Trečioji apžvalgėlė

  • kreivarankis

„Reikės tik gerai užsikloti, kad Aro pareigūnai po kaldra nepalįstų.“ („Reikės tik gerai užsikloti, kad „Aro“ pareigūnai po antklode nepalįstų.“)

Kaldra – nevartotina svetimybė. Taisyklingai – antklodė. Be to, „Aro“ (kabutėse), o ne Aro pareigūnai.

„…žulikai pripjautų.“ („…sukčiai pripjautų.“)

Žulikas – nevartotina svetimybė. Taisyklingai: „1. sukčius, vagišius; 2. spec. dvišakis, trišakis.“

„O sekančios tūkstantmečio amnestijos galiu ir nesulaukti.“ („O kitos tūkstantmečio amnestijos galiu ir nesulaukti.“)

Dalyvis „sekantis, sekanti“ nevartotinas reikšme „kitas, tolesnis, ateinantis, artimiausias.“

„Norėjau tavęs paklausti – o kuo tu dar domiesi gyvenime apart to, kad…“ („Norėjau tavęs paklausti – o kuo tu dar domiesi gyvenime be…“

Apart – nevartotina svetimybė. Taisyklingai: „be, išskyrus, be to.“

  • bang

„…nachališkus išpuolius bloge sau leidžia…“ („…akiplėšiškus išpuolius tinklaraštyje sau leidžia…“)

Nachalas (-iškas, -iškumas) – nevartotina svetimybė. Taisyklingai: „akiplėša, akidraska, įžūlėlis, įžūlėlė.“

Blogas – anglybė. Taisyklingai: „interneto dienoraštis, tinklaraštis, asmenraštis.“

  • nerijus

„…kalbėdamas apie gerbūvį…“ („…kalbėdamas apie gerovę…“)

Gerbūvis – neteiktinas vertinys. Taisyklingai: „gerovė, aplinka, aplinkotvarka.“

„Negaliu daug pasakoti ir teigti apie tą laikmetį…“ („Negaliu daug pasakoti ir teigti apie tą laikotarpį…“)

Laikmetis – dirbtinis, knyginis žodis (VLKK). Jis vartotinas, bet teigtinesni variantai yra šie: „laikotarpis, laikas, metas.“

  • Auksinis kardas

„…berods tik vieną kartą teko pjaustyti pelėsį.“ („…veikiausiai tik vieną kartą teko pjaustyti pelėsį.“)

Berods – neteiktinas dėl hibridinės darybos. Taisyklinga: „tikriausiai, veikiausiai.“

„…bet jas ir tampausi keliaujant…“ („…bet jas ir tampausi keliaudamas…“)

Padalyvis nevartojamas, kai sakinyje nurodytas ar numanomas veikėjas.

„Kažkada prie progos keli žmonės rodėme vieni kitiems…“ („Kažkada progai pasitaikius keli žmonės rodėme vieni kitiems…“)

Prie progos – linksnis prie nevartotinas veiksmo sąlygoms reikšti. Tasyklingai: „pirma proga, progai pasitaikius, radę, turėdami progą.“

„…kalbėčiau linksmiau už Marą, ir pagrinde dėl to, kad…“ („…kalbėčiau linksmiau už Marą, ir daugiausiai dėl to, kad…“

Vietininkas nevartotinas veiksmo būdui reikšti.

Šaltiniai: VLKK ir galva.

Komentarai: 53 “Trečioji apžvalgėlė”

Puslapiai: « 1 [2] Show All

  1. 4.

    Ligita sausio 23rd, 2010, 10:27 pm

    Aurimai, tai dar palauk. Kitoje apžvalgėlėje atsidursi :)

  2. 5.

    Aurimas sausio 23rd, 2010, 10:49 pm

    O gal aš netgi nepadarysiu klaidų iki kitos apžvalgėlės? :P

    Mano dažniausios klaidos yra akies arba bus linksnių. : )

  3. 6.

    Ligita sausio 23rd, 2010, 10:54 pm

    Tai nieko tokio, kad nepadarysi. Ankstesnius sakinius peržvelgsiu ;)

  4. 7.

    Aurimas sausio 23rd, 2010, 11:05 pm

    Anksteni sakiniai nebus įdomūs, nes tuomet jie nebuvo stengiantieji : )

  5. 8.

    Ligita sausio 23rd, 2010, 11:13 pm

    Aaa, gėdijiesi savo ankstesnių sakinių? ;O Būtinai juos ir redaguosiu :D DD

  6. 9.

    Aurimas sausio 23rd, 2010, 11:28 pm

    Tai aišku, kad gėdijuosi. Ten dar įvairūs mano menkinimai ir išgyvenimai. : D

    Pažiūrėsiu kaip tu juos redaguosi, nes gali sudirbti tuomet mano individualių sakinių prasmingumą arba paprsčiausiai mano stilių, kuris yra visai neraiškus :)

    Pavyzdžiui, kai rašau pasakymą „anglų kalboje“, tai tampa savotišku įvaizdžiu, nors žinau, kad toks vietininko linksnio vartojimas yra netaisyklingas. : )

  7. 10.

    kreivarankis sausio 24th, 2010, 12:13 am

    „Žulikas” – čia yra slengas, vartojamas įkalinimo įstaigų darbuotojų. Žodis „sukčius” jo nepakeičia, nes „žulikas” „profesiniame diskurse”apima pvz. prievartautojus ir žmogžudžius. Bet pofig, ravėkit mano kalbą, kad tik jums geriau būtų.

  8. 11.

    Ligita sausio 24th, 2010, 12:15 am

    Tai galėsiu menkinimus ir išgyvenimus praleisti :) ) Tu taip nesijaudink – pamatysi savo klaidas, galbūt įsidėmėsi taisyklingus variantus.

  9. 12.

    Aurimas sausio 24th, 2010, 12:18 am

    Kitose žinutėse bus tau sunku atrasti kalbos kultūros klaidas arba aš klystu : )

  10. 13.

    Ligita sausio 24th, 2010, 12:18 am

    kreivaranki, man nuo „ravėjimo” nei geriau, nei blogiau. Tiesiog taisydama išmokstu pati, gal ir kitiems naudinga. Be to, lietuvių kalba nėra sustingusi. Ji kinta, todėl kiekvienas žmogus visuomet gali siūlyti tinkamus pakaitalus svetimiems žodžiams, jeigu jų dar nėra.

  11. 14.

    Ligita sausio 24th, 2010, 12:19 am

    Aurimai, kol kas neieškau, tai negaliu tiksliai atsakyti :)

  12. 15.

    kreivarankis sausio 24th, 2010, 12:19 am

    Ligita,
    aš nesu Valentinas, o iki Aurimo man kaip karvei iki mėnulio. Taip jau atsitiko, kad kalba yra ne tokia, kokia ji yra, o tokia kaip aš ją vartoju. Ji yra prasminga tik tiek, kiek aš ja naudojuosi, o jei jos taisyklės neleidžia man pasakyti to, ko aš noriu, tai kalbos rašybos problemos, kad jas esu priverstas laužyti, ne mano….

  13. 16.

    Ligita sausio 24th, 2010, 12:28 am

    Nesisavink kalbos =) Kalba priklauso visai lietuvių bendruomenei, ne tau vienam.

  14. 17.

    Aurimas sausio 24th, 2010, 12:29 am

    Ligita,

    Kreivarankio labai geros mintys!

    O klaidų mano kalboje žinoma, kad yra. :)

  15. 18.

    Ligita sausio 24th, 2010, 12:31 am

    Aurimai, įdomios kreivarankio mintys… Įdomios. Sutinku – kalbą kuria žmogus, bet reikia nepamiršti, kad privalo vyrauti ir tam tikros normos, nes kitaip paprasčiausiai nesusikalbėsime. Pavyzdžiui, aš žemaičių tikrai nesuprasčiau.

  16. 19.

    WU sausio 24th, 2010, 12:33 am

    Ligita, tau šiąnakt su manim buvo sunku susikalbėt, o kalbėt apie žemaičius :D

  17. 20.

    Ligita sausio 24th, 2010, 12:35 am

    WU, bet tu kažką labai nerišliai dėstei :)

  18. 21.

    kreivarankis sausio 24th, 2010, 12:35 am

    Aš nesisavinu kalbos. Aš tiesiog kalbu. O tai, kad ne visi lietuviai Jono Jablonskio ar Aldono Pupkio nepripažįsta iškiliausiais Lietuvos žmonėmis – ne mano kaltė, nors aš jų tokiais irgi nelaikau. Ačiū už pataisymus, aišku, bet nė negalvoju taisytis, nes nenoriu, kad žmones skaitant tai, ką parašiau imtų miegas. Beje, tai, kad kalbininkai nežino kur ir kokiame kontekste vartojamas žodis „žulikas” ne mano problema… :D

  19. 22.

    kreivarankis sausio 24th, 2010, 12:37 am

    Aurimai,
    Tavo problema yra ne tame, kad Tavo kalboje YRA klaidų. Tavo problema yra tame, kad Tavo kalboje NĖRA KALBOS.

  20. 23.

    Aurimas sausio 24th, 2010, 12:41 am

    Kreivaranki,

    Aišku, stengsiuosi, kad ji kalboje atsirastų.

  21. 24.

    kreivarankis sausio 24th, 2010, 12:56 am

    Aurimai,
    Tu nesistengi. Tu tiesiog kablelius dėlioji ir taisykles mokaisi… :)

  22. 25.

    Aurimas sausio 24th, 2010, 1:02 am

    Aš dabar taisyklių nesimokau. O dėl kalbos kūrimo, tai nori parašyti, kad aš rašau visuomet nesąmones, taip?

  23. 26.

    kreivarankis sausio 24th, 2010, 1:15 am

    Aurimai,
    kaip matau, Tu nekantrauji iš naujo pradėti eilnę saviplakos procedūrą. Tiesiog Tu parašai apie kažką ir po to klausimas KAIP gerai tu tai parašei iškyla Tau taip aštriai, kad tampa nelabai svarbu tai, apie ką Tu rašei. O beje, kiek pastebėjau, Tu daugiausia tik ir terašai apie save ir apie savo tobulėjimo kelią, kitų dalykų pasaulyje Tau, regis, nebeliko …. :)

  24. 27.

    kreivarankis sausio 24th, 2010, 1:20 am

    Dabar pagalvojau, gal nereikėjo to sakyt, bet biški vėl alaus pribaubiau, tai nusišneku… :(

  25. 28.

    Ligita sausio 24th, 2010, 1:39 am

    kreivaranki, kiek aš tau grūmosiu – kai pribaubi alaus, nenaršyk internete! :) )

    Tiesą sakant, pastebėjau, kad apie Aurimą iš esmės žinome tik tai, jog jis siekia tobulėti rašydamas tekstus ir kalbėdamas angliškai. Bet nebūtina jam piršti merginos ar liepti eit į lauką, galbūt jis pats viską tyliai kontroliuoja ir niekam nesako ;)

    Gaila, kreivaranki, kad nė negalvoji taisytis. Žinok, kai ruošiesi leisti knygą, tavo tekstus griežta redaktorė vis tiek peržiūrės… Taigi, ar nebūtų geriau pačiam pasistengti? Pirmas žingsnis – netaisyklingus žodžius bent jau rašyti kabutėse. Bėda ta, jog mano komentarų laukelyje tos kabutės nelietuviškos :O

    Spėk, už ką gavau daugiausiai velnių, kai atlikau redagavimo praktiką? Už kablelius… Ir už pernelyg gailestingą redagavimą!

  26. 29.

    Valentinas sausio 24th, 2010, 10:30 am

    Kreivaranki,
    Žiūrėk į kalbajobų ir kalbašiknių konfliktus kaip į dialektinę seno ir naujo kovą. Kalbos prievartautojai stengiasi praplėsti ribas nuolatos įtraukdami , užsienietiškų, slenginių, žargoninių ir kitų naujovių. Kalbos normintojai it Sizifai bando naujoves įsprausti į narvelį. Jiems kažkiek pavyksta, kažkiek ne. Šios titaniškos kovos rezultate, turime tą kalbą, kurią naudojame. Žiūrėk į tai santūriai ir filosofiškai. Reikia gerbti beviltišką Ligitos darbą.
    p.s. „Žuliką” pakeisti „sukčiumi” tai iškastruoti gyvą ir įdomią kalbą ir paversti ją sustabarėjusia kalbėsena. Protestuokime prieš tai. ;)

  27. 30.

    kreivarankis sausio 24th, 2010, 11:03 am

    Ligita,
    kas dėl Aurimo, tai niekas jam nieko neperša. Turi jis merginą ar neturi, yra jo reikalas. Tik šiaip buvo kalba užėjusi, berods Valentino pasiūlita, spręsti „Aurimo problemą”. Aš pats būdamas 17 metų jokios merginos neturėjau ir apskritai dar buvau skaistus, tiktai R. Gavelio „Viloniaus pokerį” perskaitęs. Ir dabar, praėjus 15-ai metų galiu paskyti, kad gyvenime su moterimis sangulaujant nevisada būna taip kaip pas R. Gavelį rasoma..Ai, dėl Aurimo, tiesiog jo problema ne tame, kad jo sakiniai, ar kaip jis sako „stilius”, nerišlus…Pas jį galvoje, regis, biški balaganas. Kai susitvarkys mintys, tai susitvarkys ir kalba. Blemba, galvą normaliai skauda po vakar… :(

  28. 31.

    Valentinas sausio 24th, 2010, 11:33 am

    Kreivaranki,
    Turėti merginą (ypač Aurimo amžiaus) dar nereiškia sangulauti ;)

  29. 32.

    Aurimas sausio 24th, 2010, 11:53 am

    Kreivaranki,

    O gali parašyti kas yra balaganas mano galvoje? Gal tuomet viską suprasiu.

  30. 33.

    kreivarankis sausio 24th, 2010, 11:54 am

    Valentinai,
    tuoj ir aš pradėsiu kompleksuoti dėl savosios minčių raiškos. Aš juk parašiau: „…būdamas 17 metų jokios merginos neturėjau ir apskritai dar buvau skaistus”. Man atrodo toks pasakymas suponuoja prielaidą, kad jo autoriui pasąkymas „turėti merginą” nereiškia išimtinai sanguliavimo. Einu išgersiu arbatėlės ir prigulsiu.

  31. 34.

    Valentinas sausio 24th, 2010, 11:56 am

    Kreivaranki,
    Aš paaiškinau savo mintį, kai siūliau Aurimui surasti merginą. Tuo metu aš nebūtinai turėjau omenyje sangulavimą ;) Tabletės negerk, tai aš netiksliai išsireiškiau.

  32. 35.

    Valentinas sausio 24th, 2010, 11:56 am

    Ne tabletės, o arbatėlės ;)

  33. 36.

    kreivarankis sausio 24th, 2010, 11:57 am

    Aurimai,
    kas yra tavo galvoje aš nežinau. Aš tik galiu susidaryti apgraibomis tavo asmenybės kontūrus. O šiaip jau esu parašęs aš tau jau anksčiau pora ilgesnių tekstukų „Kalbos dilgėlyne”. Tau turėtų užtekti.

  34. 37.

    kreivarankis sausio 24th, 2010, 12:03 pm

    O jau kodėl arbatėlės negalima? Reikia skrandį „atrišti”. Beje, jei skaitei mano pamokymus Aurimui, tarsi Senekos Lucilijui :D , tai turėjai atkreipti dėmesį, kad mano pasiūlymas irgi paremtas išimtinai dvasinio bendravimo prielaidomis. Galbūt tai išlaisvintų Aurimą iš jo Ego gniaužtų ir jis imtų apie kžką kito galvoti? Bet ką aš žinau, bijau, kad dar blogiau nebūtų. Dėl to sangulavimo, tai vėliau atėjo Rolandas ir viską supošlino.

  35. 38.

    Valentinas sausio 24th, 2010, 12:17 pm

    Ar irgi galvoju, kad Rolandas yra blogio genijus :)

    Dėl Aurimo, tai manau, kad jis serga panašia liga kaip ir Ligita, bet sunkesne forma. Ligita labai mėgsta skaityti apie gyvenimą, vietoj to, kad gyventų. Aurimui dar blogiau, jis nori rašyti apie gyvenimą vietoj to, kad gyventų. Neseniai perksaičiau frazę, kad niekada nebūsi geras rašytojas, jei nepatyrei totalaus dvasinio žlugimo. Aurimo rūpestis yra tai, kas niekam neįdomu – jis pats. Kažkada pas Ligitą buvo interviu su jaunu blogeriu, kompiuterių genijumi. Labai įdomus jaunuolis, svajotojas, turintis planų, pezantis nesąmones, bet žavias. Manau, kad jau dabar jis yra geresnis rašytojas už Aurimą, nes jis turi ką pasakyti. Taigi receptas Aurimui – nustoti įsivaizduoti, kad yra rašytojas, kad turi kažką pasakyti, o pradėti gyventi. Ir tada jis galbūt taps įdomus.

  36. 39.

    kreivarankis sausio 24th, 2010, 12:25 pm

    Valentinai,
    na tai mes kaip ir jau išrašėm Aurimui bendrą diagnozę ir receptą. Šiuo atveju mergina yra tik viena iš daugelio kitų alternatyvų („kitų alternatyvų” šiuo atveju nereiktų suprasti kaip „kitų merginų”).

  37. 40.

    kreivarankis sausio 24th, 2010, 12:28 pm

    Šiaip tai mano nuomone tikram vyrui, ypač 17 metų, visai tinkamas užsiėmimas yra filosofija, o ne kažkokie kableliai.
    Visgi einu, nusipirksiu „Saridono” :(

  38. 41.

    Valentinas sausio 24th, 2010, 12:31 pm

    Sutikčiau, kad tikram vyrui tinka filosofija graikiškąja prasme. T.y. kaip būdas jaunuoliui pasiruošti aktyviai pilietystei ir dalyvavimui valstybės gyvenime.
    Merginos tuo metu turėtų mokytis megzti :)

  39. 42.

    kreivarankis sausio 24th, 2010, 12:34 pm

    :)
    O taip pat ir valgio gaminimo. Jo turėtų būti mokoma specialiose mergaitėms skirtose mokyklose.

  40. 43.

    kreivarankis sausio 24th, 2010, 12:41 pm

    Valentinai,
    beje ne į temą pasakysiu. Labai smagiai nuteikia mane, kaip matau, kad žmogus į google įveda žodžius pvz. „tomas akvinietis” ir jam išmeta tada nuorodą į mano blogą. Ir taip jisai, iėškodamas info apie t. akvinietį (arba sokratą, platoną, marksą), papuola į mano blogą. Tikrai linksma :D

  41. 44.

    Fredis* sausio 24th, 2010, 12:53 pm

    17-os metų žmogus yra absoliutus durnius, 24-ių – dar ir įgsigijęs per studijų metus visą komplektėlį lėtinių ligų ir pluoštelį sužlugusių iliuzijų. Ne vėlu kabintis už gyvenimo būnant trisdešimties, o filosofu tampama būnant keturiasdešimtmečiu. Būnant penkiasdešimties jau galima per speigus neišeiti savaitgalį iš namų (taip daro romas), net nežiūrėti pro langą į zujančius šalia konteinerių šunis, nes paprasčiausai ten nei vienų, nei kitų nėra, gyvenama tokio amžiaus paprastai jau prestižiniame individualių namų rajone. Geriamas savaitgaliais vynas, kertami kepsniukai, užkandama trijų rūšių salotomis, po pietų – pogulis, gali būti vangus, bet kokybiškas seksas su vis gražėjančia penkiasdešimtmete savo žmona. Vakare – pasinėriams į politiką (Valentinavičius per LNK), kino filmų žiūrėjimas (Krikštatėvis). Daugiau niekas aplink neegzistuoja.

  42. 45.

    kreivarankis sausio 24th, 2010, 1:31 pm

    Įkaliau citramono ir galvąsopis praėjo. Šlovė Alachui.
    Sveikas, Fredi. Man dingojasi, kad tavo šis pasisakymas yra provokacinis, todėl į jį neatsakinėsiu. Sąvotiškai tu teisus, kaip ir kiekvienas žmogus :) Beje tu nupiešei kone mano tobulo gyvenimo viziją. Dėkui.

  43. 46.

    Aurimas sausio 24th, 2010, 2:05 pm

    O aš neturiu ką pasakyti, nes visada galvoju apie save arba apie mano kankinačias problemas, kaip jūs rašote?

  44. 47.

    Valentinas sausio 24th, 2010, 2:09 pm

    Aurimai, o kaip tau atrodo?
    Kreivaranki, tiek metų skyrei filosofijai ir tik tam, kad prieitum iki TOKIOS gyvenimo vizijos?

  45. 48.

    Aurimas sausio 24th, 2010, 2:12 pm

    Ir dar aš nelaikau savęs jokiu rašytoju. O tai tik pomėgis.

  46. 49.

    Aurimas sausio 24th, 2010, 2:13 pm

    Valentinai,

    Nežinau, turbūt taip ir galvoju. Tai kaip supratau, reikia į viską žiūrėti ne taip jau rimtai?

  47. 50.

    kreivarankis sausio 24th, 2010, 2:15 pm

    Valentinai,
    o kuom ji tau bloga? Labai jaukiai atrodo :)

  48. 51.

    Valentinas sausio 24th, 2010, 2:32 pm

    Ji nėra bloga, bet nelabai tauri. Galėjai sustoti ties Epikūru ir iš karto pereiti prie teisės :)

  49. 52.

    kreivarankis sausio 24th, 2010, 2:47 pm

    Valentinai,
    o tu nupiešk tauraus gyvenimo viziją, tik taip, kad jinai kvailai neatrodytu. Beje, ši hedonistinė vizija nėra labai jau epikūrinė, joje daugiau kažkas šopenhaueriško. Va jau dabar galvoje sukūriau porą etiudų – vieną apie Sokratą ir Platoną, o kitą apie Heideggeri :D . Vargšai studentai, ieškantys informacijos google referatui apie Heidegeri.

  50. 53.

    romas sausio 24th, 2010, 4:32 pm

    Pasodinti medį, pastatyti namą ir išauginti sūnų :)

Rašyti komentarą

Sveiki,


Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.

Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.

* yra papildomų sąlygų:)

Ligita


Welcome,


You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.

I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.

* There are additional conditions:)

Ligita

Nori susirašinėti popieriniais laiškais? Palik savo kontaktus žemiau. Arba rašyk el. paštu: ligita@ligidangaus.lt

Tavo vardas

Klausimas

captcha

Saugos kodas

    Prenumeruok RSS

    Įrašyk savo el. paštą

  • Balsavimas

  • Tapk gerbėju

    Ligi Dangauson

    Darbai

    Radai klaidą? Pranešk.

    Kategorijos

    Archyvas

    Tinklaraščiai, batai ir sausainiai :))

    Poko.lt