo. Su P.Gražuliu mes rengiame savo policijos veiksmų vertinimą, nežinau, ką P.Gražulis darė peršokęs tvorą, bet manęs tampyti policija neturėjo jokios teisės. Tikrai, ko gero, kreipsiuosi, bet dar palauksiu policijos veiksmų“, – kalbėjo K.Uoka.
Jis priminė, kad tautininkams jungiantis su Tėvynės sąjunga, esą būta konkretaus pažado – „kad gėjų paradų nebus“. „Deja, pažadas nebuvo išlaikytas, ką padarysi“, – konstatavo buvęs tautininkas.”