Nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus
Stebėjau homoseksualų eitynes gyvai. Net ne jas, bet aplinkinių reakcijas, nes eitynių dalyviai iki pat mūsų nepriartėjo. Kaip vėliau paaiškėjo, prie CUP’o susirinko didžioji dalis priešininkų. Ir atsitik taip! Gerai, kad perskaičiau ir apie gražiąsias puses, o tai dabar, aprašant įspūdžius, tektų vien niurnėti, kas man visai nebūdinga.
Tiesą sakant, realius ten buvusių priešininkų procentus apskaičiuoti gana sudėtinga. Manau, kad veikė ne tik noras išreikšti savo neigiamą nuomonę, bet ir „bandos jausmas“. Šiek tiek po dvyliktos valandos teritorijoje pasirodė atkaklus neapykantos kurstytojas su megafonu ir iš karto puolė prie reikalo – ėmė žongliruoti šūkiais apie šeimos instituciją, prastą mūsų šalies gyventojų ekonominę situaciją ir pan. Be to, bandė rodyti keistoką pakantumą: „Mes prieš juos ne kaip prieš asmenis. Mes – prieš diktatūrą!“ Keistoką? Aha, nes tolimesniais žodžiais paneigė minėtąjį įtikinėjimą.
„Kas nešokinės, tas…“ – vienu metu pasigirdo. Žmonės sujudo sukruto. Sunku suprast, ar šokinėta protestuojant, ar šiaip norint pasilinksminti.
Tvirtomis, ties Nerimi nutrūkstančiomis, geležinėmis tvoromis aptverta teritorija buvo kruopščiai saugoma krūvos policijos pareigūnų, tarnybinių džipų, jojikų ant arklių. Danguje ratus suko sraigtasparnis.
Dar šiek tiek pasivaikščiojusi paupiu galiausiai nusprendžiau, kad metas namo. Prieš nutoldama išgirdau kaip žila senutė pasilenkusi prie greta manęs esančios merginos kukliai šypsodamasi teiravosi: „Tai kada jie eis?“ „Jau praėjo.“ – atsakė. „Bet ko tuomet laukia visi šitie žmonės?“ – nerimo. „Niekas neinformavo apie padėtį.“ – geranoriškai nenutylėjo.
Niekas neinformavo, tai ir šūkavo toliau. Pykčio objektai šmėžavo kažin kur tolumoj (patys visai nepikti, su mielom ryškiom vėliavom rankose), o šūkavimai nesiliovė sakytum besitikint būti išgirstiems tų, kuriems visa šita košė skirta. Iš tikrųjų, jei visokie Petrai ir Kazimierai būtų mažiau demonstravęsi, daugiau klausęsi, jie būtų galėję išgirsti kuo gyvena šalies piliečiai. Ne vien homofobai ten gerkles laidė. Kaip sakoma, jei labai sunku, reikia išsikalbėti ar išsirėkti. Tai tam tikrais etapais būtent taip ir buvo. Daugmaž – protestuokim prieš tuos, kurie švaisto mūsų pinigus. Tik man visvien kirba mintis – ar nei vienas eisenoje dalyvavęs homoseksualas nedirba ir negali vadintis „mokesčių mokėtoju“? Abejoju.
Grįždama po eitynių mačiau kaip trys ar keturi japonų turistai fotografavo pienes. Savo kalba šį tą tarstelėjo vienas kitam. Buvo šilta, saulėta popietė.
Vakarop… Tikėtina, kad tuomet kažkam teko išardyt tvoras, nurinkt juostas, sušluot šiukšles.. Ir? Vieno pabaiga, kito – pradžia?
Šviesi pradžia.
Tekstą parengė Ligita iš „Ligi Dangaus“
Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.
Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.
* yra papildomų sąlygų:)
Ligita
You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.
I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.
* There are additional conditions:)
Ligita
Rytis I gegužės 14th, 2010, 9:35 pm
Rolandai… Degtinėlės įsipyliau yr apsižliumbiau. Atleisk. Galima būdon?
Rytis I gegužės 14th, 2010, 9:45 pm
Ačiū, tyla visada gera byla ir sutikimas, adijus…
Rolandas gegužės 14th, 2010, 9:51 pm
Ryti, koks adijus, Wittgensteinas išvedė teoriją, kad tau pasimaišė protas. Ir tu savo įlindimo į šuns būdą metodą išbandei jau dešimtis kartų. Nors aš šia teorija abejoju, tačiau Wittgensteinas tvirtina, kad degtine užspringusį žmogų galima priversti įlysti į būdą du kartus per dieną. Jei šiek tiek apsitarti dėl procedūrų ir apsivilkti žmogaus – katės kostiumą, tuomet reikia tik kovos dvasios.
. gegužės 14th, 2010, 9:55 pm
Keista, kad Kedytės klausimu tyli moteriškaitės, kurių čia maža, bet gal yra.
Ar Teisėjas galėjo vadovautis tokia logika- toji Stankūnaitė, pasiima dukrą ir, bėgdama nuo visuomenės opinijos, dingsta užjūryje. Tik taip galima suteikti šansą mergaitei.
kreivarankis gegužės 14th, 2010, 10:12 pm
Ryti I,
laukiu kol tu išvesi paraleles tarp Kedytės ir Luizos Rinau. Apie Michaelį Rinau visuomenė delfis.lt komentatoruose atsiliepė kaip apie iškrypėlį. Bet tuomet teismas mergytę iš motinos rankų išplėšė ir priteisė tėvui. O šiuo atveju mergytę priteisė motinai. Kokiais kriterijais tokiais atvejais vadovaujasi mūsų ir kitų ES šalių teismai? Jauti kur lenkiu?
. gegužės 14th, 2010, 10:21 pm
Nelauktai atėjo bobų vasara. Nors dar pavasaris. Tiesa, gali ir neateiti, jei palangiškė nesutiks.
Rolandas gegužės 14th, 2010, 10:22 pm
kreivaranki, perskaičiau tavo rašliavas, šūdas.
kreivarankis gegužės 14th, 2010, 10:25 pm
Rolandai,
manęs tavo nuomonė nenustebino, bet aš juk iš anksto tave perspėjau, kad neskaitytum. Pats kaltas
kreivarankis gegužės 14th, 2010, 10:27 pm
tiesą, dėl tų mano „paralelių” tarp anų bylų dėl vaikų globos, ten kaip ir ironizuota.
Rolandas gegužės 14th, 2010, 10:37 pm
kreivaranki, manęs tavo nuomonė nedomina, dabar svarbiau kit ka – ar sugebės Račas pralenkti Fredį prarasdamas sveikus dantis? Manau, kad moralas būtų akivaizdus.
kreivarankis gegužės 14th, 2010, 10:39 pm
Rolandai,
gi ana mano ne tau buvo pasakyta. Ten viršuje komentaro parašyta „Ryti I”…
Rytis I gegužės 14th, 2010, 10:39 pm
Jaučiu. Kreivaranki, esu bejėgis paaiškinti tokius dalykus, betgi manau, mūsų poetę Salomėją Nerį tikrai nunuodijo.
romas gegužės 14th, 2010, 10:40 pm
Rolandai, tau nebus atleista, jei kreivarankis dabar susikrims dėl tokio įvertinimo ir nustos rašyti.
kreivarankis gegužės 14th, 2010, 10:44 pm
Ryti I,
tai ką tu jauti ir kas kas pas tave širdy, manau, yra sąžinė ir atsakomybė. Bet nepamiršk, kad pvz. Henriko Daktaro žmona ir motina savo širdimis jaučia, kad jų vyras ir sūnus yra labai geras žmogus. Daug geresnis už tuos vagis Seime, kur Lietuvą išvogė.
romas gegužės 14th, 2010, 11:22 pm
Aš neatsimenu nieko iš laikotarpio, kai buvau 3 metų. Bijau, kad Kedytė dabar jau nebegali pasakyti ar buvo kas, ar sapnavo ar iš viso nebuvo. Jei tyrėjai savo laiku darbo dorai neatliko, mums dabar lieka lošti kauliukais. Kas laimės, to ir teisybė.
romas gegužės 14th, 2010, 11:33 pm
Bukovskis panašia tema kalba „Politinis korektiškumas – blogiau už leninizmą?”. Amerikoje buvo pedofilinė psichozė užėjusi. Daug kas staiga prisiminė, kaip jie buvo seksualiai išnaudoti kūdikystėje. Mačiau kažkada filmą apie nekaltai pedofilija apkaltintą žmogų. Nenoriu nieko teigti, bet juk būtų neatleistina atimti vaiką iš motinos, jei pasirodytų, kad Kedys prisifantazavo.
Rolandas gegužės 14th, 2010, 11:41 pm
romai, ar žinai kas viduramžiais buvo pagrindiniai liudytojai raganų ant laužų deginimo bylose? Vaikai ir psichopatai.Vaikai melagiai ir neveiksnūs ligoniai. Pagal jų parodymus nekaltas moteris ir degindavo tūkstančiais.
kreivarankis gegužės 14th, 2010, 11:43 pm
kiek man žinoma viduramžais žmonių beveik nedegindavo. o ypač raganų. Tai būdavo greičiau išimtys. O tokie rafinuoti rafinuoti procesai, tai Renesanso požymis.
Rolandas gegužės 14th, 2010, 11:45 pm
Tamsi visuomenė tuomet buvo įtikėjusi, kad vaiko lūpomis kalba tiesa. Tuo kai kas pradėjo naudotis…
Rolandas gegužės 14th, 2010, 11:55 pm
Galimai klysta tie, kurie teigia, kad inkvizicija buvo ne viduramžiais, o raganų medžioklė prasidėjo tik renesanso laikotarpiu. Renesanso laiku ši medžioklė tik tęsėsi, o prasidėjo ir siautėjo viduramžiais.
romas gegužės 15th, 2010, 12:01 am
Rolandai, su siautėjimu tai tu perdedi
Rolandas gegužės 15th, 2010, 12:05 am
romai, jei nori papasakoti, kaip ji siautėja dabartinėje Lietuvoje, šiomis dienomis, tuomet sutinku-viduramžiai gali patylėti.
WU gegužės 15th, 2010, 12:11 am
Kanonų teisė, teigia, kad inkvizicijos „sankcija” populiari buvo sudeginimas ant laužo, kai kaltinamasis neprisipažindavo. Mano siaurom šios srities žiniom, inkvizicija atsirado XIII a.
Rolandas gegužės 15th, 2010, 12:19 am
Nenueikime į šalikelę, kalba yra ne apie tai, kada tai buvo. Koks skirtumas-viduramžiai ar renesansas. Svarbu kas buvo. Ir to veiksmo paralelės su šiandiena.
Rolandas gegužės 15th, 2010, 12:31 am
Juo labiau, kad su renesansu tai nesibaigė. Net ir dabar vyksta, čia įdomiausia:)
Fredis* gegužės 15th, 2010, 10:48 am
romai, man tavo idealizmas patinka, aš toks nesu.
Jeigu tektų vadovauti partijai ar formuoti jos politikos principus, tai būčiau toks kaip I.Degutienė, partijoje vietą rastų ir A.Vidžiūnas, ir K.Uoka, ir A.Ramanauskas-Greitai.
Pastebėjau, kad kažkodėl politologai, apžvalgininkai ir plačioji publika visada iš TS reikalauja labai aukštų moralės standartų ir tuo pačiu kaltina, kad vykdoma priešų paieška, vykdoma raganų medžioklė, vykdoma buldozerinė politika.
Kažkodėl iš socialdemokratų niekam nekyla mintis reikalauti ko nors panašaus jau nekalbant apie LiCP ar marginalus DP ir TiT, kurios yra politinės UAB, gyvenančios iš įvairiausių projektų, kurių metu įsisavinamos valstybinės ir savivaldybių lėšos. Įsisavinamos keičiame į pasisavinamos.
romas gegužės 15th, 2010, 11:49 am
Fredi, man Degutienė tinka kaip Seimo narė. Iki Seimo pirmininkės ji netraukia ir nepatinka jos polinkis į populizmą. Vidžiūnas gadina partijos įvaizdį su mėginimais išsisukti. Vareikis panašiai įkliuvo ir sugebėjo iš to istorijos nepadaryti. Jei vairavai girtas, atgailauk ir priimk bausmę. Songaila su Uoka labiau tiko į TiT ir nežinia, ar pridėjo balsų konservatoriams rinkimuose, ar atėmė. Partija turi save ideologiškai apsibrėžti, kitaip jokio skirtumo darosi ką rinkti.
. gegužės 15th, 2010, 11:52 am
Taigi, taigi, daugiau iš TS reikalaujama, nes tik jų meilė tikra ir teisinga. Visi kiti tik ir žiūri kaip ir kam (rusams, be abejo) greičiau parduot ne tik Tėvynę, bet ir tėviškę. Visi priešai – tik kitose partijose. o tokie kremliniai, kaip Gintaras , geri, nes savi.
Konservatoriai- geresnis pavadinimas, nes laikosi vos ne XIX a. politikos supratimo. Taip galutinai ir tapsim tokie išdidūs provincialai, kuriems visi blogi – pradedant lenkais (įžūliai reikalauja pavardžių rašybos, beje, kaip buvo rašoma tarpukary), gudais (išsirenka ne tą prezidentą) ir aišku – rusais.
Taip ir nepastebėjom, kad 2010 metais Raudonojoje aikštėje tas paradas buvo truputį kitoks…
Išdidūs, nes išlaikėm duotą žodį, uždarėm atominę, bet gyvensim kitų – dviejų apsuptyje, mokėdami brangiausiai už rusiškas dujas, neprileidę Ivano prie vamzdžio etc. Ir amžiams pririšti prie vienintelio rusiško dujotiekio, kuris neužilgo – kai Ivanui bus patogiausia- prakiurs. Kai galų gale padarysim tą elektros tiltą su Vakarais. kas nors paaiškins, kad srovės dažnumas ten gi ne rusiškas – 50 Hz etc. Dar keli milijardai …
kreivarankis gegužės 15th, 2010, 12:22 pm
romai,
beje Vareikis lygtais daug rimčiau pūstelėjo nei Vidžiūnas… O kas dėl Degutienės, tai manau ji ne tik populistė, bet ir nelabai kompetentinga. T.y. tas Seimo visas procedūras ji išmano, bet daugiau…
romas gegužės 15th, 2010, 12:28 pm
Taške, su pavardėm problemos daugiau dėl tokių kaip Songaila. Pačios labiausiai stagnatoriškos idėjiškai partijos Lietuvoje yra socdemai ir visos jų satelitės rinkėjų balsams gaudyti. Konservatorių idėja nėra gadinti santykių su Rusija, bet padaryti Lietuvą nepriklausoma valstybe. Jei galima politiką valdyti per politinius klanus suaugusius su Rusijos energetika, tai nėra nepriklausomybė. Visiškai išsilaisvinti nepavyks, bet stengtis reikia. Konservatoriai yra tik prieš valstybinių Rusijos kompanijų įtaką Lietuvoje, bet ne prieš laisvą Rusijos verslą. Modernumu konservatoriai ir liberalai pranoksta visas iki šiol valdžiusias partijas. Galime stebėti aktyvią tiek premjero, tiek ūkio ministerijos veiklą siekiant investicijų. Po šios valdžios valdymo pradėsim palaipsniui justi ir valdymo reformos teigiamas pasekmes. Dabar blogai, nes valstybės ūkis buvo beviltiškas. Gerovės įspūdį sudarė burbulas pučiamas iš 80 mlrd. skolintų pinigų. Jis sprogo ir burbulo sferoje dirbę liko be darbo. Kubilius nepajėgus darbo parūpinti, jei nėra kur dirbti, o dirbti nėra kur, nes nėra gamybos ir paslaugų sektoriaus. Kai ekonomika sudaryta tik iš bankų, importo pardavėjų ir statybininkų, ji ilgai tempti negali.
. gegužės 15th, 2010, 3:51 pm
romai, kol kas nelabai įžiūriu tą modernumą, nors tikrai tokio norėčiau.
Berluskonis su „savo draugu Putinu” pasirašė sutartį, kad italai dalyvaus Kaliningrado Atominės elektrinės statyboje. Mūsų gi Premjeras tą pačią savaitę ( bet po pasirašymo) teigė, kad ši atominė – rusų propaganda.
Prieš tai austrai pasirašė su Putinu sutartį, kad pirks dujas pristatomas povandeniniu dujotiekiu per Juodąją jūrą – tuo pačiu įkaldami pirmą vinį į net negimusio NABUCCO grabelį.
Mes žadame ir beveik jau pradedame tiestis europinius bėgius, Putinas kažką kalba, kad ten – Europon- bus nutiesti rusiško tipo …
Gal čia antys, viliuos, jog mūsų VSD yra koks skyrelis, sekąs tokių tiesiogiai mus liečiančių dalykų eigą- nuo gimimo…
Kaip atskirti tuos geruosius rusų verslinykus? Kodėl Vakarams jie geri, mums ne? Juk net arkliui dabar aišku, jog jei būtume pardavę Mažeikių NPG Lukojlui iškart, ji būtų veikusi stabiliai ir mokesčiais pildytų mūsų iždą daug sėkmingiau.
Iš žinomų politikų tik Zuokas išdrįso parašyti, status quo protingiausia būtų statyti vieną bendrą atominę- kartu su rusais ir gudais… Bet abonentas dabar tikrai politikos marginalas, skirtingai negu mano Fredis, taip apštampuodamas TiT ir DP, nors tos surinktų bent ketvirtadalį balsų.
romas gegužės 15th, 2010, 7:14 pm
Taške,
nesakau, kad dabartinė valdžia moderni, bet modernesnė, nei buvo. Ėmėsi galų gale reformų sveikatos apsaugos, švietimo srityse, mažina kontroliuojančių institucijų skaičių, aktyviai ieško investicijų ir kovoja su korupcija. Premjeras pirmą kartą atitinka minimalius standartus, kurie būtini tokio rango politikui. Pagrindinė Kubiliaus bėda – žmogiško žavesio trūkumas
Tarp mūsų ir Europos skirtumas tas, kad jie turi alternatyvų dujų tiekimą, o mes – tik rusų vamzdį. Kol taip bus, apie mažesnes dujų kainas galim ir nesvajoti. Kodėl neturim alternatyvos, pats ir pagalvok. Panaši padėtis ir elektros sektoriuje.
MN buvo faktiškai visiškai bankrutavusi įmonė – sovietinė geležies krūva, turinti apie milijardą litų skolos. Brazauskas siūlė MN Lukoilui parduoti už simbolinį vieną litą. Ką Lukoil būtų daręs su ta gamykla gauta už dyką, aš nesiimu spėti. Gal tu ir teisus, kad MN tuo atveju mokėtų daugiau mokesčių į biudžetą, tik aš abejoju. Lukoil yra privatus koncernas, tačiau išgauna Rusijos naftos resursus ir dėl to yra labai priklausomas nuo Kremliaus. Per MN valdymą, kol nebuvome ES nariais, būtume patekę į didesnę politinę Rusijos įtaką. Galų gale, nepardavę tada Lukoilui už litą, turėjome galimybę parduoti Jukos ir lenkams. Modernizavome gamyklą, padengėme investicijas ir uždirbome. Manau, kad kritikuoti MN privatizavimo nebeverta. Sukeltas skandalas labiausiai tarnavo socdemų propagandai ir padėjo neprileisti TS prie valdžios. Stebiuosi lietuvių naivumu. Jiems neužteko išvogtų bankų per pirmą kairiųjų valdymo kadenciją ir parsidavimo Rusijos energetikams, korupcinių voratinklių per dar dvi po 2000m. Pailsėti ir viską apmastyti socdemams irgi į sveikatą, o Lietuvai sveika visokius kompetentingus ignotus leisti pasiieškoti kito darbo.
Apie atominę vargu ar galim turėti tvirtą nuomonę kol kas, nes iš valdžios pusės yra laikomasi politikos nieko nekomentuoti. Atominių nebus per daug, jei pereisim prie elektromobilių. Turim Kruonio HAE ir perdavimo iš Visagino infrastruktūrą. Tai yra Lietuvos pranašumas.
Rolandas gegužės 15th, 2010, 7:52 pm
romai, taikliai-”Premjeras pirmą kartą atitinka minimalius standartus, kurie būtini tokio rango politikui.”
TS, kaip visuma, yra mažesnė blogybė už socdemus ar kitus marginalus.
. gegužės 15th, 2010, 9:10 pm
romai, dėl modernumo nesiginčiju, bet kol kas tai tik pareiškimai. Rusai paskyrė Čiubaisą pabaisą vyriausiu rus nano technology, smalsu ,kas gausis- „kaip visada” ar kitaip matysim, bet tai jau veiksmai. Jie jau apjungia universitetus, kelia jiems kartelę – ko pas mus net nežadama. Bet tai ne pavyzdys mums, europiečiams
Man tai dantys trata iš pykčio dėl „kovos už energo nepriklausomybę nuo Rusijos”… Negi akli visi – būsime, ne, jau esame pririšti prie vienintelio dujų vamzdžio. Demokratija anksčiau ar vėliau ateis ir Ukrainon bei Baltarusijon, tai Kremlius jiems patogiu metu pareikš – dujas duodam, bet tvarkykitės vamzdyną, mes savo Kaliningrado sritį pervedėm ant elektros, Vakarams gi duodam per Baltiją… tiems jūsų kiekiams mums tiesiog neapsimoka remontuoti vamzdžio, o ir sutarčių terminai baigiasi…
Dėl MN pardavimo už vieną litą kažkaip nepamenu, tai nesąmonė būtų, bet buvo gi galimybė dabar – prieš parduodant lenkams. Politizavimas ekonomikai yra galimas tik labai turtingoms šalims. Deja.
Dabar kaip tyčia – kad ateityje sunkiau būtų – dėl kokios tai w rašybos prarandame strateginį partnerį, toks atseit ES nereikalingas. Va, kur dundukai URM.
Dėl Kruonio – Zigmuką atsiminus, negera darosi…
Dėl Premjero – na, jo humorą ne visi lietuviai supranta, bet, kad bando taupiai gyventi – dūšioj pritaria visi. Kitas jo vietoj būtų akivaizdumo suvėlinęs kokiu mėnesiu algų/pensijų mokėjimą…
Ligita gegužės 15th, 2010, 9:31 pm
Aš neprapuoliau. Sklandau visai netoliese =) Dieną darbavausi sode, dabar sau ramiausiai rašau apie minties figūras.
Kurgi ne, mano šuo būtų būtent toks kaip viename iš jūsų video parodyta… Beje, dėl tinklaraščio „apkrovimo” reklamomis. Valentinas kažkada dėstė, kad savo lankomumu nelabai sudominčiau investuoti. Ar ne?
Maras gegužės 18th, 2010, 3:39 am
Baisingai vėluodamas (kaip istorikams ir priklauso) įkišiu savo trigrašį, kuris su tolerancija susijęs.
Čia dėl tos cenzūros istorijos. P. Račo prašymu Ligita ištrynė komentarą (nežinau net, kieno, atrodo, Fredžio). Nežinau, koks tas komentaras buvo, gal baisiausias ir įžeidžiausias pasaulio tinklaraštijos istorijoje. Jei p. Račui atrodo, kad prašyti kito tinklaraščio autoriaus trinti komentarą yra normalu, o Ligitai tokie prašymai nesukelia nusistebėjimo – tai jų reikalas ir Ligitos, kaip šeimininkės, teisė.
Rašau dėl kitko. Perlos skyrelyje perskaičiau panašiu laiku rašytą p. Račo komentarą nr. 3012. Rolandas jau išrinko visus epitetus, kurias žurnalistas apdalijo Fredį. Bet štai man įdomu, kuo p. Račas gali pagrįsti savo nuomonę, kad Fredis yra beviltiškas nevykėlis, kuris visą gyvenimą bus pardavimų vadybininku [beje, nuo kada tai gėdinga profesija, kiek prisimenu, žurnalistika yra laikoma antra seniausia profesija, mažai kuo besiskiriančia nuo pirmosios. Kad vėl nebūtų įžvelgtas žurnalistų niekinimas, pridursiu, kad ir istorikai taip pat buvo lyginami su pirmosios profesijos atstovėmis
.], kuris nieko nepasiekė, nes nieko nedaro ir nenori susitepti rankų. Kiek žinau, p. Račas neturi duomenų, kas yra Fredžis realiame gyvenime, todėl visi šie teiginiai yra be jokio pagrindo. Na, kad Fredis yra atmata ir šunsnukis bei kitus „gražius” epitetus galima laikyti nuomone, tačiau aukščiau išvardinti teiginiai yra taikomi Fredžio VEIKLAI realiame gyvenime, apie kurią p. Račas nieko nežino, todėl jie yra paprasčiausias išsigalvojimas arba, jei norite, šmeižtas.
Tačiau net ir laikant tuos teiginius p. Račo nuomone ir kaip tokią ją toleruojant, lieka vienas neaiškumas. Man kyla klausimas, kuo ta p. Račo nuomonė (kuri mano požiūriu tėra keiksmų lavina, išvalyta nuo nenorminės leksikos bei pateikta taip, kad būtų sunku prisikabinti teisiškai – „kultūringi” žmonės moka iškeikti nesikeikdami) yra pranašesnė už tą, kuri jo prašymu buvo pašalinta Ligitos? Deja, to komentaro neskaičiau, todėl palyginti negaliu, bet jei tai buvo eilinis Fredžio pagiežingas komentaras, kaip aš supratau, tai galiu konstatuoti, kad jos abi yra lygiavertės – „nuomonės”, kuriomis siekiama įžeisti ir pažeminti priešininką.
Taigi, prieiname prie tolerancijos. Ar mes turime toleruoti asmenis, ar nuomones? Tai, jog Ligita ištrynė vieną „nuomonę”, bet paliko analogišką kitą rodo, jog ji toleruoja asmenis: nusipelniusių ir daug pasiekusių gyvenime patyčios yra toleruojamos, mažiau pasiekusių [hipotetiškai, nes Fredžio tikroji tapatybė man nežinoma, tačiau Fredis kaip personažas yra mažiau pasiekęs nei Artūras Račas kaip realus asmuo, o konfliktas vyksta būtent tarp jų.] – ne.
Man atrodo, jog tai nėra tikroji tolerancija. Tai panašėja, čia turiu sutikti su Fredžiu, į nekritišką autoritetą turinčiųjų nuomonės perėmimą ir jų valios vykdymą. Galėčiau sakyti, į pataikavimą jiems, bet nesakysiu, nes nemanau, kad Ligita šiuo atveju pataikavo p. Račui. Ji dar tik mokosi ir bando bei, suprantama, klysta. Bent jau aš to tikiuosi. Ir, galų gale, pasinėrimas į bakalaurinio rašymą tikrai neleido įsigilinti į visas peripetijas bei jas apgalvoti. Todėl ir rašau.
Mano manymu, tikroji tolerancija yra tolerancija nuomonei, kas ją bepasakytų. Tai reiškia, jog ir toleravimo ribos visiems turi būti vienodos nepaisant jų nuopelnų. Juk jei gerbiamas žmogus pradės įžeidinėti ką nors ar propaguoti, na, kad ir antisemitizmą, jam jokios nuolaidos neturi būti daromos. Ligita šiuo atveju pasielgė kitaip taikydama nelygius kriterijus.
Jos teisė nustatyti taisykles [beje, nemačiau JOS, o ne p. Račo paaiškinimo, už ką gi tas komentaras ištrintas ir kurias šio tinklaraščio taisykles jis pažeidė, tai nėra gerai], tačiau taisyklės turi būti vienodos visiems. Jei jau šeimininkė ėmėsi cenzūros (kam aš iš esmės nepritariu, nors nematęs to ištrintojo komentaro tvirtai teigti, jog jo trinti nereikėjo, negaliu), tai cenzūros taisyklės turi būti aiškios ir visiems lygios. Todėl siūlyčiau Ligitai pagalvoti apie minėto p. Račo komentaro pašalinimą. Tas komentaras akivaizdžiai nepagrįstas, siekiantis įžeisti ir pažeminti, todėl pažeidžia šio tinklaraščio komentavimo taisyklių 2-ą (nuomonių susidūrimas „neturėtų virsti užgauliojimais ar išaugti į nepamatuotą neapykantą”) bei 8-ą („Komentaruose netoleruojama: grubūs įžeidinėjimai, piktybinis erzinimas”) punktus. Už taisyklių nepaisymą ir numatytas komentarų pašalinimas bei pažeidėjų įspėjimas. Ligita, jei jau paskelbei taisykles, tai turi ir pati jų laikytis. Arba… keisti taisykles.
P. S. Ligita, atsiprašau, kad trukdau tokiu įtemptu laiku, kai rašai bakalaurinį – į tai turi sutelkti visą savo dėmesį, be jokios abejonės. Tačiau šis klausimas, manau, vis tik svarbus Tavo blogui. Tau šiaip ar taip teks apsispręsti, cenzūruosi ar ne, toleruosi asmenis ar nuomones, nes susikirtimai tikrai vis iškils kartas nuo karto. Todėl geriau suformuluok sau ir komentatoriams, ko gi iš tiesų nori. Jei nori vieniems leisti daugiau nei kitiems – taip ir pasakyk. Turi net ir tokią teisę.
Gero rašymo.
Valentinas gegužės 18th, 2010, 2:33 pm
Grįžau. Labai daug pykstatės. Jums rekia atostogų. Jūs visi puikūs.
Fredi, niekur nerašiau, kad uždirbu 7000. Ši suma buvo paminėta, kai kalbėjau apie naujo fotiko pirkimą, kuriam kruopšiai ir rūpestingai sutaupiau 7000 lt.
Rolandas gegužės 18th, 2010, 3:29 pm
Sveikas, sugrįžęs:) Ar įdegiai?
bang gegužės 18th, 2010, 3:55 pm
Tiesiog nesveikai idiegė.
WU gegužės 18th, 2010, 4:17 pm
O būna sveikas įdegis??:)
romas gegužės 18th, 2010, 4:48 pm
Nesveikas, jei įdegei gaisre.
Valentinas gegužės 18th, 2010, 5:59 pm
Saulė būtina vitamino D gamybai organizme.
WU gegužės 18th, 2010, 6:37 pm
Gavau pakvietimą dalyvauti IQ The Economist klubo susitikime rytoj, bet niekaip nepavyks suderinti laiko. Gaila, labai norėjau dalyvauti
Pranešimus skaitys Šimašius ir Kreivys.
WU gegužės 18th, 2010, 7:09 pm
romai, matei http://www.ctv.lt/video/litofcai-samokslas/autoplay.1 ??
Fredis* gegužės 18th, 2010, 8:13 pm
Valentinai, per cnn.com visada pasižiūrėdavau koks oras Turkijoje.
Čia mus nuolat prausė lietus. Tik išsitraukiu sijas impregnuoti, antiseptikuoti, antipirenuoti ir pasipila iš dangaus liūtis, žolę taip pat labai blogai pjauti.
Tinklaraštinoinkas – sužvėrėjo, visus siunčia velniop, neįmanoma pas jį ką nors parašyti, o tinklaraštininkė taip pat pateko į karuselę, verpetą, dingsta keliom dienom kaip į vandenį, matyt, moteriškė baisiai stresuoja prieš vieną lemiamų etapų savo gyvenime.
WU gegužės 18th, 2010, 8:37 pm
A. Sacharuk: „Andriukaitis, Masiulis pyksta, turbūt, vaikystėje skriaudžiami buvo”.
Rolandas gegužės 18th, 2010, 10:07 pm
WU, ką tik girdėjau šiuo Sacharuko žodžius:DDD
Rolandas gegužės 18th, 2010, 10:08 pm
Taip kalbėjo Seimo narys:DDD
WU gegužės 18th, 2010, 10:25 pm
Būsimas buvęs Seimo narys.
Valentinas gegužės 18th, 2010, 10:48 pm
Grįžtant prie gėjų. Kai Turkijoje nuėjau į Hamamą ir stambus turkas apžėlusia nugara ir bamba, ištepęs aliejumi masažavo man šlaunų vidines dalis aukščiau kelių, staiga… visiškai nesusijaudinau ir su džiaugsmu mintyse sušukau:
Aš ne gėjus!